Петокласници-2023/2024-2 тема

  • 20 476
  • 655
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 772
Нали в началото на годината обявиха промяна на модела на НВО за нашите петокласници, който модел все още не е обявен. Тези госпожи откъде знаят, че отново ще има теза и затова трябва да се наизустяват стихотворенията (ако това е обяснението)?
Ох, този архаичен модел с тезите направо ме влудява. Учим едни и същи произведения поне от времето на моите родители, защото крайни псевдо-патриоти и частните учители скачат срещу всяка промяна. Нямам против да се изучават тези произведения, но в часовете по история.
Толкова са неразбираеми и досадни за децата. Изисквай от тях да мислят, да разсъждават, да пишат есета, да анализират произведения, а не да зазубрят казаното от критици, да могат да се аргументират.
При това го казвам като човек, който беше научил почти всички стихотворения на Ботев на 6 год. Но не защото го изискват в училище, а защото ми харесваше и от…скука (в едната ми баба нямаше какво да се прави).

# 406
  • София
  • Мнения: 2 452
silan, споделям изцяло мнението ти.
Нищо ново не се учи, после децата не искали да четат. Ами дайте им нещо близко до тях, пък може и да им хареса.

# 407
  • Мнения: 1 416
в нашия случай ги накара да учат наизуст, обаче за цяла година не им е дала да напишат един преразказ или какъвто и да е текст. Така наречените контролни са само тестове с отговори а, б, в и нито един отворен въпрос, за да се види как на практика е усвоен материала.

# 408
  • София
  • Мнения: 3 716
Аз имам същите аргументи за половината материал по география, който е на практика подробности, които никога повече не трябват в живота на никого. Ама е на- учи ги и аз гледам от камбанарията на всички, не само от моята. И предпочитам да анализират поезия, пред това да се пита с а,б и ц как се казвал тейко му на Чавдар войвода и какъв цвят му била ризата, примерно. Всеки си е комфортно с неговите си разбирания.
Само за сверка- с матурите се влиза почти всичко в СУ (или поне засега 😄) https://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/priem/priem_za_obrazovate … _zrelostni_izpiti

# 409
  • Мнения: 772
В периода 5-7 клас лъсват много пропуски в образованието и децата не са виновни за това. Цари масово нехайство от страна на учителите. Учениците, милите, те си знаят, че ще се налага всичко да учат на частни уроци, а уроците не могат да запълнят липсите от началното образование, и това им причинява огромен тормоз. Математиката е извънредно трудна за деца, на които липсва този тип мислене и елементарна за тези от математическите гимназии, защото някой гений е решил, че в гимназията в Тутракан (надявам се да няма засегнати, примерът е алегоричен) и в СМГ ще се влиза с едно и също НВО. Имам личен пример в момента как  едва ли не се налага да се учат задачите наизуст, защото просто тази материя е чужда на детето и друго (от МГ)  в 6 клас се явява на пробно НВО и изкарва 100 т. Умниците от МОН ще ги селектират с един и същ изпит. Защо? Кому е необходим този стрес? Направи разслоение. Увеличи трудността на задачите за МГ и намали тази на останалите деца. Ако е необходимо, чрез допълнителни модули, а не да стресираш всички.
Извинявайте, но ми е болна тема образованието и недомислиците в 7 клас. Още повече, че виждам до какви психологически извращения води този модел.

Последна редакция: вт, 26 мар 2024, 08:22 от silan

# 410
  • София
  • Мнения: 3 716
О, Силан, математиката, ако беше избираем предмет, у нас да сме приключили още след таблицата за умножение 😂😂 И аз подкрепям да има разслоение. Някой деца още след 4 клас са влезли в специализирани училища, да кажем, включително и тук в темата, включително и моето. Ето, на тест се пада въпрос “как се казва убиецът на Филип Македонски?” и децата се чувстват супер при такива въпроси и лееко приповдигнати като в “Стани богат” 😂 Виж, като дойде проста лихва и видове почви- трудно ми е да обясня “защо, бе мамо, ми трябва това”. Тъй че- вървим си по ООП и те така 😄💜

# 411
  • Мнения: 497
И аз не разбирам ученето на изуст на толкова дълги и изпълнени с архаизми стихотворения. На дъщеря ми обаче самия сюжет ѝ беше интересен - каквато дума не знаеше питаше какво значи и после чак ми разказваше историята (много се забавляваше на частта "копилето му да бавя").
Направи ми впечатление обаче, че в стихотворението, публикувано в учебника, липсват редове и се чудя каква е причината. Аз съм взела една христоматия за 5 клас, където е целият текст + има обяснения на непознатите думи.

# 412
  • Мнения: 1 416
Ами то е жизненоважна да знаеш, кой е убиецът на Филип Македонски, а след това цвета на туниката на Цезар. Обаче да знаеш поне малко кои са те е без значение. Да не говорим, че на този материал мястото му изобщо не е в пети клас.за мен децата имат нужда от повече практически занимания, да ги изведеш навън, да се понацапат, да отидат да видят музей в много вече има детски образователни центрове. По география да учат повече за различните държави, природни забележителности, а не броя на населението и териториалния обхват. А по ЧП е пълно с лабораторни упражнения, но не правят нищо, госпожата само им ги обяснява, вероятно консумативите са скъпи. Единствено по компютърно имат такива занимания, но то и без тях децата са научават да си служат с тези устройства, ученето на кодове и тема подобни не знам колко е полезно в масовия случай.

# 413
  • София
  • Мнения: 3 716
Иронията е излишна и тук не сме на различни позиции, мисля стана ясно, че всички обаче сме различни, както и интересите на децата. Съвсем отделно в момента, в който държавното училище стане “горско”, прогресивно, монтесори и пр. от тези вълшебните, директно си записвам децата в частно академично. Сори съм аз да ги учат на “цапане” в училище. Това се прави у дома, за мен си така мисля. Практикумите липсват, абсолютен факт.

# 414
  • shumen
  • Мнения: 18 197
Моето,ако Математиката беше избираем предмет щеше да приключи до 2 клас сигурно.
Това учене на стихотворението според мен също е излишно.

# 415
  • Мнения: 239
Дано само с тази честа смяна на министри да не дойде обрат в намеренията за ново НВО. Аз си мисля, че е твърде вероятно когато му дойде времето и се задълбочат, да въведат допълнителни, незадължителни модули и те да са вход за математически или хуматитарни гимназии, че и за езикови. Но... твърде много се размечтах. Защото при нас положението изобщо не е розово, наборът покрива 90% от седмокласния материал по мат, а седмокласникът гледа сякаш за пръв път му е пред очите. Напълно ненужно. Не всеки е математик,както и не всеки обича история.

# 416
  • София
  • Мнения: 2 452
Няма да има промяна в НВО според мен, или ще е нещо козметично, колкото да отчетат дейност.
Не съм оптимист изобщо.

# 417
  • Мнения: 4 056
При "нас" "Хайдути" се учи наизуст само до една, посочена от госпожата част. На самия ден на изпитването, моето дете отсъства, но е било - рецитация плюс въпрос относно изразните средства или друго коментирано в час. Синът ми го изпитаха отделно след като се върна в клас, което е малко губеща позиция, защото, освен ако не си първи, и докато слушаш предишните си го затвърждаваш още.
Но при нас това беше още в началото на срока.
По литература сега са на Котаръкът ....., остава им, ако не се лъжа само Грозното патенце и Повелителят на мълнии.
По избор имат да учат наизуст "Хаджи Димитър" с времеви хоризонт до края на май.

# 418
  • София
  • Мнения: 2 452
Налага се да използвам ден по семейни причини и точно свалих бланката от сайта на училището.
Първо, кръстено е заявление, но се "моля" да приемат искането ми за уважително, и второ е адресирано до директор. Така ли е при вас? Нещо не си го представях по този начин.

# 419
  • Мнения: 1 416
При нас е на бланка на училището. Обръщението е просто уважаема госпожо и има място за резолюция на класния ръководител. Просто уведомление , не се молим.

Общи условия

Активация на акаунт