Създадено ООД. След това какво?

  • 3 172
  • 34
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 91
Регистрирахме ООД с помощта на адвокат, който движеше нещата. Неговата дейност приключи с получаване на решението от Търговския регистър, което излезе в началото на август месец.
Интересува ме сега имаме ли работа в други институции (данъчно и т.н.). До момента фирмата не е осъществявала никаква дейност.
Ще съм Ви благодарна, ако ме насочите какво трябва да направим от тук нататък.

# 1
  • Мнения: 1 883
Без лоши чувства, но на това хората му викат консултация и се заплаща. Вземете си счетоводител и той ще ви обясни, какво да правите. Успех в бизнеса Peace

# 2
  • Мнения: 606
Ми.. Честито. Сега остава и да заработи.

# 3
  • Лондон
  • Мнения: 403
Как така решихте да си регистрирате ООД?Имахте ли някаква цел или просто да си го имате ООД-то?

# 4
  • Мнения: 2 401


Аман от скъпоплатени консултантки в тоя форум.   ooooh!

Авентита, бегайте за Булстат регистрация и в данъчното, във второто ако  ще почвате дейност, иначе не е необходимо.

# 5
Съветвам те да си намерите счетоводител. От там нататък той ще ти каже какви са процедурите. Или поне консултация с такъв.

# 6
  • Мнения: 91
Благодаря на всички, които се включиха.
На теб, минзухар, специални благодарности   bouquet

# 7
  • Мнения: 11
Трябва да решите как ще се осигурявате и да подадете декларация в НАП за започване на дайност. Най-добре си вземете счетоводител, той ги движи тези неща. (не като служител, разбира се, а с договор с някоя счетоводна кантора)

# 8
  • Мнения: 332


Аман от скъпоплатени консултантки в тоя форум.   ooooh!

Авентита, бегайте за Булстат регистрация и в данъчното, във второто ако  ще почвате дейност, иначе не е необходимо.

Скъпи минзухар, скъпоплатените консултанти затова са скъпо платени, защото си разбират от работата. А с твоите безплатни съвети хората най много да загубят време и нерви. БУЛСТАТ като регистър вече не съществува, единния идентификационен код го замества и той се задава за всяка нова фирма от Агенцията по вписванията в едно с регистрацията. Най опростено казано - новото ООД вече си има "булстатче" До данъчното не е необходимо да се ходи защото от АВ подават информацията автоматично. След създаване на фирмата обаче е необходимо 1. да се регистрира като оператор с лични данни ( дори и 1 трудов договор да има - оператор е) 2. да се регистрират трудовите договори в НАП, управитялт е длъжен да внася осигуровки ако се осигурява под максималния доход ( да се извади осигурителна книжка) В зависимост от дейността може да се наложи да се правят и други регистрации. Необходимо е също набирателната сметка, в която е капиталът , се трансформира в разплащателна, за да може да се оперира с паричките.
И един съвет - наемете си специалисти и си плащайте, така щте сте сигурни, че получавате качествена услуга. Щото минзухарчетата и при най добро желание ще ви пращат за зелен хайвер.

# 9
  • Мнения: 123


Аман от скъпоплатени консултантки в тоя форум.   ooooh!

Авентита, бягайте за Булстат регистрация и в данъчното, във второто ако  ще почвате дейност, иначе не е необходимо.

Необходимо е да се ходи в НАП, защото НАП и Агенцията по вписванията нямат сключен договор за обмяна на информация.
И с копие от удостоверението от А-ята по вписванията се декларира фирмата в деловодството на НАП.

Последна редакция: нд, 28 сеп 2008, 01:20 от Кати

# 10
  • Мнения: 1 840


Аман от скъпоплатени консултантки в тоя форум.   ooooh!

Авентита, бягайте за Булстат регистрация и в данъчното, във второто ако  ще почвате дейност, иначе не е необходимо.

Необходимо е да се ходи в НАП, защото НАП и Агенцията по вписванията нямат сключен договор за обмяна на информация.
И с копие от удостоверението от А-ята по вписванията се декларира фирмата в деловодството на НАП.
Peace
Точно тази седмица имах същия казус. Трябваше да взема удостоверението от Агенцията и да го занеса в НАП, за да се активира булстатът - от НАП издадоха ми удостоверение, че булстатът вече е заведен при тях и едва тогава вече можах да пристъпя към следващия етап - подаване на декларация в НАП за самоосигурено лице, т.е. че фирмата започва дейност.

# 11
  • София
  • Мнения: 18 679

Скъпи минзухар, скъпоплатените консултанти затова са скъпо платени, защото си разбират от работата.
Ауу, това много ми хареса Joy Извинете за спама Blush

# 12
  • Мнения: 51
Извинете за въпроса-ако някой има свободно време да ми отговори. Нали сега ретистрират ООД и с внесен капитал от 3500 лева. Ако си си закрил набирателната сметка къде ще внесеш остатъка от 1500 лв, ако имаш срок за внасяне до 1 година от регистрация? Благодаря ви предварително за отговорите!

# 13
  • Мнения: 2 471


Аман от скъпоплатени консултантки в тоя форум.   ooooh!

Авентита, бегайте за Булстат регистрация и в данъчното, във второто ако  ще почвате дейност, иначе не е необходимо.

Скъпи минзухар, скъпоплатените консултанти затова са скъпо платени, защото си разбират от работата. А с твоите безплатни съвети хората най много да загубят време и нерви. БУЛСТАТ като регистър вече не съществува, единния идентификационен код го замества и той се задава за всяка нова фирма от Агенцията по вписванията в едно с регистрацията. Най опростено казано - новото ООД вече си има "булстатче" До данъчното не е необходимо да се ходи защото от АВ подават информацията автоматично. След създаване на фирмата обаче е необходимо 1. да се регистрира като оператор с лични данни ( дори и 1 трудов договор да има - оператор е) 2. да се регистрират трудовите договори в НАП, управитялт е длъжен да внася осигуровки ако се осигурява под максималния доход ( да се извади осигурителна книжка) В зависимост от дейността може да се наложи да се правят и други регистрации. Необходимо е също набирателната сметка, в която е капиталът , се трансформира в разплащателна, за да може да се оперира с паричките.
И един съвет - наемете си специалисти и си плащайте, така щте сте сигурни, че получавате качествена услуга. Щото минзухарчетата и при най добро желание ще ви пращат за зелен хайвер.

И от мен един съвет - не винаги плащайки за консултация, получаваш такава и то качествена. Но наистина с теми по форуми няма да си задвижите дейноста и документите около нея. На лични мога да ти дам препратка към необходимата информация БЕЗПЛАТНО.  Ако искаш ми пиши!

# 14
  • Мнения: 2 401
Ох момиченца, момиченцааа, очвидно е, че не знаете как се става високо платен консултант..ама няма да ви светвам, оправяйте се.
П.п. не съм специалеист, инфото ми е от миналата година, ако беше от оня ден пак щях да го споделя. Ако бях специалист по въпросите пък - още повече.   Peace
Авентита, успех!  newsm10

# 15
  • Мнения: 2 471
Ох момиченца, момиченцааа, очвидно е, че не знаете как се става високо платен консултант..ама няма да ви светвам, оправяйте се.
П.п. не съм специалеист, инфото ми е от миналата година, ако беше от оня ден пак щях да го споделя. Ако бях специалист по въпросите пък - още повече.   Peace
Авентита, успех!  newsm10


благодаря за момиченцето newsm53  newsm47 крилца ми поникнаха  Kissing Heart

# 16
  • Мнения: 2 401
Денчо, стига бе. Нямах предвид теб, ти ги разбираш работите.

# 17
  • Мнения: 2 471
И аз се пошегувках, ма излезна мечешка шегичка

Последна редакция: нд, 28 сеп 2008, 22:35 от Dencho

# 18
  • Мнения: 1 520
Регистрирахме ООД с помощта на адвокат, който движеше нещата. Неговата дейност приключи с получаване на решението от Търговския регистър, което излезе в началото на август месец. Интересува ме сега имаме ли работа в други институции (данъчно и т.н.) До момента фирмата не е осъществявала никаква дейност. Ще съм Ви благодарна, ако ме насочите какво трябва да направим от тук нататък.

За "данъчното" т.е. НАП не берете грижа - там ще ви регистрират служебно въз основа на данните от търговския регистър.
Но ако се наложи специална регистрация по ДДС, тогава трябва да отидете и да подадете декларация в ТД на НАП.


ПС: Значи било много скъпа консултация да кажеш 2-3 изречения на някого. Разбирам да се искат пари ако става въпрос за някакъв заплетен казус, но за неща които ги пише черно на бяло в закона си е направо смешно някой да ти казва, че е платена консултацията при положение че от НАП такава информация се дава напълно безплатно стига да знаеш към кого да се обърнеш или къде да се обадиш, за да я получиш. Wink

Последна редакция: нд, 28 сеп 2008, 22:04 от krem-karamel

# 19
  • Мнения: 1 520
Необходимо е да се ходи в НАП, защото НАП и Агенцията по вписванията нямат сключен договор за обмяна на информация.

И защо им е да имат сключен договор при положение, че обмяната на информация става директно по силата на закон (т.е. кодекс)?!

# 20
  • Мнения: 123
Цитат
И защо им е да имат сключен договор при положение, че обмяната на информация става директно по силата на закон (т.е. кодекс)?!

Няма такъв закон Peace

Последна редакция: пн, 29 сеп 2008, 09:30 от Кати

# 21
  • Мнения: 17 546
Когато данъчен инспектор ви дава безплатни съвети, най-добре е да го послушате, а не да си измисляте закони и кой, от където, каквото чул!

# 22
  • Мнения: 1 520

Има и още как, но за да твърдиш че няма такъв, явно не си чувала за него Confused

Но от мен да мине - малка подсказка - с четирибуквена абревиатура е законът, в случая кодексът Wink

# 23
  • Мнения: 123
Krem-karamel много те моля подскажи ми повече ще ме улесниш много в работата ми и няма цял ден да
ги регистрирам служебно Peace

# 24
  • Мнения: 1 520
Наистина ли не знаеш за какво става дума или се правиш, че не знаеш?

# 25
  • Мнения: 14
Автоматичен служебен обмен между АВ и НАП за регистрираните фирми няма. В момента, в който отидеш в НАП, било за да регистрираш самоосигуряващо лице, било заради регистрация по ЗДДС - носиш си и т.нар. "актуално състояние", и тогава служител на НАП си копва данните от ТР в регистъра на НАП.

# 26
  • Мнения: 1 520
ДАНЪЧНО-ОСИГУРИТЕЛЕН ПРОЦЕСУАЛЕН КОДЕКС

Вписване в регистъра
 
Чл. 82. (1) Регистрацията се извършва чрез служебно вписване на данни в регистъра.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 34 от 2006 г., в сила от 01.01.2008 г.) Данните за местните и чуждестранните физически лица, с изключение на лицата по чл. 80, ал. 2, на лицата, вписани в търговския регистър, и на лицата, подлежащи на регистрация в регистър БУЛСТАТ, се вписват в регистъра от съответната териториална дирекция въз основа на първата подадена декларация, свързана с данъчно облагане или задължителни осигурителни вноски.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 34 от 2006 г., в сила от 01.01.2008 г.) Данните по чл. 81, ал. 1 за лицата, вписани в търговския регистър, и за лицата, вписани в регистър БУЛСТАТ, се вписват служебно от съответната компетентна териториална дирекция въз основа на данните от търговския регистър, съответно от регистър БУЛСТАТ.

# 27
  • София
  • Мнения: 903
днес си взех документите за регистрацията на ООД от адвокатката ми и тя ми каза, че не е необходимо да ходя изобщо в НАП и т.н., защото според новия закон всичко се прехвърля автоматично от Агенцията по вписванията към НАП.  Та лично аз предпочитам да вярвам на някой , който разбира от тези неща, отколкото на писания във форума.

# 28
  • Мнения: 14
Не се прехвърлят автоматично данните от регистъра на АВ в регистъра на НАП.
Трябва да се подаде декларация - в повечето случаи това е за осигураване.
Може и да сме "писания във форума", но се случва и да разбираме от някои неща.

Последна редакция: чт, 02 окт 2008, 13:52 от ta_4e

# 29
  • Мнения: 624
В седем дневен срок от започване на дейността в НАП се подава декларация за самоосигуряващ се. Декларацията се подава в града където ти е постоянният адрес. Желателно е да носиш и удостоверението от АВ.
Аз имах такъв казус, но с ЕООД. Собственикът регистрира ЕООД-то в един град, но постоянният му адрес беше в друг .
Ако смяташ да наемеш някого по трудов договор, тогава регистрираш тр.дог. в НАП, преди лицето да започне работа.

Към по-запознатите имам следния въпрос: при смяна на адреса на дейността необходимо ли е да се подава нещо? И как разбират в НАП къде точно ще си извършвам дейността при условие, че в декларацията за самоосигуряващо се лице никъде не се посочва именно адреса на дейност?

# 30
  • Варна
  • Мнения: 1 744
Към по-запознатите имам следния въпрос: при смяна на адреса на дейността необходимо ли е да се подава нещо? И как разбират в НАП къде точно ще си извършвам дейността при условие, че в декларацията за самоосигуряващо се лице никъде не се посочва именно адреса на дейност?
Под адрес на дейността имаш предвид адрес на управление ли? Ако да, тогава трявба да подадеш формуляр А4 и Г1 за промяна в обстоятелствата.

# 31
  • Мнения: 4 068
А какво се прави ако единия от съдружниците си смени постоянния адрес? Ако досега е бил регистриран в един град, а сега го сменя с друг примерно.

# 32
  • Пловдив
  • Мнения: 5 023
А има ли пречки ООД да е регистрирано извън населеното място, където са постоянните адреси на съдружниците? И да е с адрес в близко село, примерно? И има ли някаква финансова изгода от това?

# 33
  • Мнения: 624
А има ли пречки ООД да е регистрирано извън населеното място, където са постоянните адреси на съдружниците? И да е с адрес в близко село, примерно? И има ли някаква финансова изгода от това?
Не, няма пречки. Доколкото съм усетила изгода - никаква, напротив само неприятности.

Под адрес на дейността имаш предвид адрес на управление ли? Ако да, тогава трявба да подадеш формуляр А4 и Г1 за промяна в обстоятелствата.
Не. Имам предвид адреса на обекта, в който се развива дейността, примерно магазин, склад, цех...
Ако реша да си преместя магазина, но адресът на управление е същия, т.е. не си местя офиса.
Тогава как НАП ще разберат, че магазинът ми се намира на друг адрес. Чудя се дали не е по касов апарат, защото със смяна на адреса на обекта се носи касовия апарат в поддържащата фирма и те вероятно подават някаква уведомление.  Thinking

# 34
  • Мнения: 1 520
А какво се прави ако единия от съдружниците си смени постоянния адрес? Ако досега е бил регистриран в един град, а сега го сменя с друг примерно.

Виж какво гласи ДОПК относно компетентна ТД и адрес за кореспонденция. Мисля, че бяха членове 8 и 28.

Общи условия

Активация на акаунт