за всички родители на ученици

  • 1 524
  • 26
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 275
Бихте ли споделили мнения и коментари по повод новите изпити за четвъртокласниците.
Нещо май наистина взеха за мезе децата ни, а покрай тях и нас.
4 изпита в 4 поредни дни(пък то нямало да се взимат предвид оценките)
 вижте какво прочетох тия дни в един друг сайт (имайте търпение да го изчетете до края)
http://bglog.net/Obrazovanie/11741
 леле дано съм успяла да дам връзка , защото ми е за 1 път.........

# 1
Леле!
Ами синът ми е в 4-ти клас,а аз сега разбирам.
Но моя вече е тарикат,а и аз станах такава - щом не ни се отразява,няма да учим,и то ЧЕТИРИ ДНИ поред за изпити!

# 2
  • Мнения: 1 470
Леле!
Ами синът ми е в 4-ти клас,а аз сега разбирам.
Но моя вече е тарикат,а и аз станах такава - щом не ни се отразява,няма да учим,и то ЧЕТИРИ ДНИ поред за изпити!
      bouquet  bouquet  bouquetМоите са 1 и 2 клас,но ти правя евала на реакцията...Когато станат повече като тебе,тези от министерството най-сетне ще разберат,че има проблем...Лошото е че сме родени в България,а българите търпят... Crossing Arms

# 3
  • Мнения: 306
голямата ми дъщеря е четвъртокласничка и ще се наложи да се попоти малко на тестовете,но не мисля,че е толкова страшно.може би ако ги бяха нарекли не матури,а тестове за изходящо ниво нямаше да звучи така страшно,защото всъщност тези матури са си точно това.нужно е да се види нивото на знания на учениците,така както се правят и тестове- входящи нива,което всъщност е практика в  училищата.
аз лично бих искала да видя как ще се справи дъщеря ми,само,че тя милата ще се притесни,но трябва да свиква.

# 4
  • Мнения: 3 740
Не виждам какво толкова ви възмущава. Добре е за децата да свикват да се явяват на всякакви изпити - това ги чака оттук нататък. Тези оценки не им трябват за нищо и тестовете са добра тренировка за тях. А и добър ориентир за вас да видите докъде са стигнали. По-добре ли е да разчитате на субективната оценка на учителката - с всички рискове детето ви да е попаднало в групата на "любимците" или "черните овци"?
Тестовете са несъвършена форма на оценяване, но поне на този етап са най-добрата.
Аз съм за.

Моите деца непрекъснато ходят по всякакви олимпиади и състезания - къде с по-голям успех, къде не чак толкова блестящо. Ами нищо лошо не им се е случило от това. Само ползи съм видяла - мобилизиране, по-съсредоточена подготовка, умение да се концентрират, сравнително обективни данни къде се намират спрямо връстниците си... Кое му е лошото?

# 5
  • Мнения: 275
уважавам мненията на тези, които са в защита на тези тези тестове, но забелязахте ли, че те няма да се взимат и като изходящи тестове, а тези, които ще се оценяват и ще имат значение за свидетелството ще са отделно от тези.
Значи изпитите стават не 4 , а 4 плюс всички останали за изходно ниво.
И аз съм съгласна да се знае , че от тук нататък децата трябва да се борят да се явяват на всякакви изпити и да се доказват, но в статията е показано и то от учители, че нещата могат лесно да бъдат манипулирани от самите учители (ако има отношение към заплатата им мислите ли, че ще са обективни и вие как ще разберете на какво ниво ви е детето0
Още повече , че се оказва(пак от там прочетох, че различните учебници дават различни знания и ползването на въпроси от други източници често, не съвпада със знанията на децата получени от учебника по който те учат)
т.е. няма ясни ДОИ, няма уеднаквяване на знанията в цялата страна, е какви тестове за проверка на национално ниво тогава.
Защо ми мирише на нещо подобно на нещата след 7 клас, а и на матурите в 2 клас-пак недобре измислана реформа.Пак пускаме нещатапреди да са обсъдени с учители, родители деца
Остава въпроса защо родителите на седмикласници и 12 класници задават въпроси, протестират, а ние не.(аз все още нямам 4 класник моя е във 2 , но не значи че не ме касае)
Тотов,  какво стана с твоите патила и ходения по инспекторати...................?

# 6
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Съгласна съм и съм на мнението на секстет(всъщност май доста често ми се случва да сме на едно мнение).
Аз не мисля, че ще е стрес за децата. Не е необходимо да се подготвят специално за тестовете, а само да покажат какво знаят накрая на четвърти клас. Учителят може да прецени дали ще има нужда от други тестове за изходно ниво или да вземе предвид тези резултати. Аз например не правя междинно ниво, а отчитам резултатите от класните работи.
Аз също имам ученик(втори клас) и класната му периодично прави тестове по различните предмети, от които научавам на какво да наблегнем и как се справя с материала до момента синът ми.
За съжаление обаче наистина е възможно да има некоректни учители, които да повлияят на резултатите, къде с подсказване, къде при оценяването. Ето това дано да го обмислят добре горе в министерството, защото бях свидетел на подобни тестове, не ми се коментира какво направиха някои колеги за да не се "изложат".

# 7
  • Мнения: 275
Цитат
За съжаление обаче наистина е възможно да има некоректни учители, които да повлияят на резултатите, къде с подсказване, къде при оценяването. Ето това дано да го обмислят добре горе в министерството, защото бях свидетел на подобни тестове, не ми се коментира какво направиха някои колеги за да не се "изложат".


Ето това имах предвид, Лили. Значи в тази безумна борба за по-висока заплата, която ще се разрази след като започнат диференцираното заплащане, ще станем свидетели на това как неграмотни ученици ще имат отлични резултати от ходене на олимпиади.
Надявам се схванахте иронията и порочността на всичко.,което предстои.
Дано не съм права в недоверието към системата и някои учители (разбира се не всички ще са така), но от цялата работа пак ще страдат децата.
Нашите деца ще стават свидетели на нечестните битки на своите учтели..................редно ли е това да става в българското училище.?
сигурно трябва да има и диференцирано заплащане, но честно ли ще е и то.............?
и какво ще следва от цялата работа?........интересни въпроси за разнмисли и от нас -родителите.

Последна редакция: пн, 12 мар 2007, 09:21 от haley

# 8
  • София
  • Мнения: 4 867
Ако родителите не изпадат в истерия всеки път, когато някой спомене "изпит", "тест" или "матура", децата ще се справят много по-добре с изискванията и напрежението. А тарикатлъкът да не учиш, щом резултатът от теста не се отразява на оценката, ме оставя най-малкото безмълвна...

# 9
  • Мнения: 3 740
Ако имате конкретни препоръки как да се подобри обективността на тестовете, може да се направят препоръки от родителите. И то съвсем авторитетно, може да се използва влиянието на Асоциация "Родители", която е партньор на МОН. Но позицията да се отрича въобще идеята за изпити, тестове, матури ми се вижда недостатъчно далновидна.
Външното оценяване затова е външно - за да се прави при контролирани отвън условия и да се оценява отвън. Иначе за игрички и мошеничества всички знаем. Може би трябва да насочим усилията се точно към това - за тези тестове да има ясни процедури, които да изключват влияние от страна на обучаващите учители, това би допринесло за обективността.

# 10
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Така е ,секстет, но кой ще осигури външни наблюдатели за всички четвъртокласници? Пак техните учители ще ги наблюдават по време на тези тестове. И след като знаят, че ще им бъде оценен труда по тези резултати - дали няма услужливо да помогнат на децата да се справят отлично.

# 11
  • Мнения: 3 740
Струва ми се, че едно просто решение е учителите от 1-во училище да наблюдават децата от 2-ро, тези от второ - в трето и т.н. Малко като вица за смяната на бельото в концлагера, но не ми изглежда сложно. Още повече, че се провежда навсякъде в един и същи ден.

# 12
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Абсолютно за ЗА такъв тест.
Моята е в 3-ти клас и явно няма да се яви т.г. Ако остане тази "матура" и за догодина, ще отиде. Няма смисъл от излишен драматизъм, най-вече от страна на родителКите Wink

# 13
  • София
  • Мнения: 383
Ако родителите не изпадат в истерия всеки път, когато някой спомене "изпит", "тест" или "матура", децата ще се справят много по-добре с изискванията и напрежението. А тарикатлъкът да не учиш, щом резултатът от теста не се отразява на оценката, ме оставя най-малкото безмълвна...

Прочитайки по-горните коментари, точно същата мисъл ме връхлетя и мен, така че няма да се повтарям.
Дъщеря ми е едно от най-самостоятелните деца в класа. Не се притеснява от изпити, матури и тестове. Ако е подготвена по всеки един предмет и на улицата да я срещнат с тест, ще го попълни. За тест не се учи както ние учехме едно време - назубряш урока, когато знаеш, че ще те изпитат и 6-та ти е в кърпа вързана, пък дали има знания не е важно. Аз и затова не изисквам от дъщеря ми високи оценки /въпреки, че е отличничка/, даже съм по-критична от госпожата и. Изисквам отлични знания. И се надявам, че когато й дойде времето да я оценяват обективно, наистина ще е обективно. И тук е същността на проблема.

# 14
  • Мнения: 275
Цитат
Дъщеря ми е едно от най-самостоятелните деца в класа. Не се притеснява от изпити, матури и тестове. Ако е подготвена по всеки един предмет и на улицата да я срещнат с тест, ще го попълни.
бреййййййййййй, дай Боже всекиму такова дете!
Изобщо не смятам, че съм изпаднала в истерия. Все пак погледнете отново статията-това е сайт в който публикуват предимно учители, и все пак те самите казват, че ще бъде доста натоварващо (имат предвид сигурно и другите деца, не само перфектните)
 А иначе на мене ми е още рано да го мисля (ние сме във 2 клас) Ще видим дали това ще заработи обективно или децата 4 класници ще са опитни зайчета.( Все пак имайте предвид, че примерни тестове още никой не е видял, а сме средата на март, тези са 7 клас ги показаха и май не са доволни ни учители, ни родители, ни деца ) Все пак теста като за изпит (матура или каквото искате го наречете ) няма да е като за решаване на улицата.

# 15
  • София
  • Мнения: 383
Не съм искала да прозвучи като хвалба това, че детето ми е самостоятелно, а още по-малко пък си мисля, че е перфектна, но ако прочетеш някои от другите ми постове в Нашите деца, ще се увериш, че има за какво да се хваля.
И съм на мнение, че на никой родител с ученик от 1до 3-ти клас не му е рано да мисли. Напротив, сега му е времето. Защото първите години създават навика на едно дете да се справя, да се организира, да е самостоятелно и отговорно, да бъде последователно, навиците му да учи и как точно, ако не са изградени до край на началния курс, после ще му става все по-трудно. Мога да цитирам фрапантни случаи, но изместваме темата.
И ако целта на тези тестове е да се направи моментна снимка началното образование, не виждам нищо лошо в това. Ако всеки път се скача срещу усилието на някой да подобри дадена система, без да се дават градивни съвети, а само да се казва, че не става - ами как очаквате нещо да стане.
 

# 16
  • Мнения: 1 937
haley, според учители, летвата при подобни тестове е поставена като за 4-ка, т.е., не е сито като при прием в специализирани училища.

# 17
Никъде във сайта на МОН не намерих  информация за тези тестове.Класната на синът ми спомена в началото на годината за такава възможност,но каза,че нищо не е решено.Утре ще се чуя с нея и след това ще ви кажа дали наистина ще има тестове за 4-ти клас.

# 18
  • Мнения: 275
не дали наистина ,. а наистина ще има такива тестове и датите вече са определени 15,16,17,18 май 2007 год.
Не съм искала да обидя никоя майка.
Но не мислите ли , че е редно да видим примерен тест. Самите учители казват, че има несъответствия в уроците и не могат да ползват готови тестове от други издателства, а само от това,  от което е учебника им.
Ако има някой,. който да е за реформа то това съм аз, но реформа на всяка цена ли.
И защо родители на по-големи деца роптаят когато им се поднася новина за тестове и изпити (имам предвид 7 клас , които са далеч по-големки и могат да устоят дори психически на малко по-голямо натоварване), а ние се стгласяваме с наведени глави само защото трябвало да има реформа, а никой не обяснява каква реформа , какво ще проверят с тези тестове .
Министъра каза "дали децата в тази възрастова група могат да усвояват този материал"
Ами браво министре, малко ранко се сети да проверяваш (учебниците са вече написани и всички в този форум поне веднъж са се оплакали от учебниците и глупостите написани в тях )
Е и какво ако децата не могат да се справят -ще се напишат нови учебници ли (за следващата учебна година)
Не изказвам възмущението си от правенето на тестове въобще, а от правенето на измислени тестове с необоснована цел, и от закъснялите тестове за проверка на вече работещи учебни планове и програми и действащи учебници.
 Е хайде стига експерименти и опити постфактум.

# 19
  • Мнения: 275
ето ви малко цитати от другия сайт-това са мнения на учители


"Но ако има обществен контрол над всяко външно оценяване, ако то се прави от безпристрастни и добросъвестни хора и не се поставят академични критерии за дребосъците - нещата ще потръгнат. Трудно, разбира се, в началото, ама това в момента на какво прилича? Затрива се безжалостно един от най-хубавите отрасли, които сме изработили българите - образованието.
'
но няма да стане така. резултатите лесно може да се манипулират от самите учители. Директорите могат да използват резултатите от теста, за да разчистят неудобните "поради несправяне с работата"...

.
"Колеги, системата не е готова за външно оценяване-няма ресурси /технологични и организационни/ за да бъдат оценките адекватни на моментното състояние и  независими от образователната среда! МОН прави поредната недомислица-първо си създадоха  права  с промяна в ЗНП, а сега ще си ги консумират по един комерсиален начин, познат ни от практиката с изпитите от 7 клас!
'
Не се знае и от кои учебници ще са въпросите. Въпреки че ДОИ са едни, авторите на учебници разработват темите по различен начин. Опитахме се, че пуснем тестове от книжка на друго издателство - няма смисъл.


от психологическа гледна точка това разтръбяване, че оценките няма да влияят върху успеха на децата, вече даде своите резултати. Моите ученици, например, коментираха, че в такъв случай не е нужно да се престарават"

Това са цитати на изказвания на хора, които са вътре в нещата и са пряко заинтересовани нещата да са добре изпипани.



# 20
ето ви малко цитати от другия сайт-това са мнения на учители
......................................

Това са цитати на изказвания на хора, които са вътре в нещата и са пряко заинтересовани нещата да са добре изпипани.



Добре, де, теб това какво те бърка?
Учителите е ясно от какво се притесняват - че ще лъснат некадърниците и някой може да артиса, но родителите защо са против, след като това няма да влияе на оценките?
Дано някой ден всеки клас завършва с тестове, само тогава ще проличи какво и как учат децата ни.

# 21
  • София
  • Мнения: 900
zori_,
не знам дали се хвалиш, ама аз ще го направя за ТВОЕТО ДЕТЕ!!!
Браво на момичето!!!

А сега на въпроса
haley, не разбирам кое те смущава?!  newsm78

Само за пример - когато гласуват закони, поправки, данъци - да не би да ме питат или пък да ми искат мнението?!

Рядко съм на едно мнение с Lilqna (сигурно, защото съм ямболска снаха  Wink)
Но в случая и тя и секстет са прави!

По отношение на материала - различен, ама друг път  Naughty
Има програми и те са валидни за всички, с изключенията, позволени от закона и министерството! Но това касае средното образование - ако не се лъжа са 5-6 националните училища със собствен прием и по-различна програма  newsm78

Аз съм за изпити, матури, тестове и всякакви лостове, ангажиращо вниманието на децата!!! А това, че ще са без оценка или пък няма да се взима под внимание, си е направо демотивиращо!!!
Ето тук, ако ме питат - слагам стимулите! Иначе за какво да се пънат душиците?!

haley имай предвид, че съм от друго поколение, колкото и древно да ти звучи.
Само по правописните грешки във форума, мога да ти кажа възрастовата граница  Mr. Green
Не са преуморени чак толкоз дечицата  Hug

# 22
  • Мнения: 5 468
Аз съм за изпити, матури, тестове и всякакви лостове, ангажиращо вниманието на децата!!!
Аз също Peace.
Децата трябва да се научат да учат. Явно са решили от МОН да ги постегнат малко. КРайно време бешеееее... Те са неграмотни. Учудвам се, че родителите са против Tired.

# 23
  • Мнения: 275
не мога да ви разбера ( не се и опитвам де )Преди известно време се коментираше в една тема , че домашните били много ,непосилни, децата пишели по 4-5 часа и т.н. , и тогава това се определи като стресиращо, учителите като изроди ит.н-а  сега също стресиращо натоварване се приема с мотива -ами нека , нека се научат децата да учат . ( Ами те ще се научат и с многото домашни и с многото ангажименти срещу които ритахте)Това да си отговорен и да учиш редовно и качествено не се прави с тестове и с непрекъснати проверки, които ти се няучаваш как да заобикаляш и шикалкавиш.
Цитат
Учителите е ясно от какво се притесняват - че ще лъснат некадърниците и някой може да артиса, но родителите защо са против, след като това няма да влияе на оценките?
мен какво ме притеснява ли - ами точно това, което си написала -няма да лъснат некадърните и т.н , а ще си поиграем на тото , в което залога са децата, а в борбата за оцеляване на паралелката и училището оценките няма да са реални-аз не искам ТОВА.

# 24
  • Мнения: 25 620
не мога да ви разбера ( не се и опитвам де )Преди известно време се коментираше в една тема , че домашните били много ,непосилни, децата пишели по 4-5 часа и т.н. , и тогава това се определи като стресиращо, учителите като изроди ит.н-а  сега също стресиращо натоварване се приема с мотива -ами нека , нека се научат децата да учат . ( Ами те ще се научат и с многото домашни и с многото ангажименти срещу които ритахте)Това да си отговорен и да учиш редовно и качествено не се прави с тестове и с непрекъснати проверки, които ти се няучаваш как да заобикаляш и шикалкавиш.
Цитат
Учителите е ясно от какво се притесняват - че ще лъснат некадърниците и някой може да артиса, но родителите защо са против, след като това няма да влияе на оценките?
мен какво ме притеснява ли - ами точно това, което си написала -няма да лъснат некадърните и т.н , а ще си поиграем на тото , в което залога са децата, а в борбата за оцеляване на паралелката и училището оценките няма да са реални-аз не искам ТОВА.


Ако тестовете са централизирани или както там се казва, т.е. не се проверяват от самите учители, а от специална комисия (а защо не от учители, но от друг град), тогава могат да бъдат и обективни.
За домашните - ами така може би учителите ще се сепнат и ще дават осмислени домашни - такива, с които децата да усвояват материала, а не просто да се товарят безсмислено. Всъщност, аз като родител съм се оплаквала от прекалената и безцелна информация, с която се заливат децата и същевременно подминаването на най-важните неща, особено е скандално обучението по български език. Ако на тестовете лъсне пред цяла България неграмотността на децата, може някой и в МОН да се стресне и да промени програмата.  Peace

# 25
  • Мнения: 275
какво трябва да се разбира под смислени домашни??/ Нали се взимат от учебника и от същите тези новоизлюпени (имам предвид по новата програма) сборници и помагала. Значи и тестовете ще са на база -това, което се учи и се дава допълнителноо като знания (от сборници и помагала )
Значи стигнахме ли до същността-децата учат глупости и върху глупости ще ги изпитват, върху глупости ще ги обследват и върху глупости ще правят изводи и обобщения.
Цитат
оплаквала от прекалената и безцелна информация, с която се заливат децата и същевременно подминаване на най-важните неща
прекалена и безцелна информация
Цитат
Децата трябва да се научат да учат
  какво безцелната информация ли?
Цитат
когато гласуват закони, поправки, данъци - да не би да ме питат или пък да ми искат мнението?!
ами точно защото никой не ни иска мнението -после се стига до протести и стачки, недоволства и пр.
Цитат
Само по правописните грешки във форума, мога да ти кажа възрастовата граница 
интересно ми е според теб колко съм годишна?

# 26
  • София
  • Мнения: 900
Не зная защо го приемаш толкова лично  Shocked
Нека не влизаме в диалог  Hug
Естествено, че е несериозно да се обобщава,
но надявам се, не ме убеждаваш, колко са начетени младите  Wink
Всяко правило има своите изключения  Peace

А за натоварването - надявам се не визираш мен  Mr. Green
Аз съм безобразно амбициозна майка и
искам детето ми да знае и да има самочувствие от това,
а не от кинти и от постиженията на родителите!!!

Е, мойта амбиция успя (поне за сега) и всички сме горди!!!
Дъщеря ми е втора в списъка на гимназията  bowuu
Ама нали се сещаш, че успеха дойде с къртовски труд и
почти ежедневни смазващи тестове и пробни изпити!!!

Ееее и все пак влязох в диалог  Mr. Green

Хубава вечер на всички  Hug Hug Hug Hug Hug

п.с. haley, може би не те разбирам  Hug Hug Hug

Общи условия

Активация на акаунт