Хитринки как да го науча да оцветява?

  • 5 160
  • 22
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
Пускам тази тема с надежда да ми подскажете как да науча моят син да оцветява в полетата на картинката, а не драска навсякъде. Вчера в ДГ са се занимавали и той единствен не знаел да оцветява.
Досега съм опитала най-различни хитринки, но резултат никакъв - отговора е немога ти можеш. На компютъра оцветява със желание и естествено не във полетата и картинката прилича на творение на Пикасо.
Реших да не настоявам и като види децата как оцветяват ще се научи, да ама не. Така че вече сме се изчерапали от към тактики и не ми идва нищо ново. newsm78

# 1
  • Мнения: 2 567
Единственото нещо, което съм правила е да оцветявам заедно с моята щерка. Така с моите наставления и гледайки ме как аз го правя лека по лека се научи. Започнахме като беше около две годишна. Много ни правеше кеф заедно да оцветяваме. Показвах и с каква бързина да си движи ръката в зависимост в коя част на картината оцветява, също и с какъв наклон трябва да държи молива.
Убедих се, че тази тактика е добра, защото примерно племенницата ми, която е на четири и половина не може още да оцветява, но и сестра ми не е оцветявала никога с нея. Явно е разчитала на градината, но не би.
Това лято като приложих тази тактика с нея видяхме, че доста бързо взе да спазва очертанията на фигурите.

# 2
  • София
  • Мнения: 6 999
А поради що искаш да оцветява в рамките на картинката?  newsm78

Може да е следващия ...Пикасо Wink

Изобщо не съм я учила дъщеря ми как да оцветява. И за цветовете не й правя забележки също. Ако вижда патето зелено, а дървото жълто... то това е нейно право.  Mr. Green

Вече оцветява в контура. Понякога обаче надрасква всичко в черно... настроения  Whistling

# 3
  • Мнения: 101
Аз пък научих моята племенница, която е с 5 месеца по малка от сина ми да оцветява. Седнахме на земята, взехме един вестник и моливи и фулмастери и там където каките и батковците бяха по леко облечени, започнахме да им рисуваме дрехи в различни цветове. Малката се научи бързо, но и определено имаше интерес към това занимание, докато моят Зоро предпочиташе да им рисува коси - явно времето му не е дошло още, защото продължава да рисува навсякъде по фигурата, само не и вътре в нея. За сметка на това, започна пък да прави от строителя различни фигури, а по рано дори не искаше и да го погледне - затова според мен, всичко си е до интереса на детето.
....Може и да изкарате анимационни картинки на ксерокс листи и да ги оцветявате заедно, като включите в заниманието и тати, баба - колкото повече, толкова по - весело!  friendship book

# 4
Летисия той изобщо не проявява желание да оцветява или рисува ако случайно има муза то тя излита много бързо. Точно  това ме притеснява когато оцветяваме заедно много бързо се отказва с репликата - аз немога.
Иса нали затова са картинките иначе ще му дам блокчето за рисуване и да си драска колкото си ще.

# 5
  • Мнения: 2 567
А поради що искаш да оцветява в рамките на картинката?  newsm78

Може да е следващия ...Пикасо Wink

Изобщо не съм я учила дъщеря ми как да оцветява. И за цветовете не й правя забележки също. Ако вижда патето зелено, а дървото жълто... то това е нейно право.  Mr. Green

Вече оцветява в контура. Понякога обаче надрасква всичко в черно... настроения  Whistling

Хе-хе Иса. Това, че детето се научава да оцветява в рамките на картината не значи, че не може да е и Пикасо  Simple Smile
В предучилищната моята щерка точно на него я оприличаваше учителката им по рисуване. Тя от малка си рисува разни абстракции и ги оцветява в странни цветове, но е вътре в контура все пак  Wink

# 6
  • Мнения: 1 234
Трябва да проявиш търпение, и да сядаш заедно с детето. В началото му предлагай по-прости фигури за оцветяване. Сложи си ръката върху неговата,и заедно оцветявайте. Когато добие вече някаква смелост, че може и сам, просто си слагай ръката до очертанията, така че да не може да излезе дори и с по-резки движения. И не забравяй да го похвалиш накрая, колко хубаво оцветява. Peace

# 7
  • у дома
  • Мнения: 7 146
Честно казано имам същия проблем въпреки че сина ми е вече на 5г.Научи се вече с големи усилия от моя страна и от страна на учителките в детската ,но не проявява никакъв интерес към този вид занимания.Виж да реже с ножица и да апликираме обожава-може да го правим цял ден и няма да му омръзне.Един съвет разпечати си картинки от интернет и го пробвай с акварелни боички-по -лесно е за оцветяване ама повече се цапат.

# 8
  • София
  • Мнения: 6 999
Летисия, идеята ми беше по-скоро защо им е нужна тази способност?
Нещо с фината моторика ли е свързано? И ако е така може ли това да се развива с нещо друго, вместо с оцветяване, ако на детето не му е интересно да оцветява.

# 9
  • Мнения: 2 567
Иса, мисля, че наистина развива фината моторика. Разбира се сигурно и други неща биха я развивали. Примерно моята за да проверят дали е добре с фината моторика са я карали да поставя в малки дупчици определени неща. Вкъщи примерно с разни конструктори сигурно се постига това или пък мозайки като тази
http://www.igra4kite.com/product_info.php?cPath=&products_id=1136
Моята щерка и с такова нещо и беше интересно да се занимава.
Специално при нас оцветяването не съм си мислила да го правим точно с цел развиване на умения. Просто ни беше интересно и го правихме.
Явно обаче сме съчетавали полезното с приятното  Simple Smile

На този сайт, от който по горе дадох линка гледам, че доста хубави неща се продават. Има подходящи за развиване на мисленето, на фината моторика и на други неща  Simple Smile

# 10
  • Мнения: 2 567
http://www.igra4kite.com/product_info.php?products_id=2448 - нещо подобно също би развивало фината моторика.

# 11
  • София
  • Мнения: 6 999
Много интересно... Дъщеря ми оцветява много добре и с мозайка си играе. Обаче пъзел и от 4 части не може да нареди. А тази вечер си игра с матрьошка и също й беше трудно да сглобява малките кукли Sad
До колкото знам фината моторика има общо дори с начина, по който говорят...

И изобщо кога започват да си служат с ръцете като хората?

# 12
  • Мнения: 2 567
Иса, не мисля, че дъщеричката ти има някакви проблеми. Просто може някой неща да не са и интересни или пък да има нужда от повече упражнения.
Ако имаш някакви съмнения може да попиташ в по долния форум. Там дори има тема за деца със СИД. Не съм много наясно с тази материя, но мисля, че е нещо свързано със сензорното развитие на детето.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=108366.60 - това е темата.
Ето нещо по темата http://consult.speednetbg.net/SID/sid-a.htm

# 13
  • Мнения: 5 877
Показвате на детето да обиколи контура един-два пъти бавничко от вътрешната страна, а после да запълни по-спокойно основния обем. Тоест - близо до външната линия чертите са успоредни и бавнички, вътре може да се работи за количество Simple Smile

# 14
  • Мнения: 1 640
По въпроса за оцветяването,фината моторика,координацията ръка-око--важни са в първи клас -при овладяване писането на  на букви.На дете,което се затруднява с писането ,се предлага като тренировъчно упражнение да оцветява ,спазвайки контура.

# 15
  • Мнения: 998
Рисуването и оцветяването са графични дейности, също както писането и са необходими за да се подготви ръката на детето за писмените движения и спазването на ограниченията на редовете. Движенията се развиват от по-обемни към по-фини. Затова дечицата първо успяват да рисуват по-големи фигури, а чак на някакъв следващ етап по-малки, да се вместват в пространството на картинката при оцветяване, да събират цифрите в тетрадки с големи квадратчета в първи клас и в тетрадки с малки квадратчета от втори клас.... Първият етап е да се научат правилно да държат молива или нещо друго с което да рисуват и да драскат по някаква повърхност. Вторият етап е вече да съберат това движение в някакви ограничения (както при оцветяване). По-лесна е графичната дейност по вертикални повърхности (рисуването по стените у дома Wink ) . 
Макар и други дейности като конструктори, низане на мъниста, изрязване с ножичка и др.също развиват фината моторика, единствено рисуването и оцветяването са графични дейности подобни на писането, които подготвят детската ръчичка за него. Ако детето не проявява особен интерес към рисуването се препоръчва да се използват различни техники на рисуване и различни материали - оцветяване на гипсови фигурки, рисуване с боички, с пастели, с флумастери... Децата обичат цапотенето с вода и акварелните бои често са им по-любими от флумастерите.
За оцветяването мога да препоръчам първоначално оцветяване на голям лист (може и вестник или амбалажна хартия) на елементарна фигура (без много заврънтулки с най-близък до кръга контур) и постепенно намаляване на фигурата. ако имате възможност да закачите листа на дъската или да рисувате на статив, това е по-добрият вариант като начало.
Това за графичната дейност ми е любима тема Laughing. Ако мога да помогна още с нещо - питайте Hug

# 16
  • София
  • Мнения: 3 421
Показвате на детето да обиколи контура един-два пъти бавничко от вътрешната страна, а после да запълни по-спокойно основния обем. Тоест - близо до външната линия чертите са успоредни и бавнички, вътре може да се работи за количество Simple Smile

Точно по същият начин обяснявах и аз - има ефект.
Показвала съм по един два пъти - виж мамо, първо бавничко от вътрешната страна на контура, внимавай да не излезе отвън моливчето. Браво, а сега вътре вече може бързичко да попълниш останалото.
Синът ми не рисува добре, но оцветява добре. Друг е въпросът, че не му е интересно и почти никога не оцветява цялата картинка, писва му.

# 17
Имам усещането, че момчетата повече искат да се занимават със сглобяване и разглобяване, да строят отколкото да оцветяват. Снощи цял час строи гараж на колите строи, разваля докато най-накрая му хареса това което направи. Докато оцветяването не му е интересно и вниманието не е ангажирано по същият начин както със строителя.
Идеята с водните бой ми харесва само трябва да покрия всичко което е около нас, защото като купя фулмастери изтрайват най-много седмица и писеца е напъхан навътре или унищожен напълно.

# 18
  • Мнения: 3 506
Нещо с фината моторика ли е свързано? И ако е така може ли това да се развива с нещо друго, вместо с оцветяване, ако на детето не му е интересно да оцветява.

Хе-хе, точно наскоро имах такъв разговор с нашата директорка. Ужасно му било оцветяването на моето дете  Mr. Green И аз така като тебе я питах "И какво от това?". Развивало фината моторика, малките мускулчета на дланите и пръстите и изобщо било съществена крачка към това да се научат да пишат. Всяка вечер трябвало да го карам да оцветява... Та и аз съм се замислила дали не мога да го заместя с нещо, но той е момче и с такива гривнички, каквито са в линка по-горе, не го виждам много-много да се занимава.

пп Току що видях, че Анитка го е обяснила подробно.

# 19
  • София
  • Мнения: 6 999
Анитка, благодаря за обяснението.   bouquet Беше ми полезно много.
Значи да се радвам, че моето диване вече оцветява добре  Mr. Green А това, че не я бива с пъзелите... ми няма да става инжинер  Crossing Arms

# 20
  • Мнения: 4 841
Моят син не иска да оцветява вътре в контурите. Може, но не иска. Било бавно, досадно и накрая не било ТОЛКОВА КРАСИВО. В градината се старае, тъй като там им правят тип състезания кой ще оцвети най-грижливо и без да излиза, обаче в къщи как драска  ooooh!
Не съм го учила аз, така че не знам кога точно е станало, но като гледам учебните тетрадки от миналата година (в първа група), значи е бил някъде на 3 години и 10 месеца - 4, когато е започнал да "влиза" в релсите  Wink

# 21
  • Мнения: 1 640
Анитка, благодаря за обяснението.   bouquet Беше ми полезно много.
Значи да се радвам, че моето диване вече оцветява добре  Mr. Green А това, че не я бива с пъзелите... ми няма да става инжинер  Crossing Arms
Grinning По-скоро още не е дошъл интересът на Дариа към пъзелите.Моята реди пъзели  от 2г.+,да но се понасити и сега рядко се залавя да ги реди.Страстта й се насочи към влакчетата и др.превозни,дори и пистолети. Confused
  ПП:Иначе реденето на пъзели развива наблюдателността и съобразителността на детето.

# 22
  • София
  • Мнения: 2 271
Според мен това с оцветяването, рисуването и писането си е вродено - наричаме го талант. Не бива да се сравняват децата по степента им на надареност за рисуване, пеене и други дарби. Моят син, например, още в проходилката държеше много правилно молив, химикалка, пастел - точно, като голям човек. И рисуваше едни мънички кръгчета и чертички. Но сега е на 2 и половина и още не може да оцветява, или да спазва някаква определена линия. Като му нарисувам къща, може да направи пушека на комина, но като права линия нагоре, въпреки, че винаги му показвам да я накъдри... Не смятам това за някаква изостаналост, или пък за нещо, което ще му попречи в училище един ден. Факт е, че един е надарен за едно, друг за друго. И смятам, че трябва да се развива дарбата, а не тя да се зарязва, за сметка на по-безинтересната дейност.
Забелязах, че детето ми има слухова памет - пее вярно, запомня песнички и може да брои до пет, въпреки, че говори по-малко от връстниците си. Смятам, че по този начи трябва да му се представя света - чрез звукови сигнали. Няма да го насилвам да рисува, или да пише.

Общи условия

Активация на акаунт