Към майките с по-големи деца

  • 1 879
  • 36
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 1 042
Вашите деца самостоятелно ли се справят с подготовката на уроците и писане на домашните? Умеят ли да си организират правилно свободното време? Да отсяват важните неща и да се концентрират върху тях? Разсеяни ли са?
Големият ми син е в 6-ти клас. Аз все се надявах, че с течение на времето ще стане  по-самостоятелен, по-организиран при подготовката на уроците. Обаче никакъв напредък Mr. Green! Ако не го проверя, само ще напише набързо домашните и до там! Не учи така, както на мен ми се струва, че трябва да бъде! Проблемът в мен ли е, че не съм му помогнала да си изгради система на учене? До детето ли си е? Говорим, говорим т.е. аз "наливам акъл наготово"/както беше казала скоро една майка/, той ме гледа разбиращо и се съгласява с мен. После старата песен - аз да го слушам как разказва уроците/ за да разказва добре, някой трябвало да го слуша и т.н./, аз да проверявам домашните, защото той не си откривал грешките/защото не знае, че са грешки Mr. Green/! Умно дете е, но явно му липсва амбиция за нещо повече! Просто се ядосвам, че си пропилява времето и не се концентрира достатъчно, за да свърши по-бързо и да се занимава с това, за което си мисли, докато учи. Не го насилвам да е отличник, но поне да се научи да си цени времето, да е по-организиран. Дайте съвети!
Скоро пак тръгвам на работа и се страхувам, че съвсем ще я закъса без надзор Embarassed!

# 1
  • Мнения: 25 664
Ох, същата работа е и вкъщи!  ooooh!
Има изградени навици да учи, сам, без подканяне сяда, пише домашни, чете уроци, но резултат накрая - никакъв. Сам ме кара да го изпитвам и почти никога не е научил така, както на мене ми харесва - т.е. да е запомнил най-важното и същественото. В по-сложните уроци даже ме кара да му подчертавам важните моменти - сам не може да ги определи.  Shocked И учи уж много, но усещам, че се разсейва, разконцентрира се много лесно... Абе като в лафа - "Седя и мисля, седя и мисля, по едно време гледам - само седя". Че и нашата е такава...  Rolling Eyes
Че не е умен, колкото на мене ми се иска, не е, но и определено не е глупав, даже много го хвалят учителите, но не е това, което трябва да бъде. Далече е от нивото, на което бяхме ние навремето. Нас ни учеха да мислим, да откриваме същественото в потока информация, а днешните - да зубрят наготово неща, които някой друг им е сдъвкал и поднесъл. Май целта на цялото образование е да ги отучат да мислят самостоятелно...  Thinking А и материалът им е един... Още от началното училище започват да преписват на контролни, в прогимназията 99% от децата го правят. Аз съм му забранила - по-добре честна тройка, отколкото шестица от преписване. В края на краищата е по-важно какво ще му остане в главата, а не в бележника.
Поне аз така виждам нещата. Но понеже сега е в седми клас и оценките са важни за кандидатстване, сериозно се замислям дали не греша...  newsm78

# 2
  • Мнения: 1 042
Виждам, че не се справя, а не знам как да му помогна/не за момента, а в общ аспект/. Хем гледам да не го натоварвам с допълнителни уроци, за да не му "гръмне" главата, но явно без уроци по български и английски език няма да се размине. С другите предмети успяваме да се справим някак, но по езиците аз взех да закъсвам Embarassed! Струва ми се много странно  дете на 12 год. да пише с правописни грешки. Може би вече съм закъсняла с търсенето на помощ Embarassed! Мен също ме притеснява това, че с тестовото изпитване, оценките не винаги показват реалните знания. Обаче за кандидатстването точно оценките ще са важни!
Майки на негови съученички са ми казвали, че дори не знаят какъв материал учат децата им, а децата са отличнички!
Че учи без желание, това го виждам! Но как да го мотивирам? След 2-3 години вече ще е съвсем късно да осъзнае какво е пропуснал!

# 3
  • вече и в други градове
  • Мнения: 145
големият ми син е 8-ми клас и от малък е много организиран. с него не съм имала такъв проблем / с малкия ...не ми се мисли/. много бях впечатлена, когато преди 1-2 години големия ми каза, че в къщи той си преговарял уроците/новите/ , а ги учел още в клас. може би ако успее да разбере още в клас кое е най-важното от урока ще му е по-лесно в къщи. много е трудно да намерим начина как да ги мотивираме точно в 6-7 клас  да учат.
не мисля, че всички проблеми в училище се решават с частни уроци - може би госпожите не им обясняват достатъчно. защо не говориш първо с тях?

# 4
  • Мнения: 2 161
Голямата ми дъщеря е самостоятелна.Повече отколкото е нужно дори.Аз не работя и въпреки това до сега един път не съм й проверила домашните.Тя си има отделна от сестра си стая и как учи,какво прави-за мен си остава загадка.Справя се отлично до този момент.Държането й е като на голям човек-отговорна,сериозна.Аз не бях такава на нейната възръст.Мисля,че е до детето,но й също така аз винаги съм поощрявала нейната индивидуалност и самостоятелност.

# 5
  • Варна
  • Мнения: 6 878
Не ща да отчайвам никой ама... Георги до 7ми, даже до 8ми клас вкл. учеше сам и добре, в 7ми помагах чат пат по математика и си беше отличник. Какво му стана на това дете после, не знам. Т.е. знам - мързел страшен го мори, не му е лесно хич завалията ooooh!
Тия дни ми обясняваше, как трябвало да сяда и да учи и помни, че до преди 2-3 години можел, пък сега някак не става...на него книгите му действат приспивателно. Tired

Как'Сийка, по принцип за оценките си права. Права си и че в 7ми клас трябва да се понабледне на оценките...

# 6
  • usa
  • Мнения: 2 113
аз си мисля, че е до дете и ако не му идва от вътре самостоятелността и организираността, не мож` го научи. моята албена, на 11г., е в състояние цял следобед да си пише домашното и на другия ден пак да е без домашно на училище. ако не и вися на главата да повтарям "пиши! пиши! пиши!", седи и дреме над книгите. не че и е трудно, всичко разбира и научава в училище, ама нали пустото домашно трябва да се напише, а нея я мързиииииии, че едвам гледа. а още по-удивително е, че дори да си напише домашните, току забравя да ги предаде или вземе и ги загубва. а част от оценките им е върху тях и въпреки, че много знаела и била много умна и имала много оригинална мисъл и било удоволствие да се работи с нея и винаги задавала много интересни въпроси и не знам още какво, на последната родителска среща учителите ме посрещнаха с двойки и тройки... келфайда, че е умна и прочие. ей я и сега седи на канапето в полулегнала поза(не можела да мисли и пише седнала на маса или бюро  #Cussing out) и дреме от два часа над бумажките... и не е само с домашните това - за всичко трябва да върви някой подире и. онзи ден нямаха училище, сестра и отиде на гости при приятелка и албена остана сама в къщи. прибирам се от работа към три и половина - гладна като вълк. не яла цял ден, щото не знаела какво да яде... ако сутрин не и казвам да се среши, ще заприлича на вещица в главата. от три дни вали дъжд, навън е десетина градуса, обаче тя ходи по джапанки, щото не и казвам да си смени обувките.
за разлика от нея сестра и, която е с две години по-малка от нея, кога си пише домашните дори не знам, не си спомням някога да съм и напомняла или да съм я подканяла да си ги напише. част от тях ги прави още в училище. като се наложи си приготвя сама да яде, дори чат-пат си подрежда стаята по собствена инициатива. уж са и двете мои, уж по един и същи начин ги възпитавам, стимулирам самостоятелност и организираност, обаче разлика огромна.
съвет не ти дадох, ама поне и аз си споделих мъката.

# 7
  • Мнения: 3 405
Сам си подготвя домашните и уроците, но е разсеян колкото си иска Joy
Не минава съвсем без надзор, но разчитам на него, защото ако му иззема функциите ще трябва винаги заедно да пишем и учим.

# 8
  • Мнения: 619
до миналата година и помагах ,но сега вече не!
Самостоятелна е!

# 9
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Сам си подготвя домашните и уроците, но е разсеян колкото си иска Joy
Не минава съвсем без надзор, но разчитам на него, защото ако му иззема функциите ще трябва винаги заедно да пишем и учим.
Точно! И при нас е така. Залагам много на собствената му отговорност.

# 10
Сам си подготвя домашните и уроците, но е разсеян колкото си иска Joy
Не минава съвсем без надзор, но разчитам на него, защото ако му иззема функциите ще трябва винаги заедно да пишем и учим.
Точно! И при нас е така. Залагам много на собствената му отговорност.

много ми се иска и аз да заложа на собствената му отговорност, но тогава просто ще се напишат домашните, ще бъдат тук-таме с грешки и толкова. на мен ми се иска от сега (3-ти клас е) да започне да се натоварва малко повече с допълнителни упражнения, за да не му бъде тежко после. по цял ден съм на работа и вечер към 8 е просто нелепо да искам от него да ми разкава уроци или да решава задачи. много е трудно и често се чувствам като в безизходица, защото мисля, че е моя отговорността да го амбицирам, да го натоваря, за да успява по-нагоре, без това да е свързано с огромно натоварване.

# 11
  • Мнения: 4 447
Големият ми син е в шести клас, а малкият е първолак! Налага се да помагам, но почти нямам време. Последните две години големият се справяше сам и малко си развали успеха (за него ученето е писане на домашни). Мисля, че трябва да се оправят сами, но не трябва да ги изпускаме от очи, а да наблягаме на допълнителна информация. С тези компютри съвсем изостави четенето на книжки и ако сега не се намесим, после пък съвсем ще е невъзможно!
Едно време, когато баща ми ме свареше с книга в ръка, казваше: "Чети, сега му е времето, после няма да имаш време за това!" Колко е бил прав!

# 12
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
До голяма степен е въпрос на характер. Моята дъщеря е много организирана, дори сега се ядосва как в новото училище организацията никаква я нямало...
Само че имаше един период, в който ме молеше за помощ от чист мързел, щото е по-лесно да й го поднеса наготово. Като я гледах как разсеяно гледа докато й обяснявам и как чака да й реша някоя задача, я отрязах, тя ми беше сърдита известно време, но се взе в ръце и започна да търси помощта ми само ако наистина не можеше да се справи.

# 13
  • Мнения: 127
http://forum.alteragate.net/viewtopic.php?t=1430
Мойте до 7 клас бяха отличници-после ги удари хормона иииии WinkСега единия е студент,а другия вече в 10 клас и продължава да ми пука нервата Laughing
всичко ще си дойде на мястото ми ние много бързаме newsm78

# 14
  • под жаркото слънце
  • Мнения: 2 565
Мисля, че е до самото дете. Моята дъщеря е в 7ми клас, отличничка. Учи добре уроците си, пише хубави домашни, даже и доклади по желание, но откъм подреденост в стаята и отговорност към вещите хич я няма. Постоянно се губят шапки, анцузи и гуменки. Мотивирах я в 1ви клас, като й казах, че винаги много съм обичала да чета и уча, показах й грамотите и наградите си - това много й подейства като стимул да ми се докаже  Wink

# 15
  • Bristol
  • Мнения: 9 367
Ох и ние сме от несамостоятелните  Rolling Eyes Ако не го подсетя да си напише домашното ще го забрави! Да не говоря, че сутрин го подсещам и чантата за училище да си вземе  Tired Добре, че тук системата не е като българската и засега се справям. Дават им много малко домашни, разчита се че най-важното трябва да се усвои още в училището, а домашните са само за затвърждаване и изясняване на неяснотите. Да не говоря, че вече е почти на 10, а таблицата за умножение не я знае  Crazy Но това го считат за нормално тук, даже сме в най-високата група по математика. Обаче аз не мога да се примиря с този факт и редовно го тормозя в къщи с таблицата.
Че учи без желание, това го виждам! Но как да го мотивирам?
И моят ме пита защо се учи всичко това в училище, само за да се направи животът на децата по труден ли  Laughing Старая се да му показвам приложението на наученото в училище. Например табицата за умножение и десетичните числа му се бяха опряли. В понеделник сутрин му смятам парите за обяд и му дадох сам да изчисли 1.45 на ден, 4 дни обядва в стола, колко трябва да платим Wink  Историята и английския му харесват много и там освен купуване на много книги друго не правя. Обаче българският е проблем. Не иска да се учи да чете и пише на БГ. Пита ме за какво му е, не му трябвало  newsm78 Можел да говори, можел и да чете (нищо че е на ниво на първолак  Confused ) Писането никакви правила не знае, пише каквото чуе и както го произнася  ooooh! За съжаление още не съм попаднала на ситуация, в която да му се налага да чете и пише хубаво на БГ  Sad

# 16
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
За съжаление още не съм попаднала на ситуация, в която да му се налага да чете и пише хубаво на БГ  Sad

Meри една идея: като си отидете до БГ, води го по заведения където  има мен*та и като те пита какво пише не му казваи а го оставяи сам да си чете и поръчва. Така ще разбере че има полза от БГ език. Аз лично още не сам го пробвала (за сега се радвам ако седи на стола вместо да тича и вре под масата) но едни приятели така направиха и сега детето чете и пише чудесно на БГ  Laughing

# 17
  • Bristol
  • Мнения: 9 367
Meри една идея: като си отидете до БГ, води го по заведения където  има мен*та и като те пита какво пише не му казваи а го оставяи сам да си чете и поръчва. Така ще разбере че има полза от БГ език. Аз лично още не сам го пробвала (за сега се радвам ако седи на стола вместо да тича и вре под масата) но едни приятели така направиха и сега детето чете и пише чудесно на БГ  Laughing
Merci GI !
Да ти кажа този метод определено върши работа, но е само до определено ниво на четене. Ние от там започнахме, сега сме на следващо ниво, комикси и кръстословици в детските списания, играем и скрабъл на български  Laughing Това му е интересно. Обаче книжките на БГ не му вървят, а писането на цели изречения въобще  Confused Карлсон и Незнайко му харесват, но само ако мама ги чете, сам губи интерес. Единственото ни постижение е Крокодила Гена, първа част и то благодарение на учителката му по английски тук, която го четкаше нон стоп колко умен бил, че четял на БГ и английски Peace Тази година обаче имат друг учител  Rolling Eyes

# 18
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз уж гледам плавно да се преминава към самостоятелност, но е още малък моят син - втори клас е. В първи клас бях неотлъчно до него. Сега го оставям където може сам да се подготвя и само ако се затруднява някъде да ме пита.
От разговори с майки на други по-големи деца съм разбрала, че колкото по-рано ги оставим да са самостоятелни - толкова по-добре, защото свикнат ли постоянно да сме до тях после отвикване няма.

# 19
  • Мнения: 480

От разговори с майки на други по-големи деца съм разбрала, че колкото по-рано ги оставим да са самостоятелни - толкова по-добре, защото свикнат ли постоянно да сме до тях после отвикване няма.

Съгласна съм!Когато дъщеря ми бе в първи клас по стечение на обстоятелствата не работех и й помагах.Беше в 3 -ти клас ,когато се наложи да се научи да се оправя съвсем сама защото с баща й работехме на смени-дневни,нощни ...В първите дни бях й залепила навсякъде бележки за напомняне от рода на"изключи котлона,изключи печката като излизаш,заключвай "и от сорта.Много й се притеснявах но тя се справи.Сега дори не знам за какво учи и кога чете но е факт,че бележника ме радва.

# 20
  • Мнения: 1 042
От няколко дни не успявам да се добера до компютъра, защото и двамата прихванаха някакъв вирус!
Някои от мненията ме карат да си мисля, че наистина си е до детето - дали ще е по-организирано, по-самостоятелно.
Аз исках още от първи клас да се намесвам само когато е най-наложително, но при разговор с учителката се оказа, че от майките се очаквало повече :oops:1 Сега на родителските срещи чуваме непрекъснато - Обърнете им внимание за дисциплината! Преглеждайте дали са си написали домашните и дали са си взели тетрадките Rolling Eyes! и т.н. На последната среща дори питаха родителите как да се справят с непрекъснатото говорене в час и се оплакваха от невъзможността да си предадат материала по тази причина Mr. Green! И то в клас, където децата не са попаднали случайно / т.е. всички от родителите бяха проучвали предварително за училището и точно за тази преподавателка/. Значи все още очакват по-голяма намеса в училищния живот на децата от наша страна!Казват, че се усещало по децата кога родителите им помагат и кога не. Все повече се убеждавам, че уч.материал не е поднесен достъпно и трябва "превод на български".
Мисля, че е до самото дете. Постоянно се губят шапки, анцузи и гуменки. Мотивирах я в 1ви клас, като й казах, че винаги много съм обичала да чета и уча, показах й грамотите и наградите си - това много й подейства като стимул да ми се докаже  Wink

Аз се чудя дали по гореописания начин/давах му примери с моето ученическо минало/ дали не го депресирах повече Embarassed!
Имаше още в 3-ти клас случай, когато си беше скрил бележника/уж изгубен, а после се оказа, че две 4-ки са подписани с подправен мой подпис/!
Не знам дали ме разбрахте правилно, но най-много ме тормози мисълта за "златната среда" т.е. как хем да го оставя по-самостоятелен, а в същото време съвсем да не му изпусна края!
аз си мисля, че е до дете и ако не му идва от вътре самостоятелността и организираността, не мож` го научи. ако сутрин не и казвам да се среши, ще заприлича на вещица в главата. от три дни вали дъжд, навън е десетина градуса, обаче тя ходи по джапанки, щото не и казвам да си смени обувките.
 
Положението е подобно! Най-много ме дразни това, че често се налага да подсещам и за миенето на зъби дори Mr. Green! Т.е. започнали са да се губят "първите седем години"! Получавам отговор, че никой от класа не си миел зъбите Embarassed! За яденето - същата работа - микровълнови пуканки за обед, защото няма кой да стопли ядене от хладилника!
А аз мислех, че на майките с момичета е по-лесно!

# 21
  • Мнения: 3 740
Според мен, детето ти още не е готово за самостоятелна подготовка. Може би се опитва да те ангажира със себе си, да се убеди, че се интересуваш от него. Ами, нищо, позанимавай се с него още малко, докато добие самоувереност. Вярно, че има доста деца, които рано свикват да се оправят сами, но нали децата са различни... Сигурна съм, че в гимназията няма да иска да му помагаш. Grinning

# 22
  • Мнения: 899
Аз не мога да изкажа мнение за собствено дете, но мога да кажа как беше при мен и брат ми.
Нас ни е гледала и баба ни, освен майка и татко. Тя е била цял живот страхотна учителка и ни научи на здрава дисциплина, още като малки. Спомням си, че раницата се приготвяше от вечерта, нещо да не е забравено. Преписвала съм си цели тетрадки, защото е било драскано или имам прекалено много грешки - така се научих да бъда подредена и да се старая. Уроците се преговаряха с нея и т.н.
Нашите бяха много либерални, залагаха на артистичното, да провокират мислене, да помогнат. Ученето с майка ми и баща ми винаги е било удоволствие - като игра. Сядаме да решаваме задачи например и винаги са ме изненадвали с нещо ново, интересно, нещо забавно. Обясненията бяха прости, но ясни, винаги всичко съм разбирала. Баща ми ме учеше по картинки на английски, още преди да започна училище. После, като се научих да пиша, пишехме думичките на малки хартийки, например само на английски, сгъваме и слагаме в една шапка. Задължително има една специална дума, на която ако попадна - получавам награда. Книга, която искам, например. Или цветни моливи. И така вадя аз хартийка, виждам думата и трябва да я кажа на български или обратното. Понеже много искам да стигна до заветната хартийка, която носи награда, изръшквам цялата шапка, научавам думите.

Смятам, че подходът е индивидуален, но ми се струва добра идея единият родител да бъде отговорен за дисциплината, а другия  - за атрактивното, оригинално учене.

# 23
  • Мнения: 967
Докато много се говори и се пише, как родителите прехвъляли възпитанието на учителите и това било много лошо, мен ми се струва, че учителите прехвърлят част от задълженията на родителите.

Как така в 6ти клас ще проверявам дали си е взело детето тетрадките newsm78. Учителят трябва да изгради сам авторитета си така, че домашните да са написани, т.е на ученика да му е неудобно да отиде без домашно или ненаучил.

Навремето имаше 2 типа учители - такива които уважавахме (или ни беше страх от тях) и такива които не уважавахме. При първата група и най-разсеяните и немотивирани се явяваха научили и с домашно. При втората домашно имаха само съвестните. Така че и от учитела зависи.

На моята дъщеря в училище не им се карат като закъснеят (4 клас). Сутрин се почва едно мотаене. Аз само викам хайде....давай....
Тя си пее и се оправя бавничко с олимпийско спокойствие. Като я питам не е ли е неудобно че закъснява, тя казва не за какво, ти си единствената, която дига аларма заради това. И сигурно е права, защо да бърза, като никой не я пита защо...Е, хубаво де, аз как да обясня, че това е важно и да вдигна един вид авторитета на учителя, като него не го интересува.

От една възраст нататък, не може само родителите да мотивират, а другите да са незаинтересувани,    детето сигурно си мисли за мен... ами тая истеричка, какво само ми пее!

В кратце - не може само да преподаваш и да пишеш оценки, трябва и да изискваш!

# 24
  • Мнения: 160
Хайде и аз да кажа, че май си е до детето. Дъщеря ми, която е почти на 15 години, винаги е била много самостоятелна, учи се отлично, чете, въобще - никакви оплаквания от нея  Heart Eyes НО.....големия ми син (на 12) е точно обратното - прибира се от училище и се започва - да хапне нещо, да пийне нещо, да се заяде с брат си, да послуша музика, да посвири на китарата - всичко друго, но не и да започне с домашните. Трябва да му напомня поне 10 пъти, накрая се ядосвам, започвам да викам и така всеки ден. Като си говоря с други хора, стигам до убеждението, че това е по-често срещано при момчетата и се надявам да отшуми след пубертета.  #Crazy


Обаче българският е проблем. Не иска да се учи да чете и пише на БГ. Пита ме за какво му е, не му трябвало  newsm78 Можел да говори, можел и да чете (нищо че е на ниво на първолак  Confused ) Писането никакви правила не знае, пише каквото чуе и както го произнася  ooooh! За съжаление още не съм попаднала на ситуация, в която да му се налага да чете и пише хубаво на БГ  Sad

При нас е същото - ходиха на българско училище тук всяка събота в продължение на една година, научиха се да четат и пишат, но не искат даже да правят усилието да говорят правилно, все вмъкват английски думи. Преди много се ядосвах, даже с дъщеря ми се скарахме много сериозно на тази тема, но сега се опитвам да гледам по реалистично на нещата - все пак по цял ден са в англо-говоряща среда, български им се налага да говорят само с мен и баща си.

# 25
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Моя приятелка преди няколко дни ми каза, че на една майка се пада по едно ученолюбиво и едно неученолюбиво дете.

А друга приятелка учителка от първи до четвърти клас, каза, че момчетата се стягат след 8 клас.

Аз си имам едно добро и едно дете хитреещо, опитвайки се да пропуска домашните. Доброто ми дете пък пише грозно, но много умно и краснописа много му пречи. Това ме кара да се чувствам гузна, че в първи клас съм го оставила самостоятелен. Според мен всяко дете има за какво да му се обърне внимание.

# 26
  • Oslo
  • Мнения: 659
Хора, какъв е тоя учебен материал, това количество на учебни тетрадки, обикновени тетрадки , сборници и задължителни помагала по всички предмети, СИП-ове и ЗИП-ове? Като се прибере от училище и погледна домашните лошо ми става! Трябва да пише в поне 8 -9 различни тетрадки и сборника и то не малко, а по цели страници! Еми разбирам го защо не му се почва изобщо с подготовката за другия ден, въпреки че го прави все пак сам, без много напомняне. Цяло чудо е, ако не пропусне нещо, особенно поправките на нещата правени в клас. Хем се опитвам да го амбицирам да не се отпуска, хем си мисля, че тези изисквания са прекалено завишени за тази възраст. Какво ли ще е по-нататък не искам и да мисля още!!!

# 27
  • Мнения: 25 664
Какво ли ще е по-нататък не искам и да мисля още!!!
Не ти трябва да мислиш, че ще трябва да се гръмнеш!  Crazy
Чудя се от Здравното министерство, като казаха "А", що не кажат и "Б"? Да вземат да се замислят колко тежи една пълна ученическа раница с все учебници, помагала и тетрадки и как се отразява на здравето на децата носенето на такава тежест в тази възраст? Какъв е смисълът да ми мъкне 5-6 учебника всеки божи ден, при положение, че я ползва 1-2 от тях, я не. А и да ги ползва, защо? Нали учебниците са за самоподготовка, учителят за какво е там?
Ако знаете как ми се иска да хвана някой чиновник от МОН за гадното вратле, да му надяна раницата на сина ми и да го пусна да си работи с нея цял ден, без да я сваля! Нищо друго не ща, само това!  #Cussing out
А, и да го накарам да научи и да ми разкаже някой и друг урок по моя преценка. Ако не успее - никаква заплата. Да е мислил, когато е лапал гювеча на издателствата!  Sick

# 28
  • Мнения: 3 740
При нас въпросът с тежките раници е решен, като програмата на децата е на блокове от по два учебни часа. Така за един ден има да носи неща само за 3 или 4 блока. И подготовката вкъщи е по-стегната, защото учи по 2-3 предмета, а не по 5-6.
Изготвянето на програмата е в компетенциите на училищното ръководство, защо не им предложите този вариант? За този срок е късно, но за следващия могат да помислят.

# 29
  • Мнения: 1 630
Мисля, че е до самото дете. Моята дъщеря е в 7ми клас, отличничка. Учи добре уроците си, пише хубави домашни, даже и доклади по желание, но откъм подреденост в стаята и отговорност към вещите хич я няма. Постоянно се губят шапки, анцузи и гуменки.
О това все едно за моето съкровище съм го писала, само дето е 6 клас.
+всяко оправяне на стаята е свързано с около 10000 подканвания. Какви ли  методи не опитахме за стимулиране не и не....

Говорила съм  с други родители от класа му, почти всички учат с децата и стриктно следят учебния процес. Аз мисля, че училището си е негово задължение и след като се справя добре има други неща за които да си говорим или правим в свободното време.

# 30
  • Мнения: 25 664
Не съм сигурна дали ще е възможен такъв вариант. Учат на 2 смени, като учителите имат часове и в двете. Едва ли ще може да се съвместят часовете.  newsm78
Но даже и да имат само 2 предмета, какъв е смисълът да мъкнат учебниците по история и география например? Атласите са им предостатъчни, другото го разказва учителят. По биология, физика и химия - също. Ако в час четат от учебниците, какъв е смисълът да ходят на училище изобщо? И без това вкъщи се обясняват новите неща, защото в час все не стигало времето...

# 31
  • Мнения: 1 042
При нас въпросът с тежките раници е решен, като програмата на децата е на блокове от по два учебни часа. Така за един ден има да носи неща само за 3 или 4 блока. И подготовката вкъщи е по-стегната, защото учи по 2-3 предмета, а не по 5-6.
Изготвянето на програмата е в компетенциите на училищното ръководство, защо не им предложите този вариант? За този срок е късно, но за следващия могат да помислят.
Струва ми се невъзможно тук да направят програмата така. При този вариант  излиза, че ще трябва в един ден да вземат примерно 2 урока по география. Друго щеше да е ако можеше да се съчетават 1 час природознание и 1 час лабораторни упражнения. Но не е приложимо за всички предмети.
А раниците наистина са доста тежки! На година къса по две!

# 32
  • Мнения: 25 664
А раниците наистина са доста тежки! На година къса по две!
Ох, писна ми всяка година да купувам нова! Цяло лято обикалях, докато намеря достатъчно здрава раница и му я давам спокойна, че ще изкара поне до края на годината. Вчера ми я показва, разпорила се е по шева около дръжката!  ooooh! Ама като я вдигнах, все едно с камъни беше напълнена!  Shocked

# 33
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141


Но даже и да имат само 2 предмета, какъв е смисълът да мъкнат учебниците по история и география например? Атласите са им предостатъчни, другото го разказва учителят. По биология, физика и химия - също. Ако в час четат от учебниците, какъв е смисълът да ходят на училище изобщо? И без това вкъщи се обясняват новите неща, защото в час все не стигало времето...

Изказах същото мнение на родителска среща, но учителите ми казаха, че гледали картинки от учебниците.

Поначало съм да се носат помагалата, но учебниците не. Много ме гледат като извънземно като кажа да не се носят учебниците - дори родители ме питак е как щяло да стане това.

# 34
  • Мнения: 1 630
Тук изобщо нямат учебници. Много неща се оставят в училище - спортни екипи, неща за рисуване, речници
Въпреки това чантите пак са тежки.   Mr. Green

# 35
  • Мнения: 3 491
При нас въпросът с тежките раници е решен, като програмата на децата е на блокове от по два учебни часа. Така за един ден има да носи неща само за 3 или 4 блока. И подготовката вкъщи е по-стегната, защото учи по 2-3 предмета, а не по 5-6.
Изготвянето на програмата е в компетенциите на училищното ръководство, защо не им предложите този вариант? За този срок е късно, но за следващия могат да помислят.
Като преподавах в София, беше точно така (става въпрос за техникум). Всички предмети бяха в блокове по два, аз имах понякога и 3 часа наведнъж (преподавах интензивен немски). В училището нямаше обаче втора смяна. За сметка на това не всички ученици започваха училище сутрин по едно и също време, така че имаше място и възможност учителите да поемат класовете. На мене лично ми харесваше. Ако не довършиш нещо от първия час, винаги има възможност да go обясниш в следващия, докато спомените на децата са пресни. А и по-малко учебници носят наистина, аз този по история например си спомням, че беше някакъв огромен, не знам дали още учат по него.

# 36
  • Мнения: 25 664
[Изказах същото мнение на родителска среща, но учителите ми казаха, че гледали картинки от учебниците.

Брееей! И какво пречи да си ги гледат вкъщи картинките???  newsm78 За едни картинки - 8-10 кг на гърба всеки ден...  ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт