Да питам нещо родителите на 2-рокласници...?

  • 1 706
  • 35
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Привет колежки и колеги!  Grinning
Искам да Ви попитам, по колко часа на ден имат Вашите деца и какви са точно. Ако не Ви затруднява да сверим уч. им програми!  Praynig
И най-вече: по колко минути трае 1 уч. час?
Благодаря Ви   bouquet

П.П: След малко ще публикувам Програмата на щерката, че сега имам още да я контролирам  Flutter

# 1
Аз имам син в 2 клас. До скоро ходеше на занималня, а след това и на английски допълнително. Имало е дни, в които по 12 часа е над учебниците. Сега си е в къщи, но нещата не са се променили коренно. При нас проблема е, че имат много домашни и времето не ни стига, а и той много не си дава зор за бърза, така, че пише понякога и до 10 часа.

# 2
  • Мнения: 2 567
Шани, ти знаеш че и моята е втори клас, ама тъй като е частна ученичка и си учи в къщи няма да съм ти от голяма полза  Confused
Сами си определяме по кое и колко да учим.

# 3
  • Мнения: 2 567
Но пък ако вие споделите по различните предмети до къде са второкласниците ви много ще съм благодарна   
bouquet
Защото към училището където се явяваме на препитване ни казват, че сме много напред с материала и учим много неща, които те нямало време да взимат та искам да направя сверка и с други училища.

# 4
  • София
  • Мнения: 11 727
Синът ми е във втори клас.Учи целодневно!Всяка сутрин има 5 часа,а всеки след обед има 4 часа,от които 2 език и 2 занималня!Иначе най-много са часовете по български,които включват и четене,развитие на речта.По математика са 3 или 4 часа.2 часа изобр.изкуство,2 часа физическо,1 час подвижни игри,ЧКР,2 часа музика,4 часа език/става въпрос за сутринта/,околен свят и бит и техника 1 или 2 часа.Това е което се сещам в момента!
Един учебен час трае 30 минути,доколкото знам.

# 5
  • Мнения: 377
За съжаление през цялата учебна год. в нашето училище втори клас са втора смяна. Сутрин няма време за нищо. Домашните по математика       /които никак не са малки/ синът ми си ги пише вечер. Сутрин учи по др. предмети.
По бълг. език са стигнали до глаголите. Математика таблицата с 5. По англ. ез. сега учат за стаите в къщата и кои предмети се намират там.
В понеделник имат 6 часа, в петък 4, а в др. дни по 5. Всеки час продължава по 35 мин.

# 6
  • Мнения: 195
Часовете на моята второкласничка са - два дена 6, два дена 5, един ден 4; един уч. час - 40 мин.; малки междучасия- 10 мин., две големи по 15 мин..
По математика са на умножение и деление с 5 . По български - число на глаголите, изговор и правопис.
'

# 7
  • Пловдив
  • Мнения: 709

И при нас е същото - български (ние сме до прилагателните) и литература, математика (последно деление с 5), английски (там го карат разбъркано, но последно учихме урока с триъгълник, квадрат,  кръгче и др.), околен свят (за видовете растение), изобразително и физическо, от втория срок май нямат вече домашен бит, а може и да се бъркам, защото това не го проверявам, а и музика. Общо взето това е - един ден 6 часа, два дни по 5 часа и два дни по 4 часа. Един час при нас е 40 мин.

Напоследък все по-малко време ми остава да проверявам през седмицата, за това в събота или неделя докато малката спи я вършим таз "контролна работа".
Успех на всички мами с проверките.  bouquet

# 8
  • Мнения: 388
Учи само 1 смяна,  5 часа на ден по 40мин.
По бълг. ез.-глагол  Математика-деление с 5  Англ. ез.-Приказката за "Пепеляшка''

Програмата:
матем-5 пъти седмично
бълг ез-9 пъти
англ ез-2 пъти
фвс-3пъти
музика-2пъти
рисуване-1 път
бит и техника-1път
околен свят- 1път
час на класа-1път

# 9
  • Мнения: 7 263
На ден имат по 5 часа. Предметите са добре подбрени - в смисъл че всеки ден имат от основните предмети - математика и литература те обикновено са в първите часове. Последните обикновено са физическо, музика, изобразително изкуство, домашен бит и околен свет. Тоест децата възприемат /уж / добре материала.
Най-лошото е че цялата година сме втора смяна : crazyeyes: #Crazy #Crazy #2gunfire #2gunfire #2gunfire #Cussing out #Cussing out
Което за мен е недопустимо за толкова малки ученици - на нас поне веднага ни се отрази -  newsm78 newsm78 newsm78.
Ти сега ще имаш възможност да видиш колко е гадно да са втора - цяла сутрин в занималнята, после на училище, вечер се прибират супер разконцентрирани и поне моя закъса с математиката а досега му вървеше и му беше любима - сега се борим тука с едни задачи и така наваксваме.

# 10
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
... поне моя закъса с математиката а досега му вървеше и му беше любима - сега се борим тука с едни задачи и така наваксваме.

не можеш да си предствиш, колко си права!
И ние сме точно така. Аз обаче съм се заела сериозно с нея и вечер ще има строй се, преброй се, но човек ще става Twisted Evil!
Пък събота и неделя направо ще се развихря съвсем Laughing

П.П: Аз почвам да имам сериозни забележки към Занималнята им  #Cussing out. А ти?

# 11
  • Мнения: 7 263
Ами не мога още да преценя дали в случая занималнята е "виновна" или просто както се изрази една моя приятелка - учителка се препуска през материала без да е усвоен и така закъсват децата.
Но можем да се поразговорим за занималнята и да ги постегнем там ако трябва. Пиши ми на кю или на лични ако искаш да сверим кривините newsm78 newsm78 #Crazy #Crazy

# 12
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Значи пак да си кажа.

1. Часовете й са по 35 мин.

2. Всеки ден има по 5 часа, а в петък - 3  ooooh!

3. Тя е с Рисуване и има 2 пъти седмично по 2 часа...

4. 3 часа има Четене, 2 Български език, 2 часа Математика, 2 часа Английски език, 2 часа Физ. възп., 2 часа Музика, 2 ч. Развитие на речта, Дом. бит и техника и Околен свят са по 1 час седмично... Има и ЧКР.

5. Имат и някакви компютри, но те са по желание. И нямат СИП, ЗИП и тям подобни.

Значи има 23 часа седмично  Thinking

А сега де, какво й е "спестено"???  newsm78


П.П: Лени - ще се чуем с теб съвсем скоро  Grinning



П.П.2: Летисия:

1. По Бълг. език е до род на глаголите.

2. По Математика е до умножение и деление с 3. Но при тях няма никаква последователност в учебника  Crazy...Щипят от тук, от там, а не както ние едно време...1-во с 2, 3, 4 и т.н. умножение и деление...

3. По Четене е на Левски и сега материалите за Баба Марта!

Само да уточня - учи по учебници на изд. БУЛВЕСТ (не съм очарована от тях  Crossing Arms)

4. ВИНАГИ съм насреща, ако още нещо те интересува по учебния материал Летиска  Heart Eyes

П.П.3: eliis - ти ме смая  ooooh!

# 13
  • sofia
  • Мнения: 8 939
Мами, далече съм още от училищните приключения на децата, но да споделя с вас. Понеже всеки ден разговарям с преподаватели в СУ и повечето се оплакват от плачевното състояние на знанията при студентите и как с всяка година ставало все по-зле. Какво точно имат предвид. Децата не могат да МИСЛЯТ, не РАЗСЪЖДАВАТ. Всички са на мнение, че базата им от данни е голяма, т.е. имат супер много зазубрен материал, но незнаят как и не могат да го използват.
Та мисълта ми беше, помагайте на децата не да усвояват матерала, а да го разбират (как става това и на мен не ми е ясно, щото и аз съм "жертва" на този тип образование). Мисля, че покзването на практическата полза (онагледяването)на получените знания е начина.
Проблем може да се яви и мнението на учителката, което за повечето деца е единствено и безпогрешно, но тя пък може и да помогне да се преодолее идиотски представения материал в учебниците.

ПП: Спомням си, че аз от първи до трети клас имах 4 часа сутрин - обикновено по-сериозните (четене, математики) на обяд имахме 1 час почивка и следобед още 4 часа (учебни) труд и творчество, физическо, рисуване. Нямам спомен тогава да са ме зорили вкъщи с учене.

# 14
  • Бургас
  • Мнения: 765
   Дъщеря ми е само първа смяна, 35 мин. са часовете.
На занималня не я пускам, занимаваме се в къщи. Ходи точно един месец първи клас. Не съм доволна. Децата са сборна група от 1 до 3 клас. Всяко прави каквото си иска, стават, разхождат се из стаята, да не говорим какво приписване пада, а в повечето случай грешно.
   Имат:
   - Бълг.език- 8 ч.  - глагол
   - Математика- 4 ч.  - умножение и деление с 4
   - Околен свят- 1 ч.
   - Английски език- 2 ч.
   - Музика- 2 ч.
   - Изобразително- 2 ч.
   - Физкултура- 2 ч.
   - Дом.бит- 2 ч.
   - ЧКР- 1 ч.
   Това е за втория срок, като 2 пъти в месеца ходят в петък на туризъм.
    Давам допълнително задачи по материала който са взели в момента. Незнам мойта ли е толкова разсеяна или причината е начина по който се учи материала , но 3 дни след като сме учили нещо от него няма никакъв спомен.

# 15
  • Мнения: 2 567
Айде и аз да се включа докато сме в междучасие  Grinning

Първо мерси много на Шани Heart Eyes и всички мами, които ми помогнаха да сверя нещата   bouquet

Излиза, че в "маминото училище" нещата вървят добре. Само дето мама вече е доста изнервена и и се иска ваканцияяяяяя.

Ние учим по учебници на "Народна просвета" и тай като смятам, че са на много ниско ниво съм навзела сборници по математика и български и такива, с които упражняваме да правим преразкази и съчинения.

Не знам как е при вас, но по нашите учебници примерно не се учат римските цифри и няма смятане с тях. Няма също така задачи с едно неизвестно и ред други неща, дето ако не бяха сборниците нямаше и да знам, че се учили във втори клас.

Виждам доста плюсове от това аз да подготвям Бети, въпреки че някога едвам издържам. Постоянно контролирам нещата. Не препускаме по материала и най важното - наблягаме на разбирането, а не на зазубрянето.

П.П. Шани, по натам пак ще правим сверки  Hug

# 16
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Летиска - моля, заповядай! За мен/нас е удоволствие.  Grinning


Разбирам те прекрасно за твоята умора, на да ти прошепна ли каква ти е все пак изгодата...нямаш приказки, че "г-жата така не ни учи и няма да е по твоя начин Crossing Arms "!
На което аз съм бясна разбира се  #Cussing out, защото смея да твърдя - има на какво още положително да си науча детето.

За сборниците си права. За жалост класната на щерката беше болна през 1-вите 3 м. от началото на уч. година и се започна не както тя искаше...
За догодина от сега ни предупреди, че Сборниците по Математика особено ще са неразделна част от учебниците. Аз наскоро гледах един (на Просвета май беше). Допадна ми и ще й го купя. Щото без работа в къщи и строг контрол не вървят нещата. Убедих се.
А по Развитие на речта се учат точно как се правят преразкази, как се пише Покана, писмо и т.н. Има леки наченки на разказ, съдържащ: увод, изложение, заключение за което смятам, че са твърде малки. Но г-жата им го подава  ooooh!.

До сега по математика също не са взимали за у-ние с 1 неизвестно. Точно днес аз се опитах да й го покажа. Пишат моля ти се "празно квадратче", вместо х. Е, до кога бе  Thinking...нали вече пишат на тетрадки само с редове!

Това се сещам за сега. Вече влизам и аз в час  Flutter, защото 2-ри ден не я пускам на Занималня и уча с нея у дома. Обаче днес колко много домашно имаше  ooooh!...ако не си бе помогнала малко по математика преди 2 дни, направо нямаше да успеем.

# 17
  • Мнения: 2 567
Ооо Шани, това с госпожата дето по правилно учила едвам и го изкорених. В началото като почнахме вкъщи беше голяма борба. Защото имаше неща, които не бяха правилни. Може моята грешно да ги е заучила, но държеше че госпожата така е казала и това си е. Ама ела сега да видиш. Правилно е само мама каквото казва  Sunglasses

Да ти кажа, това с хикса като неизвестно съм много доволна, че почнахме да го правим още почти от началото на годината. Сега виждам, че и към условните задачи с неизвестно вече подхожда правилно. Знае, че се слага буква за неизвестно число.

Ние по читанката сме явно по назад, защото предпочитам да четем книжки. Поне в нашата читанка разказите и стихотворенията бъкат с разни стари думи дето моята едва ли не ги срича, щото не знае какво означават. И това добре ако става върпос за няколко, но виждам че това е явно идеята. Да научим де що стара и отживяла дума има в езика ни #Cussing out А и всяко второ стихотворение искат да се учи наизуст. Миналата година едно от читанката да е имало да се учи. А сега имаме цял репертоар.
 
А по Развитие не речта (име което от вас чувам)   Simple Smile щото ние си му викаме литература, правим преразкази и съчинения с уводи, изложения и заключения. И аз смятам, че са малки затова.

Да не говорим, че супер много неща са набутани да се учат във втори клас и се чудя кой с какъв акъл го е направил. Имам приятелка с детенце в трети клас и тя ми казва, че втори клас е страшно труден в сравнено с трети, в който почти нищо ново няма.
Е питам се аз не е ли можело да се разпределят малко нещата  Thinking
Ама кой ме пита мене....

# 18
  • Мнения: 7 263
Понеже всеки ден разговарям с преподаватели в СУ и повечето се оплакват от плачевното състояние на знанията при студентите и как с всяка година ставало все по-зле. Какво точно имат предвид. Децата не могат да МИСЛЯТ, не РАЗСЪЖДАВАТ. Всички са на мнение, че базата им от данни е голяма, т.е. имат супер много зазубрен материал, но незнаят как и не могат да го използват.
Та мисълта ми беше, помагайте на децата не да усвояват матерала, а да го разбират (как става това и на мен не ми е ясно, щото и аз съм "жертва" на този тип образование). Мисля, че покзването на практическата полза (онагледяването)на получените знания е начина.

Да в това се състои проблема - просто им се набиват клишета за решаване на задачи без да им се обясни как да мислят - аз сега работя върху това - четем задача и искам да мисли на глас - какво е дадено, какво се търси, как ще го намери и чак тогава искам да се напише решението. Защото иначе почва едно усилено мазане и цапане - ако не е събиране, значи е изваждане и се налучква яко. Дано това е начина защото просто вече не знам какво да правим иначе. #Crazy #Crazy #Crazy ooooh! ooooh! ooooh!

# 19
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
...или ако не е умножение е деление...Бе еднакви бре, Лени... Confused

Аз вече 5-ти ден набивам знания за подредба на задачата. За коректен запис, че тя моята преписвайки от дъската пише вместо деление, записва умножение и ето ти грешна задачка. 

И още нещо важно за което се сетих!

Те трябва да знаят, със следните думи, кое действие означаваме:

 - с токлова по-малко;
 - с толкова по-малко;
 - с толкова пъти по-малко;
 - с толкова пъти по-голямо.

И кое действие след кое се извършва, защото вече имат и сложни записи на дадена задача.
Пък за правописа е също голяма Тема.  ooooh!

А при нас и за краснописа Crazy

# 20
  • Мнения: 7 263
За краснопис и правопис да не чуя #Cussing out #Cussing out #Cussing out #Cussing out #Cussing out Пише като доктор с поне десет години практика.
Но засега повече се трудя с математиката с писането все ще се оправим #Crazy #Crazy надявам се - мисля че е време да ми се обадиш Sick

# 21
  • Мнения: 388
П.П.3: eliis - ти ме смая  ooooh!
Цитат
Шани какво те смая?
Ние също ползваме сборници, даже два модела. Един за училище, другия за вкъщи.
Отделно -''Читателски дневник'' който също се оценява.
Госпожата ни е много добричка, и не тича през материала. Ако има някой, който изостава, остава след часовете с детето.
Аз вече рядко помагам и проверявам домашни, но моя приятелка милата, взела даже частна учителка. И чантата му приготвя, направо ми е жал.
И, ако може да се похваля -вчера детенце ми донесе контролно по български, нямаше нито една грешка. Не е пропуснала, нито точка нито запетая. Grinning

# 22
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
eliis - защото имате много часове, особено по Бълг. ез и Математика..., а моята щерка - не  Confused Какъв е този стандарт, какво е това чудо...??? Rolling Eyes И къде е истината...?

Иначе поздравления за Диктовката без грешка. Моето дете и то понякога ми носи такива, но все по-рядко Tired.

# 23
  • sofia
  • Мнения: 8 939
Иначе поздравления за Диктовката без грешка. Моето дете и то понякога ми носи такива, но все по-рядко Tired.
Няма страшно, аз в 8 клас овладях правописа и пунктуацията. Е, сигурно е имало и добра основа, ама като ни хвана тая даскалица и ни изпитваше на правилата в предговора на правописния речник - определено имаше ефект от тази работа.
Моя мъж и до ден днешен се чуди как така съм сигурна, че тази думичка се пише точно по този начин Flutter

# 24
  • Мнения: 7 263
Госпожата ни е много добричка, и не тича през материала. Ако има някой, който изостава, остава след часовете с детето.
И, ако може да се похваля -вчера детенце ми донесе контролно по български, нямаше нито една грешка. Не е пропуснала, нито точка нито запетая. Grinning
Та къде е тоз оазис на знанието?
Нашата госпожа също е доста свестна, и има веднъж в седмицата занимания с децата за които прецени че имат нужда - ние ходим по правопис - но като цяло материала се минава бързичко #Crazy #Crazy поне според мен.

# 25
  • Мнения: 388
eliis - защото имате много часове, особено по Бълг. ез и Математика..., а моята щерка - не  Confused Какъв е този стандарт, какво е това чудо...??? Rolling Eyes И къде е истината...?

Иначе поздравления за Диктовката без грешка. Моето дете и то понякога ми носи такива, но все по-рядко Tired.

Часовете са повече, защото съм включила СИП и ЗИП. Но пет дни в седмицата учат, по пет часа.
Освен диктовката, имаше и още  упражнения. Като същ., род., ч-ло.,  глагогол, преразказ и т. н.

Нашият уазис на знанието, е най-невзрачното, държавно, квартално училище. Но според мен, най-важното е  не как изглежда и колко реномирано е то. За мен най-важното, е госпожата да успява да ги стимулира, да ангажира вниманието им, и най-вече децата да ходят с удоволствие на у-ще. Не на последно място, са заниманията в къщи и контрола. Ако и ние влагаме в тях, а не разчитаме само на у-щето, ще постигнем повече за нашите деца. Това е мое мнение. Grinning

# 26
  • Пловдив
  • Мнения: 23 715
Аз само да попитам - абе тез хора какво мислят правейки тези програми?! Тези деца дали нямат нужда и да играят и да почиват?! Кво става - до обед на училище, после цял следобед вкъщи над учебници и тетрадки. Нещо не ми харесва системата. Или обратното, което още повече не ми харесва - следобед на учлище, цяла сутрин пак на учебници се виси. Много ми е далече от главата, ама дано докато ми дойде времето програмата да е олекнала от към домашни. Предпочитам по 7 часа на ден, до към 2-3 и после детето да си знае че е свободно. Това е за деца до 4ти клас, по-нагоре е друго. Аз съм била в Дания - там децата не знаят какво е домашно (ако не броим нещо от типа - напишете имената на всичките си роднини и какви ви са те и то не по-често от веднъж седмично, обикновено за уикенда) до към 7-8 клас.

# 27
  • Мнения: 388
Аз само да попитам - абе тез хора какво мислят правейки тези програми?! Тези деца дали нямат нужда и да играят и да почиват?! Кво става - до обед на училище, после цял следобед вкъщи над учебници и тетрадки. Нещо не ми харесва системата. Или обратното, което още повече не ми харесва - следобед на учлище, цяла сутрин пак на учебници се виси. Много ми е далече от главата, ама дано докато ми дойде времето програмата да е олекнала от към домашни. Предпочитам по 7 часа на ден, до към 2-3 и после детето да си знае че е свободно. Това е за деца до 4ти клас, по-нагоре е друго. Аз съм била в Дания - там децата не знаят какво е домашно (ако не броим нещо от типа - напишете имената на всичките си роднини и какви ви са те и то не по-често от веднъж седмично, обикновено за уикенда) до към 7-8 клас.
Мислиш ли,че я претоварвам?-аз си мисля,че да.В последно време не може да се съсредоточава.Освен учебните заниятия,ходи два пъти в седмицата на англ.ез.,и три пъти на худ. гимнастика.Събота и неделя до обяд пише,после чете книга,в момента-Без дом.До сега обаче не се е оплаквала.

# 28
  • Мнения: 6 323
Ето я и програмата на Ади:


8 часа Български език и литература
5 часа Математика         
3 часа Английски език         
2 часа Музика
2 часа Физкултура
Домашен бит и техника
Околен свят
Изобразително изкуство
Час на класа
СИП – немски език

В първи клас и през първия срок на втори имаха ЗИП Компютри, който щеше да продължи и през втория срок, но се оказа, че само класа на Ади ползвал часовете и залата и сега им отрязаха този час, за да ги настигнат другите паралелки.

На ден имат по 5 часа средно (във вторник - 6, а в четвъртък - 4).

Изключително недоволна съм от нивото на обучение и образованието.
Мисля си, че се дължи колкото на програмата, толкова и на учителката, но наистина не ги учат да мислят, което за мен е основното.

Пропускат да им обяснят основни правила (например миналата седмица се борихме два дни, докато успея да я убедя, че когато няма скоби и в една задача има умножение/деление и събирани/изваждане, с приоритет е умножението/делението). Никой не им беше обяснил това и се изумих от глупостите, които бяха написани в тетрадката и не бяха поправени (например 12-4*3 се смяташе като 8*3=24, а не като 12-12=0) Shocked

Да не говоря за безумното оценяване по български.
На един преразказ нямаше дума, която да не е поправена с червено - пълно с груби правописни и граматични грешки, но като оценка й е написано 5 (според мен реалната е не повече от 3), на друг - само 2 грешки, като е видно, че са от бързане и пак оценката е 5.

Даже вече с Татти няколко пъти коментирахме дали и къде евентуално може да я преместим (друга паралелка, друго училище), но... никой не ми дава гаранция, че няма да е същото, а и Ади е много чувствителна и една такава промяна би я стресирало много.

# 29
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
...Да не говоря за безумното оценяване по български.
На един преразказ нямаше дума, която да не е поправена с червено - пълно с груби правописни и граматични грешки, но като оценка й е написано 5 (според мен реалната е не повече от 3), на друг - само 2 грешки, като е видно, че са от бързане и пак оценката е 5...

Мамма, ето това и мен ме е озадачавало. Говорих надълго и на широко с класната й и познай какво ми отговори жената. Било добре на този етап, децата да бъдат поощрявани, за да не им падне самочувствието и да спрат да учат. Имало време и да се пишат точно реалните оценки...., но не точно сега. Аз също бях така  #Crazy и попитах г-жата, да не стане така, че тези "фалшиви оценки" да им създават фалшив образ на отличник без покритие, но тя ме увери, че метода на поощрението давал много добри по-късни резултати. И аз сега чакам и се надявам да не е в ущърб, този метод...
Даже съм я помолила жената, да й напише веднъж с 1 единица по-ниска оценка, заради грознопис-а, защото знам, че е във възможностите на щерката да се старае повечко.
В къщи се упражнява уж и става добре, но в клас... ooooh! Какво е това бързане и разсейване - не знам. Вярно, деца са на по 8-9г., но ето че изискванията за знания не се намаляват, а се увеличават. Т.е., не могат да си позволят лукса "после ще наваксам".

П.П: Смятах, смятах и ето, че има деца с по 25-26 уч. часа на седмица, както и такива(като моята) с по 23уч. часа...Защо е това разминаване...не трябва ли да са за всички по-равно Thinking? Ех, как ще тръгна по Министерства.... #Cussing out


И пак 2 въпроса:

1. Ще ходят ли децата Ви на Зелено училище?
2. Ходят ли на екскурзия на Витоша или в околностите на града в който живеете често (примерно веднъж в месеца)?

# 30
  • Мнения: 6 243
И пак 2 въпроса:

1. Ще ходят ли децата Ви на Зелено училище?
2. Ходят ли на екскурзия на Витоша или в околностите на града в който живеете често (примерно веднъж в месеца)?

Ние сме в 4ти клас, но пък това е пилотният випуск на програмата, по която учат вашите второкласници, така че - разбирам темата напълно. Приемам ответните съчуствия тоже.

А на въпросите -
- по план-график трябва да се ходи на зелено училище, но г-жата няма никакво желание за това и сега си е навила на пръста, че ако родителите не предприемем мерки да бъде изключен от училището един нов ученик, който развалял дисциплината на класа, нямало да заведе децата на Зеленото у-ще. щото дисциплината - ала-бала...
- не ходят на никакви екскурзии - от първи клас, че досега. Нито веднъж. Във втори клас щяха да ходят до Казанлък (той е на 30 км. от СЗ), ама г-жата не намерила аниматор #Crazy и отмени мероприятието. В края на 3ти клас ходиха с още два класа на Зелено училище, ама що мърморене беше... Трябваше да приготвим по 2лв. на дете джобни, които г-жата съхраняваше в надписани пликове и раздавала по списък на децата. И това само като пример го давам. За необходимостта от носене на малък багаж, в който обаче да има и дъждобран, обувки за кал и дъжд, джапанки, маратонки и нещо по-официално за дискотеката... абе ужас. Едвам търпя вече това елитно училище и таз елитна класна, дето толкоз се натисках да запиша сина си баш при нея.

Последна редакция: нд, 05 мар 2006, 13:46 от sladka hapka

# 31
  • sofia
  • Мнения: 8 939
....ама г-жата не намерила аниматор #Crazy и отмени мероприятието.
Мноооого филми гледа тая жена Mr. Green
Иначе за оценките. В доброто старо време (тръгнах 1-ви клас 1985) оценки започваха да пишат от 4 клас нагоре. До трети нямаше бележници. Учителката пишеше в тетрадката доволна ли е от работата, забележки и прочие. Според мен това е по-добрия вариант.

# 32
И аз имам второкласник. Часовете му са 26 седмично (включително 2 СИП-а), по 35 минути. Смяните се въртят всеки месец - от утре е пак следобед на училище.
 
Много се радвам, че заради бебето съм си в къщи и го контролирам какво и как учи. Не съм сигурна, че би се справял добре самостоятелно - не защото не може, а защото твърде много се разсейва. Миналата година ходеше на занималня, но по този начин му оставаше много по-малко свободно време - защото аз все пак държах да проверя какво е писал и ако не харесвах нещо, се налагаше да го преписва (не говоря за краснопис, примирила съм се с мисълта, че не пише красиво, но държа да е поне четливо!) А когато си е в къщи и знае, че мога да надникна в тетрадката му всеки момент, се старае повече Wink

За оценките - при нас само по някои предмети са "поощрителни" - например по английски език. Това страшно ме ядосва, защото го виждам, че учи наизуст, а после забравя Close Обаче как да му обясня за какво става въпрос, след като отговорът му е "нали имам само шестици по английски?!" Confused Сега съм измислила една "игра" - аз казвам нещо на български, а той го превежда на английски - съпроводено със закачки и смях Wink Надявам се това да помогне...

По въпросите:
При нас се организира зелено училище ако има достатъчно желаещи от класа. Миналата година нямаше... за тази - ще видим.
Децата ходят на екскурзии горе-долу веднъж на 2 месеца. Също толкова често ги извеждат от училище на някакво мероприятие в града.

Общо взето - доволна съм от училището на сина ми. Времето за игра не е много, но той си го използва пълноценно Mr. Green

# 33
  • Пловдив
  • Мнения: 14 075
Моят ученик вече е в четвърти клас, но аз съм учителка в начално училище и преподавам от 1 до  4 клас. Програмите са спуснати отгоре и навсякъде часовете са еднакви. Разминаване се получава по  простата причина, че има предмети, които имат отпуснати час и половина седмично. И при това положение се учи единият срок един час, другият срок - два часа. Също разминаване се получава при допълнителния час по физическо възпитание  - при някои ученици се взема в училище като час, при други се комбинират и се ходи на екскурзии - в зависимост от решението на педагогическия съвет в самото училище. Затова не се учудвайте , че се получават разлики при отделните ученици в различните училища.
А часовете - в първи и втори клас са по 35 минути, в трети и четвърти клас по 40 минути.

# 34
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
А часовете - в първи и втори клас са по 35 минути, в трети и четвърти клас по 40 минути.

това е така за школото на щерката!

Благодаря ти ЗлаВещица за разясненията  bouquet

Защо няма тя, обаче СИП или ЗИП...всъщност има някакви компютри, които не са задължителни. Но дали това е СИП-а? Rolling Eyes

# 35
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Е, нека се разпиша и аз. Само 2-ра смяна сме, и часовете ни са по 35 мин. Английски - 4 часа/ние сме английска паралелка, и учим по 2 учебника/, математика - 3 часа, четене и български по 3 часа, музика-2 часа, физическо -2 часа, рисуване, дом.бит,околен свят и час на класа по 1 час. От госпожата съм много доволна, почти целия материал учи в училище,и рядко се налага да обяснявам нещо.За зеленото училище - ходихме миналата година, ще ходим и тази/живот и здраве/.

Общи условия

Активация на акаунт