1500 стипендии за даровити деца

  • 7 201
  • 37
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 86
Здравейте,
За втора поредна година фондация " Комунитас" ще раздава стипендии на 1500 даровити деца. Интересно ми е има ли майки на деца, които ще участват или са участвали в проекта. Моята дъщеря спечели една от стипендиите миналата година и ще се пробва и този път. За майките, които искат да разберат повече ето сайта http://1000stipendii.org/. За съжаление се сетих тмърде късно да направя темата-срока за изпращане на документите тази година е 31 юли. И така какво мислят децата и майките им, които ще участват тази година. Трудни ли им се струват темите? Притеснени ли са? ПОЖЕЛАВАМ УСПЕХ НА ВСИЧКИ ДЕЧИЦА!!!

# 1
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Прочетох сайта.
Видя ми се много общо написано...
Може ли да дадеш малко конкретика?
Да ни разкажеш, с какво точно есе (или друго), щеркат ти е спечелила?

# 2
  • Мнения: 86
Разбира се! Grinning
Миналата година темата за есето беше обща - Коя е областта, в която са моите интереси? Какво ме привлича в нея? Какво в нея ме интересува най-силно и с какво бих искал да се занимавам? Защо? Как ще използвам своите знания и умения, за да имам успешно бъдеще? С какво участието в “1000 стипендии” ще ми помогне по този път?
Тя просто описа себе си, своите интереси и мечти. Вторият кръг беше интервю, което се състоеше в задаването на въпроси свързани с есето, например тя писа, че се интересува от египтология и те и зададоха няколко  въпроса свързани с този неин интерес - например как са били разчетени египетските йероглифи. Питаха я как се вижда в бъдеще и как смята да се развива, като цяло миналата година беше по-лесно. Тя спечели стипендията, която се състои от 500лв. които и изплатиха на карта и 100лв. за книги, която тя си поръчваше през сайта им. Тази година има дадени теми, които според мен са по-трудно, но това е необходимо, за да се отсеят наистина даровитите деца. Ето ги и тях:
• „Всяка наука започва като философия и завършва като изкуство.” Уил Дюран, от „Историята на философията”, 1926
• „Фактите не са наука, така както речникът не е литература.” Мартин Х. Фишер
• „Науката не знае колко много дължи на въображението” Ралф Уолдо Емерсън
• „Колкото и форми на държавно управление да има, в науката винаги е имало и ще има само една – формата на свободата” Ф. Бейкън
• Човек вижда толкова, колкото знае.
• Където думите не могат...
• „Чистата математика е по свой начин поезия на логическите идеи” Алберт Айнщайн
• „В началото беше Словото, и Словото беше у Бога, и Бог беше Словото.” Евангелие от Йоан 1:1
• „Човек смята, че листата на дърветата са пожълтели от есента, и едва после, когато поразмисли, разбира, че огънят и страстите на лятото са направили това.” Атанас Далчев
• Минало и бъдеще: има ли смисъл историческото познание?
• „Да знаеш много езици значи да имаш много ключове за една врата” Волтер
• Свобода и ограничения в изкуството
• „Всеки стил е едни компромис между индивидуални и общоприети форми на израз. Изграден само от първите, той рискува да остане недостъпен. Ограничен само във вторите, той е вече шаблон, не стил.” Атанас Далчев


 

# 3
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
о, много интересно ми се вижда.
Но моята дъщеря е все още извън таргет групата. Ако се запази конкурса, може да се пробва догодина.

Иначе поздравления   bouquet за спечелването на твоята дъщеря. Все такива резултати  Grinning

# 4
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е за нас, но не бих ги поощрила да участват в подобен конкурс, независимо от размера на стипендията. Ей така, на първо четене темите ми се струват много хлъзгави, да не кажа, че някои са направо абстрактни. Според мен това е загуба на време, защото организаторите очакват да прочетат определени неща като на кандидат-студентски изпит.

Какво ще стане например, ако на темата " Минало и бъдеще: има ли смисъл историческото познание?" даденият отговор бъде от вида "не, няма смисъл, защото историята е субективна"? Мислите ли, че това дете ще вземе стипендия, пък ако ще съчинението му да е гениално?

И не на последно място, какво общо има даровитостта с писането на есета по зададена тема? А какво ще направят даровитите деца в спорта или в изкуството или в науката, но неможещи или неискащи да пишат такива есета? Те не са ли даровити?

Предпочитам през това време да напишат по един разказ, стих или да нарисуват една картина по свой вкус.

# 5
  • Мнения: 86
RadostinaHZ напълно права си. Точно за това има и опция  за  децата, които имат талант в сферата на  науката и литературата. За тях има специална стипендия, за която могат да се борят и за която трябва да изпратят своя авторска творческа или научна разработка или авторско изследване.   Децата в сферата на изкуствата и информационните технологии също се борят за такава стипендия, като трябва да изпратят свое портфолио и допълнителни материали. Стипендията не е предназначена за ученици, занимаващи се със спорт. 
Какво ще стане например, ако на темата " Минало и бъдеще: има ли смисъл историческото познание?" даденият отговор бъде от вида "не, няма смисъл, защото историята е субективна"? Мислите ли, че това дете ще вземе стипендия, пък ако ще съчинението му да е гениално? По този въпрос не мога да отговоря, защото теми по които децата да пишат се дават за първи път. За мен лично, ако аз решавах, щях да оценя оригиналността на есето, което всъщност е и най-важното при писането му.
Шани мерси, надяваме се да продължава да се развива.

# 6
  • София
  • Мнения: 62 595
И това с авторските изследвания е спорно. Какво авторско изследване на такава възраст като още не са изследвали себе си? Кой плаща за тези изследвания, родителите ли?
 За мен нещата са много прости. Ако детето ми е чак толкова даровито то няма да разчита на точно такъв вид стипендии, а ще бъде поканено да учи някъде. Ако е добре с информационните технологии на 16 години вече ще го вземат да стажува някъде и пари ще изкарва. Накратко, който е толкова талантлив не разчита на точно този вид стипендии. Най-голямата стипендия е 500 лева на година за книги. И какво, ще разработва проект (който може да струва и повече), за 500 лева? Ако детето ми има интерес в някоя област и трябва да се срещне с някой учен просто ще се обадя на въпросния човек и ще се опитам да уредя среща без да ползвам посредници. И какво ще каже ученият - ще потупа детето по рамото и ще му каже да се върне като завърши университет.
На мен за суми от дива 50-500 лева не си заслужава труда. Аз като родител ще пръсна много повече пари по подготовката и обучението на детето, допълнително за разработката на проекта. Неефективно е.

# 7
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
RadostinaHZ - твурде насериозно се вземаш.

Тук не става въпрос за някакви косм. хонорари или главозамайващи суми.
Тук става въпрос да се пробва дадено дете, какво може и мисли по дадена тематика. Целта едва ли са парите.
Поне за мен и моето дете няма да бъдат. Но все пак е добре да знае какво може и иска да напише и сподели с преподавателите и комисията. Ето, аз знам, че моята дъщеря я бива в писането, но дали не се лъжа. Един такъв конкурс може да ми даде все някаква оценка...

Ааааа, и сега не почвай да ми разтягаш теория в милион редове. Няма смисъл.

# 8
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма никаква теория. Всеки труд има цена. На надарените трудът струва много. Нещата СА сериозни. Ако едно дете си е хванало пътя на развитие  учителите му като специалисти знаят какви конкурси има за съответното ниво, как се организират, че и какви награди има. Не бих разчитала на някаква фондация да ми оцени детето при положение, че дори не са ясни критериите за оценка. какви са тези хора, коитоще решават кое есе е хубаво, секретарката и счетоводителката или шефката на фондацията, че да си вдигне самочувствието ли? Хайде, моля ти се, не е толкова трудно да се оформи картинката.

# 9
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
... кое есе е хубаво, секретарката и счетоводителката или шефката на фондацията, че да си вдигне самочувствието ли? .

същото съмнение можеш да извадиш по отношение на всеки изпит за ВУЗ или за където и да било.
Всяка оценка от човешки фактор е субективна. Но ако степеннта на оценката е еднаква (или почти) от 2-3-4- 10 различни институции, явно детето ти го бива.

# 10
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре, но ти сама казваш за оценяване от няколко институции. Например, детето се явява на конкурси за рисунка по няколко пъти в годината или праща есета на няколко места и оценките се припокриват в някаква степен. Това е съвсем различна супа. Тези деца вече имат СV, което не се нуждае от стипендия на някаква никому неизвестна фондацийка.

# 11
  • Мнения: X
Звучи ми интересно, но и двете ми деца са много под  минималната възраст за участие. Иначе, ако желаеха, бих ги подкрепила да се включат и да опитат силите  и възможностите си. Grinning

kristinka,   успех на дъщеря ти и тази година! Hug

# 12
  • Мнения: 86
 RadostinaHZ не мога да разбера какво толкова се дразниш от този проект. Аз смятам, че той е направен за да се поощрят децата, които искат да се развиват. Разбирам, че това не е някаква огромна стипендия, за която децата трябва да се борят със всички сили, това е просто опит за тях самите, път и какво ще им коства да напишат едно есе-все пак за едно умно дете това не трябва да е проблем. Ако спечели добре, ако не успее-нищо не губи, важен е опита.  Какво като фондацията не е известна, това не я прави по-лоша от останалите само защото наскоро е започнала този проект и не е добила известност?  Освен това аз не съм чувала за друга организация, която дава стипендии за деца с различни интереси и от различни възрастови групи.Ако ти знаеш напиши я, за да ги сравним.
"Ако е добре с информационните технологии на 16 години вече ще го вземат да стажува някъде и пари ще изкарва" Ок, това нито ще му попречи нито нищо.

# 13
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
kristinka, kristinka ... ти нищо не разбираш.
Трябва да има далаверка и от запетайка, макар тя да е написана от ученик. Twisted Evil

# 14
  • София
  • Мнения: 62 595
Не. Става въпрос за възпитаване на самоуважение. Децата имат право да знаят, че се трудът има ценност, макар че не е задължително да е в пари. Може да е в авторитет, контакти, награди или каквото щеш друго. Трябва да се научат, че не може да се впускат във всяко нещо и за каквито и да е пари и облаги, а да си избират предизвикателствата. И най-важното - приказката "залудо работи, залудо не стой" си е изпяла песента. Трудът на едно дете не е по-малко ценен от този на възрастния и заслужава да се заплати както подобава. А подобни конкурси с есета са чиста гаргара. Нямаш никакъв контрол кой, как и защо оценяван едно или друго нещо. Може да се прави нещо от чист алтруизъм или желание да се помогне на някого, но тук не става въпрос за благотворителност от страна на детето.

Написала съм го ясно - ако става въпрос за моите деца не бих ги поощрявала да се занимават с подобни неща, особено ако трябва да похарчат много време и средства, особено ако темите са такива, каквито прочетох. Има олимпиади, има състезания, има какви ли не още конкурси, на които могат да се явят и ще спечелят повече, макар и да не са пари.
На всичко отгоре ясно си пише, че програмата е със социална насоченост и към деца в неравностойно положение. Мерси, все още не сме закъсали за 500 лева на година за книги.

# 15
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
... Трябва да се научат, че не може да се впускат във всяко нещо и за каквито и да е пари и облаги, а да си избират предизвикателствата.

... стига материализъм, де.
Аз пък моите ще ги науча, да не гледат облагата на всяка цена.
Аман от сметкаджии... да не би да се прекарат някъде с 1ст.  Close

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Не ми ги разправяй ти на мен нещата за материализма. Ей така, цяло поколение сме възпитани да не сме материалисти и в зората на демокрацията хапнахме дървото. Живеем в капитализъм и трудът струва много. Ако не беше така щяхме да сме в комунизЪма. Ако не съм стояла гладна, защото съм ходила на работа и накрая не са ми платили, може и да взема насериозно възмущението ти. Да, ама не. Не искам утре децата да пораснат и да ги правят на маймуни за мизерни заплати, а те да са доволни на всеки лев. Благотворителността е хубаво нещо и ги подтиквам да се занимават или да свършат нещо за другите от добро сърце и душа, но това е различно. Огледай се около себе си и ми посочи кой не работи за пари (тук изключвам просяците) или други облаги и кой се отказва от това, което е преценил, че му се полага за труда. За конкурсите е същото - четеш, пишеш, проучваш, правиш макети (ако се наложи), ангажираш понякога и хора да помагат и е естествено да очакваш отплата, която е различна от една мизерна стипендийка по неясни критерии.

# 17
  • Мнения: 934
Що бе, хубаво е децата да се потрудят да представят нещо и да се опитат да изкарат някой лев с интелектуален труд. Колкото и да е, все е полезно за участниците. По-добре със отколкото без.
Иначе не ми се вярва точно този проект да стимулира кой-знае колко надарените деца. Малко афиф ми се вижда цялата работа. И най-малкото представянето на тези есета и проекти можеше да бъде пред публика.

Ако бях по-цинична, щях да заключа, че тези от фондацията са си спретнали лесно проектче, добре изглеждащо на хартия, с което не им се налага много-много да се потят. Прилапали са суми от някой фонд... Mr. Green

# 18
# 19
  • Мнения: 5 877
Много хубаво ми звучат темите.
Бих поощрила детето си да участва, не заради парите, а защото ми се вижда интересно да се замисли по тези въпроси.
Разбира се, като поотрасне доста - това са теми за много по-големи деца от моето.
Харесва ми също така, че дават възможност за консултации със специалист в съответната област - не мога да преценя доколко са добри специалистите, но начинанието е хубаво. Би било ценно.
Едно време бих се радвала да участвам.

Радостина, абсурд е да възпитаваш детето си да очаква заплащане за всеки път, когато си е напрегнало леко мозъка.
Затова имаме поколение неграмотно, некадърно и с високи претенции. Масовият случай на прясно завършилият студент, който е супернеквалифициран, защото не е шик да учиш сериозно, но иска веднага заплата от над две хиляди. И в същото време не може десет изречения да напише без грешка, но пък държи да му бъдат заплатени до стотинка. Не, мерси.

Последна редакция: пн, 15 юни 2009, 18:43 от Анда

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, нека да си искат! На някои им дават, на други не! Зависи и от човека, и от пазара. Сегашните студенти не са будали като нас навремето и не работят за този, дето клати гората. Поколението е различно и това поколение търси развитие + добра заплата. И не виждам нищо лошо в това. Навсякъде по света хората работят за пари, а не за потупване по рамото. Аз този урок го научих по трудния начин - чрез много работа за малко пари, неправомерни уволнения от днес за утре, чрез гладуване и живеене по кофти квартири. Е, в един момент ми светна, че никой не ми дава хляб срещу похвали от шефа, а срещу пари.

 Ако аз не си науча децата да си ценят труда кой ще ги научи? Началникът им ли? Нямам нищо против конкурсите, но много зависи за какво става въпрос и какви са целите. А и аз съм много скептична към всякакви конкурси, при които става въпрос за пари, защото винаги ще се намерят такива, които да влязат през задната врата, пък нека другите да се зорят. Да не говорим, че много конкурси се правят с цел безплатно събиране на идеи като на всичко отгоре авторът на идеята няма никакви права върху нея и като нищо може после да си я познае в някой продукт.
Та, нещата с конкурсите не са толкова чисти и прозрачни, колкото изглеждат на пръв поглед.

# 21
  • Мнения: 5 877
Ами, нека да си искат! На някои им дават, на други не! Зависи и от човека, и от пазара. Сегашните студенти не са будали като нас навремето и не работят за този, дето клати гората. Поколението е различно и това поколение търси развитие + добра заплата. И не виждам нищо лошо в това. Навсякъде по света хората работят за пари, а не за потупване по рамото. Аз този урок го научих по трудния начин - чрез много работа за малко пари, неправомерни уволнения от днес за утре, чрез гладуване и живеене по кофти квартири. Е, в един момент ми светна, че никой не ми дава хляб срещу похвали от шефа, а срещу пари.

 Ако аз не си науча децата да си ценят труда кой ще ги научи? Началникът им ли? Нямам нищо против конкурсите, но много зависи за какво става въпрос и какви са целите. А и аз съм много скептична към всякакви конкурси, при които става въпрос за пари, защото винаги ще се намерят такива, които да влязат през задната врата, пък нека другите да се зорят. Да не говорим, че много конкурси се правят с цел безплатно събиране на идеи като на всичко отгоре авторът на идеята няма никакви права върху нея и като нищо може после да си я познае в някой продукт.
Та, нещата с конкурсите не са толкова чисти и прозрачни, колкото изглеждат на пръв поглед.

Ами да ти кажа те и не разбират защо са уволнени. И са будали, да, защото нямат реална преценка за способностите си и са профукали важни години, без да се квалифицират като хората. И защото нямат изобщо наум качеството, а само парите.
Какво му е лошото на това разбираш, когато лекарят насреща ти (примерно) изобщо не се фокусира върху твоята болест, защото е твърде зает да мисли за дограмата, която ще си купи с получените от теб пари.

Не проповядвам квалифициран труд без пари.
Но широкоразпространеният случай е калпава работа с финансови претенции.

И не, шестокласниците рядко раждат особени дълбокоумия, че чак някой да им ги краде. Хеле пък свободни разсъждения по Далчев.
Защо не забраниш на детето си да говори въобще, да не вземе да изтърси някое световно откритие и някой да му го чопне? Най-сигурно ще е.

# 22
  • Мнения: 7 821
А дали обърнахте внимание от кога е темата  Wink?

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
Анда,
Вече стигна твърде далеч в думите си за моите деца. Разбра ме много добре, че не става въпрос конкретно за шестокласници, а за конкурсите изобщо. Особено при парична награда. Нито ти, нито аз падаме от небето и знаем, че в много случаи конкурсите са манипулирани. Доста често предварително се знае кой ще спечели конкурса, пък бил той и за деца в шести клас.  Нещо като с нашенската Евровизия.


Аз не мога да нося отговорност за цялото неграмотно или некадърно поколение, нито за лекаря, който смята наум дограмата. Мога да отговарям единствено за моята квалификация. Дори не съм отговорна за квалификацията на децата си, доколкото не съм им учител и не правя вместо тях контролните или да върша работата, която те вършат.

Не разбирам защо си толкова негативно настроена към сегашните младежи. По-скоро ние сме повредените, защото ни възпитаваха в духа на привидното равенство, а трябва да оцеляваме в дивия капитализъм. Поне днешните млади хора знаят да си искат добра заплата. А не като нас, да не смеем да си поискаме увеличение от 10 лева, нищо че сме работили допълнително. Който не е готов да си иска е принуден да се задоволи с това, което му дадат. Сори, но това е животът.
 

# 24
  • Мнения: 5 877
Нищо не съм казала за твоите деца, защото не ги познавам, дори не знам имаш ли и колко.
Аз пък имам други наблюдения върху конкурсите. Не телевизионните, тази медия не я долюбвам.

Не се чувствам повредена, нито ме е страх да поискам добра цена за работата си. Да се слага цена на ученическо есе обаче е смешно. Все едно да искаш пари от учителката, за да си предаде класното.
Ако са толкова уверени в таланта си децата, да продадат есетата си директно на избраната от тях световна медия (примерно). Никой не ги спира.

Ели, извинявай, наистина не видях откога е темата. Не че ме вълнува пряко, моята щерка и ученичка не е още.

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако ще си говорим за конкурси, имам един пресен-пресен пример. Наскоро присъствах на един конкурс за деца (но не е моделски или манекенски) и тъй като беше на сцена имах възможност да видя всчики изпълнения. В един момент се оказа, че първите места в най-конкурентните и важни  категории се взеха от деца, които първо, не се явиха в посочения ден и час, а някак извън програмата, после половината комисия точно на тяхното изпълнение беше сменена (и съответно не беше запозната с изпълненията на другите деца от тази група предишния ден) и трето, изпълнението беше посредствено и с грешки. Обаче въпросните деца са представители на главния организатор на конкурса. Въпреки протестите на много от участниците нищо не се промени. И какво си мислиш, да не би другите деца да не са се усетили какво става? Те не са нито кьорави, нито глухи, а са почти професионалисти. А на победителите изобщо не им дремеше, а си взеха медалите и си тръгнаха по живо по здраво. Явно на организаторите им пукаше за авторитета на конкурса. Между другото, съвсем други деца бяха признати за фаворити във въпросните категории и получиха неформални поздравления от много от другите участници. Но все пак остана една огромна сянка на съмнение, която помрачи събитието.

# 26
  • Мнения: 5 877
Моите наблюдения са преки и са от анонимни конкурси, писмени.

# 27
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Момичета, нека да се върнем на темата за точно този конкурс. Виждам че е от миналата година, но аз поощрих моето дете да кандидатства тази година. Много се надявам да успее, детето е умно и ученолюбиво, отгоре на всичко за следващата година е прието да учи в гимназия с доста висока такса, така че всяка финансова помощ е добре дошла. Да добавя, че част от стипендията е във вид на ваучер за книги, което също ще ни е от полза.
И поправка! Стипендиите тази година са 1000, а не 1500.

# 28
  • София
  • Мнения: 323
Момичета, нека да се върнем на темата за точно този конкурс. Виждам че е от миналата година, но аз поощрих моето дете да кандидатства тази година. Много се надявам да успее, детето е умно и ученолюбиво, отгоре на всичко за следващата година е прието да учи в гимназия с доста висока такса, така че всяка финансова помощ е добре дошла. Да добавя, че част от стипендията е във вид на ваучер за книги, което също ще ни е от полза.
И поправка! Стипендиите тази година са 1000, а не 1500.
И на мен конкурса ми харесва. Бих поощрила дъщеря си, но срока за тази година вече е минал. Ако и за следващата година отново има конкурс, ще и предложа да се включи. И не толкова заради парите, а заради предизвикателството. В началото на учебната година участва в други конкурси, при това без парична награда, на един от тях беше на четвърто място. Това много я амбицира и продължи участията си. Хареса и и определено тези участия допринесоха в развитието и.

# 29
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Момичета, нека да се върнем на темата за точно този конкурс. Виждам че е от миналата година, но аз поощрих моето дете да кандидатства тази година. Много се надявам да успее, детето е умно и ученолюбиво, отгоре на всичко за следващата година е прието да учи в гимназия с доста висока такса, така че всяка финансова помощ е добре дошла. Да добавя, че част от стипендията е във вид на ваучер за книги, което също ще ни е от полза.
И поправка! Стипендиите тази година са 1000, а не 1500.
И на мен конкурса ми харесва. Бих поощрила дъщеря си, но срока за тази година вече е минал. Ако и за следващата година отново има конкурс, ще и предложа да се включи. И не толкова заради парите, а заради предизвикателството. В началото на учебната година участва в други конкурси, при това без парична награда, на един от тях беше на четвърто място. Това много я амбицира и продължи участията си. Хареса и и определено тези участия допринесоха в развитието и.
Мога ли да попитам кой клас сте и в кои конкурси сте участвали. Аз също съм на мнение, че е много важно предизвикателството.

# 30
  • Мнения: 141
Участвах и аз, на 17ти излизат резултатите от първия кръг и вече ми е любопитно. Разработвах проект по биология и реших да продължа работата си по него и да го осъществя на практика /ще стане основа на зрелостния ми проект в 12 клас/, така че времето и труда, които хвърлих, няма по никакъв начин да отидат на вятъра,но.. Дано. Даже и само кредита за книги добре ще ми дойде, че никак не е лесно да си съставям лична библиотека само с джобните. Simple Smile

# 31
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Участвах и аз, на 17ти излизат резултатите от първия кръг и вече ми е любопитно. Разработвах проект по биология и реших да продължа работата си по него и да го осъществя на практика /ще стане основа на зрелостния ми проект в 12 клас/, така че времето и труда, които хвърлих, няма по никакъв начин да отидат на вятъра,но.. Дано. Даже и само кредита за книги добре ще ми дойде, че никак не е лесно да си съставям лична библиотека само с джобните. Simple Smile
Проверих в сайта им. Резултатите се очакват след 17.30. Желая успех и на вас и на нас. Ние също бихме се радвали дори и да спечелим само кредит за книги.

# 32
  • Мнения: 141
Класирана съм!

Последна редакция: пт, 17 юли 2009, 21:35 от Morose

# 33
  • Мнения: 5 877
Честито! И браво!
Ще разкажеш ли какъв по-точно ти е проектът?

# 34
  • Мнения: 141
Ами, развивах проект за изготвяне на "Електронен справочник по биология", като фокусът ми беше да аргументирам как ще бъде изготвен, като се базирам както на  идеи от педагогиката и психологията, така и на спецификата на изучаването на биология, което много зависи от добрите основи по другите две природни науки - химия и физика. Освн помагало, такъв справочник би имал за цел да покаже и алтернативен вариант за организация на обучението в училищата /което е смела мисъл, но защо не/, такава, че да се постига по-ефективно обучение.

Планирам /отделно от конкурса/ да осъществя прокта си в 12ти клас, но още има няколко въпросителни - дали ще ми стигне времето за целия гимназиален курс, например, или е по-добре да започна с материала от първите една или две години, и така нататък...

До колкото разбрах, предстои Комунитас да изчетат проектите и да обявят класираните по тях на 30ти този месец, а това класиране е съвсем първото, което казва дали си минал 1ви кръг за основната стипендия /защото проектите са над основните стипендии, но трябва да си класиран първо и за основните/. Вече ако и с проект се класира, ученикът го канят на интервю, което е частта, която ми харесва най-много - пък и ме бива да се аргументирам на живо, по-убедителна съм. Simple Smile

# 35
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Поздравления и от нас. Ние не сме класирани.
За твоя проекта разбрах, но за есето, ако може малко повече да напишеш. Ще се радвам дори да го прочета, ако може разбира се.

# 36
  • Мнения: 5 877
Позволих си да погледна твои постинги, наистина пишеш много зряло, грамотно и смислено.
Желая ти успех!

# 37
  • Мнения: 141
foxysilver, есето ми е доста лично и не се чувствам комфортно да го показвам - чели са го само майка ми и моя близка приятелка. За тема избрах цитатът от Робърт Годард: “Трудно е да се каже кое е невъзможно, защото мечтите на вчерашния ден са надежди на днешния и реалност на утрешния.” В есето ми има доста от биографията ми, разказах как различния ми опит в четирите ми училища ме е променил и е възпитал у мен определени качесва и нагласи, как години наред се занимавах с литература, творческо писане и журналистика, докато в 10ти клас не се влюбих в Биологията и реших да се готвя да следвам медицина.. Застъпих тезата, че според мен този преход е напълно естествен, защото Науката и Изкуството се базират на едно и също: постоянство, смелост, идейност и т.н. Общо-взето обясних, че е напълно нормално един луд хуманитар да стане луд биолог /и кандидат-медик/. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт