Мнения за 107 ОУ

  • 52 330
  • 90
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 602
Здравейте,
Синът ми ще бъде първокласник другата година и сме се насочили към 107 училище. Знам, че имат паралелки с английски и руски език и се водят филиал на НПМГ. Също така се интересувам от учителите, които ще поемат първи клас през следващата учебна година. Всякаква информация за училището ще ми бъде от полза.  Praynig

# 1
  • София
  • Мнения: 318
И аз ще следя. Имам кандидат-първокласничка и сме се спрели 107 Simple Smile

# 2
  • Мнения: 43
Мога само да споделя прекрасните си впечатления от 107мо -и като ниво на учениците, и като ниво на преподаване и от учителите там. За съжаление не мога да коментирам учителите, които ще поемат 1ви клас догодина.

# 3
  • Мнения: 124
A знаете ли има ли шанс въобще да приемат дете в първи клас там, ако не е в района на училището (критерия за местоживеене)?

# 4
  • София
  • Мнения: 318
След като класират децата по обявените приоритетни критерии, започва класиране според реда на записване. Доколкото знам, това е едно от училищата, пред което се чака по нощите по опашки за записване  Crazy

# 5
  • Мнения: 124
Toва направо е жестоко, как е възможно да седиш и да чакаш толкова време... Заслужава ли си толкова училището? Ако е така би трябвало учителите да са доста добри, знаете ли така ли е наистина?
А някой има ли представа - съществува ли в училището опция за занималня следобед на децата, говоря не само за първи клас, а и след това- 2-3 клас...

# 6
  • София
  • Мнения: 602
 Миналата година не беше по реда на записване, а имаше класиране по точки. Критериите бяха обявени на сайта предварително.

# 7
  • София
  • Мнения: 431
...
А някой има ли представа - съществува ли в училището опция за занималня следобед на децата, говоря не само за първи клас, а и след това- 2-3 клас...

Ето тук е описано подробно каква е организацията на обучението http://www.107ou.com/za-nas/. С две думи, първи и втори клас са на целодневно обучение (т.е. задължително присъстват по цял ден), а за трети и четвърти клас всички задължителни часове са само сутрин, а следобед е предвидена занималня от сборни групи.
Според мен тази целодневна форма на обучение за първи и втори клас е много добра: времето на децата е добре организирано, подготовката е почти изцяло в училището, дори и следобед се редуват часове с междучасия, като и самите часове се редуват - самоподготовка, спорт, интереси. Струва ми се, че така натоварването е по-равномерно и времето - оползотворено.

# 8
  • Мнения: 482
Миналата година имаше обявено и он-лайн записване, така че едва ли е налично това със опашките/нощите пред училището.

# 9
  • Мнения: 124
Това е добре, онлайн записването си е доста по-цивилизован вариант Simple Smile
А знаете ли какъв им е приема, т.е. по колко паралелки за 1 клас приемат, например миналата година, или по-миналата... ? В сайта им все още нямат никаква информация.

# 10
  • София
  • Мнения: 602
Миналата година бяха 4 паралелки за първи клас - една с руски език и три с английски.

# 11
  • Мнения: 124
Благодаря  Hug

# 12
  • Мнения: 1 479
Здравейте,
Някой дали има представа какви са били критериите за прием миналата година и дали тази година ще са същите (или почти същите)?
Има ли предимство за месторабота в района?
Споменато е тук онлайн кандидатстване, как точно става? Пореден номер дава ли се в такъв случай?
Мерси

# 13
  • Мнения: 482
Така и не кандидатствахме, защото приеха дъщеря ми там където искахме. А класирането излезе преди крайният срок за кандидатстване в 107 ОУ... та по спомени - има точки за местоживеене - Лозенец е райониран на около 10 зони, всяка от които дава различен брой точки. За месторабота не помня - по-скоро не. Мисля че даваха точки ако градината, която е посещавало детето е в Лозенец. И май имаше стандартните точки за брат/сестра в училището. Поредният номер нямаше никакво значение миналата година в 107-мо.
p.s. Евентуално има точки и ако родител работи в 107мо или в НПМГ - но не помня дали ги имаше миналата година или ми се слива от предни години.

# 14
  • София
  • Мнения: 318
Видяхте ли някъде публикувани критерии за прием за тази година? Пише, че се обявяват публично първата седмица на март, но не намирам информация.

# 15
  • София
  • Мнения: 1 847
Има ги в сайта на училището
http://www.107ou.com//prijem/prijem-v-prvi-klas-/

# 16
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Дъщеря ми е 4 клас там тази година. Изберете паралелка с руски и терзанията Ви за учител ще приключат, прекрасен педагог. Руската паралелка е една. Предпочитам да не говоря с имена.
 Другата ми дъщеря сега е 7 клас в това училище. Горещо препоръчвам след 4 клас да местите децата от там. Госпожата по български е слънце, господинът по английски също и с това се приключва.

# 17
  • Мнения: 357
Торнадо, имаш ли наблюдения за приети деца след втори или трети клас? На сайта пише ако има свободни места, а бях останала с впечатление, че тогава се сформират нови паралелки с математически профил, коита са на практика "филиал на НПМГ".

# 18
  • София
  • Мнения: 7 242
Другата ми дъщеря сега е 7 клас в това училище. Горещо препоръчвам след 4 клас да местите децата от там. Госпожата по български е слънце, господинът по английски също и с това се приключва.
Моята дъщеря м.г. завърши 107-мо и впечатленията ни са отлични. Не виждам в кое по-хубаво училище (евентуално СМГ, ако детето има силен интерес към математиката) може да се премести дете. Всички деца от класа й с 2-3 изключения влязоха в хубави училища. Единствено от учителката по български не бяхме доволни, но те са две, така че сигурно говорим за различни. Г-нът по математика е също много добър.
MamaMM, по 1-2-3 места се освобождават преди 4 клас, но има много желаещи. И след 4-ти клас влизането е трудно и с всяка следваща година става все по-трудно. Без допълнителна подготовка е почти невъзможно.

# 19
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Господинът е супер според всички деца, но за съжаление дъщеря ми не е при него. Учителите по математика са 3 и всички деца са на едно мнение относно двете госпожи. От нашата по български сме супер доволни. Другите добри учители са по Английски и История.
 Математическата паралелка се сформира след 4-и клас. Преди това децата просто посещават школа, която е в извънкласно време и е платена.
 В клас от 26 деца всички, до едно ходят на допълнителни уроци, повечето от миналата година. Така че не можем да говорим за успеваемост поради училищна работа, за съжаление.

# 20
  • София
  • Мнения: 1 847
Естествено, че ще ходят на уроци. То има ли училище, което да подготви всички деца толкова добре, че да нямат нужда от уроци, ако искат да влязат в най-добрите гимназии?

# 21
  • Мнения: 818
Миналата година отидох да взема детенце оттам. Влязох, нямаше охрана, отидох до класната стая, вътре децата бяха без преподавател, сами... Взех малката, потърсих учител, на когото да съобщя, че съм я взела... нямаше... на целия етаж нямаше един възрастен. Питах малката "Къде е госпожата?", тя ми каза "Не знам". Тръгнахме си.

# 22
  • София
  • Мнения: 1 724
Другата ми дъщеря сега е 7 клас в това училище. Горещо препоръчвам след 4 клас да местите децата от там. Госпожата по български е слънце, господинът по английски също и с това се приключва.
Моята дъщеря м.г. завърши 107-мо и впечатленията ни са отлични. Не виждам в кое по-хубаво училище (евентуално СМГ, ако детето има силен интерес към математиката) може да се премести дете. Всички деца от класа й с 2-3 изключения влязоха в хубави училища. Единствено от учителката по български не бяхме доволни, но те са две, така че сигурно говорим за различни. Г-нът по математика е също много добър.
MamaMM, по 1-2-3 места се освобождават преди 4 клас, но има много желаещи. И след 4-ти клас влизането е трудно и с всяка следваща година става все по-трудно. Без допълнителна подготовка е почти невъзможно.

Лекси, може ли съвет къде да се подготвяме по математика, за да влезем?

# 23
  • София
  • Мнения: 7 242
 Енита, моята дъщеря ще бъде на есен в 3-ти клас. Преди няколко дни я записах на курс в НПМГ за следващата учебна година. Не зная дали това е най-добрия избор - местоположението и времето на провеждане ни устройват обаче Simple Smile

Последна редакция: пт, 22 май 2015, 10:07 от Лекси

# 24
  • Мнения: 6
Здравейте,

Интересува ме в 107 ОУ има ли вариант за платен превоз - да вземат и да прибират учениците?

# 25
  • София
  • Мнения: 7 242
Не, нямат. От близките само за 139-то знам, че предлагат транспорт.

# 26
  • София
  • Мнения: 278
Здравейте,
мислим за кандидатстване там след 1 клас.
Питането ми е за класирането - може ли да влезе само по рейтинг от състезанията през годината (СМТ, КМС И Кенгуру) или задължително трябва да се явява и на Еврика? Имаме необходимия рейтинг от над 65%.
Има ли наплив при приема след 1 клас и от кой клас е математическата школа?
Благодаря предварително!

# 27
  • София
  • Мнения: 1 154
Здравейте,
мислим за кандидатстване там след 1 клас.
Питането ми е за класирането - може ли да влезе само по рейтинг от състезанията през годината (СМТ, КМС И Кенгуру) или задължително трябва да се явява и на Еврика? Имаме необходимия рейтинг от над 65%.
Има ли наплив при приема след 1 клас и от кой клас е математическата школа?
Благодаря предварително!
На сайта на 107 ОУ е качен регламентът за ПРИЕМ НА УЧЕНИЦИ ВЪВ 2., 3., 4., 5., 6. и 7. КЛАС http://www.107ou.com//prijem/prijem-vv-2-7-klas/

"➢ Ученици от други училища, завършващи 1., 2., 3., 4., 5. и 6. клас, могат да кандидатстват за следващата учебна година в 107. ОУ и да бъдат включени в Математическата школа, ако участват в състезание „Еврика“, бъдат класирани с резултат, определен по формулата R и подадат заявление за участието си в Школата."

# 28
  • Мнения: 357
В цитираната формула са изброени състезания, които не са за 1 клас. Казва се единствено, че "За учениците, завършващи 1., 2. и 3. клас, вместо Олимпиада - І кръг се зачитат резултатите от участието на Коледното или Великденското математическо състезание". Не се споменава МТ “Черноризец Храбър” и МТ “Иван Салабашев” заменят ли се с други във формулата или не участват. Имате ли представа как всъщност се прави рейтингът за 1 клас. Sisilia, как изчислихте вашите проценти?
И тъй като се казва, че прием има АКО има свободни места, имате ли представа дали се прави реално прием между първи и четвърти клас. Как се освобождават места?

# 29
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Винаги има свободни места след първи клас. Нарочно правят паралелките за 1 клас по-малки.  Peace

# 30
  • София
  • Мнения: 278

На сайта на 107 ОУ е качен регламентът за ПРИЕМ НА УЧЕНИЦИ ВЪВ 2., 3., 4., 5., 6. и 7. КЛАС http://www.107ou.com//prijem/prijem-vv-2-7-klas/

"➢ Ученици от други училища, завършващи 1., 2., 3., 4., 5. и 6. клас, могат да кандидатстват за следващата учебна година в 107. ОУ и да бъдат включени в Математическата школа, ако участват в състезание „Еврика“, бъдат класирани с резултат, определен по формулата R и подадат заявление за участието си в Школата."


Някъде четох, че преди години са приемали първо само по рейтинг, а след това свободните места са се запълвали след Еврика. Явно няма да му се размине състезанието, не че е проблем де, но би било хубаво да имаме някаква предварителна сигурност Simple Smile

В цитираната формула са изброени състезания, които не са за 1 клас. Казва се единствено, че "За учениците, завършващи 1., 2. и 3. клас, вместо Олимпиада - І кръг се зачитат резултатите от участието на Коледното или Великденското математическо състезание". Не се споменава МТ “Черноризец Храбър” и МТ “Иван Салабашев” заменят ли се с други във формулата или не участват. Имате ли представа как всъщност се прави рейтингът за 1 клас. Sisilia, как изчислихте вашите проценти?
И тъй като се казва, че прием има АКО има свободни места, имате ли представа дали се прави реално прием между първи и четвърти клас. Как се освобождават места?
Първокласниците могат да се явяват на СМТ, КМС, Кенгуруто и ВМС. Така че, предполагам те влизат в рейтинга. Като явно се избира по-добрия резултат от КМС и ВМС, заради думата "или" в текста.

Нашия рейтинг го изчислих по тяхната формула, от трите посочени състезания. Делиш резултата на твоето дете на максималния за дадената възрастова група, събираш трите стойности и делиш на 3 в случая, защото състезанията са 3. Ако влиза и великденското - добавяш и там получената стойност и делиш на 4 накрая.

Относно свободните места, доколкото аз разбрах от техния регламент, всяка година добавят по няколко деца в клас до 4 вкл. с висок рейтинг (в който явно влиза и Евриката) и увеличават класовете. Тази и миналата година са приемали по 84 първокласници в 4 класа - което прави по 21 деца в клас. Могат да увеличат до 26, предполагам, но коя година колко приемат, не знам.
За приема на общо основание, май не остават места.

# 31
  • София
  • Мнения: 1 154

Някъде четох, че преди години са приемали първо само по рейтинг, а след това свободните места са се запълвали след Еврика. Явно няма да му се размине състезанието, не че е проблем де, но би било хубаво да имаме някаква предварителна сигурност Simple Smile

Когато синът ми кандидатства след 1-ви клас в далечната 2009 г. приемаха само на база Еврика, като официално приетите външни деца бяха само 2.
През 2013 г. след 1-ви клас на първо класиране са приели 3 външни деца от Еврика, а през 2014 г. - 4 деца.

# 32
  • София
  • Мнения: 278

Някъде четох, че преди години са приемали първо само по рейтинг, а след това свободните места са се запълвали след Еврика. Явно няма да му се размине състезанието, не че е проблем де, но би било хубаво да имаме някаква предварителна сигурност Simple Smile

Когато синът ми кандидатства след 1-ви клас в далечната 2009 г. приемаха само на база Еврика, като официално приетите външни деца бяха само 2.

Добре де, толкова ли много деца искат да се местят там след 1 клас още? Знам че масово се кандидатства след 4 клас и междувременно приемат деца с изявени мат. възможности.  При нас просто времето съвпада с желанието ни да се преместим по принцип от сегашното училище, синът ми се представя доста прилично на състезанията  и реших че училището е много добър избор към момента.

# 33
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 В класа на дъщеря ми след първи клас приеха 2 нови деца, след втори и трети по 1. След четвърти не знам (ние тази година се преместихме). Общо от класа си тръгнаха 4 деца, предполагам и толкова нови са приели  Peace  Нямам представа.  newsm78

# 34
  • София
  • Мнения: 1 154
Ако детето не може да бъде прието в 1 клас по обявените критерии за прием, първият му шанс е да се яви още след 1-ви клас.

# 35
  • София
  • Мнения: 278
Ако детето не може да бъде прието в 1 клас по обявените критерии за прием, първият му шанс е да се яви още след 1-ви клас.

С уговорката че след първи клас ситото е друго.
В първи клас определящо е местоживеенето, след това критериите са в посока на възможностите.

# 36
  • София
  • Мнения: 1 154

С уговорката че след първи клас ситото е друго.
В първи клас определящо е местоживеенето, след това критериите са в посока на възможностите.
Peace Именно - това е начинът да те приемат, ако си малък математик, но не отговаряш на критериите за прием.

# 37
  • Мнения: 10
Здравейте,

Търся мнения за начални учители в 107 ОУ, които поемат първолаците догодина. Моля ви, родителите на четвъртокласници да споделят впечатления Simple Smile
Благодаря предварително...

# 38
  • Мнения: 19
Може и на осмокласници, предполагам Simple Smile
Кирязова - претупва проблемите. Децата и родителите сами да се оправят с тях (родителите често научават със закъснение и става тъпа работа). Набляга на задължителното ходене на екскурзии. Иначе стриктна и последоватена в преподаването, много добра с изобразителните изкуства и успява да научи децата. Не изостава с материала за преподаване, казвам го понеже има такива които намират за приемливо да свършат учебната година с 10-15 урока невзети.
Повечето начални учители в училището са много последователни във взимането на пари за щяло и нещяло и това си върви открай време - нали е за децата  #Crazy
Като цяло, намирам училището за надценено и освен ако не мислите да правите детето добър математик НЕ препоръчвам 107-мо. Всъщност за добър математик пак трябва сами да се занимавате, единственият плюс е че се обръща внимание на математическите състезания, подготовката е ваше дело.

# 39
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Като родител, чийто две деца са учили там (едното до седми, другото до четвърти клас) абсолютно подкрепям последното мнение.  Peace

# 40
  • Мнения: 10
Може и на осмокласници, предполагам Simple Smile
Кирязова - претупва проблемите. Децата и родителите сами да се оправят с тях (родителите често научават със закъснение и става тъпа работа). Набляга на задължителното ходене на екскурзии. Иначе стриктна и последоватена в преподаването, много добра с изобразителните изкуства и успява да научи децата. Не изостава с материала за преподаване, казвам го понеже има такива които намират за приемливо да свършат учебната година с 10-15 урока невзети.
Повечето начални учители в училището са много последователни във взимането на пари за щяло и нещяло и това си върви открай време - нали е за децата  #Crazy
Като цяло, намирам училището за надценено и освен ако не мислите да правите детето добър математик НЕ препоръчвам 107-мо. Всъщност за добър математик пак трябва сами да се занимавате, единственият плюс е че се обръща внимание на математическите състезания, подготовката е ваше дело.

Благодаря за обратната връзка. А може ли повече информация, защо не го препоръчвате?

# 41
  • Мнения: 255
Здравейте, аз също се интересувам от мнение за преподавателите на първокласниците през тази учебна година, и по-конкретно г-жа Маринова и г-жа Боиклиева.
Първите ми впечатления от г-жа Маринова са много добри, но имам притеснения относно подхода на г-жа Боиклиева. Искам да знам какво да очаквам и как да подхождам Simple Smile

# 42
  • София по рождение
  • Мнения: 322
Здравейте,
присъединявам се към търсещите всякакви мнения за училището, предвид, че ни е най-близкото и зная за наплива от години, а и по обявените критерии до момента май тук шанса ни е най-голям /ако не въведат промени за другата учебна година/.

Моля Ви, обяснете ми кои са преподавателите, които поемат другата година 1 клас и коя от тях води руската паралелка /или не е гаранция, че руския клас го взима винаги една и съща госпожа/?
Например тази г-жа Кирязова на кого е класна?

Благодаря Ви за споделените мнения, всички ще са ми от полза!

# 43
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Здравейте, аз също се интересувам от мнение за преподавателите на първокласниците през тази учебна година, и по-конкретно г-жа Маринова и г-жа Боиклиева.
Първите ми впечатления от г-жа Маринова са много добри, но имам притеснения относно подхода на г-жа Боиклиева. Искам да знам какво да очаквам и как да подхождам Simple Smile

 Голямата ми дъщеря беше при Маринова, за нея мога да кажа само хубави неща. Тинейджърът все още говори с любов за госпожата си.  Peace

# 44
  • Остров Приятелство
  • Мнения: 648
Здравейте отново,

Въпрос към родители на деца и към самите деца учащи в 107 училище.
Учителката по Технологии и предприемачество, Домашна техника и икономика, Технологии - Нели Гочева. Що за учител е, как преподава и.....позволявала ли си е грубости?
Ако не Ви е удобно да пишете видимо, то моля, пишете ми на ЛС. Благодаря!

# 45
  • Мнения: 10
Здравейте,

Да помоля пак мамите за повече подробности относно първокласниците - за учителите, за базата, целодневно ли е обучението, как е храната в стола...  Simple Smile

# 46
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Здравейте,

Да помоля пак мамите за повече подробности относно първокласниците - за учителите, за базата, целодневно ли е обучението, как е храната в стола...  Simple Smile

Мнението ми е доста противоречиво. С голямата ми дъщеря до 4 клас случихме на невероятен учител, мога само хубави неща да кажа. Повече от доволна съм. С малката беше трагедия - пълно безхаберие. След 4-и клас не е нищо, което да си заслужава мъките. Изискванията към децата са високи, нивото на преподаване не толкова. По математика зависи при кого ще попадне детето.Като среда е добре, децата и в двата випуска бяха добри и амбициозни. Високите резултати идват по-скоро именно заради високите амбиции на деца и родители. Всички ходеха от 6-и клас на уроци и бяха доста "натискани" да учат.
 Целодневно е. Храната в стола...- зависи от детето, моите не я харесваха. Но фирмите, които стопанисват стола се сменят, така че нещата се променят.  Peace

# 47
  • Мнения: 43
Майка на първокласник съм от 107-мо и това е второто ми дете в 107-мо. Много съм доволна от училището. Коментирам с познати родители на деца от други училища и ми се струва, на базата, на това което ми разказват, че това е ако не най-доброто, то поне едно от най-добрите за деца от 1 до 4 кл. в София.
Първото ми дете беше при г-жа Дойчинова, за която мога да кажа само: прекрасен преподавател. Тя успя да мотивира децата да учат и създаде много сплотен клас.
Сега второто ми дете е при г-жа Маринова. Впечатленията ми от нея все още са малко, но също са прекрасни - внимателна, поощрява децата и много амбициозна.
Катя цяло и за двете учителки, до които сме имали досег до момента: много спокойни, уравновесени, здравомислещи дами на които с радост човек би поверил децата си.
Харесвам двора - уютен е. Не е като голям бетонен плац, както в повечето училища, а с дървета, има градинка, където се отглеждат зеленчуци. Има два физкултурни салона, няколко игрища на открито.
Не намирам училището за мръсно (четох мнение във форума, че е мръсно) и ми се струва нормално, че се събират пари от родителите за ремонти на стаите. И двете ми деца много харесват храната в стола (за по-голомото говоря в минало време, защото вече не е в това училище) и най-вече винаги са ходили с желание на училище и са се чувствали там много добре. Хубаво е, че имат и много възможности за избор, които се предлагат в училището, непосредствено след часовете: допълнителен английски, школа по математика (след 1 кл.), шах, танци, футбол, рисуване, карате и др. Таксите са символични: около 30 лв. на месец за допълнителните занимания. В училището има лекар.
Ами какво повече да кажа. Аз не се сещам какво повече може да иска човек от едно училище. Според мен е по-добро от доста частни училища дори и като материална база.

# 48
  • Мнения: 10
Благодаря за отговора, може би ще споделиш повече, като придобиеш повече впечатления. Peace  Може ли да ми кажеш от колко до колко часа са занятията? В колко започват сутрин и кога приключват следобед.

# 49
  • Мнения: 819
Сутрин започват от 8ч,а следобед са до 16:45

# 50
  • Мнения: 19

Благодаря за обратната връзка. А може ли повече информация, защо не го препоръчвате?

- още от втори клас сутрин започват от 7:30 което за мен е рано и е изтезание за децата. Да, транспорта е по-лесен в 7:30 отколкото в 8 или 8:30. Учителите могат да си тръгнат по-рано. Но за децата е мъчение.
- дисциплината е зле, нямам голяма база за сравнение, но самата архитектура на училището (почти винаги се използва само едното стълбище от общо 2) предполага блъсканица повече от нормалното.
- неглижиране на физическото и емоционално насилие между учениците. Като казвам физическо имам предвид съвсем буквално - късане на дрехи, раници, учебници, спъвания, ритници, пръскания и други изцепки в тоалетните.
- тоалетните миришат постоянно , а иначе ги гледам чисти - значи ги мият само с вода, а спестяват от дезифенктанти. Когато пък ги ползват, използват такива на хлорна основа, които миришат ужасно за децата и са доказани белодробно вредни. Признавам, че за 8 години положението се подобри, но недостатъчно.
- труден преход 4-5 клас. Това е може би всеобщо, но тук грам не се потрудиха да го улеснят.
- високо темпо в 6-ти и особено 7-ми клас, водещо до психични проблеми. От това, че детето не справя, изостава, крие от родителите и се измъчва. Всичко друго мога да им преглътна, но това не!
- господинът по история (от 5-ти клас нагоре) е с оригинални виждания, които намирам за верни, НО НЯМА ОТКЪДЕ ДА СЕ УЧИ ОСВЕН ОТ ТЕТРАДКАТА! Ако детето ви пише по-бавно, представете си какво следва - 2-ки и 3-ки. Бях се примирил че ще имаме 3 за годината по история, но на външното оценяване изкара 5. Е, нещо има сбъркано - една единица разлика я приемам, ама не може според него 3, според външното 5. Това е годишна оценка, върху ученото през цялата година.
- гопожата по география (Йорданова) е дразнеща, с непрофесионално държание и слаб учител. Едва в 7-ми клас успя със зор да влезе да се запознае с родителите на един конкретен клас. Не успя да ги научи на нищо, а предметът и е толкова приятен!
- Бележникът да е подписан, изряден, това постоянно ни се повтаряше, имах чувството че няма никакво значение колко знае детето, важното е бележника да е подписан. Разбирам, че сигурно ги натискат от РИО-то, но де да имаха такива изисквания и към собствената си работа.
- за парите споменах че по важност са някъде около първото място. Добре, ясно че без пари трудно става нещо, но като каже Кирязова задължителна ексурзия ме влудяваше. Няма искам-не искам, чудех се как да отказвам, детето ми не ги харесваше.
- математиците са негласно с предимство и като цяло училището гледа да тях да ги бута. Ами ако детето не е математик? Отделно, че за да стане добър математик, училището не предлагаше нещо специално. Родителите да се грижат.
- недостатъчно използване на новите технологии, а по някои предмети може да се използват. Скучните уроци ставаха съвсем безинтересни.
- посотоянен недостиг на технически пособия по природните науки
- затруднено общуване с ръководството на училището, които приемаха посочването на конкретни проблеми като заяждане.

Много черно ли стана?
+ малък книжарски щанд в училището, ако някой е забравил химикалка, линия, гума, тетрадка, може светкавично да компенсира липсата му.
+ г-жа Китанова (БЕЛ 5-7 клас) - може-би най добрият учител, който имах щастието да познавам, а и децата мислят така. Супер подход както към децата, така и към родителите. Как ми се иска да има повече такива учители.
+ г-н Станков (физика) - но той ще си тръгва.
+ лекар в училището

Като тегля чертата - да бяхме намерили нещо по-добро.

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 22:52 от Nova_Moda

# 51
  • София
  • Мнения: 1 847
И къде ще го намериш това по-добро?
Сериозно питам не се заяждам. Много често съм си мислила къде щяха да учат децата ми, ако не беше това училище и още не съм намерила отговор. Чета тук от 2005 г. няма такова нещо като перфектно училище. Да не говорим, че страшно много неща са им спестени, като знам какво става по другите училища.
Освен това едно е да се препоръчва учител, друго - училище. При второто трябва да се гледа малко по-глобално. Има неща, които не ми харесват, но все още смятам училището за най-доброто от 1 до 7 клас.

В момента първи и втори клас започват училище от 9 часа, трети - седми от 8 часа.

# 52
  • Мнения: 19
Естествено, че няма перфектно училище.
Но училища в които тоалетните не миришат постоянно има.
Ресурсен учител в 107-мо все оше няма, доколкото знам. На други места има
Дори тази година видях директор да се изтъпани пред всички и да каже "В нашето училище имаме нулева толерантност към насилието. Няма извинение ако ученик удари друг ученик. Няма той първи ми каза, той първи започна.". Само че не в 107-мо.
В 107-мо детето по различни пъти ми се е връщало с голямо охлузване от падане след спъване от друг в класната стая, с леко кървяща дупка в челото от острие на химикалка, накуцващо от ритник в глезена в междучасието, с разпорена раница, заекващо от стрес, неискащо да говори за унижения, преживени през деня - и това изглежда не правеше впечатление на никого. Когато отидохме двамата родители да помолим класната (1-4 клас) за малко повече внимание да гледа какво става и поне ако може да не си драскат по дрехите, че едно яке е 50 лв, тя ни отвърна "Той ви е намерил слабото място" - в смисъл симулира, изкарва се жертва.
Знам, че моята история не е масовата, едва ли ще се случи и на вас. И все пак - имайте си едно наум. Отначало нещата вървят добре и училището изглежда добре. Но когато се появят проблемите (дай Боже, да ги нямате) тогава се разбира колко струва еди-кое-си училище.

# 53
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Така - не за първи път и аз ще се изкажа негативно. Голямото ми дете до 4 клас беше при госпожа Маринова, адмирации към нея. Невероятен преподавател и човек. Детето ми беше плахо и свито, намери подход към него. В 5 клас настана драма. Дете, което до 4 клас беше блестящ ученик изведнъж тръгна назад. Винаги е обичала математиката, тогава реши, че е ужасна наука. Това се случи за един срок. За госпожа Китанова и аз мога да кажа само хубави неща. С господина по история нямахме проблеми, детето ми обича историята, но отчитам факта, че ММ е с афинитет към тази наука и много разказва и обяснява. Относно тоалетните - потвърждавам, в 6 клас имахме сериозен сблъсък с ръководството по този въпрос. Родителите не се изслушват за нищо, виновни са по подразбиране. При опит да обясним същността на проблема бяхме нападнати ( слловесно). Важи принципа - има ли проблем мълчиш, иначе детето ти бива нарочено. Математиката и преподавателите по математика са издигнати в култ, останалите предподаватели са пълнеж и тяхната дума не се чува.
 Малкото ми дете беше при предподавател, който си позволяваше да ги нарича малки идиотчета, изродчета и т.н. Отваряше им прозорците насред зима, защото били бациларници и трябвало да влиза въздух. Оказа се, че в първи клас на 3 класа има двама преподаватели следобяд ( не можелли да си позволят още един). ?????? И те обикалят от стая в стая да ги наглеждат. Детето ми беше в клас с 5 момичета и 17 момчета. Нали се сещате какво става в стаята в момента, в който видят гърба на преподавателя? Имаше бой, имаше медицински, имаше пукнати глави. Моето се оказа с дупка от молив на врата. Оплакахме се и устно и писмено, но нище не се промени, изкараха така цяла година. Просто ни обясниха, че проблема е в нашите деца, а не в липсата на постоянен надзор.

# 54
  • Мнения: 819
Nova_Moda,това което пишете вече не е актуално.Моля да не заблуждавате аудиторията!!!
Детето ми в момента е 7 клас и от тази година:
-Всички класове започват в 8ч,защото училището е едносменно и това е нова наредба на МОН.
-Г-жа Йорданова по география вече не преподава.Имат прекрасна нова госпожа Попова.
-Г-жа Китанова не е единствения добър учител по БЕЛ.Изключителен професионалист е и г-жа Чолакова.
-Преходът 4-5 клас навсякъде е труден,родителят също трябва психически да подготви детето.
-За г-н по история мога само адмирации да дам.При молба той дава разработените си уроци на мейл,така че не е проблем ако детето записва много бавно.
-Темпото в 7 клас е високо,защото училището държи на реномето си.През последните години 107-мо успя да се нареди сред първите 10 софийски училища с най-високи резултати от НВО.Не познавам седмокласник,който  досега да се е претоварил или психясал.
-Тоалетните са достатъчно чисти,разбира се не като в МОЛ.
-Математиката е на достатъчно високо ниво,за да ходят децата по национални състезания и да се представят повече от добре.
Аз съм повече от доволна от 107-мо!

# 55
  • Мнения: 19
Единственото, с което заблуждавам е, че започват в 7:30. Допреди 4 месеца поне беше така.
Показателно е, че са преминали към 8:00 след новата наредба на МОН, но 10 години директорката не чу гласа ни на родители, ни на деца. Затова, чисто практическата ми препоръка е, ако имате проблеми, не чакайте твърде много от ръководствто. Пишете или класният ръководител (ако проблема позволява той да го реши), или на РИО, или на МОН.
Ако е удобно, може ли да кажете, мисля че ще е от полза за всички:
- в тоалетните влизахте ли скоро? Аз влизах преди една седмица. Чисто, но мирише. Пак спестяват от дезифектант. Естествено, че не е мол. Но щом така и така чистят, не може ли поне една лъжица препарат да поставят?
- учителите още ли пушат на ъгъла на 10 метра от главния вход пред погледите на всички влизащи и излизащи?
- още ли не можете да видите контролните работи на детето си, за да знаете поне къде да наблегнете, а не при по-слаба оценка да се чудите защо така. Едно време предложих, като не искат да ги дават за в къщи, децата да снимат с телефона си контролното и поне снимка на контролното да видим. Не се прие. От учителите.
Училището изкарва високи оценки по НВО, понеже децата с високите оценки ходят на частни уроци. Нямам нищо против високите оценки - моето изкара над 5,30 по математика в 7 клас (след допълнителни занимания) и се радвам. Но ако наистина училището беше с високо ниво - и тези без уроците щяха да изкарват поне 5.00. Няма случай на дете без допълнителни уроци (може и от родителите му, не казвам че трябва да се плаща) да е изкарало над 5.
И последният въпрос не е към Вас, но понеже четат и други, да попитам тях:
- Защо последният отчет на настоятелството е от 2012 г.? Сега коя година сме?

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 17:07 от Nova_Moda

# 56
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Mnogodetna mama, високи резултати??? По какво? В класа на дъщеря ми 26 от 26 ходеха на уроци по МАТ. Според вас ако нивото е толкова високо дали всички щяха да ходят? Децата от стария клас на малкото ми дете в момента са в 6 клас. Вече има такива, които от сега ходят на уроци. Пак казвам високите резултати се дължат на амбициозни деца и родители.
За училище, което е с разширено изучаване на математика дали е допустимо училище като 145 ОУ , което грам няма амбиции за са по-по-най в тази област да са с по-добри резултати по МАТ на матурите след 7 клас? А за матурите след 4, там вече е на 40 място в София.
 Записах детето си там преди 9 години по препоръки на приятели. Училището е било хубаво, но бавно запада. След кошмара с малкото вече съм ужасена.

# 57
  • Мнения: 43
Личното ми мнение е, че основното за успеха е на едно училище е подбора на деца (и родители, защото децата са огледало на родителите). Преди години амбициозни родители висяха по цели нощи, за да запишат децата си в 107мо. Тези същите амбициозни родители имаха и амбициозни деца, които ако видят, че не се справят, наваксват с повече учене и частни уроци.
От няколко години е налице точкова система за прием, която ще доведе (и вече води) до логичния спад в нивото. Ако се приемат само децата от квартала, няма как да се постигнат големи резултати. Резултатите се там, където има подбор.
Не зависи само от учителите, даже много малко зависи от тях. Ако пред учителя седят родители, които казват "защо мъчите децата с домашни", той какво може да направи. Резултатите на децата зависят 90% от родителите, особено в началните класове.
Високи резултати - голям наплив - добър подбор на деца - високи резултати от подбраните деца : и кръгът се затваря. Това важи за всички училища.
Не намирам нищо лошо в амбициозните родители. Аз лично бих избрала училище именно с амбициозни родители и деца, в което се учи. 107мо все още е такова училище.

# 58
  • Мнения: 19
Няма как хем да приема по точки за местоживеене, хем всички родители да са амбициозни. Конкуренцията е вътрешноквартална с останалите няколко в района.
В този смисъл за мен е надценено.

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 19:29 от Nova_Moda

# 59
  • Мнения: 43
Добре  Laughing, аз бих заключила, че това е училището, в което няма подбор (изпит) и което показва много добри резултати, въпреки това.

145то е Сдружение Шилер, нали? Не сравнявайте училища, в които има изпит още на входа на първи клас, с такива, в които няма. Просто не са съпоставими.

# 60
  • София
  • Мнения: 1 847
Кое е това училище, в което децата не ходят на уроци в 7 клас? Дори в СМГ, най-доброто училище в София, ходят на уроци по БЕЛ.

# 61
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Кое е това училище, в което децата не ходят на уроци в 7 клас? Дори в СМГ, най-доброто училище в София, ходят на уроци по БЕЛ.



 В училище, където няма амбиции на деца и родители не ходят всички. Съответно резултатите са по-ниски. И за не знам кой път казвам, високите резултати в това училище се дължат на децата и родителите, а не на учителите.

# 62
  • Мнения: 819
И все пак,искам да кажа,че лично моят седмокласник не ходи и няма да ходи на курсове по математика.Достатъчно добър е техният учител,за да ги подготви за НВО.Към това като прибавям и 4-те допълнителни часа в школата,където се занимават със състезателна математика,излиза че съм спестила доста пари за подготовка.Да,школата е платена,но цената е ниска в сравнение с курсовете за подготовка на седмокласници.Записала съм детето на курс по БЕЛ не защото няма да изкара оценка над 5:00,а защото той желае да продължи в училище с висок бал,а часовете по БЕЛ са недостатъчни в училище за затвърждаване на наученото.
Давам си сметка,че ако детето ми беше останало в кварталното ни училище,нямаше да има това високо ниво по математика и БЕЛ (което има сега в 107-мо) и щях да дам купища пари за извънкласна подготовка за НВО.Така че нека родители,които са се прицелили към 107-мо(в периода 5-7клас) сами да си направят изводите!

# 63
  • София
  • Мнения: 1 285
Нека да подкрепя и аз училището, от което съм доволна, без да повтарям казаното до тук.

1. Говоря за периода 5-7 клас - от голямо значение се оказва изпита за прием в 5-ти клас. Събират се мотивирани деца на мотивирани родители със сходно ниво на обучение, съответно класът върви еднакво добре, има среда, има конкуренция.

2. Детето ми е доволно от учителите си и не само от споменатите г-жа Китанова /БЕЛ/ и г-н Ботев/История/, а и от г-жа Пенева/Мат/, г-жа Владимирова /ЧП/, Музика, Изобр. изк. Тя твърди, че са строги и ги карат да учат, което и харесва.

3. В началото на 5-ти клас имахме разговор с ръководството по отношение на свободни часове, оттогава свободни не е имало.

Преди 5-6 години аз щях да съм една от "спалите" пред училището за прием в 1 клас, но така се получи по-добре. Детето изкара 1-4 клас близо до дома и само се пребори за добър клас в прогимназиален етап.

# 64
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 70
Аз ще подкрепя и потвърдя негативите посочени от Торнадо и Нова Мода.
Към тях ще добавя, всякаква-та липса на желание от страна на училищното ръководство за модернизация и някаква промяна, от взаимстване на добри практики или оптимизация на процеси.
Пълна непрозрачност за всичко което се случва в училището. (примера с бюджета на настоятелството е един от многото)
Неглижиране на проблема Агресия между децата и не взимане на адекватни мерки.
Дворът в училището съвсем не е чист, дори напротив..........и проблема не е само, че не се чисти, просто в така големия училищен двор има 2 или 3 кошове за боклук само.
Една от най-слабите страни на училището е организационно-административните.

# 65
  • Мнения: 1
Аз също ще подкрепя негативните мнения.
Това училище е прехвалено и това беше причината аз да запиша детето си там . Още през първия месец разбрах , че съм се подвела и решението ми е било грешно.
Причините да не го преместя досега са приятелите , които има в класа  и моят страх , че може да попаднем и на по-лошо място. Затова сега, всеки ден, заедно  преодоляваме проблемите в училище  и ставаме по-силни . И изобщо не говоря за ниски оценки, което  , не се залъгвайте ,  не е резултат от добра работа в училище.
Подкрепям на 100%   Торнадо , Нова мода и Demat.
Ако това е едно от най-добрите училища в София , то значи положението е много по-отчайващо отколкото мисля . Главната причина са хората , които работят с децата ни в училището , не толкова базата и т.н. Остарелите възгледи и явно нежеланието за развитие  , ги карат да определят днешните децата  и родители като лоши ,  защото са по-различни от тези преди 20-30 години. Не може да се получи диалог , което е абсурдно.  Единици от преподавателите в 107-мо училище  заслужават уважение. Това е моето мнение.

Последна редакция: сб, 25 мар 2017, 00:15 от happyshine

# 66
  • Мнения: 128
А някой дали може да сподели впечатления мнение за преподавателите на сегашния първи клас? Доволни, недоволни...?

# 67
  • Мнения: 10
А някой дали може да сподели впечатления мнение за преподавателите на сегашния първи клас? Доволни, недоволни...?
И аз се присъединявам към питането, че записването наближава Thinking

# 68
  • Мнения: 104
Моето мнение е, че трябва да се търси учител, а не училище. Резултатите от НВО също не могат да бъдат показател за висотата на едно училище. НВО е много субективно, да не кажа и нереално.
Мое близко роднинско дете с тежка форма на дислексия изкара миналата година 5,75 на бълг. език на НВО 7 клас. Само от това детенце квесторите са получили по една флашка подарък, а какво е подарила директорката - можем само да гадаем. А аз се чудех защо родителите дават луди пари за частно училище....

# 69
  • Мнения: X
Мое близко роднинско дете с тежка форма на дислексия изкара миналата година 5,75 на бълг. език на НВО 7 клас. Само от това детенце квесторите са получили по една флашка подарък, а какво е подарила директорката - можем само да гадаем. А аз се чудех защо родителите дават луди пари за частно училище....
Искаш да кажеш, че някой му е написал преразказа? А останалите деца в стаята как са реагирали?

# 70
  • Мнения: 2 710
Децата с дислексия правят матурата без други деца в стаята. Присъства ресурсен учител и времето е удължено.

# 71
  • Мнения: 48
Здравейте.
Бих искала да попитам майките на деца в 107 ОУ, дали има занималня и за децата във 2,3 и 4ти клас. Търсих в сайта на училището, но открих само информация за целодневна форма на обучение на първокласниците, за следващите класове пише -дневна. И това съответно породи питането ми Simple Smile

# 72
  • София
  • Мнения: 1 847
Целодневната форма е за 1 и 2 клас и е задължителна. В 3 и 4 клас има занималня при желание - държавна /без ограничение за местата/ или частна.

# 73
  • Мнения: 48
Целодневната форма е за 1 и 2 клас и е задължителна. В 3 и 4 клас има занималня при желание - държавна /без ограничение за местата/ или частна.
Благодаря Simple Smile

# 74
  • Мнения: 5

Благодаря за обратната връзка. А може ли повече информация, защо не го препоръчвате?

- още от втори клас сутрин започват от 7:30 което за мен е рано и е изтезание за децата. Да, транспорта е по-лесен в 7:30 отколкото в 8 или 8:30. Учителите могат да си тръгнат по-рано. Но за децата е мъчение.
- дисциплината е зле, нямам голяма база за сравнение, но самата архитектура на училището (почти винаги се използва само едното стълбище от общо 2) предполага блъсканица повече от нормалното.
- неглижиране на физическото и емоционално насилие между учениците. Като казвам физическо имам предвид съвсем буквално - късане на дрехи, раници, учебници, спъвания, ритници, пръскания и други изцепки в тоалетните.
- тоалетните миришат постоянно , а иначе ги гледам чисти - значи ги мият само с вода, а спестяват от дезифенктанти. Когато пък ги ползват, използват такива на хлорна основа, които миришат ужасно за децата и са доказани белодробно вредни. Признавам, че за 8 години положението се подобри, но недостатъчно.
- труден преход 4-5 клас. Това е може би всеобщо, но тук грам не се потрудиха да го улеснят.
- високо темпо в 6-ти и особено 7-ми клас, водещо до психични проблеми. От това, че детето не справя, изостава, крие от родителите и се измъчва. Всичко друго мога да им преглътна, но това не!
- господинът по история (от 5-ти клас нагоре) е с оригинални виждания, които намирам за верни, НО НЯМА ОТКЪДЕ ДА СЕ УЧИ ОСВЕН ОТ ТЕТРАДКАТА! Ако детето ви пише по-бавно, представете си какво следва - 2-ки и 3-ки. Бях се примирил че ще имаме 3 за годината по история, но на външното оценяване изкара 5. Е, нещо има сбъркано - една единица разлика я приемам, ама не може според него 3, според външното 5. Това е годишна оценка, върху ученото през цялата година.
- гопожата по география (Йорданова) е дразнеща, с непрофесионално държание и слаб учител. Едва в 7-ми клас успя със зор да влезе да се запознае с родителите на един конкретен клас. Не успя да ги научи на нищо, а предметът и е толкова приятен!
- Бележникът да е подписан, изряден, това постоянно ни се повтаряше, имах чувството че няма никакво значение колко знае детето, важното е бележника да е подписан. Разбирам, че сигурно ги натискат от РИО-то, но де да имаха такива изисквания и към собствената си работа.
- за парите споменах че по важност са някъде около първото място. Добре, ясно че без пари трудно става нещо, но като каже Кирязова задължителна ексурзия ме влудяваше. Няма искам-не искам, чудех се как да отказвам, детето ми не ги харесваше.
- математиците са негласно с предимство и като цяло училището гледа да тях да ги бута. Ами ако детето не е математик? Отделно, че за да стане добър математик, училището не предлагаше нещо специално. Родителите да се грижат.
- недостатъчно използване на новите технологии, а по някои предмети може да се използват. Скучните уроци ставаха съвсем безинтересни.
- посотоянен недостиг на технически пособия по природните науки
- затруднено общуване с ръководството на училището, които приемаха посочването на конкретни проблеми като заяждане.

Много черно ли стана?
+ малък книжарски щанд в училището, ако някой е забравил химикалка, линия, гума, тетрадка, може светкавично да компенсира липсата му.
+ г-жа Китанова (БЕЛ 5-7 клас) - може-би най добрият учител, който имах щастието да познавам, а и децата мислят така. Супер подход както към децата, така и към родителите. Как ми се иска да има повече такива учители.
+ г-н Станков (физика) - но той ще си тръгва.
+ лекар в училището

Като тегля чертата - да бяхме намерили нещо по-добро.
Боравите със стари факти. Wink
1. Вече училището започва в 8:00 часа, което е доста добре, предвид факта, че след 14:00 децата(особено седмокласниците) имат и други задължения. А колкото до учителите - те независимо в колко започват часовете, са в училището до 18-19 часа.
2. За чистотата на коридорите и тоалетните наистина може да се полага малко повече грижа, но положението в 107 мо е доста по-добро, отколкото в 50% от училищата в София.
3. Всъщност в седми клас от учениците не се изисква нищо особено. За деца, които са психясали от учене 4-5 часа дневно не съм чувала  Wink
4. Още в първия или втория час в 5 ти клас учителят по история пише на дъската имейл адреса си и казва на учениците, че ако имат някакъв въпрос/проблем, свързан с неговия предмет, ще им отговори до 24 часа. Така че ако детето не може да напише плана(което в общия случай става само с тези, които не внимават и не пишат), може да му пише и да получи плана до 24 часа(най-обикновено 5-6). Конторолните изискват просто детето да е учило системно и преди теста да се е напънало за 30 мин повече, колкото да преговори.
5. Госпожа Йорданова напусна преди началото на тази учебна година. Нещата, които казвате за преподаването ѝ не са верни според мен. Учениците, на които тя преподаваше изкарваха без проблем 5-6 на изпита по география, а и не съм била на родителска среща, на която тя не е присъствала. Но както и да е, от тази година по география има нова учителка - госпожа Попова, която е наистина невероятен преподавател и помага на учениците за всичко. Дъщерите ми са единодушни, че това им е любимата учителка и че именно тя е е човекът, който ги накара да заобичат географията. На мен също ми стана много симпатична като бях на родителски срещи.
6. Учителите повтарят, че искат бележникът да е подписан, тъй като ако той не е подписан или даден на класния ръководител, когато директорите го искат, то класните ръководители го отнасят.
7. НИКОЙ не бута математиците. Това, че училището спонсорира изявите им говори само добре за него. Това са деца, които са се трудили до припадък(тук вече не говорим за 4-5 те часа на ден, нужни за отлична училищна подготовка, а за поне 8-9 без абсолютно никакво преувеличение) и желаят да покажат своите способности, което ако видите правилника на училището, ще разберете, че е едно от правата на учениците.
8. Модерни технологии се използват в голяма степен. Нима презентациите не се прожектират? Или няма учители, които да преподават уроци като прожектират на дъската информация и снимки от други източници(в това отношение дъщерите ми казват, че почти всички използват модерна техника, например г-жа Владимирова(биология/човекът и природата, зависи от възрастта), г-жа Маринова(директорката, която обаче преподава и физика), г-жа Попова(география), г-жа Павлова(преподавателката по математика на 5 клас), г-н Ботев(история), г-жа Даниела Василева(химия), г-жа Евгения Василева(музика), има и още, но за тези учители дъщерите ми говорят най-много като за хора, които се възползват от модерната техника).

Ами, надявам се да съм била полезна. Wink
 

# 75
  • Мнения: 5
А някой дали може да сподели впечатления мнение за преподавателите на сегашния първи клас? Доволни, недоволни...?
Не знам кои са всички учители за бъдещия първи клас. Знам само две от тях - Албена Димитрова и Антоанета Янева. Г-жа Димитрова ще води руската паралелка и на дъщерите ми им е много симпатична. Казват, че когато е замествала се е държала много мила, обяснявала е по няколко пъти ако се налжи и така. За г-жа Янева знам, че води часове по история зип и също щерките много я хвалят като търпелива и мила

# 76
  • Мнения: X
Дали обърнахте внимание кога точно е писано мнението, което цитирате?

# 77
  • София
  • Мнения: 982
За първи клас не знам, но втори учат от 8:50 до 16:40. Не знам друго училище да започват толкова късно. За децата това е супер, тъй като успяват да се наспят. В стола готвят много добре и предлагат и следобедна закуска. Много сме доволни от обучението и следобедните занимания. Не знам някъде в София да обучават безплатно деца на компютърно програмиране на Scratch.

# 78
  • където и да е,само да не съм сама
  • Мнения: 586
Първи и втори клас от тази година започват от 8,50ч., останалите класове са от 8ч.
За 1+2 клас обучението е целодневно, като в следобедния блок е съсредоточена самоподготовката.
3+4 клас имат избор м/у държавна и частна занималня /мога да посоча + и - както за едната, така и за другата/.
Има опция и за платен английски език в рамките на училището. Часовете по него се провеждат или в обедната почивка или веднага след завършване на следобедните занимания. Като вариант за запознаване с езика и базови познания до 4 клас е много доста удобно.
За стола не мога да дам положително мнение, относно разнообразието на храната и качеството на продуктите. И двете ми деца не успяха да свикнат да се хранят там и аз приготвях ежедневно термоси с ядене. Безплатните закуски ако не са плод или зеленчук също не стават.
Другите 2 госпожи, които ще поемата 1 клас са Кирязова и Хаджийска. Мога да препоръчам всички без Кирязова /тотална незаинтересованост към учебен процес и нуждите на класа/.
Има голям избор между допълнителни платени занимания, които мога да ангажират детето до 17,30 ч.

# 79
  • София
  • Мнения: 1 035
Здравейте, има ли тук родители на деца, които кандидатстват след 4ти клас в 107мо? Знаете ли тази година колко деца ще приемат? Не се ориентирам по информацията​ от сайта.

# 80
  • Мнения: 2 687
много ми е полезна темата. благодаря на включилите се с подробности и на тези, които тепърва ще се включват!
обмислям дали след 4ти клас да кандидатсваме тук. основно защото имаше предимство за прием в НПМГ. но сега, когато такова няма, все още не съм се отказала, тъй като чувам, че е много добро. засега ни се подрежда след 4ти клас на второ място след смг. единствено съжалявам, че изобщо не ни е близо, но то и смг не е... и ако си струва, няма да се колебая  Peace

# 81
  • Мнения: 355
Мами от 107 ОУ, може ли някой да ми каже на кои математически състезания следва да се яви дете за да има шанс да бъде прието след завършен първи клас? Само състезанието "Еврика" не е достатъчно, доколкото разбирам. Трябва и СМТ, "Иван Салабашев", Олимпиада, или?

# 82
  • Мнения: 385
Мами от 107 ОУ, може ли някой да ми каже на кои математически състезания следва да се яви дете за да има шанс да бъде прието след завършен първи клас? Само състезанието "Еврика" не е достатъчно, доколкото разбирам. Трябва и СМТ, "Иван Салабашев", Олимпиада, или?
СМТ, "Иван Салабашев" и ЕК. Като за 1 клас се взимат двата най-високи резултата от трите и се дели на две (поне тази година е така, за другата не се знае..)
Но както се вижда от формулата за краен рейтинг - рейтингът от тези състезания е неколкократно по-нищожен сравнено с точките от Еврика.
Пример: Ако имате висок резултат на състезанията, но нисък/среден на Еврика - нямате шансове за прием. И обратното: нисък от състезания (заради неявяване примерно), но висок от Еврика - шансовете за прием са доста големи.
Има такъв поне един пример в тазгодишните кандидати от първи клас - ниски резултати на състезанията поради неявяване на поне две от тях, но с много висок резултат от Еврика и по всяка вероятност детето ще бъде прието.
Така че по-скоро се гответе за Еврика, другите каквото и да изкарате е все тая. Grinning

Последна редакция: вт, 11 юли 2017, 13:58 от zk_avram

# 83
  • Мнения: 355
zk_avram, много благодаря! Изключително полезно - изясниха ми се нещата. Успех от сърце желая! Simple Smile))

# 84
  • Sofia
  • Мнения: 4 493
Не знам колко деца приемат след първи клас- вероятно 1-3, но според мен шансът за прием не е толкова малък. В момента има само 15 първокласници, които имат рейтинг. Много от тях със сигурност нямат намерение да кандидастват, просто са се явили като на състезание. Малко импровизирам, но мисля, че не повече от 8-10 деца ще се борят за свободните места след първи клас.

# 85
  • Мнения: 355
Мерси, desive! Simple Smile))

# 86
  • София
  • Мнения: 982
След първи клас кандидатстват около 20 деца, от тях сериозни са не по-вече от 10. Приемат 2-3 деца. При нас преди две години, тъй като нямаше ИС за първи клас в рейтинга влизаше КМС/ВМС по избор.

# 87
  • В две мънички очи...
  • Мнения: 1 272
А откъде може да се видят задачите за Еврика? Не откривам никъде информация какви задачи се дават. Ако някой случайно знае ще се радвам да се включи с информация.

# 88
  • София
  • Мнения: 982
В този сборник има задачи от Еврика: https://www.ozone.bg/product/sbornik-zadachi-po-matematika-1-klas-zip-i-sip/

# 89
  • В две мънички очи...
  • Мнения: 1 272

Благодаря

# 90
  • Мнения: 3
Здравейте,

направих една нова тема с въпроси за 107 ОУ 2021/2022:
https://www.bg-mamma.com/?topic=1299752

ще се радвам ако някой успее да помогне.

Благодаря!

Общи условия

Активация на акаунт