касиер на блока

  • 23 388
  • 69
  •   1
Отговори
Здравейте!
Допитвам се до вас ,тъй като може би някои  са по-осведомени по този въпрос , а и случайно може да се намерят такива мами, който пък да заемат и точно тази длъжност. Става дума за следното :живеем в блок с доста наематели (и ние сме впрочем такива), но проблема е че липсва всякаква организация. Нямаме в момента домоуправител, а таксите за ток на стълбището и за чистач се събират от няколко съседи (разбира се на доброволни начела). Преди броени дни блока остана без осветление поради неплатена сметка (а парите ги е имало в наличност), макар че и те трудно се събират понякога. Имам много идеи, но на този етап чак за домоуправител не бих се класирала. Мисълта ми е -дали да приема офертата за касиер на блока, т .е. касиерите на всеки етаж да се отчитат на мен?!! В тази връзка поставям следните въпроси: редно ли е да получавам някакво минимално месечно възнаграждение и в порядъка на колко? Друго, което ме тревожи е за сумата (която остане след заплащане на сметките)- кой ще решава за какво да се похарчи? Събрания се провеждат от дъжд на вятър, но обикновено няма много присъстващи и не се стига до единодушни решения, може би пък и липсата на главно действащо лице (домоуправител) довежда до тази ситуация. Позицията на касиер е все пак отговорна и затова очаквам вашите съвети - бих ли могла да подходя по-смело и да приема предложението или да отчета някои възможни недоразумения ,към които евентуално вие бихте могли да ме насочите?
На всички откликнали на моята дилема - предварително благодаря!

# 1
  • Мнения: 25 647
Била съм касиер. Много главоболна работа, но все някой трябва да я върши. Да си домоуправител е много по-лесно, за нищо не отговаряш.  Mr. Green
Аз възнаграждение не съм получавала, защото блокът ни е малък, но знам, че в по-големите длъжността се заплаща обикновено. Малко, но поне да оправдае главоболието.
Трябва ти задължително Касова книга, в която да водиш точна отчетност - колко си получила от кого конкретно (подпис!!!), за какво каква сума точно си изхарчила (пак с подпис или с касова бележка, фактура и т. н.).
Останалите пари се заприходяват в Книгата и си стоят в теб за належащи, спешни разходи - например ремонт на асансьор, счупени стъкла на стълбището, смяна на изгорели крушки, такива неща. Естествено, пак се оправдават със съответните документи. Това е, което можеш самоволно да харчиш, след одобрението на домоуправителя, естествено. За други, не толкова належащи харчове решава Общото събрание.
Май това е всичко.  newsm78
Не забравяй най-важното, щом се работи с чужди пари - точни сметки, вързани гащи.  Peace

# 2
  • Мнения: 4 651
Ами при липса на домоуправител, смятай че ще изпълняваш и неговите задължения.
Аз съм касиер, заплата нямам. Не знам защо се занимавам. Защото не искам да живея в кочина например и защото съм доволно тъпа да се нагърбя с това, което на никой не му се прави, но трябва да се свърши. А и Никой не ще друг. И гола да изляза пред блока, няма да има кой да вземе касовата книга и да се занимава той.

За всичко платено искам документ, сметките се плащат регулярно, крушки за осветление и ключове купувам без да питам никой, ремонтите на асансьора плащам и после уведомявам народа колко има да се дава. Ако ще е голяма сума за ремонт, над 50 лв. например, ще трябва да се реши на събрание разбира се. Изобщо неща, за които ще се дават допълнителни пари, се решават със събрание. От събранията правя протоколи, вътре записано по точки какво се е решило и присъстващите се подписват. За да "важи" трябва да са присъствали/ подписали повече от 1/2.

Всеки месец правя отчет и лепя във входа: за кое колко, приходи колко и колко пари има в касата.

Недостатъци:
1)По всякакво време ти звънят хора да ти носят пари например, че нямали като си ходил или ги нямало.
(През останалото време ти зънят ас. техници, разни хора, които търсят някой и нещо и добър съсед ги е упътил да питат Домоуправителя, а тъй като няма такъв, идват при мен).
2) Две вечери в месеца ги забрави, наведнъж не можеш намери всички да им вземеш парите, затова две.
3) Всеки мисли, че си му длъжен. Ако се е решило нещо на събрание и 50% не са присъствали, всеки те спира на входа да те пита какво се е решило и да ти обяснява, защо трябвало да се реши друго, ако той не е съгласен.
4) За общото дело заминават доволно телефонни разговори, таксита и понякога търчане в обедната почивка.

Предимства:
1) Познаваш всички съседи.
2) Научаваш преди всички какво има да се плаща.
3) Край на предимствата.

Последна редакция: нд, 09 ное 2008, 23:07 от f(x)

# 3
  • Мнения: 378
За пръв път чувам за заплата newsm78

# 4
  • Мнения: 4 651
Ами нормално е по принцип Домоуправителя да има заплата. Дори 20-40 лв, нещо символично. Защото разходи по "упражняване на дейността" не е като да няма. На предишната касиерка "заплатата" й беше да не плаща месечните такси. Но аз си ги внасям чинно. И без това са смешни пари и има необитаеми апартаменти, приходи- разходи винаги са на кантар.

Хайде сетих се още едно предимство, няма срещу кой да мърмориш, че не се случват нещата, защото организацонната работа зависи само от теб.

А най- неприятното е да се занимаваш с "пациентите" на входа, от които пари може да измъкнеш по празници и не е като да нямат такива.

# 5
  • София
  • Мнения: 16 053
Живея в 18 ет. блок, имаме 2 касиерки и получават по 30 лв. месечно. Пари плащат само след нареждане от  домоуправителката. И тя взима 30 лв.  Периодично лепят на входа отчети за приходи и разходи от събраните пари.

# 6
  • Мнения: 2 131
Мога да кажа при нас как е. Ние сме осем апартамента плюс наематели в едната таванска стая. Пари се събират на ротационен принцип - редуваме се всеки по три месеца. Не се получава възнаграждение. Честно казано, като дойде нашият ред, не бях очарована ама нямаше как. Като установим колко пари има да се плащат - ток за асансьор и стълбище /като излязат сметките/, таксите за фирмата, която чисти, и за асансьора са постоянна сума, сядам смятам, а мъжът ми после ги събираше. В общи линии плащахме сметките ние предварително, а след това събирахме парите. Но държа да подчертая, че във входа са само културни хора и нямаме проблеми.
Иначе доброволно и за постоянно не бих се ангажирала, в никакъв случай. Особено при много апартаменти, когато вероятността някой да тръгне да прави спънки и мизерии е голяма. А дори и да са ти изрядни сметките, вероятността някой да тръгне да те одумва, че присвояваш пари и правиш далавери, е много голяма.

# 7
  • София
  • Мнения: 2 530
Аз бях домоуправител на блока, и вършех рботата и на касиера. Плащах сметки и т.н. Заплата не съм взимала. Моят съвет, не се занимавай с такива обществено полезни дейности, винаги ще има за какво да те захапят.

# 8
  • Мнения: 25 647
То нека работата да върви, пък те нека си хапят. Много лесно може да им запуши човек устите със свършена работа.  Wink Laughing

# 9
  • Мнения: 4 651
А дори и да са ти изрядни сметките, вероятността някой да тръгне да те одумва, че присвояваш пари и правиш далавери, е много голяма.
Моят съвет, не се занимавай с такива обществено полезни дейности, винаги ще има за какво да те захапят.
Все ми е тая на мен за какво ще ме одумват. Да заповядат да прегледат сметките и да преброят наличите пари. Само работата да върви, но общата работа кучета я яли има един лаф, трудно става колкото и да се пънеш. И не знам защо, хем всички искат да им е чисто и подредено. Искат, ама не по- далеч от вратата на апартамента си.

В блока на майка ми също се въртят на 3 месеца  касиерите. Домоуправителя е постоянен. И всички са щастливи и доволни.

# 10
  • Варна/UK
  • Мнения: 1 008
Била съм касиер и аз, близо две години. Дълго време беше, но никой не искаше да ме замени. Обаче си има и хубави страни, поне с мен беше така Grinning Всеки път като минавах да събирам пари, гледах да е около 18.00-19.00 ч. тогава хората се връщаха от работа. И ме канеха, я за ракийка, я за винце  Wine Glass Аз, нали съм добра, не отказвах. И докато обиколя всичките 32 апартамента се прибирах така  newsm68
Но сега си има система и при нас - на всеки три месеца се сменя касиерът.  Имаше и предложение, ако някой иска да заема тази позиция за дълъг период, да му се заплаща нещо. Но никой не искаше да става касиер за постоянно. То пък едно заплащане... не си струва заради нервите, които се хабят. Кой не иска да плаща за едно, друг не е съгласен със счупеният прозорец и какво ли не. #Crazy Повече не бих се навила. Аз с тия две години касиерство, си изкарах стажът за няколко години напред.

# 11
  • Мнения: 248
... Трябва ти задължително Касова книга, в която да водиш точна отчетност - колко си получила от кого конкретно (подпис!!!), за какво каква сума точно си изхарчила (пак с подпис или с касова бележка, фактура и т. н.).
Останалите пари се заприходяват в Книгата ...

Ако се захванеш и искаш, дай знак и ще ти пусна електронна касова книга - една проста екселска таблица, която сама съм си правила (водех касата на фирмата дълги години) и смята всичко автоматично. Само пишеш кой колко ти е дал и на кой какво си дала и тя сама смята какво трябва да имаш в касата като наличност. Отделно си купуваш по един кочан приходни и разходни касови ордери. Вземаш пари с/у твоя подпис (и попълваш ПКО), а като даваш (за ремонт, крушки и пр.)- прикрепяш финансовия документ, който са ти дали към РКО ...
И ако успееш да ги организираш етажните касиери да ти носят парите на крака  (стига блокът ви да не е 18-етажен) - мисля, че ще си спестиш много от главоболията изброени по-горе.
Успех  Peace

# 12
Благодаря за напътствията, бяхте ми много полезни .Честно казано очаквах такива отзиви. Притесняваме ме факта ,че мъжа ми е малко против, но решението си е все пак мое. Заплатата е последното, което ме тревожи, въпреки че е редно да има  (сравнявайки с практиката по други блокове) поне минимално възнаграждение. Основният негатив както казах и по-рано е ,че живущите са събрани от "кол и въже". Т. е. аз и да си върша съвестно работата, съм сигурна, че ще се намери кой да я оспори. А липсата на домоуправител ме навежда на мисълта ,че точно мен ще натоварят и с тази отговорност. Ако беше само заплащането на осветлението и за чистач, може би щях да пробвам( все пак малко опит не е излишен), но разбирам че ще трябва да отговарям и за остатъка от парите, което вече си е "по-туткава" Simple Smile работа .Така че в доброволното подпомагане на блока ,май ще участвам само със събирането на парите от нашия етаж. И това е нещо! Laughing
Как'Сийка, благодаря ти специално, много присърце прие моята дилема .Ако все пак размисля, ще имам предвид помоща ти  bouquet

# 13
  • Варна
  • Мнения: 2 097
В нашата кооперация сме на ротационен принцип, по 1 година на апартамент, по ред на номерата и си и касиер и домоуправител. Преги година като купихме апартамента тъкмо се сменяше домоуправителя и беше нашия ред Crazy. А ние още не се бяхме нанесли... та се смелиха хората над нас и ни прескочиха. Обаче всеки се дъпра от тази отговорност и ми се срува, че следващите може да сме ние... Та по то зи повод искам да помоля:
suncholina, би ли ми изпратила на мейла (marche_81@abv.bg) тази книга, за която говориш, зву4и ми много функционална. Благодаря предварително Hug

# 14
  • Мнения: 2 700
В нашия вход сме 25 апартамента. Касиерът е възрастен човек, пенсионер. Получава по 1 лв. от всеки апартамент всеки месец. На пръв поглед не му е особено трудно. Не събира твърда сума, а всеки месец е различна. Нямам представа как се калкулира, но предполагам, че е на база разходите за ток, асансьор, чистачка и т.н. разделени на броя на живущите. На партера имаме табло и в началото на седмицата за събиране на парите касиерът закача списък с дължимите суми по апартаменти (май има и разбивка на разходите, но откровено казано не съм се заглеждала). В събота вечер след обявяването на сумите касиерът минава между 18 и 20 часа. Ако някой липсва минава преди това да му остави парите.

Виждам, че вече си взела решение да не се захващаш, но реших да споделя, защото май всичко е въпрос на организация. Ако се направи подходяща организация не е болка за умирачка Wink

# 15
  • Мнения: 2 131
Виждам, че вече си взела решение да не се захващаш, но реших да споделя, защото май всичко е въпрос на организация. Ако се направи подходяща организация не е болка за умирачка Wink
Абсолютно е вярно, че е въпрос на организация, но така също е важно какви хора живеят в дадения вход. Защото има такива мизерници, че... При нас всичко е ок, но във входа на родителите ми има някои екземпляри. Майка преди време се беше хванала да е касиер и после се отказа. Щото като ти каже някой - нямам пари, и те хващат бесовете.

# 16
  • Мнения: 5 178
Касиер на блока съм. Пари не взимам, защото започнеш ли да взимаш всеки съсед започва да се изявява работодател и настава една... #Cussing out #2gunfire
Доколкото знам е 40 лв касиер, 60 лв домооправител.
Най-лесно е на ротационен принцип, 1 година един , една година друг ..Като сметнах идеално ми идва след 20 години пак да съм касиер за една година Mr. Green

# 17
  • Мнения: 2 388
В нашият вход сме 10 семейства.
Касиерът взема 50 лв годишно. Домоуправителят също толкова. Членовете на ревизионната комисия май и те получават някакво възнаграждение, но не съм много сигурна.
Задълженията са му да плати сметките - ток и вода, да плати на чистачката, да вземе наема от общото помещение и да го внесе в банка.
Всякакви известия, покани за събрания, бележки и т.н. до живущите във входа ги пиша аз, защото имам компютър. Simple Smile
Домуправителят нищо не прави.

# 18
  • Мнения: 5 178
A aз говоря за заплата на месец, свекито и те си назначиха постоянна и и дават 30 лв ама те са само 14 апартамента

# 19
  • Мнения: 2 133
В нашата кооперацийка сме 12 апартамента.Домоуправителят е един от 10 г.Но всяка година касиерите се сменят по ред на номерата на апарт..Сега ще правим ремонт(боядисване вътрешно и външно)и освен вс. др. сметки си събираме и по 20лв. всеки месец от апартамент.Засега се разбираме помежду си.Нямало е караници.Всеки месец се изнася лист с отчета на вх. табло.

# 20
  То май излиза, че по-голяма сметка има ако си домоуправител Laughing Пак казвам, имам желание да съм в полза ,нищо че и ние сме наематели ,все пак живеем под един покрив, ама просто липсва колективно самосъзнание. Единици са тези ,които искрено се вълнуват от подобрения в блока. Както казах, повечето от живущите са под наем и не приемат присърце проблемите. С тези,с които се познавам, поддържаме приятелски отношения, което много ме радва ,тъй като наистина много рядко се случва с толкова хора на едно място да се разбираш. Обаче си мисля, че тия отношения много бързо могат да се променят, ако приема поста. Не че е болка за умиране ,ама струва ли си да се гледаме после накриво?!! Защото, който държи парите, винаги е одумван. Има доста ремонтни дейности (пускане на асансьора, оправяне на покрива ,смяна на външната входна врата), които предстоят и съм сигурна ,че ако аз държа парите ще трябва да "светя" навсякъде. Ей с това точно не ми се занимава, въпреки че липсата на опит не е оправдание, но би трябвало все някой от 7-етажния ни блок да е по-добре запознат с тия деиности .Малко става като в приказката-"хем ми се иска, хем не ми стиска" , но като се замисля, ако беше нещо, което да си струва ,надали точно на мен щяха да предложат hahaha( не че се подценявам, но като ме видяха ,че съм една такава услужлива, съвестна и тихичка и айде намериха си будалата) Joy

# 21
  • В море от любов
  • Мнения: 519
Четох, четох, но такова като нашето не намерих ooooh!
Заплата на касиерката -50лв  Mr. Green (както и да е)
Гласуваха заплата на домоуправител- 150лв Shocked
И на мастията чистачката заплата - 150 лв. на месец #Crazy, да уточня, че идва 3 пъти седмично Thinking
И съответно такста на човек е 6лв. Shocked, айде кажете си мнението newsm78

# 22
  • Мнения: 25 647
айде кажете си мнението newsm78

Ще ти го кажа: хващай метлата и почвай да метеш. И се моли някой да не те нарече мастия, затова, че му чистиш лайната.

# 23
  • В море от любов
  • Мнения: 519
айде кажете си мнението newsm78

Ще ти го кажа: хващай метлата и почвай да метеш. И се моли някой да не те нарече мастия, затова, че му чистиш лайната.
Не бих нарекла това лайна, т.к. за мен си е чисто, а и кооперацията е нова Peace

# 24
  • София
  • Мнения: 2 530
То нека работата да върви, пък те нека си хапят. Много лесно може да им запуши човек устите със свършена работа.  Wink Laughing

В нашият блок сме 50 апартамента. Вършех си работата, но... Даже и на свършена работа намират за какво да се сърдят. Друг е въпроса, че заплата не взимах, напротив, всички разходи па телефони, бензин и т.н. ги плащах аз. Накрая за капак ни обраха, майсторите, които правеха покрива. Сега съм изтеглила кредит, възстанових откраднатата сума, но пак има недоволни.

# 25
  • Мнения: 625
И на мастията чистачката заплата - 150 лв.
newsm78Защо е мастия? 

# 26
  • София
  • Мнения: 1 826
при нас аз се занимавам, защото ако не го правя ще затънем до гуша в мръсотия. Никой нищо не пипва. Отврат е.

# 27
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Божеееееееее, колко цивилизовано живеят някои  Rolling Eyes

# 28
  • Мнения: 1 015
Четох, четох, но такова като нашето не намерих ooooh!
Заплата на касиерката -50лв  Mr. Green (както и да е)
Гласуваха заплата на домоуправител- 150лв Shocked
И на мастията чистачката заплата - 150 лв. на месец #Crazy, да уточня, че идва 3 пъти седмично Thinking
И съответно такста на човек е 6лв. Shocked, айде кажете си мнението newsm78

Има огромно значение колко голям е входа и каква поддръжка изисква. Аз мисля, че гореспоменатите суми са абсолютно реални и адекватни. Съвет: започни ти да изпълнявая горепосочените длъжности  и да видим тогава какво ще бъде мнението ти.

# 29
  • Варна
  • Мнения: 478
Ние сме шест етажен нов блок ,със 17 апартамента.На общото събрание избрахме домоуправител(постоянен) който плаща таксите,а ние му плащаме по 1 лв. на апартамент за труда му.

# 30
  • Мнения: 200
за заплата не съм чувала досега, в нашия блок аз отговарям за два етажа щото е 17 ет. ,хората по едно левче за крушка не им се дава пък камо ли на отговорника за целия блок ,единия комшия го набедиха ,че си е направил ремонта от парите на блока ,затова не се хващам, дано във вашия блок са по културни и ако се навиеш да ти плащат ,успех ти пожелавам  bouquet

# 31
... Трябва ти задължително Касова книга, в която да водиш точна отчетност - колко си получила от кого конкретно (подпис!!!), за какво каква сума точно си изхарчила (пак с подпис или с касова бележка, фактура и т. н.).
Останалите пари се заприходяват в Книгата ...

Ако се захванеш и искаш, дай знак и ще ти пусна електронна касова книга - една проста екселска таблица, която сама съм си правила (водех касата на фирмата дълги години) и смята всичко автоматично. Само пишеш кой колко ти е дал и на кой какво си дала и тя сама смята какво трябва да имаш в касата като наличност. Отделно си купуваш по един кочан приходни и разходни касови ордери. Вземаш пари с/у твоя подпис (и попълваш ПКО), а като даваш (за ремонт, крушки и пр.)- прикрепяш финансовия документ, който са ти дали към РКО ...
И ако успееш да ги организираш етажните касиери да ти носят парите на крака  (стига блокът ви да не е 18-етажен) - мисля, че ще си спестиш много от главоболията изброени по-горе.
Успех  Peace

suncholinaRolling Eyes може ли и аз да те помоля да ми изпратиш ( absolute_bliss@abv.bg )тази електронна касова книга понеже по неволя в момента съм касиер на вход с 30 апартамента! Благодаря предварително! balloon

# 32
  • Мнения: 14
suncholina, моля изпрати и на мен ако не ти предстажлява трудност тази е-книга, защото и аз изпълнявам тази длъжност в нашия блок и ако успея да си спестя част от времето бих била много щастлива.

# 33
  • Варна
  • Мнения: 2 097
suncholina, моля изпрати и на мен ако не ти предстажлява трудност тази е-книга, защото и аз изпълнявам тази длъжност в нашия блок и ако успея да си спестя част от времето бих била много щастлива.
Искам и азззз, моля!  Hug marche_81@abv.bg   bouquet

# 34
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Ох, към авторката на темата, ако има желание и време - да се мята. Наистина все някой трябва да я върши. Ако не се бях заела преди години и досега нямаше да имаме метална врата долу, че сме един "сплотен" колектив. Сега пък събирам пари за асансьора... Така е.

# 35
  • София
  • Мнения: 339
Нашата 3 в 1 (домоуправител, касиер и будна съвест) получава 60 лв. месечно. В началото наистина организира хората и имаше резултати от ентусиазма й. След 5 години "власт"  дейността й се свежда до плащане на сметки. Странно ми е, че никой не е правил ревизия за този период. Спестените пари на входа не са във банка?????????  Скоро ще се разделяме май....
 Прецени добре що за хора са съседите ти. Наистина е неприятно да те псуват всички съседи (че правиш нещо или че нищо не правиш) На някои места (входове и блокове) е обявяван конкурс за олигофрени като са раздавани ключовете.

# 36
  • Мнения: 5 178
prekrasna, аз пък си мисля, че ако всички не са подкрепяли тази будна съвест и все са намирали махна и кусури ( две убаи бългаски думи) накрая на тази съвест и е писнало.
А преди да се направи ревизия не бързайте да плюете по човека, че аз съм влизала и по 200 лв вътре за да платя всички сметки и после да ги събирам от хората ..

# 37
  • София
  • Мнения: 3 064
Моят съвет е - далеч от подобни дейности. Вярно е, че някой трябва да ги върши, но е адски гадна работа. Ние с мъжа сме на нашата кооперация, но ще сдаваме мандата. При положение, че нямаме асансьор, нито чистачка, не можем да съберем по 1 лв месечно. Аз в началото заявих най-отговорно, че приемам да съм касиер, при положение, че няма да ме карат да им прося по вратите. Кой се сетил - сетил се. Резултатът е, че само една жена дава пари редовно. Ние плащаме тока на стълбите, който е съвсем дребна сума, като се наложи нещо по-сериозно като ремонт на покрив става майка мила положението.

# 38
  • София
  • Мнения: 339
КОТЕ тази жена имаше късмет, че във входа ни живеят предимно разбрани хора и всички я подкрепяхме. Проблемът е, че започна да се държи с нас като с наематели - да не палим входното осветление призори, когато отиваме на работа за да икономисваме; децата да слизат по стълбите за икономия и др. глупости, които ни дойдоха в повече. Всички най-редовно си плащаме и то съвсем нормална сума.
А иначе определено е неблагодарна работа. И "тъпигьози" (и таа е убава дума) колкото искаш.

# 39
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Тъй, тъй, неблагодарна работа, ама... Аз сега им поставям високоинтелектуални   Laughing бележки долу на таблото.  Twisted Evil

# 40
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
На нашият вход аз съм касиер. Взимам заплата 40 лева. Занимавам се с всички общи сметки, повреди и отстраняването им и куп глупости още. Хората от входа ни  не са редовни в плащанията и затова обикалям по няколко пъти на месец. Чувствам се като просяк направо. Наистина е отврат.

# 41
  • София
  • Мнения: 16 053
Електронната касова книга - това е обикновенна екселска таблица.
Всеки може да си я направи на комп. Спретнах им я на касиерките в блока - 17 ет, 120 апарт. Сега е лесна проверката. Плащат им по 40 лв. на двете. Събираме по 5 лв на човек и по 2.50 за куче. Имаме 2 работещи асансьора, портиер в работните дни и врата с домофонна уредба.

# 42
  • Мнения: 5 178
а туй за кучето е добра идея Simple Smile

# 43
  • София
  • Мнения: 16 053
а туй за кучето е добра идея Simple Smile

Да, те цапат също. Никой съсед не маркира асансьора, а кучетата редовно.

# 44
  • Мнения: 5 178
AAa ако спипам куче да маркира асансьора и входа собственика му ще отнесе як скандал

Преди 1м направих тактична забележка за едно псе, което пика на ъгъла на глока после залях ъгълчето с доместос обилно и сега не спира кученцето там

# 45
  • Мнения: 147
Живея във вход с 23 апартамента.
Никой не искаше да стане касиер.
За да има някакъв стимул да си такъв -
на събрание на входа се гласува да се дава
нещо като заплата на касиера.
Вече 4 години сме с един и същи касиер Peace
Всички са доволни!


# 46
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Буба, каква е заплатата на касиера ви?

# 47
  • София
  • Мнения: 16 053
Буба, каква е заплатата на касиера ви?
не знам за блока на Буба.
При нас - 18 етажа, 110 апарт, 2 касиерки - по 40 лв месечно. Всяка неделя обикалят блока от горе до долу и звънят по вратите. Който даде, даде.

# 48
  • Страната на чудесата
  • Мнения: 6 484
Нашата домоуправителка е и касиер на блока, на двата входа, взема заплата 300 лв.

# 49
  • Мнения: 26
Ние сме 16 апартамента и всяка година се редуваме-няма не искам ,няма недей , домоуправител уж има ама само табелката на вратата им виси и с нищо не се занимават .Заплата никой не получава макар ,че имаше такова предложение да има само една касиерка на която да и се заплаща ,но всички се дърпат,а и аз не изгарям от желание!

# 50
  • Мнения: 3 294
Ние живеем в 5 етажна кооперация с десет апартамента и така се случи че година след като се нанесохме ни връчиха тетрадката да бъдем касиери , дошло нашия ред , на всеки шест месеца тетрадката сменя собственика си ... ами хубаво , ама ние с мъжо така ни се живее ,а и имаме доста други ангажименти , че от две години сме събирали пари само два-три пъти . Разходите за входа ги поемаме ние , ток , чистачка и евентуално някой ремонт , кръшки и т.н. и никой не иска да вземе тетрадката от доста време .... така че според мен си е чиста набутка това , ако имам доста свободно време , да бих вършила този вид дейност , но не и сега  ooooh!

# 51
  • Мнения: 4 205
и аз чакам някой да се навие да е смени, ама не ми се отваря парашута. каясиерствам и председателствам от 3 години вече и за всяко нещо идат, звънят, абе, голяма гадост, да не говорим колко изкукали пенсионерски разправи изслушвам! ooooh!

# 52
  • София
  • Мнения: 1 508
Аз най-сетне дочаках да ме сменят след 4 години. Сега остава и да дочакам да ми върнат парите, които съм вадила от своя джоб да покривам част от сметките  Rolling Eyes

# 53
  • Мнения: 147
Буба, каква е заплатата на касиера ви?

Чак сега виждам въпроса Embarassed
Извинявай  bouquet

Касиерката взима 40 лв

# 54
  • Мнения: 1 006
Интересно ми е как стигнахте до съгласие да се плаща на касиера и домоуправителя?

Ние сме в нов блок, повече от половината не са се нансели, може и въобще да не се нанесат, обаче, докато ние си качвахме всичко на ръце по стълбите, тях ги нямаше, мосле съпругът ми се нае и стана касиер, събра ковот можа от който хвана и пуснахме асансьор....и изведнъж всички почнаха да скачват мебели и строителни материали по асансьора, но не плащат, щото не живеели още тука...не се появят на събранията...и вече три месеца доплащаме сметките от нашия семеен бюджет....

 Tiredлошото е, че сме нависоко и много трудно ще е без асансьор, но не знам как ще придължавам така?

Дайте акъл кво да правим?

# 55
  • Мнения: 5 178
Съкровищница,
варианта е да заключите асансьора с чип.. т.е който плаща има чип и се качва, а който не-  не ползва

# 56
  • Мнения: 3 453
Съпругът ми е домоуправител, касиер, всичко. Не получава пари за това. Живеем в нова кооперация, 28 апартамента.
 За сега няма проблеми. Не се е случвало някой да се забави с плащането на таксата повече, от 4-5 дни. Имаше едно девойче, което пушеше на етажа, заедно с половинката си. Поговорихме с двамата, направиха си пепелник, вече всичко е наред. Peace
Две жени чистят входа два пъти седмично. Плащаме им 80лв. - както искат да си ги делят. Поставихме нова врата на входа. За сега всички са отзивчиви и няма проблеми. Доволни са, че е чисто, че сметките са платени и никой не ги занимава. Wink 

# 57
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Съкровищница,
варианта е да заключите асансьора с чип.. т.е който плаща има чип и се качва, а който не-  не ползва

Да, добро решение, но трябва да го вземат на общо събрание. Едно време имаше такъв вариант със стотинки...  Crazy

Каква огромна разлика в заплатите...Къде 40-къде 300, ама последната цифра, дори и за два входа доста ми се вижда, ама като сте си го решили... Wink

# 58
  • Мнения: 2 401
Да попитам колко плащате за чистачка, и какво включват задълженията и? Колко пъти седмично се вясва?

# 59
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Нашата идва 2 пъти седмично-единият път мете и мие от 8 до 1 етаж, другият път само мете. 40 лева месечно.

# 60
  • Мнения: 619
Да се натопя и аз в темата като видна касиерка от 3г.
В нашия блок това е най-незавидната длъжност-никой не иска да дава за нищо, всеки се кара с всеки, решения не се вземат, парите си стоят у нас. Плащам тока за стълбището когато плащам и нашия. 12 семейства сме, реално 10, защото 2 апартамента са празни, но това не пречи да не ми звънят когато не съм ги намерила и ако случайно ги намеря да си говорят с мен за това кой какви проблеми имал със съседа си по апартамент. Домоуправител има, но само като дума и понятие. За заплата естествено никой не говори.
Иначе за чистачка-2 пъти седмично мете и мие, 30лв е заплатата й.

# 61
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Да попитам колко плащате за чистачка, и какво включват задълженията и? Колко пъти седмично се вясва?
Нашата чистачка мете 2 пъти седмично и един път мете и мие 8 етажа. Но напоследък се скатава и икономисва от препарата, направих и забележка. Плащаме и 40 лева.

# 62
  • София
  • Мнения: 16 053
Чистачката - 150 лв. Мете и мие 1 път седмично 18 ет. блок. Иначе който пави ремонти и цапа е длъжен да си почисти асансьора и общите части. Не всеки го прави и жената чисти понякога и след ремонти. Портиера и то й 150 лв.  - работи понеделник - петък от 8.00 до 19,30 - дреме си в будката. Външната врата се заключва, отваря се с чип.

# 63
  • Мнения: 4 370
И аз съм касиер на входа от 3г, да споделя нашия опит.
Блока ни е 6 етажен.
Аз пари за услугата не вземам.
Чистачка - 25лв (подписва ми се на РКО)
Такса асансьор  - 30лв (получавам фактура)
Ток стълбище и ток асансьор са си различни за всеки месец (касови бележки)
Понякога има и други разходи - нова метла, катинар, някаква част за асансьора.... (касови бележки)

Аз плащам всички сметки предварително. После в екселска таблица си разпределям разходите за всеки апартамент и събирам на който колкото му се пада до стотинката. Изнасям лист във входа, кой колко дължи за какво точно го дължи. Не ходя по апартаментите. Всеки ми носи парите у нас.

# 64
  • Варна
  • Мнения: 2 378
...Не ходя по апартаментите. Всеки ми носи парите у нас.


Всички ли се отчитат и в срокове ли? Че ние имаме няколко апартамента... Rolling Eyes

# 65
  • Мнения: 3
Здравейте, аз съм касиер в два блока-където живеем и в блока на сина ми. Моля които може да ми прати елекронна касова книга и въобще материали на темата. Аз си разпечатах "Наръчник на домоуправителя"-много полезно четиво.
Наистина не е от най-приятните занимания, но все пак е начин да се поддържа блока.
Иначе всички искат да е уредено,но никой нищо не прави.
Много големи промени има в новия закон за етажната собственост.

# 66
  • Мнения: 4 370
...Не ходя по апартаментите. Всеки ми носи парите у нас.


Всички ли се отчитат и в срокове ли? Че ние имаме няколко апартамента... Rolling Eyes

Всички се отчитат. Ако някой забрави, на таблото където съм залепила листа с дължими суми, му пиша с химикал да напомня че не си е платил и не след дълго идва да си плати.
Трябва да има показност. Съседите са любопитни кой за колко души плаща и за какво плаща. Така сами се контролират един друг, ако видят нещо нередно. Бившите касиери не са разлепвали лист с дължими суми във входа и по трудно си събираха парите. Ние скоро ще се местим от там, но се надявам да продължат моята практика, защото този метод най-добре работи. 

# 67
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Ох, много от нашите съседи са безотговорни. И приканвам, и листи закачам, изнасям дължащите, пак напомням за срокове...все тая. А имаме и едни съсед, който години не плаща, дори като слагахме домофонна система отказа, та има само звънец, който пак ние останалите сме платили...

# 68
  • Мнения: 219
Все ще се намери някой дето да не иска да плаща, щото нещо си.
Обаче с това отчитане всеки месец е мн добро, и на есен като се направи събрание, май освен, че ще искаме да направим проверка на всичко (щото от години не е правено, а домоуправителката казва само колко е стриктна, но 1 касова бележка не е показал и все някой от входа (конкретен човек) прави неща около блока и му се плаща, уж за по-евтино, ама дали е така никой не знае), ще поискам да дава отчет всеки месец, това е много добра идея.
А ако пък се пише кой какво дължи, то бележките ще изчезват за нула време. Така бяхме сложили кой колко дължи на топлофикация, че имало апартаменти със сметки от години, дето не са плащали. Не знам защо бяха дали за целия блок длъжниците, но бележките изчезваха мн бързо.
Вратата се направи да се затваря автоматично и само с ключ се отваря от вън, ама умните ми съседи все заключват(така, че езика да е на вън и да не се затвори), за да може да се отваря без ключ, и сега вече не може да се заключи самата врата. Идиоти колкото искаш!

# 69
  • Мнения: 4 370
В нашия вход е пълно с бабки, а те са най добрите платци!  Sunglasses

Общи условия

Активация на акаунт