А сега накъде?

  • 1 247
  • 15
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 44
Здравейте!
 Преди да започна да се представя като профил : учител съм, стачкувам, адреса ми е реален и малкото ми име  си е моето.
Много чета, малко пиша,  малко не ми е приятно от това, което става.
Преподавам психология в ІХ клас където пише, че при спор е важно да разгромиш тезата на противника и да наложиш с аргументи своята ./ изд. Екстрем/. Явно всички си четем уроците, защото във всички теми само това се и прави. Резултатът е никакъв, защото май няма нормален човек застанал 100% зад тезата да отстъпи или да признае неправотата си. Нормално и разбираемо.
Аз обаче това не го преподавам по този начин а го видоизменям на правило - НЕ ВОДИ СПОР. ПОЧНЕ ЛИ,  БЯГАЙ! Това е едно от правилата ми да се избягват конфликтите.  Това, което се приема за спор би трябвало да бъде обмен на мисли: харесва ти, подкрепяш, добре! Не ти харесва, не подкрепяш? Продължаваш!
Някой да си е сменил мнението? Аз не! А Вие? Какъв е тогава смисъла?
Форума е много добър, дори и с лекичкото злобеене. Хайде да не го разваляме!
Заглавието естествено е свързано с образованието. А аз съм малко раздвоен - учител и родител / V и ХІІ клас - все възлови/. И се тревожа и не. Защото имам мнение за смисъла на средното образование. То е с една единствена цел - да ориентира детето в сложния лабиринт наречен живот. Когато детето се ориентира може и да се въоръжи с едни елементарни умения, които ще го подпомогнат да продължи да се учи и самоусъвършенства.
Каква е вашата гледна точка?

# 1
  • Мнения: 984
Левоник, условието на Татман да остави тема за стачката беше тя да е само една. Подозирам, че твоята ще се превърне също в такава, въпреки че не го искаш и не е това целта ти.

Много грозно впечатление ми правят хора, които завиждат на неща, постигнати от други. Който има прлетенции към д-р- ми да си гледа собствените титли писаННи и неписаННи.

# 2
  • София
  • Мнения: 1 456
Съвсем умишлено избягвам темите за учителската стачка, имам мнение, но засега не желая да го обсъждам.

Абсолютно обаче съм убедена, че учителят задължително трябва да бъде ГРАМОТЕН ! За съжаление , господине, Вие не сте такъв. Срамно е наистина, да наричате себе си учител, да претендирате че учите деца, и да допускате граматични грешки. Може да ви се стори грубо, но на такъв като вас и 200 лв са му много. Жалко е, защото има наистина грамотни и стойностни учители, но заради такива като Вас страдат и те!

# 3
  • Мнения: 44
Моята тема няма да стане нова стачна говорилня, защото в дясната ми ръка има мишка с колелце и с нейна помощ чета само това, което ме интересува. А ме интересува какво трябва да се случи, защото от нерви на одобрение или отрицание се загуби смисъла.
И в училище е така - никой не желае да мисли за после. А после то идва със страшна сила.
 А ако има поне един човек, който да се вълнува от същото като мене - моля да пише! За мен ще е полезно да обменя информация и да взема нещо от него, различно от злоба, завист, и всичко друго, което и без това ме залива.
ТЕМАТА НЕ Е ЗА СТАЧКАТА, А ЗА СЛЕД СТАЧКАТА.
Реформа не се прави на книга, а на практика, с проби и грешки, корекции и т.н.
За смисъла на образованието съм мислил много. Бях провокиран от реализацията на на моя първи балчишки випуск 1997 година. Първата хуманитарна паралелка в СОУ Балчик. Задължително избирателните предмети бяха БЕЛ, история и философия . Завършиха в ХІ клас. Влизането беше с класиране по успех и имаше много разочарования.Това не бяха ученици, а зверове на ученето. В ХІ клас призовавах родителите да не ги карат да учат уроците. 100% прием във ВУЗ държавна поръчка. Но........ Много малко кандидатстваха с предметите изучавани като ЗИП!!!!!!
Тогава си зададох въпроса - а те за какво учиха, след като после кандидатстваха с география или с математика?
И си отговорих! Целта е да се пробват по различните предмети, да опитат без риск, без загуба на време и средства. Дори да се застраховат срещу едно истинско нещастие - да уча, а после и да работят нещо, което не им е по сърце. Не го пожелавам на никого !
Та темата е за това.
М_ _ _ _ _ а й на стачката! След нея живота продължава и ще бъде по-тежък. Нефта е вече над 90 долара/парела. И без да съм икономист го съзнавам.

# 4
  • Мнения: 1 629
Виж сега, пич. Опитай се да кажеш МАЙНАТА МУ! Не е толкова трудно. Малко искреност само. Щом учиш децата да бягат от спорове и диспути, ти какъв го щеш тук? Мнението се отстоява, но преди това е добре да се прочетат и отсрещните, не да се скролват(с мишето колелце). Искаш ли мнения или ще водиш монолог?

# 5
  • Мнения: 28
Какво ще се случи ли?..... ами нищо. Ще си влезнат в класните стаи, поне още седмица ще занимават децата със своите проблеми, а после и родителите, и ще продължат по старому. Хората, които наистина виждат смисъла от промяната, имат хъс и умения да променят нещо, бягат, защото биват задушавани от безразличието и безхаберието на това съсловие. Промени се правят с дела, а не със скандализиращи лозунги. Дали парите ще са достатъчен стимул за промяна? -  не вярвам. Парите само ще подсилят илюзорния им свят, в който те така са се вкопчили, че не виждат нищо друго освен аз, мене и моето. Реформата трябваше да е ключ към исканията, а не последствие. Но за това, както е казъл авторът, "се иска дупе, но не тричаво като моето и твоето, а яко дупе"!

# 6
  • Мнения: 44
Вярно! Иска се дупе и при това смело. Но как ще бъде употребено то?
Аз предлагам например да се премахне цялата система на " доброволен" избор на предмети  ЗИП, защото сегашната система е просто порочна -  групата е минимум от 11 човека, от които половината по правило са доброволно, другата половина  доброзорно.   Системата се прави така, че в рамките на гимназиалното образование ІХ-ХІ клас има само ЗП / задължителни предмети/, децата избират, а в ХІІ клас се учи само по желание   / сегашните ЗП + 21 часа ЗИП/ дори и за един предмет, дори и с един ученик в групата. Това е то подготовка за  изпити.
Второ предложение! Премахване на цялата порочна поради субективизма си система на текущо изпитване.    Накрая на срока и годината - тест по всеки предмет, единен за цяла България и изпратен по електронен път до всяка класна стая в която ще има изпит. Информацията се приема по Интернет и се разпечатва на принтер пред учениците, а защо не и пред родителите. Техниката не е проблем.
Вие сте на ред!

# 7
  • Мнения: 5 370
Ами да си кажа, щом съм на ред. Напуснах системата.......и съм доволна. И то не на шега. Системата е като Матрицата - опитваше се да префасонира всички ни по свой образ и подобие(простете за библейската вметка). Ако искаш Тя да не те смаже и превърне в кайма-в буквалния смисъл-просто БЯГАШ от нея.
Никой в България няма интерес от образование на ниво. Това го е проумяла дори и моята фризьорка, която, апропо, има също син в 5 клас. И не е против стачката.
Трябва да си смените системата.....да махнете СЕГАШНИТЕ т,нар. лидери на синдикати. Да не седят там, защитенички от съкращения, а да защитават интересите ви. И да не ви подвеждат и заблуждават, а после да си спасяват д-то в Брюксел или Щатите. Да бъдат реалисти, а не да обещават Манна небесна.
Вече като чуя синдикати-гледам де залязва Слънцето. Оказа се, че наистина на вълка вратът му е дебел, щото сами си върши работата.

# 8
  • Мнения: 44
Не ме интересува стачката, защото тя е като лятна / зимна / буря/ Честит сняг на софиянци/, ще отмине и ще се забрави!
Не ме интересуват профсъюзните лидери. И те ще си отидат.
Не ме интересуват и министрите, и Орешарски и Вълчев. След 10 години никой няма да ги помни.
Аз работя за пари с които откупувам свободата си, щастието си, "спокойните си старини", поддържам децата и жена си.  Затова се интересувам какво ще стане със системата, която е вече късно да напусна / 48г./
 След  цялата дандания  живота ще продължи и може би някой ще ви попита какво искате като родители.  Аз ви давам нещо от кухнята. Нещо,  което може да се случи реално, ако бъде обмислено и евентуално подкрепено. Все пак всички твърдим, че обучението на нашите деца тук е най важното. Те " онези" си ги пращат в чужбина.
Моля, придържайте се към темата.

# 9
  • Мнения: 28
levonik,

защо не поставиш този въпрос  пред колегите си? Мисля, че там му е мястото, а не във форума. След толкова много изписани страници, стигнах до извода, че в България освен от футбол и политика, всички разбират и от средно образование. Тук можеш да срещнеш мнения на служители и не такива от системата, на родители и бъдещи такива. Някои от тях са конструктивни, други - не. Въпросът е какво ще се промени от това? Ти самият споменаваш, че са нужни дела, а те трябва да се реализират на място. Какво би казал за следната идея: Да се обяви конкурс за проект за реформа в средното образование в МОН. Нека всеки, на когото му стиска, да излезе с предложение, а успешните/успешният да бъдът приложени в практика. Знам, че конкурсите в България имат порочна слава, но все от някъде трябва да се тръгне.

# 10
  • София
  • Мнения: 62 595
Левоник,
Нема да се косиш, животът си тече.
Твоята интерпретация на спора е напълно нормална за нешите географски ширини, но не е абсолютната истина, както знаеш. За европейците "спорът е война", а ние като малко по към Ориента, не обичаме конфликтите. Имаше една притча в Бибилията по въпроса - за двамата синове, от които единият се опълчил на баща си и отишъл да прекопае лозето, а другият казал "добре, тате" и не отишъл да свърши работа. Та и ние в БГт-то си я караме на същия принцип и все гледаме да избягваме конфриктите, но работата остава несвършена.
 Така че, няма защо да криеш другата гледна точка от децата. Отиваме на Запад, а за тяхрата култура спорът е аргументи и сила. Дори не винаги аргументите имат значение.
Спорът е като тангото - и двете страни знаят какво правят. От време навреме се понастъпват, но следват стъпките на танца. И двете страни са доволни.

# 11
  • Мнения: 1 072
Ох, аз имам нужда от жокер. Простете простака.  Embarassed

levonik, за какво искаш да си говорим. За отношението и модела на поведение към конфликтите или за смисълът и главната претенция на средното образувание?

На мен ми се пише и по двете теми, но ти конкретизирай настоящата за какво е.

# 12
  • Мнения: 6 167
Ще стане едно нещо - темите за нея ще потъват всеки ден с по страница назад, а ние  ще си говорим нещо друго -местните избори, например.  Уважението ми към някои, които сега са 'отсреща" няма да се промени, защото по тази тема сме на различно мнение. Това е просто спор, а тук е Клюкарник, не Страсбург.
В такива форумски драми сме изпадали и преди. Да припомня темите за Либия Laughing
Та, без много емоции - животът ще продължи и след тази стачка.

# 13
  • София
  • Мнения: 62 595
Lennie,
Накъде без емоции в тоя живот? На зомбита ще заприличаме.

# 14
  • Мнения: 6 167
Lennie,
Накъде без емоции в тоя живот? На зомбита ще заприличаме.

о, да, но все пак да не забравяме, че това е виртуално пространство.  Laughing

# 15
  • София
  • Мнения: 62 595
Пространството е там, където са хората. Имаше нещо за това дали ще има шум от падането на отсечено дърво, ако няма кой да го чуе. Философски въпрос. Кой знае, може да има паралелни вселени и да прескачаме в тази, която ни е по-интересна, по-сигурна или по-нова.

Общи условия

Активация на акаунт