хиперактивност с дефицит на внимание и аутизъм?

  • 10 972
  • 30
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
имам един въпрос към маиките с аутисти4ни деца
имат ли освен диагноза аутизам вашите деца и друга диагноза ?
има ли деца с аутизъм и хиперактивни с дефицит на внимание?
ние ще правим тестове за ХсДВ и съм в шок. във вторник ще говоря със специалисти и тохгава ще имам пове4е инфо но до тогава съм с една топка в стомаха и нали знаете какво е усещането

# 1
  • Мнения: 16
здравей, аз съм доктор по специална педагогика какво точно те притеснява/ дали детенцето е с хиперактивност и дефицит на вниманието или с аутизъм/ точна диагноза може да се постави след много работа и наблюдение от страна на терапевтите , които работят с детето  и от детски психиатър . Един тест не означава почти нищо , е поне за мен. Аз винаги чакам да видя как ще се повлияе детенцето от терапията и чааааааак тогава след мнооого наблюдения и съвместна работа с психолог, невролог и психиатър може да се постави диагноза . Поздрави и спокойно

# 2
  • София
  • Мнения: 2 351
Аз също имам въпрос - на твоето дете каква е точната диагноза?
И от какво точно се притесняваш не ми стана ясно. newsm78
За протокола нашата диагноза е ГРР.Нали знаеш колко  поддиагнози влизат в тази група.Тоест бихме могли да имаме цялата гама от тях  ooooh!

  bouquet   bouquet   bouquet
Честит Рожден ден Фриг - чак сега видях  Embarassed


# 3
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
здравей, аз съм доктор по специална педагогика какво точно те притеснява/ дали детенцето е с хиперактивност и дефицит на вниманието или с аутизъм/ точна диагноза може да се постави след много работа и наблюдение от страна на терапевтите , които работят с детето  и от детски психиатър . Един тест не означава почти нищо , е поне за мен. Аз винаги чакам да видя как ще се повлияе детенцето от терапията и чааааааак тогава след мнооого наблюдения и съвместна работа с психолог, невролог и психиатър може да се постави диагноза . Поздрави и спокойно
боже доживях да прочета как един специелист иска да работи с други за да постави диагноза
ФЕНИКСы пиши по-често ...поне първия ти пост на който попадам ме кара шапка да ти сваля

ФРИГ, прочети поста десетина пъти, подплъти се с търпение и...нали знаеш, че диагнозата НИЩО не променя....
нека ти кажа като чувствителна натура за човешката душа - считам че една недобре лекувана хиперактивност може да ДОВЕДЕ до аутистични наченки в поведението, без детето да е аутист
също така и обратното - недобре лекуван аутизъм може да доведе до хиперактивност и дори спорде мен до тежки буйства...
така че споко...помисли дали детето е в добра среда, няма ли нещо да се е променило напоследък и да го е стресирало и това евентуално да е довело до известни затруднения

# 4
  • Мнения: 14
Здравейте!
Моето детенце днес има Рожден ден, стана на 7 години. От 3 години и половина е с диагноза ГРР и атипичен аутизъм. При поставянето на диагнозата всички бяхме в шок. Истината е, че през годините детето има страхотен напредък. Тази седмица дори го записахме първи клас. Знам, че не е като другите деца, но се надявам да попива от тях. ФРИГ, каквато и диагноза да ви сложат, това е само лист хартия, който в определени случаи може даже и да ти помогне. Успех, дано всичко бъде наред, ако не сега, то в следващите години! Praynig

# 5
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
ние сме с диагноза атипи4ен аутизъм но напоследък имаме проблем с държанието в смисъл у4ителките в децката градина казват 4е е агресивен. във вторник е 1та ни среща с у4ителките и специалист и тогава ве4е ще разбера за какво става въпрос но са ми пратили тестове за хиперактивност и са ми насо4или 4ас за психолог. някаде бях 4ела 4е аутизъма има и придружаващи дисордери един от които и ад-хд. та мен ме е страх както вси4ки останали родители

# 6
  • Мнения: 4 451
ФРИГ, успокой се! Hug
Когато за първи път заведох Мария на лекар, и поставиха диагноза ГРР. Катинка вече е писала колко голям спектър е това. ooooh! После една доцентка невролог от София каза, че е изоставане в речевото развитие и хиперактивност. Та така... feniks  е права, важно е как ще се повлияе детето от терапиите.
Нашата психоложка е категорична, че Мими не е аутист. Но аз определено виждам проява на аутистично поведение в нея. Дължало се на хиперактивността и дефицита на внимание. В този смисъл, catnadeen е права, че едно дете може да проявява аутистични черти, но да не е аутист.

# 7
  • София
  • Мнения: 2 351
ФРИГ диагнозата ви е сериозна.Ти знаеш по добре от мен, че хиперактивноста е симптом към аутизма.Не ми се вярва психолога да има право да ви коригира диагнозата - по скоро би ти дал съвети и план за работа с детето.Възползвай се максимално от ситуацията и си приготви въпроси и попитай всичко, което те притеснява.Ако все пак се притесняваш от смяна на диагноза това в Бг. би станало от психиатър и с тестове не за ХАДВ, а за аутизъм.Отскоро имало някакъв нов тест за аутизъм.
Я се пробвай да го изкопчиш от някой твой колега или преподавател.Ще ти е полезен и на теб, а и ние ще ти бъдем благодарни, да ни го намериш.Нали си Българка - ще успееш  Hug

# 8
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
уффф ама аз ще отка4а добре 4е сте тука за да ме успокоявате. ина4е никои не разбира как се 4увствам.

# 9
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
до тестове все още нямам достъп...
ина4е когато ни беше поставена диагнозата преди 2 години психолозите не бяха сигурни защото детето беше в семеиство което използва 3 езика /билингви4но. та имаме определено за наесен да ходиме пак на тестове. при нас проблема бе8е 4е детето изостава ре4ево и не разбира, имаше според тях и агресия което евентуално може и да се дължи на незнаенето на езика но в момента нещата са разли4ни и ще видиме все още не смея да говоря. Да наистина този тест които правиме е за хипракт. и дефицит на внимание и 4ерез него не се отменя диагноза но ще баде взет под внимание при образуването на резултатите при теста на есен.

# 10
  • Мнения: 465
здравейте:)
Фриг-по твоите постове аз виждам ,че и при вас работят по"американската "система.-накъсват симптомите на под диагнози.Аз виждам само положителни неща в това-прилагат отработени терапии за всеки дефицит.А и детенцето преминава през различни фази от развитието си,които могат и да "приличат" само на ХА и Дв-то.В едно малко човече трябва да виждаме не само синдрома, но и характера,темперамента му, нали?!
Ти ,се опитай да намериш и някой нетуорк на родители около теб с тодобни проблеми-хем за информация,хем за собствените си страхове и преживявания.
А и ние сме с теб:)
  bouquet Hug

# 11
  • София
  • Мнения: 2 351
Никак не ми е ясно за какво си говорите вие двете  Cry.Малко тъпо се чувствам  Confused

Ето ти малко тестове.Предполагам, че имаш представа как се работи с тях.
Искам ти този тест не за да поставям или отменям някому диагноза, а за да видя къде са ни слабите страни и да наблегна там.Когато се докопаш до него - предполагам, че ще го "откраднеш по стара бълг. традиция" и ще си спомниш за мене   Wink Hug

# 12
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
здравейте:)
Фриг-по твоите постове аз виждам ,че и при вас работят по"американската "система.-накъсват симптомите на под диагнози.Аз виждам само положителни неща в това-прилагат отработени терапии за всеки дефицит.А и детенцето преминава през различни фази от развитието си,които могат и да "приличат" само на ХА и Дв-то.В едно малко човече трябва да виждаме не само синдрома, но и характера,темперамента му, нали?!
Ти ,се опитай да намериш и някой нетуорк на родители около теб с тодобни проблеми-хем за информация,хем за собствените си страхове и преживявания.
А и ние сме с теб:)
  bouquet Hug
да тук работят така. пове4ето са обу4ени или завършили университети в щатите а и тук имаме добър университет в които съм и аз

# 13
  • Мнения: 16
здравейте момичета, Фриг не се притеснявай, защото това са рутинни процедури, които от своя страна помагат на специалистите в изготвянето на краткосрочните и дългосрочните програми за работа. Би ли ми писала какво точно прави твоето детенце или по- точно къде е родено в БГ или там където сте, на какъв език говорите у дома, на вън , сдругите как общувате пред него. Сега разбирам, че детето е билингвист, а това е от голямо значение/ сигурни ли сте в диагнозата атипичен аутизъм?/

# 14
  • Мнения: 465
Феникс 10,здравей:)
Много си прав-аз съм категорична ,че диференцираните оценки САМО помагат за насоката на терапиите.И двуезичието въобще не е за пропускане.
Фриг-при мен ,момиченцето, за което се грижа  ще го запишат на anger menagment,считат , че така ще му бъде по-лесно да общува с децата,ако то може да контролира собствените си "демони".А се сетих и за нещо много важно-ако ти ,не се чувствуваш конфортно с дадена преценка (няма по-голям адвокат от родителите) търси второ-трето квалифицирано мнение.Порочната страна на системата е-учителите считат , че ролята им е да образоват, а не да решават поведенчески проблеми:((((
Катина-нали е спектър "проклетия"пъзел- тук се опитват да го раздробят на парченца.Считат , че ако всеки свърши работа си качествено общия резултат ще е наяве.Само за моята ежедневна работа ще изброя-логопед, психолог,окюпейшънал терапевт,социален работник(за дете и за родител) ,бейбиситер, хипотерапевт,специална педагогика учител,физиотерапевт,аз със занимавките...



# 15
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
ВЕСЕЛЧЕТО така както обясняваш е добре
ФРИГ, ако наистина специалистите се опитват да отделят характерни особености на детето и да ги охарактеризират - за да намерят път за борба с проблема, това е супер

КАТИНА, аз до колкото разбрах се има впредвид - ако съм разбрала правилно - че проблема с детето не е в диагнозата - а се приема, че то има набор от проблеми - напр липса на внимание, агресия, нежелание да контактува и т.н.
за всеки такъв проблем, специалистите търсят "диагноза" - в комбинация с другите проблеми, предполагам - и като намерят най-точната, почва се работа, която показва добри резултати при хора, с дадената диагноза
т.е. с детето на ФРИГ ще се работи и като с аутист, и като с дете, с дефицит на внимание - така специалистите ще работят на два фронта и ще се надяват да парират проблемите
как се изчистват възможните "конфронтации" от стаърничните ефекти при работа по две системи не знам...но все пак това са специалисти и когато се работи като екип, нещата са възможни

Фриг, ако е това което си мисля - само ще спечелите от такива неща
апропо за агресията - търсила ли си в живота каков я провокира...има ли нещо еднотипно и повтарящо се, което да буди агресия в детето...може да не е нещо моментно а конкретно събитие или случка от пердния ден дори....

# 16
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
зна4и ето и при мен новините от днескашната среща със у4ители и терапефти. Този тест които ще правиме за ад-хд е рутинен и се прави при вси4ки деца които са с диагноза за да се предотвратят последствията и за да се вземат мерки. от следващите дни Колгримур Христо ще смени новата терапефтка с други 2 зна4и едната ще се занимава пове4е социално а другия (мом4е е ) ще наблегне на знанията, което много мее зарадва и ми вдъхна надежда 4е нещата 9е се подобрят. Следкато нашата терапефтка излаезе по маи4инство моя син претърпя много промени като на мен ми се струва 4е тои дръпна малко назат имаме моменти като му се каже нещо и детето не отговаря което не бе8е много прието преди  и други промени, но в знанията си не е имал промени всъщност си е както преди. запо4ваме процеса на диагнозите отново на 24 и 25 сме на девелопментал тест за да видиме до каде сме стигнали и др и др. така 4е извинявам се за паниката която всях сред вас мили форумци но пък ми помогнахте да се успокоя за което едно гооооооолямо мерси

# 17
  • София
  • Мнения: 2 351
ФРИГ - много се радвам, че нещата се наместват.Още по добре е, че сменяш терапевта, който те притесняваше.Помня колко голям беше проблема със смяна на терапевта при вас.Помня и колко дълго време чака за първичния преглед още при констатиране на проблема.Стискам палци всичко да е ОК.  bouquet

catnadeen, много мило, че ми помогна да разбера  Hug.Наистина ми беше сложно  Embarassed.Нашите терапевти са общообхватни.Тоест един бълг. логопед работи освен за езика, и за фина моторика, и за структуриране на поведението, и за подпомагане в обучението, и поведенческа терапия и т.н. да не изреждам - всички сте наясно.
В чужбина явно логопеда си работи само за звуците и думите .......и толкоз.Психолога за поведението..........и толкоз.Дефектолога за обучението...........и толкоз.Ама пък те са в пъти по платени от нашите "енциклопедии" - терапевти  Confused

# 18
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
да така е логопеда си работи по звуците окупеишън терапефта с финната моторика и социалните педагози с обу4ението. на8ата логопедка е специалист за работа с аутисти4ни деца.

# 19
  • Мнения: 1 434
В чужбина явно логопеда си работи само за звуците и думите- Така трябва да е и  в България просто няма  изградена система на  обучение   разбира се толкова специалисти.Логопеда върши  всичко  тук ...  bouquet

# 20
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
от какато христо ходи на логопед (тои си говори правилно) изре4енията му станаха по дълги и детето запо4на да разказва цели истории, а не да мъ дърпаш думите с 4енгел. логопедката наблягаше на смисъла на говора и развитието на ре4та. окупеишъна му помогна много за развитие на финната моторика. а от днес детето е с новите терапефти на ДГ и веднага се усети промяната детето си каза 4е пове4е му харесва новата терапефтка и тя ми беше оставила бележка 4е тои я е слушал а даже и е набрал цветя и и ги е подарил.....да се надяваме 4е вси4ко ще е наред и да видиме какви ще са резултатите от тестовете ooooh!

# 21
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
имаме моменти като му се каже нещо и детето не отговаря което не бе8е много прието преди  и други промени
ФРИГ, аз бях твърде истерична със сина ми и той не смееше да ми отговори но имаше отклонения от номримте според мен за нормално здраво дете
сега - след дълга терапия от моя страна и налагане на свободен режим да се окопити от своята властна майка дететео - ДАни вече смее и да отговори и да се противопостави
с това искам да кажа, че за мен здравия и пълноценен индивид ТРЯБВА да МОЖЕ да си ОТСТОЯВА правата
не да се инати, но известна доза самостоятелност и борбеност са повече то показател за добро психическо развитие

# 22
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
catnadeen, права си до голяма степен.
 Въпреки, че бях изгледала едно дете преди Наталия, не бях обръщала внимание на тези проблеми, но сега като гледам и още едно след болното си, си давам сметка, че съм приписвала много от проявите й на болестта, а не на характера й и състоянието й ми е пречело да ги разбера правилно.
Иначе като диагноза си имаме водеща ДЦП,  и няколко съпътстващи, между които атипичен аутизъм и хиперактивност с дефицит. Все ми е тая каква е диагнозата, тя служи ориентировъчно на специалистите в началото.

# 23
  • Мнения: 3 591
ФРИГ, миличка  Hug
Успокой се , всичко ще е ОК. За хиперактивността не се тормози , има ХА със дефицит на внимание, има дефицит на внимание без хиперактивност и т.н. много  разновидности, които и да ги знаеш и да не ги знаеш все тая, ако няма терапевт, който да работи с детето и да преодолявате конкретни проблеми файда никаква.
Межу другото при СИД също може да има симптомите като при ХА - и да са си точно дължащи се на СИД. А и нали казват, че всяко дете с проблем в спектъра има в една или друга степен СИД...

Радвам се,че сте сменили терапевтката - това е много важно. доверието е много жано за нашите малчовци.

Дано малкия се поуспокои. При нас започва пак промяна напред - явно си имат малчовчите периоди през които нещата се влошават и после пак се оправят.

Bluevelvet  - терапията тук е Окщпейшънал(там влиза всичко от "фитнес" и укрепаване на тялото, вестибиларен апарат, умения да лови топки, да бяга скача и т.н.  - обща моторика, като минеш през финната моторика и стигнеш до работа над логически задачи  на масичката)
и
Езиково-говорна отделно - тук влизат всичко свъразно с моториката на устата, произношение и т.н. + ученето на нови думи, разбиране, преразказване, умения да възпроизвежда случки, да намери поука в приказка и т.н. Т.е. не е само развитие на речта, а и обучително, но основно като се стимулира говора/комуникацията.

Това много накратко - въбще не изчерпва какво правят, но горе долу така могат да се разграничат.
отделно ОТ  и езиковия терапевт също са със специалности - едни се занимават с деца със СИД, други с деца с хиперактивност и т.н .и т.н.

# 24
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
Благодаря за отговорите
ето 4е цяла седмица работиме с новата терапефтка и вси4ко върви нормално детето по4на да ходи на градина със желание и иска да работи с новата терапефтка. явно тои си пада по 4ужденките предишната беше англи4анка а тази е филипинка Wink.

# 25
  • Мнения: 16
е , здравейте момичета за съжаление рядко мога да  пиша но вие сте добри и наистина майки , пред  което само мога да се преклоня. но не бъдете само толкова наплашени и не гледайте на децата си като на болни , това са си нормални деца моля ви не ги превръщайте и вие в различни, това е пагубно ееее май станах като стара даскалица Blush

# 26
  • София
  • Мнения: 4 412
... си давам сметка, че съм приписвала много от проявите й на болестта, а не на характера й и състоянието й ми е пречело да ги разбера правилно.

Ох много ме развълнувахте, влизам рядко и само скачам по темите, но това изказване на Любознателна и Надето ме провокираха. И аз стигнах до подобен извод, че децата си имат и свой ритъм и не могат всички да карат колело, да чертаят по контур или да са супер общителни. От почти година водещо ми е детето "да усети радостта на живота", ей така съм я определила терапията. И също да усеща, че роднините се радват на успехите му. Иначе гледам детето да е на мининума от умения, дори бях чела,че 6 месечно закъснение не е проблем. И за всяко нещо, което реша да я уча, първо се замислям неиният характер кореспондира ли с това умение.

А за разделената терапия, аз съм твърдо да се разделя. Писала съм и в други теми, че при нас така се получи, може би от прекаленото ми желание да посетим повече специалисти едновремено. Но имахме специалист, които работеше за грубата и фината моторика и друг логопед за говорните умения. Децата, а и родителите само печелят от това. Наистина не е утвърден начин в БГ, случайно се получи, че беше моя инициатива, понеже реших да я водя на 2-ма логопеди, които се познават, едната логопедка ми предложи така да се разпределят. Но съм сигурна, че с времето нещата и тук ще станат така профилирани и комплексни.

# 27
  • София
  • Мнения: 2 351
А за разделената терапия, аз съм твърдо да се разделя. Писала съм и в други теми, че при нас така се получи, може би от прекаленото ми желание да посетим повече специалисти едновремено. Но имахме специалист, които работеше за грубата и фината моторика и друг логопед за говорните умения. Децата, а и родителите само печелят от това. Наистина не е утвърден начин в БГ, случайно се получи, че беше моя инициатива, понеже реших да я водя на 2-ма логопеди, които се познават, едната логопедка ми предложи така да се разпределят. Но съм сигурна, че с времето нещата и тук ще станат така профилирани и комплексни.

На мен пък изобщо не ми е ясно каква е тази разделена терапия.Принципно всеки един от терапевтите ни работи това, което вижда като проблем.Всеки си преценява какво да го учи по начин, който си прецени.Но, когато повечето от тях го учат на едно и също нещо - тогава най лесно го схваща.Например:Работихме две сесий за въпроса "Защо?" с логопеда.В къщи цели две седмици натъртвам на "Защо?" и аз.Той естествено не вдява както трябва.На третата седмица Мишо изведнъж започна да го използва въпроса /частично все още и недостатъчно  Confused/.На следващия ден се изфуках в детската и се оказа, че там тримата специалисти го мъчат цяла седмица на това.Явно логопедката и аз сме го подготвили, и когато и в детската са го натиснали е схванал по лесно идеята.
Но пък когато всеки от терапевтите му си работи различни неща и се обхваща по голям обем информация или умения  Thinking.
Принципно най хубаво е терапевтите да имат връзка помежду си - в повечето случаи почти е невъзможно това да стане  Confused

# 28
  • Мнения: 3 591
Кате, ама те си работят заедно - примерно когато езиковия специалист работи върху "вътре" - "навън" на масичката и давайки му фразите които да използва и учейки го да ги свърже - ка каже  вътре в шкафа примерно, ОТ ще работи върху общата моторика като  ще хвърлят топката вътре в коша и ще забелязват кога е излязла навън.

Когато с езиковия специалист учат домашните животни  и фермата и кой къде спи, ОТ ще го занимава в логически игри за фермата - картите ще са да свърже кравата с млякото, пилето с яйцето и т.н.
Т.е. единия работи откъм прозношението, лексиката и това той да изразява и казва думите/изреченията, другия вкарва всичкия този материал  в упражненията за общата моторика, финната, и логическото мислене.
Незнам дали ме разбра. При нас примерно изоставането включва и  обща моторика -  няма как да очаквам, че говорен специалист ще седне да хвърля топки, да правят набирания, коремни преси и т.н. ако ме разбираш.... От такава гледна точка са разделени.  Или примерно ОТ прави при нас четкането  по цялото тяло за свалянето на сетивността, докато Езиковия специалист дава програмите които свалят сетивността само в устата(и бузите и лицето като цяло). И примерно четкането дойде чак след като детето беше развило езика достатъчно и сетивността в устата падна - тогава терапевтките решиха, че може да се почне терапията ...
Примерно ние не се срещаме с психолога си вече година - с него се срещат терапевтите ни - обсъждат и прилагат стратегии... смятат че не е необходимо психоложката да работи с него....
Като примерно схемата за спането която правихме.
ААААААА, да не забавя - МОИТЕ ДИВАНЕТА СПЯТ ПО ЦЯЛА НОЩ вече 3 дена подред  Hug Сега се чудя що ли години наред ходех като сомнамбул, като само 1 седмица ме е деляла от спането по цяла нощ  Embarassed

# 29
  • София
  • Мнения: 2 351
Деси благодаря   bouquet схванах - разгеле  Embarassed.

Звучи добре, даже много.Малко се успокоих, защото не е по различно от това, което се прави в нашата градина - обаче не толкова специфично работят.Не ми е ясно какво точно прави един ваш психолог, но категорично смятам, че тук аз не мога да го спра от психолог.Правим една почивка в момента от терапии, и вече започвам да губя нишката.Случват се постоянно нови и нови неща с него и искам логично обяснение за тях.Явно се разглезих и аз, защото бях свикнала постоянно да ми анализират действията му, и да ме насочват.Не ми трябва толкова психолог да работи с него, а да ме насочва мен как аз да работя и да ми дава идеи.Издишам вече - блокирах.Свръхнапрегнато ми е.И много ме е страх, че ще изпусна нещо.

Да се оплача малко - точно преди една година имахме една черна серия от инциденти в няколко последователни дни.Първо Мишо сам подкара колата Забравили бяхме ключа на таблото и благополучно катастрофира в оградата.Цели две секунди беше истински шофьор, след два дни си цепна клепача на перваза, и след още два се сдоби с цицина като анимационен герой на челото.След една седмица му се схвана крака и близо седмица не го изправи, а така и не се разбра ясно от какво е/по ред причини/ ooooh!

Та преди 4 дни вечерта, се звънна на вратата - Мишо отиде да отвори и се чу ужасен трясък - и тишина.Обикновено след трясък следва рев.Тичам към външната врата и я гледам паднала в коридора, а Мишо седи до нея с отворени очи и трепери.Хванал дръжката да я отвори, а тя паднала на сантиметри от него  ooooh!.
Вчера както е карал колело - изведнъж се къса калника на предната гума и се забива в гумата.Преобърнал се е с колелото с главата напред /като каскадите от филмите/- на сантиметри от цимента.Когато е станал цялото му лице е било в кръв.............от носа  Confused.Даже няма и рана.
Какво ли ме чака днес ? Sad

# 30
  • Мнения: 4 451
Катинка, ужасно съжалявам за неприятностите! Прегръщам те горещо, така ми се иска да ти вдъхна кураж... Мишо е толкова сладък, дано няма повече инциденти.
Момичета, темите за хиперактивността станаха две. И в двете се пишат много полезни неща, но така информацията се разпокъсва и ужасно се раздвоявам. Не знам при вас как е. Имам предложение да помолим модератор да слее двете теми.

Общи условия

Активация на акаунт