МЕТОДИКАТА НА МАРИЯ МОНТЕСОРИ

  • 40 440
  • 29
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Пловдив
  • Мнения: 630
     Тези дни четох за методиката на Мария Монтесори. Принципите на нейната педагогика много ми допадат. Монтесори групите са подходящи и за обикновените деца, и за децата които се различават или изостават от другите. Методът на Монтесори е основан върху наблюдаването на детето в естествената му среда и приемането му такова, каквото е . Основният принцип на монтесори-педагогиката е: да се подтикне детето към самовъзпитание, към самообучение, към саморазвитие. Девизът на метода е познат на много хора: "Помогни ми да направя това сам". В Монтесори групите детето основно се самообучава с помощта на специално разработена околна среда - монтесори материали http://www.montessorimaterials.com/Home%20Russia.htm (на мен много ми харесаха тези материали, но много от тях могат да бъдат приспособени от различни неща, които ги има във всяка къща) . В Монтесори-материалите е заложена възможност за самоконтрол, детето само вижда грешките си и няма нужда големите да му ги показват. Ролята на учителя е не да обучава, а само да ръководи самостоятелните занятия на детето.
В една група има деца на различна възраст и те не си пречат, а си помагат.
Монтесори-класовете включват в себе си много зони:

-     зона от реалният живот: детето се обучава самостоятелно да се облича, да пресипва и прелива, да мие, да чисти, да разбърква, да изрязва, да оцветява, рисува и т.н. Там децата научават да концентрират вниманието си и да развиват фината и грубата моторика;
-     зона на сензорно развитие: изучаване на обкръжаващата ни среда ( да сравняват и разгарничават по височина, дължина, тегло, цвят и др. свойства на предметите). Там децата играят с предметите, изучавайки тяхната форма, тегло и цвят. Например детето последователно поставя на масата цилиндри от най-големия до най-малкия. Децата също така се обучават да следят с поглед от ляво на дясно, което им помага да усвоят четенето;
-     зона езикова, географска, матиматическа, зона на естествените науки : умственото развитие на детето.
-      двигателни упражнения - основно върху линии. В повечето Монтесори-класове на килима или на пода е нарисувана лента във формата на овал, която се използва за физически упражнения за развитие на равновесието и кординацията на движенията, а също и за вниманието.

Детето само избира зоната и конкретния монтесори-материал, с който да се занимава. То може да работи само или с други деца, този избор то прави само. Детето работи с темпото с което иска. В метода на Монтесори няма съревнование. Много от Монтесори-училищата допълват монтесори-материалите и със зони за музика, искуства и танци, чужд език и др.
Задачата на Монтесори-учителя е да помогне на детето да организира своята дейност, да измине уникален път, да реализира колкото може повече своя потенциал. В тази методика няма уроци, вместо чинове има лесни за пренасяне столчета и масички + килимчета, на които децата се занимават на пода. Монтесори-учителя индивидуално се занимава с децата и се намесва в дейността на детето само когато е необходимо.
За съжаление  в България май само в София има  частна детска  Монтесори градина, но от това което виждам на картинките на тяхният сайт, ми се струва че не отговаря много на принципите на монтесори-педагогиката.
Ето един руски сайт с монтесори-игри които спокойно могат да се играят у дома http://www.rustoys.ru/playroom/montess.htm. А ето препратка към един Монтесори-център който много ми хареса http://montessori.magichild.ru/ Пак към същият сайт как може да се направи домашна развиваща среда
http://montessori.magichild.ru/st/st3.htm.

# 1
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Много благодаря за линковете - ползвам някои неща от монтесори-педагогиката в часовете с дребните и тук намерих още идейки какво мога да включа Grinning
Пък и ми осигури един час забавление с дребната - дадох й бобчетата, които ползвам за печене на пайове, заедно с няколко различни лъжички (от играчки, лекарства и истински) и пластмасови кутийки с капачета (от маргарин, бебешки купички и чашка с капаче, пластмасовото вътршно на шоколадово яйце) и тя си ира страшно съсредоточено един час да ги пълни, пресипва, изсипва - накрая даже ми помагаше да съберем всички бобчета от пода с малките пръстчета като пинсетки Grinning

# 2
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
     (на мен много ми харесаха тези материали, но много от тях могат да бъдат приспособени от различни неща, които ги има във всяка къща) .

Зравей,
Монтесори педагогиката е много интересно нещо. Само да кажа, в София няма частна монтесори детска градина - такива градини се регистрират само от дипломирани монтесори педагози, които имат AMI диплома - такива има в София 2-ма души и в Пловдив 3-ма и нито един от тях не е регистрирал градина. Монтесори кабинтети има в София в болницата за ДЦП с Монтесори терапевт Росица Кунева - човекът, който знае най-много по въпроса и първата с АМИ диплома в България изобщо. В Пловдив също има кабинет при д-р Пискова. За да бъде истинска Монтесори градината или училището, в него трябва да има истинска монтесори среда, материали и принципи - най-вече обучени хора. Това беше само вметка.

Сега искам само да уточня - педагогиката се прилага за здрави деца и за деца с увреждане, но децата с увреждане задължително правят и Монтесори терапия - което е малко по-различно нещо.

Материалът, който може да се адаптира за работа в къщи е само от "Дейности от ежедневния живот" и езиковия материал. Всичко останало е изработено на определни принципи - механичен контрол на грешката, цвят, форма, материя, подчинено е на десетичната система - и то по много особен начин - всичко е кратно на 10, но формите са до 9, защото 10 вече е друга мерна еденица - т. е първата форма е 1, последната е 9, 10 е първата на следващата задача - не знам дали се разбира без да се види материала.
Така, че ако си го правите за работа в къши, внимавайте да не нарушите принципите на работа.
ето ви още еди линк
http://kifisiamontessori.tripod.com/montessori.html
ето официалниат сайт на AMI
http://www.montessori-uk.org/faq.htm
ето още за монтесори
http://www.montessori-edu.org/
ето го и монтесори материалът
http://www.kato-montessori.de/index.php

сетивният материал - той не може да бъде направен в къщи, освен ако не си обучен педагог и не го поръчаш някъде, ама с авторските права е много страшно. Вече има балканска монтесори организация, под крилото на АМИ и са се захванали точно с това - кой, как и защо ползва името на Монтесори и има ли това право.
езиковият материал обаче се изработва на 80% за всеки отделен език,
а математиката за мен е най-уникалното нещо, особено за здрави деца - на 5 годинаи могат да се научат да умножават трицифрено по четирицифрено число, само с материал и броене, без да извършват различно действие от събиране и изваждане в кръга на 9

сега видях, че не мога да дам линк за всеки материал по отделно, защото се влиза от един и същи линк Embarassed

Аз обаче съм по-голям привърженик и ценител на Монтесори терапията, към педагогиката имам малко резерви от гледна точка на съвременното развитие на децата, ама с това мнение не искам да ангажирам никого.

# 3
  • Пловдив
  • Мнения: 630
 
Материалът, който може да се адаптира за работа в къщи е само от "Дейности от ежедневния живот" и езиковия материал. Всичко останало е изработено на определни принципи - механичен контрол на грешката, цвят, форма, материя, подчинено е на десетичната система - и то по много особен начин - всичко е кратно на 10, но формите са до 9, защото 10 вече е друга мерна еденица - т. е първата форма е 1, последната е 9, 10 е първата на следващата задача - не знам дали се разбира без да се види материала.

сетивният материал - той не може да бъде направен в къщи, освен ако не си обучен педагог и не го поръчаш някъде, ама с авторските права е много страшно. Вече има балканска монтесори организация, под крилото на АМИ и са се захванали точно с това - кой, как и защо ползва името на Монтесори и има ли това право.
Аз също смятам, че методът на Монтесори трябва да се прилага по правилата, в подходяща среда и с квалифициран педагог. Но ми харесаха многото идеи за игри и занимания с децата, които са приложими и в домашни условия.

# 4
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Едно е методът Монтесори, съвсем друго са безкрайните варианти, с които определени неща могат да бъдат включени и да обогатят другите занимания на децата, все едно дали вкъщи, в градината или в училище. Акцентът ще е поставен другаде, разбира се - аз ги включвам като разнообразие и нещо интересно в чуждоезиковите занимания - но пак се запазва голяма част от познавателното, интересното и практичното (особено със определена част от сетивните материали и тези за развитие на фината моторика, мерене, сипване и подреждане на разни работи) Grinning Далеч е от целите на монтесори-педагогиката, но пак не е лишено от стойност Grinning

# 5
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
методът е много полезен за най-различни неща.

Ето един подарък от мен:
Българска адаптация на един от методите за научавана на четене на текст с разбиране на съдържанието. Едновременно се овладяват понятията - изречение, абзац. По същият начин се работи и на друг език.

трябва ви
  • книжка с картинки
  • допълнителни материали - стъпка 1,2,3

първо се чете книжката - най-напред "учителя", после детето.
после се подават на детето само картинките от книжката, то трябва да прочете само червената дума от материал 1 и да постави текста под каринката, на която съответства.

после се работи само с текст - липсва червената дума - детето трябва да прочете текста и да избере коя червена дума пасва към него

най-трудната част - целият текст е нарязан на ленти, като са запазени червените думи, за да има детето ориентир как започва изречението. Взима текст с червена дума, чете го и търси кое е следващото парче от изречението, като ги поставя едно до друго и се изваждат намерените откъси.

ето снимките на материала:
http://community.webshots.com/myphotos?action=viewAllPhotos& … 982&ran=11857

Последна редакция: нд, 14 май 2006, 16:29 от nnnnina

# 6
  • Мнения: 2 531
Моя син от септември е на Монтесори- терапия в център Звънче,гр.Пловдив и сам много доволна!

# 7
  • Пловдив
  • Мнения: 630
Veni-b, къде се намира този център "Звънче"?

# 8
  • Мнения: 7 391


 
Монтесори педагогиката е много интересно нещо. Само да кажа, в София няма частна монтесори детска градина - такива градини се регистрират само от дипломирани монтесори педагози, които имат AMI диплома - такива има в София 2-ма души и в Пловдив 3-ма и нито един от тях не е регистрирал градина. Монтесори кабинтети има в София в болницата за ДЦП с Монтесори терапевт Росица Кунева - човекът, който знае най-много по въпроса и първата с АМИ диплома в България изобщо. В Пловдив също има кабинет при д-р Пискова. За да бъде истинска Монтесори градината или училището, в него трябва да има истинска монтесори среда, материали и принципи - най-вече обучени хора. Това беше само вметка.

Сега искам само да уточня - педагогиката се прилага за здрави деца и за деца с увреждане, но децата с увреждане задължително правят и Монтесори терапия - което е малко по-различно нещо.


             За сведение на аудиторията завършила съм педагогика през 1976 година и работя в общинска детска градина от същата година.Още тогава изучавахме Методиката на Монтесори и в градината имаше оргинални  монтесори материали.Всичко това изобщо не е ново и е смешно да се твърди ,че има 2-3 "монтесори  педагози".Беше задължително всички деца да имат занимания по тази методика.

# 9
  • Мнения: 2 531

[/quote]             За сведение на аудиторията завършила съм педагогика през 1976 година и работя в общинска детска градина от същата година.Още тогава изучавахме Методиката на Монтесори и в градината имаше оргинални  монтесори материали.Всичко това изобщо не е ново и е смешно да се твърди ,че има 2-3 "монтесори  педагози".Беше задължително всички деца да имат занимания по тази методика.
[/quote]
На мен пък ми звучи смешно твоето изказване, сравнявайки средата и материалите в масовата детска градина/която посещав сина ми/ и Монтесори- кабинета  Shocked
milenavita тук има повече информация www.caritas-bg.org/index.php?projectpage&pid=50 - 45k

# 10
  • Пловдив
  • Мнения: 630
veni-b,  много ти благодаря за полезната информация.

# 11
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
 За сведение на аудиторията завършила съм педагогика през 1976 година и работя в общинска детска градина от същата година.Още тогава изучавахме Методиката на Монтесори и в градината имаше оргинални  монтесори материали.Всичко това изобщо не е ново и е смешно да се твърди ,че има 2-3 "монтесори  педагози".Беше задължително всички деца да имат занимания по тази методика.
Ако прочетеш внимателно ще видиш, че се говори за лицензирани Монтесори педагози, и то лицензирани от официалния носител на правата. И незнам колко е било задължително тогава, но до сега Мин. на образованието не е признало Монтесори система на обучение, заради което няма и училища лицензирани да обучават по тази система. Поправете ме, ако греша.

Последна редакция: чт, 18 май 2006, 12:36 от yosarian

# 12
  • Мнения: 3 161
И мен ме вълнува темата за Монтеосри педагокика. Потърсих и видях, че в София има ДГ, начално с редно училище "Д-р Мария Монтесори" (в Горна Баня: http://www.montessori-bg.org/chpeg/?!=0), но всеки може да нарече учебното си заведение както си иска, а дали спазват принципите и са лицензирани е друг въпрос. По-рано бях попадала на информация, че всъщност са базирали обучението си на проекта Неогея на Мирослав Янакиев (който бях чела и определено не ми допадна), но сега тази информация не я намерих. Ако някой знае повече за тази детска градина, моля да сподели.

# 13
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
както казах, ако някой иска да види истинска монтесори педагика и среда трябва да отиде в болницата за дцп в София или в Пловдив в "Звънче"
В Горна баня само ползват името на Мария Монтесори, нищо обшо с методиката. newsm78
Иначе и на мен ми преподаваха в университета по история на педагиката, че Има Монтесори педагогика - буржоазно остаряло явелние Wink, целящо да възпита психично болни деца  ooooh!- което няма нищо общо с истината, ама после, когато се наложи да се явя на 10 изпита за AMI (Asossiation Montessori International) диплома, вече нещата не бяха токова така буржоазни.
В последните около 10 години тази методика е много популярна в Германия, Австрия, Швейцария, Холандия, Англия в САЩ, Русия, Литва, лативия и Сърбия, Албания. Италия не я споменавам изобщо, а в България понеже не се познава не я признава  МОН  Twisted Evil
 Вече има Балканска АМИ асоциация, която ще се заеме с лицензирането - крайно време беше.
 Така че, като всяко непознато нещо винаги има и за и против налагането му, за мен въпросът е в това за кога е подходящо да се използва тази методика и колко дълго - защото за част от съвременните деца може да бъде скучна, ако се прилага 100% по каталог.
В Мюнхен трябваше да ходя на стаж в Монтесори детска градина и там установих, че децата се справят с целия материал до към 5-тата година и после им омръзва и или трябва да им се предложи нивото за училищна възраст или друга методика.

# 14
  • Мнения: 1 193
От каква възраст е уместно да почна да водя детето си на такава терапия.Някой посешавал ли е заниманията в болницата за ДЦП.

# 15
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
след 2 год. възраст можете да започнете монтесори терапия

# 16
  • Мнения: 7 391


На мен пък ми звучи смешно твоето изказване, сравнявайки средата и материалите в масовата детска градина/която посещав сина ми/ и Монтесори- кабинета  Shocked
milenavita тук има повече информация www.caritas-bg.org/index.php?projectpage&pid=50 - 45k
           Да съм твърдяла някъде,че във всички градини се е работило компетентно и грамотно.А това,че градината на сина ти не може да се сравнява с Монтесори-кабинета изобщо нямам намерение да оспорвам.Аз говоря за времето когато
Иначе и на мен ми преподаваха в университета по история на педагиката, че Има Монтесори педагогика - буржоазно остаряло явелние Wink, целящо да възпита психично болни деца 

  така разсъждаваха определен кръг от хора.Там където бях аз обучението се провеждаше от "лицензирани"специалисти ,както ги наричате вие  и материалите бяха дарение от жената на италианския посланик в БГ.При това никъде не съм чула някой да нарича тази педагогика "буржоазно остаряло явление,целящо да възпитава психично болни деца".Сори, ама това ми звучи цинично,но всичко е въпрос на  лично мнение.Никога не съм приемала глупостите,които някой в някакъв университет е говорил.Поздрави.  bouquet

# 17
  • Мнения: 189
Съвсем се обърках от споровете за лицензирани и нелицензирани преподаватели. Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика? Дъщеря ми се роди осмаче, мозъчен кръвоизлив, ДЦП и какво ли не, но излязохме от всички хдиагнози. Остана ни писането, което  е проблем, четенто и обръщането на символи наобратно и май е това. С нея работи логопед два пъти седмично и детето напредва, но го отлагам тази година от 1-ви клас, защото и е досто трудно. Диагнозата на психорога е, 4е липсва училищна зрялост. С две думи ще съм благодарна на каквато и да е информация. Линковете вна руски ще ги прочета подробно, лошо е 4е за разлика от руския с англииския съм зле. Още нещо, правихме и ЕЕГ и е със зряласт на 5-5.5 г. дете /иначе е на 6.5/, иначе увреждания няма. Всички твърдят, 4е тези деца до 9-10 година наваксват и достигат нивото на връстниците си при положение, 4е с тях се работи.

# 18
  • Мнения: 7 391
Съвсем се обърках от споровете за лицензирани и нелицензирани преподаватели. Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика?
   За мен преподавателите не се делят на "лицензирани" и " нелицензирани",а на обичащи работата си и на такива обичащи дипломите си.Определено ще помогне за развитие на  фина моторика.Но се питам ходила ли е дъщеричката ти на ДГ,там има цяла система за рзвитие на моториката и защо не е изработен индивидуален план за развитие на детето? Mr. Green Mr. Green Mr. GreenМай съм права в делението на учителите за съжаление. #Cussing out

# 19
  • Мнения: 2 531
Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика?
ДА това е един от проблемите ни
 .Но се питам ходила ли е дъщеричката ти на ДГ,там има цяла система за рзвитие на моториката и защо не е изработен индивидуален план за развитие на детето? Mr. Green Mr. Green Mr. GreenМай съм права в делението на учителите за съжаление. #Cussing out

Какви индивидуални планове - такова нещо го има май само на хартия , на практика - не!

# 20
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Както разбрах напоследък има тук там някой директор на градина с проблясъци, а има и такива които са изцяло отдадени на децата и развитието им- Мая може да каже повече.
Относно лицензирането- то не е просто дипломка или хартия и ти Didia явно не си толкова наясно, колкото претендираш. Нина е казала по- горе това лицензиране става след полагане на 10 тежки изпита- толкова по принцип се държат за година стандартно обучение във Висше учебно заведение- така че не е за пренебрегване. Не е за пренебрегване и стажа в чужбина. Не е за пренебрегване и факта, че не правиш разлика м-у обучение и терапия Монтесори- на мен ми се изясниха съвсем скоро, но си направих труда да разпитам и науча каква е разликата. За обучението на моето лично дете съм склонна да направя компромис,  но за терапия- айде нема нужда.

# 21
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика? Дъщеря ми се роди осмаче, мозъчен кръвоизлив, ДЦП и какво ли не, но излязохме от всички хдиагнози. Остана ни писането, което  е проблем, четенто и обръщането на символи наобратно и май е това. С нея работи логопед два пъти седмично и детето напредва, но го отлагам тази година от 1-ви клас, защото и е досто трудно. Диагнозата на психорога е, 4е липсва училищна зрялост. С две думи ще съм благодарна на каквато и да е информация.  Още нещо, правихме и ЕЕГ и е със зряласт на 5-5.5 г. дете /иначе е на 6.5/, иначе увреждания няма. Всички твърдят, 4е тези деца до 9-10 година наваксват и достигат нивото на връстниците си при положение, 4е с тях се работи.
Да Монтесори педагогиката може да помогне за фината моторика, вкл. за писането.
НО на вас ви трябва Монтесори терапия, ако искате да се работи по този начин.
Само едно питане - като я отложите от 1 клас, нали няма да я отложите оъ предучилищна група в училище?

# 22
  • Мнения: 189
   За мен преподавателите не се делят на "лицензирани" и " нелицензирани",а на обичащи работата си и на такива обичащи дипломите си.Определено ще помогне за развитие на  фина моторика.Но се питам ходила ли е дъщеричката ти на ДГ,там има цяла система за рзвитие на моториката и защо не е изработен индивидуален план за развитие на детето? Mr. Green Mr. Green Mr. GreenМай съм права в делението на учителите за съжаление. #Cussing out
[/quote]
Да на детска е от 3.5 години, но преподаватаелите правят всичко друго освен да се занимават с нея. Особено като разбраха, че с детето работи логопед индивидуално, съвсем го удариха през просото. Само питат работим ли в къщи и това е. Сега я отлагам от училище и те бяха много удивени, защото просто незнаят нивото на детето. На нея когато пишат ту и се чупи химикалката, ту просто заявява, че това неможе да го напише и това е.

# 23
  • Мнения: 189
[[/quote]
Да Монтесори педагогиката може да помогне за фината моторика, вкл. за писането.
НО на вас ви трябва Монтесори терапия, ако искате да се работи по този начин.
Само едно питане - като я отложите от 1 клас, нали няма да я отложите оъ предучилищна група в училище?
[/quote]
Тя беше в прадучилищна тази година и ще я оствая още една година пак в предучилищна. Защо нещо проблем ли е? Само, че ще я оставя в същата детска градина в предучилищна, защото тази година ще са много добри учителките.

# 24
  • Мнения: 189
[[/quote]
Да Монтесори педагогиката може да помогне за фината моторика, вкл. за писането.
НО на вас ви трябва Монтесори терапия, ако искате да се работи по този начин.
Само едно питане - като я отложите от 1 клас, нали няма да я отложите оъ предучилищна група в училище?
[/quote]
Какво означава Монтесори терапия? Трябва да намеря специалист, който индивидуално да работи с нея ли? Ще питам нашия логопед за какво става въпрос, можете ли да ми препоръчате специалис от София?

# 25
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Монтесори терапията е спецаилно нещо - работи се и индивидуално и в група. Едно прелойение - Не оставяй детето в предучикищна в детската градина, изпрати я в училище - друг ред, други навици и така ще разбреш дали ще се сорави сама с първи клас - в детската градина, въпреки всичко е детска градина.
Монтесори терапия за сега с болницата за ДЦП - Росица Кунева или в Пловдив

# 26
  • Мнения: 189
Монтесори терапията е спецаилно нещо - работи се и индивидуално и в група. Едно прелойение - Не оставяй детето в предучикищна в детската градина, изпрати я в училище - друг ред, други навици и така ще разбреш дали ще се сорави сама с първи клас - в детската градина, въпреки всичко е детска градина.
Монтесори терапия за сега с болницата за ДЦП - Росица Кунева или в Пловдив
Психоложата ни смята да не я травмираме, а да я оставим в детската градина и второто което е избираме си госпожа, която да ни помага, а не предучилищна или училище. Просто това е много важно в момента за детето.

# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 630
veni-b, още веднъж ти благодаря, че ми каза за този център "Звънче". Днес го посетих и там много ми хареса. Освен монтесори терапия, има и логопедична терапия и кинезитерапия. Невролог, психолог и терапевтите в центъра съставят индивидуална програма за развитието на детето. За съжаление работят с деца над 3,5 години, а Лизито след две седмици става на две години. Казаха ми, че на есен се очаква в окръжна болница да бъде създадет монтесори център, където ще се занимават и с по-малки дечица. За по-малките била по-подходяща груповата терапия, а в "Звънче" с всяко дете се занимават индивидуално (ако съм запомнила правилно ).

# 28
  • Мнения: 7 391
Както разбрах напоследък има тук там някой директор на градина с проблясъци, а има и такива които са изцяло отдадени на децата и развитието им- Мая може да каже повече.
Относно лицензирането- то не е просто дипломка или хартия и ти Didia явно не си толкова наясно, колкото претендираш. Нина е казала по- горе това лицензиране става след полагане на 10 тежки изпита- толкова по принцип се държат за година стандартно обучение във Висше учебно заведение- така че не е за пренебрегване. Не е за пренебрегване и стажа в чужбина. Не е за пренебрегване и факта, че не правиш разлика м-у обучение и терапия Монтесори- на мен ми се изясниха съвсем скоро, но си направих труда да разпитам и науча каква е разликата. За обучението на моето лично дете съм склонна да направя компромис,  но за терапия- айде нема нужда.
Е,не бъди толкова заядлива #Cussing out аз говоря за обучението,а от терапията се интересувам когато ми дойде до главата.Не желая да оспорвам мненията ви,но просто не ги превръщайте в панацея.Сблъсках се с доста "лицензирани специалисти" и "корифеи" според дипломите им и за мое учудване /аз все още съм наивник,но вече на средна възраст/ те се интересуваха първо от парите ми,а след това от детето и проблемите му.На мен лично ми помогнаха " не толкова лицензирани специалисти",но за това пък хора със сърце и седнах да се уча въпреки,че едва ли някога ще практикувам - просто искам да помогна на собственото си дете.Не само,че не претендирам за това "колко съм на ясно",но и нямам претенции да ви давам съвети,просто изказах едно мнение нищо повече и се чудя  newsm78 newsm78 newsm78 защо това предизвика яростната ви реакция.Защо мислите,че само там и никъде другаде ще ви помогнат.Аз знам едно ,че трябва да помогна на детето си и търся начин да не изостана,да научавам всичко касаещо моя случай , а дали това е специалист и къде , как и колко е учил ама хич не ме интересува.Това е отново само моето мнение и нищо друго.  bouquet  bouquet  bouquet

# 29
  • Мнения: 212
Съвсем се обърках от споровете за лицензирани и нелицензирани преподаватели. Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика?
  Няма друга такава система в педагогиката каквато е Монтесори! Хората по света отдавна са осъзнали това и не случайно няма места в този тип заведения. За мен това е преди всичко философия. Невероятно терапевтично мислене. Това съвсем не е случайно. Мария Монтесори е лекар, а не педагог. В последствие интересите и я насочват към работа с деца с проблеми. След като ги е наблюдавала дълги години пренася методите си и за здрави деца. Друга случайна неслучайност е епохата в която живее. Това е времето на реформаторската педагогика.  Повлияна е от Ж.Ж.Русо, Фрьобел, Песталоци - все новатори с нестандартни за времето си идеи и поглед към човека. В това време работят и е възхода на много лекари - З. Фройд, А. Адлер, Юнг. Тя е общувала с тях. Не просто са живели по едно и също време.
 Всъщност какво прави Монтесори. За мен тя обръща педагогиката с хастара нагоре Wink  и разбирането на тези деца и децата изобщо. Тръгва от интереса им. Те са привидно водещия в педагогиката. Възрастния само осигурява средата. А детето има абсорбиращ дух, който поема това, което трябва да се научи на определена възраст/т.нар. сензитивни периоди/. Човек учи, запомня и общува, когато има  интерес. Това в психологичен план е  и пирамидата на знанието -възприемам, преживявам, научавам. Друга хитринка е работата. Децата правят нещо с ръцете си. Това е много човешка потребност. Това да създаваш нещо. И сериозно увреждане да има детето тази потребност е много осъзната. Почти целия и  материал е работа с ръце и сетива и така се  постига страхотно време за концентрация на вниманието.  Всичко е онагледено дори сложни математически формули и се възприема безотказно. Тръгва от сетивност към абстракция. Няма нищо насилствено и изкуствено в педагогиката и примерно каквото представляват уроците в класно урочен вариант/това което е ученето ни в момента/. Кой спи на чина, кой се побутва с другарчето в час. Винаги има две възможности: 1.Учителят решава - ученика преписва или 2. да пробва сам и да се научи от принципа проба-грешка, което е вложено в монт. материалите.
 Несериозно схващане е че педагогиката и е предимно за детската градина! "Това е педагогика за всички" - нейни думи, които съм видяла в практиката си в центъра за дцп.
 За лицензите: Да трябват, защото това е изключително сериозна система и не може да правиш нещо просто ей така с материала. Има си принципи.

Общи условия

Активация на акаунт