В търсене на малък градски автомобил

  • 1 374
  • 33
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 3
Здравейте. В търсене съм на автомобил съм, но да си призная, нищо не разбирам от коли. Търся малка градска кола като бюджетът ми не е голям - 4000лв. Важно ми е автомобилът да бъде с четири врати, за да мога лесно да слагам детското столче.
За сега съм набелязала следните коли:
- Kia Picanto
- Citroen C3
- Peugeot 206
- Fiat Punto
Отворена съм и за други предложения 😁. Ще съм благодарна на мнения и насоки и предварително благодаря ❤!

Последна редакция: чт, 18 апр 2024, 22:44 от gogipepi

# 1
  • Мнения: 41 323
С този бюджет не можеш да си позволиш претенции за марка и модел. Търсиш всичко с подобни параметри и дано намериш нещо, което да е в добра форма. Ама надали, де.

# 2
  • София
  • Мнения: 224
Карам Citroen C3 вече 5 години. Много съм доволна, пу-пу. Икономичен, не се разваля, давам пари само за смяна на гуми и облужване- масло, спирачки, антифриз. Меко вози, малко харчи, може да развива скорост при необходимост. Взех го 2019 за 4000 лв., мисля модел 2007 г. Нямам оплаквания засега.

# 3
  • Мнения: 733
Един глас давам за Honda Jazz, но не знам как влиза в този ценови диапазон. Отговаря на всички изисквания и има доста добър багажник за малка кола. Не е много ниска, не е много “спъната”, V-Tec позволява бързо ускоряване ако се налага при изпреварване примерно.
Или пък Toyota Yaris

# 4
  • Мнения: 775
Парите са малко. На тази стойност са автомобилите, които ги изхвърлят и с които няма да излезете от автосервизите. И като започнат да ви искат по 800 лв. на ремонт и… Преди доста години можеше  да купите що-годе сносна кола, но сега вече е друго. Съберете поне още толкова, не бързайте.

# 5
  • София
  • Мнения: 322
Ако сравним различните модели спрямо изходните данни и моментната снимка на пазара, може да видим това:
За Ситроен С3:



Доближаваме се до цената, като брой предложения 10 броя;
За Фиат Пунто:



Цената се доближава, предложенията също;
За Пежо 206:



Цената е малко нагоре, като брой предложенията намаляват.
Другите марки са още по-ограничени в цената и броя предложения. Ясно е, че избора не е голям, но поне да е по-масов, без някаква екзотика, по разбираеми причини.
И предложението от мен:
Форд Фиеста



Същите параметри, по-ниска средна цена, повече предложения.
Така може да си играете с годините и цената за други марки, докато направите най-добрия избор Blush

# 6
  • при Arctic Monkeys
  • Мнения: 2 230
Съвет от мен - добавете си още малко пари и си вземете една тойота ярис.

# 7
  • Мнения: 202
Съвет от мен - добавете си още малко пари и си вземете една тойота ярис.

Или Сузуки Суифт.

# 8
  • Мнения: 192
Рено Клио?

# 9
  • Мнения: 2 846
Аз карах C3 6 години, продадох го през 2022 за 3000 лв., но на приятели. Според мен имах страхотен късмет с тази кола, единственият ми голям ремонт е бензинова помпа и някаква сонда. Всичко друго стандартни консумативи.

За град е чудесна, но иначе си е слабичка. С много добри впечатления съм от Toyota Yaris, както и Renault Clio. Honda Jazz също някой спомена. Но в момента мисля, че всички ще са над този бюджет.

# 10
  • Мнения: 6 616
Нисан Микра (калинката).

# 11
  • Мнения: 1 037
През последните години цените на колите се повишиха, особено при втората употреба. Напоследък има лека тенденция назад, но си остават скъпи.
Търси нещо, което е карано в България и е поддържано от стария собственик. Разпитай колеги, приятели. Обслужването може да ти излизе по-евтино от докаран от чужбинска морга.
За да дойде нов внос на тази цена, джамбазинът си е сложил грубо хиляда лв. транспорт и хиляда лв. печалба, което значи че я взел на стойността на скрап.
Онзи ден ми предлагата Фиат Пунто с двигател мултиджет за 3 хил. лв. и нещо, но не проявих интерес, защото търсех значително по-нова кола.
Общо взето, не очаквай чудеса, абстрахирай се от конкретна марка, а гледай нещо, което е в движение и да не изглежда трагично.

# 12
  • Мнения: 1 341
Аз бих ти препоръчала да си вземеш по-нова кола, желателно от читав търговец, официален дилър. Помисли какви пари можеш да отделяш месечно, лично аз бих ползвала 4000 лв. за първоначална вноска и после всеки месец поносима за бюджета ми сума, защото с такъв нисък бюджет след това ще си постоянно в сервиза и като ти кажат някаква огромна сума за ремонт, който не се знае дали следващия месец няма да се повтори и така до безкрайност. Освен това не бих ползвала лизинг за финансиране, а банков кредит,защото така автомобила ще се води на твое име и няма после да имаш нотариално прехвърляне, данък възмезно придобиване и регистрация в КАТ, не малък разход, а и каквото и да се случи, автомобила е на твое име.

# 13
  • Мнения: 3 713
Напоследък засичам едни малки Шевролетчета, вижте и тях. Конкретен модел не мога да кажа.
Бих предпочела японска кола, пред френска.

# 14
  • Мнения: 1 037
Във връзка с горното да отбележа, че има френски и японски коли, които са произведени в една и съща фабрика и на практика са един и същи модел автомобил с различна емблема и някои козметични различия.
Също така голяма част от японските автомобили у нас са произведени в Турция (което не е непременно лошо).
Още веднъж. Да гледа дамата за автомобил в движение от грижовен собственик у нас.
Като казва 4 хил. лв. , явно наистина това й е таванът (самотна майка, малко дете и т.н.) и трудно би спестила повече пари.
При вариант нов внос, означава за отдели едни 1500 лв. за регистрация, ГО, обслужване и дребни ремонти, значи ще купи скрап за 2500 лв.

# 15
  • Мнения: 192
Мисля че Mazda няма аналогичен модел във Франция. Не знам къде се сглобяват Мазди които са за българския пазар.

# 16
  • Варна
  • Мнения: 5 307
През 2017та си купих Фолксваген Поло 2007-ма за 5000 лева. Сега сигурно ще са по-евтини. Ежедневно го карам и до днес. Предимно в града, но и извънградско също. Нищо сериозно не ми се е разваляло. Супер компактна и маневрена количка, същевременно като се свалят задните седалки, побира МНОГО. Няколко пъти съм се пренасяла с тази кола. Превозвала съм перални, мебели, 6 телевизора... бебешки колички и столчета на приятелки - също.
Имайте предвид обаче, че освен парите за покупката на автомобила, какъвто и да изберете, ще са ви нужни още грубо 1000 лева допълнително за всички първоначални разходи и обслужване.

# 17
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 297
Шевролетчето веротятно е електрическо.
В темата вече се предложиха всички марки, просто вземи този на най-малко километри и на цвят да ти харесва, пък какви разходи ще имаш по 20-годишна кола не е до марка а до късмет.

# 18
  • Варна
  • Мнения: 5 307
Защо 20 годишна? За тези пари може да си купи 10 годишна. Моята беше даже 9 годишна. Предпочитах по-нов базов автомобил, отколкото мой набор, но с всички екстри.

# 19
  • Мнения: 1 037
Мисля че Mazda няма аналогичен модел във Франция. Не знам къде се сглобяват Мазди които са за българския пазар.
Маздите за българския пазар са от Япония. Това се отразява и на цената им.

През 2017та си купих Фолксваген Поло 2007-ма за 5000 лева. Сега сигурно ще са по-евтини.
Защо 20 годишна? За тези пари може да си купи 10 годишна.
Диди, абсолютно ти вярвам, че колата върни добре, което ти дава възможност да се фокусираш върху имотния пазар. Твоето Поло днес можеш да го продадеш на по-висока цена отколкото си го купила тогава.
Читаво 10-годишно Поло е около 12 хиляди лв.
Найс, а Simple Smile Много неприятно се измени пазарът на автомобили, особено втората ръка. Изпреварва ръста при имотите. Дават около 40% ръст на цените за миналата година.
Тази година ми се струва, че пазарът се укроти, автомобилите, които следя, се застояха и постепенно им свалят цените, иначе не се продават.
Дори Ситроен С3 за бюджета на авторката, трябва да е поне 15 годишен.
Т
Скрит текст:
ърсихме употребявана кола за човек от семейството. Най-накрая уж намерихме това, което търсим и проучването ми установи, че е стояла две години без да се движи след инцидент.
В крайна сметка ни писна и капарирахме нова кола. Добре че професията на човека е с висок рейтинг сред банките, та му/й отпуснаха много бързо кредит при добри услония. Ясно ми е, че в случая този вариант отпада, ако дамата е в майчинство, затова предложих варианта със стара, но поддъражана кола от познат.

# 20
  • Мнения: 2 846
Точно Citroën-а, за който писах по-горе, го купих 2016 на 8 години, за 6000 лв. Сега коли по на 10 години са по 15К.

Понеже преди да си купя сегашната кола гледах и много върнати от лизинг - ами те на по 5 години бяха само с 10-15% по-евтини от чисто нова. Вторичният пазар е станал страшен.

# 21
  • София
  • Мнения: 322
Шевролетчето вероятно е такова, ама не е електрическо Blush
https://www.mobile.bg/obiava-11713620246575332-chevrolet-spark-1-0-s-gaz
И снимка на обявата, да не изчезне

# 22
  • Варна
  • Мнения: 5 307
Хм... защо тогава мъжът ми вече втора година не може да си продаде колата? Grinning

# 23
  • Мнения: 1 037
Затова аз си мисля, че ще има рев от автоджамбазите през следващите месеци. Помислиха си, че пазарът е готов да поеме всякакво повишение срещу предлагане на всевъзможни боклуци.
Затова хората, които има що-годе приличен доход и не са обременени с ипотеки или други кредити, се насочиха към покупка на нови автомобили на лизинг или с потребителски кредити, вместо да вземат 15-годишен "нов внос" за 15 хил. лв.
Банкова служителка ми сподели, че напоследък масово се теглят заеми да покупка на нови автомобили.
Явно печатницата за пари дава отражение не само върху имотния пазар Simple Smile

Един нов семеен автомобил средно ниво е на цена около 60 хил. лв. Изглеждаше ми възмутително, но като се замисля преди 40 години при заплати от 200 лв. базово Жигули струваше 6100 лв., чакането с години не го броя. Та защо сега ако в едно семейство вземат по 2 хил. лв. да не си купят нов автомобил.
Моля примерът да не се изпозва за политически спекулации в едната или другата посока.

Диди, ами не знам. Колите в добро състояние и на разумна цена се продават бързо. А и, доколкото те познавам задочно, колата трябва да е добре поддържана. Сега... ако е някакъв бутиков модел, нормално е да се продаде по-трудно.

# 24
  • Варна
  • Мнения: 5 307
Не е бутиков модел, просто е мощна, гори много и е със скъпа поддръжка, иначе е стара и евтина и тя, а по мое наблюдение масовия купувач търси икономична кола.
Ако искаш, пиши ми на лс, че наистина не съм ориентирана в автомобилния пазар.

# 25
  • Мнения: 6 616
Ако е Ягуар, няма да го продадете скоро. Нашият още си го отглеждаме, но вече и не го продаваме.

# 26
  • Варна
  • Мнения: 5 307
Уф, не, обикновено Ауди...

# 27
  • Мнения: 220
Не трябва да се гледа само моделя. Хубаво е да се насочите към горивото на двигателя - бензин/газ или дизел.
Има автомобили, един си същ модел, чиито двигатели на бензин не струват, а на дизел са ок и разликата в цената на един и същ модел в зависимост дали е дизел или бензин е два пъти....
Примерно Хонда Джаз бензин/газ или Алфа Ромео 147 бензин/газ никога няма да си взема...
И защо не някое комби, винаги има място за още повече багаж при нужда!
Аз съм за да потърсите някой, който си е гледал колата и си е надвил на масрафа и си е купил по-нова и продава старата... и не робувайте на марки и модели, кола се купува повече със сърце, важно е да ти хареса екземпляра и да ти е удобна.

# 28
  • Мнения: 733
Няма да си вземете Хонда Джаз бензин защото?
Дизеловите двигатели започват бавно и постепенно да бъдат подлагани на ограничения и облагани заради еко-класовете си, точно за това много хора на запад се отказват от стари дизелови автомобили понеже не могат да влизат с тях в центровете на градовете и ги пращат на изток.

# 29
  • Мнения: 220
Няма да си вземете Хонда Джаз бензин защото?


Защото горят масло, както повечето бензинки, лични наблюдения, а една жена не й е първата мисъл да вади щеката за маслото за да проверява има ли, няма ли...

# 30
  • Мнения: 733
Мерси. Нямам такива наблюдения, но ще проверявам по-често.

# 31
  • Варна
  • Мнения: 5 307
Аз реших да си купя дизелова, защото се кара по-лесно. Като бях начинаещ шофьор, това ми беше важно. Гаси се по-трудно. Потеглянето може да стане само на полусъединител, дори без никаква газ. Успешно съм тръгвала и на втора, че и на трета скорост, по невнимание. Освен това при един и същи модел кола, дизеловият двигател води с по-голям кпд.

# 32
  • Мнения: 41 323
Това не е до дизел, а до кола. Карала съм един отвратителен Голф 3 дизел, 90 коня май, който гаснеше отвратително. Малко да не му стига газта и изведнъж гасне с удар, да ти падне ченето. А бензиновите почват да се мъчат и дават сигнал да подадеш газ.И беше нов от магазина, не някой изтормозен.
В същото време повечето ми бензинови коли са тръгвали на втора или само с полусъединител и без газ. Даже купеното на старо Шевролет Авео, което взехме за детето да се учи.

# 33
  • Мнения: 4
Не би било лош вариант, ако се спреш на Ауди, независимо от възрастта те не се развалят често(има изключения) и поради големия пазар можеш да намериш A3/A4/A6 за под 4000лв., но не очаквай нещо ново.

Общи условия

Активация на акаунт