детето ми се държи лошо в детската градина

  • 2 348
  • 24
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
Здравейте на всички Simple Smile,
рядко пиша в този форум, предпочитам да чета, но сега мисля че се налага да споделя нашият проблем., за да почерпя от вашия опит, тъj като тук има майки с големи деца, които сигурно са се сблъсквали с подобни проблеми.
Детето ми, момиченце на 3 години ходи от 2 месеца на детска градина, преди това ходеше на ясла от година и половина. В началото когато тръгна на градина (а това и е нова градина, щото се преместихме да живеем в друг квартал) казваха, че се държи чудесно. След месец започнаха да се оплакват от нея. Дебнела учителката кога излиза от стаята и вземала всичко което успее да докопа от бюрото на учителката, миналата седмица взела коректора и надраската дневника (и блузката разбира се), излизала при шкафчетата, отваряла ги вземала всичко което и хареса от там  -книжки, играчки, кърпички, вода и т.н. Да ви кажа честно, все едно не говорят за моето дете, бях шокирана в началото. После се посъветвах със свекърва ми, която е педагог, много улегнал и мъдър човек.
Та тя ми каза, че всички проблеми идват на първо място от семейството. Учителките имат вина, но семейството е на първо място. Та се оказа, че напоследък общуваме по-малко с нашата щерка, че трябва да говорим много, постоянно да обясняваме, да даваме примери, а ние за наш срам отбягвахме тези моменти. Че трябва да заживеем като семейство, а не постоянно при всеки удобен случай да ходим на гости, както правехме напоследък. Трябва заедно тя и ние да споделяме всекидневните грижи, тя да има постоянни задължения и да вижда как ние изпълняваме нашите и си помагаме във всичко. Трябва да и се заостри внимамнието върху това, че трябва да уважава личната собственост, при все удобен случай да и се показва че има неща, които могат да се вземат само след разрешението на другия. А в следstвие постоянното ходене на гости тя остава с впечатлението, че може да пипа чуждите неща свободно и че това е в рамките на нормалното. Освен това изискванията на всеки родител са различни, ние разрешаваме едни неща а в пове4ето случаи като идем на гости това което сме забранили там е разрешено и по подразбиране става и за нея разрешено. Трябва да прекарваме повече време заедно, само ние тримата. Трябва да се научим да общуваме пълноценно, да разговаряме като приятели, да споделяме. Но, колко лесно е да се говори а трудно, да се направи. Свекърва ми каза, че в началото е добре да просто само да обясняваме за личните неща - бельо, обувки, четки за зъби, чанти, книжки, играчки и прочее и да и се напомня винаги на пита ако поиска нещо. Не е добре да се казва (в началото) - "не трябва така", "не пипай", "така е лошо да се прави", чак после можело да се добавя. В никакъв случай не трябвало да и се казва, че краде, да и се заостря вниманието върху това. Подхода трябва да е много деликатен и тактичен, за да не се засегне чувствителната детска душа. Препоръча ми да намерим подходящата приказка, с която тактично да я насочим в правилната посока. Та кажете ако се досещате за такава, подходяща за случая. Кажете ми как споделяте с вашите деца, как общувате? Знам, че всичко е строго индивидуално, но сигурно има общи павила в общуването, с които е крайно време да се запознаем. Примерно какво казвате, как разговаряте с детето като го вземете от градина? Разказвали ви то за своя ден, споделя ли пакостите които е направило, ако се чувства за нещо виновно казва ли ви? Как успявате да го предразположите към доверителен разговор? Моля споделете?
И също се притеснявам да не и се лепне етикет и тя да живее с мнението, че по-различна от другите, по-лоша, така да се каже. Ох, много писах а дали се изразих ясно? Дано! Пишете приятели! Чакам вашите отговори с нетърпение!

Последна редакция: пн, 20 ное 2006, 21:18 от Reza

# 1
За мен най-подходящото време за разговор с детето ми е на път към къщи поради 2 основни причини
1. През това време сме си само 2те - няма 3 ти човек и това я предразполага да се оптусне. Често ми е разказвала за случки от градината на следващия ден на път към градината.
2. Събитията са "пресни" и тя ги разказва с по-голяма точност.

Но независимо от времето, за такъв разговор е необходимо уединение.

Относно проблема в градината - според мен ще е добре няколко дена госпожите да не "излизат от старята", защото проблемните за тях неща стават по време на това тяхно отсъствие. Не е добре, че прехвърлят вината изцяло върху теб. Значи проблема е, не че детето пипа чужди вещи, а това че пипа ТЕХНИЯ коректор и драска по дневника. Не оспорвам, че и ти трябва да вземеш отношение в случая, но все пак това става през времето, в което ТЕ отговарят за детето ти. Могат да се редуват с лелята.
Просто детето е видяло че може нещо и е използвало. Обаче имам предположение как ще реагират на такова едно предложение от твоя страна  Rolling Eyes
В крайна сметка детето прекарва с теб не повече от 4-6 часа дневно 5 пъти седмично, докато е в градината 8-9 часа ... предполагам....

# 2
Да, така е, по цял ден е на детска градина, така че вината не е само наша, но сигурно е предимно наша. Вече така предпочитам да разсъждавам, защото виждам по-добре моите си грешки, не се отпускам, не се самозалъгвам. Мисля даже, че толква болезнено изживях проблема (и го преживявавам в момента)само защото подсъзнателно съм си мислела, че се грижа чудесно за нея, че съм така да се каже съвършенна майка, май от много гордост човек пада надълбоко. Просто моето его не може да приеме, че МОЕТО дете се държи така и във възпитанието му има такива големи пропуски. Ох, колко е трудно да работиш над себе си. Май заедно с тях растем и ние в духовно отношение. Проявяват се наши най-скрити недъзи. Човек се вижда по-ясно и това му причинява болка.
4ао! Simple Smile

# 3
  • Мнения: 603
Свекърва ти е дала много правилни съвети. Ние тук всички много четем, питаме, даваме акъл, но понякога наистина трудно виждаме какво всъщност се случва в къщи. Трябва по-често да си напомняме, че няма лоши деца, а неправилно отношени и общуване с  деца.
Зад всяко поведение се крие някаква причина и в повечето случаи тя е в семейството /липса на внимание, прекалено много внимание, липса на време за игри, липса на търпение, прекалено много забрани, непостоянни забрани, липса на съгласие между родителите...насилие.../
Ние си ги знаем, но по-често трябва да се сещаме за тях и да помислим имат ли те почва и у нас...

# 4
  • София
  • Мнения: 2 958
.................................
 Кажете ми как споделяте с вашите деца, как общувате? ...........
 Примерно какво казвате, как разговаряте с детето като го вземете от градина? Разказвали ви то за своя ден, споделя ли пакостите които е направило, ако се чувства за нещо виновно казва ли ви? Как успявате да го предразположите към доверителен разговор? Моля споделете?
........

зори /пак_zori , твоята свекърва наистина ти е дала отлични съвети.Всичко опира до общуването.
Как го научих да споделя? Ами отначало питах за простички неща - какво обядва , с кого си игра и т.н.
Постепенно започна да разказва и други неща.Разказваше и за белите ,които е правил.Но никога не го "нападах"- не започвах да се карам -докато не си изясня ситуацията.Може би така го спечелих - доверие за доверие.
Как го предразполагах?- Като споделях и аз. Аз също разказвах как е минал денят ми.
Към доверитерителен разговор  - пак така : споделях нещо " много важно " за мен , от света на възрастните , а той ме гледаше сериозно и ми даваше съвети.
Ето така процедирах аз , процедирам и до ден-днешен.

# 5
Благодаря ти Yoko за добрите съвети.
А имаш ли предложение за приказка, която да и разкажа? Аз не се сещам за нищо Sad
Когато не искаше да си прибира играчките и говорех за това, че всеки си има задължения и задължение на децата е да си прибират нещата, както мама и тати правят. Но след като синдрома "мързел" продължи реших да взема по-строги мерки и и прочетох приказката "Който не работи не трябва да яде" - е имаше страшен ефект, вече винаги, когато не иска да прибира, сама се сеща за приказката и се мотивира. Звучи като заплаха, не знам дали беше правилно? Но засега дава видимо добри плодове. Ще видим. Май трябва да се науча да НАБЛЮДАВАМ детото по-добре.
"Наблюдението е тайната на доброто възпитание "- казва нашият добър семеен педагог.

# 6
Зори,
Много неадекватно ще е да и се каже НЕ за нещо, което го е направила в предишен момент. Значително по-добър ефект ще има, ако в момента на взимане на чужда вещ някой около детето ти му обясни за лични вещи, общи играчки и т.н.
Иначе се получава "помниш ли като си пи кафето онзи ден...."
Едно такова възспиране преди самото действие, придружено с изискването да се пита "може ли" и последващо разрешаване/неразрешаване ще породи момент на замисляне преди самото действие.
Затова именно сдпоменах за присъствието на госпожите, които не трябва да гракнат "НЕ" а в този момент да обяснят кое какво е и какво може.
По какво детето да разбере, че въпросната вещ е лична, а не обща?
В крайна сметка всички дечица берат маргаритки, по какво маргаритките се различават от коректора на госпожата, защо може да вземе изоставената кофичка на пясъчника да си поиграе с нея и т.н...
И още е рано да го възприемаш като кражба, така че не се притеснявай.

Какво разбираш под "домашни задължения"? На тази възраст единствените домашни задължения, които е имала дъщеря ми са били да си прибира играчките и да си сгъва дрехите, не са били свързани с нещо общо. Освен това не съм фенка на елемента на задължителност в тази възраст. При нас с играчките се получи куриоз, защото дъщеря ми в къщи отказваше да прибира играчките си, но затова пък в денската градина редовно ги прибирала по място, дори ревеше когато тякой друг ги разхвърля.

# 7
Здравейте Simple Smile,
детето мисля, че трябва да има свои постоянни задължения удома, които го учат на дисциплина и подпомагат израстването му, защото колкото повече пораства толква повече ще му се налага да прави неща, които не са му приятни, но се налага да ги прави заради някой друг или заради самото него (задължение = заради дълга). Хубаво е да започне да се подготвя за тези моменти от реалния живот  постепенно с въвеждането на постоянни задължения, които на тази малка възраст трябва наистина да са малко - събиране на играчки и прибиране на дрешки според мен е достатъчно. Задълженията трябва постепенно с израстването да се увеличават. Примерно си мисля, че за по-големите деца, които имат по-малко братче или сестриче, постоянно задължение може да им бъде вземането на малкото от детска градина, наред с други задължения разбира се. (да си подреждат и чистят стаята примерно)
Така мисля аз.
А за приказка какво ще ми предложите?

# 8
  • Мнения: 649
Има една книжка от поредицата за костенурчето Франклин  http://911.bg/a2/offers.asp?p=2240150
Мисля, че ще е подходяща  Peace

# 9
Bg -mama, супер предложение, мисля, че попадна точно в десятката Simple Smile, тези поредици са толква хубави, че със сигурност ще се харесат на щерка ми Simple Smile.
Лека вечер!

# 10
  • София
  • Мнения: 2 958
зори   , много ми харесва как разсъждаваш по принцип .  bouquet

Само да вметна ,че  за голямото дете,трябва доста съобразяване относно задълженията.Например изхвърляне на боклука и пазаруване е добре ,но грижата за по-малкия брат/сестра трябва добре да се обмисли.Да не стане досадно задължение....
Това измества нашата тема ,но исках да го спомена.Въпрос на друга тема.
Относно книжките са ти дали също добър съвет.В момента тази поредица е уцелила десятката. Grinning Peace
Децата много обичат историите за животни и техните малки, с които се индентифицират. Grinning Така може да вмъкваш истории от вашето ежедневие- общуването преминава гладко и се оказва безценно и в други ситуации.

.......В крайна сметка всички дечица берат маргаритки, по какво маргаритките се различават от коректора на госпожата, защо може да вземе изоставената кофичка на пясъчника да си поиграе с нея и т.н...
И още е рано да го възприемаш като кражба, така че не се притеснявай.
........................

И това е вярно! С течение на времето и разговори с детето всичко ще си дойде на мястото. Peace

Последна редакция: вт, 21 ное 2006, 09:59 от Yoko

# 11
ЗДравейте на всички Simple Smile,
благодаря още веднъж за добрите съвети. Искам да споделя още нещо с вас. За това, че вина в поведението на щерка ми има не само честото ходене на гости и всичко горе изброено, но и (може би) презадоволяването и с интересни впечатления, вследствие, което за нея това което вижда в градината и се струва скучно, безинтересно. Свекърва ми смяташе, че не е  добре всяка събота и неделя да водим детето на забавни и интересни места, че разходката в кварталната градинка е достатъчна, защото вследствие това детето ще започне да търси, да се стреми да получи само интересни, нови  впечатления и ежедневието в детската градина вече ще му се струва сиво и скучно. Тя смята, че воденето на забавни или интерсни, различни места трябва да става не повече от веднъж месечно. Примерно ние водихме щерката всяка събота и неделя на зоологическа градина, на Патиланци, и в други детски кътове, в Борисовата градина, няколко пъти на концерти, в малката зооградина на семинарията (където можете освен другото да се насладите на гледката на свободно разхождащ се кон с малко конче Simple Smile),и пр. Даже и през седмицата ако е болна пак скитосвахме по улиците в търсене на забавното и интересното. А в реалния живот през повечето време правиш не това, което ти се иска а това, което трябва, което не е особено интересно и приятно и в повечето случаи се повтаря всеки ден. Някакси с мъжът ми смятахме, че ако не си прекараме времето навън събота и неделя
,( нагости или на интересно място )все едно сме си провалили деня. А то не било така Simple Smile. Не бил там ключа от палатката.
Детето трябва да се научи на намира само (а понякога и с помощ) интересните неща удома, да се радва от присъствието с нас удома.
 В тази връзка искам да ви изрекламирам една чудесна книга на издателство Просвета "501 занимания за деца" от Дай Ходжис.
"Книгата изобилства от идеи, които можете да осъществите заедно с вашите деца"
"Ако имате желание да замените гледането на телевизия с вълнуващи творчески занимания, настоящата книга е точно за вас"
"Изключете телевизора за един два часа и прекарайте времето заедно с вашите деца. Изградените по този начин умения за общуване и обучение ще им дадат здрава основа за развитие през целия живот."
" Резултатите от изследванията сочат, че децата, които гледат най-много телевизия и видео имат най-слаби резултати в училище"
"Повечето дейности се организират много лесно с материали, присъстващи във всеки дом"
и т.н. Мисля, че предизвиках интереса ви. Децата се занимават сами удома с обикновенни неща
, което ги възпитава в скромност и самостоятелност.
Вече изпробвах някой от идеите в книгата - правихме фигурки от тесто и после ги пекохме във фурната, след което всички си похапнахме сладко. Смятам пак да правим тесто, но този път ще моделираме буквите. Правихме низанка от макарони, която може да стане много хубава с шарени макарони. Играхме на играта кой ще уцели кофата и прочие. Даже при игрите с тестото е достатъчно само да направиш тестото и да го връчиш на децата. Хем се чувстват полезни, хем им е интересно.
4ао засега:)

# 12
  • София
  • Мнения: 2 958
зори, аз също ти благодаря!
Поднесе ни ценна информация.
Ще потърся книжката.
  bouquet

# 13
  • Мнения: 755
Поредицата "Франклин" засяга точно тези етапи от детският свят , които ни помагат да ги преодолеем заедно с детето. Ние точно с тази поредица разбрахме , че няма страшно от тъмното и заспиването сам ... също имаше и една " Франклин намира чужда вещ" мисля . Въобще поучителни са и децата се идентифицират с костенурчето и разбират много неща. Всички деца са добри ...те просто реагират странно понякога , за да привлекат вниманието към себе си сякаш ни казват "Ехо аз съм тук и съм самотен" ... или друго подобно. Успех и целуни умното си детенце! Peace  bouquet

Последна редакция: ср, 22 ное 2006, 21:40 от Fortune

# 14
Знаете ли, какво научихме с мъжът ми, че става в детската градина, което сигурно има пряка връзка с поведението на дъщеря ни? Ами разрешават им да си внасят играчки от вкъщи и после разбира се си ги прибират. Ама много сме възмутени. Мъжът ми присъствал на следната сцена: "детенце идва с играчка в градината, друго детенце след малко поисква да си поиграе с нея, а учителката казва 'недей, тя си е негова''. Историята продължава вероятно така: "дъщеря ми вижда как има деца, които си играят с едни играчки и ревниво си ги пазят, като на никого не дават да си играят с тях, после си ги прибират в шкафчетата. Тя внимателно ги наблюдава и отива, според нея с право да си вземе и тя да си поиграе с тях. "
А ние на нея сме и обяснявали, че в градината всичко е общо, на всички и че всички имат право да си играят с играчките. А тя какво вижда, лични играчки с които "избрани" могат да си играят, което учителките толерират натова отгоре - мале иде ми да....... #Cussing out
Направо нямаме думи  Sad

# 15
  • Мнения: 755
Знаете ли, какво научихме с мъжът ми, че става в детската градина, което сигурно има пряка връзка с поведението на дъщеря ни? Ами разрешават им да си внасят играчки от вкъщи и после разбира се си ги прибират. Ама много сме възмутени. Мъжът ми присъствал на следната сцена: "детенце идва с играчка в градината, друго детенце след малко поисква да си поиграе с нея, а учителката казва 'недей, тя си е негова''. Историята продължава вероятно така: "дъщеря ми вижда как има деца, които си играят с едни играчки и ревниво си ги пазят, като на никого не дават да си играят с тях, после си ги прибират в шкафчетата. Тя внимателно ги наблюдава и отива, според нея с право да си вземе и тя да си поиграе с тях. "
А ние на нея сме и обяснявали, че в градината всичко е общо, на всички и че всички имат право да си играят с играчките. А тя какво вижда, лични играчки с които "избрани" могат да си играят, което учителките толерират натова отгоре - мале иде ми да....... #Cussing out
Направо нямаме думи  Sad
Ето че излезе наяве причинителят на "странното" поведение на детенцето ти ...въпреки че е видно , че поведението и  хич не е странно ... Поговорете с директорката и порядките във вашата ДГ , дали тези действия с личните играчки са позволени. Успех! Наистина детенцето ти е умно и си отстоява правата ... Hug Peace

# 16
Интересно.
В нашата детска градина може да си носиш играчки, съответно имаш предимство да си играеш с твоята играчка преди другите деца. Но никакво прибиране в шкафчетата няма, и с твоята играчка може да си играят и другите деца, дори когато не играеш с нея в момента.
Може да посъветваш детето си да поиска играчката на друго дете преди да я е прибрало в шкафчето. А вие носите ли си играчка в градината и прибирате ли я в шкафчето?

# 17
  • Мнения: 755
Интересно.
В нашата детска градина може да си носиш играчки, съответно имаш предимство да си играеш с твоята играчка преди другите деца. Но никакво прибиране в шкафчетата няма, и с твоята играчка може да си играят и другите деца, дори когато не играеш с нея в момента.
Може да посъветваш детето си да поиска играчката на друго дете преди да я е прибрало в шкафчето. А вие носите ли си играчка в градината и прибирате ли я в шкафчето?
В нашата ДГ е абсолютно забранено, това изискване е част от правилника. Явно навсякъде е различно ...всяка градина си има своите изисквания явно. Rolling Eyes Simple Smile

# 18
"Интересно.
В нашата детска градина може да си носиш играчки, съответно имаш предимство да си играеш с твоята играчка преди другите деца"
Смятам, че е много неприемливо да носиш играчки в детската градина и някой да има предимство в играта с тях. Не е редно, нали говорим за общо възпитание, където всички са равни - няма бедни, богати. Те виждат, че всички си играят с едни играчки, които са на всички - няма някой по хубава играчка от другите. Знаете ли, какво се получава вследствие - онзи ден Марги (щерка ми) вика ;" Искам пони като на Инчето", "Искам кола като на Емо, аз такава хубава нямам", и т.н. А ние преди се чудехме какво говори, как така като на Инчето, не зацепвахме, но вече всичко ни е ясно. Нямаме възможност да купим такова пони и такава кола, грижим се за две деца (Марги си има братче Мони на една година и 11 месеца) , изплащаме заем и така нататък,  не сме кореняци софиянци и родителите ни не ни помагат финансово. Аз затова примерно съм за униформите в училище и за мантички в градината - еднакви за всички. Тя вижда някой идва всеки ден с такива хубави играчки, каквито тя няма - това е недопустимо за детска градина. Ще се радвам и други да споделят мението си. Ние не носим в градината играчки. Принцип ни е.
чао!

# 19
  • Варна
  • Мнения: 6 878
Извинявай много ама тепърва децата ти ще искат това и онова като на този или на онзи. И това че не знаете какво да отговорите и реагирате си е ваш проблем, не на детската градина, на другите деца и играчките им. Комунизъм няма в детските градини. След  година ще поиска, ластик, дреха и въобще, дъщеря ти само в градината ли среща други деца? Децата си носят играчки и на площадката, моята ги мъкне навсякъде, тя без играчка не излиза. Ако е в настроение я дава на другите, ако не е - не. Ако и дадат - играе с чужди ако не и дадат играе с каквото намери, не реве, не се тръшка.
И защо намесваш пари тук? Понито на Инчето е интересно просто щото е на Инчето, защото е непознато, колата на кой беше там също - как пък реши, че непременно са скъпи та няма да можете да ги купите? Ако имаше пари щеше ли да купуваш всичко което детето поиска?
Играчките в градината може и да са общи, но вещите в шкафчетата не са, нали?
И това трябва да е принцип.
Чао!

# 20
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 353
Това за неносенето на играчки в градината за първи път го чувам. Че в началото я карах едва ли не на сила да си вземе нещо от вкъщи, за да е малко по-спокойна в градината. На площадката не носите ли играчки? Там тя не иска ли чуждите? Мисля, че е редно да правят разлика кое може и кое не. Нали и дрешките не са общи. Това в страни от правилата ли е? И Танти се заглежда по чуждите играчки, но в никакъв случай не се дразня, че е видяла това и онова. В крайна сметка ще дойде някой празник и евентуално ще я зарадваме. А децата /поне моето/ не правят разлика м/у скъпо и евтино. Миналата година много държеше да получи за рождения си ден къщата на Барби. Е, не беше на Барби, но се зарадва. Не всичко опира до имане на пари. И ние не сме "цъфнали" финансово.
Май много се отнесох в страни от темата. Идеята ми е, че не можеш да обвиняваш останалите, защото са разрешили на децата си да си носят играчки. Констанца /дъщеря ми/ е много на ясно отдавна, че общи са само играчките, които са на градината и това не е проблем за нея.

# 21
Извинявай много ама тепърва децата ти ще искат това и онова като на този или на онзи. И това че не знаете какво да отговорите и реагирате си е ваш проблем, не на детската градина, на другите деца и играчките им. [/quotе]
Аз не смятам, че това е техен проблем, напротив смятам, че това е предимно наш проблем,че предимно ние носим вината, което можеш да прочетеш от предишните ми постинги, просто видях връзка между поведението на дъщеря ми и прибирането на личните играчи в шкафчетата. Предполагам, че тя не знае коя играчка е лична и коя не, особено ако и други деца са си играли с нея, и като види някой да прибира играчка от градината в шкафчетата си мисли, че я прибира защото я иска само за себе си а не защото е лична, чувства несправедливост да се прибира при положение, че никой не си играе с нея - и тя възнановява несправедливостта. За нея това е ново явление, защото в предишната градина такова нещо нямаше. И на нас ни е принцип уважението, неприкосновенността на личната собственост и иненно затова пуснах тази тема.
Не купуваме всичко, което поиска и не се тръшка при отказ, защото се стремим да обяснясняваме, защо не може. За себе си отчитам, че засега успяваме.
Да предположим, че всичко с внасянето на играчки от вкъщи е в идеалния вариант - всички играят с играчката и детето може да си я прибере непосредствено преди да си тръгне от градина. Аз и в този вариант не съм съгласна и ще се опитам да се обоснова:
Различно е, когато детето вижда чуждите играчки в кварталната градинка и когато ги вижда в детската градинка. Училището и градинката са нещо различно, по-особено в детските очи от кратковременната разходка в кварталната градинка. През голяма част от деня детето прекарва именно на градина и даже само там в лошото време. Идеята на общите играчки според мен е в това именно да се избягва мисълта за предимство в материален план, да не му се насочват мислите натам, когато е в градината, за да се концентрира върху други неща, а не до това как да се добере до даденна играчка преди да са я скрили. Така се формира ценностна система - там сред толква много хора не е важно какво имаш като вещи а какво показваш като знание и поведение.Това премахва завистта у по-бедните и гордостта, демонстрирането на възможностти у по-богатите. То това ще се пренесе и в училище ( навика да демонстрираш пред всички какво имаш) - само, че няма да носи камионче, а модерен телефон, с който да впечатлява осталите ученици. Нека разбере, че други неща впечатляват - изградени навици, умения, знания, че другото не е толква важно.
4ао!

# 22
... Знаете ли, какво се получава вследствие - онзи ден Марги (щерка ми) вика ;" Искам пони като на Инчето", "Искам кола като на Емо, аз такава хубава нямам", и т.н. А ние преди се чудехме какво говори, как така като на Инчето, не зацепвахме, но вече всичко ни е ясно. Нямаме възможност да купим такова пони и такава кола, грижим се за две деца (Марги си има братче Мони на една година и 11 месеца) , изплащаме заем и така нататък,  не сме кореняци софиянци и родителите ни не ни помагат финансово. ...

Не знам защо си мислиш, че са скъпи. Често се случва да си носим играчка от шоколадово яйце... Пък и знаеш, че играчката в чуждите ръце "оживява" и е по-интересна. Но няма общо с парите, които си дал за нея - 1лв или 10лв. Като носим играчка в градината я носим с презумцията че вероятно ще бъде счупена, така че предупреждавам дъщеря ми да не се притеснява ако това се случи и че е нещо нормално.
Наистина не е редно да пипа по чужди шкафчета. Има ли място у вас, където да си и забранила да пипа? Ако е така, то няма да е проблем да и обясниш. Даваш ли да ти рови в дамската чанта?

Бедни-богати - това личи главно по дрехите, но дъщеря ми пък ги определя от това колко картинки има по тях.  newsm78

# 23
  • Мнения: 25 662
Зори, струва ми се, че темата се отплесна в друга посока. Дали е правилно или не допускането на децата да внасят лични играчки в градината не е в основата на проблема ви. Иначе щеше да е проблем на всички деца, а не само на вашето.
От първия ти пост ми се набиха тези твои думи:
Цитат
А в следstвие постоянното ходене на гости тя остава с впечатлението, че може да пипа чуждите неща свободно и че това е в рамките на нормалното. Освен това изискванията на всеки родител са различни, ние разрешаваме едни неща а в пове4ето случаи като идем на гости това което сме забранили там е разрешено и по подразбиране става и за нея разрешено.
Всички ходят по гости с децата си. Но защо вашето дете е стигнало до извода, че може да пипа свободно чуждите вещи? Защо му позволявате това? За домакините е ясно - криворазбраното българско гостоприемство, когато стискаме зъби и позволяваме на гостите си да правят каквото си искат, особено пък ако са деца. И най-вече, когато собствените им родители не се притесняват от поведението им...
Не знам дали и вашият случай е такъв, но аз лично съм си патила от такива гости и се зачудих дали и при вас не се е получило такова нещо.  newsm78
Има дечица, които не само ровят и пипат навсякъде в чуждия дом, но и са свикнали на тръгване да си изпросват някоя играчка за подарък. Ако децата-домакини вече са големи, няма проблем, но ако са малки...  ooooh! И майката се чуди на гостенчето ли да угоди, или на собственото си дете, което не иска да си даде любимата играчка и плаче за нея...  Tired
Мисля, че трябва да поработите по въпроса що е то лична (частна) собственост и неприкосновеността й от страна на околните.
Надявам се, че не съм те засегнала с думите си. Искрено се надявам вашият случай да не е от описаните от мене.  Peace

# 24
  • Мнения: 512
В нашата градина (33-то ОДЗ в Овча купел) не е забранено да се носят играчки от вкъщи. Дори, понеже той не е ходил на ясла и сега тръгна в градината за първи път, ние го карахме да си взима по нещо, защото четохме някъде, че така дечицата стават по-спокойни - по цял ден имат по нещичко от вкъщи за да не им е тъжно.
Синът ми дори се е прибирал вкъщи с чужда играчка - разменили си ги с другарчето (питах за всеки случай госпожата като го взимах, за да не би да отмъкнем нещо без да искаме  Laughing) и на другия ден всеки си взе неговата. Цяла вечер си игра само с чуждата играчка и беше много щастлив, след това на другия ден тичахме при приятелчето да си ги разменят пак. Не виждам нищо лошо в това.
Според мен трябва да се реагира според ситуацията, но учителките не бива да забраняват на децата да си играят с чужди играчки. Да, собственикът има предимство, но може и да го убедят да даде играчката доброволно, малко усилие е нужно...
Нека детето се научи да пита и ако получи разрешение, да вземе за малко чуждата играчка - но това става най-лесно, ако има в ръцете си своя за да я предложи в замяна. Затова според мен е добре да си носят по нещо в градината, така ще се научат да си споделят игрите.
Никола като по-малък все дърпаше чуждите играчки на децата от площадката, но го научихме, че трябва да даде и той нещо, ако иска да получи. Сега е много смешен - види ли нещо, с което иска да играе - тича при другото детенце и започва да му навира играчките си, само и само да получи пък неговите... Много е забавно, понякога децата не искат неговите играчки, но той ги преследва до дупка да им ги дава.

Общи условия

Активация на акаунт