Въпрос за връщане на пари, след купуване на стока

  • 5 294
  • 36
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 454
Тази сутрин си купих обувки, но после установих, че са ми малко големи. Върнах се в магазина, по-малкият номер са ми малки. Огледах се да си харесам нещо друго, ама не. Пазя си касовата бележка, но продавачката ми каза, пари не връщат. Въпросът ми е следния - на мен все ми се върти в главата, че трябва да ми върнат парите. Кажете ми права ли съм.

# 1
  • Мнения: 177
Да имаш право. В България, като страна членка на ЕС, действат европейски закони. А те гласят, че в 14 днесвен срок клиентът има право да върне стоката. Ако е била ползвана, може да се приспадне част от сумата, но останалата част трябва да се върне на клиента. Проблемът е, че в България никой не е чувал или за по-удобно се прави, че не е чувал за такива права на потребителите. Общо взето опитът ми с българските магазини, продавачи, служители и прочие доказва, че тези хорица си нямат и на идея за какво става дума и се държат така, сякаш си им длъжен за нещо. И тъй като българите не умеят да си търсят правата, продавачите успяват да си наложат мнението, че "пари не се връщат".
Уви в България това си е малко causa perduta.
Дано успееш да си получиш парите, това е твое ПРАВО.

# 2
  • Мнения: 492
Да, права си. Трябва да ти върнат парите ако стоката е в оригинална опаковка и носиш касова бележка. Ако ти откажат използвай телефона за защита на потребителя.

# 3
  • Мнения: 824
За да може да докаже правомерността на своите действия, потребителят трябва да пази всички съпътстващи сделката документи (оферти, фактури и др.) и да отправи уведомлението за отказ от договора по начин, който позволява да се докаже датата, на която то е направено (напр. писмо с обратна разписка, нотариална покана, телеграма, куриер).

Ако желае да се откаже от договора, потребителят трябва да върне обратно на търговеца предадената вещ в състоянието, в което я е получил, в противен случай, търговецът има право на обезщетение за намалените потребителски свойства. Поради тази причина, законът за защита на потребителите задължава потребителя да съхранява грижливо получените стоки до изтичане на срока за отказ.


http://www.kzp.bg/

# 4
  • Мнения: 1 226
Иди с обувките и касовата бележка при потребителите.Пусни жалба.Скоро изпаднах в подобна ситуация.върнаха ми парите.

# 5
  • София
  • Мнения: 3 164
Препоръчвам освен касовата бележка да си носиш и разпечатка от Закона за защита на потребителя Много върши работа, не могат да се правят на ударени в този случай.

# 6
  • Мнения: 27 524
Зависи от политиката на магазина. По принцип върщат пари, да. Някъде дават чекове за покупка. Изключая бельо. Поне в ЕС. Дори отворена кока-кола и изпита напловина може да върнеш  Simple Smile Иначе от две седмици минимум до месец може да върнеш стоката без обяснения; просто връщаш. Така е по закон все пак  Grinning

# 7
  • 1st floor
  • Мнения: 9 117
Иди с обувките и касовата бележка при потребителите.Пусни жалба.Скоро изпаднах в подобна ситуация.върнаха ми парите.
Shocked
Моя позната отиде , точно в Агенцията за защита на потребителите /мисля , че се намира на Славейков /, със същия случай, като на авторката...от там я върнаха, с обяснението , че щом само номера не е в ред , а стоката не е некачествена , нищо не могат да направят newsm78....вината си била нейна...
Преди това , беше отишла в магазина , да ги замени за нещо друго . И понеже нищо не й харесало, поискала да й заменят ботушите , с мъжки обувки, за приятеля й...Казали , че не може , трябвало да е от дамските... #Crazy

# 8
  • Мнения: 511
Имам подобна случка с една мишка за лап-топ, закупена от Домко.
Въпреки че, вината беше моя, просто не съм прочела че, не е с ю ес би, а с адаптер, отидох и я върнах! Съвсем спокойно обясних, че не ми върши работа и че всичко е наред с мишката. Реакцията на персонала беше  Shocked, ако може щяха да ме убият с поглед, събраха се всички накуп да ми се чудят и да цъкат с език, караха се, викаха. Просто им обясних със спокоен и твърд тон, че имам абсолютно право парите да ми бъдат върнати.

При малките еднолични магазинчета е трудно да си търсиш правата, имаш право на парите си, но едва ли ще си ги получиш!

# 9
  • Мнения: 1 479
За Бьлгария това не важи!

# 10
  • Мнения: 3 157
И аз мисля,че връщането може да стане само ако от магазина са съгласни на това.Миналото лято купихме ламинат,тъй като много бързахме и погрешка взехме доста повече,отколкото ни трябваше.Вкъщи видяхме грешката и веднага звъннах в комисията за да питам имам ли право да върнем една част.казаха,че не може.

# 11
  • Мнения: 73
Разбира се че не може.Ти си ги мерила и след това си ги взела,каква е вината на продавачките ? Може да ги замениш и то ако магазина  има такава политика

# 12
  • Мнения: 511
Разбира се че не може.Ти си ги мерила и след това си ги взела,каква е вината на продавачките ? Може да ги замениш и то ако магазина  има такава политика

Не става дума за вина на продавачките, а за елементарно спазване на закона! Просто сторниране на касов бон!
Дори обувките да са пробвани, много често като походиш с тях по- дълго разбираш, че не са удобни. Ако не са им изцапани подметките и видимо не са експлоатирани,  какъв е проблема да се върнат?

# 13
  • Мнения: 4 585
Разбира се че може. Под предтекст, че стоката не е оправздала очакванията й.
От едни обувки се очаква да ходиш удобно с тях. Тя не може да ходи удобно.

# 14
  • Мнения: 73
Може да ги върне само ако имат дефект ,а това,че не са и удобни след като ги е поносила си е личен проблем.И такъв закон няма ,че можех да връщаш каквото ти падне и когато поискаш.Обади се в комисията за защита на потребителя и провери

# 15
  • Мнения: 750
Аз ако съм....няма ти върна парите!
То всеки ако тръгне така да прави като теб.... ooooh!
Разбирам да имаш уговорка,че са за подарък...че нещо ако номерът не е точен...срещу замяна...ама ти брутално да си искаш парите,щото видиш ли са ти малко големи....Ми, да си мерила,да си гледала и да си преценила точно!Какво са ти виновни продавачките!Сама си си виновна!Следващият път....два пъти мери един път режи!
Аман от купувачки като теб дето незнаят какво искат! Crazy
И колко струват тези обувки....50 лв!? Thinking
Ник'ви комисии и агенции няма ти помогнат,защото не си права! Naughty

# 16
  • Мнения: 73
Точно това имам предвид и аз ,какви сте вие КЛИЕНТИ много важно вие се помислихте за господ.Много лошо разбирате израза клиента винаги има право

# 17
  • София, откъм тъмната страна
  • Мнения: 246
А вие да не сте от продавачките, дето клиента им е виновен, че изобщо е влязъл в магазина да им разваля рахата и люпенето на семки.
Клиента абсолютно винаги има право, дори и да е блял като си е купувал нещо. Това също си е негово право.

# 18
  • Мнения: 4 585




Гледайте си работата, магазинерки!
Беше то, при соца. Минало.

# 19
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Ако обувките не са дали дефект, според действащият закон в РБ, продавачът няма задължение да ти замени или върне каквото и да е.

Ще е въпрос на добра воля от негова страна да направи замяна в този случай.
Ако пък обувките са носени и им личи, нищо не може да направиш.

Това е положението.

П.П. Ако темата се превърне в "гадните продавачи vs. гадните купувачи" няма да просъществува дълго, знаете...

# 20
  • Мнения: 1 418
Една приятелка работеше в магазин за бельо.Клиентка
си купува потник.След месец се връща с потника и казва-
Върнете ми парите!-а потника прилича на парцал от
носене.
Медала винаги има две страни...

# 21
  • Мнения: 3 835
Аз доколкото разбрах Delight връща обувките на 100% неупотребявани, не ги е носила. Много често се случва да не успееш да прецениш в магазина удобството на обувките, колкото и да ходиш напред, назад с тях. Както каза Вълчо, от една обувка основно се иска да ти е удобна, за съжаление при нас жените, това в повечето случаи не е от първостепенно значение. Според мен, клиентът наистина трябва да се ползва с уважение и да бъдат ухажван, дори и когато не е съвсем прав и е недомислил добре, купувайки си определена стока. (Ако искаш да се върне в магазина ти, ако не искаш, проблема си е твой). Щом връща стоката в първоначалния й вид, по основателни причини и не е в състояние да си избере друго, редно е да уважат желанието й.
На мен са ми връщали пари. Бях купила на дъщеря ми едни скъпи и красиви обувки. След една седмица отдолу, в предната част имаше дупка. Занесох ги в ужасен вид, казаха ми, че била карала колело, била ги търкала в пясък и не знам си какво. Казах им, че на обувките никъде не е упоменато как точно трябва да се ползват и никакви обстоятелства не оправдават дупката отдолу и ми върнаха парите. Crossing Arms

# 22
  • Мнения: 6 206
За да може да докаже правомерността на своите действия, потребителят трябва да пази всички съпътстващи сделката документи (оферти, фактури и др.) и да отправи уведомлението за отказ от договора по начин, който позволява да се докаже датата, на която то е направено (напр. писмо с обратна разписка, нотариална покана, телеграма, куриер).

Ако желае да се откаже от договора, потребителят трябва да върне обратно на търговеца предадената вещ в състоянието, в което я е получил, в противен случай, търговецът има право на обезщетение за намалените потребителски свойства. Поради тази причина, законът за защита на потребителите задължава потребителя да съхранява грижливо получените стоки до изтичане на срока за отказ.


http://www.kzp.bg/
Това по никакъв начин не го тълкувам, че могат да се върнат пари. Но аз не съм адвокат.
Обаче в такъв случай важи ли за моята първа любов БТК и отка от интернет, защото са ме заробили с двегодишен договор, а аз не ги искам вече. Мога да ли да се откажа тогава? Не ги искам... Нали съм клиент. Simple Smile

# 23
  • Мнения: 73
А вие да не сте от продавачките, дето клиента им е виновен, че изобщо е влязъл в магазина да им разваля рахата и люпенето на семки.
Клиента абсолютно винаги има право, дори и да е блял като си е купувал нещо. Това също си е негово право.
не не сам от продавачките,но и ненавиждам хора които търсят под вола теле.А като е блял като е купувал да си носи последствията и това си е негово право

# 24
  • Мнения: 4 585

Ти може да ги ненавиждаш, но те имат права.
Не говора за морални  и етични норми на поведение, а за реални, узаконени права.
От всека стока се очаква да задоволява някакви потребности, да изпърнява някакви
функции, независимо дали са описани в технически условия, сертификат за качество и др.
Напримар нокторезачка - очаква се да реже нокти.
Ако не удовлетворава очакванията на клиента, той е в правото си да я върне, независимо
че и здрава. От едни обувки потрабителят очаква да ходи с тях. Не да му причиняват болка.
Не е задължително да се скъсат, разпорат, разлепят.

# 25
  • София
  • Мнения: 2 162
Цитат
Ако желае да се откаже от договора, потребителят трябва да върне обратно на търговеца предадената вещ в състоянието, в което я е получил, в противен случай, търговецът има право на обезщетение за намалените потребителски свойства. Поради тази причина, законът за защита на потребителите задължава потребителя да съхранява грижливо получените стоки до изтичане на срока за отказ.

Това от къде го извади? Вярно, че го прегледах отгоре- отгоре, но не можах да открия такъв текст в закона. Да не би да се отнася само за дистанционните продажби?

# 26
  • Мнения: 454
Аз ако съм....няма ти върна парите!
То всеки ако тръгне така да прави като теб.... ooooh!
Разбирам да имаш уговорка,че са за подарък...че нещо ако номерът не е точен...срещу замяна...ама ти брутално да си искаш парите,щото видиш ли са ти малко големи....Ми, да си мерила,да си гледала и да си преценила точно!Какво са ти виновни продавачките!Сама си си виновна!Следващият път....два пъти мери един път режи!
Аман от купувачки като теб дето незнаят какво искат! Crazy
И колко струват тези обувки....50 лв!? Thinking
Ник'ви комисии и агенции няма ти помогнат,защото не си права! Naughty


Ти май си от продавачките. Не се обиждай, но и ти не си много права. Не искам да изпадам в такива детайли, заради които основателно може да ме обвините в показност, но първо магазина е Bata в Сити Центъра. Второ обувките там не струват 50 лева и трето купих си три чифта обувки и мисля, че има правото да имам поне малко претенции. Да предложиха ми да ми ги сменят с други, но просто не си харесах. Още като ги връщах жените бяха относително любезни, но не достатъчно. вече ми е ясно, че пари не се връщат, но имаше доста гадни мнения, че веднъж като си се прецакал да купиш нещо и край. За да приключва темата ще кажа,че вече една седмица обувките, които върнах си стоят в магазина и днес ще отида да си взема други. Много лесно се палите да знаете. А и още нещо разбира се, че обувките не са носени - върнах ги 2 часа, след като ги купих.

# 27
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
в 3 дневен срок май имаш право да върнеш техника..., но за обувки?!  Rolling Eyes

В ССЦ и ние връщахме обувки, които текат като лейки, а са уж зимни. Не ни върнаха парите, а казаха - изберете си друго.

# 28
  • Мнения: 502
Би трябвало да се връщат и пари,не само да се подменя стока.Но това само при положение,че клиентът не злоупотребява с правата си.Знам следните случаи:железарски магазин-"Бихте ли ми заменили този стълбищен автомат,защото като го монтира съседа ми,изгоря още същия ден!","Ами тези уплътнения не стават,може ли да ги върна?" (всички вече са смачкани!),"Тази връзка за бойлер нещо протече,май мъжа ми я пренатегна?"...В България девиза "Направи си сам!"винаги е бил на уважение,но ...не всеки разбира от всичко,нека не се залъгваме.

# 29
  • Димитровград
  • Мнения: 1 742
Добре,нали искаме да ставаме европейци,редно е ако нещо не е на ред в дадена стока да може да се замени или да се върнат парите.Продавачките също може да не знаят какъв е реда.
И между другото-аз работя като продавачка в момента.Връщам парите на хората и да ми се махат от главата.Има си книга за рекламации,от миналата година е задължителна.

# 30
  • София
  • Мнения: 1 508
И аз имам обувки, които стоят в гардероба,защото не са ми удобни или ми стискат.Когато си купя стока, която после не ползвам или не съм доволна  , определено ме е яд.Напоследък ми се е случвало да заменям стока, не са ми правили проблем.При положение, че имам законово право да върна стока и то без да давам на продавача обяснение, не виждам какъв е проблема и защо човек да не се възползва от това си право.Глупаво ми се вижда да трупаш непотребна стока,която да отлежава, пък да смяташ другите за нахални, че могат да си поискат парите обратно.Сега се сещам,че щом на момичето обувките са хлопали, ето я и причината-не си отговарят на номера Mr. Green, разбира се в случая,когато прилежно трябва да обясним на продавача защо не сме доволи:lol:

# 31
  • Мнения: 654
е аз съм магазинерка може и гадна,но в моя магазин обувки не се подменят защото:ние сме квартален магазин и повечето хора се познаваме,затова когато някой купи стока-дреха или обувки,особен но ако са за подарък винаги можеше да ги подмени или върне парите.случи се на няколко пъти да върнат обувки който са купени малък номер и при опита в къщи да се обуят да им се нанесат дефекти.случи се и още нещо:през две пресечки има подобен магазии те и ние продаваме един и същи модел маратонки,но при нас струват 9.00лв.,а при тях 10.50лв.ние нямаме №39 а те имат.клиента моли да купи от нас и да подмени при тях.

# 32
  • София
  • Мнения: 1 508
Но защо да не ги върнеш като имаш това право!?След като законът го е предвидил значи се случват такива неща и е нормално в цял свят.Тук обаче се приема за супер лукс и простащина.Защо трябва въобще да се търси и да се определя някой за виновен.Такива са законите и правилата,  така се прави в цял свят и в България, не виждам нищо нередно.Тъпо е да ти отказват и да се чувстваш виновен от това, че някой те изкарва глупак, без да си такъв.

# 33
  • Шотландия
  • Мнения: 2 856
Чета тая тема и да кажа какво стана днес в един супермаркет, по случайност точно днес. Мъжът ми избрал една папка с механизъм и я донесе да ме пита харесвам ли я. Не беше нещо особено, но понеже беше много евтина - някакво намаление - я взехме. Когато платихме на касата, обаче, се оказа, че са я маркирали два пъти и отгоре над цената, която той каза. Закелеши се и отиде на щанда рекламации веднага. Помоли момичето да провери колко струва папката- тя каза цената, на която е маркирана. Той й казва, да, но на щендера е в промоция в по-ниска цена. Отиват двамата на щендера да проверят. Връщат се след 2 минути и той ми казва - не съм видял добре. Обаче му върнаха парите. Каза, че надписът не бил сложен много точно, та не било много ясно за коя точно папка се отнася. Папката си беше много читава, нищо й нямаше.

Преди много време пак в този супермаркет купихме две четки за зъби на промоция  "плащаш една - взимаш една безплатно". Оказа се, че едната не е от промоцията, малко по-различна била. Те хиляда видове.... Забелязахме го на касата и просто попитахме. Момичето натисна някакво копче, докато маркираше другите стоки, дойде друга жена, грабна двете четки, отиде до щендера, после се върна да обясни какво става. Като платихме, ни заведе на отдела Рекламации, там друга служителка - върнаха ни парите за другата четка, тя беше донесла друга четка от промоцията и ни питаха дали искаме две от промоцията, само една или какво. Взехме си 2-те четки на цената на една и си отидохме. Като си помисля - 3-ма души се занимаваха с нас, обикаляха целия магазин, а той е доста голям, само заради 1 четка за зъби... Всъщност, за да си свършат добре работата.

Не смятам, че става дума за някакви специални европейски закони или нещо подобно. Просто веригата знае, че ако не угоди на клиента, той ще се нацупондри и ще отиде да пазарува другаде - и това стига.

# 34
  • Мнения: 4 585


Робувате на някакъв соц морал, от времето когато месарят беше бог на града.
Потребители от цял свят са се борили за тия права, и са ги извоювали,
докато ние сме благагавеели пред господин магазинера.
Сега да не използваме правата си, защото не било морално или етично.
Пише се убягва, а не обягва. С о се пише обучавам, обяздвам, обрулвам.

# 35
  • Мнения: 750
И потърсили под вола теле...... Mr. Green

# 36
  • Sofia
  • Мнения: 3 035
Това,
... За да приключва темата ще кажа,че вече една седмица обувките, които върнах си стоят в магазина и днес ще отида да си взема други...
прочетохте ли го?
Или можете да си се карате безпроблемно, независимо от темата.
Подозренията на Reza се потвърдиха.
Изтривам по-голямата част от раздумката.
Заключвам темата.

Общи условия

Активация на акаунт