"Второкласници"3

  • 24 219
  • 289
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 27
Здравейте, момичета!Абе да попитам...и моят синковец е второкласник и вече ги подпукаха за басните.Голям зор виждаме.С Езоп иди -пойди,ама днес имаме една на Стоян Михайловски дето трябва да напишем поуката.Някой може ли да помогне...Баснята е следната:"Веднъж и кучето обули в цървули.И то си изяло краката.....Таз басничка е кратичка-но ясничка и с поучения богата..."Това е.Помогнетеееееее #2gunfire

# 121
  • Майничка
  • Мнения: 12 641
Мимиела, на мен ми идва наум "Кесаревото - кесарю, божието - богу", ама за втори клас едва ли става. Laughing
Може би - не давай на когото и да е това, което е предвидено за друг или всяка жаба да си знае гьола?

# 122
  • Мнения: 1 937
Мама на Ани и Ники, единственото с което мога да помогна е това:
"Сред множеството тактови форми в инструменталната музика, свързани с традиционното танцуване, най-широко разпространени в България са: 2/4 (Право хоро), 5/8 (Пайдушко хоро), 7/8 (Ръченица), 9/8 (Дайчово хоро), 11/8 (Копаница), 12/8 (Петрунино хоро), 13/8 (Криво хоро, Еленино хоро), 15/8 (Бучемиш)."

# 123
  • Мнения: 23
"Карамфилке" е право хоро и се брои на две. "На мегданя" е ръченица и се брои на три. "Рече мама да ме жени" е пайдушко хоро и се брои на две, с удължено второ време. Мисля, че това са песните от учебника на "Просвета", които ти трябват.

# 124
  • гр.София
  • Мнения: 4 166
 Ех,на "Рече мама да ме жени" синковецът вчера изкарал двойка.(Дълга история е...)

 Вердад,тъжна ли си,та са ти тъпи моливите?! Hug

# 125
  • Мнения: 303
Благодаря, благодаря, благодаря. Явно трябва да отговорят - брои се на 2!  bouquet
Blanc, защо двойка бе, горкичкия, не я е изпял ли, не е знаел на колко се брои ли Thinking Я виж колко мами дадоха идеи за моя проблем, вече имам и информация за напред - за ръченица, за пайдушко хоро, за тактовете и т.н., питай, та да помагаме Hug

# 126
  • гр.София
  • Мнения: 4 166
 Хич не е "горкичкият". Замеряли са го с бобчета ! ( предишния час са майсторили нещо по Дом.бит) Сто на сто той е отвръщал и учителката,която с гръб към класа е пишела на дъската ги вдигнала трима юнаци,строила ги да изпеят песента. Изкарали криво-ляво първия Ред и ...дотам. Пада му се.
 А обича музиката,но пее фалшиво( за разлика от майка си bowuu Но в теорията хич ме няма. Направо ме възхитихте с тактовете!)

 

# 127
  • Мнения: 3 216
Ех,на "Рече мама да ме жени" синковецът вчера изкарал двойка.(Дълга история е...)


А моят на тази има 6  bowuu Но все пак имаше и той двойка да поправя за ненаучена песен  ooooh! Оттам насетне като се ошашка това дете - всеки път като ще има музика, пее едни песни из къщи...То, милото, малко фалшиво пее, ама важното е, че се старае  Mr. Green И най-сетне получи заветното 6 и ходи като надут петел 1 седмица  Laughing И на всички разправя: "Никога не съм си мечтал, че може да имам 6 по музика". Явно е бил доста травмиран  Confused

# 128
  • София
  • Мнения: 1 724

 Аз материалчето го пуснах къде ли не. Смятам да действам по същия начин когато видя конкретни откровени простотии в учебния материал на децата. Твърдо няма да позволя да затъпяват на сила, поне не и моите. Хич не ме и вълнува кой велик ум е основоположник на подобно творчество.
То детето може да има желание и да попуши в голямото междучасие. На това какво- да вземем да пуснем цигари по училищните лавки...

 smile3501 smile3501  202uu
Страхотно! Ако не реагираме на идиотщините в това общество и особено тези, с които заливат децата ни ще става все по-зле и по-зле. Въпреки, че не знам има ли "по-зле" от тоя модел с мерцедеси, миски...

# 129
  • Мнения: 1 937
Загриза ме любопитство музикално и поразпитах приятели (хоро не играх, не пях, не пих Simple Smile).
Предлагам на вашето внимание две достойни за учебник по музика пояснения:

"Въпросната Карамфилка не я знам. Щом се играе право хоро на нея, значи е в 2/4 размер. Тоест броим раз два раз два (както при маршируване). 2/4 размер (или такт, като се казва, но по-остаряло) има два равни дяла. Равноделните рамери са тези, които имат равни дялове. При неравноделните единият дял е удължен (обикновено в хорото, там има подскок или нещо такова, Дайчово хоро ако знаеш как се играе). 5/8; 7/8; 9/8;11/8 са неравноделни размери. Пример: в 5/8 имаме 5 времена. Броим: раз - два раз - два - три обединяваме първите две и следващите три времена в два дяла. Вторият е удължен затова се нарича неравноделен размер."

И второто пояснение-уточнение, което окончателно разреши питанката ми - все пак 2/4 не е ли 1/2  Mr. Green:

"Математически, музикално и актуално, ако изпиеш 2 четвъртинки, количеството е равно на
1 половинка (2/4=1/2), но в единия случай пред теб има две чаши, а в другия - една. Т.е. количеството е разпределено по различен начин
."

Бланк, напоследък рисувам повече и нямам време да подостря моливите   bouquet

# 130
  • Варна
  • Мнения: 148
Да се включа и аз (като майка на второкласник) по въпроса с бисерите в учебниците: В учебника ни по Български, на темата за звуковете "дз" и "дж" срещнах ново-българската дума: ДЖИЕСЕМ #Crazy.
В началото дадох на заето. Като се замислим това е една от най- употребяваните "думи" от децата- но трябва ли да я признават като българска дума. Те употребяват и доста други подобни, но явно не са им намерили точния урок, че да ги вмъкнат. По комунистическо време в езика ни масово навлязоха в употреба руски думи, по време на "демокрацията" ги заменихме с по- английско звучене (приватизация, промоция и прочие), сега нещата съвсем ......
Явно има такава мода в съставянето на учебниците- осъвременяване на материала.
Това е моето мнение- не съм специалист, а просто родител загрижен с какво тъпчат главата на детето ми.

# 131
  • София
  • Мнения: 62 595
Те пък намират с какво и как да го осъвременят. Мога да им предложа и други осъвременявания - хиксирам (затварям прозореца с Х); даунлоудвам Joy

# 132
  • Мнения: 10 758
Да се включа и аз (като майка на второкласник) по въпроса с бисерите в учебниците: В учебника ни по Български, на темата за звуковете "дз" и "дж" срещнах ново-българската дума: ДЖИЕСЕМ #Crazy.
В началото дадох на заето. Като се замислим това е една от най- употребяваните "думи" от децата- но трябва ли да я признават като българска дума. Те употребяват и доста други подобни, но явно не са им намерили точния урок, че да ги вмъкнат. По комунистическо време в езика ни масово навлязоха в употреба руски думи, по време на "демокрацията" ги заменихме с по- английско звучене (приватизация, промоция и прочие), сега нещата съвсем ......
Явно има такава мода в съставянето на учебниците- осъвременяване на материала.
Това е моето мнение- не съм специалист, а просто родител загрижен с какво тъпчат главата на детето ми.
Верно ли бе Shocked
 Joy Joy Joy Joy
Ох, тия ще ме побъркат от смях hahaha

# 133
  • Майничка
  • Мнения: 12 641
Привет на всички!
Ние явно подраняваме с втория срок. От понеделник почват по новата програма и на тетрадки с широки редове. Разликата е 1 час повече математика, за сметка на 1 час музика.
Снощи реших,че девойката нещо е объркала, но се оказа,че грешката е вярна. Laughing В понеделник ще питам това означава ли, че няма да имат срочна ваканция (не че един ден ще е голям келепир).
Като чета какви неща учат вашите деца по музика, имам чувството, че нашите никаква теория не учат - само песните.

# 134
  • София
  • Мнения: 62 595
Я, нашите започнаха на широки редове малко след края на стачката. Детето казва, че много по-приятно и удобно е на широки редове. По математика са на малки квадратчета също отдавна.
И при нас теорията не е много на почит, радвам се че повече пеят. По-важно е да им се отворят душите и да си починат малко в часовете по пеене, отколкото да зубрят теория.

ваканцията на нашите е 1-4, но така и не ми стана ясно дали ще учат на 4-ти.

Общи условия

Активация на акаунт