Откога оцветяват децата?

  • 2 698
  • 41
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 825
Моето дете - 3г 2м - хич не умее...
Има разни книжлета за оцветяване - нито контур нацелва, нито нищо... цветовете, които подбира много странно са едно на ръка.
Пробвах веднъж да й дам прости форми за оцветяване, белким е  по-лесно, нарисувах разни квадрати и кръгове - нъц, майка.
Трябва аз да съм по-упорита в показването или сама някой ден ще се научи?

Последна редакция: пт, 22 сеп 2006, 16:40 от Vivi

# 1
  • Мнения: 5 877
аз не го уважавам много това умение, затова и не я насърчавам много. Не умее.

# 2
  • Sofia
  • Мнения: 1 263
Абе Бу, тя си е малка още...Аз работих една година в детска ясла и градина/ОДЗ/ след училище и им правех нещата за упражненията по ръчен труд, рисуване и т.н. За детската ясла стигнаха най-много до заграждане с оградка/разбирай с една линия/ на предварително нарисувана къщичка. И ако ти каже, че само 2-3 деца го правеха адекватно... Laughing

# 3
  • Пловдив
  • Мнения: 160
И на мойта щерка не и харесва да оцветява. Интерес - нула! А едно наше съседче на 1г.6м. оцветяването му беше любимо занимание. Всяко дете си има интереси явно Sunglasses Моята предпочита да рита топка Mr. Green.

# 4
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Дарина започна да оцветява чак в детската градина,т.е около 3 годишна Peace

# 5
  • Magrathea
  • Мнения: 2 771
Нели много много обича да рисува и оцветява, но разбира се е и още ужасно малка за това.
Опитва се и тя да запълва фигурите като мен, но започнем ли и двете да оцветяваме едновременно- резултатът е, че тя през 2 минути иска моя молив. Сменяме ги и след 2 минути пак иска моя  Flutter Явно още си мисли, че от самия молив зависи дали ще се нарисува всичко  толкова добре Mr. Green
Според мен ти си е показала и би било достатъчно от време на време да оцветявате заедно.

# 6
  • Мнения: 712
Май в началото всички деца подбират странно цветовете. Въпрос на време и желание е, но не е притеснително засега.

# 7
  • Мнения: 3 211
Габи вече оцветява много добре.
Ама тя има вече 2 години стаж ясли и градина Grinning

# 8
  • Мнения: 3 034
Горе-долу, откакто тръгна на държавно учебно заведение /ясла, градина/ - там им дават много да оцветяват.

# 9
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
...или сама някой ден ще се научи?

 Peace Peace

Не е супер ценно умение. Никак даже. Е, важно е за овладяването на краснописа да речем, но вече почвам да съм сигурна, че и за там не е нужно.
Качествено не по-рано от 5-6г., че дори съвсем добре в 1-ви клас.

# 10
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
И Самуил не обича да оцветява. Обича да рисува, но да оцветява - не.
Купила съм му едни книжки, в които се лепят стикери и покрай това има и за оцветяване. Той залепи стикерите, свързахме заедно едни точки, Самуил се измете, а ние с баща му оцветявахме един час картинки с изплезени езици.  Mr. Green

# 11
  • София
  • Мнения: 630
При децата има много големи различия в умението да оцветяват, но то не е базисно за  тяхното развитие (но няма нищо лошо да се стимулира, ако проявява интерес).
Други неща, като рисуване на кръг, квадрат... по-късно човешка фигура... пропорции.... пространство са важни.

# 12
  • Мнения: 2 818
Не е супер ценно умение. Никак даже. Е, важно е за овладяването на краснописа да речем, но вече почвам да съм сигурна, че и за там не е нужно.


И аз така мисля.

# 13
  • Мнения: 17 407
И аз се бях притеснила- че не може е ясно, но интерес никакъв, да не говорим, че и цветовете не познава...Виждам, че дрехите им са изцапани  с фулмастри- в детската градина нещо рисуват, но какво точно не знам. ПОмня, че обожавах оцветяването, но това беше на 5-6 години.

# 14
  • Мнения: 11 314
Действа успокоително при деца след 4-5 години. Развива цветоусещането
Само толкова.
Каката много рано го усвои този метод, но ние определено го ползваме само за успокояване.
Синковеца още плези език и дращи, но с приличен успех. Засега се нерви повече отколкото да му доставя удоволствие.
Не натискам, чакам. Вадя книжките и моливите само, когато поиска.

# 15
  • Мнения: 5 877
Бу, само една вметка. Няма "странни цветови комбинации". Има традиционни и нетрадиционни. Въобще не коментирам, когато оцветява някое лице зелено или лилаво. Остави я да експериментира, у Шагал например също има "странни цветови комбинации".

# 16
  • Мнения: 4 406
Бу, сигурно има нещо, което да я влече повече- що се натискаш с кръгове и квадрати... пеене, редене на пъзели, строеж с конструктор?

# 17
  • Мнения: 4 390
На 3.5 г. дъщеря ми все още не го умее.
Не я и влече.
Харесва й да рисува си с моливи, пастели, водни бои, тебешири, както и да работи с пластелин и да си реже хартийки.

# 18
  • София
  • Мнения: 15 219
Иво също не го владее това умение, но пък едно негово приятелче, по-голямо с 2 месеца, си е направо цар на оцветяването. И то отпреди няколко месеца още. И контурите спазва, и запълва картинките с цвят......
А Ивайло надрасква картинките с молива/флумастера/пастела..... каквото съм му дала...... и смята, че е готов.  Laughing

Последна редакция: сб, 23 сеп 2006, 00:12 от Vivi

# 19
  • Мнения: 2 792
 Честно казано въобщ не помня кой кога е спазил някакви форми, основното което ми е харесвало и ме е интересувало желанието на децата да изразят нещо в графично-акварелна конфигурация, последвалите картини(карикатури) на цялото семейство са ми любими и прилжно прибрани или закачени на паната в нас.

# 20
  • Мнения: 7 821
Виктор започна да оцветява добре преди около половин година. Първо се научи да попълва чисто, а после започна да обръща внимание и на цветовете.
Както и Шани е писала, оцветяването развива фината моторика.

# 21
  • Мнения: 3 251
Както и Шани е писала, оцветяването развива фината моторика.
Точно!
По принцип в градината/яслата се дава като свободно/непреднамерено занимание чрез което се работи и върху качеството ВОЛЯ! Чрез това занимание детето да си създаде навик да довършва до край работата си и да се старае да не излиза извън очертанията/ линиите- макар и в опростени и стилизирани форми. В началото работят почти едноцветно-не сменят флумастерите/моливите, но след това сами или с ваша помощ откриват разноцветните композиции и съчетания, което е още един стимул да са по-старателни и внимателни в оцветяването. Така че, не го смятайте за напълно ненужно и глупаво занимание...

# 22
  • Мнения: 3 491
На 3 години и нещо започнаха да оцветяват, от начало две-три драсканици, после все по-плътно, малкият има още накъде да уплътнява, но им харесва, така че не са ми давали повод да се запитвам за смисъла. Но съм чувала от учителките, че оцветяването е важно за фината моторика. На родителски срещи са вадели папката с произведения на детето и ми показват, че ето на, вижда се как координацията на ръката задобрява, защото оцветява по-плътно и спазва по-добре контура. Не съм правела по-задълбочени разузнавания върху темата, защото не ми е влизало в списъка на грижите.

Последна редакция: пт, 22 сеп 2006, 11:23 от блажка

# 23
  • Мнения: 1 113
Лилия се научи преди няколко месеца. В началото само драскаше където й попадне - не признаваше нито контур, нито цвят. После започнах да й ограждам контура и тя дооцветяваше. Сега се справя добре.
Доколко е ценно да може да оцветява, не знам, то и пеенето не е толкова важно (и да не пее вярно пак ще стане човек), но според мен развива концентрацията при децата.

# 24
  • Мнения: 5 877
искам да кажа, че може да е полезно за фината моторика (също както ред други дейности, реденето на мозайка например), но не прави от детето художник. Няма лошо, разбира се, просто според мен не трябва да превишава по време свободното рисуване. А имам чувството, че е много разпространено.

Има и друг въпрос - с какво да оцветява? Едно е с молив, друго е с пастел, трето е с водни бои. С водни бои например може да оцветяваш с гъбичка, като предварително покриеш с предпазен слой местата, които трябва да останат неоцветени или да се оцветят впоследствие в друг цвят. С пастела... можеш да го сложиш легнал и така да търкаш. Общо взето децата се мъчат да оцветяват с флумастри (поне аз така се мъчех), а това е най-трудното.

# 25
  • Мнения: 1 517
Павел беше май на 4-5 като започна да оцветява що годе като хората.  Дени още преди да навърши 3 хвана моливите и фулмастрите. Сега оцветява доста добре.

# 26
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Васи също не умее да оцветява. Но това не и пречи настървено да опитва Grinning
Колекцията от книжки за оцветяване расте, а качеството на попълването им - нъц.
Не мисля, че целта на тези книжки е развитие на дарби за рисуване. Ако има такива, на детето не му трябват рамки...

# 27
  • Мнения: 7 821
искам да кажа, че може да е полезно за фината моторика (също както ред други дейности, реденето на мозайка например), но не прави от детето художник. Няма лошо, разбира се, просто според мен не трябва да превишава по време свободното рисуване. А имам чувството, че е много разпространено.

Има и друг въпрос - с какво да оцветява? Едно е с молив, друго е с пастел, трето е с водни бои. С водни бои например може да оцветяваш с гъбичка, като предварително покриеш с предпазен слой местата, които трябва да останат неоцветени или да се оцветят впоследствие в друг цвят. С пастела... можеш да го сложиш легнал и така да търкаш. Общо взето децата се мъчат да оцветяват с флумастри (поне аз така се мъчех), а това е най-трудното.
Анда, застъпено е много в 1-ва група, после почти не се занимават с това, във втора ги учат основно да изрязват и да лепят (правят композиции, апликации, картички и др. подобни). Моите обичат да оцветяват основно с флумастри, защото става най-бързо, въпреки че аз лично предпочитам моливите и пастелите. С бои в къщи още не работят.
Колкото до самостоятелното рисуване ... ами моите момчета за съжаление не са особено артистични и не могат да рисуват, Вики е на почти 5 а още нищо почти не може да рисува  Embarassed , то си е до дете. Той определено предпочита да оцветява и най-вече да прави апликации.

# 28
  • Мнения: 3 491
С пастели основно оцветяват тук. С водни бои - не. Като начало изполват водните бои за мацане с пръсти. Флумастрите като че ли ги намесиха в програмата по-късно, тази година на първокласника му поискаха пакет флумастри, но с тях рисуват, по-точно изписват, снощи бяхме на родителска и му гледах папката.

# 29
  • Мнения: 11 314
искам да кажа, че може да е полезно за фината моторика (също както ред други дейности, реденето на мозайка например), но не прави от детето художник. Няма лошо, разбира се, просто според мен не трябва да превишава по време свободното рисуване. А имам чувството, че е много разпространено.

Има и друг въпрос - с какво да оцветява? Едно е с молив, друго е с пастел, трето е с водни бои. С водни бои например може да оцветяваш с гъбичка, като предварително покриеш с предпазен слой местата, които трябва да останат неоцветени или да се оцветят впоследствие в друг цвят. С пастела... можеш да го сложиш легнал и така да търкаш. Общо взето децата се мъчат да оцветяват с флумастри (поне аз така се мъчех), а това е най-трудното.
Няма да стане художник, ако го няма таланта.
За това с какво да рисува - с цветни моливи от дебелите. Удобни са за държане от децата и бързо се научават как да работят с тях.
Не знам дали се продават такива в България, но такива произвеждат Херлиц, Стабило, ФаберКастел и май че Пеликан също имат.
С пастели е удобно също, но имат един недостатък - много се цапат дрехите от тях  Laughing

# 30
  • Мнения: 1 263
Бу, а защо искаш да оцветява Rolling Eyes Аз не бих купила на дъщеря си подобни книжки. Не виждам какво особено умение е да се запълват с цвят няк'ви си полета. Ама аз сигурно съм предубедена..майка ми никога не ми е купувала от тези книжки и се е изказвала с голямо пренебрежение за тях и к'во? Дори една картинка не съм оцветила като другите деца, но  пък станах художник  Wink )

Последна редакция: пт, 22 сеп 2006, 21:23 от eremita

# 31
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Оцветяването е важно според мен.......учи детето на старание, упражнява моториката, умението да съчетава цветове и постоянството.......освен това е стъпка към истинското рисуване........правенето на светлосенки е на този принцип......прави се бавно и не трябва да се излиза извън контура.......говоря за оцветяването с моливи или боички ( това по- късно ).......флумастерите са ми много омразни на мен

# 32
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Флумастери няма у нас. Оцветяват с моливи, но на Дени вече не и е интересно.
Наистина си е като тренировка, никой не казва, че така се става художник.

# 33
  • София
  • Мнения: 39 761
Дияна оцветява от време на време, предпочита да рисува. Може би в детската градина започна да нацелва контурите.

# 34
  • област Софийска
  • Мнения: 1 719
Бу, аз мисля, че и е раничко още. Ива чак сега започна що-годе прилично да оцветява, имам предвид да подбира цветовете и да не излиза от контурите.

# 35
  • UK/София
  • Мнения: 7 681
Тук децата като станат на 2г. ги викат на преглед да видят как се развиват.Онзи ден бяхме и дадаха на Алекс пастели и книжка за да оцветява ShockedБеше доста учудена защо мажеше с пастела навсякъде, но не и вътре в контурите.Идваше ми да започна да се смея, но замълчах.Все си мисля, че тази работа става след третата година и по-късно.

# 36
  • Мнения: 1 263
.......учи детето на старание, упражнява моториката, умението да съчетава цветове и постоянството...освен това е стъпка към истинското рисуване........правенето на светлосенки е на този принцип......прави се бавно и не трябва да се излиза извън контура......
Единствено за старанието мога да се съглася. Ако това въобще е ценно качество. Но няма нищо общо с истинското рисуване, дори е "стъпка" в обратната посока. Точно защото много държа дъщеря ми да рисува, никога не бих й дала книжка за оцветяване.  А правенето на светлосенки не е задължително да се прави бавно. И способността да не излизаш от контура пък к'во общо има със светлосенките? newsm78

Извинявам се за изместването на темата Embarassed

# 37
  • Мнения: 6 206
Аз също не се радвам много на оцветяването.
Когато с някое дете си рисуваме, винаги му давам избор - да рисува или оцветява.
Винаги повече се радвам на рисунките, повече въобръжение, повече разговор, по-интересно винаги.
Има деца и на 3 години оцветяват много добре, видях го с очите си, но има и такива, които въобще си нямат и хабер.
Когато са много малки и са мераклии да оцветяват, ги оставям с водни боички - по-лесно им е, така че ако искаш сега започни с водни боички и тогава премини към пастели.
Иначе, при мен се оцветява предимно с пастели и моливи, фулмастри не уважавам.

# 38
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
.......учи детето на старание, упражнява моториката, умението да съчетава цветове и постоянството...освен това е стъпка към истинското рисуване........правенето на светлосенки е на този принцип......прави се бавно и не трябва да се излиза извън контура......
Единствено за старанието мога да се съглася. Ако това въобще е ценно качество. Но няма нищо общо с истинското рисуване, дори е "стъпка" в обратната посока. Точно защото много държа дъщеря ми да рисува, никога не бих й дала книжка за оцветяване.  А правенето на светлосенки не е задължително да се прави бавно. И способността да не излизаш от контура пък к'во общо има със светлосенките? newsm78

Извинявам се за изместването на темата Embarassed

Аз нямам предвид, че само това трябва да прави, но заедно с рисуването искам детето ми да се научи и да оцветява........това горе си е мое мнение, не съм го пускала, за да предизвикам дискусия, просто така мисля ......

# 39
  • Мнения: 3 562
Ради е почти на 3 и 9 м и също неможе да нацели добре формите.

Дори е много сладка когато започне да се ядосва, че не е уцелила  Laughing

Може би, както казва Шани на 5-6 ще са по-добри Thinking

# 40
  • гр.София-Красна поляна
  • Мнения: 325
Синът ми оцветявя добре от 4 годишен,преди това излизаше много от контурите. Grinning

# 41
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
пък и не е казано, че трябва да оцветяват "Красавицата и звяра", примерно.......можеш да нарисуваш различни фигури и да накараш детето да си измисли цветна композиция.......

Общи условия

Активация на акаунт