Моля за съвет от юристи и работещи в туристическата сфера!

  • 2 380
  • 25
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 5 401
Честита Нова Година, мили момичета и момчета!   bouquet


Ето за какво става въпрос: На 29 декември заминахме голяма компания с малки деца в семеен хотел 2 звезди в Хисаря. Хотелчето трябваше да е запазено само за нас, общо 12 човека, за да можем спокойно да оставяме вечерно време и на самия празник децата си в стаите. Офертата намерихме в нета, резервацията беше направена още през септември, с платено капаро. Никой от нас не е ходил преди това на място.  Confused

Разочарованието ни от условията в хотела беше много голямо - няма нищо общо с публикуваните снимки в туристическите сайтове, но това се преглъща. Това, което не може да ни примири, е отношението на собствениците към нас, гостите на хотела. Не само, че не се съобразиха с нашите конкретни оплаквания, но и преди да заминем се държаха грубо и директно просташки. Не искам да навлизам в подробности засега. Стаите не се почистиха нито веднъж, кофите за боклук не се изхвърляха, тоалетна хартия не дадоха, телевизорите им гърмяха, ако въобще работеха. Парното е на дървени въглища, като работи от 12 ч. на обяд до 2 ч. през нощта. През останалото време - студ. Децата се разболяха, както и приятелката ми и аз. Не само че нямаше паркинг, както е обявено в сайта им, но и пред хотела преминава влак!  ooooh! Също така се оказа, че собствениците са поканили техни близки роднини, които ни принудиха да слушаме през цялата Новогодишна вечер чалга, а на сутринта ни наричаха "селяни", "сополанки" и т.н. #Cussing out
 
Заради това няколко човека от компанията решихме да предприемем мерки, за да може повече хора да узнаят истината, както и да информираме туристическите фирми, общината и контролния орган какво се случва на това място! Въпросът ми е кой определя категорията на хотелите? Отговорят ли горепосочените условия за хотел 2 звезди? На кого можем да се оплачем от хотела и от липсата на елементарно възпитание на собствениците?

Благодаря ви!   bouquet

# 1
  • Бургас
  • Мнения: 1 787
Не мога да те посъветвам за съжаление,не съм компетентна Sad
Съжалявам за това,което сте преживели на връх празниците.Доста гадничко.Защо не публикуваш линка на това "хотелче" като анти-реклама за да се знае,че е менте и други да не се подлъжат.

Пожелавам  ти успех и нека си получат заслуженото !  Peace

# 2
  • Мнения: 5 401
Да, права си. Това е хотел Наталис: http://www.hotelnatalis.hit.bg/

Ще ги публикувам и в Черния списък на хотелите в другия подфорум. В момента с едно от момичетата пишем отзиви в нета навсякъде където е възможно, но това не е достатъчно, понеже всеки може да си пише каквото си иска. Подозираме, че положителните отзиви за хотела, са писани от тях или от хора на тяхното ниво. Затова искаме да се свържем с официални органи и тур оператори.

# 3
  • Мнения: 331
Не знам дали темата е точно за този форум, но... модераторите ще преценят. Аз не съм специалист в областта, но от това, което прочетох в Наредба за категоризиране на средствата за подслон, местата за н … ене и развлечения  стигнах до заключението, че категоризацията в този случай е извършена от Министъра на икономиката по предложение на специализираната комисия по категоризиране. Пак той е този, който може да отнеме лиценза (или каквото там се издава при категоризация) в случай на нарушение на Закона за туризма. Контролът се осъществява от Агенцията по туризъм или от Комисията за защита на потребителите, така че най-добре е да се обърнеш към тях, или към въпросната Експертна комисия по категоризацията. Все някой ще обърне внимание. Колкото до това на какви изисквания трябва да отговаря хотел категория 2 звезди, пише пак във въпросната наредба. Погледни там и успех!

# 4
  • Мнения: 5 401
dan.dim, много благодаря!

За мястото на темата - по мои наблюдения тук влизат най-много майки и заради това пуснах темата тук, а не в На път.. Но, разбира се, ако модовете считат, че не съм за тук, да ме препратят където ми е мястото, както аз ще направя с лелята Лалка и нейния хотел.  newsm10

# 5
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
баси гадините !
единственото което може да направиш е навсякъде по форумите д анапишеш какво си преживяла, също така и по разните сайтове за туризъм .....
когато някой напише името на хотела в търсачките, ще се появи и твоето мнение ....

# 6
  • Мнения: 3 621
Съжалявам че са ви развалили празника , и дано в институцията от която зависи се заемат с въпроса и ти обърнат внимание , аз си мисля че и агенцията за защита на потребителите може да вземе отношение по въпроса
Но анти -рекламата която ще им направиш също ще свърши много добра работа иначе ако си траем ..ще продължават да ни лъжат

Последна редакция: ср, 02 яну 2008, 17:53 от Nefertity

# 7
  • Мнения: 5 401
Прочетох Наредбата за категоризиране... и имам за какво да се оплача. Както и очаквах на тема хигиена и поддържане на чистота хотелът издиша.

Надявам се да се включат мами, работещи в туристическия бизнес с някакъв акъл..

# 8
  • Мнения: 61
Категоризацията за такива семейни хотели и места за настаняване или къща за гости или както и да са го кръстили,се дава от Кмета на общината,по-точно самия документ се издава от общината,а за по-големите обекти от Министъра на икономиката, съгласно Наредбата за категоризацията /някой я беше цитирал по-горе/. Там можеш да прочетеш и какви са изискванията за съответния обект. Иначе жалба можете да пуснете, според мен първо до Министерството на икономиката,макар че те не се занимават с такива малки обекти,те ще я препратят на компетентния орган, а и биха могли да разпоредят и проверка,освен това мисля,че ще се ангажират и с мнение по въпроса. На второ място мисля,че е подходящо да пуснете жалба и до Потребителите, тяхната основна функция нали е точно това. Мисля,че ако се примирите само с жалба до общината,нещата ще се потулят на местно ниво. Надявам се да съм била мъничко полезна!! УСПЕХ!!!

# 9
  • Мнения: 160
като начало да Ви питам - издадоха ли Ви касов бон? Защото са длъжни да Ви дадат касов бон или фактура за нощувките , ако не са данъчните много ще им се зарадват. Знам, че е практика да не се прави това по малките обекти затова ще е в голяма Ваша полза.

Относно оплакване от обслужването - Агенцията по туризъм и КЗП.

# 10
  • Мнения: 5 401
Много ви благодаря, момичета! Ще действаме!   bouquet

като начало да Ви питам - издадоха ли Ви касов бон?...

Не, разбира се, мерси за идеята!

Последна редакция: ср, 02 яну 2008, 15:25 от pearly

# 11
Много съжалявам, че така са помрачили настриението ви за празниците.
За съжаление това е често срещана практика в нета и прошурите да се публикува инфо което се разминава с предлаганото на място. Повечето имат една стая за пред хората и като им ходят на проверка ги канят само в тази стая.
Преди време имах проблем само че не с условията, а с цената. Оказа се, че ни искат за една къща със 150 лв повече от обявените. В брошурата стайте бяха тройка, но понеже били с две легла по тек и половина трябвало да и платим за четири човека, нищо че едното е дете на две години. За щастие не бяха празници и без да се обесняваме с лелята, тръгнахме да си търсим друга къща. Не се наложи да се местим, защото лелята и мъжът й дойдоха, скарахме се доста, обясних й че няма да оставя нещата така, че ще подам жалби до всички институции, ще агитирам всичките си познати какви са мошенници, и няма да й платя повече пари от обявените. Освен това не ми е проблем да се приместя заедно с гостите си в друга къща. Исках от лелята да ми напише регистрационни карти за всички гости. Лелята взе да мрънка и си платихме толкова колкото е обявено. Но си задържахме картите, което допълнително я е притеснило. После се изкараха най-различни играчки за децата и бяха много мили.
Според мен можеш да подадеш жалба и в комисията за защита на потребителите. 

# 12
  • Мнения: 5 401
На мен също ми дойде на ум да се преместим в друг хотел още след първата нощувка, въпреки платеното капаро. Но градът беше препълнен и трябваше директно да стягаме багажа и да се прибираме или да останем. Искрено съжалявам, че не си тръгнахме и не оставихме нещата до там, а си причинихме толкова негативни емоции. Вместо да си починем и да празнуваме, ние се натоварихме психически, изнервихме се до краен предел и лошото е, че простаците се забавляваха от това!  Sick

# 13
  • Бургас
  • Мнения: 1 787
На мен също ми дойде на ум да се преместим в друг хотел още след първата нощувка, въпреки платеното капаро. Но градът беше препълнен и трябваше директно да стягаме багажа и да се прибираме или да останем. Искрено съжалявам, че не си тръгнахме и не оставихме нещата до там, а си причинихме толкова негативни емоции. Вместо да си починем и да празнуваме, ние се натоварихме психически, изнервихме се до краен предел и лошото е, че простаците се забавляваха от това!  Sick

Ох,мила така като те чета и аз се ядосвам на такива простаци.
Май трябваше да си тръгнете без накрая да плащате нищо освен капарото ,което сте оставили.Те такива това заслужават.

# 14
  • Мнения: 5 401
kloie, ама не се ядосвай точно пък ти! Я бързо да забравиш тази тема и да си погалиш коремчето от нас!   bouquet

Ако ви напиша какви глупости ни наговориха и на какви изпълнения станахме свидетели, всички ще ми завидите! С такива хора за първи се срещам и въпреки, че желанието ми е да ги забравя час по-скоро, искам да има някакво възмездие. Компанията ни се състоше от икономисти (аз в тази група) и хора на изкуството. А срещу нас - простотия небесна!

Последна редакция: ср, 02 яну 2008, 17:44 от pearly

# 15
  • Бургас
  • Мнения: 1 787
Няма мила.Просто си представих какво сте преживели и на чий гръб печелят такива идиоти.Не стига,че отиваш с парите си и те трябва да те носят на ръце и угаждат,а те се държат като ..нямам думи направо. #2gunfire #2gunfire

# 16
  • Мнения: 2 829
Ами според мен можеш да подадеш оплакване на данъчните, че не са ти издали касов бон, можеш да им пратиш противопожарната инспекция (те са кошмара на всеки хотелиер), както и да се оплачеш в комисията за защита на потребителя. Струва си да пъснеш оплакване и в общината, като споменеш кога и колко хора сте били, може да се направи проверка дали са декларирали леглата, защото обикновено хотелиерите крият бройката.
А регистрираха ли ви в полицията? Ако не-опитайте да ги "уведомите", проверете дали са ви платили туристическата такса (би трябвало да водят книга с имената на гостите, и се плаща за всеки регистриран гост)
Можеш също да сигнализираш в ХЕИ за нередности (ако има такива) в ресторанта, например едва ли е имало обособено място за непушачи с отделна вентилация, както трябва по наредба.
Не знам кой точно контролира това, но всяка сграда, която се отоплява с локално парно трябва да има параджия, изкарал специален курс.
Нахвърлях ти идеи, базирани на моя опит-обикновено това са нещата в които хотелиерите не са изрядни пред закона Grinning
Общо взето, ако поне някои от институциите се хванат да си свършат работата (ако им досаждате вероятно ще идат на проверка), може да им докарате доста проблеми.

# 17
  • Мнения: 5 401
yanast, мерси за съветите!

Снощи, малко по-успокоени от тази случка, мислихме с мъжа ми докъде можем да стигнем. Това, което ни притеснява е, че във всяка подадена жалба трябва да напишем адрес, имена и ЕГН (за последното не съм сигурна). Хисаря е малък град и вероятността да се доберат до личната ни информация чрез някой роднина или познат в тамошната общината, е много голяма. Видяхме ги на какво са способни без да сме ги афектирали по някакъв начин, така че се плаша какви злини могат да се очакват от тях. За мен не ме е страх, а за детето ми. Простака е способен на всичко!

Това, което се сещам е да се разбера с родителите ми и брат ми с особените му габарити, дали не мога да подам сигнала от тяхно име.

# 18
  • Мнения: 5 401
Днес от хотела са отговорили в www.trip.dir.bg, анонимно естествено, че нашата компания не ставала никъде за празнуване! Били сме искали да слушаме Павароти на връх Нова Година, а не право дунавско хоро, което било редно да се слуша. Има и упрек директно към мен - ако съм била съвестен родител не трябвало да си водя детето в ресторанти където се пуши!

Коментарите вече са повече от излишни!

Простете, че ви занимавам с такива глупости. В момента за пореден път се треся от нерви заради тази несправедливост, а те се забавляват за моя сметка! Как да разпусна не знам, ще си гушна детето...

# 19
  • Мнения: 160
Изобщо не се учудвам. Това си е срещана практика в България клиента се обвинява за всичко! 

# 20
  • Мнения: 393
Здрасти pearly от другият край на света.
Ще ти подхвърля и аз малко идеи (от горчивиат ми опит с "клиенти", които търсеха и под вола теле).
Тези юнаци знаеха, че сте с деца нали? Joy. Ами контактите в стаите бяха ли обезопасени съгласно изискванията (пласмасовите капачета на контактите) smile3515? Не естесвено. В Бг само препатилите от туристи хотелиери са го поставили.
Това е съществен пропуск за нахалниците   bouquet
А това, което са ти написали за пушенето (аз съм пушач и много се нервирам от забраните) си плаче за солидна глоба.
Това с бона в супер, курортните такси също. Данъчните са гладни като хиени. Обожават такива-после цяла година лежат на тази кълка-колко са хванали.
Това, гарнирано с БЕЗОПАСНОСТТА на дечицата и липсата на обособено място за пушачи е ДАР небесен за иначе мудните власти.  smile3508

# 21
  • Мнения: 5 401
dessivl, благодаря и на теб!

Естествено, че контактите не бяха обезопасени! Калоян даже няколко пъти бръкна в тях.  Confused А хотелиерите знаеха месеци преди това, че ще има 3 малки деца - 1 дете не можа да дойде, защото "милите" хора уж без да са разбрали не запазиха стая за семейството, а си поканиха близките роднини.  #2gunfire

Ще вмъкна само една случка по темата с пушенето, за да разберете по-добре какви хора съществуват на тази земя: сутринта на 1 януари слизаме на закуска. Никой не ни каза "добрутро, ЧНГ, т.н.". Вместо това първата братовчедка на собствениците и мъжа й запалиха цигара, при положение че детето ми беше в същото помещение, както и техните дъщери, 8-10 годишни. Съпругът ми учтиво ги помоли да загасят цигарите, а в отговор мъжа отоговори: "Айде, стига с тези цигари! Ти ли си се загрижил какъв въздух дишат моите деца. Те са достатъчно големи да запалят цигари, така че ай..." Последва ругатня!  #Cussing out  Sick

Помещение за непушачи в механата нямаше, да не говорим, че всички покривки и пердета бяха продупчени от цигари. Стаите, в интерес на истината, бяха разделени за пушачи и непушачи, но това мен не ме топли в случая.

Никой не ни регистрира, знаят само че сме от София. В момента се радвам за това, понеже не желая да имат личните ми данни. А преди малко ми се стори, че съм си загубила шофьорската книжка и щях да получа удар докато не я намеря, изхвърлена от Калоян.  Embarassed

# 22
  • Мнения: 902
На мен също ми дойде на ум да се преместим в друг хотел още след първата нощувка, въпреки платеното капаро. Но градът беше препълнен и трябваше директно да стягаме багажа и да се прибираме или да останем. Искрено съжалявам, че не си тръгнахме и не оставихме нещата до там, а си причинихме толкова негативни емоции. Вместо да си починем и да празнуваме, ние се натоварихме психически, изнервихме се до краен предел и лошото е, че простаците се забавляваха от това!  Sick
много неприятно наистина и до някъде те разбирам. Отиваш на почивка, а всъщност те стоварват с много негативни емоции и преживявания #Cussing out

# 23
  • Мнения: 4 668
Искрено ти съчувствам  Confused Аз безобразно много се дразня от подобна простотия ... Думи нямам за тези селяндури  Sick
Лошото е ,че едва ли нещо ще успееш да постигнеш . В нашата държава всичко е толкова измислено ... Колкото и да си в правата си , могат само да те направят на маймуна и нищо . Това си е бой с вятърни мелници ...

Аз затова не обичам да ходя по такива места  Confused
Ходим само в големи , проверени хотели и в почти всички случаи всичко е ОК ! Ако не е , се отстранява проблема ...
Успокой се и не се навивай повече .
А изродите , ако може поне данъчните да им бръкнат в джоба ще е много хубаво ...

# 24
  • Мнения: 5 401
Благодаря ви за съчувствието, момичета!

... Аз затова не обичам да ходя по такива места  Confused
Ходим само в големи , проверени хотели и в почти всички случаи всичко е ОК !...

Заклехме се с мъжито, че оттук нататък ще посещаваме само хотели с добра репутация и с няколко звезди в повече. Явно е по-добре да отделиш повече пари за почивка, отколкото да си хвърляш нервите на вятъра!

# 25
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
pearly, не знам с кой акъл сте си платили за това "прекарване".   Thinking
И никога нямаше да си платим.  Stop

И още нещо... само вида на тоз дърварско направен сайт ме отвращава, камо ли да резервирам.
... последно - с големи компании и за хубави поводи, се доверявайте на изпитани местенца.

Общи условия

Активация на акаунт