Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 1 076
Пловдивчанка, че кой изобщо би могъл например да ти обясни какъв родител да бъдеш? Същото и с учителите. В "Педагогика" се учи предимно теория и методика на преподаването. Реалният контакт с децата е нещо коренно различно. Има професори по педагогика, които в живота си класна стая не са помирисвали. Те ли да ти обяснят как да се "справяш" с тийнейджъри?
Що се касае до псуването и изобщо неуважителното отношение, по-скоро си задайте въпроса какво бихте направили ако на улицата ви напсуват. Няма ли да се стресирате? Няма ли да ви падне пердето? Не мисля, че е редно да бъркаме добрия даскал с идиот или безхарактерна натура. Има учители, които са просто върха, но спокойно биха кипнали извън училище в достатъчна степен, за да се нахвърлят и те върху някого било то с приказки, било то с друга защита в критична ситуация. Аз не правя изключение.

Като чуя, че учителите им било "призвание" направо лошо ми става вече. Като нещо ти е призвание значи ли, че ще те тъпчат и унижават, а ти ангелски ще се усмихваш и ще даваш другата буза? Да, да. Това няма да те направи добър учител, а нищожество, с което никой не се съобразява.

# 46
  • София
  • Мнения: 12 394
Като чуя, че учителите им било "призвание" направо лошо ми става вече. Като нещо ти е призвание значи ли, че ще те тъпчат и унижават, а ти ангелски ще се усмихваш и ще даваш другата буза? Да, да. Това няма да те направи добър учител, а нищожество, с което никой не се съобразява.

Вярно е, че това с призванието звучи като сто процентово клише, но е вярно. И съвсем не означава да си мекотело. Просто "призванието" ти позволява да знаеш  как да си твърд  без да ти "падне пердето". Има начин човек да бъде поставен на място без грубости и истерии- тогава дори е по- болезнено ясно на въпросната персона в каква грешка е. Именно факта, че има учители, които се чувстват като нищожества кара учениците да мислят, че могат да си позволят всички. Убедена съм, че и най- арогантният подрастващ ще си глътне и джойнта, и всичките псувни ако срещне човек, който наистина знае какво прави като педагог.

Естествено, че учителя няма за цел да възпитава, защото това е сторено вече от родителите през първите, не седем, а пет години. Ако, обаче, не се държи и като възпитател просто няма шанс да оцелее сред травмираните малки акули, които са живяли сред грубости и простотии и нямат търпение да го върнат тъпкано на целия свят.

# 47
  • Мнения: 2 018
Като чуя, че учителите им било "призвание" направо лошо ми става вече. Като нещо ти е призвание значи ли, че ще те тъпчат и унижават, а ти ангелски ще се усмихваш и ще даваш другата буза? Да, да. Това няма да те направи добър учител, а нищожество, с което никой не се съобразява.

Човек с призвание да бъде учител  и учител, който е потъпкан и унизен от учениците са различни хора.
По-горе дадох пример с учителкатна по математика на сина ми и учителката по английски.

# 48
  • София
  • Мнения: 1 735
Нищо няма да направя.
Аз не съм там да го възпитавам, а да го обучавам.
Напротив, учителят възпитава чрез реакциите си и поведението си в различните ситуации. Peace

# 49
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Нищо няма да направя.
Аз не съм там да го възпитавам, а да го обучавам.
Напротив, учителят възпитава чрез реакциите си и поведението си в различните ситуации. Peace

Не съм съгласна. Възпитанието идва от семейството. Учителят може да поправя / посочва нежелано поведение, но не и основно да възпитава. Голям проблем в системата тук е, че именно  поради факта, че на учителите им се е възлагала / възлага все повече и повече възпитателна роля, то не остава време за образование + родителите си мислят, че децата им трябва да се възпитават в училище, а не в семейна среда.

# 50
  • Мнения: 1 424
Ще го изгоня от час и без родител да не се връща отново в моите часове  Naughty 

# 51
  • Мнения: 1 310
Не съм съгласна. УВъзпитанието идва от семейството. Учителят може да поправя / посочва нежелано поведение, но не и основно да възпитава. Голям проблем в системата тук е, че именно  поради факта, че на учителите им се е възлагала / възлага все повече и повече възпитателна роля, то не остава време за образование + родителите си мислят, че децата им трябва да се възпитават в училище, а не в семейна среда.
И моето виждане е такова. Ако учителите и родителите работят заедно, без да се конфронтират един с друг, ще постигнат чудеса с децата Peace

# 52
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Не съм съгласна. УВъзпитанието идва от семейството. Учителят може да поправя / посочва нежелано поведение, но не и основно да възпитава. Голям проблем в системата тук е, че именно  поради факта, че на учителите им се е възлагала / възлага все повече и повече възпитателна роля, то не остава време за образование + родителите си мислят, че децата им трябва да се възпитават в училище, а не в семейна среда.
И моето виждане е такова. Ако учителите и родителите работят заедно, без да се конфронтират един с друг, ще постигнат чудеса с децата Peace

Ако повече хора мислят така, няма да се стигне до блатото, в което се намират голям % от даден вид  холандски училища.

# 53
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да те напсува ученик не  е толкова страшно. Винаги има начин да стигнеш до него, до неговото мислене и да му покажеш как би трябвало да се отнася с теб и той да те разбере. Учениците са деца и с тях е възможно все още да се работи в правилната посока. Колежки по-нагоре са обяснили подробно.
Но по-страшно е, когато работодателят, най-висшият ти се изплюе на ентусиазма и труда, който влагаш от сърце. Тогава вече боли. Тогава си тръгнах аз...

# 54
  • Мнения: 984
Учениците псуват постоянно, превърнало се е в паразитен израз. Четири години опит имам с най-тежките случаи в  основно училище. Нямах проблеми с децата - те като разберат, че си там, за да им помагаш, отварят душата си за теб.

Един единствен случай имам, който ме разубеди да остана в училище. Родител /баща/, пожарникар, шеф на команда, ме напсува каруцарски, бидейки привикан заради разпасания си син.

Подадох жалба срещу него в Пожарната. Понижиха го. А след две години разбрах, че е сменил изобщо попрището. Определено беше изтрещял, но не й за моя сметка.

# 55
  • София
  • Мнения: 1 735
Нищо няма да направя.
Аз не съм там да го възпитавам, а да го обучавам.
Напротив, учителят възпитава чрез реакциите си и поведението си в различните ситуации. Peace

Не съм съгласна. Възпитанието идва от семейството. Учителят може да поправя / посочва нежелано поведение, но не и основно да възпитава. Голям проблем в системата тук е, че именно  поради факта, че на учителите им се е възлагала / възлага все повече и повече възпитателна роля, то не остава време за образование + родителите си мислят, че децата им трябва да се възпитават в училище, а не в семейна среда.
Вярно е ,че семейството е основен фактор на възпитание.Няма как да започна възпитанието на ученик като му стана класна в 9-ти клас,но в много ситуации мога да помогна и да моделирам поведението им и по този начин също учителят възпитава-взаимоотношенията в класа,с другите колеги,даже и начина на учене.Мойте ученици са горен курс-голяма част работят,кандидатствам във ВУЗ и  се опитват да бъдат отговорни хора.Радвам се, когато мога да ги насърчавам. Peace

# 56
  • Мнения: 1 310
Дано растат повече възпитани, умни и отговорни хора и ДА ОСТАВАТ В БЪЛГАРИЯ, че положението   става все по-зле. Sad

# 57
  • София
  • Мнения: 1 076
Възпитани и умни ще се намерят, но хора чувстващи дълг към Родината - не.
За да станеш учител е необходимо нещо много повече от призвание. Трябва да има условия и обществена нагласа, а също така търсене и предлагане, абсолютно и бекомпромисно разбиране, че учителят се стреми максимално да подпомогне родителя във възпитанието на детето и чрез обучение и чрез множество други неща. Всичкото това трябва да е подкрепено с държавна стратегия и нарочно повдигане на социалния и материалния престиж на тази профсия така, както направиха в Китай. Тъй като не съществува нито едно от тези неща, умните и възпитаните хора пренебрегват изобщо понятието дълг и служба на полза на другите и просто се превръщат в полезни за самите себе си. Толкова е просто.

А за оставането в България... За чий?

# 58
  • Мнения: 673
   Аз съм учител. И в другата тема съм написала , че за да се стигне до там ученик да те напсува, значи може би грешката е в теб. Ако все пак ми се случи ... ми... не бих го приела толкова навътре , че да му разбия ченето с шамари. По -скоро бих си поговорила с него, с родителите / може би/ и в краен случай с директора и Педагогическия съвет. Вярвам ,че при едни изградени взаимоотношения на взаимно уважение между ученик и учител тези неща не се случват. Прагът на търпимост на учителите към подобни ситуации е необходимо да бъде позавишен.

  По отношение на гоненето от час - все още не е разрешено ,но присъства като вариант в Проектозакона  за  народната просвета, но това все още не е прието. Rolling Eyes

Последна редакция: нд, 16 ное 2008, 15:06 от radivdani

# 59
  • Мнения: 2 005
Съвсем скоро имах подобен проблем , но той ...... не ме напсува , а ме заплашва че съм щяла да съжалявам за това , че съм му писала двойка ... Joy" Смешник"  му казах и , че накрая ще ми се моли той , а не аз да съжалявам , напротив  #Cussing out Незнам има ли в историята до сега някой да е оставал в същия клас , заради изпит по физическо възпитание , но той може да е първия  Mr. Green Освен , че не разбира грам волейбол , освен че идва без спортен екип - на всичкото отгоре ми пускаше по телефона си някаква овца , която блеееее... Crazy А що се отнася до Директора - не мисля , че трябва да го занимавам с такъв нехранимайко , или пък да водя разговори с родитетелското тяло , защото те стоят и защитават синчетата си и ги аплодират и трябва да се  #2gunfire Справям се все още сама с такива празноглави и невъзпитани индивиди  Thinking

Общи условия

Активация на акаунт