Не съм съгласна!

  • 2 872
  • 36
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • София
  • Мнения: 816
Току що моят син ми донесе да подпиша декларация в която се казва ,че ако няма добро поведение в час по руски -да забрави за висока оценка.Няма да подпиша.Ако знае за 3 толкова и да му пишат,но в противен случаи. #CrazyВие как мислите трябва ли успеха да зависи от поведението?

# 1
  • Мнения: 3 201
Ще я подпиша веднага, щом учителката подпише декларация, че за добро поведение ще му пише 6.
Що за глупости и на основание на каква наредба изискват?  newsm78

# 2
  • Мнения: 7 263
Ще я подпиша веднага, щом учителката подпише декларация, че за добро поведение ще му пише 6.
Що за глупости и на основание на каква наредба изискват?  newsm78

Никоя наредба не го изисква, но е факт че много ученици получават бележките си за поведение, а не за знание.
Има отличници само защото са послушни, както и тройкаджии само защото не си държат устата затворена  Twisted Evil
До миналата година имах рядкото удоволствие да бъдем оценявани по този начин Close Tired

# 3
  • Мнения: 651
Нали не иде реч за час по вероизповедание Tired

Не подписвам аз такова нещо  Naughty
По скоро бих врътнала една деклерацийка, изискваща от госпожата да мине на преглед от специалист...

Някъде разказвах...
В една друга бяла държава оценяването в нач.курс (освен контролните) става всеки петък в бележник в две графи.
В едната се оценява (с думи, не с цифри) подготовката и усвояването на уч.материал,
а във втората графа - поведението, отношението на детето към съучениците  Hug
В заключение любимата ми банална фраза:
Срущу тях да бягаме - пак не можем да ги настигнем.

# 4
  • Мнения: 7 263
Някъде разказвах...
В една друга бяла държава оценяването в нач.курс (освен контролните) става всеки петък в бележник в две графи.
В едната се оценява (с думи, не с цифри) подготовката и усвояването на уч.материал,
а във втората графа - поведението, отношението на детето към съучениците  Hug

Само да допълна Мила, и където не се вменява на едно дете вината, че не се интегрира лесно в дадена среда, а за да се получи това с него работят специалисти - седмици, месеци, години - колкото е необходимо - толкова Peace

В заключение
Срещу тях да бягаме - пак не можем да ги настигнем.
колкото и да ми се иска да те оборя - права си!

# 5
  • Мнения: 141
Един ученик трябва да знае и как да се държи в час - училището е институция.Напълно съм съгласна с изискването. Откъде накъде някой ще си изкарва оценките на чужд гръб - като шуми, пречи на другите, държи се неподобаващо, а после има претенции за оценки. Като иска да е отличник, да се държи като такъв!

# 6
  • Мнения: 241
mimona

би ли снимала тази декларация или поне да препишеш точното и съдържание, за да не се получават спекулации тук

интересно ми стана какви методи използват за укротяване на горките деца. Егати чудото, като не могат да ги укротят дай поне да ги накараме да се държат добре за едната оценка. Представете си какви идеали би създало това за детето. Слушкаш или се правиш на слушащ и оценката скача, не слушкаш и няма шестици.
Разбира се ситуацията е мн по сложна от тази интерпретация, но хайде стига бе, звучи ужасно, като изнудване

Последна редакция: пн, 02 фев 2009, 22:11 от SharenaSol

# 7
  • Мнения: 2 401
Току що моят син ми донесе да подпиша декларация в която се казва ,че ако няма добро поведение в час по руски -да забрави за висока оценка.Няма да подпиша.Ако знае за 3 толкова и да му пишат,но в противен случаи. #CrazyВие как мислите трябва ли успеха да зависи от поведението?

 Joy Joy Ще падна направо.
Сканирай декларацията, моля те.   Joy

# 8
  • Мнения: 7 263
Morose винаги с интерес чета мненията ти на учебни теми. Честно казано ти ми вдъхваш увереността, че в днешнто поколение има и качествени хора и че има смисъл да се опитваме да изискваме повече от децата си.

В тази тема обаче ще си позволя да не се съглася с теб.
Ще ме разбереш един прекрасен ден, в който сама ти станеш майка и хванала в ръка своето мъниче прекрачиш отново прага на училището. Повярвай ми съвсем различно е!
Никога не съм била кротка, особено в техникума  Flutter Rolling Eyes, но и никога не съм пречила на учителите си - те /е с малки изключения/ винаги са ме сочили за пример.
Смятам, че съм добър родител, смятам че се опитвам да възпитавам нужните ценности у децата си и въпреки това адаптацията им в училище не беше лесна и повярвай ми вината за това не беше само тяхна.

Един отличник не е непременно залепено на чина тъжно и мълчаливо човече /каквото изискват от него доста голяма част от съвременните педагози/. Понякога това е душата на класа, китариста - бунтар с коса стил Бийтълс  Wink, понякога той е готиния атлет, понякога е артистичния веселяк.
В живота не всичко е роля или да го кажем по друг начин - ролята не е само една.
С най-добри чувства към теб   bouquet

# 9
  • Мнения: 3 886
Aбе ти сериозно ли??? #Crazy #Crazyмалееееееее не съм предполагала че може да се случи това и дано не доживея и моя син да донесе такава бележка.Тогава  за какво да ходиме на училище щом на база възпитание ще ни оценяват  децата ooooh! #2gunfire #Cussing out

# 10
  • София
  • Мнения: 62 595

интересно ми стана какви методи използват за укротяване на горките деца. Егати чудото, като не могат да ги укротят дай поне да ги накараме да се държат добре за едната оценка. Представете си какви идеали би създало това за детето. Слушкаш или се правиш на слушащ и оценката скача, не слушкаш и няма шестици.
Разбира се ситуацията е мн по сложна от тази интерпретация, но хайде стига бе, звучи ужасно, като изнудване

Че то и на работа е така - не е важно кой колко работи, а дали е кротък.

Декларацията е безумна. Напомня ми на глупостите на класната на едното ми дете - домашните не са задължителни, обаче в една тетрадка се записва кой е с домашно и кой не (но дали домашното е вярно се проверява от родителя, а не от учителя) и, цитирам "на края на годината който няма домашно ще му стъжня живота с оценките". Обаче останалите родители си мълчат и реших да не се занимавам, защото и без това моето дете си пише домашните.

# 11
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Аз пък не съм съвсем несъгласна /хайде така да го кажем/. Нямам против да има някакви санкции за невъзможно поведение в клас. Нямам против това да е аспект от критериите за оценяване. И предполагам, че под лошо поведение едва ли се разбира просто буен изказ, свойство на експанзивен, но общо взето възпитан индивид. Сигурно по-скоро се има предвид деца, които просто нямат граници в поведението си и по този начин демонстрират неприятно отношение както към съучениците си, така и към преподавателите. Е, когато едно дете в клас се държи отвратително и меко казано неуважително към предмета и аудиторията как би следвало да получи максимална оценка?

Не знам трябва ли да се подписва декларация, малко е притеснително, имайки предвид субективизма и възможността учителя да санкционира абсолютно безконтролно, но пък представям си до къде се е стигнало, за да се наложи като вариант подобна мярка.

# 12
  • Мнения: 7 723
== но пък представям си до къде се е стигнало, за да се наложи като вариант подобна мярка.

....не знам сащо, но и мене към такива разсъждения ме тика темата.
 Thinking
А учителката дали е раздала на целия клас такива декларации,
или само и единствено на твоето дете? Thinking
Друг път имало ли е оплаквания относно поведението му?

....питам само...

# 13
И аз нещо не разбрах - какво точно се декларира?

# 14
  • София
  • Мнения: 62 595
От това, което прочетох за декларацията останах с впечатление, че така се дава разрешение на учителката да намалява оценки за лоша дисциплина, независимо какво е показало детето като знания. Едновременно санкция и измиване на ръцете. Прехвърля отговорността на родителите.

# 15
  • Мнения: 2 440
Вземи декларацията и беж при директорката.

# 16
  • Мнения: 7 263
... че така се дава разрешение на учителката да намалява оценки за лоша дисциплина, независимо какво е показало детето като знания. Едновременно санкция и измиване на ръцете.

Първо това и второ защо е нужно да се санкционира знанието заради поведението.
Да се въведе оценка за поведение и съответните санкции там, както беше и преди години.
Ще си позволя и да не се съглася принципно с dara и Руска - къде е границата на доброто поведение и кой я определя?
За един учител е лошо дете, което крещи и тероризира другите /с което съм съгласна/, за друг учител е лошо дете, което не седи неподвижно 45 минути, не ги гледа в очите и не мълчи като риба / с което не съм съгласна/.
Тук визирам средно статистическо нормално дете в училищна възраст, а не крайности като от репортажа по БТВ преди време разбунил духовете. В такива крайни случаи съм съгласна, че трябва да има санкции - но пак това да са санкции касаещи само дисциплината на детето - намалено поведение, преместване, ако щете и глоба на родителя.....
Но не съм съгласна на едно умно дете да се поставя по-ниска оценка само защото не удовлетворява изискванията за дисциплина на един учител, защото те в някои случаи граничат с капризи!
Имах учителка в техникума, която пишеше ниски оценки на момичетата, ако са със спуснати коси!!!
Завърших техникум с 5,80 с една 5-ца и една 3-ка при въпросната учителка защото не си вързах косата!!!
Е и - не съм станала по-малко умна от това или по-малко възпитана, просто не бих се съгласила някой да издевателства с безумни искания върху мен или пък вече върху децата ми!

# 17
  • София
  • Мнения: 816
Учителката ги е накарала да напишат декларацията самите деца,но под декларацията нямаше неин подпис.В отговор аз и испратих декларация в която се съгласявам детето ми да получи ниска оценка тогава и само тогава,когато няма знания за по-висока.Направих я в 3екз. и за класната.При необходимост ще уведомя директора и училищния инспекторат.

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Ще си позволя и да не се съглася принципно с dara и Руска - къде е границата на доброто поведение и кой я определя?
За един учител е лошо дете, което крещи и тероризира другите /с което съм съгласна/, за друг учител е лошо дете, което не седи неподвижно 45 минути, не ги гледа в очите и не мълчи като риба / с което не съм съгласна/.
Тук визирам средно статистическо нормално дете в училищна възраст, а не крайности като от репортажа по БТВ преди време разбунил духовете.

Аз пък визирам точно крайности като тези в репортажите, които скоро видяхме. Иначе, и горе казах, че е много субективна тази преценка и дава направо неограничени права на учителя. От друга страна Лени, всички знаем кои са децата в един клас, които системно тероризират останалите с поведението си. Това е много лесно забележимо и едва ли биха ни изненадали рестрикции насочени точно натам. Подозирам, че и самите родители си ги знаят.

Не знам дали точно такава декларация е удачен механизъм за регулиране на дисциплината, но съм категорична, че такъв трябва да има. Липсата на дисциплина и неконтролируемото поведение в клас е нещо съвсем нормално вече, дори за ниските класове. Това определено не може да продължава така. В същото време родителите масово нехаят. Не знам...

# 19
  • Мнения: 3 201
Учителката ги е накарала да напишат декларацията самите деца,но под декларацията нямаше неин подпис.В отговор аз и испратих декларация в която се съгласявам детето ми да получи ниска оценка тогава и само тогава,когато няма знания за по-висока.Направих я в 3екз. и за класната.При необходимост ще уведомя директора и училищния инспекторат.

Нали се сещаш, че един учител винаги може да покаже на един ученик колко малко знае или пък нищо не знае.
Не е решила, не се е заяла с детето.
Самият факт, че не е намерила друг механизъм, с който да въдвори ред и дисциплина в часовете си, е показателен за характера й.

# 20
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
И какво точно се разкри пред теб като основни черти на характера?

Поне тръси начини жената. Защото на мен ми е дошло до гуша от наложилата се практика в последно време на родителски срещи да се говори за всичко друго, освен за децата. А всички знаем какво се случва в училище. И ако на мен някое от децата ми донесе подобна декларация сериозно бих се замислила как се държат тези деца в клас, за да се размахват подобни декларации, защо се е стигнало до подобна ситуация и какво аз като родител не съм направила, за да съм принудена да чета подобно нещо /и да го подписвам или не подписвам/, а чак след това бих се опитала да разгадавам дебрите на характера на учител, който е принуден да измисли подобно нещо, за да се справя някак с децата ми.

По-горе някой писа, че учителката се била опитала да прехвърли отговорността върху родителите. А чия, за Бога, ако не моя и предимно моя, е отговорността за собствените ми деца? И докато се опитваме да я прехвърляме на друг, то ще четем и подписваме такива бумаги.

# 21
  • Мнения: 123
Учителката ги е накарала да напишат декларацията самите деца,но под декларацията нямаше неин подпис.В отговор аз и испратих декларация в която се съгласявам детето ми да получи ниска оценка тогава и само тогава,когато няма знания за по-висока.Направих я в 3екз. и за класната.При необходимост ще уведомя директора и училищния инспекторат.

Нали се сещаш, че един учител винаги може да покаже на един ученик колко малко знае или пък нищо не знае.
Не е решила, не се е заяла с детето.
Самият факт, че не е намерила друг механизъм, с който да въдвори ред и дисциплина в часовете си, е показателен за характера й.
Показателен е и "педагогизмът" на въпросната учителка.

# 22
  • Мнения: 3 201
И какво точно се разкри пред теб като основни черти на характера?

Поне тръси начини жената. Защото на мен ми е дошло до гуша от наложилата се практика в последно време на родителски срещи да се говори за всичко друго, освен за децата. А всички знаем какво се случва в училище. И ако на мен някое от децата ми донесе подобна декларация сериозно бих се замислила как се държат тези деца в клас, за да се размахват подобни декларации, защо се е стигнало до подобна ситуация и какво аз като родител не съм направила, за да съм принудена да чета подобно нещо /и да го подписвам или не подписвам/, а чак след това бих се опитала да разгадавам дебрите на характера на учител, който е принуден да измисли подобно нещо, за да се справя някак с децата ми.

По-горе някой писа, че учителката се била опитала да прехвърли отговорността върху родителите. А чия, за Бога, ако не моя и предимно моя, е отговорността за собствените ми деца? И докато се опитваме да я прехвърляме на друг, то ще четем и подписваме такива бумаги.

Като се успокоиш, може и да ти отговоря, макар че едва ли би разбрала.

# 23
  • Мнения: 7 263
dara и аз съм съгласна, че механизми за контрол на дисциплината трябва да има. Също така съм съгласна, че за да има работещ механизъм трябва да се предвидят и санкции.
Но не съм съгласна дадени деца да се обявяват за лоши по нечий неясно как сформиран критерий.
Друго се замислям защо има деца, които при един учител са кротки като агънца, а при друг си позволяват да речем не до там кротко и спокойно поведение?!
В този случай какво ще кажем за това дете - лошо ли е то?
Или просто дадения педагог толкова може.

Правилно искам да бъда разбрана, аз съм "ЗА" затягане при това яко затягане мерките за подобряване на дисциплината, но от друга страна и самата аз и децата ми сме имали случаи да страдаме поради нечие изкривено представяне на понятието "послушен", "добър", "възпитан" и т.н.
Например според бившата класна на големия ми син той е невъзпитан защото веднъж беше и посочил фактическа грешка в преподавания материал /нещо за което си отнесе моето конско и му поясних кое как се прави и дали изобщо трябва да се прави. Помолих го другия път да попита учителката си най-учтиво дали това е датата и събитието, дали наистина това се е случило без да цитира веднага източника си на информация и да спори/. Но съгласи се, че тази проява макар и наивна, детинска и може би конфузна за момента за дадената преподавателка в никой случай не е признак на невъзпитание - признак е на интерес към предмета и знания!

Така че, нека има мерки - нека има механизми, но те да се отнасят само до дисциплина, да има точни, ясни и прости правила, които да са сведени предварително до знанието и на децата и на родителите, за да следим и ние за изпълнението им.

Съгласна съм напълно с това изказване
Нали се сещаш, че един учител винаги може да покаже на един ученик колко малко знае или пък нищо не знае....Самият факт, че не е намерила друг механизъм, с който да въдвори ред и дисциплина в часовете си, е показателен за характера й.
Всеки педагог на място може да се справи с децата, ако има желание и ако има знанието как да го направи!

# 24
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Лени, съвсем принципно съм напълно съгласна с теб. Но също така твърдя, че учителите в стандартната практика са изправени до стената.

Ето един пример: децата са в първи клас. Все още всяко едно от тях се води на училище от родителите си. Едно поне 30% от децата закъсняват сериозно за час. С повече от 15-тина минути. Правят се n на брой забележки и системните закъснения продължават. При една по-рязка забележка от страна на учителя към родител, който води късно детето и така пречи на всички останали, родителят така свирепо и цветисто се нахвърли върху учителя, и то в присъствието на детето, че аз се изчервих, за другите присъстващи не знам. Е, кой моля е този педагог, пък било то и с желание и талант за такъв, който би се справил в утрешния ден с дете, което присъства на подобна сцена - провинил се родител цветисто ругае учителя му?

# 25
  • Мнения: 186
Ясно е, че всеки гледа от собствената си камбанария - и това е нормално. Peace
В крайна сметка, от дискусията тук аз си правя следния извод - в училището има нужда от оценка на поведението, и то пряко обвързана с родителя на детето, под формата на глоба, часове обществено-полезен труд, посещения при психолог или от каквото има нужда. Въпросът е единствено как тя да бъде достатъчно обективна и дали да бъде обвързвана с конкретни учители, предмети и т.н.
Мисля, че по този въпрос повечето от нас биха се съгласили. Hug

# 26
  • Мнения: 7 263
Цитирания от теб случай за жалост показва, че в случая проблема се корени не в детето. За жалост и в този случай, ако детето не е от кротките - точно типа родител, който си описала няма да вземе мерки, за да подобри поведението му!
Напълно съм съгласна, че трябва да даваме личен пример и да възпитаваме децата си в уважение към училищната институция и към педагозите.
Дори, когато съм била изправена на нокти от некадърността и нечовечността на педагози, с които съм се сблъсквала винаги съм изисквала от синовете си да показват уважение!
Да именно да показват!
Детайлно съм разяснявала разликата между показване на уважение към учителя и истинскто уважение / поне на големия/.

За теб добър педагог ли е този, който защото 6 годишно дете в подготвителен клас се върти на чинчето и си драска по листа му залепи етикетче с надпис "ЛОШ" / от онези, които се лепят с имената на детските рожденни дни/ и който обясни на всички останали деца, че днес това тяхно другарче е лошо и никой не трябва да играе с него!!!!
И ако това е твоето дете и ако този педагог те накара да подпишеш подобна декларация, като на авторката на темата - ти ще го направиш ли?
Аз не!

п.с. а иначе и аз съм съгласна с голяма част от твоята позиция и доста често с теб сме били на едно мнение Peace

# 27
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Има много проблемни деца, които пречат в час и като нямат разрешение да ги гонят или да ги накажат - е това е -  по-ниски оценки.

Прави или неправи учители нЕма или са на изчезване.

# 28
  • София
  • Мнения: 62 595
Много често точно тези с лошото поведение са и от изоставащите ученици. На тях едва ли много им пука за оценките.

# 29
  • Мнения: 7 263
в училището има нужда от оценка на поведението, и то пряко обвързана с родителя на детето, под формата на глоба, часове обществено-полезен труд, посещения при психолог или от каквото има нужда. Въпросът е единствено как тя да бъде достатъчно обективна и дали да бъде обвързвана с конкретни учители, предмети
Мисля, че по този въпрос повечето от нас биха се съгласили. Hug

Може да бъде използвано за официално предложение към МОН!  Peace
Подкрепям на 100%, с единствената уговорка - оценката за поведението на дадено дете да се дава от всички преподаватели, които му преподават, а не само от един.

# 30
  • гр.София
  • Мнения: 4 158
 Дали не е въпрос на училищен правилник и политика?
 При нас никой няма да си поплюва и да се пазари с мен за оценки, ами директно,при системно лошо поведение се отива на педагогически съвет и -изключване.
 В конкретния случай учителката показва явно безсилие, но сигурно и не може да разчита на подкрепа от класната на детето или от уч-щето.
 И на мен ми е интересно, имало ли е предишни предупреждения за лошото поведение.

# 31
  • Мнения: 1 030
Можело да се размине със забележка,то си има графа в бележника.
Ама да се нарочва детето по този начин в никакъв случай.
Другото,което си мисля момичето,че респекта го няма в наше време,между учители и деца. Peace

# 32
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141

За теб добър педагог ли е този, който защото 6 годишно дете в подготвителен клас се върти на чинчето и си драска по листа му залепи етикетче с надпис "ЛОШ" / от онези, които се лепят с имената на детските рожденни дни/ и който обясни на всички останали деца, че днес това тяхно другарче е лошо и никой не трябва да играе с него!!!!
И ако това е твоето дете и ако този педагог те накара да подпишеш подобна декларация, като на авторката на темата - ти ще го направиш ли?
Аз не!

п.с. а иначе и аз съм съгласна с голяма част от твоята позиция и доста често с теб сме били на едно мнение Peace

Ох, и аз не знам какво бих и не бих подписала. Мисля си, обаче, че такава декларация е поредната червена лампичка. Нека така да го кажем. Може да не е блестяща идея, може да не е особено уместно, но е ясен признак, че не са както трябва нещата. И да не бих я подписала, поне бих разровила да видя защо сме я докарали до декларация.

# 33
  • Мнения: 258
Току що моят син ми донесе да подпиша декларация в която се казва ,че ако няма добро поведение в час по руски -да забрави за висока оценка.Няма да подпиша.Ако знае за 3 толкова и да му пишат,но в противен случаи. #CrazyВие как мислите трябва ли успеха да зависи от поведението?
Що за странно искане? Всъщност, явно детето , а и сигурно други деца имат лоша дисциплина. Така сигурно въобще не може да се провежда час- явно те няма да имат  и знания. Всъщност учителката е в безизходица, тя няма права- не може да ги гони, не може да им намали поведение, остава да им напише лоши бележки, които отговарят на знанията им.
 tantrum Това не е решени, но е сигнал, че има проблем. Иди в училище, говори с учителката. Може да направите и среща с други родители. Учебен процес трябва да има. Иначе, защо вземат заплати, а децата са неграмотни. Сигурно и на децата трябва да им се дръпнат ушите...  ideauu Успех!

# 34
  • Мнения: 5 741
Току що моят син ми донесе да подпиша декларация в която се казва ,че ако няма добро поведение в час по руски -да забрави за висока оценка.Няма да подпиша.Ако знае за 3 толкова и да му пишат,но в противен случаи. #CrazyВие как мислите трябва ли успеха да зависи от поведението?
Успехът на учениците по определен учебен предмет,донякъде зависи от дисциплината.Ако децата имат лошо поведение,не може да има нормален учебен процес т.е. не усвояват минимума знания.Това зависи както от учителя,така и от учениците.И тъй като преподавателката в случая явно няма възможност да въведе ред и дисциплина,тя решава да намаля оценките,надявайки се ,че така нещата ще се оправят.Учителите нямат "инструменти" с които да се спавят с по-невъзпитаните и палави деца.Е,тази учителката търси начини за справяне,дано да успее!

# 35
Тъй де, и реалната оценка на знанията ще е ниска. Защо тогава трябва допълнително да я намаляват. Не противоречи ли това на теорията, че лошата дисциплина води до лоши знания? Да пишат оценка на знанията тогава ... Thinking

# 36
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Лелеее, докъде стигнаха тези учители!Просто нямам думи! Не може да учим децата да си дремят по чиновете , а накрая да получат отличен/ за мен декларацията означава точно това/!
Да върнат методите от наше време - говори дете - на дъската.Говори целият клас - контролно.Тогава и децата ще слушат, и г-жата с право ще пише ниски оценки.

Общи условия

Активация на акаунт