СМС с добавена стойност към номер 145145

  • 41 465
  • 53
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 047
Добър  ден, мой възрастен близък има начислен смс на стойност 5.00 лева на мобилния си телефон. От оператора му отговарят, че е от плащане през приложения в интернет Pelican, Amachay, Cokun. Той разбира се не знае какво е това, аз също. Спомня си, че е получил гласово съобщение с някакво предложение и натиснал, че не иска да бъде абониран. Живея в чужбина и искам да помогна. Имате ли идеи какво е това и как да се предпази  за в бъдеще? И ако продължава къде да направи оплакване. Не пиша името на оператора, защото мисля, че към момента няма значение.

# 1
  • Мнения: 6 778
Близкият ви е станал жертва на измама. Съобщението, което е получил е лъжливо и го приканва уж да се откаже от нещо. Но услугата, от която го карат да се откаже е несъществуваща, а ако натисне линк, изпрати смс или имейл, той всъщност пада в клопката на измамниците. Линкът може да е заразен с всякакъв вирус, в случая са го таксували за изпращане на Смс като таксата към този номер е 5 лв. Нека повече не натиска линкове в съобщения, които НЕ знае от кой са и не връща Смс-и към номера, които не са му известни. Да се обади в оператора и да съобщи, че е станал жертва на измама и кой е номера. Би трябвало таксуването да е еднократно, освен ако не е предоставил някаква допълнителна информация като да си е попълнил данните и телефона някъде. Ако питате, дали ще му върнат 5те лв, едва ли, но поне да няма следващи таксувания. Предупредете го повече да не отговаря на съобщения с неизвестен подател. Утре могат да му пуснат СМС, че е спечелил нещо и да натисне линк, за да си го получи и какви ли още не сценарии. Трябва много да се внимава! Успех.

# 2
  • София
  • Мнения: 5 658
Измама е това. Самото натискане за уж отказ го таксува с 5 лв. Трябва просто да игнорира такива съобщения, а ако продължават въпреки това да се начисляват суми, да подаде жалба в офис на оператора с искане да му се възстановят тези суми, както и да настоява служебно да му прекратят получаването на подобни съобщения с добавена стойност. Правила съм го, работи, възстановиха ми парите. Тогава се оказа, че и самите служители бяха потърпевши от такава измама, така че най-любезно ми съдействаха.

# 3
  • Мнения: 1 047
Благодаря за отговорите и съветите. засега е еднократно. Ако се повтори, ще пусне оплакване до оператора.

# 4
  • Мнения: 2
Благодаря за отговорите и съветите. засега е еднократно. Ако се повтори, ще пусне оплакване до оператора.

Здравейте, имам същия проблем с моята майка. Но при нея и предния месец ги има начислени тези 5 лв. и този! При Вашия близък еднократно ли си остане или пак има начислени 5 лв. От мобилния оператор и на мен ми казаха, че е изпратен смс или нещо такова на 145145..

# 5
  • Мнения: 1 047
Да, Мирослав, засега е само еднократно в сметката за януари.
Щом е 2 пъти, трябва да се обърне внимание.
Решила съм, че ако се повтори, ще се оплача в комисията по регулиране на съобщенията.
Оплакването до оператора в контактна форма по интернет беше без резултат. Скоро прочетох, че са разкрили някаква измама с номера от Малдивите. Но нашият случай не съвпада точно с този.
За оплаквания:
https://crc.bg/bg/kontakti/zhalbi

Тъй като живея в чужбина, не мога да погледна историята на СМС на телефона и да видя как точно се е получило.
Ще пиша тук ако имаме някакво развитие.

# 6
  • Мнения: 2
Разбрах какво се е случило! Без да иска майка ми е натиснала нещо и тия от Cokun веднага са изпратили смс с някакъв линк с код за активация на приложението, което всъщност не е инсталирано. А иначе е два пъти, защото веднъж го е направила на 10 януари и после пак на 30.01 и първият път е влязло в предната фактура, а втория в сегашната. Станало е защото стария телефон постоянно нямаше памет и искаше все нещо да чисти, за да работи и тя явно докато е чистила нещо без да иска е натиснала това. Сега вече е с нов телефон и няма да има тия проблеми...надявам се Wink

# 7
  • Мнения: 1 047
Благодаря За разяснението. Дано не се повтаря. Ще предупредя и нашия дядо.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 4 062
Здравейте, наскоро се случи и ри майка ми. Къде да сигнализирам за да се спре изобщо възможността този Cokun да изпраща подобни съобщения? Теленор вместо да предупредят клиентите си толерират явно измамата и трият постовете по темата ...

Последна редакция: пт, 12 мар 2021, 15:19 от vaflichka

# 9
  • пловдив
  • Мнения: 1 094
Здравейте и дъщеря ми е със същия проблем.
Два sms по 5 лв таксувани.
Не виждам как може да стане отказа.

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 4 062
Здравейте и дъщеря ми е със същия проблем.
Два sms по 5 лв таксувани.
Не виждам как може да стане отказа.

Теленор ли? Аз писах жалба и ги ще ги махнат от бъдещи фактури, но едва ли не обвиняват, че сам си си направил абонамента. Доста ги нахраних обаче в жалбата.

# 11
  • пловдив
  • Мнения: 1 094
Не, за А1 става въпрос.
Аз намерих смс - а, но виждам че детето е отговорило. Не знаем как се е появил този смс, вероятно е натиснала нещо без да знае.

# 12
  • Мнения: 6 778
Вариантите са много да се заразите с този вирус и дори да не го осъзнава, потребителя сам се е абонирал. Преди 3 дни получих съобщение в месинджър от приятелка, една картинка с мече, което праща прегръдки. "Тя" пише, препратете това мече, за да покажете, че обичате приятелите си, като го върнете и на мен и линк. Веднага разбрах, че това е вирус и не направих нищо. Да, вирус е било и всеки кликнал или се е абонирал за нещо или някоя друга мизерия.
Изключително възможно дете, което борави със социални мрежи да активира такъв вирус. Така че не обвинявяйте операторите, ами си върнете спомени за всякакви линкове във Фейсбук, месинджър, е-мейл, които сте натискали.
Във виртуалното пространство има много добре замаскирани заплахи. Много хора не си дават сметка и на воля споделят и препращат картички, верижни съобщения, отговарят на СМС-и, които не са очаквали и т. Н. Бъдете бдителни, дори да получите линк или съобщение, докато не натиснете линка или не отговорите на съобщението, сте в безопасност.

# 13
  • Sofia
  • Мнения: 4 062
Не, за А1 става въпрос.
Аз намерих смс - а, но виждам че детето е отговорило. Не знаем как се е появил този смс, вероятно е натиснала нещо без да знае.

Проблема доколкото знам с този Кокун е , че излиза като popup message и дори да дадеш отказ пак прави абонамент по някакъв начин.

# 14
  • Мнения: 1
Това е машинно генериран отговор при който ти добавят към сметката допълнителна сума. Това може да стане единствено със съдействието на оператора, тъй като машината сървъра или компютъра се управлява от човек. Според тук описаните измами номерата не се избират случайно.
По определение входящият СМС е уведомителен и служи за разпостранение на знание и опит между абонатите. Цитирам: Той е ОТВОРЕН, и БЕЗПЛАТЕН СЕГА и ЗАВИНАГИ. Аз също имам такъв СМС от тел 145145, който е много тъпа измама, защото нарушава
дори правилата въведени от КРС (комисия за регулиране на съобщенията).  Вие имате право да кликвате върху съобщението колкото пъти си искате, тъй като то трябва да е публикувано с пълен текст (съобщението вече е отворено) и да уведомява откъде и как да си поискате услугата и каква е цената и. Вместо това те искат от вас да се откажете от "услугата" която не съществува, но вече са ви начислили  и пари върху сметката понеже сте кликнали върху съобщението. Може още много да се напише и по отношение на договорите и и.т.н.  
Номер 145145 не съществува, на него съответства друг номер и той трябва да е изписан в съобщението.

Последна редакция: пн, 03 май 2021, 11:14 от Stefn Georgiev 690410

# 15
  • Мнения: 68 939
До кого да адресирам жалбата?
В офис не вярвам да откликнат. Виваком.
Ей, омръзна ми...аман от номера.

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 4 062
До кого да адресирам жалбата?
В офис не вярвам да откликнат. Виваком.
Ей, омръзна ми...аман от номера.
При мен бяха Теленор, трудно но намерих някаква форма в сайта им. Трябва да има и за Виваком.

# 17
  • Мнения: 68 939
Така, порнографията е пълна.
 Първо, обнадеждена от този пост, отидохме в офис на Виваком. Това, че служители съдействали, не го вярвам, така както е описано в поста на Атти.
Служители нищо не знаят, нито пожелаха да спрат услугите с добавена стойност, за оспорване на сметката и връщане на парите - ни препратиха към оператор.
Единственото "съдействие" което получихме от тях, беше подигравателното им отношение.
Естествено, нито са чували за тази смс измама към номер 145451, ни то знаели...абе овчици невинни.

Измама е това. Самото натискане за уж отказ го таксува с 5 лв. Трябва просто да игнорира такива съобщения, а ако продължават въпреки това да се начисляват суми, да подаде жалба в офис на оператора с искане да му се възстановят тези суми, както и да настоява служебно да му прекратят получаването на подобни съобщения с добавена стойност. Правила съм го, работи, възстановиха ми парите. Тогава се оказа, че и самите служители бяха потърпевши от такава измама, така че най-любезно ми съдействаха.

Звъннахме на оператор - абсолютно същата пародия и порнография. Нищо не можел да спре той, нито да ограничи. Единствено можел да спре изходящите смс на майка ми. Спряхме ги.

Как ние се оправихме САМИ - обадих се на телефона, посочен в получения смс от 145451. Вдигна Димитър някой си, казах че искам да откажа абонамента, който по невнимания сме направили. То не е по невнимание де, на всички е ясно че е измама, но беше безпредметно и там да хабя нерви. Казах номера на майка ми, Димитър обясни, че няма абонамент, а еднократна услуга. Няма какво да се прекратява.

Попитах накрая как те ще си вземат парите от мен. Обясних му, че от Виваком ми обясниха, че Виваком нямали нищо общо с тази трета страна. Мъжът каза: Знаят, госпожо, знаят.

И естествено че знаят, защото те ще прехвърлят парите ми на тази трета страна. Не някой друг.
Въпросът е защо се правят на умрели лисици. То е ясно де, риторично си питам просто....

Е няма такава държава, казвам ви. Няма.

# 18
  • Sofia
  • Мнения: 4 062
https://www.vivacom.bg/bg/residential/kontakti
Опишете какво са ви казали на въпросния номер, както и ги заплашете с жалби до Комисия за Регулиране на съобщенията и КЗП. Напишете, че е измама с пенсионер и за нея тези 6лв са важни и т.н. Не ги оставяйте, таргетират пенсионери и инвалиди, както и служители на самите телекоми.
Най - долу в старницата може да се попълни онлайн, по същия начин беше и при Теленор, когато аз писах.

Жалби и Несъгласие с тарифирането
   
VIVACOM Обслужване на Клиенти

гр. София; Пощенски код 1784; Пощенска кутия № 44

    
Дейността на БТК ЕАД е в обхвата на дейност на Секторната помирителна комисия за разглеждане на спорове в областта на електронните съобщения – адрес: гр. София 1000, пл. Славейков № 4А, интернет страница www.kzp.bg; e-mail: adr.els@kzp.bg. Когато спорът се отнася до договори за онлайн продажби или услуги съдействие за решаването му може да се може да се получи от Електронната платформа за онлайн решаване на потребителски спорове: http://ec.europa.eu/odr.


# 19
  • Мнения: 68 939
Пуснах вече жалба по поща с известие за доставяне - до КРС, КЗП за нелоялна търговска практика, и до Виваком, въпреки че на тях не разчитам много. Ето сега са ми отговорили в май виваком профила, че те не носили отговорност къде е влизано от мобилното устройство. Тоест, те не са виновни, ние сме.
Подготвям и до прокуратурата, почти е готова и тя, утре ще я внеса.

Оп, пропуснала съм помирителната комисия.

# 20
  • София
  • Мнения: 5 658
teta75, съжалявам, че при теб не са били успешни нещата. При мен наистина много бързо и безпроблемно се разви всичко. Аз ходих в офиса на А1 в Парк Център Мол (срещу хотел Хемус), подадох жалба и в рамките на срока, който ми обявиха, получих мейл с известие, че ми възстановяват парите, като искаха да избера дали да ми ги преведат по сметка или да останат на депозит при тях и от тази сума да се погасяват месечните ми сметки.
Виждам, че си ги подхванала по всички линии, желая ти бърз успех!

# 21
  • Мнения: 68 939
Не, не се разви никак.. в офис. Управителшата отказа дори да приеме жалба за оспорване на фактурата, каза - онлайн.
Дават отпор засега, че те нямат общо и нямат вина. Не знам, това което описваш, ми се струва...химера и приказка.
Какво точно вписа в жалба ?

# 22
  • София
  • Мнения: 5 658
Ами че помня ли точно, преди няколко години беше... Описах накратко какво съм получавала като смс, че не съм се абонирала за нищо, но са ми начислени някакви суми. Освен това силно протестирах, че не съм давала никога разрешение да получавам каквито и да е услуги с добавена стойност и че те носят отговорност за това номерът ми да е предоставен на трети страни без мое знание и съгласие. Нещо в този дух беше.

# 23
  • Мнения: 68 939
Това с предоставяне на данните на трети страни беше първото което казах в офиса. Проверихме договора-не сме давали такова съгласие. Изрично следях това да е така когато подписвахме.
Попитах защо са ги дали въпреки това. Отговорът бе че не са, майка ги била дала.

# 24
  • Мнения: 68 939
Върнаха ни парите.
Това, което ми помогна, не беше тази тема, а една статия, която намерих в интернет и следвах стъпките там.
В нея бе описано да се свържем веднага с доставчика на услугата - по телефон или по имейл. Аз ползвах и двата подхода. Имейла намерих в смс, който бе получен и с който ни информират, че сме закупили услуга с добавена стойност. Написах кратко че желая възстановяване на парите, тъй като услугата не е искана. Почти веднага ми върнаха отговор, типов, че да, ще ми върнат парите, защото не желаят неудовлетворени клиенти, и поискаха б.сметка или пей пал. Подадох банкова сметка миналия понеделник, и днес имам превод по сметката си за 5.99 лева. Преводът е международен.

 Това бе описано в статията, това и направих стъпка по стъпка. Не е трудно, съветвам да действате по този начин.

Съветът ми е изобщо да не се разправяте с Виваком. Няма смисъл. Случаят на Атти още повече ми изглежда мираж, след нашия личен сблъсък с оператора.

Удовлетворена съм.

Ето статията
https://todaytech.eu/2017/11/24/sms-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BA%D0 … 0%B7%D0%B0%D0%B1/

Последна редакция: ср, 26 май 2021, 14:35 от teta75

# 25
  • Мнения: 1 047
Бихте ли споделили линк за статията или как да я открия. Радвам се

# 26
  • Стара Загора
  • Мнения: 12
sprete reklamite

# 27
  • Мнения: 68 939
Бихте ли споделили линк за статията или как да я открия. Радвам се

Ето
https://todaytech.eu/2017/11/24/sms-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BA%D0 … 0%B7%D0%B0%D0%B1/

Описала съм в поста си горе какво се прави - свързваш се със сайта.

# 28
  • Мнения: 1
здравеите на мен ми стана същия номер и ми се представиха че са от А1 и ми представят че съм лоялен клиент и така мога да спечела награда аз отказвах и йената ми викаше че това е лоялно само до като говорим

# 29
  • Мнения: 1 047
Отново след около година нашият близък има начислени 5 лв за СМС с добавена стойност този път към 167716. Това даже бил чат за възрастни. Има подозрение, че е през реклама. Не знае какво да прави. Предложението на мобилния оператор е да спре изходящите СМС изцяло с набиране на *33*0000*16#
Имате ли опит? Прочетохме доста неща за този номер в интернет от засегнати родители.

# 30
  • Мнения: 68 939
Прочетете темата. Писала съм как се оправих. Върнаха парите и от виваком, и от търговеца.

https://todaytech.eu/2017/11/24/sms-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BA%D0 … 0%B7%D0%B0%D0%B1/

Темата е 2 страници всичко на всичко, наистина ли питате и не я прочетохте..

# 31
  • Мнения: 1 047
Благодаря за отговора Тета75. Темата аз съм я започнала. Прочела съм всичко много внимателно. Проблемът е, че аз съм в чужбина и не мога да бъда много полезна отдалече и нямам достъп до телефона. Човекът не е в отлично здраве и се притеснява да ходи по офиси. Поръчали сме Наш приятел да погледне апарата. И ще решим какво да правим. Засега може да блокират изходящите СМС.

# 32
  • Варна
  • Мнения: 74
Здравейте,
аз имам начислени на различни номера от групата SMS за УДС към зона 11 и SMS за Услуги за възрастни. Групата е юридическа и подадох писменно искане за информация към оператора, защото не знаем към кой сайт са всичките SMS-и.
Чакам отговор от оператора за сега. Ще пиша при някакво развитие.
Темата е изключително полезна!

# 33
  • Варна
  • Мнения: 74
До тук:
- отговор на подадена жалба през сайта на Виваком: "Здравейте,

 

По Вашето запитване беше извършена обстойна проверка:

За мобилна услуга 089......... – на 03.11.2021г. е извършено плащане към услугата MazaMob. То се таксува по 6.00 лв. на изходящо съобщение. За да се абонирате е необходимо да извършите поредица от действия: натиска се бутон "Абонирайте се“ или „Плати със сметката на мобилния си телефон“, след което се получава SMS от кратък номер с код за достъп, който се въвежда в съответното поле и така се получава достъп до Услугата. Вие сте въвели 4-цифрен PIN код, след което сте се съгласили с Общите условия. Уведомен сте за цената на таксуване преди избор на бутон Абонирайте се или Плати, както и за начина по който може да се откаже.
...
Молим да имате предвид, че за конкретните платформи пращането на съобщение се инициира само и единствено от клиента. След това клиентът изпраща текст от собственото си устройство. Vivacom не носи отговорност за изпратените съобщения от страна на потребителя, а единствено за преноса им. Предвид описаното не са налице основания за корекция на начислената сума...." в този дух е отговорено за всичките 20 SMS-a и са намерени "услуги", които са ни предоставени.
- писах до КЗП, КРС и всички иейли, които намерих да са свързани с цитираните от Виваком "услуги" (info.bg@ccsupport.biz, vassabi.bg@silverlines.info, mazamob.bg@silverlines.info)
Сега отново чакам!

# 34
  • Мнения: 68 939
А към сайта с услугата обърна ли се?
Видях че си. Изчакай отговор от тях.

Аз на виваком им пратих жалбата, с написани адресати: Окр.прокуратура в града ми, кзп, крс, виваком.
От виваком ми върнаха сумата с извинетие 1000 мв. Сумата приспаднаха от следващата фактура
Ама хубаво ги бях описала в жалбата.. за измама и т.н.

# 35
  • Мнения: 1
Здравейте, имам същия проблем с виваком. Имам два номера към оператора - на първия декември имах два броя, на другия февруари един брой начислени 5лв за SMS към УДС Зона 11 към 087145145. Прегледах двата телефона дали има изпратено или получено  съобщение няма нищо получено или изпратено към този номер. Писах им в сайта и вече 8ден чакам някакъв отговор.
Ще съм ви благодарен да споделите как да процедирам.

# 36
  • Мнения: 68 939
Аз описах на предната страница.

# 37
  • Мнения: X
Здравейте, днес ми се случи нещо странно с телефона, чудя се дари е поредната имзмама. Телефонът си седи до мен на масата, и изведнъж екранът светва. Отварям и преди да го отключа, ми излиза директно на екрана съобщение, дали искам да спечеля от виваком нов самсунг. Отдолу имаше бутони Accept и Cancel, както и инструкция, ако искам да се отпиша, да изпратя смс на номер подобен на 145145 (по памет карам, защото бързах да натисна Cancel). Не беше нито смс, нито изглеждаше като известие, което се вижда като преместя екрана най-надясно. После, няма нито следа от съобщението. Обадих се на виваком, и ми казаха, че нямат такава промоция в момента, посъветваха ме да си сложа антивирусна програма. И така направих, сложих си макафи, сканирах телефона, и всичко уж е наред, каза само да си ъпдейтна операционната система. Което е странно, аз съм с айфон, избрала съм автоматични обновявания, уж иОС е доста защитена. Все пак ръчно в момента си изтеглям последната актуализация. Чудя се, дали са успели нещо да ми изнесат, като зъм избрала Cancel? Все пак всички пароли за сайтове са ми запаметени на телефона. За мой късмет, никога не позволявам на устройства да ми запаметяват номера на банковата карта при плащане, помня я наизуст и си я пиша всеки път. Но, имам апъл пей и съм плащала през него...

# 38
  • Мнения: 68 939
Виж си текущата сметка и ще разбереш дали си се абонирала за услуга с добавена стойност.

# 39
  • Мнения: X
Благодаря, имам опция за детайлна месечна сметка, но ще трябва да изчакам новата фактура за справка...

# 40
  • Варна
  • Мнения: 74
От дотавчика на "усугите" нямат намерение да връщат пари. Това е отговора им:


"info.bg@ccsupport.biz
дата:   23.03.2022 12:03
до:   
...........
Уважаеми,

На номер 35989.....

Става въпрос за услугата Cokun която предлага достъп до приложение за почистване на телефона от спам реклами.

Услугата се aктивира с изпращане на СМС със ключова дума POCHISTI на кратък номер 145145

От вашия номер, на 17.10.21 г. е изпратен СМС към номер 145145 Изпращайки тези съобщения, потребителят е поискал еднократната услуга с добавена стойност.

Информираме Ви, че конкретната услуга е еднократна и няма нужда от прекратяване. Не става въпрос за абонаментна услуга.

Съдържанието, цената и типа на услугата са посочени в сайта на услугата.

Услугата е коректно заявена и таксувана в съответствие с условията.

В този случай няма основание за възстановяване на сумата.
......
В случая всички услуги са заявени коректно и таксувани в съответствие с Условията, ако желаете можете да изискате детайлна разпечатка от Вашият оператор за да проследите, кога, какви и към кого са изпращани съобщения.

Надяваме се отговорихме на Вашите въпроси."

От КЗП получих отговор, че не сме Потребител по тяхната наредба и не ги интересува жалбата ми.

Идеи?

Последна редакция: пт, 25 мар 2022, 16:08 от gpanova

# 41
  • Мнения: 68 939
Ти какво точно им писа на първите? Аз директно писах върнете ми парите, искам си парите. И получих като втория ти отговор - върнаха ги бързо.
Пиши им пак според мен, наблегни на измамата, на липсата на съгласие - че не си дала съгласие. В моя случай беше наистина измама, защото с кликване на линк ли беше, се изпращаше автоматично съобщение, без обаче потребителят предварително да е запознат, че прави това, липсва негово взето съгласие. В тази насока бяха и моите писаници в жалбите - че е измама. Пробвай да им пишеш още веднъж според мен, като наблегнеш че е измама, подвеждане, липсва твое съгласие.
Други идеи нямам.
В същия стил напиши и на Виваком, излей си емоцията как мамят хората, защото те са тези, които превеждат парите ТИ на третата страна. Тоест и те са вътре в схемата!

# 42
  • Мнения: 3 199
Здравейте, днес при проверка на сметката на баща ми, установих, че има изпратен смс на стойност 5лв до телефонен номер 145145. Написах в Гугъл и ми излезе вашата тема. Звъннах на А1 да питам дали е някакъв абонамент и да се спре докато е време. От там направиха справка и ми казаха, че на този номер отговаря фирма на име Ен Ти Ейч Медия България ЕООД и номера за връзка с тях е 024928370. Свързах се с оператор на фирмата и от там ми отговориха, че е изпратен смс от потребителя за игри и таксата е еднократка. Изрично попитах дали е станало като неволно последване на някакъв линк, отговориха не. Надявам се да няма повече такива грешки, предупредила съм го да внимава къде и какво натиска. Но е много неприятно определено.

# 43
  • Мнения: 19 523
Здравейте, днес при проверка на сметката на баща ми, установих, че има изпратен смс на стойност 5лв до телефонен номер 145145. Написах в Гугъл и ми излезе вашата тема. Звъннах на А1 да питам дали е някакъв абонамент и да се спре докато е време. От там направиха справка и ми казаха, че на този номер отговаря фирма на име Ен Ти Ейч Медия България ЕООД и номера за връзка с тях е 024928370. Свързах се с оператор на фирмата и от там ми отговориха, че е изпратен смс от потребителя за игри и таксата е еднократка. Изрично попитах дали е станало като неволно последване на някакъв линк, отговориха не. Надявам се да няма повече такива грешки, предупредила съм го да внимава къде и какво натиска. Но е много неприятно определено.
И в моята сметка се мъдрят цели 2 СМС-а до номер 145145. Платих си като поп, но смятам да пиша на А 1, защото всеки месец да ме брулят по 10-12 лв отгоре за глупости определено не е ок. Знае ли някой как да си спра рекламите в телефона?

# 44
  • Мнения: 1
ПРЕВАНТИВНО, поне за А1 * (правил съм го за много номера от групата, особенно за карти ползвани от деца и по-възрастни):

Обаждате се на *88 (собтвеника или упълномощен, ако е фирмена група). И от 3 (мобилни услуги), после 9 за връзка с оператор:
Желая да бъдат спрени няколко услуги за номер 08...... (чакате докато зареди профила за номера):
- Покупките от Google PlayStore и Apple AppStore **
- Таксуването чрез SMS ***
- Покупките от Национална лотария ****

* Предполагам, че Йетел и Виваком имат също подобна възможнст.
** изрично и от двата store, независимо, че се ползва само в Android или само в iOS устройство, или в "тъп" телефон с копчета!
*** Това ще блокира и плащането на синя/зелена зони, началното активиране на някои банкови карти (ОББ примерно изисква от клиетна да изпрати sms)!
**** Това е ново, отделно, от няколко месеца.

# 45
  • Мнения: 68 939
На майка спряхме изходящите смс-и.

# 46
  • Мнения: 19 523
Мен не ме устройва, аз пращам СМС за паркиране и са ми удобни. Отделно че свалям и от Гугъл плей, за какво иначе плащам за смартфон. Трябва ли да се откажа от всички тези услуги, за да не ме крадат?

# 47
  • Мнения: 68 939
Майка е пенсионер и така или иначе не ги ползваше.
Окрадоха я, но после й върнаха два пъти парите . Но не ми се пишат жалби през няколко месеца, за нас спирането на изходящите върши работа.

За вас...кой както иска да се оправя.

# 48
  • Мнения: 19 523
Тета, то не е само за нас, защото ме ужилиха мен, като нищо утре и теб или детето ти. От А1 най-нагло ми отговориха, че нищо не могат да направят, обаче си пазя кореспонденцията и ще ги изтипосам на КЗП и КРС само ако ми начислят и една стотинка от подобне СМС-и в бъдеща сметка. И се правят на ударени, че сега разбират за проблема, въпреки че им изпратих линк от този форум.

# 49
  • Мнения: 68 939
И при сина имаше подобно, и там върнаха.

Седни напиши два пъти жалби, разпрати, разправяй се, губи си времето, нерви..пък после ела кажи ок ли е....защото то едно е да се заканиш да пишеш, друго да седнеш...

На мен ми омръзна отдавна, та за това на този етап, на майка на плана спряхме изходящите и казвам, че И това е вариант. Не единствен, но един от всички. И работи за сега.
Друг е да пишеш като Паисий..

Всеки си намира неговия в крайна сметка. А много си плащат и не разбират дори.

Сега прочетох твоя случай...провери дали не е абонамент, и всеки месец да те таксуват за услуга с добавена стойност. При майка беше еднократно за 5 лв, но съм чела за през пет минути таксуване на телефон на дете..

Последна редакция: сб, 29 апр 2023, 14:52 от teta75

# 50
  • Мнения: 23
Айде и ние в кюпа. SMS с добавена стойност към 087145457, таксуван 5 лв., Виваком. Нито сме пращали, нито сме получавали SMS-и, от фактурата узнахме. Явно измамата отново е актуална, пазете се. Тепърва ще се разправяме с жалби и т.н.

# 51
  • Мнения: 45
Айде и ние в кюпа. SMS с добавена стойност към 087145457, таксуван 5 лв., Виваком. Нито сме пращали, нито сме получавали SMS-и, от фактурата узнахме. Явно измамата отново е актуална, пазете се. Тепърва ще се разправяме с жалби и т.н.
При мен е същото, въпреки забраната чрез оператор на изходящи, рекламни, за игри и т. н. СМС.

# 52
  • Мнения: 68 939
Не е нова, стара като света е. Платили сте чрез гугъл пей, опцията плати с телефона през оператора...махнете я от настройките на телефона.

# 53
  • София
  • Мнения: 1 247
И аз с честитка за 5 лв без ДДС за СМС към 087145457, с давност 20 дни. Естествено, не мога да помня какво е станало преди 20 дни, но няма логика да изпращам СМС към неизвестен номер, с 2 цифри по-къс от нормалните. Номера не отговаря,а от Виваком не очаквам съдействие.

Как да си спра изходящите СМС и опцията "плати с телефона през оператора" ?

Благодаря ви !

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт