Консултация с Логопед

  • 178 999
  • 1 011
  •   1
Отговори
# 945
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
това е много лош навик и по-упорит от смукането на палеца - честно казано в момента ми хрумват само две неща -едното е да опитате с гранофорин, ако намерите някъде защото вече не се продава в аптеките и да намажете устната. притесняваме обаче влиянието му при продължителна употреба вурху самата кожа на устната, затова по този въпрос може да попитате стоматолог - какво може да се маже - важното е да е горчиво и безвредно. другото са брекети по принуда - не шина. Брекетите затрудняват контакта между двете устни, което ще затрудни и захапването на долната устна, както и засукването й.. Ако го прави и през деня - можете да пробвате с различни занимания изискващи говорене, дъвкане, дишане  bouquet

# 946
  • Мнения: 4 586
Четох в седмичната темичка, че гранофорин все още се продава във ветеринарните аптеки.

# 947
  • Мнения: 3 591
За какво се прави brushing на езика? (flicking и compression) - На моето дете това никак не му харесва, и се чудя дали да го насилвам да го правя или просто да не си направя "домашното"

Другото дето ни е "изписано" е да ближем храна между пръстите, да ближем храната от чинията Crazy, езика навънка и навътре, кривене на езика наляво и надясно /това пък въобще немога да му обесня как да прави/,езика настрани в устата, да си "близне" носа, после брадичката, да "почисти"горните зъби, после долните с език...

И после се прави това brushing, flicking и compression, ама моя синковец не дава да му тормозим устата  Confused а са ми написали с дебели букви "NEEDS lots of stimulation on tongue"

трябва да го правим с една четка като тази най-долната на картинката:



неможе ли с нещо да го заменя друго упражнението, защото ако продължавам да го натискам ще спре и зъбите да му мия да ми разрешава Sad



# 948
  • Мнения: 5 877
Трябва ли според вас да я уча да казва "р"? На 4 години е. Успява да изръмжи, като й обърна внимание, но нормално май не го артикулира.
Аз май някъде на тази възраст съм го казала, караха ме да повтарям "здрррасти, здррасти, дай парри за пасти".

# 949
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
мама Деси, бръшинг на езика се прави за стимилация - езикът е мускул и ако детето няма правилно формирани дъвкателние умения закъснява координацията между движението на езика, дишане и гълтане. Затова са ти дали тези упражнения. Това домашно може да не го правиш, само ако изпълняваш още онези инструкции от клипчетата, които ти пратих, но за останалото във вашия случай без храна няма да стане.
кажи ми първо изпълнявате ли още клипчетата

# 950
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Анда, щом сте започнали е добре да ти покаже някой какви упражнения да правите за да "излезна" по-бързо Р, иначе може да се опита да го докара гърлено Hug

# 951
  • Мнения: 125
Здравейте!!!!!!!!
Дъщеря ми е на 2г и 8м,и още не говори,другото което ме притеснява е,4е неиска да повтаря думи4ките!Как мога да я стимулирам да го прави,веднъж я 4ух да казва''ало,ку4е'',като ме видя спря,когато я накарах да повтори,тя каза''ал,бау ''!!!!!!!Как да разбера,дали наистина неможе  да говори или просто неиска,с жестове и мимики май и е по-лесно,ина4е имитира вси4ко и разбира вси4ко...БЛАГОДАРЯ!!!!!!!!!!!!!

# 952
  • Мнения: 200
petia74, не знам какъв съвет да ти дам. Имах същите проблеми с моята дъщеря още и още отказва да повтаря думички. Просто няма желание не и е интересно.
Например: Казва ми " мамо икам да " аз и казвам кажи ми " мамо искам вода " а тя ми отговаря ооооххх добре де става и си взема шишето. newsm78 направо да се гръмнеш. По друг повод е водих на една лакарка с допълнителна специалност "психология" и тя ми каза че щом детето е казало А ще каже и Б,В и т.н. Сега я заведох на логопед казаха ми няма страшно , още е рано, че още изгражда говорен апарат аааааааааа тя си говори като бебе. Затова не знам какъв съвет да ти дам , знам че не си спокоина но и знам какво ще ти каже логопеда но и със сигурност знам че щом детето чува е въпрос на време да се научи да говори.

# 953
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Здравейте!!!!!!!!
Дъщеря ми е на 2г и 8м,и още не говори,другото което ме притеснява е,4е неиска да повтаря думи4ките!Как мога да я стимулирам да го прави,веднъж я 4ух да казва''ало,ку4е'',като ме видя спря,когато я накарах да повтори,тя каза''ал,бау ''!!!!!!!Как да разбера,дали наистина неможе  да говори или просто неиска,с жестове и мимики май и е по-лесно,ина4е имитира вси4ко и разбира вси4ко...БЛАГОДАРЯ!!!!!!!!!!!!!

с това което пишете на тази възраст и при наличие на желание у дететп да комуникира с жестове е наложително да се консултирате с логопед. Сама няма да се справите. Необходими са ви инструкции за работа  bouquet

# 954
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
. По друг повод е водих на една лакарка с допълнителна специалност "психология" и тя ми каза че щом детето е казало А ще каже и Б,В и т.н. Сега я заведох на логопед казаха ми няма страшно , още е рано, че още изгражда говорен апарат аааааааааа тя си говори като бебе.

Това, което ви е казала лекар-психолога е непрофесионално Twisted Evil
А по-повод мнението на колегата логопед - не сте я завели при логопед, работещ в ранна възраст. Повечето колеги, особено извън София могат да ви кажат, че е рано, а като отидете на 5 ще ви кажат, че вече сте закъснели. Добре е да потърсите консултация с "ранен" логопед  bouquet

# 955
  • Мнения: 4 447
Трябва ли според вас да я уча да казва "р"? На 4 години е. Успява да изръмжи, като й обърна внимание, но нормално май не го артикулира.
Аз май някъде на тази възраст съм го казала, караха ме да повтарям "здрррасти, здррасти, дай парри за пасти".
Според мен трябва да започнете с упражненията.  Проблема трябва да се реши преди да започнат да падат зъбчетата. А никой не знае кога ще падне първото зъбче, нали. Деца с логопедичен проблем по-трудно започват да четат и пишат.
Не съм логопед. Това го знам, защото посещавахме с малкото ми момченце (вече първолаче) логопед около 6 месеца. Проблем ни бяха други звукове, но много ни помогнаха упражненията с  професионалист.
Разбира се, не винаги се налага такава намеса. Дано сте от втория случай!  bouquet

# 956
  • Мнения: 3 591
nnnnina,аз те обърках - извинявай  Hug
Проблема с затарянето на устата беше с малкия /кърмачето/ и той /надявам се/ вече е решен - правихме упражненията доста време и и досега единствения начин да го накарам да засуче биберон на шише е да му "дразня" /натискам надолу и отстрани с биберона на шишето/ езика докато го засуче, но устенцата ги затравя и на шпишеш и на гърда. Той не иска да пие от шише /а иначе може според мне/, но аз вече реших, че е голям и мога да не ги правя упражненията: може да пие от обиковенна чаша на глътки /5-6 глътки, почивка 1-2 секунди и продължава/ и не предлагам шишето. Дори напоследък държи чашата докато пие без да се олива и сам, ако течността не е повече от половината. На гърдата затваря устата добре и няма порблем. За яденето на други храни - не яде  Confused, но няма проблем да дъфче примерно бонбон /лепкави, ронливи, трошливи - всякакви/ или сладка/солена твърда бисквита , докато парче месо в пюрето /едра частици/ плюе. Но пък не плюе като гризе месо от пилешка кълка примерно и я сдъфква/как незнам, ама не се вижда после в памперса/
Това като "Рапорт даден" какво сме свършили  Hug Мисля, че е ОК, просто мисля да чакам още малко докато увеличи яденето денем преди да се притеснявам как и дали добре дъфче.

Аз питах всъщност за малкия батко. Тези техники ни ги назначи езиковата терапистка, забравих да пиша преди, че има и пиене на натрошен лед с изцеден лимон с къса сламка.
Аз на него немога да му бръкна и с пръст в устата - едиственото което мога да направя е да му мия зъбите, и то много за кратко, и пробвах да му четкам езика с обикновеннната четка, но в момента в който го понатисна и той става много нервен. С пръсти няма да ми разреши да му бръкна в устата, а езика успях да натисна  с близалка - незнам това дали е добра идея Confused но пък това е само натискане надолу. Другото е, че никак не се справя с "плезенето" от упражненията, а храна като ми сложа по ръцете почва да пищи да го изчистя и не иска да я ближе  newsm78.

# 957

 Здравейте на всички ! Нова съм във форума. Имам син на 5г. и 2м. Бремеността ми беше нормална, без никакви проблеми, раждането беше естествено и протече нормално. Той се роди с тегло 3, 350кг. и 54см. Гукаше, започна да седи на 6,5м., проходи на 1г. Всичко в двигателното му и физическо развитие е наред. Никога не е боледувал сериозно, пил е само един път антибиотици до сега, здраво дете е, с нормален ръст и тегло. На две годишна възраст започна да се изразява на свой език, предпочиташе да си служи със жестове. Обърнахме внимание на говорното му забавяне към 3 годишна възраст. На тази възраст една голяма част от неговите връстници умееха да изразяват говорно желанията си. Знам, че всяко дете е индивидуално и има свой темп на развитие, но решихме да посетим логопед. Първия му преглед беше на 3,5г. Логопедката каза, че все още е малък и ще трябва да изчакаме, за да започне работа с него. Към 4г. възраст направихме консултация и с други специалисти. Тогава определиха, че той има дисалалия. Правихме  му изследване на слуха в ИСУЛ - всичко е наред. Пропуснах, че той редовно посещава от 2,8м. нормална детска градина. От октомври месец 2006г. с него няколко пъти седмично работи логопеда към детската градина. Има напредък според логопеда, госпожите в детската градина, а и според нас. Все още му е трудно да се изразява, не винаги намира думи, за да каже това, което желае, прави изречения, но с неправилен словоред. В момента сме на разработване на звука "р". Ние като родители нямаме обяснение за неговото говорно забавяне. Не са ни известни такива случаи в рода. Според логопеда, който работи с него той ще успее да навакса пропуснатото  до I - ви клас. Иначе той е много любознателно и хитро дете, предпочита да играе с конструктори и кубчета, на "ти" е с компютъра, може да брои от 1 до 50 без да изпуска цифри, познава всички букви от азбуката. От известно време много обича да гледа детския канал на английски език "Baby TV", оттам научи  доста имена на предмети и животни на англ. език и да брои от 1 до 10 пак на англ. Не сме го  го принуждавали да учи думички на англ., той сам ги учи.Винаги съм се чудила за причината довела до това говорно забавяне, на какво се дължи ? Всеки съвет на специалистите ще ми е от полза. Благодаря ви.

# 958
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Деси, спри за малко всички бръшинги с баткото - за една седмица, през която направи опит да го заинтригуваш да приготвя храната с теб - да ти подава обелени домати или краставици, правете заедно сладки, ама и той да пипне суровото тесто - не на сила, а уж случайно - Я ми подай това или онова, ако му хареса - да му да направи сладка или да разбърка салата с ръце. Купи му електрическа четка за зъби и му я дай сам да си мие зъбите с нея - колкото може и то с вкусна детска паста. Много леко му помагай да си мие ъбите, като случайно закачаш езика или бузите. после си мии зъбите заедно с него - и ти с електрическа четка - Виж мам как прави - или може би с тати - по мъжки - например Мъжете така си мият зъбите, и езика си мият и бузите.
А колкото за близането - не близалка, че ще навредиш на зъбите, по-скоро сладолед на клечка.
А това с близането на ръцете го забрави, докато не му стане интересно да пипа храната  bouquet
забравих да кажа - при демонстрациите как да си миете зъбите - ползвай упражненията за език от клипчетата, ама по-формата на почистване на езика - не на сила. вероятно ще му хареса самата вибрация на четката   Hug

# 959
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Луси, предположения по описание, без да се знае подробната история на детет и без да му се направи диагностичен преглед - не е достоверно. Доверете се на логопеда си и слушайте неговите насоки. Не е вече важно за вас от къде е дошло забавянето, а как да го наваксате  bouquet
речта се развива в процеса на общуване - този процес трябва да стимулирате  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт