Метро до Перник срещу боклука?

  • 1 899
  • 30
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 2 013
Метро до Перник! Ако приемат боклука...
Идеята е на Бойко Борисов.
Какво мислите?


Редактирам се. Идеята не е на Бойко Борисов, но той е за.

от econ.bg

София може да помогне на Перник в изграждането на метрото дотам, а в замяна миньорският град да приеме в регионалното си депо софийския боклук. Това заяви в интервю за Агенция “Фокус" кметът на София Бойко Борисов.

“Областният управител на Перник иска метрото да стига дотам. И ето, че виждам едно гениално решение за по-нататък – регионалното депо за боклук, което да поеме и софийския боклук, а ние да им направим метрото, посочи Борисов. Той допълни, че 40 000 души от Перник идват на работа в София всеки ден и ако двата града са свързани с метро, Перник ще се обособи като “квартал на столицата”.

“В същото време се работи усилено по изграждането на автомагистрала “Люлин”, за да не минава потокът от коли от Перник през “Княжево”, допълни Борисов.

По повод закъснението в сроковете на изграждането на метрото от японската компания “Тай Сей”, Борисов заяви ,че е имал среща с японския посланик и представители на корпорацията и е настоял да се навакса изоставането. “Глобите, които плащат им излизат доста солено”, допълни той.

Последна редакция: ср, 26 дек 2007, 22:31 от Divana

# 1
  • Мнения: 9 903
мислех, че идеята е на перничани, понеже 20 хиляди работели в София, а 10 хиляди ходели в столицата на училище всеки ден.....

# 2
  • Мнения: 2 013
Току що чух изречението "Идеята е на кмета на София Бойко Борисов". Освен да не съм чула добре newsm78

Редактирам се. Май не е негова идеята

# 3
  • Мнения: 9 903
http://www.lev.bg/view_article.php?article_id=13685
http://www.standartnews.com/bg/article.php?d=2007-12-21&article=215520

това бяха първите информации, които не излизат от кмета. Освен по празниците да са направили няколко бързи очни ставки по места Simple Smile

мда, редактирам: 6 дни по-късно на ключовите думи "Перник метро боклук" в гугъл излизат и думите на ББ Simple Smile

# 4
  • Мнения: 2 013
http://www.lev.bg/view_article.php?article_id=13685
http://www.standartnews.com/bg/article.php?d=2007-12-21&article=215520

това бяха първите информации, които не излизат от кмета. Освен по празниците да са направили няколко бързи очни ставки по места Simple Smile


Редактирах се. Тези дни не съм чела нищо, сега чух по новините на бТВ.
Мисля си, че може би е добре да се инвестира в земя край Драгичево Joy Joy Joy

Аз засега искам метро до Южния парк, ако може. Преди Перник.

# 5
  • някъде в орбита...
  • Мнения: 2 913
Това е голяма тъпотия. Тез хора така и не успяват да решат проблема с боклука, само се опитват да го пробутват тук-там. Сега пък Перник включиха в играта. Вече почва лееееееко да ми писва с тая история   Close

# 6
  • Мнения: 4 300
Те докато направят метро до Перник с нашите темпове....внукът на Симеончо ще се ожени Mr. Green Последният имам предвид, Симеон Хасан.

# 7
  • Мнения: 2 401
Никой няма да се навие за приеме боклука, независимо какво ще получи в замяна. Заради поговорката - на Вуте требе да му е зле.
Иначе за Суходол - това място от край време е сметище, още преди да се насели, всички са били наясно с това, когато са решили да строят там.. Сори ако звуча грубо, ама тоя боклук не може да остане в града.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 4 222
Тъй като Б.Б. не успява да осъществи голяма част от предизборните си обещания, това очевидно е поредната маневра да си измие ръцете от проблема с боклука.
Да, голям е потока на перничани към столицата. Това са хора, които работят тук и поради това те реализират огромна част от трафика на София, защото ползват личните си автомобили. Дали някой от вас случайно не е забелязъл, че напоследък трафика е непоносим, задръстванията огромни, времето необходимо да се стигне от точка А до точка В - все по-голямо?
Защо в такъв случай въпросът за метро до ПК срещу боклук е поставен от позицията на услуга спрямо перничани?
Всъщност да - тук работи стратегията "с един куршум два заека".

# 9
  • Мнения: 2 013
Не знам дали стратегията ще проработи - от гледна точка намаляване на трафика. И сега има влакове нон-стоп, могат тях да ползват и няма да допринасят за трафика.
Но перничани не са глупави хора - кооперират се по 4-5 в кола, делят разходите и идват в София. И да бяха само перничани - с мед да ги намажеш. Сигурно една трета от Радомир идва в София на работа. Попаднах на таксиметров шофьор от Радомир, който всяка сутрин и вечер пътува до дома си - беше му първи ден в София, та му обяснявах къде е Южния парк.
А освен Радомир има още куп градчета и села в радиус 100 км.

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 4 222
Аз пък не зная дали си пътувала ПК-СФ сутрин с влака. Ад е. И това независимо от онези, които пътуват с автомобилите си.
А когато влакът е преминаващ през Перник от Кулата - тогава е нещо страшно. Хора буквално висят от вратите.
Проблемът и с трафика и с пътуващите от провинцията за работа тук е много сериозен. И поради това подозирам в горенаписаното от мен "гениалния" ни кмет.

# 11
  • Мнения: 2 013
Не, не съм пътувала с влак от Перник. Многократно обаче с кола - на Владая и Княжево е ужас! Не може да има подобен изход от София към целия Запад по Е-79!
Според мен обаче вливането на повече пари за по-бързото изграждане на магистрала Люлин е по-смислено, отколкото строеж на метро до Перник. Да построят метро до всички точки на София, защото май южните квартали въобще не влизат в плановете. Така ще се облекчи трафика, сигурна съм.
Имам куп приятели в Лондон с достатъчно пари за каквито си пожелаят коли. Е, возят се с метро. Така им е по-удобно. 

# 12
  • Мнения: 1 941
Честно казано не виждам нищо лошо в подобна идея. Иначе Перник кво дава на София в замяна на осигурените работни места? Пък и перничани малко или много допринасят за боклука тук. Така, че Перник с най -добри чувства, но няма ли да ви е по - добре с метро? Разбира се говорим хипотетично, както някой по - горе беше отбелязал с темповете, с които върви строежа тук, сигурно всички ние ще надживеем деня, в който между Перник и София ще има метролиния.

# 13
  • Мнения: 9 903
сигурно всички ние ще надживеем деня, в който между Перник и София ще има метролиния.
дано го надживеем наистина, кхъ.

# 14
  • гр.София
  • Мнения: 4 156
 Имам чувството,че софиянци няма да слязат от колите си,за да се набутат в Метрото. Дано перничани да са склонни да го направят.

 А ББ обеща още 2 лъча-до Летището и от Бояна до Централна гара.

# 15
  • Мнения: 2 013
Аз ще се возя на метро! Само да го построят!

# 16
  • Мнения: 1 941
сигурно всички ние ще надживеем деня, в който между Перник и София ще има метролиния.
дано го надживеем наистина, кхъ.
мдааам, страшно съм се изказала  Joy

# 17
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Леко в страни от темата....всяко населено място трябва да си има сметище. Но не винаги наблизо има подходящ терен. В общи линии България не е голяма страна и навсякъде има градове, градчета, села, махали. Така, че където и да се избере площадка за сметище все ще е близо до някое населено място или до водоизточник. Проблемът е, че трябва сметищата да се изграждат по съответните изисквания и да се построят съответните заводи за преработка

# 18
  • Мнения: 94
Никой няма да се навие за приеме боклука, независимо какво ще получи в замяна. Заради поговорката - на Вуте требе да му е зле.
Иначе за Суходол - това място от край време е сметище, още преди да се насели, всички са били наясно с това, когато са решили да строят там.. Сори ако звуча грубо, ама тоя боклук не може да остане в града.

Живея в Суходол на същото място където са живели моите баби, дядовци и прадядовци. Прадядо ми е роден 1903г. дали тогава сметището е било тук?
Със сигурност местноста не е била само голи поляни когато то е  направено, така че недейте с прибързаните изказвания, моля.
С едно съм съгласна, боклука не може да остане в града, но Суходол  също е част от този град.  Намира се между Горна баня и Банкя, които са курортни селища известни с минералните си извори, дали е подходящо да има сметище между тях?

# 19
  • Мнения: 4 585
Пазар на труда е все пак. Нишата е заета, следователно и двете страни ги устройва.
Може да се спори по въпроса дари София прави услуга на Пелник, осигурявайки работни места, или обратно - Перник прави услуга на София, заемайки работни места, от които коренякът софиянец четвърто поколение се гнуси. Перничани спокойно могат да кажат ебем ви метрото, нещем ви боклуците.
Решаването на транспортен проблем е задължение на общината, ако проблемът е на част от републиканската пътна мрежа - на държавата. Щом е възникнал проблем, някой е проспал момента да предвиди инфраструктура.
Какви 5 лева от Перничани? Перник си е достатъчно замърсен.
Това софето голям тарикат бе. Бат Бойко и той се изучи.

# 20
  • Мнения: 4 300
Леко в страни от темата....всяко населено място трябва да си има сметище. Но не винаги наблизо има подходящ терен. В общи линии ..
Това е отминала работа...всеки голям град трябва да има завод за преработка на боклука. ББ мисли като пожарникар ( да ме прощават пожарникарите, нищо лично, но когато управляваш град, трябва да мислиш като кмет).
Иначе всички, които са учили маркетинр сигурно знаят историята за една компания в Щатите през 30-те ако не се лъжа, името ми убягва. Произвеждала капани за мишки. В крайна сметка фалира, защото не се е осъзнал фактът, че потребителите искат качествено нов начин за борба с мишките- отрова- а вместо това разработвала все по нови и сложни капани.
Та и проблемът с боклука е същия- каквото и сметище да се направи все ще бъде недостатъчно и неефективно. Трябва да има завод, разделно събиране и преработване. В Япония разделят боклука на 40 категории. След преработката остава само фин прах, който се използва като добавка за улинчия асфалт.
Също е и с трафика. Колкото и да разширяват пътищата трафикът ще се увеличава- просто всички ще се пренасочват по новия, по голям и удобен път. Трябва да се мисли за обществен транспорт, най вече метро. И да се стимулират хората да го използват.

# 21
Много от перничаните имат здравословни проблеми, заради замърсения въздух от заводите. Така че според мен пова предлоление е абсурдно.

# 22
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Това е отминала работа...всеки голям град трябва да има завод за преработка на боклука. ББ мисли като пожарникар ( да ме прощават пожарникарите, нищо лично, но когато управляваш град, трябва да мислиш като кмет).
Знаеш ли колко струва един завод за преработка и колко време трябва да мине докато всеки град се сдобие с такова. Да не говорим, че едва ли някой ще даде пари за завод на някое селце или махала. А те също изхвърлят боклуци. Реално погледнато сме на светлинни години от Япония.

# 23
  • Мнения: 4 300
Да не искаш да кажеш че е по евтино и бързо да се построи метро вместо  завод ?

# 24
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
С едно съм съгласна, боклука не може да остане в града, но Суходол  също е част от този град.  Намира се между Горна баня и Банкя, които са курортни селища известни с минералните си извори, дали е подходящо да има сметище между тях?
Минералните извори идват от дълбочина повече от 100м. Единствения начин да се замърси минералната вода е като се смеси с пресните води, залягащи под земната повърхност. Това е рядкост. Едва ли производителите на мин.води го допускат. А когато се прави сметище се изследва терена-какви почви залягат. По съвремени стандарти на дъното на сметището се слага изолираща мембрана, която не позволява на сметищния инфилтрат да пропива в земята. Сметището на гр.Асеновград е близо до помпена станция, но водата от станцията е чиста.

Отделно има много фактори жителите на 1 град да са със здравословни проблеми.

# 25
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Да не искаш да кажеш че е по евтино и бързо да се построи метро вместо  завод ?
Не коментирам кое е по-евтино и че едното трябва да е за сметка на другото. Говоря само за сметищата

# 26
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Решаването на транспортен проблем е задължение на общината, ако проблемът е на част от републиканската пътна мрежа - на държавата. Щом е възникнал проблем, някой е проспал момента да предвиди инфраструктура.
Повечето градоустройствени планове на градовете са стари-1950-1980 година, когато се е предвиждало в съответния град определено количество живущи. Факт е, че към днешна дата в градовете живеят повече хора от колкото е предвидено. И сградния фонд, и инфраструктурата не отговарят на съвременните нужди

# 27
  • Мнения: 4 300
Сметището да не е безплатно?
Терен, хидрогеоложки проучвания, транспорт ( щото е извън града, нали така?), социални или инфраструктури компенсации ( метро или нещо друго)  и т.н., и т.н. След десет години разходи за рекултивация на сметището.  Като туриш и глобата от ЕС заради ориенталските ни сметища и току виж излязло по скъпо и от завода Mr. Green

# 28
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Сметището да не е безплатно?
Терен, хидрогеоложки проучвания, транспорт ( щото е извън града, нали така?), социални или инфраструктури компенсации ( метро или нещо друго)  и т.н., и т.н. След десет години разходи за рекултивация на сметището.  Като туриш и глобата от ЕС заради ориенталските ни сметища и току виж излязло по скъпо и от завода Mr. Green
newsm10 Права си. Обаче не може да се махне с вълшебна пръчица и всичко в България да стане чудесно от раз. Като гледам на никой там горе не му пука. ЕС ще глобява...нали е от джоба на данъкоплатеца...Аз не знам как нашата държава не е спряла да съществува.... newsm78. Явно ще си чакаме в продължеие на поне 50 годининки едно по едно да се оправят нещата в БГ

# 29
  • Мнения: 1 941
Волф да ме прощава, ама по моите наблюдения перничани не работят само "гнуслива" работа в София. Инак сметищата са отживелица то е ясно, истината е в заводите. Но, нали и за тях трябват терени. Което значи пак протести. Имаше идея по едно време, като се заговори, че ще карат балите в Бобов дол, София да даде парите за построяването на завода, а Перник, Бобов дол и там кои населени места бяха наоколо да се съгласят да е на тяхна териотория. За мен истината за забавянето на строежа на завода обаче е заради балирането, от което се печелят бесни кинти. Естествено на наш гръб.....

# 30
  • Мнения: 7 112
Чичката от Перник, който в новините обясняваше, че искал да му е топло като в метрото ... Outta Joint
Щом като са толкова препълнени влаковете - още едно вагонче или БДЖ да разработи схема с пускане на допълнителни влакове в натоварените часове. Явно изгодата на тази фирма да тъпче максимум хора на малко разстояние, е много добра.  Tired  
На хората в София просто не е им е задължение да бъдат облагани с данъци и такси, за да уреждат трафика със съседните общини и области. Да си накисва краката б.б. и да си гледа работата.
С парите за едно метро е по-добре да отворят работни места в самото населено място. И със съответната сума от частта на София да се инвестира в завод за отпадъци. За това време хората вече щяха да са се приучили да разделят сметта и да не представлява еко-заплаха пускането на въпросния завод.  

Общи условия

Активация на акаунт