Какво мислите за методиката на Кумон?

  • 5 586
  • 31
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 3 491
Ако сте я чували изобщо, защото аз разбрах, че има такава само преди няколко седмици.

Ето сайта:

www.kumon.com

Става въпрос предимно за обучението по математика, което понастоящем е в хармония и с детето ми, и с възгледите ми за това как трябва да се преподава. Децата се учат да схващат концепциите, да ги съотнасят към реалностите в живота, да правят връзка с други области на знанието, ако изобщо може да се говори за разпарчетосано на предмети знание по начина, по който ги учат, да се справят сами с решаването на проблеми и да стигат сами до изводи. Обаче разбирам, че имало недоволни от този подход, според тях децата изоставали, и много народ около нас (предимно индийци), си водят децата на уроци по системата Кумон. На какво се разчита там? Доколкото разбирам, на запаметяване и автоматизиране на операциите, на това от сън да те вдигнат, да кажеш например колко е 8X7, без да се замислиш. Този метод бил измислен преди около 50 години в Япония, и в момента се разпространява в САЩ, доколкото знам, и в Западна Европа. И е добър бизнес, доколкото виждам по ценоразписа.
Според учителката на сина ми хората около нас са малко изкукали на тема амбиции и се чудят накъде да им избива, детето ми е много в час с материала, напред с мисленето, и нямам никакъв повод за съмнение. Много хубаво ми стана от чутото.
Но ето че тази седмица, на 14-ти ноември, в "Ню Йорк Таймс" се появи прилично подробна статия на същата тема - че уж децата са добре с мисленето, но около 6-ти клас увисват, защото не са запаметили разни елементарни операции, и не могат да продължат с по-трудни неща. А така не можем да ги стигнем китайците ... И в крайна сметка се стига до Кумон, за да се наваксва.
Не мога да преценя още на какво да вярвам, защото детето е в първи клас. Във всеки случай като започне да смята някои неща на пръсти, съм нащрек. Според учителката това е нормално и до края на първи клас смятането ще се автоматизира. Но все пак, ако имате впечатления от по-големи деца, ще ми е интересно да чуя какво мислите.

# 1
  • Italia
  • Мнения: 4 492
Блажке,4естно казано не бях 4увала досега за този метод ( после Ще отида да разгледам сайта ,който си пейстнала ).
Само искам да споделя в този дух,4е преди няколко дни ми се слу4и да помогна на племенницата ми,която е трети клас тук да си напиШе домаШното по математика.В момента у4ат делене на 4исла с остатък.Ами 4естно да си кажа лоШо ми стана като видях какви системи на деление позлват тук. Имах 4увството,4е ние в Бг сме у4или някаква друга,извънземна математика. Никак не ми допадат системите им на обу4ение тук,поне от малкото впе4атления,които имам. Ще видим един ден като ми дойде на мен до главата с дъЩеря ми какви Ще ги дробим. Thinking

# 2
  • Мнения: 3 491
Точно за деленето в "Ню Йорк Таймс" бяха споменали, че нещо не е като хората. Аз не бях обърнала внимание, но съпругът ми също я чете и каза, че според него не ги учели или ги учели някак странно. И ние още не сме стигнали до този етап, но май трябва да почна да се подготвям, че $80 за лист със задачи на Кумон нещо не ми се дават.

# 3
  • Italia
  • Мнения: 4 492
Искам да ти кажа,4е на мен ми се наложи да се пуля дълго над другите зада4и,които бяха реШавали в клас докато схвана как аджеба ги у4ат да делят....и накрая се прекръстих с две ръце. Crazy ИскаШе ми се да и обясня делението както си го знаем ние,но после помислих,4е съвсем Ще се обърка детето и се отказах. Confused

# 4
  • Мнения: 994
моето дете е по-голямо, все още е в елементарно училище, но имам наблюдение и за по-големи близки деца (прогимназия). наистина им куца основната математика. не бях чувала за Кумон, но математиката се учи с наизустяване - това що се отнася за събиране, изваждане и таблиците за умножение и деление. тук много ларж я карат. затова вкъщи моето дете си учи математиката така както я разбирам аз - насън да го бутнеш да ти рецитира таблицата. защото моите познати деца от прогимназията, учили началната математика тук са ужасно зле. но тези със заварено положение - учили математика до 3-4 клас в България са на светлинни години пред тях - просто имат база.

# 5
  • Мнения: 3 367
съгласна съм че хората имат много свободно време и се чудят накъде да избият..то не са симфонични концерти за 2 месечни,компютри по-мощни от моя за 4месечни, танци за нелазащи деца..аман..
*
аз още смятам на пръсти и не се имам за недоразвита..

*
не съм чувала за тоз метод,познание не вреди никога,но не знам дали бих го ползвала...

# 6
  • Мнения: 994
делението наистина е много странно. даже имат начин на изписване като знака за радикал (квадратен корен), което според мен като се стигне до учене на алгебра ще е ужасно объркващо. освен това като се дели делителят не се изписва след делимото, а преди него?!?!?!
а пък как ги учат да смятат с пренос просто ти е бедна фантазията - такава маница, че е просто нямам думи. аз уча моето дете да смята на ум - и това е задачи и упражняване - ако искам да има стабилна база за по-сериозна математика, просто нямам избор. не бих плащала обаче за обучение по въпросната система - и в нета има доста инфо (дори и на английски), учебници и сборници по математика от БГ и готово, но все пак трябва да имаш време. но аз си седя вкъщи и скоро ще подхвана  и по-малкото ми дете, което е още в предучилищна.

# 7
  • Italia
  • Мнения: 4 492
На гости,напълно съм съгласна с теб  Peace
Едно неЩо оба4е ме притеснява. Аз дори и да нау4а детето да смята и дели както нас са ни у4или ,после в у4илиЩе като го изпитат или му дадат едно контролно и то напиШе сметките по наШия си на4ин и полу4и кофти оценка,тогава какво става  newsm78

# 8
  • Bristol
  • Мнения: 9 367
Определено моят е закъсал с таблицата за умножение и не само той, а от там и делението. И ние се замислихме за уроци по математика, трудно го хващам да седнем и да учим заедно. Попаднах точно на тази школа, имат център съвсем близо до нас и мислех да отида и да поговоря лично.
Системите в училище са наистинан странни за мен. Аз съм учила по различен начин, който ми се струва по-лесен. Обаче не уча сина на моята система, защото това допълнително го обърква. Веднъж пробвах и стана голяма каша  Crazy

# 9
  • Мнения: 3 491
Успокоихте ме  ooooh!. Значи трябва и методика на обучението по математика да уча отсега, както виждам, че поне да мога да контролирам нещата. Само на мене ли ми се струва, че това да си родител значи да си всестранно развит.  Rolling Eyes

# 10
  • в Tara
  • Мнения: 3 287
божееее, аз като се сетя в началото с това деление как спорихме с детето!
проверявам й домашната по математика и й викам какви са тия сметки, не се пише така! тя реве и вика така е, така каза госпожа Х....
а аз си мислих, че съм права, щото нали математиката би трябвало  навсякъде по един и същи начин да се смята. мои разсъждения newsm78
и като вадят числата слагат едни нули отпред, едни чудесии, чак се Shocked цък, цък, цък!
нашето беше по-лесно.

# 11
  • Мнения: 192
7 godishnata mi dushteria hodi na Kumon ot 2g. Izkljuchitelno sym dovolna.  Napravi kachestven skok v poznaniata i sposobnostite si po matematika i angliiski!  Kumon vyzpitava trudoljubie i sistema za uchene, koiato pomaga na decata v godinite napred!

# 12
  • Мнения: 847
Този метод изглежда наистина добър,поне от това което видях в сайта..
разрових се из Интернет да потърся такъв център във Фр-я ,но знаете ли какво излезе:нищо...такива центрове са забранени ,тъй като французите ги смятат за секта Shocked Rolling Eyes.......просто нямам думи...аз съм по професия педагог ,и въпреки 4е не работя в момента това ми се наложи тук да се сблъскам с френската образователна система...ами тя е както навсякъде в Европа с малки разлики...но това което Макдирок описва,Хара,на гости е вярно...децата тук нищо не нау4ават и затова закъсват в по горните класове...математиката е обяснена на едно сложно ниво за тях..а за 4ертанието какво да говорим...Сега работя с французи и постоянно спорим за плана на едно изделие...как се чертае и т.н....за тях даже и триъгълник,или нещо най елементарно да трябва да се на4чертае е супер разли4но от това което ние сме у4или в у-ще и в уроците по техни4еско 4ертане...няма прекъснати линии,размерите се слагат не на място ,не ме питайте как се оправям ...а става въпрос за важни планове...и после -защо сме били направили така или ина4е...
И само като си помисля 4е и моя де4ко го 4ака тази система... ooooh!
Знаете ли 4е Франция е една от първите страни по илитризъм -хората не знаят да пишат  и 4етат... Shocked ,но за тях вси4ко ново и разли4но е секта...

# 13
  • Мнения: 160
тук много ларж я карат. затова вкъщи моето дете си учи математиката така както я разбирам аз - насън да го бутнеш да ти рецитира таблицата. защото моите познати деца от прогимназията, учили началната математика тук са ужасно зле. но тези със заварено положение - учили математика до 3-4 клас в България са на светлинни години пред тях - просто имат база.

това е вярно, но после си наваксват. Дъщеря ми е в 9-ти клас и учи напреднала алгебра и тригонометрия - мъжа ми казва, че това е учил първа година в икономическия инситут в София.

А иначе за Кумон- на колежката ми децата ходят там защото имаха проблеми - едното с математиката, другото по английски и е доволна, но казва, че по-скоро ги карат да се упражняват, не че учат нещо допълнително.

# 14
  • Мнения: 994
На гости,напълно съм съгласна с теб  Peace
Едно неЩо оба4е ме притеснява. Аз дори и да нау4а детето да смята и дели както нас са ни у4или ,после в у4илиЩе като го изпитат или му дадат едно контролно и то напиШе сметките по наШия си на4ин и полу4и кофти оценка,тогава какво става  newsm78

учат се и двата метода, няма как. както и по всички останали предмети децата ми го учат двуезично, но това са си наши усилия на мен и съпругът ми, защото държим на това. голямото ми дете вече учи и "наука" и "социална наука" както им казват тук и задължително вкъщи му се обясняват понятията и на български.
така че е двоен труд, но няма как.

# 15
  • Мнения: 994

това е вярно, но после си наваксват. Дъщеря ми е в 9-ти клас и учи напреднала алгебра и тригонометрия - мъжа ми казва, че това е учил първа година в икономическия инситут в София.



да и по нашия край ги има тези специални програми за надарени деца (които са обикновено с неместен произход - разбирай китайци, индийци), които ако имат желание учат допълнително, но иначе ежедневната им математика в нормален клас не е на високо ниво. за различните щати знам че са различни критериите за тези програми, единственото което ми харесва, че поне при нас още в гимназията, ако си в тези програми може да вземеш част от Висшата математика,  която после ти я признават в колежа. зависи си и какво учиш, разбира се, защото има и доста специалности, където чак толкова математика не ти е нужна.

аз не смятам да се отказвам да обучавам допълнително децата си, още повече че математиката им се отдава. защо да не ги поощрявам?


не съм запозната с курса по математика в БГ у-щето сега, но аз алгебра учех още в 6ти клас, а тригонометрия в 8ми. но аз съм от доста по-старото поколение, когато образованието в БГ си струваше. 



# 16
  • Мнения: 994
за schtrumphete

имам добри приятели французи, които дойдоха да живеят тук преди 3 години с големи деца (в смисъл, че вече учили във Френско училище) и децата им са с чудесна подготовка поне по математика. и двете веднага ги сложиха в програмата за надарени деца, защото просто нямаше какво да учат в нормален час, когато съучениците им учеха тепърва таблицата за умножение в 4ти клас.  така че явно не е толкова лошо положението във Франция

# 17
  • Мнения: 3 491
на гости, я разкажи как го правите този номер с двуезичното обучение, че умът ми не го побира като организация. Shocked Имам предвид, чисто технически - колко пъти седмично, с каква продължителност, аз без някаква структурирана система не си го представям. А времето и без това не е много - автобусът докарва детето в къщи чак в 4 без нещо следобяд.
За Кумон - сега в книжарницата разгледах помагала по системата за събиране и изваждане. Като допълнително пособие наистина ми харесва, в никакъв случай не е нещо кой знае колко уникално, ние сме минали през подобна система. Разчита се на повторението и автоматизирането на абстрактно ниво. Т.е., един лист с числата от 1 до 20, всяко събрано с 1, например. Тук таме последователността на числата разместена, за да се улови, ако не внимават децата. Няма сливки и черешки, само числа. Ако едно дете знае концепцията за събиране, може би му е полезна тази надстройка, та да не мисли винаги за сливи и череши, като събира, и да знае колко е 2 и 2, без да вади пръстите. Не кой знае колко творчество, оригиналност и връзка с конкретния свят има в цялата работа, за Айнщайн може би не е добър вариант, но за средностатистическото дете, предполагам, работи.

# 18
  • Мнения: 994
и моите са до 3 часа на училище, ходят и 3 пъти седмично на спорт, но нали съм си вкъщи, някак си засега намирам време - после не знам с бебето как ще е - ама и то ще учи от невръстна възраст, защото няма кой да ми помага.
специални часове нямаме. просто, когато имат тест да речем за материята и трябва да знае определенията както ги учат в училище, ги обясняваме и с българските понятия. не гарантирам, че ще остане за дълго в главата му, ако не се повтаря не е голям шанса, но и самата им система да се учи физика на 8 години ми изглежда абсурдна?!!? хайде малко биология или разни по-популярни и близки до живота неща става, но физика и химия?!?!? на всичкото отгоре имат тестове с оценки??!? Чудя се защо това време не го използват да ги научат примерно на математика, четене и правопис. Защото в класа на сина ми има още деца, които едва сричат! А са вече 4та година в у-щето. отплеснах се малко.
единствено отделям всеки ден поне 30 мин за четене на български на глас (това е задължителен минимум). и под надзор, защото вече чете по-сложни книги и ви е ясно, че някои особености на нашия език, не са много лесни за обяснение. особено умалителни, или пък остарели или диалектни форми. за другите предмети се учи в движение или пък ако има въпроси.

искренно се надявам, че ще издържим и за в бъдеще. като знам, че с още два броя трябва да мина по този път ме втриса, но засега удържаме фронта. не знам какво обаче ще учат за вбъдеще, защото си има области, които ми куцат и трябва да се образовам преди да преподавам. Simple Smile

# 19
  • Мнения: 3 491
Е, аз съм частично в къщи, но не ме бива много в педагогиката. В смисъл, мога да върша тази работа, но трябва методично да ми е раздробено като задачки, времетраене, тактики за мотивация ... не ми идва отвътре. Затова питам такива неща, благодаря за отговора, беше от полза.

# 20
  • Bristol
  • Мнения: 9 367
на_гости, шапка ти свалям! Аз не мога да се организирам  Rolling Eyes Обаче това с четенето на БГ ми хареса и ще го пробвам  Peace
И аз не съм никаква педагожка и ми е много трудно да се преборя с моя, да седне да учи нещо допълнително. Големи разправии са и ми се убива желанието да го уча, а като зацикли по математика, въобще не възприема обясненията ми. Много е нетърпелив по характер, на мен се е метнал  Confused Покрай него ми се наложи да науча термините на английски. Редувам английски и български термини, но ако има проблем минавам само на английски. Тук в началното училище, до 12 години, наблягат основно на Математика и Английски. Отделно имат SCIENCE, което включва химия, физика, биология и е поднесено в доста лек и забавен вид.
Ние си имаме тукашен сайт на Кумон. Вчера, покрай тази тема, пратих запитване за повече информация. Те не преподават допълнителен материал, а просто помагат при затвърждаването на този от училище. В нашия сайт цени няма  Thinking а и техни помагала не съм виждала никъде. Миналата седмица видях едно момченце с чанта, на която пишеше Кумон. Явно е имало занятия този ден. А тях ги открих покрай един тукашен форум, след като вече ми писна да се боря с таблицата за умножение и сина ми  Crazy От там видях, че не съм сама с проблема си  Mr. Green Вече имам няколко онлайн сайтове с упражнения по математика. Проблемът е как да го накарам да седне и да се упражнява с тях  newsm78

# 21
  • Мнения: 1 220
За метода Кумон разбрах от една приятелка, чийто син ходи 2 пъти седмично. Обясни ми горе-долу какъв е принципа на обучение, на мен ми допада, освен това когато работят повече деца е по-мотивиращо, поне за сина ми! Тази година няма да го запиша, но си мисля следващата учебна, сега е 2ри клас и се справям с материала Laughing

# 22
  • Мнения: 847
за schtrumphete

имам добри приятели французи, които дойдоха да живеят тук преди 3 години с големи деца (в смисъл, че вече учили във Френско училище) и децата им са с чудесна подготовка поне по математика. и двете веднага ги сложиха в програмата за надарени деца, защото просто нямаше какво да учат в нормален час, когато съучениците им учеха тепърва таблицата за умножение в 4ти клас.  така че явно не е толкова лошо положението във Франция
Не съм напълно съгласна с теб ,но не искам да споря...вярно е 4е има деца ,които са добре подготвени ,но бях au pair  тук преди да се омъжа ,и се сблъсках с математеката в колежа...ами имаше деца  на които нищо не им е ясно ,но никой не отделяше време за тях...и тези деца изоставаха..в къщи родителите уморени от дългия раб.ден ,хи4 не им се занимава...но може би в големите градове обу4ението е по добро ,или пък в 4астните у4-ща,аз имам наблюдения от публи4ните у-ща...
Ина4е Браво за усилията които полагате за децата  ви. .  bouquet

# 23
  • Мнения: 1 630

Не съм напълно съгласна с теб ,

Штрумфет, и аз не съм съгласна са теб за качеството на френското образование.
Половината си гимназия съм била в СМГ половината в добро училище във Франция и имам база за сравнение.
Нивото на математиката, разбира се не беше едно и също, но като цяло знанията придобити в лицея във Франция са ми били много много по-полезни в живота.
Там за първи път примерно разбрах, че предмети като география или история могат и да са нещо друго освен зазубряне. Да не говорим пък за философията.
Имахме няколко страхотни преподаватели, които са ми донесли много повече от придобитите знания. 

Разбира се разликите от училище до училище са огромни във Франция, но същото важи и за България и за тук

Последна редакция: пт, 17 ное 2006, 16:53 от raly

# 24
  • Мнения: 486
Пак ме хвърлихте в размисъл! Разгледах сайта, но все още не ми е много ясно дали методиката на преподаване е нещо по-различно и добро или пък е поредната реклама. На Амазон открих доста Kumon workbooks, някой знае ли дали са същите по които се работи в тези центрове?

на гости, свалям ти шапка, за организацията! Надявам се да мога да правя нещо подобно и аз, но дали ще успея newsm78  - педагогиката ми хич я няма. Embarassed Ако някой има повече опит в тези неща да казва, а пък черпенето после е от нас:-)

м-е-р-и, ще съм ти благодарна, ако ми пратиш линкове към тези сайтове с упражнения.

# 25
  • Мнения: 192
Kumon ne e programa, koiato aktivno se reklamira, a razchita na word-of-mouth.  Populiarna e predimno sred aziatsite (iaponci, kitaici i indiici).
Az lichno mnogo haresvam nashata Kumon uchitelka -- yaponka.  Schitam, che deteto mi se obogatiava s kontaktite si s neia (a i az syshto).   Tia ima nabljudenie vyrhu mnogo deca i syvetite, koito ni dava sa mnogo cenni!  Zapisah deteto si ne zashtoto ima problem s uchebnia material, a za da go stimuliram dopylnitelno izvun uchebnia material, i za da izgradia sistema za rabota. 
Ako imate symnenia dali da se zapishete, moiat savet e da go napravite.  Dori samo probno za niakolko meseca. 

# 26
  • Мнения: 486
lora144, радвам се, че сте попаднали на такъв прекрасен преподавател. Не съм сигурна обаче, че отзивите от всички центрове ще са еднакво добри. След по-подробно разглеждане на сайта стигам до извода, че май всеки, и имам предвид ВСЕКИ, може да стане Кумон инструктор! Важното е да може да заплати цената за франчайза!
Направих си труда да попълня формата за  self-assesment.
С отговори като:

- имам много малък опит в работата с деца, но имам голям интерес;
- комуникационните ми умения не са от силните ми страни;
- учила съм математика, но съм забравила голяма част от наученото

се оказва, че имам ГОЛЯМ потенциал да отворя Кумон център! newsm78

# 27
  • Мнения: 2 757
Ами без да имаш някаква база знания и да си добре с логиката, няма да стигнеш далеч. Много ясно, че таблицата за умножение се учи на изуст и трябва да я знаеш насън да те бутнат. Наизуст се учат още една купина математически закони, принципи, правила и т.н.

# 28
  • Мнения: 847

Не съм напълно съгласна с теб ,

Штрумфет, и аз не съм съгласна са теб за качеството на френското образование.
Половината си гимназия съм била в СМГ половината в добро училище във Франция и имам база за сравнение.
Нивото на математиката, разбира се не беше едно и също, но като цяло знанията придобити в лицея във Франция са ми били много много по-полезни в живота.
Там за първи път примерно разбрах, че предмети като география или история могат и да са нещо друго освен зазубряне. Да не говорим пък за философията.
Имахме няколко страхотни преподаватели, които са ми донесли много повече от придобитите знания. 

Разбира се разликите от училище до училище са огромни във Франция, но същото важи и за България и за тук
Както сама казваш си била в добро френско у-ще...Не искам да споря по темата френско образование ,тъй като темата е за метода Кумон ,а не за френската обр.система..
Само се замисли колко от французите като им кажеш България знаят коя е столицата й?Слу4и ми се да заведа бебо на дерматолог,известен,най добрия в Нант ,и за съжаление неговите знания по география бяха доста ограни4ени..
Вярно 4е има разлика от у-ще до у-ще,както във Фр-я така и навсякъде..
Пак казвам не искам да обидя никого завършил френско у-ще,даже браво за това.

# 29
Дъщеря ми завърши 5ти клас в Бг и кара 6ти и 7ми тук. Единствения проблем, който имаше в началото беше езика. Според нея (аз никога не съм учила с нея или помагала с уроците, така правеха родителите ми с мен, така правя и аз) тук нещата, които учат са с 2-3 години назад от това, което се учи в Бг. Тя няма никакви проблеми с математиката, но аз си мисля, че е заради стабилната основа от Бг.
Не знам по какъв метод го учат да делят, но в началото на годината едно от нещата, които трябва да купим е калкулатор  Rolling Eyes newsm78 В Бг такова нещо нямаше!  Naughty Учиш таблицата, делиш, умножаваш, изваждаш... всичко на хартия! Тук - мързели - с калкулатора  #Crazy
Дъщеря ми взе да се изтарикатява и да го ползва през цялото време.  Sad Понякога съжалявам, че напуснахме България точно заради образователната система. Все ми се струва, че тук не изискват от децата много, карат я през просото някак си, да не натоварвали децата.  newsm78 Не знам какво ще правим с бебка, рано е още, но наистина нямам добри наблюдения от това, което учат, поне засега  Naughty Казват, че материала се усложнявал много в хай скул... ще видим, дано е така.
За Кумон не бях чувала, но след като огледах сайта и прочетох вашите изказвания си мисля, че е само за затвърждаване на материала, който се учи в училище. Не бих го ползвала с каката. Тя все още е доста напред, но за бебка... с тази недоразвита образователна система тук... не знам. Май ще ми се наложи да си припомня малко математика  Laughing И все пак ми се струва, че Кумон няма да използвам...  Naughty

# 30
  • Мнения: 94
Искам да ви попитам има ли някой от вас наблюдения от частни у-ща в САЩ?

# 31
  • Мнения: 192
Моето наблюдение е, че държавните училища успяват да привличат по-високо квалифицираните учители, т.к. имат много добри соц. осигуровки, заплати, платени ваканции, tenure, и т.н.  Разбира се всичко е относително и зависи от училището... Нищо обаче не може да замени работата на родителите с децата.  В нашето училище има следния надпис:  The best you can invest in your kids is your time...

Общи условия

Активация на акаунт