Деца който имат нужда от тифлопедагог!

  • 4 204
  • 17
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 30
Здравейте мами!искам да се свържа с майки ,който имат деца със специални нужди по -точно се обучават от тилфопедагози!Ще се радвам ако мога да се запозная с вас!

Последна редакция: пн, 12 ное 2007, 17:07 от adinko

# 1
  • Мнения: 30
ne moga da povqrvam 4e nqma maiki s takiva deca ili ne iskate da govorite za tova???Sad

# 2
  • Мнения: 252
Може да  ми е тъп въпроса , но можеш  ли да  обясниш , какви точно са тези  педагози и каква  техника на  преподаване  използват ? Какви деца трябва да се  обучават  от такива  педагози?


Благодаря  предварително за  отговорите  Simple Smile

# 3
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Предполагам, че става дума за деца с очни проблеми, ако е така, попитай тук http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=237287.0

# 4
  • Мнения: 3 914
Ами тук във форума май само аз и Здравка79 сме за тифлопедагог,само че ние още не сме стигнали до този етап,предполагам и Марти също/той е на 3г.
Естествено можем да обсъдим проблемите и начините за обучение на незрящи деца, тепърва ще ни е нужен тифлопедагог Hug
Мен лично ме радва факта, че няма много дечица, които да се нуждаят от такова обучение,разбираемо защо Peace

Последна редакция: пт, 16 ное 2007, 17:19 от Viki i mama

# 5
  • Мнения: 104
Здравей adinko!Нашето дете също има нужда от тифлопедагог и очакваме в  близките седмици да започне да ни посещава такъв,

# 6
  • Мнения: 3 914
Здравей adinko!Нашето дете също има нужда от тифлопедагог и очакваме в  близките седмици да започне да ни посещава такъв,
Велинка извинявай,забравих те,просто рядко пишеш Wink
А не сте ли малки още newsm78 или аз нещо съм пропуснала Thinking

# 7
  • Мнения: 542
Може да  ми е тъп въпроса , но можеш  ли да  обясниш , какви точно са тези  педагози и каква  техника на  преподаване  използват ? Какви деца трябва да се  обучават  от такива  педагози?
Тифлопедагози - това са специалисти, които терапевтират и обучават деца със зрителни проблеми и незрящи деца. Това е другата ми специалност - практикувала съм я 3 г.
Ами тук във форума май само аз и Здравка79 сме за тифлопедагог,само че ние още не сме стигнали до този етап,предполагам и Марти също/той е на 3г.
Аз съм привърженик на ранното стимулиране и въздействие, особено, когато става въпрос за детенце с проблем. Въобще няма какво повече да чакате, ами се обърнете към специалист - има такива колеги към Училището за деца с нарушено зрение  - в София и във Варна - Ранно въздействие - обхващат децата по райони и работят в домовете.
До третата година детето има много да научи за сетивата си (ако е лишено от зрение) - чрез сензо-моторно обучение и за зрението си и как да го използва, ако е слабовиждащо. След тази възраст често ми се е налагало да се боря с навици, които детето вече е възприело, но възпрепятстват насоченото му внимание към съхранените сетива.
ne moga da povqrvam 4e nqma maiki s takiva deca ili ne iskate da govorite za tova???Sad
Мамите ти отговориха - никоя от тях не се е забавила от нежелание, а просто си има и тема за това - само е трябвало да я потърсиш. Ако сме се свързвали и през друг форум - в момента не ми се зарежда, но имам информацията и ще пратя на майката Flutter

# 8
  • Мнения: 3 914
katosun  ,ние ранното въздействие си го правим,само че при логопеда , то всъщност ние за това ходим на логопед,заради съхранените сетива и как да ги използва Hug
Тифлопедагога не се ли занимава и с Брайловото писмо newsm78

# 9
  • Мнения: 104
Viki i mama-казаха ни че ще ни включат в програма за ранно въздействие.  bouquet

# 10
  • Бургас
  • Мнения: 5
zdravei velinkata,nie sqsto sme ot burgas no se okazva 4e ne mojem da otkriem tiflopedagog a to4no sega se nujdaem zastoto sinqt mi trqgva predu4ilstna(vie kolko ste golemi?) ,zatova se u4udix kogato pro4etox,4e o4akva6 da vi posestava takqv newsm78
Ste se radvam da obmenim informacij i opit  i da se zapoznaem razbira se Laughing

# 11
  • Мнения: 104
Малката е на 14месеца.За съжаление наистина в Бургас няма такъв специалист.Пиша ти на лични.

# 12
  • Мнения: 542
katosun  ,ние ранното въздействие си го правим,само че при логопеда , то всъщност ние за това ходим на логопед,заради съхранените сетива и как да ги използва Hug
Тифлопедагога не се ли занимава и с Брайловото писмо newsm78
Да, занимава се, но за усвояването на брайл-а е нужно детето да има насочено внимание към сетивността на пръстите. Т.е. мозъка да разчита на тази информация, а не на зрителната (ако има остатъчно зрение). Това насочено внимание се изгражда още от ранна възраст и е важно за усвояването на навиците и уменията за четене и "писане" на брайл. Подготвените деца успяват доста по-бързо. В процеса на работа се показва на детето алгоритъм и последователност за търсене и разчитане на брайловите символи и когато дойде момента се въвежда брайловото писмо на брайлова хартия и машина за писане. (и плоча също така) Flutter

# 13
  • Мнения: 3 914
А ако има остатъчно,при това скоро появило се/детето е на 5/,тогава какво следва newsm78

# 14
  • Мнения: 542
Прави се оценка на остатъчното зрение, за да се види дали е достатъчно за обучение на плоскопечатен шрифт и ако е добро за такова - насочва се детето към такова четене. Ако не е става по-трудно, защото дори и светлоусещането кара мозъка да търси "виждане" и разделя вниманието от тактилността. Тогава се правят специални упражнения за формирането на тактилно внимание и ориентацията в двуизмерно пространство (лист хартия) и т.н.

# 15
  • Мнения: 3 914
Прави се оценка на остатъчното зрение, за да се види дали е достатъчно за обучение на плоскопечатен шрифт и ако е добро за такова - насочва се детето към такова четене. Ако не е става по-трудно, защото дори и светлоусещането кара мозъка да търси "виждане" и разделя вниманието от тактилността. Тогава се правят специални упражнения за формирането на тактилно внимание и ориентацията в двуизмерно пространство (лист хартия) и т.н.
Би ли ми дала съвет,каде да се обърнем за такава помощ Praynig

П.п. Ще ми се също да прочета някаде за това за което говориш,защото имаме проблем точно с тактилноста и рехабилитатора/имаме и ДЦП,но не сериозно/ среща проблеми ,но неможе да разбере откъде идва проблема,може би ако и покажа връзката зрение-тактилност при деца с нарушено зрение,ще е по лесно newsm78

Последна редакция: пн, 19 ное 2007, 10:45 от Viki i mama

# 16
  • Мнения: 2 116
Нас ни посещава тифопедагог от училището!  Peace Изкарахме една година с нея и аз съм доволна! Сега очаквам пак да започне с посещенията!  Hug

# 17
  • Мнения: 542
[Би ли ми дала съвет,каде да се обърнем за такава помощ Praynig
Оценката на зрението от офталмолог, психолог, тифлопедагог, логопед и още... това се взема пред вид, но самото решение как да се обучава детето се получава от екипа специалисти на училището, където ще учи. Ако сте се насочили към едно от двете училища в страната за деца с нарушено зрение, там може да получите съвет, ако ли не в ресурсните центрове би трябвало да изискат такъв екип за оценка, ресурсен специалист, при решение за интегрирано обучение. От службата за ранно въздействие към тези специални училища също могат да ви помогнат - работят с деца и в по-ранна възраст.
Нас ни посещава тифопедагог от училището!  Peace Изкарахме една година с нея и аз съм доволна! Сега очаквам пак да започне с посещенията!  Hug
Да - това имах пред вид - тифлопедагозите за ранно въздействие ходят в домовете и работят с децата в домашна обстановка, което е по-щадящо за детето и то приема по-лесно стимулите.
За всяко дете трябва индивидуална програма, тъй като тя трябва да е съобразена с нивото на развитие е особеностите на зрението. Следват се общи принципи на сетивно стимулиране, които са основа за развитие на насоченото внимание в съответния сензорен "канал" на възприятие. Има както общи, така и специализирани игри и упражнения и при някои се изискват и по-специални материали и начини на поднасяне. Без да се види детето е трудно да се каже - правете това или онова - много неща е добре да се прилагат, но се следи конкретната нужда и дефицит, за да подпомогне развитието не само в момента, но и за в бъдеще. Затова много от нещата се предлагат първо на по-елементарно ниво, за да могат да се развиват с разбиране от страна на детето във времето. То само подсказва каква е потребността му във всеки един момент и с какво дозиране да се прилагат стимулиращите занимания.

Общи условия

Активация на акаунт