В някои банки са крайно нелоялни!

  • 3 945
  • 57
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 500
Става въпрос за следния случай: Със съпруга ми посетихме клон на банката "Х" като се обърнахме към тяхна служителка за информация относно потребителски кредит. Тъй като съм служител на прокуратурата, попитах дали ползвам преференциални условия, тъй като в повечето банки държавните служители се ползват с такива. Беше ми отговорено, след справка, че мога да кандидатствам за кредит като лихвата ми ще бъде 7,9 %. Сумата, за която желаех да кандидатствам не беше голяма, но ми беше необходима до няколко дни, поради което започнах набавяне на документите, останала с убеждението, че като държавен служител ще ползвам лихвата от 7,9 %, така както служителка им ме увери. Отне около седмица да набавя необходимите документи . След седмица подадохме необходимите документи, като ни прие друга служителка, която прие документите и ни увери, че ще ползваме кредит при 7,9 % лихва. Спокойни, че сме направили необходимото и с оглед кратките срокове, които предлагат одоберение зачакахме обаждането. На следващия ден сутринта служителка на банката ми се обади и ми заяви, че съм одобрена за кредита. Един час по-късно същата тази служителка ми позвъни отново, като ми заяви, че има проблем и че съм одобрена за кредита, но ще съм на 11,25 % лихва, защото не съм държавен служител. Аз очаквам вече парите, които, пак повтарям са ми спешно необходими, да ми бъдат преведени, а тя ми заявява, че ще съм на 3 и повече % отгоре лихва от тази, която аз съм приела за актуална при подаване на документите. Същата най-любезно ми обясни, че аз НЕ съм държавен служител. Не е проблем дали се ползвам или не с преференциални условия и каква ще бъде лихвата. Проблема е, че бях заблудена, което ми костваше ВРЕМЕ и усилия, за да кандидаствам за кредит от тази банка. Бях заблудена да мисля, че ще ползвам определен лихвен процент, който ме устройва,и след като бях одобрена вече разбрах, че ще съм на много по-висок лихвен процент. Неинформираността на тази служителка, това, че тя не си знае задълженията и не знае кой на какви условия ползва кредита, доведе мен до загуба на ВРЕМЕ, време през което можехме да си набавим сумата от друга банка и да я ползваме по предназначение. Вместо това, всичките ни усилия и време отидоха на вятъра, бяха загубени. Аз съм разочарована и наистина се чувствам ощетена за претърпените загуби за това, че пожелах да бъда лоялен клиент на тази банка.
 
 
 
 

Последна редакция: ср, 20 авг 2008, 21:01 от Noli

# 1
  • София
  • Мнения: 6 363
не ми се вярва да не знаеш каква е разликата между държавен служител и работещ на трудов договор за държавата...
не се оплаквай от банката.

# 2
  • Мнения: 4 916
... защото прокурорите не са държавни служители. ...

Ти си прокурор и мислиш, че си държавен служител?
Напълно се съгласявам значи с доклада на ЕК за състоянието на правосъдната система в България!

# 3
  • Мнения: 3 500
Ами честно казано не знаех, че има разлика. Може и да не съм много наясно, но това не означава, че са постъпили коректно, след като съм заявила какво работя и те са ми казали, че ползвам тези условия. Значи правят справка, казват ти, че влизаш в тези условия и лихвата ще бъде еди каква си, след това подаваш документи, одобряват те и накрая ти казват, че ще си на доста по-висока лихва, ако искаш подписвай. Едва след като съм си загубила времето. Аз може да съм се заблудила, тъй като в повечето банки, включително и в тази, в която имам друг кредит получавам преференциални условия като държавен служител. Почти всяка банка има преференциални условия за държавни служители, обяснено ми е, че отговарям на тези условия.

# 4
  • Мнения: 3 500
Да, проверих и наистина съм се заблудила. Държавните служители се назначават по ЗДС, при нас назначаването става по ЗСВ. Честно казано не съм се замисляла. И все пак смятам, че служителката следваше да провери какви точно условия ползваме преди да подам документите, а не да ме уверява, че получавам преференциални условия на 7,9 %, а след като бъда одобрена изведнъж да се окаже, че не ползвам такива и лихвата е по-висока. Все пак изгубих време и усилия, които в моя случай никак не са без значение, да не говоря, че дори търпим загуби. Сега наново трябва да стартирам цялата процедура, за която ще изгубя още доста време, за да кандидатствам в друга банка, тъй като продължавам да смятам, че тази е крайно нелоялна към клиентите си.

# 5
  • Мнения: 6 620
 Noli има разлика и то голяма.Отвори си учебниците и я открий.Ще те улесня прегледай КТ и Закона за държавния служител.Порови дълбоко в паметта си няма начин да не си го учила.
Сигурно ползваш преференциални условия като служител на прокуратурата в другата банка .Явно служителката ,която ти е приела документите също не е била наясно ,но ти би трябвало да си .

# 6
  • Мнения: 3 500
Да, точно в тези закони проверих. Учили сме трудово право, но не си спомням да сме разглеждали ЗДСл. Както и да е, грешката е моя и признавам, че е крайно некомпетентно от моя страна, но не можем всичко да знаем, нали... Това не ми пречи да споделя разочарованието си, защото въпреки това, считам, че именно това е работата на инспекторите в банките да разясняват кой какво може и какво не, не да заблуждават.

# 7
  • Мнения: 1 008
Значи тук проблемът не е,че жената не знае дали е държавен служител, а това че дадена банка и предлага продукт при едни условия и същевременно я принуждава (казвам принуждава  с оглед губене на време, пари, набор на документи)да го получи при различни такива.
Не всички банки дават преференции за държавните служители.
Ако случаят е такъв, какъвто Noli го описва, то наистина банката не постъпва коректно.

# 8
Както е казал един умен човек: "Всичките са маскари..."
Затуй като ходих да тегля заем се направих на глупав и обявих, че се интересувам единствено колко ще ми е месечната вноска. След това си прецених с каква лихва ще ме "опраскат". Също така много внимателно четох договора. Аз също ползвах някакви "преференции"  newsm78 , т.е. различни от общите условия...
В твоя случай, наистина, служителите на банката би трябвало да знаят конкретно какви условия могат да ти предложат... И на мен ми намирисва на зарибявка, щото са те видели, че си на зор...  newsm78

# 9
  • Мнения: 2 792
Това не ми пречи да споделя разочарованието си, защото въпреки това, считам, че именно това е работата на инспекторите в банките да разясняват кой какво може и какво не, не да заблуждават.
Ти си казала, че си държавен служител и са ти представени данните за преференции на държавен служител, при последващо представяне на документи от банката установяват, че не си държавен служител и ти по- късно го осъзнаваш. От кое си възмутена всъщност?

# 10
  • Мнения: 3 500
Напротив, не съм казала, че съм държавен служител. Казах, че работя като прокурор, тъй като някои банки имат договор с прокуратурата, съда и т.н., има 2-3 банки, които имат отделни договори с нас, така че умишлено наблегнах на това. Това е втория кредит, който теглих и горе-долу съм наясно с нещата. Просто не бях проучила условията в тази банка. В повечето банки казвам какво работя и те казват "Ооо, вие сте държавен служител и ползвате други условия", може би и отам идва моето заблуждение. Служителката във въпросната банка ми обясни, че ще се ползвам с преференциални условия. Подадох документи, те ме проучиха и смятам, че още тогава можеха да се обадят и да ми обяснят, че е станала грешка и не са ми посочили правилно лихвата, че ще съм на друга лихва. И не само, можеше да проверят още, когато отидох да се консултирам. Нали това им е работата, не съм първата, която тегли кредит. Вместо това обаче, те, след проучването и след като са били наясно вече, че съм на трудов договор /както ми отговори и служителката/, те ми се обадиха, че съм одобрена и да отида да подпиша договора. А едва час по-късно ми се обадиха, че не било точно така и лихвата ще е доста по-голяма. Имайте предвид, че при консултацията разговарях с една служителка, а при подаването с друга. И двете направиха справки и бяха убедени, че ще ползвам преференциалните условия. И в случай аз какво трябваше да направя - да кажа ок, аз бързам и затова ще взема парите на каквато лихва кажете. Просто не е коректно и затова се отказах от услугите на тази банка. Не е единствената банка все пак, още повече, че банките се надпреварват да отпускат кредити.

# 11
  • Мнения: 3 500
Между другото наскоро един адвокат ми разказа случай, при който едно лице - негов клиент тегли от банка потребителски кредит, подписва договор и запис на заповед в полза на трето лице. Впоследствие си изплаща кредита да речем за сумата от 5000 и сега банката го съди да изплати още толкова по записа на заповед. По тази причина той прибягва до услугите на адвоката, но за съжаление няма какво да се направи, тъй като той я е подписал доброволно, без да е запознат, че тя е съвсем отделно от договора.
Така, че внимавайте какво подписвате. Най-лесно е да се присмиваш, но истината е, че всички сме на един хал.

# 12
  • Мнения: 2 556
То това ако е гафа на банката, с мед да ги намажеш просто. Абсолютно мисля, че повечето банки имат официална политика до последно да крият неприятни подточки и т.н. от договора и да ти връчат окончателния вариант чак когато трябва наистина да подписваш, без да ги е срам, че преди това са говорили и дори са ти изпечатали в писмен вид съвсем друго. Аз съм се прежалила вътрешно отдавна, че опират ли до банка нещата, коректността отива на заден план. Това е и причината да не искам по никакъв начин да се обвързвам с дългосрочен кредит за каквото и да е. Нещо, което се връща бързо и сравнително точно - да, но години наред партньорство с банка - не   Stop

# 13
  • Мнения: 12 666
Ноли, ти самата не знаеш каква си, а искаш банковата служителка да е по-наясно. Дали ако те бяха одобрили на ниската лихва, щеше да се обадиш и да кажеш Извинете, не е точно така, аз ви подведох.

# 14
  • Мнения: 3 500
Мадам Х, ще го оставя без коментар това твое изказване. Разбирам, че ти се иска да си интересна и в духа на казаното по темата, но нещо не ти се получава.

# 15
  • Мнения: 2 556
Банковата служителка е длъжна да е по-наясно от клиента според мен. Това й е работата, като отида там, тя да класифицира в каква категория попадам и да ме уведоми на какви условия ще бъда, а не аз да гадая.

# 16
  • Мнения: 1 517
Ноли, ти самата не знаеш каква си, а искаш банковата служителка да е по-наясно. Дали ако те бяха одобрили на ниската лихва, щеше да се обадиш и да кажеш Извинете, не е точно така, аз ви подведох.
Това не е ли работа на банковата служителка или на банката да  направи проверка кой какъв служител е?
В такъв случай и аз мога да ходя по банките и да казвам че съм държавен служител и да искам преференций.

# 17
  • Мнения: 2 018
Между другото наскоро един адвокат ми разказа случай, при който едно лице - негов клиент тегли от банка потребителски кредит, подписва договор и запис на заповед в полза на трето лице. Впоследствие си изплаща кредита да речем за сумата от 5000 и сега банката го съди да изплати още толкова по записа на заповед. По тази причина той прибягва до услугите на адвоката, но за съжаление няма какво да се направи, тъй като той я е подписал доброволно, без да е запознат, че тя е съвсем отделно от договора.
Така, че внимавайте какво подписвате. Най-лесно е да се присмиваш, но истината е, че всички сме на един хал.

Чакай, чакай - запис на заповед не отпадна ли вече? Поне в Райфйзен така ни казаха, че подписването на запис на заповед е незаконно при тегленето на кредит и съответно нашите подписи са вече невалидни.  newsm78

# 18
  • Мнения: 432
Между другото наскоро един адвокат ми разказа случай, при който едно лице - негов клиент тегли от банка потребителски кредит, подписва договор и запис на заповед в полза на трето лице. Впоследствие си изплаща кредита да речем за сумата от 5000 и сега банката го съди да изплати още толкова по записа на заповед. По тази причина той прибягва до услугите на адвоката, но за съжаление няма какво да се направи, тъй като той я е подписал доброволно, без да е запознат, че тя е съвсем отделно от договора.
Така, че внимавайте какво подписвате. Най-лесно е да се присмиваш, но истината е, че всички сме на един хал.

Тази запис на заповед би следвало да няма правна сила след погасяването на кредита...Все пак тя винаги е свързана с изпълнението на дадено задължение - в случая изпълнено.

# 19
  • Мнения: 3 500
Това се опитвах да кажа. Вече признах, че и аз самата съм се заблудила. Там обаче са сложени инспекторки, които да те "отворят", само, че и те не знаят на кой свят са.

# 20
  • Мнения: 2 556
Много добре знаят, но си траят  Mr. Green

# 21
  • Мнения: 3 500

Тази запис на заповед би следвало да няма правна сила след погасяването на кредита...Все пак тя винаги е свързана с изпълнението на дадено задължение - в случая изпълнено.
Ами да, по принцип трябва да е свързана със самия кредит, но в случая на този човек се оказва, че е подписана в полза на трето лице и никъде не е упоменато, че е свързана с кредита. Човекът не е обърнал внимание и сега опира до адвоката. Това коментирахме с колегите, че просто нищо не може да се направи, всеки ще каже - да е чел това, което подписва.

# 22
  • Мнения: 2 018
Моля, кажете ми тази запис на заповед, нали е отпаднала!  Praynig

# 23
  • Мнения: 12 666
Много добре знаят, но си траят  Mr. Green

Не бих казала. Тя няма да си ги сложи в джоба тези пари. Просто наистина някои са некомпетентни. И човек трябва много да внимава.

# 24
  • Мнения: 3 500
Много добре знаят, но си траят  Mr. Green
Ами това се опитвам да кажа. За мен нещата бяха инсценирани, именно затова описвам точно как става.
консултация-подаване на документи-проучване- одобрение и едва тогава - хоп, голяма грешка станала. А служителката се изрази "има един малък проблем" - само малко 3 % отгоре... на година и вноската от около 90 лева - на 112.
И се очаква от теб да си кажеш - хайде, голяма работа 20 лева отгоре какво са, важното е да вземеш сумата, щото ти трябва спешно - ама за 120 месеца това са около 2400 лева и повече.

# 25
  • Мнения: 3 500
Моля, кажете ми тази запис на заповед, нали е отпаднала!  Praynig
Не знам дали е отпаднала. В ДСК не подписвах запис на заповед. Случаят, който описвам е отпреди години. Сега ще си подам документите в Райфайзенбанк и ще видим, но мисля, че не се подписва тази запис на заповед. Преди се подписваше, и една колежка ми сподели по тоя повод, че е подписвала и внимателно е чела дали е свързана с договора.

# 26
  • Мнения: 432

Тази запис на заповед би следвало да няма правна сила след погасяването на кредита...Все пак тя винаги е свързана с изпълнението на дадено задължение - в случая изпълнено.
Ами да, по принцип трябва да е свързана със самия кредит, но в случая на този човек се оказва, че е подписана в полза на трето лице и никъде не е упоменато, че е свързана с кредита. Човекът не е обърнал внимание и сега опира до адвоката. Това коментирахме с колегите, че просто нищо не може да се направи, всеки ще каже - да е чел това, което подписва.

?! Тогава с какво е свързана? Записа възниква като задължение срещу нещо. Аз се задължавам да изплатя дадена сума при определени условия. Нещо не ми го побира ума как в банката ще му дадат да подписва подобен документ - и то в полза на трето лице! Или пък съответния служител е измамник!

# 27
  • Мнения: 2 556
Имам няколко случая с лични познати, при които в последния момент изскачат промяна в лихвата, допълнителни такси, които никога преди това не са обсъждани, промяна в самите условия на отпускане. Всичко си е напълно тенденциозно. Няма какво да се обяснява, имайте отношение с банки и сами ще се уверите Simple Smile

Пример: преговаряш за 100% кредитиране за нещо, обясняват ти точно лихви и условия, даже ти ги дават в писмен вид. Когато вече си се набутал с предварителен договор ти се казва, че всъщност онова било при непълно кредитиране, ами много клиенти има, объркване е станало... лихвата е друга, таксата е друга и т.н., за което хората от банката се извиняват Grinning

Последна редакция: чт, 21 авг 2008, 10:32 от Tess

# 28
  • Мнения: 2 018
Направо изтръпвам, като чета за тази запис на заповед. Когато я подписахме, не ни дадоха копие, вече не помня, дали беще обвързана с договора. Теглили сме огромен кредит и не ми се мисли, ако ни се случи нещо подобно!  Sick Наскоро казали, че вече не била валидна, но ние така и не сме видяли да я унищожават!  Tired Какво можем да направим в случая?

Noli , съветвам те да си подадеш документите в няколко банки! Където и да кандидатстваш за кредит, накрая те поставят до стената, но ако им кажеш, че си одобрена и в еди коя си банка, то съм сигурна, че ще се съобразят с това! Това беше нашата грешка, когато кандидатствахме в Райфайзен! Изправиха ни на нокти накрая, но ние вече нямахме време и избор!

# 29
  • Мнения: 130
естесвено, че записа на заповед е обвързан с договора! С какво да е обвъран иначе? И - ДА- подписва се и то не само в банкките! Peace

# 30
  • Мнения: 130
Направо изтръпвам, като чета за тази запис на заповед. Когато я подписахме, не ни дадоха копие, вече не помня, дали беще обвързана с договора. Теглили сме огромен кредит и не ми се мисли, ако ни се случи нещо подобно!  Sick Наскоро казали, че вече не била валидна, но ние така и не сме видяли да я унищожават!  Tired Какво можем да направим в случая?

Noli , съветвам те да си подадеш документите в няколко банки! Където и да кандидатстваш за кредит, накрая те поставят до стената, но ако им кажеш, че си одобрена и в еди коя си банка, то съм сигурна, че ще се съобразят с това! Това беше нашата грешка, когато кандидатствахме в Райфайзен! Изправиха ни на нокти накрая, но ние вече нямахме време и избор!
при подписване на зз не се дава копие- документа е само 1

# 31
  • Мнения: 2 018
Направо изтръпвам, като чета за тази запис на заповед. Когато я подписахме, не ни дадоха копие, вече не помня, дали беще обвързана с договора. Теглили сме огромен кредит и не ми се мисли, ако ни се случи нещо подобно!  Sick Наскоро казали, че вече не била валидна, но ние така и не сме видяли да я унищожават!  Tired Какво можем да направим в случая?

Noli , съветвам те да си подадеш документите в няколко банки! Където и да кандидатстваш за кредит, накрая те поставят до стената, но ако им кажеш, че си одобрена и в еди коя си банка, то съм сигурна, че ще се съобразят с това! Това беше нашата грешка, когато кандидатствахме в Райфайзен! Изправиха ни на нокти накрая, но ние вече нямахме време и избор!
при подписване на зз не се дава копие- документа е само 1

Да, това ми стана ясно, попрочетох от тук от там / и пак не ми стана много ясно, но както и да е   Embarassed/, но исках да ви питам, как мога да знам, че е унищожена при условие, че не е валидна?

# 32
  • Мнения: 130
Направо изтръпвам, като чета за тази запис на заповед. Когато я подписахме, не ни дадоха копие, вече не помня, дали беще обвързана с договора. Теглили сме огромен кредит и не ми се мисли, ако ни се случи нещо подобно!  Sick Наскоро казали, че вече не била валидна, но ние така и не сме видяли да я унищожават!  Tired Какво можем да направим в случая?

Noli , съветвам те да си подадеш документите в няколко банки! Където и да кандидатстваш за кредит, накрая те поставят до стената, но ако им кажеш, че си одобрена и в еди коя си банка, то съм сигурна, че ще се съобразят с това! Това беше нашата грешка, когато кандидатствахме в Райфайзен! Изправиха ни на нокти накрая, но ние вече нямахме време и избор!
при подписване на зз не се дава копие- документа е само 1

Да, това ми стана ясно, попрочетох от тук от там / и пак не ми стана много ясно, но както и да е   Embarassed/, но исках да ви питам, как мога да знам, че е унищожена при условие, че не е валидна?
Кой ти каза, че не е валидна?

# 33
  • Мнения: 2
Извинявам се за офтопика, но бих искала да разкажа следната случка, доказваща според мен, че става дума за нелоялност, подкрепена с вопиюща НЕГРАМОТНОСТ. Седя в офиса на банка, чийто клон се намира в началото на Витошка, до Съдебната палата. Обработват ми получена сума с Money Gram. В един момент влизат служителка на банката и двама чужденци. Служителката: „Тези двата ме питат за комисионната при теглене на пари от банкомат. Холандци са. Нек’ва техна банка. Колеги, има ли изобщо комисионна? Колко е, бе?” Някой се обажда: „Ами май беше 6%...Ама то зависи от банката”Служителката отново: „Данче, /примерно, не си спомням името!/ айде моля те да им го обясниш, че моя английски нали го знаеш...” Настъпва мълчание, всички се заглеждат в клавиатура си, никой не предприема нищо. Намесвам се, провеждаме разговор от около десет минути, при който 4 (четири) служителки се напредварват, изведнъж много оживени, да дават ‘предположения’ каква може да е комисионната. Накрая решават, че е най-добре да ме помолят да придружа холандците до клона на Пощенска банка срещу входа на Софийски градски съд, което аз правя, мислейки, че поне малко ще реабилитирам впечетлението, оставено у двамата чужденци. На излизане въпросната служителка се приближава до мен, докосва ръката ми и  казва: „Много Ви благодаря, госпожо, много Ви благодаря!” и леко се покланя. Боже господи!

# 34
  • София
  • Мнения: 1 105
Преди няколко месеца и аз теглих кредит. Трябваше да бъде с лихва 7%, но при подписването на договора ми казаха, че лихвата всъщност ще бъде 14%. Та това явно си е практика при банките. Моя приятелка също в момента се опитва да тегли кредит и при нея същата простотия с лихвата. Първоначално ти обясняват едни условия и вече като тръгнеш да подписваш съвсем други. Това си е изнудване, на което ние добровлно се подлагаме.

# 35
  • Мнения: 130
Извинявам се за офтопика, но бих искала да разкажа следната случка, доказваща според мен, че става дума за нелоялност, подкрепена с вопиюща НЕГРАМОТНОСТ. Седя в офиса на банка, чийто клон се намира в началото на Витошка, до Съдебната палата. Обработват ми получена сума с Money Gram. В един момент влизат служителка на банката и двама чужденци. Служителката: „Тези двата ме питат за комисионната при теглене на пари от банкомат. Холандци са. Нек’ва техна банка. Колеги, има ли изобщо комисионна? Колко е, бе?” Някой се обажда: „Ами май беше 6%...Ама то зависи от банката”Служителката отново: „Данче, /примерно, не си спомням името!/ айде моля те да им го обясниш, че моя английски нали го знаеш...” Настъпва мълчание, всички се заглеждат в клавиатура си, никой не предприема нищо. Намесвам се, провеждаме разговор от около десет минути, при който 4 (четири) служителки се напредварват, изведнъж много оживени, да дават ‘предположения’ каква може да е комисионната. Накрая решават, че е най-добре да ме помолят да придружа холандците до клона на Пощенска банка срещу входа на Софийски градски съд, което аз правя, мислейки, че поне малко ще реабилитирам впечетлението, оставено у двамата чужденци. На излизане въпросната служителка се приближава до мен, докосва ръката ми и  казва: „Много Ви благодаря, госпожо, много Ви благодаря!” и леко се покланя. Боже господи!
Като ходим в чужбина по екскурзии не говорим на БГ а на английски, немски и т.н/ Еми като са в БГ да се научат да се оправят!
В банките май нямат изискване за владеене на чужд език, не знам...

# 36
  • Мнения: 5 620
Като ходим в чужбина по екскурзии не говорим на БГ а на английски, немски и т.н/ Еми като са в БГ да се научат да се оправят!
В банките май нямат изискване за владеене на чужд език, не знам...

Е, това пък е  Crazy
Като идеш в Гърция на гръцки ли говориш или на английски? Като идеш във Финландия на какъв език се оправяш? А в Турция, в Холандия? И това е само в Европа. А в някоя африканска страна? Не ми казвай, че перди да идеш на двуседмична екскурзия в някоя екзотична страна научаваш езика предварително.

# 37
  • Мнения: 130
Като ходим в чужбина по екскурзии не говорим на БГ а на английски, немски и т.н/ Еми като са в БГ да се научат да се оправят!
В банките май нямат изискване за владеене на чужд език, не знам...

Е, това пък е  Crazy
Като идеш в Гърция на гръцки ли говориш или на английски? Като идеш във Финландия на какъв език се оправяш? А в Турция, в Холандия? И това е само в Европа. А в някоя африканска страна? Не ми казвай, че перди да идеш на двуседмична екскурзия в някоя екзотична страна научаваш езика предварително.
Е няма да говориш на бг сто на сто- първо ще пробваш на английски!

# 38
  • Мнения: 5 620
Ами те хората на английски са говорили доколкото разбрах, ама служителките не са могли да се справят.
Служителката отново: „Данче, /примерно, не си спомням името!/ айде моля те да им го обясниш, че моя английски нали го знаеш...” Настъпва мълчание, всички се заглеждат в клавиатура си, никой не предприема нищо.

# 39
  • София
  • Мнения: 2 271
Определено, в изискванията за назначаване на банкови служители има английски език. Особено за фронт офис.
А тази банка, в която служителите освен че не знаят английски, не си знаят и тарифите, няма да просъществува дълго  Thinking

# 40
  • Мнения: 2 018
Кой ти каза, че не е валидна?

От банката. Било незаконно банките да изискват такава запис на заповед и не била валидна.

# 41
  • Мнения: 130
Като ходим в чужбина по екскурзии не говорим на БГ а на английски, немски и т.н/ Еми като са в БГ да се научат да се оправят!
В банките май нямат изискване за владеене на чужд език, не знам...

Е, това пък е  Crazy
Като идеш в Гърция на гръцки ли говориш или на английски? Като идеш във Финландия на какъв език се оправяш? А в Турция, в Холандия? И това е само в Европа. А в някоя африканска страна? Не ми казвай, че перди да идеш на двуседмична екскурзия в някоя екзотична страна научаваш езика предварително.
еее, само в България се чувстваме длъжни да знаем всички езици и да разбираме всички чужденци/ Защо ти ако отидеш в Турция на български ли ще им говориш или ще се снабдиш с разговорник- за да улесниш общуването??? И ако беше африканец клиента на банката тогава какво- служителките не са длъжни да зная всички езици- не знам да има такова изискване- а и ти едва ли ще им отг на африкански, чудя се ако бяха пък китайци- егати и тъпите служителки! Хайде сега да не се хващаме за глупости! Теглите пари, после трябва да се връщат- има и лихва - това е- а в договорите на банките пише, че имат право и да си променят лихвата- така че четете внимателно!

# 42
  • Мнения: 4 916
... Защо ти ако отидеш в Турция на български ли ще им говориш или ще се снабдиш с разговорник- за да улесниш общуването??? ...

Точно пък в Турция най-лесно ще се оправиш на български  Peace

# 43
  • Мнения: 130
... Защо ти ако отидеш в Турция на български ли ще им говориш или ще се снабдиш с разговорник- за да улесниш общуването??? ...

Точно пък в Турция най-лесно ще се оправиш на български  Peace
казах примерно/ хайде нека е Китай тогава

# 44
  • Мнения: 130
Кой ти каза, че не е валидна?

От банката. Било незаконно банките да изискват такава запис на заповед и не била валидна.
не знам, не съм запозната с банковите изисквания съвсем/ попринцип ако е потребителски кредит няма зз, но ако сте подписали вече- нямам представа, поне аз не бих вярвала само на думи/ не знам!

# 45
  • Мнения: 5 620
еее, само в България се чувстваме длъжни да знаем всички езици и да разбираме всички чужденци/ Защо ти ако отидеш в Турция на български ли ще им говориш или ще се снабдиш с разговорник- за да улесниш общуването??? И ако беше африканец клиента на банката тогава какво- служителките не са длъжни да зная всички езици- не знам да има такова изискване- а и ти едва ли ще им отг на африкански, чудя се ако бяха пък китайци- егати и тъпите служителки! Хайде сега да не се хващаме за глупости! Теглите пари, после трябва да се връщат- има и лихва - това е- а в договорите на банките пише, че имат право и да си променят лихвата- така че четете внимателно!
Мария, ако ида в Турция или африканска държава и искам да ползвам услугите на официална институция, ще ползвам английски. Това не ти е да попиташ баба Пена от Долно Нанагорнище кой път да хванеш, за да стигнеш до София. Това е банка.
Не не се чувствам длъжна да знам всички езици - английският език в това отношение е универсален. И щом отида в банка в Китай примерно, където термините са по-специфични и ги няма в масовите разговорници, предпочитам да се разбера с компетентен служител на езика, който разбирам по-добре /в случая английски/. Най-малкото, защото в китайския език една и съща дума, произнесена по различен начин, има коренно различни значения.
а и ти едва ли ще им отг на африкански
Няма да им отговоря на "африкански", ще ползвам английски.

# 46
  • Мнения: 2 556
Мария Н. сигурно има банка или поне работи в такава  Mr. Green

# 47
  • Мнения: 130
Мария Н. сигурно има банка или поне работи в такава  Mr. Green
Crossing Arms
това за Бо- http://www.leasing-bulgaria.org/images/ZPK_53-2006.pdf  - глава 6, чл 20
http://www.moitepari.bg/Spravochnik/art/QnA/kak-bankata-si-garan … a92f0f22e9aa20bb/

Последна редакция: чт, 21 авг 2008, 12:30 от Мария Н.

# 48
  • Мнения: 130
еее, само в България се чувстваме длъжни да знаем всички езици и да разбираме всички чужденци/ Защо ти ако отидеш в Турция на български ли ще им говориш или ще се снабдиш с разговорник- за да улесниш общуването??? И ако беше африканец клиента на банката тогава какво- служителките не са длъжни да зная всички езици- не знам да има такова изискване- а и ти едва ли ще им отг на африкански, чудя се ако бяха пък китайци- егати и тъпите служителки! Хайде сега да не се хващаме за глупости! Теглите пари, после трябва да се връщат- има и лихва - това е- а в договорите на банките пише, че имат право и да си променят лихвата- така че четете внимателно!
Мария, ако ида в Турция или африканска държава и искам да ползвам услугите на официална институция, ще ползвам английски. Това не ти е да попиташ баба Пена от Долно Нанагорнище кой път да хванеш, за да стигнеш до София. Това е банка.
Не не се чувствам длъжна да знам всички езици - английският език в това отношение е универсален. И щом отида в банка в Китай примерно, където термините са по-специфични и ги няма в масовите разговорници, предпочитам да се разбера с компетентен служител на езика, който разбирам по-добре /в случая английски/. Най-малкото, защото в китайския език една и съща дума, произнесена по различен начин, има коренно различни значения.
а и ти едва ли ще им отг на африкански
Няма да им отговоря на "африкански", ще ползвам английски.
офф, добре! Разбрахте! Стига се палила! Peace

# 49
  • Мнения: 2 018
Нашият е корпоративен кредит.

# 50
  • Мнения: 5 620
офф, добре! Разбрахте! Стига се палила! Peace
Слава Богу!
Че вече започнах да се чудя...

# 51
# 52
  • Мнения: 3 500
 Не знам дали някой служител не си е направил гавра с човека, но доколкото разбрах банката го съди за неплатените задължения по записа на заповед. Наиситина трябва много да се чете. Честно казано и аз подписах договора с ДСК без много много да го чета, а там имам доста по-голям заем. Банката, обаче ми обясни, че ще се ползвам от преференциална лихва 8,45 % и наистина докрая остана такава. Посочи ми вноската, мен ме устойва, съответно подписах договор с тази вноска и сега ми се удържа именно тази вноска - предварително указана, на която аз съм се съгласила. Според мен това е коректно, и затова правя разлика със случая, за който пиша. Вярно, доста бавни са в ДСК и неорганизирани, но не съм се чувствала заблудена. Да видим какво ще стане по-нататък.

# 53
  • Мнения: 2 018
Noli , интересува ме за коя банка говориш? Банките нямат изгода от такива случаи, още повече от разгласяването им.
Но мисля, че за обикновените хора като нас, това е много важно да се знае, защото утре може да се случи с някой от нас!

Мария Н.   bouquet

# 54
# 55
  • Мнения: 1 187
 Да внеса "компетентното" си мнение. Има разлика между годишен лихвен процент и годишен ефективен лихвен процент. В последния са включени различни влияния - като инфлация например. Така, съобщават ти ефективния - за да те привлекат, но всъщност ти взимат реалния, така че  - четете хора, когато подписвате. Не че и аз не съм наивна Cry

# 56
И още едно "компетентно" пояснение - когато сключвате договор с банка се интересувайте има ли  неупоменати клаузи в договора, независимо какъв е той, защото банките си имат и вътрешно-нормативни дейсващи разпоредби, които служителите спазват, но не са длъжни да разясняват на клиентите.

Ако сте по-съобразителни и разсъждавате логично ще се досетите сами какви са те.
Например, ако сте решили да си изтеглите наличните авоари от банковата  сметка и да станете клиент на друга банка, сметката Ви не се закрива автоматично!
Служителката не е длъжна да Ви уведомява за това, нито дори да Ви пита дали желаете закриването й.
Оставате със заблудата, че сте приключили ангажимента си към банката, но на практика сметката Ви не е закрита и Ви се трупат лихви по "обслужването й".
По кредитите пък има зарибяващи елементи, подплатени с юридически еквилибристики  - на принципа "истината, но не цялата - в краен случай на порции".
Служителката не е длъжна да Ви уведомява и за тях, ако е лоялна към работодателя си - банката.
Напротив - точно обратното!
Затова, клиентът на банката остават с впечатлението, че служителката е некомпетентна, а жалбите от клиентите в последствие са без задоволителен резултат.
Конкуренцията работи на същия принцип.

Словосъчетание, като нелоялни банки е некоректно.
Къде и кога е имало лоялни лихвари?

"Ако не сте наясно с договора си е желателно да се консултирате с компетентен специалист или юрист".
 Въпросът е, че ще трябва сами да прецените дали и това набутване си заслужава цялото набутване.



# 57
  • Мнения: 3 500
Да, за договора е ясно. При мен не се стигна до сключване на договор с тази банка. Стигнах само до пре...таковането. Rolling Eyes Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт