ПОМОЩЕН ПЕДАГОГ НА ДЕТЕ СЪС СОП В МАСОВО УЧИЛИЩЕ!?

  • 15 736
  • 41
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 199
Здравейте,пиша тази тема,защото от месеци търся информация дали е възможно това и ето,че има начин,но тъй като обикалям институциите които би трябвало да ми съдействат,а те до момента ме убеждават,че това е невъзможно,а пък аз виждаш ли само разпространявам проекта на социалното министерство и така.До петък миналата седмица бях добра.Тук искам да благодаря горещо на Ваня от ФРДЕ,която ми съдейства с много информация,която ми изпрати самият проект за да ми помогне,и изобщо за подкрепата която ми оказва HugБЛАГОДАРЯ!
оТ УТРЕ ЗАПОЧВАМ ВОЙНАТА С ИНСТИТУЦИИТЕ ЗА ДА ОСИГУРЯ НА ДЕТЕТО СИ ПОМОЩЕН ПЕДАГОГ!
Ще ви държа в течение и ще пиша всичко което трябва да се направи за да помогнете и вие на дечицата си,защото след една почивка на море наскоро определено ако имах някакви надежди,че дъщеричката ни ще се аклиматизира,но децата са много жестоки,а това понякога няма граници и влияе на деца като нашите.Надявам се,че ще мога да ви помогна с нещо,както се надявам в тази тема да пишат и хора които ползват помощен педагог и да споделят мненията си PraynigЗащото всеки ще открие нещичко за да помогне и така! Hug

# 1
  • Мнения: 3 540
Мила Оди,желая ти от цялото си сърце УСПЕХ и не само днес ,а и за напред! Hug
Яд ме хваща,защо ние родителите трябва да казваме и да отстояваме писани вече неща пред хора ,на които точно за тия неща им се плаща и води трудов стаж! Thinking
Оди ще очаквам да споделиш твоите битки в днешния ден!  bouquet

# 2
  • Мнения: 604
Успех, Оди!!!

Искам да попитам каква е разликата между помощен педагог и ресурсен учител?

# 3
  • Мнения: 588
        И от мен много успех. Peace
        Ресурсният учител посещава ДГ или у-щето по график в определени дни от седмицата по няколко часа, макар че според мен трябва да е неотлъчно до детето по време на учебния процес. Предполагам, че такава е ролята на помощния педагог. Очаквам Оди да сподели повече за помощния педагог, защото и на нас ни предстои тръгване на у-ще и много мисля от сега как ще се справяме.

# 4
Здравейте,пиша тази тема,защото от месеци търся информация дали е възможно това и ето,че има начин,но тъй като обикалям институциите които би трябвало да ми съдействат,а те до момента ме убеждават,че това е невъзможно,а пък аз виждаш ли само разпространявам проекта на социалното министерство и така.До петък миналата седмица бях добра.Тук искам да благодаря горещо на Ваня от ФРДЕ,която ми съдейства с много информация,която ми изпрати самият проект за да ми помогне,и изобщо за подкрепата която ми оказва HugБЛАГОДАРЯ!
оТ УТРЕ ЗАПОЧВАМ ВОЙНАТА С ИНСТИТУЦИИТЕ ЗА ДА ОСИГУРЯ НА ДЕТЕТО СИ ПОМОЩЕН ПЕДАГОГ!
Ще ви държа в течение и ще пиша всичко което трябва да се направи за да помогнете и вие на дечицата си,защото след една почивка на море наскоро определено ако имах някакви надежди,че дъщеричката ни ще се аклиматизира,но децата са много жестоки,а това понякога няма граници и влияе на деца като нашите.Надявам се,че ще мога да ви помогна с нещо,както се надявам в тази тема да пишат и хора които ползват помощен педагог и да споделят мненията си PraynigЗащото всеки ще открие нещичко за да помогне и така! Hug
Моито дете сега ще е втори клас, т.е. ще повтаря втори клас , защото миналата година училището в което учи осигури помощен педагог тъй нар.ресурсен учител , но го махнаха от класа , а той е много комуникативен, когато учи самостоятелно само с специалния педагог той повече се разсейва . Докато беше в клас се опитваше да догони децата макар и трудно но като мина на индивидуална програма съвсем се отпустна и не искаше нищо да учи. Не знам с тези ресурсни учители дали е по-добрия или по-лошия вариант. Дано при вас е за добро. Успех

# 5
  • Мнения: 199
Здравейте мили майчета,първо бързам да ви кажа,че ресурсният учител и помощния педагог са две съвсем различни неща.Реално погледнато ако имате право да ползвате ресурсен,то в полза на детето е да продължи да работи с него.Помощният педагог е за да придружава детето в училище,да стои с него в часовете и междучасията,реална ангажираност-учебният процес в сградата,в стаята при детето.Той би помогнал в положение,че детето ще има проблем с постоянното стоене в клас,той ще придружава детето и до тоалетната.
Този вид помощен педагог може да се отпусне по програма -"Заетост на учители в обучение на деца с увреждания".
По принцип тази програма е към местните Бюра по труда.Целта е да се ангажират кадри отпаднали от образователната система-учители които са били съкратени,но чрез тази програма им се осигурява ангажимент чрез който те получават заплата, и съответно ползват всички ваканции.За да изискате помощен педагог обаче трябва да се задействате от сега.Официалният период на програмата е 31.12.2008 г.,но при заявени помощни педагози,Министерство на социалната политика ще удължи програмата и ще осигурят необходимото финансиране.По програмата обаче на бъдещите помощни педагози им се полага задължително три-месечно обучение в лицензирано висше учебно заведение,като разходите по него се осируват от министерството,след него те започват индивидуалната работа с децата.
Смятам,че ще бъде добре ако повече родители изявят желание за такъв човек.Все пак съм сигурна,че всички изпадат в паника при мисълта колко жестоки могат да бъдат децата-да кажем обаче,че това е вариант за човек който да подпомага внедряването на нашите деца в масовите паралелки,поне силно се надявам на това! Praynig

# 6
  • Мнения: 199
Продължавам си писането,защото ще БЛАГОДАРЯ на Ваня,която ми изпрати тази програма,реално тя е виновничката Flutter,за моето литване по институциите,защото цялата информация която е необходима я получих от нея.Аз задвижих процедурата и Ви моля ако започнете-то не се отказвайте.Със сигурност ще срещнете масово неразбиране и учудване от институциите,които на практика изобщо се правят,че не знаят за тази програма,търсете помощ и от директорите в сектор "Образование" на общината в която живеете.Сами разбирате,че все от някъде ще получите помощ,има и добри хора,вече се уверих в това.С помоща на общината и местното бюро по труда,от септември ще ми отпуснат бройка за социален асистент,като бюрото по труда се ангажира,този човек да бъде педагог,какъвто ми трябва.Това е вариант,който ми се отпуска,защото не могат да ми осигурят от септември помощен педагог на детето,а ние сме първокласнички все паТози вариант трябва да бъде спасителният до задйстването на програмата,чрез която вече самият помощен педагог ще бъде на наше разположение от януари месец 2009 г.Понеже обаче Crazy социалният асистент като длъжност няма право да стои в класната стая при децата,за помолих за официални писмени разрешения он директорката на училището,от местният зам.кмет на образованието,от директор сектор "образование"към общината и май ще се наложи разрешение от местният инспекторат на образованието.Надявам се,че няма да ми създават главоболия,но ще видим във времето.За момента гоперисаият от мен вариант е на думи.Ще видим самото изпълнение,което трябва да започне като организация от началото на септември.
Търсете информация.За мен лично това е добър вариант,защото с проблема,който имаме изпадам в ужас,че детето може да излезе от клас и ако изчезне..... #Crazy Sick

# 7
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Да Оби така е. Помощен педагог и ресурсен се две съвсем различни неща. Популярното найменование на този помощен педагог е помощник и неговата работа както си разбрала е да стои неотлъчно до детето в училище, но да не се меси в учебния процес. Това, че си успяла да пробиеш за такъв помощник е страхотно защото се предполага,че детето  ти ще получава приобщаващо образование, а не интегрирано. Най-хубавото от цялата работа е, че и у нас някой е проумял, че образователната система трябва да приобщи децата с увреждане,а не да ги интегрира. Разликата е много съществена при интеграцията детето се нагажда към системата,а при пробщаването обратното системата се преработва така,че всяко дете с увреждане да се чувства уютно на мястото си.
Успех в борбата с институциите.  bouquet

# 8
  • Мнения: 199
Благодаря ти за написаното,но пуснах темата с огромна надежда  Praynig,да насърча и други родители да потърсят помощ за децата си в училище,с каквото мога и знам съм насреща- Peace Hug  bouquet

# 9
  • Мнения: 5 682
Одди, ще се радвам да пишеш къде, какво си направила, какво си подавала като документи, какво си постигнала. Това ще бъде много полезна информация за всички нас. На нас също ще ни престои нещо такова. Мири сега ще е предучилищна, живот и здраве догодина ще отложим първи клас и отново ще е предучилищна, но после..... ще ни е необходим вариант и за после, а това за помощния педагог ако се осъществи ще е чудесен вариант  Confused, колкото и да не ми се иска да стигаме дотам. Ще ми се, детето ми да няма нужда от такъв  Cry

# 10
  • Мнения: 2 242
Здравейте Simple Smile Искам да попитам тази т.нар. програма за помощен педагог отнася ли се и за ДГ? Имам известен опит в търсенето на "асистент"...

# 11
  • София
  • Мнения: 2 351
Аз също се интересувам дали това се отнася и за детска градина.За това нещо ли иде реч?
oddy, моля те опиши стъпка по стъпка от къде да се започне борбата с институциите за да се задейства бюрокрацията.Благодаря  Hug

# 12
  • Мнения: 3 540
Сега ви копвам цялата програма,ако натоварва темата ,може да я изтриете! Peace

ПРОГРАМА

„ЗАЕТОСТ НА УЧИТЕЛИ В ОБУЧЕНИЕ НА ДЕЦА
С УВРЕЖДАНИЯ”



І. НЕОБХОДИМОСТ И ПРЕДПОСТАВКИ ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПРОГРАМАТА

1. Необходимост от реализация на Програмата
Основен приоритет на Правителствената програма е намаляването на безработицата и гарантирането на социалната защита на групите в неравностойно социално положение посредством:
   Подготовка на лицата с увреждания за независим живот и пълноценно включване в обществото;
   Предотвратяване на социалната изолация и дискриминацията на лицата с увреждания;
   Интегриране на деца с увреждания, които имат специални образователни потребности в системата на народната просвета.
Във връзка с провеждането на реформата в образованието и оптимизирането на мрежата от училища нараства броят на безработните учители. Осигуряването на заетост за тази група висококвалифицирани специалисти е проблем, който изисква  своевременни нетрадиционни решения и разкриване на възможности за използване на техните знания и умения, със запазване на професионалната им насоченост.
Относително висок е броят на децата, с различна степен на увреждания, които не са обхванати от училищата и заведенията за социални услуги и изостават в развитието си. Част от тези  деца не са в състояние да посещават училищата, а други се нуждаят от допълнителни грижи във връзка с образованието и обучението си.
Обучението по индивидуални образователни програми има значително по-висок социален и индивидуален ефект. То представлява нов подход за социална интеграция на децата с различни форми на увреждания. Обучението се пригажда към нуждите на детето, а не детето - към предварително заложени схеми за същността и скоростта на обучаване и усвояване на знания.
Общият брой на безработните лица с педагогическа правоспособност е 5 509 за страната (по данни за м. юни 2004 г.). Те представляват 1.2 % от общия брой на безработните лица. Част от тях могат да бъдат ангажирани в обучението на деца с увреждания, които не могат да участват редовно в традиционния образователен процес.
Предоставянето на възможност на безработни учители да се включат в Програмата, която след подходящо обучение ще им осигури заетост, отговаря на новата стратегия в социалната политика на България. Тя е в съответствие с националните и европейски приоритети за намаляване на безработицата и за подобряване на грижите за хората с увреждания с оглед социалното им интегриране.

2. Нормативни предпоставки за реализирането на Програмата
Национално законодателство:
   Закон за насърчаване на заетостта - осигурява нормативната основа за разработването на програми за заетост и обучение за придобиване на професионална квалификация;
   Закон за народната просвета - регламентира осигуряването на условия за повишаване на професионалната квалификация на учителите, както и задължението на общообразователните училища да приемат деца със специални образователни потребности;
   Закон за професионалното образование и обучение - определя реда и условията за осъществяване на професионално образование и обучение за лица със специални образователни потребности чрез съответни програми;
   Закон за защита, рехабилитация и социална интеграция на инвалидите - урежда правото на рехабилитация и социална интеграция на инвалидите;
   Закон за здравословни и безопасни условия на труд - осигурява рамките на здравната профилактика и промоцията на здравето на работното място и се прилага навсякъде, където се осъществява трудова дейност или се провежда обучение;
   Закон за социалното подпомагане - регламентира предоставянето на социални услуги в общността.

Международни нормативни предпоставки:
   Конвенция за правата на детето, приета от Общото събрание на Организацията на обединените нации, 1989 г., ратифицирана от Великото Народно Събрание на Р България, 1991 г.;
   Стандартни правила на ООН за равнопоставеност и равни шансове на хората с увреждания;
   Декларация за принципите, политиката и практиката в образованието за специални нужди, Саламанка, 1994 г.

ІІ. ОСНОВНА ЦЕЛ НА ПРОГРАМАТА

Осигуряване на заетост на безработни учители и реализиране на техния преподавателски потенциал чрез ангажирането им с обучение, социална интеграция и повишаване на образователното равнище на деца с различни форми на увреждания.

ІІІ. НЕПОСРЕДСТВЕНИ ЦЕЛИ НА ПРОГРАМАТА

   Обхващане в подходящи форми за обучение, възпитание и социална интеграция на деца с увреждания;
   Осигуряване на заетост на безработни учители;
   Придобиване на знания и умения от безработни учители за обучение на деца с увреждания.

IV. ОБЕКТ, ОБХВАТ И УСЛОВИЯ

1. Обект на Програмата
Обект на Програмата са безработни учители, регистрирани в Дирекциите “Бюро по труда”, които да бъдат ангажирани с обучението на деца с различни форми на увреждания.

2. Обхват на Програмата
Програмата се реализира в цялата страната. Разпределението на квотите за заетост на учителите по области се осъществява от МТСП въз основа на информацията от АСП за потребностите от обучение на деца с увреждания.

3. Условия за реализация на Програмата
Учителите, включени в тази Програма, се назначават в държавни и в общински училища от системата на народната просвета. Трудовите им правоотношения се уреждат по Кодекса на труда, като се спазва действащата нормативна уредба за заплащане на труда на учителите.
Директорите на определените училища назначават учителите на трудов договор за срок най-малко една година. При подбора на учителите Дирекциите „Бюро по труда” следва да се съобразяват и с изискванията на работодателя за обявеното работно място. Окончателното решение за назначаването се взема от съответния работодател. Размерът на месечното трудово възнаграждение на учителите се определя ежегодно в НПДЗ.
На наетите по Програмата учители се осигурява достъп до държавни и общински училища от системата на народната просвета и до дневни центрове на територията на общината, с оглед подпомагане и осигуряване на високо качество на тяхната работа.
Училището, към което е нает учителят, осигурява правните и организационни условия за работа с децата:
-   график на работното време;
-   връзките с други учебни и рехабилитационни организации и институции;
-   други условия в зависимост от конкретната потребност.
Работата на учителите по Програмата се осъществява в съответствие с длъжностна характеристика съгласно чл. 127, ал. 1, т. 4 от Кодекса на труда.

V. ПРИНЦИПИ НА ПРОГРАМАТА

   Законосъобразност и нормативна обоснованост;
   Ресурсна обезпеченост;
   Доброволност и равнопоставеност при избора и правото на участие на лицата в Програмата;
   Недопускане на дискриминация, основана на възраст, пол, религиозни убеждения, етническа и политическа принадлежност;
   Равен достъп на всяко дете с увреждане до качествено образование, професионално ориентиране и професионална подготовка;
   Защита на интересите на децата;
   Социално партньорство на национално и регионално ниво;
   Публичност и прозрачност на дейностите, извършвани по  Програмата;
   Контрол и мониторинг върху изпълнението на дейностите и резултатите от Програмата.

VI. ЗАДАЧИ И ДЕЙНОСТИ НА ПРОГРАМАТА

1.   Идентифициране на потребностите от обучение на деца с увреждания, необхванати от традиционните форми на образование и обучение.
2.   Определяне на необходимите форми на обучение на децата, след получаване на съгласието на родителите.
3.   Установяване на потребностите от учители с определени квалификации и специалности за Програмата по общини.
4.   Определяне на подходящи направления и форми за обучение на безработните учители, съобразно притежаваната от тях квалификация и потребностите от допълнително обучение за работа с деца с различни форми на увреждания.
5.   Разработване на индивидуални програми за обучение и развитие, съобразени със специалните потребности и с възможностите на децата с увреждания.
6.   Определяне на училищата за назначаване на учителите по Програмата.
7.   Провеждане на мотивационно обучение на безработните учители и на обучение за работа с деца с увреждания, включително за:
-   осъществяване на подготовка на децата за включване при подходящи условия в образователния процес на училищата от системата на народната просвета;
-   подпомагане самоподготовката на децата при тяхното учене;
-   обучение на учителите по здравословни условия на труд и за формиране на здравни знания, умения и навици на учениците.
8.   Осигуряване на организационни и технически условия за обучение на децата, обхванати по Програмата, в училищата по местоживеене.
9.   Мониторинг на изпълнението на Програмата; периодична оценка на изпълнението на мерките по програмата и на постиженията на участниците в нея.
10.   Популяризиране на Програмата чрез медиите, обществените организации и други средства за масова информация.
11.   Ангажиране на партньорите по нива – области, общини, правителствени и неправителствени организации и други заинтересовани институции чрез подписване на споразумения, съглашения, договори.

VІІ. ИНСТИТУЦИИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕ НА ПРОГРАМАТА

1. Министерство на труда и социалната политика
   Министърът на труда и социалната политика утвърждава Програмата съгласно чл. 31 ал. 4 от ЗНЗ и при необходимост утвърждава решения за изменение и допълнение на Програмата;
   Осъществява общата координация и нормативния контрол по изпълнението на Програмата;
   Осигурява необходимите средства за финансиране на Програмата съгласно Националния план за действие по заетостта (НПДЗ);
   Популяризира Програмата.

2. Агенция по заетостта
   Оказва методическо ръководство, координация и организация по прилагане на Програмата;
   Разпределя средствата, утвърдени от министъра на труда и социалната политика, спрямо заявените по Програмата потребности по региони;
   Осъществява мониторинг на изпълнението на Програмата, изготвя периодични оценки на изпълнението на Програмата;
   Осъществява общия контрол по изпълнението на Програмата;
   Популяризира Програмата.

Дирекции “Регионална служба по заетостта”
   Оказват методическа помощ и съдействие на Дирекциите “Бюро по труда” по изпълнението на Програмата;
   Организират обучението на служителите от Дирекциите “Бюро по труда” във връзка с реализацията на Програмата;
   Осъществяват контрола по реализацията на Програмата на регионално равнище;
   Координират връзките между институциите на регионално ниво;
   Популяризират Програмата.

Дирекции “Бюро по труда”
   Популяризират и разясняват Програмата на местно ниво;
   Идентифицират безработните учители, регистрирани в Дирекции “Бюро по труда”;
   Установяват потребностите от учители с определени специалности за Програмата по общини;
   Информират и консултират безработните учители, обект на Програмата, с цел трудовата им реализация;
   Извършват подбор, в съответствие с изискванията за заемане на работните места и ги насочват към тях;
   Организират провеждането на подходящо обучение на безработните учители и сключват съответните договори;
   Сключват договори с директорите на определените училища за предоставяне на средства за наетите по Програмата безработни учители;
   Контролират работодателите и учителите за спазване условията на договора и на Програмата.

3. Агенция за социално подпомагане
   Събира и обобщава по области информацията за потребностите от образование и обучение на деца с различни форми на увреждания и я предоставя в Министерство на труда и социалната политика;
   Оказва методическо ръководство, координация и организация по прилагане на Програмата;
   Популяризира Програмата.

4. Министерство на образованието и науката
   Установява необходимите квалификации и специалности, които следва да притежават учителите за работа с деца с увреждания, както и необходимите форми на обучение на децата, след получаване на съгласието на родителите;
   Определя подходящите направления и форми за обучение на безработните учители, съобразно притежаваната от тях квалификация и потребностите от допълнително обучение за работа с деца с различни увреждания;
   Съдейства за идентифицирането на потребностите от обучение на деца с увреждания, необхванати от традиционните форми на образование;
   Чрез висшите училища провежда обучение на учителите;
   Дава методически насоки за обучението на деца с увреждания в обща образователна среда;
   Разработва рамка на индивидуална програма за обучение и развитие на деца със специални образователни потребности;
   Осигурява контрол върху обучението на децата с увреждания, като съблюдава изискванията за постигане на качество на обучението и на подготовката им за включване в обща образователна среда;
   Популяризира Програмата.

5. Регионални инспекторати по образованието
   Определят училищата, към които ще бъдат назначавани учителите по Програмата;
   Контролират качеството на обучението на децата с увреждания на областно равнище;
   Осъществяват контрол при включването на децата, обект на Програмата;
   Осигуряват и подобряват достъпа на децата, обхванати в Програмата, в училищата по местоживеене;
   Участват в подбора на учителите, информират и консултират включените в Програмата учители;
   Участват в методическото ръководство на работата на училищата, към които са назначени учителите по програмата;
   Популяризират Програмата.

6. Министерство на здравеопазването
   Оказва методическа помощ при решаване на проблемни ситуации, свързани със специфични особености в здравословното състояние на децата с увреждания при тяхното обучение;
   Съвместно с Министерството на образованието и науката дава насоки за обучение на децата с увреждания в адекватно здравно поведение и за овладяване на здравни знания, умения и компетентности;
   Съдейства за ръководството и контрола по изпълнението на Програмата;
   Популяризира Програмата.

7. Министерство на регионалното развитие и благоустройство
   Осигурява и подпомага всички необходими дейности от компетенциите на местните органи за административно управление (областни управи, общини и др.) за изпълнение на Програмата;
   Осигурява подкрепа и популяризиране на Програмата сред обществото на териториално равнище.

8. Работодатели по Програмата (директори на училища)
   Участват в подбора на учителите;
   Сключват индивидуални трудови договори с насочените от Дирекции „Бюро по труда” безработни учители в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда;
   Изплащат трудово възнаграждение за действително отработено време на наетите по Програмата учители в съответствие с Кодекса на труда;
   Участват в разработването на индивидуални програми за обучение и развитие на деца със специални образователни потребности, съвместно с назначените учители;
   Изготвят длъжностна характеристика на назначените учители съгласно чл. 127, ал. 1, т. 4 от Кодекса на труда;
   Сключват договор за съвместна дейност с Дирекции „Бюро по труда” за предоставяне на средства по Програмата;
   Осигуряват условия за работа на наетите учители.

9. Национален център по хигиена, медицинска екология и хранене
   Извършва наблюдение, оценка и анализ на здравословното състояние на учителите с оглед осигуряване на качествено образование и опазване здравето на децата;
   Популяризира Програмата.

10. Комисия по заетостта
   Съдейства за реализацията на Програмата и осъществява координация на областно ниво между институциите, реализиращи Програмата;
   Разпределя по общини определените квоти на областите за работни места по Програмата;
   Осъществява наблюдение и контрол на реализацията на Програмата.

11. Общинска администрация
   Участва в установяването на потребностите от учители с определени специалности за Програмата по общини;
   Участва в определянето на училищата, към които ще бъдат назначавани учителите по Програмата;
   Осигурява организационни и технически условия в училищата за обучение на децата, обхванати по Програмата.

12. Неправителствени организации
   Съдействат за изпълнението на Програмата и изпълняват при необходимост и съобразно условията на Програмата, конкретни дейности в съответствие с предмета на дейността и статута си;
   Осигуряват подкрепа по популяризиране на Програмата сред обществото;
   Взаимодействат с партньорите по изпълнение на Програмата на национално и регионално ниво;
   Участват в наблюдението на изпълнението на дейностите по Програмата.

Синдикат на българските учители
   Съвместно с Министерството на образованието и науката участва при изготвянето на методически насоки за работа на учителите с деца с увреждания в обща образователна среда;”
   Участва в установяването на потребностите от учители с определени специалности за включване в Програмата;
   Осигурява подкрепа и популяризиране на Програмата сред обществото.

VIII. ФИНАНСИРАНЕ НА ПРОГРАМАТА

Програмата се финансира със средства от Държавния бюджет, в съответствие с действащата нормативна уредба.
От бюджета на Министерство на труда и социалната политика се осигуряват средства, съгласно чл. 30а от Закона за насърчаване на заетостта, както следва:

1. На работодател, наел безработни учители по Програмата, насочени от Дирекция “Бюро по труда”, се предоставят средства за:
1.1.   Трудово възнаграждение в размер, ежегодно определян в НПДЗ, за действително отработено време.
1.2.   Допълнителни възнаграждения по минимални размери, установени в КТ и нормативните актове за неговото прилагане, върху средствата по т.1.1.
1.3.   Възнаграждения за основен платен годишен отпуск по чл. 155 от КТ.
1.4.   Възнаграждение по чл.40, ал. 4 от Кодекса за социално осигуряване.
1.5.   Дължимите вноски за сметка на работодателя за фондовете на ДОО: “Пенсии”, “Трудова злополука и професионална болест”,  “Общо заболяване и майчинство” и за Националната здравноосигурителна каса, като същите се изчисляват върху сумата от т.т. 1.1, 1.2, 1.3 и 1.4, но върху не по-малко от минималния размер на осигурителния доход по чл. 6, ал. 3 от Кодекса за социално осигуряване.

Средствата се предоставят за всяко безработно лице, наето по Програмата в рамките на календарната година и до 36 месеца.

2. За учителите, включени в мотивационно обучение и в обучение за придобиване на професионална квалификация за работа с деца с увреждания, се осигуряват средства в размери, ежегодно определяни в НПДЗ за:
2.1.   Мотивационно обучение.
2.2.   Обучение за професионална квалификация.
2.3.   Стипендии за включените в обучение за професионална квалификация за срока на обучението.
2.4.   Транспорт и квартира за включените в обучение за професионална квалификация за срока на обучението, когато обучението се провежда извън границите на населеното място по постоянно местоживеене.

Работодателите осигуряват средства за всички задължителни плащания по Кодекса на труда и нормативните актове за неговото прилагане, както и за осигуровките върху тях, които не се поемат от бюджета на Министерство на труда и социалната политика.

Възможно е и съфинансиране по Програмата, при проявен интерес, от международни донорски организации.

IX. ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ПРОГРАМАТА

Програмата е със срок на действие до края на 2008 г., като бюджетът ú се утвърждава с НПДЗ.

Х. ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ

Очаква се с реализацията на Програмата през 2008 г. да бъдат постигнати следните резултати:
   Осигуряване на заетост на 65 учители;
   Осигурени условия за обучение на деца с различни форми на увреждания;
   Намаляване на социалните разходи (обезщетения за безработица на учители, социални помощи, други разходи, свързани с издръжката на деца с увреждания);
   Подобряване на условията за социална интеграция на хората с увреждания.

ХI. МОНИТОРИНГ И ОЦЕНКА

В хода на реализацията на Програмата, ще се извършва:
   Периодичен отчет по изпълнение на Програмата на всеки 3 месеца пред МТСП, МОН, МЗ;
   Контрол по разпределението и разходването на средствата за реализация на Програмата по тримесечия;
   Контрол върху спазването на законодателството в областта на заетостта и обучението за професионална квалификация, общо, в т. ч. на педагогическите кадри;
   Контрол по спазване на изискванията за обучение на деца с увреждания, съгласно нормативната уредба за обучение на деца със специални образователни потребности;
   Контрол по спазване на трудовото законодателство;
   Контрол по спазване на нормативните изисквания в областта на здравеопазването;
   Анализиране на развитието на основните показатели за постиженията на Програмата за заетост на учители в обучение на деца с увреждания.

Обратна връзка – информацията от периодичните отчети се използва от МТСП за корекции в механизма и обхвата на Програмата с цел постигане на максимална ефективност.


ХIІ. БЮДЖЕТ НА ПРОГРАМАТА – ЗА 2008 г.

Осигурените средства за реализацията на програмата през 2008 г. са в размер на 224 761 лв.
 
 
 

# 13
  • Мнения: 588
        Vanq-АРДЕ, благодаря ти за подробната информация.
        Необходимо ли е детето със СОП да има ТЕЛК, за да му бъде осигурен помощен педагог в масовото у-ще?
        В ПРОГРАМАТА пише, че Агенцията по соц. подпомагане "събира и обобщава по области информацията за потребностите от обучение на деца с различни форми на увреждания и я предоставя в МТСП."

# 14
  • Мнения: 3 540
Не е задължително децата със СОП да имат решение от ТЕЛК.

# 15
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
                Необходимо ли е детето със СОП да има ТЕЛК, за да му бъде осигурен помощен педагог в масовото у-ще?
        В ПРОГРАМАТА пише, че Агенцията по соц. подпомагане "събира и обобщава по области информацията за потребностите от обучение на деца с различни форми на увреждания и я предоставя в МТСП."

Не е необходим ТЕЛК, но след първата година искат диагноза.

Нещата са така
Детето си започва нормално учебната година, ако учителя забележи проблем в обучението, докладва. След което психолога и логопеда на училището също си дават мнението. С тези три мнения в писмен вид и писмено съгласие на родителя, детето отива на комисия за предоставяне на ресурсен учител. Комисията общо взето иска и диагноза, но това може да стане и следващата учебна година.



Тук се дублира темата Ресурсен учител - ще помоля модераторите да направят тази тема втора част на темата Ресурсен учител и да заключат предишната. Успех през новата учебна година.

Пускам и линк към старата тема  http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=130158.msg8450078#msg8450078

Последна редакция: ср, 27 авг 2008, 22:32 от dorothy

# 16
  • Мнения: 3 540
Едно дете е със СОП,не защото има решение от ТЕЛК,а защото има проблем с усвояването на учебния материал по здравословни причини! А за това ,всеки би имал медицински документ с който да потвърди проблема! Naughty
Не винаги ресурсния учител е решение на проблема за децата със СОП,защото на почти всички е известно ,че ресурсния учител работи средно 4 часа седмично ,а в тази тема не става дума за ресурсен учител ,а за помощен педегог ,който ще бъде през целия учебен процес със детето!
Но нека все пак модераторите решат дали да слеят темите!

# 17
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Помощен педагог в момента се наричат психолозите, които са назначени в училище, те обикалят цялото училище и наблюдават всички деца, да повече се задържат при децата със СОП.

Отделно, поне за София обучават всички учители (които желаят) така наречени класни ръководители по тази програма. Поначало е замислено ресурсните учители да са в час с децата и да превеждат и да правят достъпни часовете за децата със СОП, но учителите казват, че в час тези деца са тяхна отговорност. А вече вземе ли извън час педагога детето то си става индивидуално обучение и интеграцията на детето се забавя. Мисълта ми е, дали помощен дали ресурсен, записали ли сме си някъде децата си отговорност на учителите - това е тяхна професи и тяхна работа.

Отделно не сме ние тези, които ще кажат как да бъде обучавано едно дете. Родителя може само да помага - нямаме право на това да казваме, как да си вършат работата учителите. Стават конфликти.

# 18
  • Мнения: 588
Здравейте мили майчета,първо бързам да ви кажа,че ресурсният учител и помощния педагог са две съвсем различни неща.Реално погледнато ако имате право да ползвате ресурсен,то в полза на детето е да продължи да работи с него.Помощният педагог е за да придружава детето в училище,да стои с него в часовете и междучасията,реална ангажираност-учебният процес в сградата,в стаята при детето.Той би помогнал в положение,че детето ще има проблем с постоянното стоене в клас,той ще придружава детето и до тоалетната.
Този вид помощен педагог може да се отпусне по програма -"Заетост на учители в обучение на деца с увреждания".
      Мила Dorothy, идеята на Oddy е друга, че помощния педагог ще бъде неотлъчно до детето със СОП по време на учебния процес и по време на междучасията. Защото едно дете с аутизъм или хиперактивност може да реши да си тръгне извън сградата на у-щето и не дай си боже да се загуби. ooooh!
      А ресурсния учител посещава училището или ДГ по график и едва ли има такива големи правомощия както помощния педагог.

# 19
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Сладко пате повярвай ми - едно и също е , това че ги занимават по-малко, не значи че не трябва да се занимават повече. Третото име което това лято чух е асистент. Минала съм по този път и определено например при моя син има нужда 50% да да има помощник при него други имат нужда от повече или по-малко. Миналата година поне за София 200 души има недостиг на ресурсни учители само за София. Нашата последната е пенсионерка, която и нея много харесвам. Мисля че тя ми спомена, че децата са 7, като едното дори не посещава училище, тя ходи у тях - е да сега ще кажете това е индивидуално - за мен също да.

Много се радвам, че Оди откри новата тема - просто няма нужда от две и не да се обединяват, а просто да е като продължение - така или иначе трябваше да откриваме втора.

# 20
  • Мнения: 4 451
Вчера обсъждахме проблема с нашата психоложка. Само дето аз не знаех, че освен ресурсен учител, имало помощен педагог Embarassed, а точно той е човекът, от който се нуждаем. Стана дума, че ресурсния учител работи с много деца и работи с детето 1-2 пъти седмично за по час реално. Опасявам се, че в първи клас ще се нуждаем от помощен педагог. И мен ме притесняват междучасията и поведението на децата спрямо Мими. Едва ли ще имам възможност да стоя пред вратата на класната стая... Защото съм чувала за майки принудени и това да правят. Confused

# 21
  • Мнения: 588
        Да, Мари_анка, точно такава е ролята на помощния педагог. Аз поне така разбрах от постовете на Oddy и от ПРОГРАМАТА,  която публикува Vanq-АРДЕ. Peace

# 22
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Момичета грешите. Това което Ви трябва за децата е помощник, поне така се наричаше  до миналата учебна година. Той се грижи за детето през междучасията и му помага в някой часове. Това обаче не е ресурсен учител. Не е задължително дори да има педагогическо образование. Този помощник няма право да се меси в учебния процес и се отпуска за деца с физически увреждания.  Може Одди да ви е подвела със заглавието на темата. В масовото училище за децата със СОП има ресурсен учител, логопед и психолог. В много редки случай назначават помощник които се грижи за определено дете, но задължително това дете трябва да е с физическо увреждане. В този случай вече говорим за приобщаващо образование,а не за интегрирано.  Работата на ресурсния учител е да затвърди наученото в клас. Тогава говорим за интегрирано образование.

Последна редакция: чт, 28 авг 2008, 15:31 от мамаРаче

# 23
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
   Стана дума, че ресурсния учител работи с много деца и работи с детето 1-2 пъти седмично за по час реално. 

Ето това е, че ресурсния не би трябвало да работи само два часа, но поне 8 часа в седмицата трябва да влиза със самото дете в час - това е замисала, а нещата са просто побългарени и определено думата помощен педагог ми харесва на мен повече - българска, а не чуждицата ресурсен.

# 24
  • Мнения: 199
Здравейте момичета,искам без да се сърдите,но мамо Раче ресурсен учител и помощен педагог са две отделни неща.Помощният педагог може да се отпусне конкретно!!! по проекта,който Ваня от ФРДЕ ви е пуснала,там става ясно,че дете,което трябва да бъде на интегрирано обучение по желание на родителите и доста ходене по мъките Mr. Green това НАИСТИНА МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ!Реално погледнато е необходимо да се отиде до:1.Бюрото по труда където да поискате съдействие за отпускането на такъв педагог,който е наложителен за дете с ТЕЛК,но детето ще бъде на интегрирано обучение.ТРЯБВА ДА КАНДИДАТСТВАТЕ ПО ПРОГРАМАТА!!!НИКЪДЕ В НЕЯ НЕ СЕ ПОСТАВЯ БРОЙКА НА ДЕЦА ЗА ПОМОЩЕН ПЕДАГОГ.Уверявам Ви,че аз минах през всички институции размахвайки този проект,който има ФИНАНСИРАНЕ он Министерство на соц-та политика,друг е въпросът,че никой няма представа за това,защото просто няма информация.Задължително условие по програмата хората за помощни педагози да са наистина педагози,които са съкратени от образователната система и такива,на които не им достигат точки за пенсиониране.
Хубаво е да потърсите информация за тези хора от бюрото и да се срещнете с тях,друг е моментът,че за този проект,задължителното условие да потърсите сътрудничество с местният отдел "ОБРАЗОВАНИЕ"към общината където живеете,защото те реално са органа,който контролира изпълнението на проекта.Освен това за да СТАРТИРАТЕ това начинание бъдещите помощни педагози задължително минават три-месечен курс на обучение към проекта в някой университет с който се договори Бюрото по трудна и изпрати необходимите документи и потвърждения на хората,които ще преминат това обучение и едва тогава Вашето дете ще има човек,който да бъде с него в училище ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ НА УЧЕБНИЯТ ПРОЦЕС И НА МЕЖДУЧАСИЯТА!!Това все пак е целта на занятието и затова е толкова трудно Thinking TiredМного се надявам да съм ви полезна и да Ви помогна с това което знам,защото съм сигурна,че и пред вас стоят много въпросителни и притеснения свързани с приближаването на първия учебен ден #Crazy Shocked Praynig PeaceМоля никой да не сечувства обиден,надявам се да сме си полезни Party Stop

# 25
  • Мнения: 3 540
Mомичета отделете 10-15мин и прочетате програмата ,това е нещо ново ,което влиза в сила от 01.09.2008г.
Много точно е описала Оди!
В бюрото по труда има регистрирани съкратени учители ,чакащи работа.В дадено училище кандидатства дете със СОП и директора преценява спред образователните потребности ,че на даденото дете ще е необходим помощен педагог ,така директорът подава молба до бюрото по труда ,че му е необходим учител за дете с еди какви потребности .И от бюрото по труда изпращат  някой от  регистрираните учители на 3 месечен обучителен курс,как да се работи точно с такова дете!
Раче ,точно ти ми беше пуснала тази програма! Peace
Докато се наканя Оди е писала ,но!

# 26
  • Мнения: 4 451
лагодаря ви, момичета, за информацията! Как ме зарадвахте само! И колко ме е яд на държавата ни... Като мащеха е за нас и децата ни. Как така няма информация?! Ум не ми го побира.

# 27
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Момичета виждам , че не ме четете, а ми обяснявате неща,които знам и съм писала.
Да Одди така е. Помощен педагог и ресурсен се две съвсем различни неща. ...........
Здравейте момичета,искам без да се сърдите,но мамо Раче ресурсен учител и помощен педагог са две отделни неща................

Затова спирам и няма да спамя темаята Ви повече. Направете си труда обаче да намерите "Декларацията от Саламанка"с придружаващата я "Рамка за действие", която България е подписала и тогава решете децата Ви от какво образование имат нужда от интегрирано или от приобщаващо. И това го бях писала в друга тема, но явно не е четено.

Последна редакция: пт, 29 авг 2008, 14:46 от мамаРаче

# 28
  • Мнения: 3 540
Ето тук можете да прочетете  Декларацията от Саламанка:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … c_potrebnosti.pdf


 Ето още някои от централните идеи на приобщаването, описани в Декларацията от Саламанка, с придружаваща Рамка за действие в образованието на хора със специални потребности, изведени в публикацията “Приобщаващото образование. Когато ресурсите не достигат”:

    • Децата имат разнообразни характеристики и потребности;
    • Различието е нормално;
    • Училищата трябва да осигурят условия за включването на ВСИЧКИ деца;
    • ДЕЦАТА с увреждания трябва да посещават соите квартални училища;
    • Участието на общността е основополагащо за приобщаването;
    • Педагогическият подход, ориентиран към детето, има ключово значение за приобщаването;
    • Учебните програми трябва да бъдат гъвкави и да се приспособяват към децата, а не обратното;
    • Приобщаването трябва да бъде осигурено с необходимите ресурси и подкрепа;
    • Приобщаването е съществено от гледна точка на човешкото достойнство и пълното зачитане на човешките права;
    • Приобщаващите училища носят полза за ВСИЧКИ деца, защото подпомагат изграждането на приобщаващо общество;
    • Приобщаването подобрява ефикасността и финансовата ефективност на образователната система.

То се отчита от международната общност като “Част от по-голямата цел за изграждане на приобщаващо общество. То не се отнасянпросто до някакви методи и системи, а по-скоро означава приемане на определени основни ценности и вяра в зачитането и ценността на различието, премахването на дискриминацията и сътрудничеството с другите за изграждане на по-равнопоставен свят."

България е правова държава и е декларирала нееднократно, че при провеждане на своята политика ще се придържа към основните международни документи, гарантиращи спазването правата на човека във всяка една област от обществено-политическия живот. Заявеното категорично желание за пълноправно членство в Европейския съюз трябва да намери изражение и в прилагането на европейските ценности и практики у нас. В основния документ на ЕС е казано: “Конституцията определя ценностите, които са в основата на ЕС: зачитане на човешкото достойнство, свобода, демокрация, равенство, върховенство на закона и зачитане на човешките права. Това са общите ценности на страните членки в общество, характеризиращо се с плурализъм, отсъствие на дикриминация, толерантност, справедливост, солидарност и равенство между половете”. Тези ценности трябва да са отправна точка и за всяка една промяна случваща се у нас, включително и промяната на образователната ни система в стремежа и да осигури достъпно и качествено образование и за децата с увреждания.
Който желае ,може да напише в гугалката Декларацията от Саламанка и просто си нямате на идея какъв материал ще откриете!
Толкова много е написано за през изминалите години ,но за съжаление само на хартия и думи ,а делата ги няма! ooooh! ooooh! ooooh!

Последна редакция: сб, 30 авг 2008, 07:53 от Vanq-АРДЕ

# 29
  • Мнения: 3 504
запис  Peace

# 30
  • Мнения: 199
Много се радвам,че се обръща по-голямо внимание на по-долу описаната Декларация.Мамо Раче,аз наистина не я бах чела и определено много съм впечатлена.Ваня,хубаво е,че тази декларация и прокте определено вървят ръка за ръка.Освен това с тази информация много майки могат да си помогнат сами,защото нали се сещате съпротивата която ни оказват на много места,отказвайки да приемат детето в дадено учебно заведение,било детска градина или училище с осигуряването на помощен педагог,реално трябва да отпадне,защото никога не забравяйте силата на медиите,които веднага биха отреагирали на проява в лош аспект,и отказ,а това което е написано направо си става повод за скандал,така че определено може да помогне,сигурна съм.Каквото искате си мислете за мен,но във вариант в който сума ти време ме правят на маймуна и ме разиграват по всички параграфи,правя наколенки на разни "учителки-педагози"само и само нещата да вървят напред и насреща няма никой-КРАЙ!
В името на дъщеря ми ще помета всичко,което ми се изпречи или препречи на пътя! Crossing Arms
Желая Ви успех!  bouquet :hug:newsm51 smile3525 newsm47

# 31
  • Мнения: 199
Пишете във Вашите градове дали реагират на проекта,защото е хубаво да се съберат повече хора и да се разшуми около него,за да може да продължава и да е в помощ на децата все пак! Peace Praynig Hug

# 32
  • Мнения: 3 540
Oddy,аз пуснах проекта на едно от моите майчета ,дано да действат! Peace
Определено имат нужда точно от такъв педагог!

# 33
  • Мнения: 199
Хубаво е,че има проекти,....хубаво е,че има  #Crazyмайки като мен,НО КАКВО ОТ ТОВА Sick,принудих всички институции да ми съдействат и хората го направиха,но знаете ли какво- оказва се,че в Перник няма желаещи учители,които да ПОЖЕЛАЯТ #2gunfire да влязат към програмата за "помощен педагог",щото видите ли трябвало да учат три месеца #2gunfire,а в същото време са първи на стачките като трябва да искат пари нали.Добре,затърсих човек за социален асистент в учебните часове и междучасията на Ана-Мария и знаете ли какво,ОТНОВО ИНСТИТУЦИИТЕ МЕ ПОДКРЕПЯТ,но...... няма желаещи щото заплатата е 260 лв.Казвам добре,ще си плащам допълнително при занимания след училище - и ПАК НЯМА ЖЕЛАЕЩИ,щото междувременно разговарям с УЧИТЕЛКИ,които са на борсата и те не желаят да работят.Направо ми идва  #Cussing out #2gunfire,само претенции имат,дявол да го вземе,а 15-ти идва и ние сме наникъде,щото за капак останахме и без училище -ПО СТАНДАРТНИЯ ПРИНЦИП- МНОГО СЕ ИЗВИНЯВАМЕ АМА СТАНАХА 27 ДЕЦА В КЛАСА И ЩЕ БЪДЕ МНОГО ТРУДНО ДА СЕ РАБОТИ И С ДЕТЕНЦЕ КАТО ВАШЕТО............ Sick Tired

# 34
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Оди - ама те не познават детето, как разбраха, че ще им е трудно да работят. Но не се ядосвяй, всяко зло за добро и ние така в последния момент сменяхме училище, т.е. в началото на годината. А за учителите си е така положението - учителя вече няма.

# 35
  • Мнения: 3 540
Но не се ядосвяй, всяко зло за добро и ние така в последния момент сменяхме училище, т.е. в началото на годината. А за учителите си е така положението - учителя вече няма.
newsm78
Да,Оди каква полза от проекти и програми,от красиви думи,написани на лист,и какво излиза ,,Царят дава,падарят не!"
Пожелавам ти успех и ти стискам палци в утрешните разговори!
Стискам ти палци поне една от четирите да бъде ЧОВЕК! Praynig

# 36
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Извивинявам се , че отново ще оспамя темата Ви, но самата програма е направена така оттам идват и проблемите. Ако няма условие този помощник да е педагог и заплатат да му е като на учителите желаещи ще има. И без това не е много ясно какво  ще прави този педагог в клас с детето. Така детето няма ли да се обърква повече и да незнае кого да слуша учителя или помощника. Според мен стария вариант беше по- добър достатъчно беше да се отбележи в него че е за всички деца със СОП не само за тези с физически увреждания.

# 37
  • Мнения: 3 540
Нали,затова са тези 3 месечни курсове ,как да се работи с точно това дете за което е подадена молбата!
Всяко дете си има спецефични нужди,още повече ,че са деца с увреждане!
Проблема е ,че нямаме педагози ,желаещи да работят с такива деца! Thinking

# 38
  • Мнения: 4 451
оddy, нямам думи просто! И аз тези дни съм на ръба на отчаянието. Мими ще е в предучилищна група и се чудя дали мога да кандидатствам за помощен педагог, колкото и да се съмнявам, че в градче като нашето изобщо ще намеря... #Cussing out

# 39
  • Мнения: 199
Здравейте мами,утре е 15-ти  Crazy Shocked #Crazy,засега,директорката на едно от училищата ни каза в 8.45 да сме там,за да се запознаем с класната,и много се надявам тя да се дъгласи да приеме моето детенце.
Мари Анка,независимо от всичко ти се опитай да задвижиш процедурата,засега в предучилищна,няма толкова проблеми,но хубаво е от сега да задвижиш нещата за от догодина,определено ние бъркаме с това,че се подлъгваме за доброто на децата и ги отлагаме от първи клас.Мисля така,защото самите деца след това отиват в друга възрастова граница,разликата от една година,макар и минимална,я има.
Мамо Раче,хубаво е да има помощен педагог за деца особено като моето.Няма начин при 20-деца учителката да ги остави за да гони моето по коридора на училището,ами ако стане инцидент,ами,ако детето изчезне......Много са нещата,а този човек от позицията си на такъв ще бъде до детето през учебният процес.Много се надявам да намеря желаещи Praynig

# 40
  • Мнения: 3 504
Дори и да не исках да отлагам Гера тази година от 1 клас, просто нямаше начин, Герата въобще не е на фаза училище или да го осъзнава, да седи, да пише, да чете.... о Божеееееее, това и цялата лудница по неразбориите ще ми дойдат на главата догодина, живот и здраве. Просто не си го представям. А дали изобщо ще посещава училище, направо се чудя #Crazy #Crazy #Crazy, много съм обезнадеждена с тая наша интеграция. Само се моля да не се наложи да напусна работа, все си викам, при смяна на новата власт, вече ако си ме освободят, хубаво, поне от една страна ще си реша проблема за гледането на Гера, ами другото пък - работата- финансовата страна. Въпроси, въпроси.. на които отговори не виждам, за съжалениеееееееееееее

# 41
  • Варна
  • Мнения: 1 576
Момичета, какво стана с този проект ? Вие имате ли някакви успехи ? Аз се пробвах, първо отидох в Отдел образование в общината във Варна. Там бяха много любезни, съгласиха се с мене, разрешиха детето да ползва помощен педагог, дори се обадиха на директорката в градината където сме предучилищна. Нооооо. Реакцията в градината след това бе много остра. Разбучаха се да правя каквото искам, но че няма да ми съдействат, не можело чужд човек да влиза в групата, да пречи на заниманията им и да се мотае около моето дете. Освен това те носели били отговорност ако сина ми се удари или за действията му.С такъв педагог кой щял да носи отговорност ? Също така се оказа че такъв педагог не може да бъде назначен по трудов договор към детското заведение, а нали ви е ясно че никой няма да работи без договор или по граждански такъв. Другата спънка се оказа че аз като родител не мога да пускам обяви че търся такъв педагог, дори да са пуснати от фирма.Трябва обявата за педагог да е пусната от училище , градина или някакво детско заведение. Какво да правя според вас ?

Общи условия

Активация на акаунт