на детето ми му е скучно

  • 2 457
  • 22
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Cobrs
  • Мнения: 791
Мили мами, искам да ви помоля за малко инфо. Дъщеря ми е на 3 г. и 3 м. и забелязах, че и е скучно в детската градина. Записах я на танци, обмислям дали да я запиша и на английски, но освен това ми се иска да я запиша и на някакви занимания, които да включват учене на буквичките, писане на буквички, някой да й чете книжки и изобщо нещо за развитие на логическото милсене. През лятото й бях купила една книжка и на нея й беше много интересно да открива разликите между картинките, да брои колко пеперудки са сини и да разпознава фигурите (кръг, полукръг и т.н.). Струва ми се, че в детската градина не ги учат достатъчно на такива неща, а аз не съм достатъчно информирана, за да се справя сама, а и работя до късно. Дайте някакви идея за това къде могат да се намерят такива занимания в София или за някакви книжки, материали и т.н. за мен как да я уча и на какво.  Hug

# 1
  • Мнения: 1 172
А те въобще започнали ли са с учебния процес?
По коя система ще ги обучават? Можеш вкъщи да купиш учебните пособия за другите системи - "Моливко", "Ръка за ръка" и каквото още има (аз съм виждала само тези 2те за 2-3 годишни но не претендирам, че знам всичко, което се предлага на пазара)

В много градини тепърва събират парите за учебните помагала и реално само малка част от групите вече работят по тях.

Аз бих изчакала няколко месеца преди да реша дали е нужно и с какво да уплътня времето на детето.

# 2
  • Мнения: 4 841
Не знам по какво точно съдиш, че и е скучно - детската градина не е училище все пак, там освен да учат разни неща, децата също така се забавляват и си играят. Програмите (и аз познавам основно "Ръка за ръка" и "Моливко") са съобразени с възрастта на децата и плавно от първа група до предучилищната им дават едно определено количество ГРАДИРАНИ знания. Аз лично не съм убедена за себе си, че прескачането на етапи и избързването е полезно. Дори напротив - аз самата в качеството си на "бързо развиваща се" имах доста проблеми със социализацията в първите класове, защото "всичко си знаех" и гледах на съучениците ми като на бебета.

Естествено, ти си познаваш детето най-добре.

# 3
  • Мнения: 46 526
1 група не е 1 клас, избързваш, остави детето да си изживее детството  Simple Smile

# 4
  • Мнения: 3 880
А как забеляза, че й е скучно? newsm78

# 5
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Давай запиши я ... не я свиквай на интелектуална леност ... трябва да напредва всеки ден , да научава по нещо ново.. още е малка , за да протича живота и еднообразно

# 6
  • Мнения: 3 367
по ред причини дъщеря ни не ходи по цял ден на истинска градина и това което ти описваш го правя аз всяка вечер..пишем,четем,правим проекти (пица хартиена ,тя избира кое е полезно за ядене ; мечка лепи от части к аз съм изрязала и пр),играем на пс, режем-лепим-оцветяваме (табла с букви ) и пр за около час след като брат и си легне(7.30-8/8.30)..
*
.. може да наемеш гледачка към която да имаш подробни изисквания / аз всеки ден нося на жената к я гледа 5 листа от работна тетрадка,за се занимават и ги искам попълнени на края на деня..
*
..който я гледа след работа може да се занимава,не е тригонометрия..в инет има много идеи както и описания на какво може/не може да прави дете до определена възраст,има и книги подобни..
*
и не е задължително да и е скучно в градината,просто си иска занимание и след.. Grinning

# 7
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
  И на мен ми е много интересно да разбера,по какво точно прецени,че и е скучно. newsm78На моята 5 годишна дъщеря и е скучно да пишем ченгелчета ,да решаваме задачи и да сричаме-иска да играе,тогава не и е скучно.

# 8
  • Мнения: 1 172
  И на мен ми е много интересно да разбера,по какво точно прецени,че и е скучно. newsm78На моята 5 годишна дъщеря и е скучно да пишем ченгелчета ,да решаваме задачи и да сричаме-иска да играе,тогава не и е скучно.

А моят син пък (на 3 години) започна да заспива по-рано. Явно много се изморява в градината и вече са започнали да се занимават по-сериозно, а не просто да дивеят по цял ден. Днес ще говоря с учителките му, за да се опитам да разбера на какво се дължи това заспиване още в 21, при положение че обикновено заспива към 22. Вчера, например, след вечеря не остана никакво време за каквито и да е допълнителни занимания у нас. А и ме учудва, че той самият вече не ги търси така, както преди искаше да се занимаваме.

# 9
  • Мнения: 24 467
Ако вече посещава ДГ, вероятно е в първа група, сигурно има система, по която работят. Каква е тя при вас? При нас бяхме с "Моливко" от началото до края на трета група, но, разбира се, не през целия ден децата се занимават с него. Имахме и "домашни"- да съберем есенни листа, да направим гердан от тях, да донесем апликация, да приготвим материали за сандвичи, които децата да правят в градината и т.н., според възрастта и етапа, на който децата се намират съгласно залегнатата програма.
Не знам дали във вашата градина е така- при нас, когато синът посещаваше такава имаше програма за седмицата, окачена на таблото, да следим с какво се занимават децата.
Щом детето има интерес към такива занимания- действайте, нищо няма да загубите. Кой се занимава с детето след ДГ?

# 10
  • Мнения: 3 880
А моят син пък (на 3 години) започна да заспива по-рано. Явно много се изморява в градината и вече са започнали да се занимават по-сериозно, а не просто да дивеят по цял ден. Днес ще говоря с учителките му, за да се опитам да разбера на какво се дължи това заспиване още в 21, при положение че обикновено заспива към 22. Вчера, например, след вечеря не остана никакво време за каквито и да е допълнителни занимания у нас. А и ме учудва, че той самият вече не ги търси така, както преди искаше да се занимаваме.
И ти нямаш повод за притеснения Wink в 21 часа е повече от нормално на едно 3 годишно да му се приспи, без значение дали само е играло или е решавало и задачи Wink Peace

# 11
  • Мнения: 1 172
И ти нямаш повод за притеснения Wink в 21 часа е повече от нормално на едно 3 годишно да му се приспи, без значение дали само е играло или е решавало и задачи Wink Peace


Подозирам, че са започнали да ги занимават в градината и му се налага по-дълго време през деня да е концентриран. Ходи на градина от юни, но през повечето време е бил в сборни групи, в които предимно търчаха по двора. Едва сега започна да му се приспива по-рано. А нищо друго в режима му не се е променило. Затова предполагам, че са започнали да учат Wink

# 12
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 В сборните групи ги оставят да си поспиват повече  Joy.Останах безкрайно изненадана,когато отидох да си прибера детето в 16:15,а те още спяха.Представи си след такъв сън как ще заспи в 21:00...Няма шанс.Като попитах защо спят до толкова късно,не получих смислен отговор,май просто им е по-лесно така.

# 13
  • Мнения: 24 467
Ако можеха щяха и към сънотворни да преминат май на някои места...

# 14
  • Мнения: 1 909
И аз така си мислех, че на сина ми му е скучно - точно когато беше в първата група на детската градина. До такава степен създаваше проблеми от скука, че го заведохме на психолог, който установи, че действително детето е с няколко години напред в някои дейности (интелектуални предимно), но пък че изостава в други - като моторно развитие. Посъветва ни да обърнем повече внимание на развитието на моторния апарат, на дейности като моделиране, лепене, подреждане на конструктори, гимнастика и т.н.

Друг въпрос е, че целта на детската градина е да свикне децата и на обществен живот - да се съобразяват с правила, с околните и т.н. Да си намират начин да не безпокоят околните, дори и да им е скучно. Тази година съм предупредила учителката, ако види, че младежът скучае, да му даде някакво допълнително занимание -  дори да преписва текст или да оцветява.

# 15
  • София
  • Мнения: 62 595
Към авторката
Как забеляза, че й е скучно в градината? По твои наблюдения или учителките така казаха?

# 16
  • Мнения: 139
Към авторката
Как забеляза, че й е скучно в градината? По твои наблюдения или учителките така казаха?
В защита на авторката: то се забелязва, че детето скучае. Ние имахме такъв период от 1г. и 6м. до 2г. Аз се бях побъркала какво да го правя! Усвои всичко, което можеше да поеме на тази възраст и заниманията му станаха безинтересни. Не искаше да играе с връстниците си, защото бяха много по - назад от него, само ги гледаше ( както санбернар гледа пинчер )! Аз усещах, че се изчерпвам и се плашех. Виждах, че детето иска още и още, а нямам специални знания какво следва след книжките, песните, стихотворенията, танците, кубчета, камиони, конструктори, ритане на топка и игра в пясъка ( нормалните неща ). Започнах да го уча на азбуката Thinking ( само гласните букви, защото съгласните не можеше да ги изговаря още ) и той кротна!! По цял ден, на всички книжки, той ми казва къде има А и Е и т.н.!! Тогава майка ми реши, че това не е нормално занимание за тази възраст и - искам - не искам, го дадохме на ясла ( та там да го занимават с неща, които са за годините му ). Може нескромно да прозвучи, но в яслата бяха удивени колко много неща знае и разказва и аз се успокоих, че детето ми е добре ( мислех, че има някакъв проблем ). Та, в яслата нещата бяха супер - пееше ми по някоя нова песничка, заспиваше в 20,00 часа, значи се уморяваше и най - важното - като го вземах, той беше грейнал от щастие! В градината сега обаче, нещата не са така. Казват ми, че по цял ден седи на диванчето! Издивявам направо! Той има и енергия и потенциал! Аз го вземам винаги омърлушен и до 21,00 - 21,30 ч няма заспиване! Какво да правя?! И аз се интересувам от някакви странични домашни занимания!

# 17
  • Мнения: 1 426
Детето ти сигурно наистина е с над средното интелектуално ниво, само че не забравяй, че човек има нужда и от малко свободно време, за да се научи и да мисли, а не само да действа.

# 18
  • София
  • Мнения: 62 595
Сега ми се изясни.
Сещам се, че моите като бяха на градинска възраст, започнах да ги уче на игри с правила - започнахме от доминото. Побъркваха ме направо, защото на ден искаха да играят, но не можех да се оправят сами без да се скарат, и трябваше и аз да съм при тях. После с Черния Петър - и тя се усвоява лесно.
Може да пробвате с най-елементарните пъзели. Но при пъзелите е по-сложно, защото трябва да възприемат парченцето като част от цялата картина и не е много ясно доколко могат да си представят картината и къде в пространството трябва да е всяко парченце. Но ако реди картинките на дървените кубчета с приказки, може да опитате нещо по-сложно.
От гледната точка на моите, те поне са двама и могат ако искат и да се сбият за разнообразие, но с едно дете е по-трудно.

# 19
zащо не органиzирате родителска инициатива, като в раzлични дни някой родител подготвя материали zа някакво интересно zанимание на децата. Например моеж да се zанесе касетофон и интересни песнички, пластелин, иzряzани от картон букви, моливи и бои zа рисуване ... и да се помолят лелките да zанимават децата  Hug

# 20
  • Мнения: 1 172
Като уточнение към последния отговор на RadostinaHZ искам да споделя, че има пъзели за малки деца. Серията е "My first puzzle" на EDUCA. Според производителя са подходящи за възраст 3+ год. Но синът ми започна да ги реди на около 2 г. Неговите са пъзели от по 3-6 елемента и са много подходящи за първи опит Wink

# 21
  • София
  • Мнения: 62 595
Или го пускаш пред компютъра на някой сайт с елементарни игри и го слагаш в графата компютърна грамотност и усвояване на високи технологии. Joy

Много хубаво, че има такива пъзели. Едно време имаше само кубчета с приказки и после направо пъзели за 6 годишни.

# 22
  • Мнения: 139
За домино не съм се сещала doh Ще потърся и от тези пъзели за най-малките, дано да ги има в моя задръстен град!

Общи условия

Активация на акаунт