(непълна)Енциклопедия на кино-клишетата

  • 4 849
  • 96
  •   1
Отговори
# 30
  • UK
  • Мнения: 3 959
Лого

Когато имаме заподозрян заснет от охранителна камера и той в никакъв случай не иска да бъде забелязан, крие лицето си, но винаги има тениска с лого на специална закусвалня в града, шапка от униформа на даден магазин или нещо такова, лесно разпознаваемо, по което го идентифицират.

Отпечатъци

Извършителите на престъпление почти никога не оставят отпечатъци, но оставят ли някакъв, той задължително е идеален, пълен отпечатък, незацапан и винаги от палец.

Улики

Очевидно всички потенциални жертви старателно почистват апартамента си часове преди престъплението, за да може всичко, което криминалистите намерят като косми, нокти и всякакви други субстанции на пода да е свързано с престъплението и обикновено нещо, останало от престъпника. Самите криминалисти никога не оставят косми на местопрестъплението, никога няма и такива от жертвата или живущите на местопрестъплението. (дано никога не им се налага да разследват нещо по килима вкъщи) По всички гвоздеи има останала нишка от блузата на извършителя, гумите на колата му винаги са специален вид, произвеждани за определен модел кола, боята, която оставя по пожарния кран или кофата за боклук след евентуален сблъсък също е характерна за определена марка и година на производство. Отпечатъците от обувките му са от специална серия на дадена марка маратонки.

# 31
  • Пловдив
  • Мнения: 1 219
Време, разстояние, скорост?
Странни величини в едно уникално уравнение. Как нашите хора винаги имат 15-20 минути да стигнат до другия край на града (обикновено мегаполис) и винаги успяват.

# 32
  • Мнения: 2 255
-Р-
Раздяла
 Мъжете в повечето случаи биват зарязвани след горещ скандал.Ако са в бар или на друго обществено място-им бива зашлевян шамар,а те остават с отворени уста,в недоумение.Или пък,още по-драматичното:карат се на улицата под проливния дъжд,тя се мята в едно такси(вж.-Т- Такси),а той изоставен под дъжда,с ръце в джобовете,прогизнал...но какво от това,той току що загуби любовта на живота си.
   Жените,калсика в жанра е,когато тя спипа любимия в леглото с най-добрата си приятелка(сестра си,братовчедка си,бъдещата шаферка,че дори и майка си),а насреща й ,той парира с клишето"не е това,което си мислиш"(хихи).Следващ кадър-тя в леглото,по раздърпана тенис- фланелка(често негова),с подути от рев очи,около нея тон носни кърпички,употребявани и не,кутия шоколадови бонбони,или кутия сладолед.Яде,реве,подсмърча,гледа жално към телефона а по ТВ-то тече черно-бял филм с любимата им любовна сцена.

Последна редакция: вт, 15 яну 2008, 18:34 от ТинаХрис

# 33
  • Мнения: 2 891
-Ф-

Филмите по телевизията са или черно-бели уестърни, или анимация на Хана и Барбара.

# 34
  • Мнения: 4 527
- Р -
Раждане
Раждането във филмите винаги става със спонтанно изтичане на водите на героинята (по възможност на обществено място в най-неподходящия момент). Няма подготвителни контракции (освен в комедиите, където изобилстват фалшивите контракции), няма тапи-мапи, няма нищо.

# 35
  • Мнения: 2 255
jj okocha ,или научно-популярен фил,за пчеличките,лъвът поваля зебрата.....

# 36
  • Мнения: 2 891
jj okocha ,или научно-популярен фил,за пчеличките,лъвът поваля зебрата.....

Off. Бриджет Джоунс  Mr. Green

# 37
  • Мнения: 2 257
О
Осветление - като се прибира в къщи мачото, обикновено след раздяла/тежка битка/току що скочил от небостъргач и поизтупал се/вие допълнете - лампите у тях са винаги приглушено запалени, във всички стаи, откъдето мине (и у нас оставяме една две найт лайтс, ама чак пък всичките), а той плавно се носи из сумрака и си сипва виски, което никога не свършва (и обикновено е ситуирано пак във всички стаи).

Ю
Юркане - таман си пийне една глътка и развърже вратовръзката (щото той, след всичките битки, си остава с вратовръзка), му звъннва телефона и пак трябва да бяга. Прибира се след три дена - лампите му още светят.

С
Секс - задължително след секс мъжът става да се къпе, а жената мига на парцали, завита до ушите. На другата сутрин става, некъпана, немита, неотгримирана, но с перфектен вид, намята снощната рокля и хуква за работа.

Д, Л, З
Добрият, лошият и злият - добрият винаги се измъква и през иглени уши; лошият се разбива на парчета, по възможност болезнено и бавно, а злият уж умира, но на всички им е ясно, че зловещо ще се появи в Умирай Трудно-18.

# 38
  • Мнения: 1 436
- З -

Злодей - той никога няма просто да убие добрия. Винаги има суперсложен и задължително времеемък план за убиване на 'нашия', като например да го сложи на механизъм, който бавно го спуска над яма с отровни змии, чието ухапване ще го убие след 48 часа.

Как нашите хора винаги имат 15-20 минути да стигнат до другия край на града (обикновено мегаполис) и винаги успяват.

Освен това търчат през летището и стигат до вратата на самолета (да се качат или да посрещнат някоя изгора) без изобщо някой да ги спре или провери. Не знам за Европа, но в САЩ след 2001 това е абсурд да се случи.

Последна редакция: ср, 16 яну 2008, 06:48 от Juturna

# 39
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
- З -
злодей - допълнение
Лошият винаги се обяснява достатъчно дълго за да дойде някой да помогне или добрия да се измъкне

# 40
  • Мнения: 2 891
-П-

Признание

Злодеите винаги обясняват на потърпевшия за подлия си план. Как пък, веднъж не пропуснаха?

Последна редакция: ср, 16 яну 2008, 10:29 от jj okocha

# 41
  • Мнения: 4 527
В същия дух:
Убийства
Когато лошият се кани да застреля добрия, винаги следва дълга тирада защо иска да го убие, как му е вгорчил живота, колко го мрази и как се кефи, че онзи ще умре - достатъчно дълго, за да довтасат ченгетата в последния момент и да спасят добрия.

# 42
  • Мнения: 4 841
-П-

Признание

Злодеите винаги обясняват на потърпевшия за подлия си план. Как пък, веднъж не пропуснаха?

Естествено, на безопасно разстояние винаги има екип с мощни подслушвателни устройства, който записва излиянието, за да може после лицето на злодея да позеленее от яд като разбере.

"Б"
БЛИЗНАЦИ - голяма част от добрите задължително имат брат-близнак, за който до този момент не са и подозирали, но изведнъж след трагичното му убийство (защото "другия" винаги е лош, или поне не ТОЛКОВА добър), у тях пламва толкова гореща любов и чувство за мъст, че обръщат целия свят, за да раздадат справедливост...

# 43
  • Мнения: 274
Не знам дали копирате отнякъде или творите, ама току-що ми хрумна още едно клише:
"Г"
Грим - Винаги след ставане, то се подразбира, героинята изглежда перфектно. Същото е и ако й се наложи да прекара под дъжда 5-10-15 минути, или ако рони сълзи за любимия/майка си/кучето си, или да плува 5 дължини в басейн с олимпийски размери /без да се задъха, естествено/. Явно всички използват само водоустойчиви гримове...

# 44
  • UK
  • Мнения: 3 959
Преследване

Единствения, който ще оцелее след сблъсък с цистерна, 12 леки автомобила, падащ хеликоптер, рушащ се мост и скок от 20 метра върху арматурно желязо е нашия човек с личния си автомобил. Всички останали евентуални преследвачи както следва - добрите, лошите, полицаите, ФБР, ЦРУ, НСБОП, ЦДГ Слънчице и тн обикновено претърпяват купчини катастрофи, та от поне 20, 30 коли в началото, накрая остава само една. Главния герой винаги е перфектен шофьор, а колата му е от такъв вид, дето кара само по шаси.

Светофар

Никой, освен главния герой не може да минава на червен светофар. Всеки друг неминуемо ще бъде пометен от идващ камион или автобус. Червено освен това е само когато добрия бива преследван.

Бар

Дори в най претъпканото заведение в събота вечер мястото централно на бара е винаги свободно за нашия човек и евентуално за някоя мадама, която да седне до него. Обратното също е вярно - до мястото на готината мадама винаги има едно и за главния герой.

Хакери

Когато за добрия тим работи хакер, той влиза без проблем навсякъде, пароли и защити за него са като цифровия код на Мтел. Специалистите, които работят за правителството и разните други легални организации обаче имат нужда от дни за същото.

Бомба

Тя винаги се обезврежда една секунда преди края, обикновено от главния герой, който никога в живота си не е виждал бомба.

Общи условия

Активация на акаунт