За т.нар. кадър 25 - някой чувал ли е нещо?

  • 4 193
  • 63
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 929
Ами, това е въпросът ми. Вчера една колежка ми спомена за него - това бил някакъв "скрит" кадър, който се използвал предимно при правенето на рекламите с цел силно въздействие върху аудиторията. Но не знае нищо повече за него. А вие?

# 1
  • София
  • Мнения: 15 476
Потърси в архива на форумите на abv.bg.Имаше теми и снимки.

# 2
  • Мнения: 2 196
Ето,заповядай малко инфо:
http://www.ambientdefocus.com/weblog/?p=108

# 3
  • София
  • Мнения: 268
Ами, това е въпросът ми. Вчера една колежка ми спомена за него - това бил някакъв "скрит" кадър, който се използвал предимно при правенето на рекламите с цел силно въздействие върху аудиторията. Но не знае нищо повече за него. А вие?

http://www.ambientdefocus.com/weblog/?p=108

Има експерименти, да ти пускат 25 кадър на кока кола например, и след като изгледаш филма, имаш непреодолимо желание да изпиеш една кока кола  Simple Smile До колкото знам 25 кадър се използва доста успешно в ученето на чужди езици, скрити думи се прожектират, подсъзнанието ти ги възприема и ти ги научаваш в пъти по-лесно...Т.е. 25тия кадър може да се използва и с добри намерения  Simple Smile

# 4
  • Мнения: 3 423
Да, отдавна знаем. Стар метод за зомбиране.

# 5
  • Мнения: 4 585



Да, зомбираме се, има такова нещо.
На всеки 24 теми, 25-тата е за 25-тия кадър.

# 6
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма такова нещо. Това е чист рекламен мит. Никой не може за толкова кратко време да ти внуши нещо, защото вниманието ти е насочено върху нещо съвсем различно.

# 7
  • София
  • Мнения: 2 162
Няма такова нещо. Това е чист рекламен мит. Никой не може за толкова кратко време да ти внуши нещо, защото вниманието ти е насочено върху нещо съвсем различно.

 newsm10

# 8
  • Мнения: 4 447
Няма такова нещо. Това е чист рекламен мит. Никой не може за толкова кратко време да ти внуши нещо, защото вниманието ти е насочено върху нещо съвсем различно.

И ти вЕрваш ли си  Joy

# 9
  • София
  • Мнения: 38 595
Професорите по телевизия и кино, които преподават в НБУ, твърдят че на днешно време подобни глупости отдавна не се използват. Аз им вярвам. Пък и формата в ТВ рекламата отдавна не е кино /24 кадъра/. Да се влага във филми подобно нещо, е забранено.

# 10
  • Мнения: 838
Професорите по телевизия и кино, които преподават в НБУ, твърдят че на днешно време подобни глупости отдавна не се използват. Аз им вярвам. Пък и формата в ТВ рекламата отдавна не е кино /24 кадъра/. Да се влага във филми подобно нещо, е забранено.
Те много неща са забранени,но кой ни пита.

# 11
  • Мнения: 545
http://ru.wikipedia.org/wiki/25-%D0%B9_%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D1%80

оттам има няколко линка.

С 2 думи, може би не съвсем измислица, но със сигурност е МНОГО преувеличено. И се получава нещо като желязото и спанака Simple Smile

еди
ПС кой ще се хаби в днешно време, по-добре е едно спамче да се пусне - по-еФтино а и не могат така да те изловят.

# 12
  • Мнения: 3 423
Аз обичам да ползвам 25-ия кадър,
като пиша нещо. Нищо не написвам,
ама така го написвам, че ти се иска
да ми напишеш ЛС. И ти не знаеш що.

# 13
  • Мнения: 46 543
Гледай "Боен клуб" Mr. Green

# 14
  • Мнения: 2 759
                   NTSC-то пък има приблизително 29,97 кадъра в секунда. И кво?

# 15
  • Мнения: 2 379
Забранен е.

# 16
  • Мнения: 4 585
25-тия кадър Аз съм чувал, от преподавателя си по приложна телевизионна техника през 1983г.
И в телевизията кадрите са 25 в секунда. Със съвременните технически средства е фасулска работа един на всеки 25 да се замени с нещо друго. Гарантирам ви, че човешкото око няма да забележи нищо, поради мудността му. Ако за 20ms пред мен застане гола жена и след това изчезне, няма да забележа.  Shocked Дали ще ви въздейства по друг начин, не чрез зрението, не знам.

# 17
  • Мнения: X
До колкото знам 25 кадър се използва доста успешно в ученето на чужди езици, скрити думи се прожектират, подсъзнанието ти ги възприема и ти ги научаваш в пъти по-лесно...Т.е. 25тия кадър може да се използва и с добри намерения  Simple Smile
Добре, а защо не е лесно и в останалите 24 кадъра?  newsm78

# 18
  • Мнения: 677
25-ти е формално. Може да е навсякъде, Жаве. Влиянието му е силно преувеличено, обаче, гледал съм много подобни. А и както каза Еди, сега си има спам навсякъде.

# 19
Сега - като магистър по медии реклама мога със сигурнпст да твърдя едно.  Има доста проучвания и експерименти по темата, Изводът обаче е един - 25я кадър е ефектно средство за манипулация ПРИ УСЛОВИЕ , че индивидът е сколенен към това.  Не може да накараш някой да направи нещо, което не иска или няма наклонност.  Това е! Peace

# 20
  • Мнения: 2 379
Гарантирам ви, че човешкото око няма да забележи нищо, поради мудността му.
Абе не е точно така. Laughing
По случайност точно снощи гледах по дискавъри за 25 кадър.
Събраха 20 човека в един кино салон и им казаха, че ще им прожектират нещо, но не им казаха за какво е експеримента.
6 пъти в прожекцията имаше 25 кадър _ едноцветен екран с кратки послания от по 3 думи, които те подтикваха да си купиш примерно пуканки след прожекцията. Искаха да видят после какво ще си купят зрителите, т.е. дали са се повлияли.
Участници не се усетиха за нищо и само един младеж се озърташе подозрително при появата на всяко съобщение, но така и не разбра какво се случва.
Обаче една жена ме разби, понеже каза: "По време на прожекцията 6 пъти за кратко се появяваха различни екрани с разни съобщения. Един път прочетох "пуканки", а после прочетох и "гладен ли си?". На излизане нарочно не си купих нищо, понеже реших, че някой тук иска да ме манипулира." Joy Joy Joy
Така че, Волфе, има мудни и не толкова мудни. Simple Smile

# 21
  • София
  • Мнения: 62 595
Не зная какво пише в учебниците за магистрите, но не съм съгласна.
Насочването на вниманието има важно значение. При положение, че вниманието на зрителя е насочено към действието във филма или каквото и да е основното нещо на екрана, то той не може за толкова кратко време да види твоята картинка в 25-тия кадър (да не говорим да прочете нещо), да я завърти няколко пъти в паметта си, да я разбере (някой ще каже, че било подсъзнателно), че да се предизвика някакво действие по този повод. Просто няма логика.

# 22
  • Мнения: 2 028
преди време излезе едно филмче, "Апокалипто", там имаше бая ми ти кървища, включително една ужасна сцена с окасапени трупове... обаче, за част от секундата се вижда това:



човек с червена шапка, чадър, раирана ризка се е пльоснал насред касапницата... който е гледал филма знае, че в него такова човече въобще не се появява... аз лично не го видях, прочетох в някъв форум... после се опитах да стопирам кадъра с пауза, въобще не можах... идеята е точно като при 25-я кадър, леееко внушенийце... в случая, по-скоро позитивно...

# 23
  • Мнения: 1 095
25 кадър е факт, но е забранено използването му, понеже влияе на подсъзнателно ниво. ТОва че е забранен не значи ,че не се използва, разбира се!
Световна конспирация !

# 24
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво внушенийце? За части от секундата? И на Кашпировски му трябва повечко време за тази работа.  Joy

И животът на Марс може да се забрани, ама какъв е смисълът като никой не може да живее там все още?

# 25
  • Мнения: X
Абе, замислих се за ползата при изучаването на чужди езици, опитвам се да си го обясня...
примерно ти прожектират в един кадър 24 пъти думата "love", а само 1/25 пъти - думата "serendipity". Ами логично е думата "love" да я запомниш много по-лесно, щото ти е 24 пъти повече набивана в главата! Mr. Green
Очаква се думата "serendipity" да я възприемаш на подсъзнателно ниво. ОК, ама възприемането не би ли трябвало да е с много по-краткотраен ефект, защото си я мернал само за миг и не ти е задържала вниманието?
 newsm78

# 26
  • Мнения: 1 095
Какво внушенийце? За части от секундата? И на Кашпировски му трябва повечко време за тази работа.  Joy

И животът на Марс може да се забрани, ама какъв е смисълът като никой не може да живее там все още?

Е,ти винаги си контра,но разбира се всеки има право на мнение ! Simple Smile
Аз не съм спец по тази част, просто споделих какво съм чела ! Crazy

# 27
  • tardis
  • Мнения: 329
Това за 25-тия кадър е много старо...

Не знам колко се използва още и доколко е ефективно, но тези минаващи светкавично образи са насочени към подсъзнанието.
Докато вниманието е свързано със съзнателната дейност, не ги смесвайте. Където и да ви е вниманието, стига да ви е в полезрението, вие регистрирате светкавичните образи, без да го осъзнавате. Друг е въпросът наистина доколко ще има ефект от тях; това зависи от човека.

ray, може монтажистът се е заблял нанякъде и не е изрязал точно излишното  Simple Smile

Последна редакция: ср, 06 фев 2008, 15:04 от rainbird

# 28
  • Мнения: 2 379
преди време излезе едно филмче, "Апокалипто"...
А пък на Мел Гибсън ужасно много му хлопа дъската. Crazy
Интересно защо раиран човек, полегнал в поза за снимка, върху гниещи, обезглавени тела не ми навява позитивизъм. Thinking

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
Изобщо не става въпрос дали съм контра или не.
Иконична памет задържа един образ (картинка) за време 0,5 – 1 секунда. При положение, че скоростта е 24 кадъра в секунда, то значи показаният образ в 25-тия кадър се задържа още по-малко. Съмнявам се дали изобщо се регистрира на някакво следващи ниво като информация, защото веднага се сменя от друг, съвсем различен кадър, съдържащ съвсем различно изображение.
За какво подсъзнателно внушение може да става въпрос? Ако беше така, едва ли компаниите щяха да дават луди пари за 30-секунден рекламен клип. Защо просто да не си внушават по време на филма?

# 30
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Вече е разрешен, според тези тук

 Разрешеват скритата реклама!      

14 December 2005

Брюксел. Европейската комисия публикува нов проект за регулиране на телевизионното излъчване, предаде електронното издание АдМаркет.Той разрешава скрита реклама, която по-рано не беше позволена. Според комисаря на ЕС по информационните технологии и средствата за масова информация по този начин ще се увеличи пазара на телевизионната реклама и ще направи рекламата по-конкурентноспособна.

http://www.xnetbg.com/new/content/view/178/111/

и тук го пишат, но друго няма

http://bgnauka.com/forum/index.php?showtopic=65&mode=threaded&pid=277

# 31
  • Мнения: 4 585
6 пъти в прожекцията имаше 25 кадър _ едноцветен екран с кратки послания от по 3 думи, които те подтикваха да си купиш примерно пуканки след прожекцията.
Така че, Волфе, има мудни и не толкова мудни. Simple Smile
Тия от Дискавъри не ползват ли янки за опитни зайчета?
Ако е така, се учудвам, че са влезли в залата без пуканки.
Зобенето на пуканки им помага да мислят.

Разбира се, че има изключения. При направен експеримент върху мен и още 41 студенти, двама чувахме 20 000Hz. Не го възприемах като звук, а като тревожно състояние.

# 32
  • Мнения: 1 520
Цитат
ПСИХОЛОЖКАТА МАДЛЕН АЛГАФАРИ: "25-ТИ КАДЪР" ВЪЗДЕЙСТВА КАТО СЕКТИТЕ
Образите влияят подсъзнателно на младите и лабилните

(Мадлен Алгафари, Монитор, 3 Декември 2003)

Как влияе така нареченият "25-ти кадър" на психиката?
Кадърът клетка в киното е като нотата в музиката. Човек чува мелодията и ако има една нота, която е в дисхармония, слушателят усеща някакъв фалш, но нетренираното ухо не може да разбере в момента какво става. По същия начин реагира и зрителят на така наречения "25-ти кадър", като няма значение кой подред кадър е в конкретния случай. Още по-силно е въздействието, когато има и смяна на цвят. Този образ не се обработва на съзнателно ниво, но иначе като информация се запечатва на подсъзнателно.
Кой е най-застрашен от подобно облъчване?
Колкото е по-лабилен като психика, с по-незрели представи, по-млад  толкова по-лесно се поддава на внушението. Ако човек има здрава психика и твърди убеждения, ясна и последователна ценностна система, трудно би му въздействало. Същото е както със сектите. Едни се поддават лесно и само за седмица са вътре, други изобщо не се влияят.
Защо е така?
Това е ирационална информация, но тя е много достъпна, макар и на подсъзнателно ниво. На професионален език този екранен образ се казва иконоргичен образ и стои между йероглифа като конкретен образ и абстрактния знак като буквите например. Една картинка е много по-конкретна от буквите или цифрите. Затова и малките деца смятат не с цифри, а с моркови или ябълки. Смисълът е в това, че подобен образ е много достъпен като информация, няма нужда от превод, много е конкретен и директен. Така посланието достига, макар и неосъзнато, до много по-широка аудитория.
Освен изображенията има ли други елементи, които влияят подсъзнателно?
В конкретния случай правят впечатление цветовете, предимно в червената гама  от ултравиолетово до инфрачервено. Тази гама активизира, възбужда, мобилизира, провокира агресия, за разлика от други гами, които успокояват или подтискат. В случаят колкото по-ярък е цветът, толкова по-бързо стига посланието, това е физично обяснено.
Какво въздействие би могло да окаже такова предаване и на кого?
Както вече казах, за съжаление не може да се измери. Когато се въздейства на такова подпрагово ниво, по принцип трябва да се очакват промени в емоциите, напрежението, поведението, по-голяма раздразнимост, лабилност. Освен това в тялото се отключват химически реакции, както спиралата която се въртяла на екрана без зрителите да я видят и която предизвиква главоболие. Ако има агресивни символи, в организма се качва и адреналинът. Целият проблем е в това, че човек не го осъзнава. Но за да се получи този ефект, човек трябва да бъде подложен системно на тези атаки.
Кое определяме като системно облъчване?
Няма количествени измерения. Всичко зависи от човека.

# 33
  • tardis
  • Мнения: 329
Защо просто да не си внушават по време на филма?
Защото беше забранено.
А и не си струва да рискуват - подобни внушения я хванат, я не.
Друго си е да съблазняват с примамливи образи съзнанието и да ти внушават с рекламни клипчета как само с техния продукт може да си щастлив  Laughing

+ цитата на по-горния пост на сикрет.


пп не съм сигурна, че "скритата реклама" включва и прословутия кадър.

Последна редакция: ср, 06 фев 2008, 15:24 от rainbird

# 34
  • София
  • Мнения: 62 595
Това май Мадлен Алгафари го е учила във ВИТИЗ.

# 35
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Може да не е наистина разрешен...никъде не намерих нещо по- официално ... а на Мадлен не вярвам

# 36
  • Мнения: 2 379
Разбира се, че има изключения. При направен експеримент върху мен и още 41 студенти, двама чувахме 20 000Hz. Не го възприемах като звук, а като тревожно състояние.
А на колко години бяхте вие и останалите?
В ... Испания май newsm78 ... младежите имали били навик да се събират вечер на празните паркинги пред супермаркетите, за да си лафят, пият, пушат и т.н. Но понеже създават безредици и дразнят, от супермаркетите започнали да монтират устройства, които произвеждат звук с честота, неуловима от възрастен човек, но дразнеща за един тийн, понеже той я чува.
Обаче не мога да цитирам колко херца.
Дори не съм 100% сигурна дали ставаше дума за Испания. Embarassed
Сега ще потърся в нета и ще си коригирам "чуло-недочуло"-то Embarassed

Добавка:
Ето линк на английски: 'Mosquito' Repels Youths
Цитат
Повечето хора над 30 не могат да го чуят, а повечето под 20 го чуват и го мразят.
Изобретателят е англичанин. Но не знам защо имам някакви испански спомени. Както и да е.

Последна редакция: ср, 06 фев 2008, 15:31 от sciura piccolina

# 37
  • tardis
  • Мнения: 329
Може да не е наистина разрешен...никъде не намерих нещо по- официално ... а на Мадлен не вярвам
тук има нещо по-официално...
http://evropa.dnevnik.bg/show/?storyid=294086

но дали разрешават използването на единични кадри за реклама, не става ясно май

# 38
  • София
  • Мнения: 62 595
Абе, хора, става въпрос за 2 различни неща. Става като във вица с компютрите и компотите.
Скритата реклама няма нищо общо с подсъзнанието, защото камерата показва емблемата на мерцедеса за достатъчно дълго време, че да го види и осъзнае човек и да го свърже с положителния герой във филма, например и после да се идентифицира с този герой като поне си помечтае да си купи мерцедес.
 Онова с 25-тия кадър прегръща идеята за подпраговото влияние, че за части от секундата показват картинка, която човекът  изобщо не е наясно, че е била там и така се "програмира" да прави неща, които не знае защо и как иска да направи.

# 39
  • Мнения: 2 018
Това, че нещо не разбираш и не си учил за него, не означава че не съществува!

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Хайде де, обясни го като съществува. Ако го разбираш и си учила за него, може да ни осветлиш по въпроса.

# 41
  • Мнения: 4 916
Подкрепям RadostinaHZ - работа стана като вица за компютрите и компотите. Скритата реклама няма нищо общо с 25-ия кадър.

# 42
  • Мнения: 595
Оле,прегледах клипа за който се пише във линка ,който си дал-наистина има такива картини....

http://www.vbox7.com/play:e05d5f43

,но ми приличат на умишлено сложени,защото баш си се забелязват..
Ще ми се да видя още нещо с такива вмъкнати кадри.

# 43
  • Мнения: 7 837
А за 26 кадър чували ли сте? С него обработват феновете на фолка.

# 44
  • Мнения: 25 672
А за 26 кадър чували ли сте? С него обработват феновете на фолка.

А, стига, бе!  Crazy
И кво става с тях?  newsm78
Сигурно на жените им порастват циците, на мъжете - пенисите, а на пластичните хирурзи - банковите сметки...  Thinking  Mr. Green

# 45
  • tardis
  • Мнения: 329
Абе, хора, става въпрос за 2 различни неща. Става като във вица с компютрите и компотите.
Скритата реклама няма нищо общо с подсъзнанието, защото камерата показва емблемата на мерцедеса за достатъчно дълго време, че да го види и осъзнае човек и да го свърже с положителния герой във филма, например и после да се идентифицира с този герой като поне си помечтае да си купи мерцедес.
 Онова с 25-тия кадър прегръща идеята за подпраговото влияние, че за части от секундата показват картинка, която човекът  изобщо не е наясно, че е била там и така се "програмира" да прави неща, които не знае защо и как иска да направи.
Споко де.
Може да се използва с рекламна цел. Т.е. да е вид скрита реклама. Защото дали осъзнаваш или не, подпрагово влияние, или не, пак може да те омаят да си купиш мерцедес.
Т.е. - въпросът е дали са го включили към скритата реклама, която са разрешили, или не.
Това не ми е ясно.
В крайна сметка - за какво беше темата?
За конспирации? Няма такива.

----
Кейси, за феновете на фолка се използват всички възможни кадри Mr. Green

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
По-скоро чрез мита за 25-тия кадър рекламата се опитва да си направи реклама на всемогъща под- и надпрагова сила за внушение. И горгият потребител, веднъж станал таргет, няма мърдане, а червената точка е вечно на челото му.  Joy

Няма как да стане това с с кадъра. Колко пъти трябва да се излъчи, че да хване?

# 47
  • Мнения: 804
Другото название на този вид кадър е "подпрагов къдър".
Като го напишеш в Гугъл излиза много информация.

# 48
  • UK
  • Мнения: 3 959
Радостина, не си наясно, защо пишеш в темата? Никой изобщо не поставя под съмнение съществуването на 25ти кадър. Имаше няколко мнения, които изчерпват темата - какво е 25 кадър, интервюто с Мадлен Алгафари, което се изучава в лекциите по Увод в рекламата в НБУ (без да пише, че е нейно, или поне аз не видях), бих ви показала съответната си лекция, но не мисля че е разрешено, има си снимки, които бяха пускани, информация и тн. Главното нещо го пише в последното мнение на първа страница - 25тия кадър въздейства само на хора, които са склонни да се поддадат на внушението - колкото по млади са, толкова по лесно се поддават, колкото по различни са въпросните 25ти карди от оригиналните - различен цвят, примерно, толкова по лесно се "забелязва" от подсъзнанието. Едно нещо, прожектирано в 24 кадъра се приема на съзнателно ниво, но много малко от видяното така се приема на подсъзнателно. 25тия кадър преминава направо в подсъзнанието, ако си склонен към възприемане на такава информация.

За скритата реклама също е обяснено, шампоан в банята на главната героиня и хубавата й лъскава коса, колата на главния герой - разбивач на женски сърца, такива неща.

# 49
  • Мнения: 1 520
25-ти кадър е нещо като скрито внушение с определена цел. И понеже е скрито, съзнанието не го отчита, но подсъзнанието със сигурност го отчита, ако не веднага, то след определен брой натрупвания. Чувала съм, че има и конвенция на ООН, която забранява скритите внушения в рекламите и телевизионните предавания. А за да има такава, значи 25-ти кадър далеч не е измислица.

# 50
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо си мислиш, че си единствената, която е чела учебници по реклама? Как са го доказали, че има въздействие? Има ли достатъчно сериозни научни експерименти и изследвания конкретно за този кадър, че да се наеме някое сериозно научно списание да ги публикува? Ако има такива сериозни доказателства, моля светни ни по въпроса.

По този повод те съветвам да прочетеш малко повече за организацията на човешката памет. Учените все още не са на едно мнение кое е подсъзнателно и кое е съзнателно, ти си взела учебници по реклама да ми предлагаш.

# 51
  • UK
  • Мнения: 3 959
А ти настояваш, че няма такова нещо, само защото не си го чувала. Повярвай ми, много книги могат да бъдат написани за нещата, които не знаеш.

# 52
  • София
  • Мнения: 62 595
Та, някакви доказателства ще представиш ли по въпроса, или е достатъчно, че нещо го е казала Мадлен Алгафари?

Ако някоя жена е склонна и без това да си купи нови обувки, няма значение дали ще й пускаш нещо подпрагово или надпрагово, защото тя така или иначе ще си купи.

# 53
  • UK
  • Мнения: 3 959
Значи така се е чувствал Галилей едно време, когато е твърдял, че Земята е кръгла.

# 54
  • София
  • Мнения: 62 595
Чак пък Галилей... Какво общо има той?

Твърде много надценяваш силата на разните рекламни трикове.

# 55
  • UK
  • Мнения: 3 959
Много, много книги. Simple Smile

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595

Хайде, де, като си прочела толкова много за този кадър, цитирай нещо по въпроса. Някакви данни дай, нещо, което е различно от думите на един човек. Когато се правят твърдения за въздействието на едно или друго нещо, то трябва това твърдение да лежи на доказателствената сила на правени експерименти, които показват въздействие, по-голямо от шанса. Как е измерено това въздействие и кога?
Представи ми доказателства и ще приема, че е вярно.

# 57
  • Мнения: 2 018
Чак пък Галилей... Какво общо има той?


 Joy Joy Joy Спри се, че ме заболя корема от смях...

# 58
  • UK
  • Мнения: 3 959
Думите на един човек изведнъж не са важни, когато не ти изнася, а? И тук опираме до Галилей. Преди около 400 години и той е бил един човек, който е твърдял, че Земята е кръгла и повярвай ми, имал е дори по малко доказателства от мен за 25тия кадър.

Освен това линкове със снимки и информация по темата са дадени. Интервюто на Мадлен Алгафари е от 3.12.03г., ако те интересува.

# 59
  • Мнения: 4 585
Това, че някой не предоставя доказателства, че едно твърдение е вярно, не означава, че е невярно.
Означава, че или е вярно, или е невярно. Цитирането на "авторитет" от Гугълка също не е доказателство.

# 60
  • София
  • Мнения: 62 595
Ще те светна нещо - не можеш да правиш сравнение между Галилей и себе си, най-малкото, защото ранговете са различни и времето.
Също така, кино-техниката и видео-техниката е измислена от хората, което означава, че може по-лесно да се съберат доказателства за въздействието й - каквото е направил човек, винаги може да бъде разбрано, че и разрушено от друг човек. По простата причина, че колкото и да ти е чудно, всички сме дизайнвани по един и същ начин, с малки разлики в изпълнението.;
Въртенето на Земята, формата й, както и другите космически обекти не могат винаги да бъдат наблюдавани пряко. Голяма част от доказателствата в астрономията се базират на математически изчисления.
Извод - не може да сравняваш несравними обекти.

Моля, цитирай няколко цифрички от изследванията за въздействието на този митичен кадър. Сигурно в лекциите са ви казали нещо.
Сори, забравих, че в лекциите по реклама цифрите не са на почит.

# 61
  • София
  • Мнения: 62 595
Този кадър не е знание по подразбиране, че никой да не се съмнява в него и въздействието му.

Би трябвало да има някакви измервания, например преди излъчването на този кадър продажбите на продукт Х са били еди-колко си хиляди пари, а след прожектирането на скрит кадър с продукта на еди-колко-си хора, има увеличение (или неувеличение) в продажбите на продукта Х с еди-колко-си пари, или еди-колко-си хора от изложените на въздействието са се сдобили с продукта Х.

Последна редакция: ср, 06 фев 2008, 23:24 от RadostinaHZ

# 62
  • Мнения: 2 379
Ами аз мога да ви кажа какво стана с пуканките по Дискавъри. Simple Smile
След като вменяваха на опитната групичка да си купи пуканки, след прожекцията хората излязоха и наистина 6 от тях си купиха пуканки!
Обаче 12 си купиха чипс!
А тази, която успя да види и прочете посланията, нищо не си купи.
 Joy

# 63
  • Мнения: 2 018
Още малко инфо  Party

Разкриха тайната на 25-ия кадър

Паразитна информация, включена в скрита реклама, въздейства на подсъзнанието ни

Руски учени "извиха ръцете" на едно от най-популярните психологически "страшилища"- така наречения 25-и кадър на кино- и телевизионната индустрия. Те откриха, че информацията, съдържаща се в него, се съхранява в специален мозъчен "склад". През 1957 г. американският психолог Джеймс Уайкъри прави интересен експеримент: прожектира документален филм и в даден момент с помощта на допълнителен апарат показва на екрана реклама на кока-кола. Кадърът се появява за свръхкратко време и зрителите изобщо не осъзнават, че виждат ода за прословутата напитка. След сеанса обаче се скупчват на бюфета, за да си купят бутилка кока-кола. В киното и телевизията кадрите се сменят 24 пъти в секунда, затова този метод на въздействие е назован "25-ият кадър". Според Уайкъри и мнозина негови колеги прожекцията на рекламата обработва подсъзнанието - информацията се отпечатва в мозъка на зрителя механично, той няма понятие за това.
До края на миналия век изследвания на ефекта от 25-ия кадър се провеждат в различни държави. Върху стандартен телевизионен сигнал например наслагват ново изображение - мъничка геометрична фигурка или точица бяга по екрана, очертавайки концентрични окръжности, обединени в спирала. Всичко това става толкова бързо, чe зрителят не го съзира.
Но невидимата за човешкото око спирала буквално опиянява участниците в експеримента: половин час след сеанса те се оплакват от главоболие, някои дори губят съзнание.
Американски психолози и педагози пък използват 25-ия кадър за образователни цели. Специална система за изучаване на чужди езици предлага на телевизионен екран думи на 2 езика - първоизточника и превода му заставяйки мозъка да запомни на подсъзнателно ниво лексиката.
Наскоро руски учени конструираха апаратура, която улавя паразитни кадри в телевизионни и кинофилми. "Все повече и повече се изумяваме, всички игрални филми буквално гъмжат от скрита реклама", заявява проф. Светлана Немцова, ръководител на екипа.
Според специалисти от московския Институт за изследване на психични проблеми специална част от мозъка регистрира и съхранява информацията, съдържаща се в 25-ия кадър. "Складът" е разположен в дясната задна част на мозъка и е с размерите на миниатюрно зрънце. Изследванията продължават.

Страницата подготви Зорница ВЕСЕЛИНОВА

Общи условия

Активация на акаунт