Общ водомер

  • 17 796
  • 69
  •   1
Отговори
  • Мнения: 10 654
Не знам кога установих, че във сметките ми за ВиК се отчита някакъв си общ водомер, съобразно който ми начисляват всеки месец по 1-2,5 кубика вода към количеството от индивидуалния ми водомер. Може би, лампичката ми светна, когато видях, че имам 40 лв вода за плащане за един месец (аз и бебе като ползватели), от които цели 2,5 кубика в графа "От Общ". Водомера го сменихме, но "общия водомер" се превърна в голяма загадка за мен.

Според Наредба 4 от 14.09.2004, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройство, общият водомер е водомерът, намиращ се след водопроводното отклонение в сгради - етажна собственост.
Според чл. 30 от Наредбата, изразходваната вода в сгради - етажна собственост се отчита по този общ водомер на водопроводното отклонение. Изразходваното количество се разпределя между потребителите в сградата - етажна собственост, въз основа на отчетите по индивидуалните им водомери, като в разпределението се включват всички разходи в общите части на сградата и загубите на вода в сградната водопроводна инсталация.

Според чл. 39 разликата между данните от общич водомер и сумата от индивидуалните водомери се разпределя пропорционално на отчетените водомери количества.

Говоря за панелка с 15 апартамента във входа. Общия водомер се намира в коридора на мазето. Чешми общи няма във входа, подземни гаражи също няма. Има 4 апартамента, в които не живеят постоянно хора, но идват и си заминават.

Специалистката от отдел Продажби на местното ВиК не успя да отговори на въпроса "В каква пропорция?". И защо плащам обща вода, която не ползвам.

Вие плащате ли обща вода? Някакви наблюдения по въпроса? Моля, споделете. Обмислям да ги съдя...

# 1
  • Мнения: 13 584
Да, плащам за общ водомер.
Засичат се всички водомери във входа. Ако има разлика с общия водомер се разпределя на всички абонати. Най- често разликата идва от абонати, които не са засечени. % не зная как се определя, може да е в зависимост от личното потребление.

# 2
  • София
  • Мнения: 28 731
И ние имаме общ водомер и го плащаме. Има чешма в мазето и чистачката взима вода от там.

# 3
  • Мнения: 4 212
Всички жилищни сгради с повече от един имот имат общ водомер.
Колкото по-голямо е личното количество вода, толкова повече е разпределеното от общия водомер, т.е. определя се на база потреблението.

На какво основание ще ги съдите, след като разпределението на общата вода фигурира в условията по договорите им? Просто сте попаднали на некомпетентна служителка, която не е успяла да обясни...

# 4
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 300
общият водомер отчита всичко , което се консумира от входа/кооперацията. всеки абонат би трябвало да има водомер. и ако сбора от всичките водомери е = на показанията на общия водомер , тогава не се начисляват допълнителни кубици вода. проблемът идва  когато има разлика в показанията. тогава тя се разпределя солидарно от всички абонати.
кога може да има разлика м/у общ водомер и водомерите на абонатите ?  
1. някой все още нямат водомери и плащат на база.  може да употребят 100 куб.м  вода , но плащат 5-10.
2. в много мазета има чешма за водата. тя се използва от всеки по най-различни поводи. примерно чистачката на входа използва от нея.  когато няма налягане  живущите в горните етажи слизат до мазето, пълнят кофи с вода и я използват за битовите си нужди. има и граждани, които есенно време си закисват каците за зеле или пък за вино. съответно ползват вода от общия водомер. напролет трябва да измият каците/бидоните. пак от тази вода се използва. някои си варят компоти/туршии в близост до блока. водата пак е от общата чешма. има и други потребители на общата вода.
има вариант и на повреден общ водомер.
едно е ясно - колективната отговорност е лична безотговорност.  Joy

# 5
  • Мнения: 41 273
Идеята на общия водомер е, че е по-точен от индивидуалните. Например ако тоалетните казанчета църцорят или чешмите капят индивидуалните водомери не го хващат, но общият хваща сумата от капането на всички абонати. Ако има и общи чешми вече и те се добавят. И понеже няма как да се разбере на кого му капе кранчето разликата между показанието на общия водомер и сумата от показателите на индивидуалните се разпределя пропорционално на потреблението на абонатите.

Обаче няма как при в ход с 15 апартамента да ти сложат кубици вода отгоре. Това значи, че на всички останали също слагат толкова, а това пък значи, че някъде се лее вода. Направете събрание, вижте всички ли имат такова начисляване и ако е така потърсете дали нямате спукана тръба някъде в мазето или нещо друго, което да черпи вода. Може някой да краде - директно или да плаща на база, а да харчи "на корем". Ако само на теб ти ги начисляват вече се разправяй.

# 6
  • Мнения: 4 212
Ако не е тайна, колко кубика вода имате от личния водомер, та от служебния имате разпределени 2,5 кубика?
Сега погледнах последната ни фактура - 6 кубика от личен + 1,012 кубика от общ.
За протокола - 23 апартамента във входа. Грубо иде около 20 кубика разлика.
Нямам идея за обема на инсталацията, все пак тя е пълна с вода, която е минала през общия водомер, но все още не е минала през личните водомери. Със сигурност имам съседи със стари водомери, които не са толкова чувствителни колкото новите, съседи с "църцорещи" казанчета и поне 2-3 без реални показания по време на отчета (поради отсъствие и неподаване на показания). Ами... нормални ми се струват тези кубици разлика и не бих го направила на проблем.

# 7
  • Мнения: 46 553
На какво основание ще ги съдите, след като разпределението на общата вода фигурира в условията по договорите им? Просто сте попаднали на некомпетентна служителка, която не е успяла да обясни...
На това, че тази вода се плаща 2 пъти. Веднъж като е разпределена м/у всички, и още веднъж, когато незасечените осигурят достъп.
Да, такъв им е Правилника, защото са монополисти, и си избиват липсите от ромските махали, затова трудно можем да ги осъдим, но определено не са прави.

Ние пускахме жалби, за съжаление ефект няма. 10-20-30 кубика на всеки 3 месеца се слагат на апартамент, в зависимост колко е харчил (за което също няма логика). Цялата ни инсталация е сменена с нова, течове няма. Всички сме с водомери. Няма никъде и чешми в общите части. Мазетата са абсолютно сухи. Къде отива тази вода не ми е ясно. Колкото и да се краде, става дума за огромно количество, затова си мисля, че няма нищо общо с реални кражби в сградата, а просто си избиват липси от други места.

# 8
  • Мнения: 4 212
При нас една възрастна съседка се е ангажирала и слиза с инкасатора в мазата когато отчитат общия водомер. После с него по етажите да казва кой апартамент е обитаем, кой не е. По принцип у дома през деня няма хора, но аз пращам данните по интернет. Има съседи, които си оставят показанията на тази съседка или лепят бележка на входната си врата. От съсобствениците зависи да няма неотчетен водомер, който да "прехвърля" вода върху общия. Обаче сме хора и се случва.
Вярно е, че се плаща два пъти, но така ще бъде докато ВиК не въведат дистанционното отчитане.

# 9
  • Мнения: 10 654
Добре де, каква е пропорцията на "пропорционалното"?!? Съотношение? Процент? Коефицент? Това ми беше въпроса към служителката. Тя не знаела. Системата и "така" била настроена. Как е настроена? Simple Smile Как и кой определя на кого колко кубика се разпределят от разликата? Според чл. 32. ал. 9 "отчитането на общия водомер, както и разпределението на количеството вода, изразходвано за общи нужди в етажната собственост или за водопроводно отклонение с повече от един потребител, включително загубите на вода в сградата, се извършват от: длъжностното лице на ВиК оператора". В случая - инкасатора. Тогава излиза, че инкасатора извършва това разпределение. Но пак не разбирам как е това "пропорционално". Никъде в наредбата или общите условия не е описано.

При нас няма чешми в мазето, няма чешми в междуетажните помещения, няма чистачка, която да ползва обща вода, няма гаражи или други помещения с чешми, нямаме "вода за общи нужди". Всеки си мие пред вратата с вода от дома си.

Служителката ми се оправда, че разликата идвала от тези 4 апартамента, в които не се живее целогодишно. Хората идват за по седмица по някой празник и цяла година ги няма. Дори да е така, логиката е да има разлика, когато това се случва, а не всеки месец. Нали? Че ние съседите трябвало да влезем в ролята на полицаи и да информираме ВиК, когато забележим някой от тези съседи в апартамента си, в който ВиК са нямали достъп да засекат.

На въпрос "ако се констатира, че разликата идва от незасичаните 4 водомера", ще ми бъдат ли върнати парите, които плащам за водата, която ползват съседите, ми беше отговорено риторично, че уж "да, но да видим дали това ще се констатира".

Защо, за Бога, трябва да плащам водата на друг човек, при положение, че си имам монтиран от ВиК оператора, лично, водомер вкъщи?

delia, имам 2 куб. от общ на 17 куб. от индивидуален, примерно, или 3.5 куб. на 19 куб. След подобни цифри, почнах да контролирам водомера, показанията на инкасаторката - имаше сериозни надписвания. Същата година се смени тръбопровода в целия град и бяхме или без вода или с червена вода, така че питейна вода от магазина сме си купували. Водомерът почервеня и той целия и се виждаше само първата цифра по него. Така че извикахме ВиК да го сменят и по тяхна препоръка монтирахме сух водомер, който за сега засича по 8 куб. на месец (аз и 2-годишно като ползватели) + по 1-1,5 куб. от общ всеки месец.

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 10:23 от amy_nka

# 10
  • Мнения: 5 160
Само да кажа, че доживях да видя минусова разлика в общо потребление/ по отделни партиди.
И да, приспаднато е по партидите на всеки.
Та, няма двойно плащане на вода както 99% от съседите твърдят. Въпросът е, че 1:1000000 може да се стигне до такава ситуация. Много зависи каква база точно в кубици пишат на неотчетените. Като ми кажат - половината не ги засякох - очаквайте пак общо потребление.
В последна фактура ми направи впечатление текстът - подавайте в интернет отчета си в рамките на 24 часа +/ - датата за отчитане. И инкасатори твърдят, че няма кой да гледа отчетите в нета - да се рови.
Явно се ровят на датата, която е назначена за съответния вход. Има някаква логика  Twisted Evil

# 11
  • Мнения: 10 654
Много зависи каква база точно в кубици пишат на неотчетените. Като ми кажат - половината не ги засякох - очаквайте пак общо потребление.

Именно, трябва да имат бази на изчисления, както за постоянните ползватели, така и за временните ползватели.

В чл. 39 уж е описано как се определят количеството вода и как се разпределят и заплаща количеството от общия водомер. И ето го пак това "пропорционално" разпределение, без описание на пропорциите. "Се разпределя пропорционално на отчетените по индивидуалните водомери количества". В каква пропорция се разпределя?

Примерно: за март 2017 съседката над нас (която живее сама) има 4 куб + 0.694 куб. от общ. За същия месец аз имам 8 куб. + 1.388 от общ. Разликата от показанията между общ/индив. е 17 куб. Как се разпределят 17 куб. пропорционално?

# 12
  • Мнения: 5 160
Във фактурата всичко е описано.

Общо потребление = Количеството вода, постъпила в сградата/входа (измерена от приходния водомер) - 500.000 m3
Сумата от консумацията на всички индивидуални клиенти (включително потреблението на база) за същия период = 470 m3
Общо потребление за разпределение : 30 m3 = 500 m3 - 470 m3

Коефициент за изчисление на индивидуалните дялове общо потребление на клиентите: 0.064 = 30 m3 / 470 m3
Вашият индивидуален дял от общото потребление съгласно Наредба 4 е: 1.6 m3 = 0.064 x 25.000 m3

# 13
  • Мнения: 45
На бележките за водата пише колко е общото потребление, колко е разликата със засечените водомери / в случая 17 м3 и това се разпределя пропорционално спрямо ползванията. Вие плащате двойно вна вашата съседка, защото тя е използвала 4 а вие 8 м3. Ако някой е източвал водата за парното и после е пълнена системата, това също минава през общия водомер.

# 14
  • Мнения: 11 713
Извадка от моята фактура за септември:

"Общо потребление = Количеството вода, постъпила в сградата/входа (измерена от приходния водомер) – 895.000 m3
Сумата от консумацията на всички индивидуални клиенти (включително потреблението на база) за същия период = 850.110 m3
Общо потребление за разпределение : 44.890 m3 = 895.000 m3 - 850.110 m3
Коефициент за изчисление на индивидуалните дялове общо потребление на клиентите: 0.053 = 44.890 m3 / 850.110 m3
Вашият индивидуален дял от общото потребление съгласно Наредба 4 е: 2.693 m3 = 0.053 x 51.000 m3 (това е консумацията ми за 3 месеца)
Общите нужди са изчислени съгласно чл.39, ал.(2), т.3 от Наредба 4 от 14 09 2004г. за условията и реда за
присъединяване на потребителите и за ползване на водоснабдителните и канализационните системи."

ПС: Когато някой не осигури достъп, водата я плащат съседите като вода от общия водомер. Когато въпросният нередовен съсед си плати, пари на съседите не се връщат, защото са му изпуснАли края!

# 15
  • Мнения: 10 654
Lorenca, това за коефицента къде го намери бе човек? Във фактурата ли ти го пише? Много благодаря за тази инфо! На нас никакви подродности не ни пишат във фактурата, само старо, ново и, евентуално, служебно показание, та разликата я знам от касовия бон на съседката, която плаща в Бг Пощи. Исках справка във ВиК за общия водомер - отказаха да ми дадат, нямали такава в системата, понеже не било отделна партида.

# 16
  • Мнения: 5 160
amy_nka, да във фактурата. Можеш онлайн да си ги гледаш в сайта на Софийска вода и да ги получаваш в https://prepiska.com/finance/

# 17
  • Мнения: 46 553
Само да кажа, че доживях да видя минусова разлика в общо потребление/ по отделни партиди.
И да, приспаднато е по партидите на всеки.
Та, няма двойно плащане на вода както 99% от съседите твърдят...
При нас никога не е приспадано. Повече от 13 г. сме тук, нито веднъж не е, само добавяне. Общо за входа около 2000 кубика годишно разпределят и никой не може да отговори къде се изпарява тази вода. Дори да допуснем, че някой краде, щяхме да го хванем по басейна Scream

# 18
  • Мнения: 41 273

Вярно е, че се плаща два пъти, но така ще бъде докато ВиК не въведат дистанционното отчитане.

То Е въведено. Просто трябва да се плати за водомери с дистанционно отчитане. И пак веднъж в годината минават да проверят лично.

# 19
  • Мнения: 46 553
И при дистанционно пак същата работа. Служебно следях няколко години такъв имот. Нямаше особена разлика с нашите сметки. И разбира се Софийска вода отговори на жалбата ни с цитиране на точката, че така се прави, каквото и да ги питаш, само това си пишат.

# 20
  • Мнения: 10 654
Аз правя сметките, според коефицента, който във вашите фактури се посочва как се изчислява и пак не ми излизат точно цифрите. Излизат с по десетина стотинки отгоре. Но имам основание за жалба. Едно, че отчитането не се съобщава предварително с бележка на видно място, друго, че общия водомер не се записва в присъствие на свидетел и трето, че показанието не е отчетено правилно. Ще искам проверка на всички водомери и общия съгласно чл. 39 ал. 2. Да проследят разликата в отчетената консумация по индивидуални и общ водомер в рамките на 24 часа, пък да видим дали ще си проличи, че някой краде вода.
Забравих да спомена, че в междуетажните помещения имат нелегално котли. Възможно ли е от там да точат вода съседите?

# 21
  • Мнения: 4 212
Не разбрах какви котли има в междуетажните помещения?
Дистанционно отчитане може да има, но трябва личния водомер да е с допълнителния чип. Понеже личните водомери са лични /за разлика от електромерите/ никой не може да те задължи да го смениш /освен при проверката, дето вече ще се случва на 10 год/ с такъв с чип за дистанционно отчитане. Т.е. в старите кооперации няма дистанционно отчитане, а реално точно там са най-големите загуби.
При нас лепят бележка на входа и не знам дали това е задължително, но в сайта на ВиК дружеството има качен график на отчитането и може да се провери.
Последните месеци при нас отчитат с таблети, а не със старите карнети. Май даже заснемат показанията на водомерите. Обясниха ми, че при незасичане вземат средноаритметично на показаният от 3 мес. назад, а не твърдата тарифа от едно време 3 кубика на човек.

# 22
  • Мнения: 10 654
Котли за локално парно има в няколко междуетажни помещения. Съседите са си направили локално парно и са извели тръби към междуетажните помещения, където са си сложили котлите. Не знам тези котли на какъв точно принцип работят, но предполагам, че ползват някаква вода. Самите тръби към котлите са скрити под циментова замазка, така че не се вижда колко и какви тръби излизат от стената на съседа до междуетажното помещение. Може ли да се точи така вода?

# 23
  • Мнения: 13 197
Дори да допуснем, че някой краде, щяхме да го хванем по басейна Scream
Да не сте си направили общ басейн на покрива? Това са много кубици  Thinking!

# 24
  • София
  • Мнения: 9 939
На какво основание ще ги съдите, след като разпределението на общата вода фигурира в условията по договорите им? Просто сте попаднали на некомпетентна служителка, която не е успяла да обясни...
На това, че тази вода се плаща 2 пъти. Веднъж като е разпределена м/у всички, и още веднъж, когато незасечените осигурят достъп.
Да, такъв им е Правилника, защото са монополисти, и си избиват липсите от ромските махали, затова трудно можем да ги осъдим, но определено не са прави.

Ние пускахме жалби, за съжаление ефект няма. 10-20-30 кубика на всеки 3 месеца се слагат на апартамент, в зависимост колко е харчил (за което също няма логика). Цялата ни инсталация е сменена с нова, течове няма. Всички сме с водомери. Няма никъде и чешми в общите части. Мазетата са абсолютно сухи. Къде отива тази вода не ми е ясно. Колкото и да се краде, става дума за огромно количество, затова си мисля, че няма нищо общо с реални кражби в сградата, а просто си избиват липси от други места.
Това в кой град е?!
След като "засечат" нередовните - ако излезе на минус - съответните надплатени кубици се приспадат (т. нар. отрицателно "общо потребление") - ако не ви го фактурират - това вече е друг въпрос Simple Smile Peace

# 25
  • София
  • Мнения: 9 939
Само да кажа, че доживях да видя минусова разлика в общо потребление/ по отделни партиди.
И да, приспаднато е по партидите на всеки.
Та, няма двойно плащане на вода както 99% от съседите твърдят...
При нас никога не е приспадано. Повече от 13 г. сме тук, нито веднъж не е, само добавяне. Общо за входа около 2000 кубика годишно разпределят и никой не може да отговори къде се изпарява тази вода. Дори да допуснем, че някой краде, щяхме да го хванем по басейна Scream
Ако има някой на база 1 човек, а се харчи за 4ма, нормално е да имате такива разлики.
Плюс това, при неосигурен достъп  също може да се води изчислен разход (по 2куб.м примерно, а може и по 1, зависи как е било при последните реално отчети потреблението му). Отделно ако е някой наемател , който след 1г ще си бие шута - може да дава некоректни самоотчети   Laughing

ПП: При разлика от над 20% между общия водомер и имотите - по закон имате право на проверка от комисия, за цялата инсталация, по имоти... (ако спазите срока - 10 дни ако не се лъжа).

# 26
  • Мнения: 46 553
За София е. Уж няма на база. Но пак не излизат сметките, колкото и да се краде, това е огромно количество.

Да не сте си направили общ басейн на покрива? Това са много кубици  Thinking!
Ох, това ми е мечтата Grin един открит на покрива за лятото, и един закрит в мазето за зимата. Ама някой друг път, асега тренираме само плащането на водата!  Joy з

# 27
  • Мнения: 4 212
А аз доживях днес да получа фактура от ВиК с разпределение от Общ водомер кръгла 0.
Направо съм  Crazy За първи път ми се случва, трябва да почерпя  Mr. Green

# 28
  • Мнения: 10 654
А, аз вчера мернах съседа от единия апартамент, който не е отчитан от 2015 г. насам и сега трябва да го докладвам. Но се чудя как ще дойде инкасатора точно когато човека си е в апартамента... Не го знам за колко дни е дошъл...

# 29
  • Мнения: 46 553
Ако никой не живее значи и никой не харчи, едва ли има разлика в показанията.

# 30
  • Мнения: 2 041
Дистанционно отчитани водомери- за 2 дни разлика в издадената фактура- 3 лв разлика в сметката...
За почистване на входа имаме чистачка /вода от 1 етаж, ползва асансьор/
За 4 години нито веднъж не са минали лично да ни отчетат- имаше оплакване и не повярваха на това,
но все още нямаме проверка визуална  Mr. Green
По индивидуален водомер не си ли плащам всичко изразходвано от мен?
И да има разлика, тя ще е от чистачката, която едва ли си носи вода У дома.
И по каква причина, аз трябва да плащам повече на база потребление,което си плащам  Crazy
Бясна съм, дано сте ме разбрали  bouquet

# 31
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 300
причината е етажната собственост. ако не се открие нарушителя всички плащат солидарно.
то и с тока е така - плащаш по индивидуален електромер , но по общият електромер и този за асансьора делите  разликата  по начин , по който сте се разбрали. в нашите мази има контакти , които са подвързани към осветлението. оттам също идва допълнителен разход от общото.

# 32
  • Мнения: 10 654

И по каква причина, аз трябва да плащам повече на база потребление,което си плащам  Crazy
Бясна съм, дано сте ме разбрали  bouquet


И аз за това се ядосвам, Трънче, ама ха де! Що за глупост да съм длъжна да плащам нещо, което не ползвам?!
Да пуснем една петиция към ДКВР? Искаш ли?

# 33
  • SF
  • Мнения: 21 306
2 входа по 24 апартамента сме на общ водомер. Всеки казва колко вода е изразходвал и плаща съответните кубици. Няма да ви казвам в какви отношения сме.
Първо ще се избием двата входа заради това кой вход плаща потреблението на другия и второ ще се избием помежду си във входа - кой си крие кубиците. Съседът ме бил слушал как се къпя и че непрекъснато у нас шурти вода, а нощно време пускам по 4 перални. Simple Smile Според него трябва да отчитам 20 кубика вода.
 Simple Smile Съответно гумите на колата ми се пукат. Последния път и четирите заминаха.

# 34
  • Мнения: 10 654
2 входа по 24 апартамента сме на общ водомер. Всеки казва колко вода е изразходвал и плаща съответните кубици. Няма да ви казвам в какви отношения сме.
Първо ще се избием двата входа заради това кой вход плаща потреблението на другия и второ ще се избием помежду си във входа - кой си крие кубиците. Съседът ме бил слушал как се къпя и че непрекъснато у нас шурти вода, а нощно време пускам по 4 перални. Simple Smile Според него трябва да отчитам 20 кубика вода.
 Simple Smile Съответно гумите на колата ми се пукат. Последния път и четирите заминаха.

Оле, много се посмях. Значи имало и по-зле от нас... Grinning

# 35
  • София
  • Мнения: 9 939
Домоуправител да поиска подробна справка за потреблението по тримесечия, Общо потребление, вида на отчет, абонати на бази,  по апартаменти.
Тогава ще се види кой какво крие. Sunglasses

# 36
  • SF
  • Мнения: 21 306
Той я иска, но той самият крие. Той не плаща асансьор, живее на третия етаж, от хиляди години копчето им не работи. Качва се до четвъртя с асансьора и слиза пеша един етаж. Редовно го прави и не му пука. Взима заплата 100 лева, за да поддържа входа. Искам да сме с външна фирма, но на бабите не им се дават по 5 лева отгоре върху сметките. Страшна работа е при нас!

# 37
  • Мнения: 4 212
Той я иска, но той самият крие. Той не плаща асансьор, живее на третия етаж, от хиляди години копчето им не работи. Качва се до четвъртя с асансьора и слиза пеша един етаж. Редовно го прави и не му пука. Взима заплата 100 лева, за да поддържа входа. Искам да сме с външна фирма, но на бабите не им се дават по 5 лева отгоре върху сметките. Страшна работа е при нас!

Няма ли опция да смените този домоуправител с някой друг съсобственик?
Има асансьори с чипове и който не плаща не получава чип, да видим тогава до кой етаж ще пътува...

# 38
  • Мнения: 11 713
Софийска вода дава възможност за онлайн самоотчет. Нужен е само  да с есъздаде един акаунт с валидни данни на потребителя и имота. Ако всички се самоотчитате всеки месец, после на тримесечието, когато има реален отчет и изравняване, сметките няма да са толкова големи или поне ще намалее двойното плащане на вода. За други градове не знам как е.

# 39
  • SF
  • Мнения: 21 306

Няма ли опция да смените този домоуправител с някой друг съсобственик?
Има асансьори с чипове и който не плаща не получава чип, да видим тогава до кой етаж ще пътува...

Няма такава опция. Той е единственият желаещ да бъде домоуправител. Неговото семейство е най-голямото във входа - тричленно.
 Няма как да стане само аз да си имам чип и асансьорът да е персонален. Нали казаха преди мен в темата - ако не са съгласни, не може да си извикам братовчед ми и да ми монтира през нощта машинка с чипове, а аз от утре да продавам чипове на съседите. Дали да има автомати с чипове в асансьорите се решава от всички във входа. Струва пари, а те не искат да плащат за никакъв монтаж на никакви допълнителни устройства.
Ако всички искаме чипове и един от осмия етаж не иска, може да го видим как ще катери стълбите. Но при нас никой не иска чип. 8 етажа сме. От първи до трети не плащат асансьор и не ползват. В останалите 5 етажа живеят общо 5 бабки и аз. Не мога да ги прецакам с чипове, защото домоуправителят, който живее на третия етаж ползва асансьор до четвърти и слиза един етаж пеша.

# 40
  • Мнения: 5 160
Софийска вода дава възможност за онлайн самоотчет. Нужен е само  да с есъздаде един акаунт с валидни данни на потребителя и имота. Ако всички се самоотчитате всеки месец, после на тримесечието, когато има реален отчет и изравняване, сметките няма да са толкова големи или поне ще намалее двойното плащане на вода. За други градове не знам как е.

Има една особеност с онлайн самоотчета - трябва да е в рамките на 24 часа +/- датата на засичане - пише го във фактурите. Има резон - има си дата за засичане. Те нямат само един блок да засичат.
Оказва се, че инкасаторите в другото време не ги гледат, не ги търсят. Откровено казват, че няма кой да се рови и търси в интернет.
И все едно не са засичани. И хайде на общото потребление.
А не искат да оставят бележки.

# 41
  • Мнения: 4 212

Няма ли опция да смените този домоуправител с някой друг съсобственик?
Има асансьори с чипове и който не плаща не получава чип, да видим тогава до кой етаж ще пътува...

Няма такава опция. Той е единственият желаещ да бъде домоуправител. Неговото семейство е най-голямото във входа - тричленно.
 Няма как да стане само аз да си имам чип и асансьорът да е персонален. Нали казаха преди мен в темата - ако не са съгласни, не може да си извикам братовчед ми и да ми монтира през нощта машинка с чипове, а аз от утре да продавам чипове на съседите. Дали да има автомати с чипове в асансьорите се решава от всички във входа. Струва пари, а те не искат да плащат за никакъв монтаж на никакви допълнителни устройства.
Ако всички искаме чипове и един от осмия етаж не иска, може да го видим как ще катери стълбите. Но при нас никой не иска чип. 8 етажа сме. От първи до трети не плащат асансьор и не ползват. В останалите 5 етажа живеят общо 5 бабки и аз. Не мога да ги прецакам с чипове, защото домоуправителят, който живее на третия етаж ползва асансьор до четвърти и слиза един етаж пеша.

Ама то при вас положението много зле.
Освен ти да се ангажираш с ролята на домоуправител и да пробваш да въведеш малко ред.
Друг вариант не виждам (освен смяна на имота, но май това не е на дневен ред).
Успех!

# 42
  • SF
  • Мнения: 21 306
Ооооо не! Първо мене няма кой да ме избере. Аз не съм пенсионер, ще им предлагам чипове, външни домоуправители, нови домофони, модерни работи... Ще искам да се съберат пари за подмяна на кривите изпочупени плочки пред входа. Да се засадят красиви растения, вместо джанките, в които газихме 2 месеца. А и аз нямам физическото време да бъда домоуправител като хората. Преценявам, че не ставам за тези неща.

# 43
  • Мнения: 11 713
Софийска вода дава възможност за онлайн самоотчет. Нужен е само  да с есъздаде един акаунт с валидни данни на потребителя и имота. Ако всички се самоотчитате всеки месец, после на тримесечието, когато има реален отчет и изравняване, сметките няма да са толкова големи или поне ще намалее двойното плащане на вода. За други градове не знам как е.

Има една особеност с онлайн самоотчета - трябва да е в рамките на 24 часа +/- датата на засичане - пише го във фактурите. Има резон - има си дата за засичане. Те нямат само един блок да засичат.
Оказва се, че инкасаторите в другото време не ги гледат, не ги търсят. Откровено казват, че няма кой да се рови и търси в интернет.
И все едно не са засичани. И хайде на общото потребление.
А не искат да оставят бележки.
Не е вярно това. Срокът е 7 дни. Пише си го, но само ако имаш акаунт. Опцията се активира автоматично, катопри мен е от 1 до 7 число всеки месец! Аз го изполвам от 2 години. Инкасаторите не ги гледат тези неша, имат си отдел, който го върши, а инкасаторът може да го види в системата, която му е инсталирана на устройството за засичане. Пак казвам, че става въпрос за София.

# 44
  • Мнения: 5 160
Какъв "всеки месец"? Засичат на тримесечие.
Казвам какво пише във фактурата и какво говорят служителите им.
Като мине инкасаторът казва - пак половината не са засечени, пък те нека си пускат където и когато искат цифрите. И като не са засичани и им сложат 2 куб. вместо 10, всичко отива в общото потребление.

# 45
  • Мнения: 11 713
Какъв "всеки месец"? Засичат на тримесечие.
Казвам какво пише във фактурата и какво говорят служителите им.
Като мине инкасаторът казва - пак половината не са засечени, пък те нека си пускат където и когато искат цифрите. И като не са засичани и им сложат 2 куб. вместо 10, всичко отива в общото потребление.
Мисля, че не говорим на еднакви езици... За кой град говориш?
Реален отчет от инкасатор се извършва на всеки 3 месеца и тогава се извършват и изравнителните сметки, НО " Самоотчет можете да подаде и от нашия уеб сайт, ако направите регистрация за "Вход в Софийска вода". От вашия профил също така можете лесно да проверявате графика с обявени дати за отчитане и да подавате показания съобразно с него. Самоотчети през уеб сайта може да подавате всеки месец в съответните от графика дни." или ба безплатен телефон 0800 1 21 21 с клиентски номер.

ОТНОВО казвам, че ако хората си подават самоотчети всеки месец или през сайта или на безплатния телефон, разликите с общия водомер ще са по-малки. Ако искаш разбери какво ти казвам.

# 46
  • Мнения: 5 160
За едно и също говорим.
Дни от графика са на три месеца. Сега започнаха на сайта да пишат диапазон от 3-5 дни.
Както и да е. Основният проблем е, че не можеш да влияеш на другите кога какво да правят.
Нищо, че всички врещят от високо доплащане.

# 47
  • Мнения: 11 713
За едно и също говорим.
Дни от графика са на три месеца. Сега започнаха на сайта да пишат диапазон от 3-5 дни.
Както и да е. Основният проблем е, че не можеш да влияеш на другите кога какво да правят.
Нищо, че всички врещят от високо доплащане.

Извинявай, би ли ми показала къде на сайта го пише това 3-5 дни? Бих искала да го видя.

Че не можеш да влияеш е ясно, но на едно общо събрание може да се обясни на хората, че има и безплатен телефон, на който могат да съобщят клиентския си номер и показанията на водомера в рамките на едикои си дни от всеки месец.
("Дни от графика" се има предвид графика за самоотчети. За моя блок/район това са дните от 1-7 число всеки месец, за твоя район може да са от 3-до 10 число и т. н.)

# 48
  • Мнения: 5 160
Новите им функционалности в сайта:

Oнлайн самоотчети
Можете сами да отчетете водомерите си и да ни изпратите показанията им.
Период 01-07 Ноември 2017

Посещения за отчитане
Необходимо е поне веднъж годишно да осигурите достъп на наш представител до водомерите в имота Ви.
Период 08-14 Февруари 2018

Не мисля, че ще сменят първия период (за онлайн самоотчети) с дати в декември, ноември изтече. Но ще проследя.

Досега винаги във фактурите е 2 месеца - изчислени м3, на третия месец - измерени м3.
При нас инкасаторът си лепва бележката на всеки 3 месеца на коя дата ще дойде. Тогава засича и общия водомер.
И без общи събрания си говорим, но всеки си има своята теория.

# 49
  • Мнения: 4 212
Как отчет реален на 3 мес?
При нас - всеки месец. В сайта на В и К дружеството мога да проверя точно на коя дата ще бъде отчетен моя водомер и ако не мога да осигуря достъп имам възможност да изпратя данните он-лайн или да ги подам на посочен телефон в рамките на 24 ч. от обявената дата на отчитането.
За Русе иде реч.

# 50
  • Мнения: 11 713
Новите им функционалности в сайта:

Oнлайн самоотчети
Можете сами да отчетете водомерите си и да ни изпратите показанията им.
Период 01-07 Ноември 2017

Посещения за отчитане
Необходимо е поне веднъж годишно да осигурите достъп на наш представител до водомерите в имота Ви.
Период 08-14 Февруари 2018

Не мисля, че ще сменят първия период (за онлайн самоотчети) с дати в декември, ноември изтече. Но ще проследя.

Досега винаги във фактурите е 2 месеца - изчислени м3, на третия месец - измерени м3.
При нас инкасаторът си лепва бележката на всеки 3 месеца на коя дата ще дойде. Тогава засича и общия водомер.
И без общи събрания си говорим, но всеки си има своята теория.


lorenca, аз не мога да те разбера защо въртиш, сучеш и не казваш нищо конкретно, не даваш линкове! Така не си полезна. Сигурно 100 пъти те попитах за кой град говориш. Ако е за София, "новите функционалности", както ги наричаш, са си нови единствено за теб. Стига с тези свободни съчинения. Продължавайте да си говорите на принципа "една жена ми каза" и да се оплаквате по форумите.

# 51
  • Мнения: 2 041
Как се определя сметката за вода? - от питанки на Софийска вода:

"Сметката за вода за домакинствата се определя по два начина: по показания на водомерите или на база брой живущи.

В случай че в жилището на всяко водопроводно отклонение (щранг) има монтирани водомери и те са въведени в базата данни на “Софийска вода” след като са пломбирани с пластмасова пломба, сметката се формира по техните показания.

Проверител периодично отчита индивидуалните водомери. В месеците между два реални отчета се начислява служебно изчислено количество вода, определено въз основа на средния разход в имота през предходни периоди.

След извършване на действителен отчет, сметката се изравнява в съответствие с реалното потребление.

За потребители, които нямат монтирани водомери на всеки щранг, водомерите им са неизправни или нямат пластмасова пломба, сметката за вода се формира на база брой живущи.
Съгласно Наредба №4 за всеки обитател се начисляват по 6 куб.м месечно при топлофицирано жилище и по 5 куб.м месечно при нетоплофицирано жилище.

За сгради–етажна собственост, при разлика между отчетеното количество вода по общия (приходния) водомер и сумата от потреблението в обособените имоти (консумация по индивидуални водомери и начислена база на брой живущи), към индивидуалния разход във всеки имот се начислява съответно количество "общо потребление”. Това количество „общо потребление” се включва във фактурите само веднъж на всеки три месеца."

Кое е реално потребление и кое е действителен отчет?
гр. София, дистанционни водомери, домоуправител е питал лично- няма такова нещо като наредба N 4  Crazy
няма бележка, няма подпис, никой не е чул, че веднъж  годишно трябва да осигуриш достъп ...

Защо аз трябва да се самоотчитам по телефон или другаде, когато си има хора за това?
Моя работа ли е да ходя по етажите и да отчитам водомерите?
Ако крада вода дали пък някой ще ме пусне?!  ooooh!

# 52
  • Мнения: 4 212

Защо аз трябва да се самоотчитам по телефон или другаде, когато си има хора за това?

Защото е в мой интерес да доведа до знанието на В и К дружеството реалното ми потребление, а не да ме отчетат по брой живущи, когато не мога да осигуря достъп на хората (на които това им е работата), защото аз и мъжа ми сме на работа, а децата на у-ще.

# 53
  • Мнения: 11 713
Трънке и ти май не схващаш. Кой те кара да ходиш по къщите?! Нали всички ревете от изравнителните сметки от реалните отчети (тези извършени от инкасатор на Софийска вода на всеки 3 месеца). Ами простичко е и хората са го направили за твое  удобство: ако всеки във входа си подава всеки месец сам показанията извън времето когато минава инкасатор, то изравнителната сметка ще е минимална. Когато има неподадени показания, тази вода на съответния потребител отива към общия водомер и я плащат всички, а после когато въпросният потребител бъде отчетен я плаща пак. Демек има едни кубици., които се плащат двойно.

# 54
  • Мнения: 2 041
Написала съм, че се отчитат водомерите ни ДИСТАНЦИОННО ! Кое точно трябва да схвана?
Защо /по показания на моя водомер/ аз трябва да доплащам разликата?

# 55
  • Мнения: 11 713
"Кое е реално потребление и кое е действителен отчет?
гр. София, дистанционни водомери, домоуправител е питал лично- няма такова нещо като наредба N 4  Crazy
няма бележка, няма подпис, никой не е чул, че веднъж  годишно трябва да осигуриш достъп ...
"

И как аз да разбера за кого се отнася това на фона всичките червени и черни изречения? Кой къде е питал и за какво, за какви бележки иде реч?!

# 56
  • Мнения: 10 654
При мен какво се случи...
Отидох аз към 20.11, да напомня на експерт "Продажби" (тя не можела да си запише и да си спомни, че си е записала), че желая да се направи проверка на общия водомер съгласно начините, предвидени в Наредба 4. Преди това ми пратиха един Иван, който да провери данните, които инкасаторката последния път е подала - защото показах снимка на общия водомер, на която се вижда, че тя си е измислила показанията. Дойде въпросния Иван и потвърди грешно отчитане, но нищо писмено. Та, отивам аз на 21.11 да напомня, че желая проверка на общия водомер. Служителката съответно се прави на ударена и ми отговаря "момент, да видя...а, да, вашите данни трябва да влязат в системата на 29.11, записвам си проверка, инкасатора ще постави бележка на видимо място във входа, ще присъствате заедно с него, когато записва показанията от общия водомер. А, това, дето се разминават показанията на инкасатора предишния път, това е защото ние ви пускаме само 20%, можем да ви пуснем и 100%, ако искате...". Викам "моля?!? Какви 20%, какви 100%, за какво ми говориш?! Да дойде инкасатора да отчете правилно водомера!" "О, да, да, ще бъдете уведомени с бележка". На следващия ден се прибирам аз и гледам бележка лепната на вратата на входа, качвам стълбите и гледам бележка лепната на моята врата, че "в 17 ч. ще се извърши проверка на индивидуалните и общия водомер, съгласно Наредба 4. Моля, да осигурите достъп..." Викам си супер, ще има проверка... На другия ден търча да взема детето от градина, само и само да не изпусна проверката. Хванахме едно такси и в 17:11 бяхме пред нас. Ослушах се, огледах се, не се чува инкасатор да минава по етажите. След още десетина минути чакане, се качих до съседката, да я питам дали е минала инкасаторката въобще. Каза, че преди 10 минути била минала, сигурно е отишла до съседния вход. След още една минутка, докато сляза с детето до нашия етаж, гледам инкасаторката влиза отново във входа. Пуснах я да запише нашия водомер. Записа с 1 кубик отгоре (закръгляла била червените цифри). Викам "от кога закръгляш червени цифри?". Както и да е. На следващия въпрос за показанията на общия водомер дали е записала и какво е записала, да ми покаже да видя, ми направи жест "отсвирвам те" с ръка и си излезе от входа, без да ми отговаря нищо. Побеснях... Къде остана проверката?! Оная си засече водомерите както по принцип и офейка. Толкова много се ядосах, за целия цирк, който ми разиграха, че се бях наканила да пусна официална жалба срещу нея. За неен късмет, малкия се разболя в понеделник... Ама следващия път, като дойде да отчита, ще види какво съм й приготвила...

# 57
  • Мнения: 11 713
Не изпускай момента. През сайта на Софийска вода има поле "подайте сигнал" опиши накратко проблема. Грантирам ти, че ще ти обърнат внимание. Ако идеш в център за обслужване, ще те размотават.

# 58
  • Мнения: 10 654
Петя, не сме в София, нямаме ги вашите екстри и се занимаваме с гонене на инкасатори.

# 59
  • Мнения: 11 713
Петя, не сме в София, нямаме ги вашите екстри и се занимаваме с гонене на инкасатори.
Неприятно! Успех и не им се давай! newsm10

# 60
  • SF
  • Мнения: 21 306
По колко кубика вода харчите на месец и за колко човека?

# 61
  • София
  • Мнения: 9 939
За потребители, които нямат монтирани водомери на всеки щранг, водомерите им са неизправни или нямат пластмасова пломба, сметката за вода се формира на база брой живущи.
Съгласно Наредба №4 за всеки обитател се начисляват по 6 куб.м месечно при топлофицирано жилище и по 5 куб.м месечно при нетоплофицирано жилище.
Това се завиша с 1м3 на всеки 3 месеца (или един ли беше...). Демек, не си стоиш на 6 кубика/човек 5 години.

# 62
  • Мнения: X
Здравейте, някой да разбира от водомери?Става въпрос за две къщи в един двор с общ водомер.

# 63
  • Мнения: 11 713
Всеки да си открие негова партида и да си монтира собствен водомер. Питайте във ВИК дружеството какви документи са нужни.

# 64
  • В полите на Витоша :)
  • Мнения: 1 333
При нас проблемът е много сериозен, защото сме 3 блока в един парцел с общ водомер. Това са 6 входа с по 30 апартамента средно. Искахме справка от Софийска вода за нашия вход и видяхме кои апартаменти не отчитат (само 2 са), но общо за 6-те входа са 37 обекта. Сега трябва да накараме и техните домоуправители да искат такава справка, да чакаме да излезне, след това да се говори с нередовно отчитащите и..... не знам кога ще има резултат от цялото това нещо. Плащаме си чужда вода вече 3 години.

# 65
  • SF
  • Мнения: 21 306
По колко лева ви се "пада" на месец? Питам, защото ние сме с 48 апартамента на общ водомер. Огромно количество "обща" вода се преразпределя.

# 66
  • Мнения: 10 654
Писна ми от общия водомер! Отчитат се съвсем различни цифри. Всеки път го снимам, отключвам на инкасатора и накрая във фактурата някакви измислени цифри. Върви с хиляда кубика назад цифрата и си начисляват средно по  около 100-120 кубика разлика от общ водомер. Пък елате да ги видите тия тръби в мазето на панелката! Целия общ водомер плува във вода, тръбите целите гранясали направо, капе ли, конденз ли е, да се чуди човек... Не искам да пия вода от такива тръби. Ама като няма свестен домоуправител, решение няма. Искам направо да си откопая тръби до терасата, да се включа отделно към градската канализация. Някой пробвал ли е подобно нещо?

# 67
  • Мнения: X
Всеки да си открие негова партида и да си монтира собствен водомер. Питайте във ВИК дружеството какви документи са нужни.

По-скоро съседа ми трябва да си монтира защото моя е в моето място само къщата е негова. Но той не дава да вляза да видя водомера си и от няколко дни тръбите шумят и 100% се върти и ще имам много пари вода.

# 68
  • Мнения: 2
]|I{•------» ❼0ʘ❷_𝐎𝓖Ⓝ𝔬в «------•}I|[ "може да употребят 100 куб.м  вода , но плащат 5-10"

човече, сигурно си наясно че един кубик е 1000 литра и оттам колко са 100 кубика, няма как да се изразходват от едно семейство или един потребител, принципно при нас общо по 100 м3 ни начисляват допълнително за всеки месец 28 апартамента .. демек 100% загуби месечно и не се знае как и откъде..

Последна редакция: пн, 12 апр 2021, 18:38 от Sarah Konnichiwa 625466

# 69
  • SF
  • Мнения: 21 306
Да, и при нас се губи толкова месечно. Ние сме 48 апартамента с общ водомер. Като се раздели, се пада по 2 кубика на апартамент (горе-долу).  Не знам в момента колко е цената за 1 кубик вода в София.

Общи условия

Активация на акаунт