Препоръчайте ми кола?

  • 22 325
  • 146
  •   1
Отговори
  • В страната на бурите
  • Мнения: 961
Искам да си купя собствена кола, но не съм сигурна каква да е. Може би втора ръка - до 4-5 хиляди лева. Като марка - Opel, харесвам също Citroen но нямам толкова конкретни предпочитания.

Моята колежка ме убеждава да си взема нова кола - на изплащане - но не знам как точно стават нещата и не ми се иска да я изплащам 10 години. Ако някой е на този вариант - да сподели.

Иначе колата ми трябва предимно за събота и неделя - работата ми е до вкъщи и не пътувам често през седмицата. Ще ми трябва и за пътуване до провинцията, но на 3-4 месеца. Да споделя още, че съм начинаещ шофьор.

Ще съм ви благодарна да ме посъветвате как и къде точно да търся, защото искам да се задействам и в началото на новата година да я купя. Не ми е спешно, но все пак...

# 1
  • София
  • Мнения: 4 867
Изплащам Зафира. Договорът е за 5 години, остават ми още 4 и осем месеца.
За стара кола гледай в mobile.bg, за нова - можеш да се разходиш до дилърите. Специално за Опел са няколко.
Ако взимаш кола на изплащане, на място се запознаваш с условията на договора и с необходимите документи за сключването му. Проверяваш също какви са наличностите или сроковете за доставка на избраната кола.
Не е зле да се поинтересуваш и от сервизното обслужване, защото някои са по-добри от други.

# 2
  • Мнения: 943
Така като гледам от какви си избираш...най-добре OPEL corsa ,но в никакъв случай TIGRA  Naughty.Това са най-скапаните опели.Който разбира от коли - знае!Като гледам жените доста карат такива,но предполагам че е главно заради дизайна,което според мен е голяма глупост,но няма значение...И нали знаеш най-добре немска кола.късмет!

# 3
  • Sofia
  • Мнения: 179
Аз препоръчвам VW. За 4-5 К можеш да си вземеш Polo например - не е голяма - става и за градско и за извън...
Стара/нова.. какво да ти кажа - и двата варианта си имат предимства и недостатъци. Но за мен най-големия недостатък на новата е, че след 5 години цената и драстично пада. Докато има на старо коли които държът добра цена. Например 2004г. си взехме пасат за 5000лв. тази година го продадохме за 4300..

Опелите като цяло не ги харесвам..

# 4
  • Мнения: 943
Аз препоръчвам VW. За 4-5 К можеш да си вземеш Polo например - не е голяма - става и за градско и за извън...



Това е най-добрият вариант .....  smile3521

# 5
  • на село
  • Мнения: 3 950
Опелите са евтини от към подръжка.
 VW държат цена, в крайна сметка ти си решаваш.
На мен не ми харесват VW, за цената на един такъв  ще си вземеш  по -нов Опел.

За изплащането и новата кола си прецени най -вече месечната вноска, това ще ти е разход всеки месец, ако можеш да си го позволиш н.п.
Все пак друго си е нова кола.

Последна редакция: чт, 20 дек 2007, 13:19 от НелиСА

# 6
  • Мнения: 493
За мен японските са най-здрави.Карала съм Нисан-Микра.Беше първата ми кола и беше адки здрава.Митсубиши-колт също е до 5 хиляди и е добър вариант.
Тигра съм карала,не е добър вариант-тясна и се чупят доста.
Опел корса има една приятелака и е доволна.Ти си реши.Новата кола наистина е най-доброто решение,но тъпото е че като я вземеш от магазина цената и автоматично пада и после ако искаш да я продадеш вече никога неможеш да и вземеш парите.

# 7
  • Berlin
  • Мнения: 11 272
нямам собствена кола, но знам от приятеля ми  - най-добре немска кола Peace и в никакъв случай френска.
голфовете са много евтини откъм подръжка, а и новите и изглеждат добре. лично аз съм заплюла А2, но защото имаме А4, та да си има сестричка. Mr. Green но има да чакам...  Crossing Arms
нова или стара - ами ако няма да я ползваш често, според мен е по-добре на старо, но да не е на 10-15 години примерно.

# 8
  • София
  • Мнения: 15 242
Според мъжа ми-само да не е френска, италианска или американска.
Всъщност-най-добре да е японска.
Моята кола е Тойота Корола. Не искам и да чуя за друга.  Peace

# 9
  • България Сливен
  • Мнения: 245
От мен един Астън Мартин! Peace

# 10
  • Мнения: 600
Така като гледам от какви си избираш...най-добре OPEL corsa ,но в никакъв случай TIGRA  Naughty.Това са най-скапаните опели.Който разбира от коли - знае!Като гледам жените доста карат такива,но предполагам че е главно заради дизайна,което според мен е голяма глупост,но няма значение...И нали знаеш най-добре немска кола.късмет!

за протокола - нищо й няма на тиграта, аз карах 2 години, беше 8-годишна и освен масло и филтри друго не съм сменила.

по въпроса - според мен с тази ниска консумация(само за уикенда) нова кола не ти трябва. аз карам по 30 км на ден, купх си нова кола и дилъра ми се смя, че за 10000км на година искам нова кола.

някоя секънд хенд ще ти свърши работа, опел корса например. ако намериш нещо френско и имаш добър майстор, също става. вози добре, само ако се чупи, някой трябва да я оправя. макар че първата ми кола беше рено клио и за 2 години нищо не съм оправяла. въпрос на късмет. между другото, клиото е безумно широко и удобно.

хайде, успех.

# 11
  • Мнения: 1 426
щом си начинаещ шофьор, задължително нова-евтина-малка кола. Нова - защото старите винаги, ама винаги имат проблеми, а като пресен шофьор ще си навлечеш големи ядове, разправии и с някои може и да не си наясно, евтина - защото няма да я караш много, лесна за поддръжка, малка за градско е добре, а за извън града ако караш предимно и седан е ок. Започваш от Дачия Логан и т.н. по-цена ги степенуваш. (корса, корола например)

# 12
  • Мнения: 220
имам Фиат Пунто 1... в мобилето има за по 2000 - 2500 лв....

за класа си са най-широкия автомобил.. ако искаш вярвай но е по-широк от Голф 3...

не ръждясва! двигателя е пушка! консумативите - маслен филтър 6-7 лв., въздушен - 4-5 лв., ангренажен ремък - 20 лв., ролка - 8 лв.

не си мисли че и новите коли не се чупят... колегата има 10 месечно Рено - 2 месеца в сервиза за счупена скоростна кутия....

А с тези японски коли дето ти ги предлагат - ако се счупи нещо ще се видиш в приключение...

# 13
  • Мнения: 589
щом си начинаещ шофьор, задължително нова-евтина-малка кола. Нова - защото старите винаги, ама винаги имат проблеми, а като пресен шофьор ще си навлечеш големи ядове, разправии и с някои може и да не си наясно, евтина - защото няма да я караш много, лесна за поддръжка, малка за градско е добре, а за извън града ако караш предимно и седан е ок. Започваш от Дачия Логан и т.н. по-цена ги степенуваш. (корса, корола например)

Абсолютно подкрепям! И не прави моята грешка да подкараш стара-евтина-малка, защото освен проблеми в поддръжката, ще ти се откачат ръцете от въртене на волана. Аз се мъча с един дребен фиат и съм на път да си загубя желанието за шофиране.

# 14
  • Ку-куландия
  • Мнения: 794
Почти всички големи фирми (Рено, Тойота, Форд,БМВ)вече предлагат и втора ръка коли, за мен най-добрия вариант е такава на която й е изтекъл лизинга и е изкупена обратно от официалния дилър. Предимствата са че й знаеш произхода, в повечето случаи е имала един собственик, поддръжката е правена в оторизирани сервизи защото е била гаранционна, предлагат лизинг. Разходи се и разгледай. Избора  е голям.

# 15
  • Мнения: 235
Каква кола...ами зависи какъв ти е шофьорския опит, с какви средства разполагаш, често ли ще пътуваш... Аз заложих на VW на старо. Определено съм много доволна. Преди да я купя всички ме съветваха да избера немска или японска кола. Преди имах Опел, но не съм доволна. Много бързо ръждясват. Харесва ми Рено Клио, но на френските коли им били слаби предниците. Ако си нов шофьор по-добре заложи на кола на старо, докато се научиш. Няма начин да не я чукнеш тук-там и поне няма да те е яд толкова. Вярно, че има каско за тези случаи, но на нова кола каското и е доста. При тези лоши пътища и дупки аз не бих заложила на нова кола.
Каквато и да избереш ти пожелавам леко и безаварийно каране  Peace

# 16
  • Мнения: 943
Така като гледам от какви си избираш...най-добре OPEL corsa ,но в никакъв случай TIGRA  Naughty.Това са най-скапаните опели.Който разбира от коли - знае!Като гледам жените доста карат такива,но предполагам че е главно заради дизайна,което според мен е голяма глупост,но няма значение...И нали знаеш най-добре немска кола.късмет!

за протокола - нищо й няма на тиграта, аз карах 2 години, беше 8-годишна и освен масло и филтри друго не съм сменила.


Е радвам се,че ти си извадила късмет с количката и не си охарчила,защото имам точно 3 девойки познати,които си патят всекидневно,но не искат да си признаят,че са сгафили много с тези возила.А иначе ,който се интересува от коли и следи всичко свързано с тях знае за какво иде реч и с какво око се гледа на тигрите.А също и зависи колко си взискателна към колата си,не казвам че трябва да вози като S-clasa,но има най-елементарни неща,които не могат да се подминат току-така.

# 17
  • Мнения: 220
ако се спреш на нова кола имай пред вид :

- гаранционното поддържане включва ремонт в точно определен сервиз с доста солени цени на частите и консумативите и труда КОИТО ТИ ПЛАЩАШ!!!

- лизинга е до 5 години...

# 18
  • Мнения: 1 844
според мен най-добре един голф 3.аз като бях начинаещ шофьор си взех нея,сега не карам,но мъжо я кара и сме си доволни.не ти препоръчвам много бърза кола,нашата е 1.8 и пак ми беше малко като ракета.не е нужно да е мощна,особено ако нямаш опит,важното е да е удобна и да вози добре.пък и откакто караме на метан се родихме-не ни се празнят вече джобовете за тоя бензин,излиза ни супер евтино,а въртим поне по 500км на седмица.

# 19
  • Някъде там на юг...
  • Мнения: 1 233
С две ръце за VW. За тези парички можеш да избираш между голф и поло.

# 20
  • София
  • Мнения: 11 119
Имам фиат типо от 3 години, купена на старо. Никакви грижи нямам с нея. За тези 3 години е ремонтирана веднъж. Все още карам с акумулатора, с който си дойде от Италия, някаква световно неизвестна марка. Малка, маневрена, евтини части за поддръжка. Идеална за градско каране. И вози добре за разлика от голф, например който е същинска каруца (говоря от опит).
Успех в избора ...

# 21
  • Мнения: 868
  Не те съветвам да купуваш нова кола на лизинг.Докато я изплатиш и хоп цената и е наполовина.Вземи си втора употреба, че да не я мислиш. Японските коли са скъпи за поддръжка.
VW е стабилен и евтин за поддържане, но вози твърдо.В момента съм с FIAT BRAVO симпатичен на външен вид автомобил  бърз и пъргав ,но ламарините са под всякаква критика.Какъвто и автомобил да тръгнеш да купуваш задължително го закарай първо на диагностика във фирмен сервиз!Прежали 50-60 лева, за да си спестиш главоболия.
  Успех с избора и да се похвалиш!

# 22
  • Мнения: 337
BMW - E46 newsm74
BMW 1 serie
VW Golf от 3 нагоре, Passat
Alfa 147 GTI
Audi A3
Ако имах възможност, в този ред бих ги вземала  Laughing
Френска кола не бих си купила и да ми дават пари да я взема. Опел и форд също. Японските коли са хубави, но недай си боже да ти се счупи нещо, много са им скъпи частите. Иначе една крехка Honda Accord Coupe

# 23
  • Мнения: 183
Фиат Пунто,имам такава и е страхотна кола,не харчи много,да не кажа че харчи страшно малко,изобщо не е толкова малка колкото изглежда и частите за нея са на достъпна цена,също така до сега не съм имала проблем с нея,иначе
. ако имаш късмет може да си намериш и хубаво VW поло за 4000-5000 лв.

# 24
  • В страната на бурите
  • Мнения: 961
Благодаря момичета!  bouquet

Замислих се и за VW Polo. Гледах в разни сайтове, но по-изгодните предложения са далеч от София. А не си струва да биеш път до някъде далече и да се окаже, че колата не е това, което е писано в обявата. Thinking


Кажете къде да потърся - борси ли какво?

# 25
  • Мнения: 235
Разгледай по автокъщите, Горубляне, www.mobile.bg. И задължително да я караш на диагностика  Simple Smile

# 26
  • София
  • Мнения: 1 890
Така като гледам от какви си избираш...най-добре OPEL corsa ,но в никакъв случай TIGRA  Naughty.Това са най-скапаните опели.Който разбира от коли - знае!Като гледам жените доста карат такива,но предполагам че е главно заради дизайна,което според мен е голяма глупост,но няма значение...И нали знаеш най-добре немска кола.късмет!

за протокола - нищо й няма на тиграта, аз карах 2 години, беше 8-годишна и освен масло и филтри друго не съм сменила.



Е радвам се,че ти си извадила късмет с количката и не си охарчила,защото имам точно 3 девойки познати,които си патят всекидневно,но не искат да си признаят,че са сгафили много с тези возила.А иначе ,който се интересува от коли и следи всичко свързано с тях знае за какво иде реч и с какво око се гледа на тигрите.А също и зависи колко си взискателна към колата си,не казвам че трябва да вози като S-clasa,но има най-елементарни неща,които не могат да се подминат току-така.
    Е добре, де, кажи какво и липсва на Тиграта според теб, че аз не мога да се сетя. Аз също съм доволна от нея, по-точно бях де, понеже лятото един пиян идиот буквално я размаза.  Cry Дори сега се замислям да си купя пак същата.  Flutter

# 27
  • Мнения: 183
Разгледай по автокъщите, Горубляне, www.mobile.bg. И задължително да я караш на диагностика  Simple Smile
не вярвай много на мобиле.бг,най-добре иди на Горубляне,и разгледай а и по други автокъщи,защото не виднаги е така цветтно както го дават по сайтовете

# 28
  • Мнения: 943
От към шаси,двигател и ламарини.По принцип е известно,че Опелите гният мнооого,от към возене,бързо се раздрънкват....,значи в момента не се сещам по-точно за друго.Но съм чела доста материали по въпроса,даже търсих за да ти покажа тези списания,но не намерих нищо.също знам мненията на доста механици и монтьори.Мойта най-близка приятелка,която има Тигра се снима заедно с колата си в Авто труд,такава статия бяха побликували за този модел на ОПЕЛ,че да не поглеждаш такава кола....А и аз знам за 3 пъти в които са я спирали катаджии и я питат по-смотана кола не е ли могла да си вземе.Между другото на мен ми се вижда много неудобно,едвам влизаш в това нещо и колана е дооооста назад,главата ти се удря в покрива ако се возиш отзад и т.н.и т.н.Но нищо де,важното е,че ти си я харесвала твоята,а това е най-вече от значение. Peace

# 29
  • Мнения: 6 167
Моята първа лична кола беше Рено Туинго. София ми беше тясна, толкова бях щастлива и доволна.
Женска кола, широка, достатъчна, много удобна. Цената й не пада години, продадох я с печалба,
търсена от жени кола е.  Моята беше трета ръка, преди мен 2 жени я бяха карали - колата беше запазана, гледана.
Сега карам други коли, но още се заглеждам в Туинго. Влюбено.

# 30
  • София
  • Мнения: 1 890
      Simple Smile  Какво да ти кажа, Тиграта е префасонирана Корса - повечето от частите са им еднакви. Така че да се каже, че не струват, значи да се каже същото и за Корса,  тя е най-успешният модел градска кола на Опел според много автосписания. Ламарините са и меки, вярно е, ама то май всички по-нови коли са така. Опелите гният с времето, но по тая логика трябва да се отрекат всички опели, не само Тиграта. Коланите са по-назад, защото е спортна кола, седалките също се водят спортни. Лично за мен единственото неудобство беше, че е доста ниска и не можех да я качвам на повечето бордюри. Но пък откъм удобство, разход на гориво и най-вече бързина нямам никакви забележки. Simple Smile
     Като каза полицаи, мен пък един полицай ме пита доволна ли съм от колата, че жена му искала същата.  Grinning А и ако е скапана колата, нито щеше да държи цена ( до преди година трудно можеше да купиш Тигра под 6 000 лв ), нито пък Форд Пума щяха да опитат да откраднат дизайна, доста неуспешно обаче.
     НЕ препоръчвам на авторката да си взима Тигра обаче, защото е неудобна за жена с дете. Аз бих си взела някоя Корса, има с 2 и с 4 врати, и двете са симпатични и лесни за подръжка.
     И последно, ако някой има излишна една такава красавица и не я харесва, може да ми пише на лични  Simple Smile , приемам подаръци всякакви по Коледа.  bowuu
       

# 31
  • Мнения: 43
 японска марка- това е истината!   
 ...

# 32
  • Мнения: 943
Да де,аз откъм дизайн казвах за корсите,че са по-добри!А'бе опелска му работа.Вероятно има хиляди мнения по въпроса... Flutter,аз така или иначе друго освен АУДИ не бих карала  smile3521

# 33
  • София
  • Мнения: 163

 японска марка- това е истината!   
 ...
[/quote]

 smile3521 smile3521 smile3521 smile3521

# 34
  • Berlin
  • Мнения: 11 272
аз така или иначе друго освен АУДИ не бих карала  smile3521
айде и аз  Mr. Green
smile3521smile3521smile3521smile3521

# 35
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Само не мога да разбера защо на начинаещ шофьор се препоръчва нова кола  newsm78 Ако е за демонстрация на положение това е друг въпрос  bowuu Ако ще се учи да шофира  newsm01 и да усъвършенства това трябва да е на кола която е с малък двигател и да не е много скъпа и като цена и като поддръжка. Мощните автомобили който препоръчват някой са за един последващ етап    car003И аз съм привърженичка на Опел Тигра и Голф 2 или 3 препоръчвам ти да си закупиш колата от Дупница. Там е по евтино от колкото на Горубляне където всички прекупуват от автокъщите в Дупница. А в mobile.bg всичко е кьорфишек.

# 36
хайде и за една екзотика да кажа - seat ibiza - с двигател на VW и окачване на  Audi A3, но на доста по-ниска цена от моделите на тези марки за съответните години. Произведена в Испания.
Иначе VW за мен е най-добрият избор, но над 3-ка. Полото е доста малка кола.
Не бих купила никога фиат и  рено

# 37
  • Мнения: 2 407
Ситроен-не Naughty
Опел е здрава кола!Ако имаш възможност си вземи нова.

# 38
  • Мнения: 2 755
...Само не мога да разбера защо на начинаещ шофьор се препоръчва нова кола  newsm78 ....
Е, това и аз питам? Доколкото схванах, за да им е по-лесно. То на лесното всеки може. Mr. Green За един нов шофьор е по-добре да кара стара кола. Да не я е яд като я ожули и поочука тук и там. Не е задължително, но при повечето новаци, това е факт. Честите посещения при монтьорите, ще я накарат да понаучи, иска или не, що е това автомобил и какво има по него.... Wink Като се вземе предвид, че това ще е кола, която ще бъде карана предимно в събота и неделя, няма нужда от излишно изхвърляне. Голф или Поло са добър вариант в твоя случай.
Каквото и да избереш, леко и безаварийно шофиране. Peace

# 39
  • Мнения: 43
 ...никога не е излишно малко по-мощтна,бърза кола,с която може да избегнеш доста неприятни да не казвам опасни ситуации ...и няма такова нещо почва се с по-евтина(бавна)кола спираш се на една- с която трябва да свикнеш,да и знаеш възможностите за да се чувстваш уверена на пътя...

# 40
  • Мнения: 18
ami (Wonder woman ) az ti  predlagam da si kupi6 opel tigra te sa malki koli  to4no za teb te sa ot 3000lv nqkade nagore zavisi na kakva cena 6te q nameri6

# 41
  • Мнения: 1 312
От мен един Астън Мартин! Peace

За 4-5 000 лева Shocked
И аз ще си взема тогава.

# 42
  • Мнения: 268
От мен един Астън Мартин! Peace


 ....то и аз смятах да си взема една такава за около 100 000 марки,е втора употреба Embarassed Mr. Green

# 43
  • Мнения: 1 128
нямам собствена кола, но знам от приятеля ми  - най-добре немска кола Peace и в никакъв случай френска.
голфовете са много евтини откъм подръжка, а и новите и изглеждат добре. лично аз съм заплюла А2, но защото имаме А4, та да си има сестричка. Mr. Green но има да чакам...  Crossing Arms
нова или стара - ами ако няма да я ползваш често, според мен е по-добре на старо, но да не е на 10-15 години примерно.
Аз винаги съм била с френски коли.По точно Ситроен и съм особено много доволна.Мъжът ми първо е имал АХ, КАРАЛ Я Е 11 ГОДИНИ БЕЗ ПРОБЛЕМ.После КСАРА.Пет години ни върши чудесна работа и после имах страшна катастрофа, така че пак трябваше да взимаме кола.Спряхме се на C3 и също бяхме много доволни, но се роди бебо и я продадохме, за да купиме кола с по голям багажник.Сега сме с C4 PICASSO 7 седалки.Обожавам я тази кола Peace.Както виждаш все френски коли е все доволна съм останала.Чудесно се карат, много са маневрени, плавни, проблеми не са ни правили никакви Peace

# 44
  • на правилното място, в точното време
  • Мнения: 2 731
 От 11 години караме френски коли- Пежо, сега Ситроен Ксара. Дават ги с по-нежни предници, но не съм забелязала да се чупи по-лесно от колите на другите ни познати. А има такава возия  Peace Но на теб ти трябва малка кола-  Пежо 206,207 - според парите. Частите не са по-скъпи от тези на VW. Опела вози като каруца според мен,но пък частите са много приемливи като цена. За карането,което казваш ,че ще имаш  - не ти трябва претенциозна кола. Евтина поддръжка и сравнително удобна. Peace Дупница и Горубляне- това са местата,на които можеш да се ориентираш много добре. Като се спреш на марката-разрови се из нета и намери форум на съответната кола.Там можеш да прочетеш за най-често срещаните проблеми на модела.
Успех! Peace И да се похвалиш  Grinning

# 45
  • София
  • Мнения: 61
Кой каза, че начинаещ шофьор трябва да кара нова кола. Аз пък казвам, че трябва да кара Жигули за да се научи да кара Grinning Кой каза, че старите коли се чупели (старите западни и японски коли). Аз карам 30 годишна кола и не се чупи (не е западна, нито японска), не се оплаквам, няма да я сменя http://www.snimka.bg/album.php?album_id=95162&photo=18
Ако трябва да съм сериозен - горещо препоръчвам на дамата VW Polo!

# 46
  • Мнения: 351
Нямах търпение да прочета всички препоръки , но ....
начинаещ шофьор от центъра на София - сещам се за кола по-евтина от 4-5 бона /обяснявам - взимаш за 2500 лв една кола стягаш я и и слагаш МЕТАН докато минеш 4 хиляди лева , защотоподръжката на кола от 4-5 хиляди е доста по скъпа , а да не съм лош пророк ама ще ти се налага да я поизчукваш честичко и т.н. ; такава кола ще ти върши работа повече от 3-4 години без да правиш нищо сериозно по нея , а с метана ще се изплати и за по-малко време/
За избора на марка и модел - италианса НЕЕЕЕЕЕЕЕЕ , японска - по-скъпичка подръжка , немска става. Гледам някъде се споменава CORSA , карал съм и маневреността и куца ама като свикнеш с нея ще ти е все едно. Добър избор според мен са рената от този клас /макар че ме обичам френските коли/ , ако пък ти трябва от по-висок клас AUDI е добър вариант.
И най-накрая - както свикнеш с първия си автомобил , никога после няма да се чустваш толкова добре в следващите си /като старите ти удобни маратонки  Laughing/

# 47
  • Мнения: 1 128
Абе какво му хвалят хората на това ПОЛО. Преди да купим предпоследната кола ходихме и го гледахме....стори ми се абсолютно дърво, ма хич даже не ми хареса на мен нито на мъжо.

# 48
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
...никога не е излишно малко по-мощтна,бърза кола,с която може да избегнеш доста неприятни да не казвам опасни ситуации ...и няма такова нещо почва се с по-евтина(бавна)кола спираш се на една- с която трябва да свикнеш,да и знаеш възможностите за да се чувстваш уверена на пътя...
Какви ли са реакциите на млад шофьор  newsm78 Това се изгражда с времето и най вече с постоянното каране. То ако ще е само за събота и неделя дълго време ще и е необходимо за да реагира на опасна ситуация. Не знаеш ли какво да направиш в дадена ситуация на пътя, ако ще и да си със самолет пак някой ще те отнесе. На авторката препоръчвам горещо да си купи една куца калинка /имам предвид малка кола и не толкова мощна/ и да се научи да шофира уверено  Grinning

# 49
  • на пистата
  • Мнения: 5 850
Според мъжа ми-само да не е френска, италианска или американска.
Всъщност-най-добре да е японска.
Моята кола е Тойота Корола. Не искам и да чуя за друга.  Peace
smile3521не мога да разбера защо българина отрича японското което 100 пъти е по-добро от немското,вземи си нисан или тойота Peaceако пък искаш дизел нека е френски

# 50
  • Мнения: 2 401
Щото са скъпи частите, обаче  не допускат хората, че тези коли просто не се развалят  Grinning

# 51
  • Cофия
  • Мнения: 1 212
Аз съм с корса - предния модел 2006 година, взех я чисто нова от София Ауто. За 2 години и навъртях вече 35 000км, нямам никакви опраквания от количката, да чукна на дърво. И аз бях нов шофьор като я взех. Тогава се чудех нова или втора употреба,но при вероятноста да нацеля някоя стара с хиляди повреди, реших нова. Въпреки че всичко е късмет според мен -  колко приятели с чисто нови коли имат повече проблеми отколкото тези със старите. Ти си прецени според паричките с които разполагаш и според това което очакваш от автомобила. Когато я избирах се чудех между С2 и корсата, но от много хора чух, че на ситроените бързо им се разтропвала предницата и за това се отказах. До момента на корсата само масло и филтри съм сменяла и едни накладки, което при автоматик и на 35000км си е в реда на нещата. Желая ти успех в избора и безавариино каране Hug и да ни се похвалиш с придобивката  bouquet

# 52
  • Sofia
  • Мнения: 6 987
И други го писаха, но
не ти препоръчвам нова кола, щом си начинаещ шофьор и ще караш рядко.
Задължително ще я очукаш докато свикнеш. НОва кола, която ще ти гние пред блока и ще караш 4 пъти в годината - излишно хвърляне на пари.
Вземи си кола на 2-3-4 г.  - почти нова и на добра цена .
Една от колите ни  е японска, взехме я нова, вече 3-та година нищо не сме и сменяли, освен един фар заради ПТП (застрахователя го плати).

ако се спреш на нова кола имай пред вид :

- гаранционното поддържане включва ремонт в точно определен сервиз с доста солени цени на частите и консумативите и труда КОИТО ТИ ПЛАЩАШ!!!

- лизинга е до 5 години...

 newsm78
Да, ремонтите са в определен сервиз, но НИЩО не плащам!
Нито части, нито труд.
Само задължителната смяна на масло и др. консумативи през гаранционния период плащам.

# 53
  • Мнения: 674
Мъжо каза Фолксваген Поло но да е над 1000кубика. Били железни коли с хидравлика и много евтина подръжка. За 5000 лв можело да се вземе перфектна и нова някъде 97-98 година
Успех и недей се набутвай с нова кола щом си млад шофьор недай си боже ако я ужулиш да не те е яд....... Grinning Laughing Laughing

# 54
  • София
  • Мнения: 15 242
За 5000 лв можело да се вземе перфектна и нова някъде 97-98 година

Това не е нова кола, а кола на 10 години.  Grinning

# 55
  • Варна
  • Мнения: 535
И аз да кажа Simple Smile С мъжа ми изплащаме 2 нови коли, една японска и една немска. Лизингът ни е през Интерлийз от които сме много доволни, няма скрити такси, няма скрити комисиони. Периодът е 5 г. за едната и толкова за другата. Започнахме с вноски по 15%+допълнителните разходи, което дойде долу горе толкова колкото ти искаш да дадеш за кола втора употреба. Ноооо усещането е несравнимо. Може да не караме супер скъпи и луксозни коли, но са нови и са правени специално за нас по поръчка. Едната я чакахме 9 месеца, а другата 6, но това беше поради причината че бяха абс. нови модели.
Ако те интересуват подробности може да ми пишеш на лични.
Моят съвет е колата да бъде нова....иначе ставаш майстор монтьор още веднага щом я купиш!
А щом си и начинаещ шофьор ти трябва надеждна кола, а не такава която да те оставя на пътя.

# 56
  • Мнения: 2
купувай някаква "лада" и си прави кефа...
частите им се продават на килограм - боли те ханша дори да те ударят...калника щи струва 3 лв чисто нов!

# 57
  • Мнения: 2 323
Жени консултират жена за кола Mr. Green
Не че много разбирам, но ще споделя моя опит. Карам френска кола- Рено - супер здрава е, всеки който кара или е карал френска кола ще потвърди, че приказките, че се чупели много са градски легенди. И вози най-добре от всички коли, в които съм се возила или карала. Мъжа ми кара чисто нова Опел Астра и в сравнение с доста по-старото Рено вози като каруца, нищо, че е нова. Е, Реното дори и малко по-старо е по-вискок клас от Астрата..но все пак...
Ако можеш да си позволиш да изплащаш нова кола според мен е добър вариант, защото ще имаш каско към лизинга и всички очуквания и одирания ще ти ги правят безплатно в сервиз. А на по-стара кола аз не мисля, че е логично да се инвестират толкова пари за каско. Но пък предвид факта, че ще караш рядко дали си струва....
А това за начинаещите шофьори - ти ли се определяш като такъв, или просто скоро си взела книжка. Защото аз карам от няма и две години, но още първия път се качих сама с детето. Не ме е било страх и карам много. Т.е. заради краткия си стаж не мога да се определя като начинаещ, дори и по-в началото.

Моят съвет е колата да бъде нова....иначе ставаш майстор монтьор още веднага щом я купиш!
А щом си и начинаещ шофьор ти трябва надеждна кола, а не такава която да те оставя на пътя.

Е, и това е малко силно казано. Ако ще купуваш стара кола, най-добре е с майстор да я гледаш, а не само по-красота. Не че много си хваля колата, но ако сега трябва да я продам, няма какво да се прави по нея Mr. Green Разбира се, да караш нова кола е несравнимо удоволствие, но цената се различава драстично и всеки преценява дали си струва да плаща за това.

# 58
  • Варна
  • Мнения: 535
Жени консултират жена за кола Mr. Green
Не че много разбирам, но ще споделя моя опит. Карам френска кола- Рено - супер здрава е, всеки който кара или е карал френска кола ще потвърди, че приказките, че се чупели много са градски легенди. И вози най-добре от всички коли, в които съм се возила или карала. Мъжа ми кара чисто нова Опел Астра и в сравнение с доста по-старото Рено вози като каруца, нищо, че е нова. Е, Реното дори и малко по-старо е по-вискок клас от Астрата..но все пак...
Ако можеш да си позволиш да изплащаш нова кола според мен е добър вариант, защото ще имаш каско към лизинга и всички очуквания и одирания ще ти ги правят безплатно в сервиз. А на по-стара кола аз не мисля, че е логично да се инвестират толкова пари за каско. Но пък предвид факта, че ще караш рядко дали си струва....
А това за начинаещите шофьори - ти ли се определяш като такъв, или просто скоро си взела книжка. Защото аз карам от няма и две години, но още първия път се качих сама с детето. Не ме е било страх и карам много. Т.е. заради краткия си стаж не мога да се определя като начинаещ, дори и по-в началото.

Моят съвет е колата да бъде нова....иначе ставаш майстор монтьор още веднага щом я купиш!
А щом си и начинаещ шофьор ти трябва надеждна кола, а не такава която да те оставя на пътя.

Е, и това е малко силно казано. Ако ще купуваш стара кола, най-добре е с майстор да я гледаш, а не само по-красота. Не че много си хваля колата, но ако сега трябва да я продам, няма какво да се прави по нея Mr. Green Разбира се, да караш нова кола е несравнимо удоволствие, но цената се различава драстично и всеки преценява дали си струва да плаща за това.
Точно ренката така може те остави на пътя като и избият тапите  Mr. Green
Моята старата беше такава, хубава кола, но така и не се научи да не прави номера  Laughing
И все по празници си просеше по някое ремнотче.
А по въпроса....изобщо не е силно казано. Още когато вземеш кола 2-ра употреба, първата ти работа е  да и смениш масла, филтри ремъци, накладки, течности+ някой скрит дефект който не сте намерили преди да я купите.

# 59
  • Мнения: 192
...
За избора на марка и модел - италианса НЕЕЕЕЕЕЕЕЕ , японска - по-скъпичка подръжка , немска става. ...

Колега колко италианки са ти минали през ръцете че ги дрънкаш тия клупости? Или само си виждал чувал от познати?


Един съвет от мен: Фиат Пунто МК1 1.1 55 К.с.. това е КОЛАТА!
Широка, комфортна, безкрайно евтина за поддръжка (Имам 120000 на такава кола която преди това съм взел на поне 200000).
Не гние, мотора ако е поддържан няма чупене - това е първия сглобен на автоматична роботизирана линия двигател в света.
Обикновено навън тази кола е карана от някоя дама, което я прави още по привлекателен избор.
Търси версия с хидравлика и климатик. Не се набутвай 5000 за "немска каска" - ще получиш ръбест и тесен автомобил който вози като каруца. Още по лош е варианта с испанската му имитация наречена Сеат.
А който веднъж се качи на италианка става сектант...

# 60
мен като марка много ми харесва фиат  bouquet

# 61
  • Варна
  • Мнения: 535
Фиат - да....ако гледате дизайн. Като изпълнение не бих казала че са толкова качествени, въпреки че това е една лоша слава от един модел - Крома. И въпреки това, ако е италианка нека бъде Алфа или Ланча

# 62
  • Мнения: 192
Алфа или Ланча са също фиати, но по горен и по спортен клас съответно.
Тук говорим за първа колица на която човек да свикне да кара... после естествено почва да гледа Y или 147- ца...

# 63
  • Варна
  • Мнения: 535
Абс. съгласна съм, просто отворихте тема за Фиат.
Иначе за начинаещ всичко що е до 80-90-100к.с макс. просто няма смисъл от повече. Хубаво е да има доплълнителните стабилизиращи системи, спирачен асистент с разпределяне на спирачното усилие (да не пиша само със съръщения), електрически усилвател на волана.....

# 64
  • Мнения: 2
мен като марка много ми харесва фиат  bouquet
аз имам STILO , ако искаш - щъ повозя Wink

# 65
  • Мнения: 2
А който веднъж се качи на италианка става сектант...
newsm10 така е!

# 66
  • София
  • Мнения: 2 271
Жени консултират жена за кола Mr. Green
И на мен ми стана смешно... и то не за консултациите, а за мястото, на което авторката пита (никой да не се обижда).
Ми, то все едно да питаш в БМВ форума, с какво адаптирано мляко да храниш детето си....

Сигурна съм, че по-голямата част от изказалите се по темата, не поддържат сами колите си, което прави мнението им безполезно.
Това не са обувки, за да кажеш - хубави са, удобни са, не се късат...
Ако авторката иска съвет, да се обърне към подходящите хора. Ако темата е със статистически цели, вече има такива теми.

# 67
  • Варна
  • Мнения: 535
Ха...няма нищо странно в това че жени консултират жени за коли.
Аз като съм потребител в този форум да не би единствените неща които ме интересуват да са дрехи, обувки и разните му там други женски работи.
Има жени които са доста компетентни по теми коли, в това число слагам и себе си, защото това доста време ми е било професия.
Така, че не слагай всички под един знаменател  Wink

# 68
  • Мнения: 192
Аз не съм жена и поддържам сам колите си.
Познавам и доста дами включително и моята съпруга които са вътре в нещата.
Иначе жените нали се сещате са най предпочитаните клиенти на сервизите Simple Smile

# 69
  • Мнения: 2 323
Точно ренката така може те остави на пътя като и избият тапите  Mr. Green
Моята старата беше такава, хубава кола, но така и не се научи да не прави номера  Laughing
И все по празници си просеше по някое ремнотче.
А по въпроса....изобщо не е силно казано. Още когато вземеш кола 2-ра употреба, първата ти работа е  да и смениш масла, филтри ремъци, накладки, течности+ някой скрит дефект който не сте намерили преди да я купите.

Е, Бубуто, явно ти си от жените, които разбират наравно с мъжете от коли, имам предвид поддръжка, а не само марки, модерните модели и дрън дрън да си мерим пишките. Аз нямам тези претенции.Ноооо за мойто Рени - само с уважение моля, моля Naughty Наистина е супер здрава и не е създавала семейни проблеми. Преди това беше на мъжа ми, така че не го казвам от сантименталност. Е, ако някой ми предложи нова, почти каквато и да е - приемам, съвсем друго си е. Но мисля пак рено бих избрала.

# 70
  • Мнения: 2 755
Жени консултират жена за кола Mr. Green
Не че много разбирам, но ще споделя моя опит
.
Е, и? Ти пишеш, че не разбираш, но споделяш от опит. Е, точно това правят и останалите, независимо от пола. 

Кой каза, че начинаещ шофьор трябва да кара нова кола. Аз пък казвам, че трябва да кара Жигули за да се научи да кара Grinning Кой каза, че старите коли се чупели (старите западни и японски коли). Аз карам 30 годишна кола и не се чупи (не е западна, нито японска), не се оплаквам, няма да я сменя http://www.snimka.bg/album.php?album_id=95162&photo=18

А, така Butaloto. Кажи им на какво трябва да се учат. Руска кола му е цаката. Wink Евтинка за поддръжка. Години наред карах такава и никога не ме е оставяла на пътя (това сериозно). Сега какво? Немски, японски и т.н. возила, ама като стигнеш до сервиз, разговорите са горе-долу следните :
- Добър ден...
- 100 лв. ..
- Колата има нужда от...
- 200 лв. ..
- Налага се и ..
-...още 350 лв.

Ами застрахователите?  Money

Аре стига глезотийки, бабите ви се в Майбах са се возили.... Wink

# 71
  • В страната на бурите
  • Мнения: 961
Благодаря за съветите  - много сте ми полезни и темата не е "статистическа".  След празниците ще се заоглеждам по автокъщите.  Иначе - наскоро взех книжка и това ще е първата ми кола, но мисля че ще ми е притеснено да карам. Учила съм се на Opel и ми беше удобно с колата.

# 72
  • Мнения: 1
нека и аз да се запиша..
от 2 години карам микра,не е нова(96 год), но е пушка.
да чукам на дърво,много съм доволна.е..няма климатик,но кво да се прави..за тез пари толкоз.пък и е 2-ра кола в семейството.
и каското ми е малко.и гори малко.
преди това имах сузики витара къса база,но гореше ли гореше бенз.

# 73
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 401
Алфа или Ланча са също фиати, но по горен и по спортен клас съответно.
Тук говорим за първа колица на която човек да свикне да кара... после естествено почва да гледа Y или 147- ца...

Имаме Ланча Тема. Скоро взехме за мен Пунто. Мъжът ми е категоричен, че Ланчата няма да мога да я карам, така както бих могла да се справя с Пунтото.
Все още дори не съм правоспособен шофьор. Но се доверявам на преценката на мъжа си, че Пунто е подходяща за моята първа кола. Макар че той е доста пристрастен- имаме три коли и всичките са италиански  Mr. Green

# 74
  • Мнения: 2 323
Жени консултират жена за кола Mr. Green
Не че много разбирам, но ще споделя моя опит
.
Е, и? Ти пишеш, че не разбираш, но споделяш от опит. Е, точно това правят и останалите, независимо от пола. 


Ей, не така с рогата като на аватара Laughing Имах предвид, че едва ли мамите в бг-мама са такива експерти, че питашата да се довери 100% на мненията. Аз лично, ако трябва да купя нещо, от което не разбирам все още ще се доверя на експерти, хора, които се навътре в тази област. Мога да споделя опита си, но в живота си съм карала сигурно 5 марки коли..и какво ли разбирам. Виж, питай ме за колики и кърмене - там съм ок.  Такива обобщения като ,,френските коли,, ,,японските коли,, или малките или големите бих казала, че са неоснователни. От началото винаги съм карала голяма кола, справям се чудесно, не знам как бих се побрала в малка кола с всичките си багажи, дете, скоро 2...Ама всеки преценява сам.

# 75
Има само три марки, чийто финансов еквивалент е относително ирелевантен към времето, т.е., ако ги купиш днес, а решиш да ги продадеш утре, ще загубиш възможно най-малко. Това са Мерцедес, БМВ и Ауди. За 4-5 хиляди можеш да купиш само БМВ-то и Ауди-то. Първото обаче при всички случаи ще е в по-лошо състояние, защото БМВ-тата ги ръчкат здраво. Като добавим и задното им предаване, разумен избор е единствено Ауди. Търси платформа В4, за предпочитане 95/96-та година. Двойнопоцинковани са и ако нямат удар изкарват над 20 години. Дизел на под 500 000 трудно ще намериш, за това търси бензинка с двигател ABK (2.0 литра, 115 коня) или ADA (1.6 литра, 102 коня). По възможност куатро. За толкова пари можеш да купиш и алуминиевата А4-ка, но не те съветвам - поддържката им е доста по-скъпа, грозни са, а и винаги е по-добре да притежаваш последната бройка от нещо правено осем години, пред първата бройка на нещо, което тепърва ще се прави...
Това е!
А, ето още един съвет, както и една сентенция в подкрепа на инициативата:
"Ако е Ауди, да е куатро и Авант" и "Ауди любов ръжда не хваща"  Laughing

# 76
  • Sofia
  • Мнения: 6 987
Аудистът, де да беше прав за БМВ и Мерцедес!
Едната продавахме, другата купувахме в продължение на 1 г.  smile3555  - и на двете цената падна с 1/4!

# 77
  • на пистата
  • Мнения: 5 850
а бе не ми го хвали бмв-то,нали знаеш бвм хем те вози хем те е..

# 78
  • Мнения: 2 755
Има само три марки, чийто финансов еквивалент е относително ирелевантен към времето, т.е., ако ги купиш днес, а решиш да ги продадеш утре, ще загубиш възможно най-малко. Това са Мерцедес, БМВ и Ауди. За 4-5 хиляди можеш да купиш само БМВ-то и Ауди-то. Първото обаче при всички случаи ще е в по-лошо състояние, защото БМВ-тата ги ръчкат здраво. Като добавим и задното им предаване, разумен избор е единствено Ауди. Търси платформа В4, за предпочитане 95/96-та година.

АУДИ, 1995-1996 г., за 4- 5 000 лв. ? Представям си в какво състояние, ще е..... ooooh!

# 79

АУДИ, 1995-1996 г.... Представям си в какво състояние, ще е..... ooooh!
[/quote]

Карам Audi RS2. От 95-та година. Съвместна разработка с Порше. 315+ конски сили. Прави от 0 до 200 за 15 секунди. Кажи къде ще ти е удобно да сравним моята (стара) с твоята?  Laughing

# 80
  • Варна
  • Мнения: 535
а 12-13 години вече състоянието му не е такова както е излязло от завода с тези много коне...сега са де коне де магарета  Mr. Green
Моята ускорява от 0 до 100 за 10сек....а от 0 до 200 на кого му е притявало. Храня 1/3 от твоите коне и се кефя....а и най важното... НОВА Е  Mr. Green

Последна редакция: нд, 30 дек 2007, 21:14 от Bubuto

# 81
а 12-13 години вече състоянието му не е такова както е излязло от завода с тези много коне...сега са де коне де магарета  Mr. Green
Моята ускорява от 0 до 100 за 10сек....а от 0 до 200 на кого му е притявало. Храня 1/3 от твоите коне и се кефя....а и най важното... НОВА Е  Mr. Green


В старите коли има история, дух, характер, индивидуалност... В новите има основно блясък, най-често като блясък на току-що умит балатум. Уви, нямам финансовата възможност да поддържам кола, толкова стара, колкото бих искал, а именно Форд Мустанг от 70-те. В онези години автомобилите са се правили като да бъдат вечни. Сега се правят, като да те принудят след 3-4 години да си купиш друга. Една система, за да се развие, трябва да се усложни, а усложни ли се прекалено, спира да се развива. DEAD END STREET. Автомобилните компании градят просперитета си на човешката неудовлетвореност, която идва от невъзможността във всеки един момент да притежаваш най-доброто. Днес си с последен модел, утре вече си с предпоследен. И ако те друсат здраво комплексите и нямаш вътрешни качества с които да изпъкнеш, драпаш отчаяно за външни проявления - телефонче, тутурутка, обущета, в случая - кола. А за да се презастраховат, в случай че успееш да превъзмогнеш комплексите си, авто гигантите правят колите чупливи като детски играчки. Щеш не щеш, ще сменяш.
Audi RS2 е машина, вярна като нито една жена, и за разлика от нея, не остарява. С нужната поддръжка, машината и след 20 години може да изглежда все едно днес й е бил прощъпулника (не е най-уместната дума, ама нали сме в бебе форум Simple Smile). Трябват й само части.  За жени части още не се продават или поне не можеш да слезеш до ул. "Козлодуй" да си купиш.
Та така! Да сравняваш класическа стара, с масова нова кола, е като да сравняваш хляб с хайвер - пробвай колко дни ще можеш да ядеш от второто, преди да влезеш за дълго в бокса.  Grinning
А, и още нещо, вече последно. Моята 13 годишна кола, в момента струва над 35 000 лв. През 2020-та ще те питам колко ще струва твоята Simple Smile

# 82
  • Мнения: 2 755

АУДИ, 1995-1996 г.... Представям си в какво състояние, ще е..... ooooh!


Карам Audi RS2. От 95-та година. Съвместна разработка с Порше. 315+ конски сили. Прави от 0 до 200 за 15 секунди. Кажи къде ще ти е удобно да сравним моята (стара) с твоята?  Laughing

Аудиста, когато цитираш някого, го прави коректно. Смисълът на това което съм написала е следният - за 4- 5 000 лв. не може да се намери АУДИ в добро състояние. Както вече знаеш, поддръжката на тези коли е скъпа. Не коментирам състоянието на твоята. Кви състезания, кви 5 лева. На мен 125 коня ми стигат, защото в центъра на София, при 10-15 км/ч в задръстването и това е много.
А авторката на темата е нов шофьор и иска кола, която ще бъде карана предимно в събота и неделя. За какво да се набутва?

П.П. Аудиста, форума на АУДИ е по-подходящ за теб. Може да научиш нещо полезно. Peace

# 83
  • Варна
  • Мнения: 535
Та така! Да сравняваш класическа стара, с масова нова кола, е като да сравняваш хляб с хайвер - пробвай колко дни ще можеш да ядеш от второто, преди да влезеш за дълго в бокса.  Grinning
А, и още нещо, вече последно. Моята 13 годишна кола, в момента струва над 35 000 лв. През 2020-та ще те питам колко ще струва твоята Simple Smile
[/quote]
Та така...да сравняваш твоето 13г. Ауди с кола, която е класика е направо немислимо  Wink
Класика да...по-горе беше споменал за Мустанг-а, там съм съгласна, но не и за някакво 13г. годишно ауди, било то и RS. Твоята може и да стане класика, но това ще е след 20г. и пак не се знае. Класика става кола доказала се с годините, със собствен чар и дух, търсената от поколения кола. А каква класика има в преработена Б4?  Mr. Green
Явно си от върлите фенове на собствената си кола....лошо няма  Sunglasses

# 84
  • Мнения: 660
Вземи си една Хонда Сивик 1998-200 гд,намират се трудно,но има за  5000-6000 лева.Много са удобни,здрави.
Японската кола е най доброто,цената и се задържа по дълго,по малко се чупи,и е мит,че частите и били скъпи,дори  да ис а малко по скъпи,катос е чупи по рядко,по добре нея,отколкото някоя с евтини части,а всеки път да е в сервиза и все  с нови част..
успех...
Peace

# 85
  • София
  • Мнения: 2 271
Ха...няма нищо странно в това че жени консултират жени за коли.
Аз като съм потребител в този форум да не би единствените неща които ме интересуват да са дрехи, обувки и разните му там други женски работи.
Има жени които са доста компетентни по теми коли, в това число слагам и себе си, защото това доста време ми е било професия.
Така, че не слагай всички под един знаменател  Wink
Ако не се лъжа и двете членуваме и в един автомобилен форум,  така че теб не те слагам под общия знаменател. Но, представи си колко от жените в този форум са като теб и мен и колко отговарят с клишета. За това ми се струва нелогично да вярваш на съветите за кола тук...

Наистина смятам, че авторката трябва да се посъветва с професионалисти. Отвори "мобилето" и разгледай какво се предлага на цената, която можеш да си позволиш. Прецени на теб горе-долу какво ти харесва и какво ти се иска и попитай някой, на когото имаш доверие.

# 86
  • Мнения: 2 323
Именно, Лара! И аз това исках да кажа, а май стана така, че някои се обидиха Hug

# 87
  • София
  • Мнения: 708
каквато и кола да купиш гледй да е безопасна- да има нужните еърбеци и ламарините да са здрави! Мисля че това е от особена важност за начинаещи (а и напреднали) шофьори!
Иначе аз на твое място бих си взела кола втора употреба. успех!  Peace

# 88

АУДИ, 1995-1996 г.... Представям си в какво състояние, ще е..... ooooh!


Карам Audi RS2. От 95-та година. Съвместна разработка с Порше. 315+ конски сили. Прави от 0 до 200 за 15 секунди. Кажи къде ще ти е удобно да сравним моята (стара) с твоята?  Laughing

Аудиста, когато цитираш някого, го прави коректно. Смисълът на това което съм написала е следният - за 4- 5 000 лв. не може да се намери АУДИ в добро състояние.


Виноват!

# 89
Понеже в момента е актуално, вижте това и решавайте:

http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q

# 90
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Това дето стигна най- високо и слезе без проблем по пързалката AUDI ли беше  newsm78

# 91
  • Мнения: 2 161
Как ги карате тези японски коли,незнам.Прочетох мимоходом,че авторката е млад шофьор-едно по-старичко Ауди ще ти свърши добра работа.Аз съм фен на немските коли.

# 92
  • София
  • Мнения: 15 242
Как ги карате тези японски коли,незнам.

Много ясно как. С кеф.   Grinning

# 93
  • Мнения: 2 161
Как ги карате тези японски коли,незнам.

Много ясно как. С кеф.   Grinning
Е,добре.Нека да има повече немски за нас другите. Wink

# 94
  • Berlin
  • Мнения: 11 272
да се включа и аз пак. от няколко дни имам  книжка  Mr. Green. та приятелите ми (мъже) ми препоръчаха само голф
или поло. други марки не влязоха в разговора. засега карам А4-то на приятеля ми Simple Smile готино се кара, ама не е за млад шофер.

# 95
  • Мнения: 434
Аз скоро си купих първата собствена кола и ще ви кажа как я избрах:
1. Цена - за мен тавана беше 3000лв и то след разни такси, първоначална смяна на масла, филтри, ремък;
2. Колко е масова в България?
3. Имаш ли идея за добър сервиз (автомонтьор)?
4. От къде я купуваш? Аз не бих се доверила на търговците на Горубляне, и разпространих сред приятелите ми че търся ефтина, запазена, кола с 4 врати.

Резултата : Строен 3Х, бензин 1,6i, 1993, в перфектен външен вид, от познат, на който му беше излишна. Платих му 2000лв. такси при нотариус, нав талон,  смених консумативи и бензинова помпа. И до сега + 2 зимни гуми и ГО ми е 2700.
Доволна съм от тази кола, защото е много лека за управление-много манервена и се държи добре и в града и извън него, рахзода й е малък (зависи как караш разбира се), не я мислиш къде я оставяш.
Направих 1100км. досега и съм много доволна.



# 96
  • Мнения: 674
Опел корса също е добър вариант за теб. Хубави моделчета има на цена 3500-4000лв.
Гледай обаче колата да е Немска или Австрийска и в никакъв случай Италианска!!
Успех!! Grinning Grinning Grinning

# 97
  • Мнения: 3 818
Нямам претенции да разбирам много, но ще споделя скромен опит в търсенето на кола.
Ние искахме нещо за около 4000лв., което да бъде достатъчно голямо като за семейство и да не е прекалено старо.
Като четяхме в mobile.bg нещата изглеждаха доста по-розови от действителността. Нещата си ги мислиш по един начин на теория  и съвсем другояче като тръгнеш конкретно да търсиш кола, да й се заглеждаш и да гледаш цените.
Оказа се, че за 4-4500лв. кола след 97-98г. в добро състояние трудно можеш да си намериш и основно е Фиат Брава. Става дума за преди 8-9м, възможно е сега нещата да са се променили.
В крайна сметка си избрахме Роувър. На всички им се вижда много екзотичен избор, а ние сме много доволни, въпреки че приятелите ни клатят потресено глава. И точно понеже хората я възприемат като екзотична марка, цените им са много тънки.
Това, което аз разбрах от търсенето е, че най-важното нещо е да търсиш с човек, който разбира. Когато й направиш цялостен оглед и знаеш какво да гледаш и избереш кола, която е наистина здрава, може да имаш чудесна кола, все едно каква марка е.

# 98
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Опел корса също е добър вариант за теб. Хубави моделчета има на цена 3500-4000лв.
Гледай обаче колата да е Немска или Австрийска и в никакъв случай Италианска!!
Успех!! Grinning Grinning Grinning
За немски и италиански марки коли съм чувала ама за австрийски  newsm78

# 99
  • Мнения: 674
Опел корса също е добър вариант за теб. Хубави моделчета има на цена 3500-4000лв.
Гледай обаче колата да е Немска или Австрийска и в никакъв случай Италианска!!
Успех!! Grinning Grinning Grinning
За немски и италиански марки коли съм чувала ама за австрийски  newsm78
Имам предвид карани в Австрия и Германия пък то е ясно че са немски.... Laughing

# 100
Здравейте и за много години,

По темата хора разни идеали разни. Нова или втора ръка зависи какво търсиш нещо което да те вози барем 5 год. и да не правиш ремонти, само караш, пълниш и на 30 000 км. сменяш масло, или нещо което да превисваш по сервизи и да те решат. Другото не лоцеприатно за кола на втора ръка, особено купена в БГ, е че не се знае откъде е внесена, кой я е стопанисвал преди теб и как. Масата коли 2-ра ръка тук са от италиа, в повецето случаи вандалски стопанисвани, без сервизни документи. Малко по добра е ситуациата с коли от Австрия, Германия, но пак старото си е старо. Нова кола винаги е по добре. Но ако не иская да инвестираш в нова кола, веце и в Бг официалните вносители предлагат употребявани автомобили, сервизирани, със гаранция. По отношение на марката  Ауди, не са лоши и Wv, донякъде са сполучливи и по-новите seat. Аз персонално карам Ауди А3 и съм доволна, е разбира се не става за разходка в гората, ниска е.

Но хора разни разни идеали, това е просто мнение

# 101
  • Мнения: 220
Цитат
Нова или втора ръка зависи какво търсиш нещо което да те вози барем 5 год. и да не правиш ремонти, само караш, пълниш и на 30 000 км. сменяш масло, или нещо което да превисваш по сервизи и да те решат. Другото не лоцеприатно за кола на втора ръка, особено купена в БГ, е че не се знае откъде е внесена, кой я е стопанисвал преди теб и как. Масата коли 2-ра ръка тук са от италиа, в повецето случаи вандалски стопанисвани, без сервизни документи. Малко по добра е ситуациата с коли от Австрия, Германия, но пак старото си е старо. Нова кола винаги е по добре. Но ако не иская да инвестираш в нова кола, веце и в Бг официалните вносители предлагат употребявани автомобили, сервизирани, със гаранция. По отношение на марката  Ауди, не са лоши и Wv, донякъде са сполучливи и по-новите seat. Аз персонално карам Ауди А3 и съм доволна, е разбира се не става за разходка в гората, ниска е.

боже опази!!!

bebka krasi  - ти ли, дето си сменяш маслото на 30 000 км. ще ми говориш за вандалски стопанисвани, без сервизни документи коли.... божееееееее, прибирай си версиите боже!!!!

п.п. горкото Ауди А3

# 102
тати нещо си там да си чувал за синтетични масла, препоръчшам ти да отидеш в сайта напр. на Кастрол и да по прочетеш

# 103
  • София
  • Мнения: 1 890
  Предполагам имаш предвид Каско ?  Crazy

# 104
наистина доста по скъпично излиза от обилайните наливни балвочи които се предлагат по масовите сервизчета

# 105
  • Мнения: 2 755
Това дето стигна най- високо и слезе без проблем по пързалката AUDI ли беше  newsm78
Да, Оуроуд куатро. Екстра колица  Peace

# 106
  • Мнения: 2 755
наистина доста по скъпично излиза от обилайните наливни балвочи които се предлагат по масовите сервизчета
Синтетични, полусинтетични или минерални, добре е да се сменя маслото на всеки 10- 12 000 км. Това кой, какви реклами си прави по разните сайтове, не е важно. 

# 107
  • Мнения: 532
От 6 месеца моя син си търси кола/втора употреба/ Та от него знам :Тойота и нищо друго! Но са доста скъпи ,мина на вариант Хонда.Но все японско!Цената ....тръгнехме от 3000,стигнахме до 5000 !
Успех!

# 108
  • Мнения: 4 916
От 6 месеца моя син си търси кола/втора употреба/ Та от него знам :Тойота и нищо друго!

Ех, как обичам такива категорични изказвания  Mr. Green

# 109
  • Мнения: 434
  Предполагам имаш предвид Каско ?  Crazy
Не само + Гражданска отговорност. Много ми ефтина колата за каско! Имам пред вид , че цялата със ГО е 2700.

# 110
Както кажеш
За теб може да е реклама предписанието на производителя на автомобила и на маслото, за мен не е. Предпочитам да си съблюдавам инструкциите им, и в Германия, където съм си я купила колата и където съм я карала година и половина, и сега тук в БГ в уторизиран сервиз на алди, ми сменят маслото на този километраж, а и това са и данните които въвеждат в б.компчтъра на колата. 

# 111
  • Мнения: 2 755
Ок, bebka krasi . Няма да спорим. Все пак ми стана интересно, с какво масло караш и колко струва литъра?

# 112
кострол лонглайф, като цена оклол 40 лв. за 1 литра

# 113
  • Мнения: 2 005
Подкрепям напълно мнението, че щом си начинаещ шофьор ти трябва по-евтин автомобил. Опел е добър избор, независимо от модификацията (малките са по-маневрени заради размерите си, а големите задължително имат хидравличен волан, също така и по-новите имат такива екстри). Проблем на по-старите от 1995-6г. е че им изгнива ламарината. След 1996г. този проблем е решен. Корса около 2000г. на малко километри е идеалния вариант. Съпруга ми, още преди да се оженим, има Опел Вектра 1.8 1991г., която в момента е на 200 000 км. и въпреки, че отдавна имаме по-нова кола, си я кара и не му пука.  #2gunfire Той не само я кара, но не слиза от нея докато не го набия  #Crazy Казва, че не я е поддържал толкова години за да я "подари" на някого.  Успех, дано направиш добър избор.  bouquet

# 114
Без да генерализирам, от факта че сте жени, ще кажа нещо, с което повечето мъже ще се съгласят: последната истинската кола бе Мерцедес 124

# 115
  • Мнения: 2 161
В едно предаване подробно обясняваха,че мерцедес 190 били много успешни.

# 116
  • 5 етаж в ляво
  • Мнения: 1 407
От има няма 2 седмици съм с VW Битъл,и е мнооо яка кола.Аз по принцип съм за Фолксваген,но ти си решаваш Peace.От тях по здрави коли няма,Те и затова държат цена.До сега сме сменили 5 коли ,като от тях три бяха голфове.В момента мъжа ми кара Бора,а аз Битъла.Но цената не пада бе....До тези пари голф 4-ка ще вземеш и то млада....

# 117
Мерцедиес 190 незнам ако към днешна дата са толкова добри защи са ги кръстили мъртви души

# 118
  • Мнения: 2 161
За първи път чувам това.Аз съм фен на Мерцедес,но не на 190,просто защото са стари.

# 119
  • на пистата
  • Мнения: 5 850
последната истинската кола бе Мерцедес 124
smile3521

# 120
  • София
  • Мнения: 2 271
До тези пари голф 4-ка ще вземеш и то млада....
Не знам за какви пари говориш, но авторката е приготвила 4-5000 лв. Няма как да си вземеш читава четворка за тези пари.

# 121
Абе всичко е компромис.
А и е факт - на всеки гаджето е най-убаво, а колата най-икономична (обратния вариант е достоен за Томас Моровата "Утопия", но уви...) Simple Smile

# 122
  • Мнения: 634
Аз ще се присъединя към мнението за Ситроен ЗХ - здрава и маневрена кола, подходяща както за градско, така и за по-дълго пътуване.
А темата за здравината на Голф и VW не ми се коментира, както и специфичната група шофьори, които карат въпросните автомобили (не случайно с бълг. език се появи ново съществително - голфаджия). Mr. Green Не искам да обидя феновете на Голф, но това е моето мнение. Embarassed

А както казва моят мъж -  най-важното не е моделът, а да е здрава (тоест поддържана) и икономична кола.

# 123
  • Мнения: 459
В семейството ми всички сме Голфаджии. Е няма по-здрава кола. От всички мъжки изказвания, които съм чула и чувам никога не бих си взела италианска кола. Това и майсторите не искат да го виждат в гаражите си.

# 124
  • Мнения: 105
На мен лично са ми омръзнали прехвалените от разбирачи мъже голфове и изобщо грозните немски коли дето возят като каруци. Това че издържат на дупките в София им е и единственото предимство, според мен, но миришат лошо и возят лошо.

Аз бих избрала Toyota Aygo - мъничка градска кола, красива като бижу и не скъпа. Нова варира някъде между 14 000 и 20 000, зависи от нивото на оборудване, така че парите ще ти стигнат за първоначална вноска. Или нещо от тази категория. Не забравяй, че трябва и да те кефи колата, та даже и цвета. Ако те кефи, много бързо няма да си вече начинаещ шофьор.

А съм за нова кола защото старата е като котка в чувал - може и да имаш късмет, а може и да се наложи да похарчиш чудовищни суми за ремонти. Да, частите на японските коли са по-скъпи, но обикновенно не се развалят първите седем-осем години.

# 125
  • 5 етаж в ляво
  • Мнения: 1 407
Е,това че миришат лошо ,се дължи на пътуващите в колата Joy
'кво е виновна колата Mr. Green

# 126
...но миришат лошо и возят лошо...

Според мен миришат на този, който се вози, независимо дали се вози лошо или не...

# 127
  • Мнения: 2 161
и изобщо грозните немски коли дето возят като каруци. Това че издържат на дупките в София им е и единственото предимство, според мен, но миришат лошо и возят лошо.

Моят немски мерцедес не мирише лошо,защото всяка сутрин се пръска с парфюм на Ейвън и си слага под мишниците сух дезодорант.Откакто смени тънките токчета с платформи,вече и не друса като каруца.

# 128
  • Мнения: 2 401
Шанел, и ти ли имаш шафьор/ка? Щото не ми се връзва някак си да ползваш американски парфюми..

# 129
  • Мнения: 2 161
За какви американски парфюми говориш?И какво общо имам аз с изпотените мишници на колата си?Нямам шофьор,не съм богата жена.

# 130
  • Мнения: 727
нисан Peace.......микра

# 131
  • Мнения: 105
Хе-хе, знаех си аз, че гордите собственици на немски коли ще скочат веднага.

За миризмата имах предвид изпаренията на бензина - задължително ми става лошо в голфове и опели. Но знам ли, сигурно сте прави, може може пък да е от собствениците  Wink

Айде, от мен да мине, факт е че мерцедес и ауди са си хубави коли, но момичето пита за нещо в категорията VW или Opel. Да не му спамим темата, все пак.

# 132
  • Мнения: 2 161
Е,изобщо не скачам.Написах го на шега,то се знае.Все пак не съм изобретила аз автомобила.

# 133
  • Мнения: 6 167
Това и майсторите не искат да го виждат в гаражите си.

Така ли? Един от най-известните майстори в София кара само италиански коли и много ги препоръчва.
Хайде да не обобщаваме кой какво би си взел.  Stop
И аз не бих си взела немски Москвич (Опел), а голфа отдавна е символ на една порода хора, с които не желая да ме свързват , но това не е темата Laughing

# 134
Italenische scheise казва немците по отношение на ит. коли без изключение

# 135
  • на село
  • Мнения: 3 950
Още ли я дъвчете тази тема  Mr. Green.

Поне авторката да каже на какво се спря, че да се спрем и ние.

# 136
  • Мнения: 6 167
Кой тва? някой.

# 137
Това и майсторите не искат да го виждат в гаражите си.

Един от най-известните майстори в София кара само италиански коли и много ги препоръчва.

Нали е майстор, може да си го позволи  Grinning

# 138
  • София
  • Мнения: 2 271
Това и майсторите не искат да го виждат в гаражите си.

Един от най-известните майстори в София кара само италиански коли и много ги препоръчва.

Нали е майстор, може да си го позволи  Grinning

И аз това си помислих   Simple Smile

# 139
  • Мнения: 220
Цитат
Italenische scheise казва немците по отношение на ит. коли без изключение

да де да, щото на италианските коли им била много слаба електрониката, пък тя на всички италиански коли е Бош...

# 140
  • София
  • Мнения: 2 840
Айде, от мен да мине, факт е че мерцедес и ауди са си хубави коли, но момичето пита за нещо в категорията VW или Opel. Да не му спамим темата, все пак.

И BMW са хубави коли.

Но, моля, стига сте слагали VW в някаква графа на евтини коли.
Touareg e страхотна кола и за градско, и за извънградско.
VW Touareg 5.0 TDI automatic е с цена над 146 000лв.

Еоs  е приказна дамска кола.
Базовата цена на Volkswagen Eos в Германия е 25 950 евро.

Харесвам и двете коли. Тоарега даже го харесвам повече от джипките на БМВ, да не говорим за тези на Мерцедес, които ми изглеждат меко казано грозновати.
Само Q7 май ми харесват повече, но се колебая.

# 141
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Напълно те подкрепям КЛОНКА  newsm10 Наскоро демонстрираха мощността на VW Touareg бяха му вързали отзад един Боинг, тръгна джипа без проблем и самолета засурна след себе си  newsm09 Аз съм за немските автомобили  smile3521

# 142
някой да раздате салфетките за да си избършите плчмките. Момичето пита за кола до 5 000 лв.

# 143
  • София
  • Мнения: 2 840
някой да раздате салфетките за да си избършите плчмките. Момичето пита за кола до 5 000 лв.

Това го разбрахме.
Само не разбрах защо точно в тази връзка беше лепната марката Volkswagen, поради която причина реших да я извадя от графата "евтини", демек нисък клас автомобили.

VW са много качествни и далеч не евтини возила.
Ей затова написах горното, а не за да посъветвам мацката да си купи Touareg, ясно е, че няма да смогне с 5 бона само гумите му да си позволи.

P.S. К'во е това "плчмките"?
Плюнки???

# 144
Да де плюмки, тъпа кирилизация. Но това в кръга на майтапа.
Аз лично съм съгласна с твоята теза, това е концерн произвеждащ возила от целия спектрър - нисък, среден, лукс. За съжаление обаче в съзнанието на българина VW = голф2=перничанин=ужас

# 145
  • София
  • Мнения: 1 890
VW = голф2=перничанин=ужас

  = чалга до дупка + задължителни лепенки по колата  Joy  hahaha

# 146
  • София
  • Мнения: 2 840
Ама, моля ви се, това си е супер добра марка.
Имаме и Ауди, и БМВ, но аз искам VW. И ми е обещан Mr. Green
Харесвам двата споменати по-горе от мен модела, а и други, впрочем, и хич не мисля да придобия имиджа на перничанин и там каквото движеше съвместно с идеята Голфпич Twisted Evil

Общи условия

Активация на акаунт