Какво мислите за "Път за бебешки колички в София"

  • 6 015
  • 112
  •   1
Отговори
  • Мнения: 46 553
Попаднах на "Път за бебешки колички в София" в нета и се замислих - пътищата се ремонтират, но за тротоарите по-рядко се мисли.
Подкрепяте ли инициативата или я приемате за поредната глезотия от страна на майките? Вярвате ли, че въобще може да има реален резултат и Общината да вземе мерки?

Всъщност проблемът засяга не само тях. Имам съседка с инвалидна количка и всеки ден изтръпвам като я видя м/у колите по улицата...
Не засяга и само София, споделете какво е положението и в другите градове...

Оптимист съм, размечтах се  Simple Smile

Последна редакция: чт, 30 юли 2015, 17:01 от Не се сърди, човече

# 1
  • София
  • Мнения: 38 620
Мисля, че в последно време покрай велоалеите и метрото доста се оправиха нещата. Особено в Младост. Сега, най-после оправят и тротоарите в центъра.

# 2
  • Мнения: 1 793
Страмно е през 21 век в Европа тротоарите да изглеждат по този начин, че чак и инициатива е нужна за нещо, което е толкова нормално и близко до акъл и сърце.

В някои по-малки градове се постегнаха и по различни Европейски проекти си пооправиха поне центровете.

# 3
  • Мнения: 5 647
Инициативата е много добра и ще бъде супер, ако придобие повече публичност и се овенчае с успех. И то това ще е хубаво не само за майките с колички, ами и за инвалидни колички и трудноподвижни граждани.
Наложи ми се да гледам племенницата за 1 един, което беше свързано с излизане с количката...Е, изнервих се... Представям си какво е на майките, на които им се налага да се борят всеки ден с неравностите и паркиралите коли по тротоарите.  

# 4
  • Северозапада
  • Мнения: 5 475
Като скоро бутала количка, съм с 2 ръце да оправят тротоарите и да сложат колчета, така че да не се качват коли на тях. А също да има подстъпи на тротоарите, няма да е лошо. Някои бордюри са толкова високи, че инвалид трудно би ги преодолял сам и при най-широкия и подходящ тротоар.
Бул. Братя Бъкстон беше ремонтиран преди 2-3 години. Направиха велоалея на тротоарите. Обаче са си "оставили ръцете" проектантите  ooooh! И велоалеята, и пешеходната зона са ужасно тесни. На места между двете има колчета, които не позволяват нещо по-широко (напр. колика за близнаци) да мине нито по едната, нито по другата зона.
За това съм да оправят тротоарите и да правят повече велоалеи, но не за сметка на пешеходците.

# 5
  • София
  • Мнения: 1 576
Близо четири години минаха откакто не бутам вече бебешка количка, но това още ми е болна тема  Confused
Още при избора на количката ме влудяваше мисълта, че основният критерий за покупка е не удобството на детето, не дизайна, а здравината и високата проходимост. Накрая се озовах със скъпо, огромно и тежко возило с големи гуми и амортисьори, сякаш не живея в центъра на София, а в някое разбито гето или в дива колиба на скалист планински връх.
Та дори и с него ми беше трудно придвижването. За минаването през подлези да не говорим. А излизането на плътното платно, заради паркирали по тротоарите автомобили беше ежедневие  ooooh!

За хората в неравностойно положение направо ме боли да си мисля. Ако нямат някой як помощник, който да пренася инвалидната количка където е нужно, тези хора са като в капан Sad

Дано излезе нещо от тази инициатива, макар и да мисля, че не е първата подобна. Ясно е, че общината няма да се втурне да оправя всички тротоари, но поне част от тях да приведат в нормален вид.

# 6
  • Мнения: 10 908
Страмно е през 21 век в Европа тротоарите да изглеждат по този начин, че чак и инициатива е нужна за нещо, което е толкова нормално и близко до акъл и сърце.

В някои по-малки градове се постегнаха и по различни Европейски проекти си пооправиха поне центровете.
Peace

Има огромна нужда от направата на тротоари, оправянето на наличните и прекратяването на ползването им за паркинг. Дори и само последното да оправят, ще се освободи доста място за ходене.


За това съм да оправят тротоарите и да правят повече велоалеи, но не за сметка на пешеходците.
Абсолютно. На моменти имам чувството, че велоалеите са по-важни от тротоарите  ooooh! И да не ме разбере някой погрешно, приветствам горещо направата им, но не за сметка на тротоарите.
 

# 7
  • София
  • Мнения: 8 664
Подкрепям я.
Наистина, проблемът не засяга само майките с колички.Аз мога да си вдигна количката, но инвалидът не може.Както е проблем и за възрастни хора, които едва ходят и могат да се пребият из щръкналите плочки, разните шахти.
Майките са принудени да излизат на уличните платна, за да минат, а така рискуват много .
Рампите са безполезни в повечето случаи, имам 3 колички(като само една е достатъчно лека, за да я вдигам) и на нито една гумите и не стават за тях.
Само в подлеза на Румънското посолство успявам да мина по направената рампа и то с най-леката количка, другите пак не стават.
Живея в Изток и уж се води един от хубавите квартали, но по улици не отстъпва на родния ми Люлин.

# 8
  • Мнения: 629
Добра инициатива, но за да се случат нещата, първо трябва да осигурят достатъчен брой места за паркиране, след това полицията да си върши работата и да премахва незаконно паркиралите автомобили, които са навсякъде. Тротоарите са разбити и неизползваеми заради автомобилите, които са паркирани...

# 9
  • Мнения: 1 404
Оправят се тротоарите, по големите булеварди. В малките квартални улички си е направо ад. Да ходиш е опасно, какво остава да преминеш с количка (не ми се мисли за такава с близнаци).
Истината е, че никой не мисли за обикновените хора, оправят и лъсват някой и друг голям булевард, режат едни лентички и прибират едни евро пари. Толкова.
Тук сме на максимата помогни си сам, за да ти помогне и Господ. Дано има ефект от кампанията, лично аз ще се включа.

# 10
  • Мнения: 4 841
Мисля, че е време да спрем да мислим на парче и от една инициатива до друга. Не е редно интересите на собствениците на автомобили, на пешеходците, на майките с колички, на хората в неравностойно положение, на велосипедистите, и т.н. и т.н. да се разминават и дори "бият" помежду си.
Редно е да се изправим всички заедно, и да изискаме цялостно преизграждане на градската среда, в която да има място за всички.
Това е правилният подход, според мен, а не да се настройваме едни срещу други.

# 11
  • Мнения: 46 553
BirdsFlu  Peace

Близо четири години минаха откакто не бутам вече бебешка количка, но това още ми е болна тема  Confused...

И аз бях позабравила, докато не купихме тротинетка. Така си седи, на много малко места може да се кара  Tired

В интерес на истината тротоарите точно около нас са сравнително прилични, но няма преходници и се получават подобни недоразумения. Представете си един човек с инвалидна количка как през няколко метра трябва да прескача бордюри.

# 12
  • Мнения: 629
В нашия квартал такива екстри като тротоари няма, а сега имаше и някакви ремонти на ТЕЦ-а и така хубаво разкопаха и след това "преасфалтираха", че трябва да се движиш с наколенки за всеки случай.
Добре, че живеем в относително спокоен квартал и няма толкова движение.

# 13
  • Мнения: 2 237
Много ми хареса какво е написала BirdsFlu!

Срамота е докъде сме стигнали заради ежедневните трудности, с които се сблъскваме непрекъснато. Няма само майка, само шофьор, само пешеходец. Трябва да се подкрепяме взаимно и уважаваме нуждите си, защото сме в даден момент в една от всички ситуации. Как може за такива елементарни неща да трябва да вдигаме шум, за да имаме минимум надежда, че ще ни обърнат внимание. Ето инициатива в София, столица на страната, за едни тротоари. Направо... Държава ли сме или разграден двор, егати. Няма ли някой от управляващите, който да се почувства малко отговорен и достатъчно мотивиран, за да реши поне мъничко от този проблем! I have a dream...

Инициативата в никакъв случай не е глезотия.
Тротоарите са отвратителни, дори опасни с дупки, накъсани решетки на ями, самотни парчета бетон... Или въобще ги няма.

# 14
  • Мнения: 629
Лошото е, че се правят тротоари само на оживени места, а малките квартали.....стоят с настилка от началото на века.
На доста места в нашия квартал се виждат паветата от едно време, поне да ги бяха оставили, че са по-издържливи.
Дори и да искам, не мога да ползвам тротоар, защото на повечето места го няма, а на останалите е с дупки....опасно е да се движиш по улиците.
Смятам, че тротоарът не е прищявка, а нещо елементарно.
Да не говорим, че след всеки строеж на сграда остава разкопано завинаги.

# 15
  • София
  • Мнения: 1 576
Нищо не се прави и по оживените места. "Дондуков", поне в крайната му част, не е пипан от години и тротоарът е в ужасно състояние, не по-различно от това на малките улички крайните квартали.

# 16
  • Мнения: 537
Страмно е през 21 век в Европа тротоарите да изглеждат по този начин, че чак и инициатива е нужна за нещо, което е толкова нормално и близко до акъл и сърце.

В някои по-малки градове се постегнаха и по различни Европейски проекти си пооправиха поне центровете.


Ще ти кажа защо е така, ти, ако искаш, ми вярвай, ако не - твой проблем!

Това не е във всички малки градове, а в онези, където кметовете бяха/са от БСП и НДСВ или пък големи родолюбци на родния край.

В моя град  Берковица, предишният ни кмет Милчо Доцов направи тротоарите по центъра и по - надолу  равни, красиви и модерни. Станаха достъпни за майки с колички и инвалиди. 2004 возех племенницата си по хубави тротоари и бях спокойна, мечтаех си всички градове да имат кмет като нашия.  Милчо доцов беше от НДСВ, после май беше независим. Направи много за града - махна старите и изпочупени тротоарни плочки, смени ги с нови и модерни, тротоарите по центъра бяха заравнени, разшири градския шадраван, направи го голям и красив, с много трева, храсти, дървета и лампи около него,  откриха се детски центрове и детски площадки.  Сегашната сметица уж му продължава делото, но слага ужасни тротоари надолу по "Александровска"   централната улица), които са като таралежи,  имат идутинки и не стават за колички, за нищо! Човека, който поддържаше шадравана почина, сметицата не му намери заместник! На пътя за моето училище махнаха колчетата с оградите и сега лумпените, каращи като ненормални, могат да се забият в тротоар, пълен с деца! Искам да кажа, че прехвалените ГЕРБ не вършат никаква работа. Не и качествено.  Бясна съм, въпрос на време е на мястото да стане трагедия.  Всичко, градено с мисъл, се разрушава. Чудо голямо, че обновила парка, след като градът се напълни с бездомни агресивни псета, които преди ги нямаше.
Гласувайте си пак за ГЕРБ, вярвайте на захаросани и нереални приказки. Грижата за хората се доказва не с думи, а с дела!
София и по - зле ще става!
Не ме поучавайте и не ми размахвайте пръст! Сама виждам кои наистина ги е грижа за града ми и кои просто харчат градските пари по чужбински екскурзии! Naughty

# 17
  • Мнения: 4 954
Аз живея в Лозенец, района около Семинарията. Количката вероятно ще бъде украшение на коридора ми. Под нас е разбит чакъл, който в момента след дъжда се е превърнал в кал, тротоари няма, защото всички си паркират колите по тях, понякога до степен да застрашават движението, защото спират и на самите завои и блокират видимостта. И не е вярно, че нямало места за паркиране. Има, но или не ни се ходи, или не ни се плаща. Градският транспорт (поне автобусите и трамваите, които минават тук) не е направен за колички, така че без собствен автомобил е малко трудно да стигнеш където и да е с бебе. Но това всичко ни е известно и не мисля, че инициативата ще помогне.
Доколкото знам на запад, а вече и в България, има и друга инициатива. Обяснявали са ми, че има специално приложение, където инвалиди отбелязват доколко е проходимо и достъпно дадено място или институция. Отново се качват снимки към картата за доказателствен материал и коментари. Така получаваш полезна информация не само къде не можеш да ходиш, но и къде можеш да ходиш.  И отново привличаш вниманието на обществеността към проблема с тротоарите и инфраструктурата. Примерно, на мен би ми било супер полезно да разбера къде ще мога да ползвам количката си из Лозенец (освен в коридора си) и дали имам маршрут, колкото и да е обиколен, от нас до избрания педиатър, по който да мога да мина, когато таткото не е на разположение с колата.

# 18
  • Мнения: 478
Мисля, че е време да спрем да мислим на парче и от една инициатива до друга. Не е редно интересите на собствениците на автомобили, на пешеходците, на майките с колички, на хората в неравностойно положение, на велосипедистите, и т.н. и т.н. да се разминават и дори "бият" помежду си.
Редно е да се изправим всички заедно, и да изискаме цялостно преизграждане на градската среда, в която да има място за всички.
Това е правилният подход, според мен, а не да се настройваме едни срещу други.



Ако трябва ще го цитирам навсякъде във всички теми вече.

Аз нямам малки деца, нито съм инвалид, но едва ходя понякога на такива места.
Видях и добре направени тротоари, значи може.

# 19
  • Мнения: 148
Гледам, че основно се говори за София, но не можах да се въздържа.От Пловдив съм.Тук в момента тече изграждане на велоалеи в целия град...Страхотно начинание.Проекта трябва да се завърши октомври.Колкото и да гледам позитивно на нещата, не мога да си затворя очите за порутените тротоари, които бяха ремонтирани преди 2-3 години, разбира се с нашите данъци.Не искам да бъда черногледа, но си мисля, че след тези велоалеи тротоарите ще си останат  в това състояние. За бутането на количка не искам да коментирам...Все пак в момента се ремонтира.Въпреки това не одобрявам поради ремонтна дейност тротоар да седи недостъпен със седмици(говоря за района, в който живея).За няколко дена да, но седмици...Както и да е,надявам се да не са похарчени на вятъра тези пари, а да се получи нещо хубаво.

# 20
  • Мнения: 478
Ами за навсякъде всъщност иде реч, просто инициативата е на софийски майки явно. Сблъскали се с трудността, да снимат и сигнализират.

# 21
  • София
  • Мнения: 8 664
Полина, пак си баеш твоята песен  ooooh!
 
Аз успявам да премина повечето препядствия, но като запецна на някой подлез и край.
Живея 1 спирка над спирката на Плиска. Тукашния подлез има пътека за колела, но тази на Плиска няма. Рампа има, както казах-3 колички, нито една не става.
Ако искам да отида до Шипченски проход в Гео Милев, а след това да седна да хапна във Фреди-то тръгвам по нашия подлез, върша си работата на Шипченски, след което ми се налага да се върна пак до нашата спирка и от там-връщане в същата посока до Фреди.
Щеше да е хубаво да мога да си спестя едни 20 минути, като просто мина през подлеза на Плиска, но единствения ми шанс е да си нося количката.
Да не казвам колко пъти асансьорите на метрото са били развалени.
Първият ми опит беше, докато все още живеехме в Младост. От Младост 2, зима, сняг...опаковам бебето, количката, мен. Тупур, тупур 20 минути до метрото...развален асансьора. Трябваше да се върна, да се разопаковаме, да сложа ергораницата и отново до там, за да мога да стигна до родителите си в Люлин.
 
Пътувах си напоследък с най-леката количка с градски транспорт. Качвам си я на ръце сама, по-трудно ми е да я сваля, но все някой ми помага. Само, че не съм пътувала от 3 седмици, след като един шофьор на тролей щеше да ми смачка детето с вратире. Вижда, че съм слязла, но свалям нещо-затваря вратата. Усеща явно, че не може да се затвори и натиска упорито копчето, вратата се удря, удря в количката. Аз не знам ръцете си ли пазя, количката ли диздърпам. Хората се развикаха да спре, та успяха да ми я подадат.
Количката е лятна, шансът да я свие, да смачка детето не е малък.
Най-добре май да си седя вкъщи и да пазарувам онлайн, ще ми идват на свиждания.

# 22
  • Мнения: 940
Хора,все пак живеем в България!! Simple Smile

# 23
  • Мнения: 478
Това причина ли е, да не искаме нещата да са ок?

# 24
  • Мнения: 6
Мисля, че адекватното премахване на колите от тротоарите е достатъчно.

# 25
  • Мнения: 940
Ами всеки иска да е ОК,да му е спокоен живота,както на запад и да не се дразни с такива неща,но НЕ става в нашата държава!И аз всяка сутрин ходя пеш на работа и ме дразнят колите спрени по тротоарите,където е мястото на пешеходците да ходят,а не по пътя,но няма това е манталитета ни! Simple Smile

# 26
  • Мнения: 46 553
Ирайн, когато моето беше малко и возех в количка въобще нямаше асансьори в метрото, а улеите бяха с ограничител и не всички гуми влизаха. Много ми е странно защо не ги оставят отворени от едната страна newsm78 това е евтино и удобно решение за всеки подлез, включително резервен вариант за тези, които имат асансьор.
На мен ми пришиха един каиш на лятната количка и я носех на рамо през подлезите  Tired жалко че 11 г. по-късно положението е същото.

polina, а защо и в Монтана е така като скоро не е имал кмет от тези партии  Wink

Хора,все пак живеем в България!! Simple Smile

Е и? Много неща се промениха, не виждам защо да не се променят и други Peace

# 27
  • Мнения: 940
И какво се е променило? Simple Smile

# 28
  • Мнения: 478
Ами всеки иска да е ОК,да му е спокоен живота,както на запад и да не се дразни с такива неща,но НЕ става в нашата държава!И аз всяка сутрин ходя пеш на работа и ме дразнят колите спрени по тротоарите,където е мястото на пешеходците да ходят,а не по пътя,но няма това е манталитета ни! Simple Smile

Сигнализира ли? Подай сигнал във вашата община. Да тръгнат да поглобяват малко и там.
Или само си мрънкаш.
Пред нас, пак казвам, или другаде го написах-спираха на тротоара. Три пъти минаха и глобяваха наред-с акт на предното стъкло (по сигнал). За три пъти глобяване, към момента нито един не си позволява да качи гума на тротоара, всички са чинно подредени по улицата.

# 29
  • Мнения: 46 553
И какво се е променило? Simple Smile

Едва ли ще ми стигне цял ден да изброявам, но ето малко:
Повечето пътища, по които минавам нямат нищо общо с тези от преди 10-15 г., в които вече водата си беше проправила път, например.
Зелените площи около блоковете се косят редовно и почистват.
Обновиха се всички училища и детски градини. Децата ни вече не са в съборетини.
На доста места има асансьори за хората, които не могат да слизат по стълби.
Всички нови или реновирани обществени сгради са с осигурен достъп под различна форма.
И т.н.

# 30
  • Мнения: 940
Ами да сигнализирам,ами те са много,сигурно около 100 коли и повече мога да преброя!

Ами сигурно това е само в София,защото в Плевен не е така,ела да видиш нашите градинки около блоковете,дори и пликчета с боклук ще намериш,на някой не му се е ходило да си изхвърли боклука! Simple Smile хахаха

# 31
  • Мнения: 478
Ами да сигнализирам,ами те са много,сигурно около 100 коли и повече мога да преброя!

Ами сигурно това е само в София,защото в Плевен не е така,ела да видиш нашите градинки около блоковете,дори и пликчета с боклук ще намериш,на някой не му се е ходило да си изхвърли боклука! Simple Smile хахаха

Потрудете се де. 100 били, чудесно-100 глоби ще има значи. Защо мислиш, че в Плевен колите по тротоарите са повече от тези в София? Сигурно това, сигурно онова-не си пробвал-не знаеш.

# 32
  • Мнения: 46 553
Ами сигурно това е само в София,защото в Плевен не е така,ела да видиш нашите градинки около блоковете,дори и пликчета с боклук ще намериш,на някой не му се е ходило да си изхвърли боклука! Simple Smile хахаха

Не само в София. Но фактор е и местното управление. Има и градове като Плевен, да (плевенска снаха съм и знам за какво става дума).

Но пък едва ли си стоите само там, трябва да сте видели, че в другите градове има промяна и вместо да обяснявате как е нормално това да намерите начин да промените нещата.

# 33
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
V момента съм си в БГ  Grinning
и ми е някакъв кошмар придвижването с количката с малкия  Crazy

Тротоарите са разбити  Crazy отвсякъде
и причината за това е масово паркиращите коли по тях  ooooh!
Често ми се случва да излезна с количката на платното  ooooh!  за да заобиколя паркираната кола  Sad
Метрото е супер удобно НО ! релсите за колички са направени кретенски  Rolling Eyes

Спомних си с по-големия как почти 2 години си стоях в квартала  Laughing
само при изкл. обстоятелства се наемах да се ръгна с количката до ценъра или някоя друга софийска дестинация  Mr. Green 

* изкл ползването на кола в случая 

# 34
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
Спопред мен трябва да се сложат навсякъде бибуни от страни на тротоарите за да не могат да се паркират коли  Crossing Arms
Това за мен е решението !


п.п. ама като се замисля много е вероятно да ги  изпотрошат.

# 35
  • Мнения: 12 672
Метрото е супер удобно НО ! релсите за колички са направени кретенски  Rolling Eyes

Катеря аз количката по стълбите и един чичко ме гледа - Защо не използвате релсите? Брех, как не съм се сетила.
На много места в центъра сложиха колчета.

# 36
  • Мнения: 46 553
Не ги трошат по принцип, има места и с циментови топки, има и с колчета, но много избирателно слагат... Предполагам по желание на сградите, които са при тях. А точно те ги ползват за спиране, така че си мълчат  Mr. Green
Но определено не е добре да се спира, не само заради неудобството при минаване, но и защото може да блъснат човек при маневра.

# 37
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120

На много места в центъра сложиха колчета.
За центъра да  Grinning
но по кварталите тротоарите са си паркови места  Mr. Green

# 38
  • Мнения: 629
Най-добре е вместо тротоар ( плочки) да положат асфалт: излиза по-евтино, а е и по-равно за детски и инвалидни колички.
А като се замисля как се справят инвалидите, айде количката поне има кой да я вдигне ...

# 39
  • Мнения: 12 672
А като се замисля как се справят инвалидите, айде количката поне има кой да я вдигне ...

Всеки път, когато забия с количката, си мисля за това. Направени рампи проформа, да се отчетат, а по тях изобщо не може да се мине.

# 40
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
Имам чуството че тук нарочно вс. е направено така , за да не виждаме инвалидите  Confused  Rolling Eyes

На вън хората в неравностойно положение имат достъп НАВСЯКЪДЕ  Peace нормална гледка са  Hug
а тук ако успеят да  излезнат от 'дупчицата си '   ги гледаме като изкопаеми и децата ги 'сочат' с пръстче  Rolling Eyes

# 41
  • Мнения: 12 672
Това беше политиката на социализма - при нас инвалиди няма. 

# 42
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
Това беше политиката на социализма - при нас инвалиди няма. 
добре де ,  нали сега е друга политиката  Sunglasses
Промяна особенна няма  Sunglasses

# 43
  • Мнения: 9 865
Подкрепям инициативата.
Количка се надявам да бутам някой ден, засега не бутам, но съм пешеходец и като такъв съм се нагледала на какви ли не ужасии, освен традиционните разбити тротоари, липсващи такива, обърнати (законно или не) на паркинг, също и завзети от бурени и храсталаци, ама огромни. Такива са тротоарите по Симеоновското шосе, по което ежеднвено се движат майки с колички (Витоша е населен изключително с млади семейства), а скоростите на колите са умопомрачаващи, но поради огромен храсталак и тесен тротоар, си принуден да излезеш на шосето... със все количка, че и допълнително дете, водено за ръка...
Същите тези тесни тротоари се ползват за нерегламентиран паркинг на камиони, бусове и коли... А ние притичваме като някакви партизани, с надеждата някой да не ни направи на кайма... Опитвала съм се да подавам сигнали, никакъв резултат.

# 44
  • Мнения: 46 553
Като се замисля точно от колчетата трябва да се тръгне, защото една от причините за състоянието на бордюрите и тротоарите е именно всекидневното тъпчене с коли по тях. Дори да ги ремонтират, ако не се спре достъпа на автомобили пак ще станат в това състояние.

# 45
  • Мнения: 629
Другият основен проблем е, че полицията не си върши работата с неправилно паркиралите автомобили.
Работя в Младост 4, ами няма такава глупост: освен, че няма тротоари, автомобилите са паркирали върху т.нар велоалея и като изрично е указано със знак, че паркирането там е забранено. Заради неправилно паркирани автомобили освен, че няма достатъчно пространство да ползваш съответната лента, липсват и тротоари. Тук не става въпрос за инвестиция в нови настилки, а съвестен контрол.
Не е като да няма полицията, стоят си в някоя пресечка да спрат някой за някакво "нарушение

# 46
  • Мнения: 46 553
Така е, никакъв контрол. Пустия навик, че трябва да се спре баш пред мястото, на което отиват. Ако минат 5 метра ще им се счупят краката. Изключения са местата, на които наистина няма къде, но на другите си има, просто е малко  по-далеч.

# 47
  • Мнения: 12 672
Или пък трябва да си платиш.

# 48
  • Мнения: 629
Така е, никакъв контрол. Пустия навик, че трябва да се спре баш пред мястото, на което отиват. Ако минат 5 метра ще им се счупят краката. Изключения са местата, на които наистина няма къде, но на другите си има, просто е малко  по-далеч.

Решението е строене на паркинзи, ликвидирането на автомобили, които не се използват ( имахме един такъв стоя пред блока 4 години и накрая го махнаха от Общината), строг контрол за неправилно паркирали и нови тротоари - оградени с колчета, защото българинът не разбира, че  тротоарът е за пешеходци.

# 49
  • Мнения: 629
Или пък трябва да си платиш.

Според мен паркингът трябва да бъде платен или пък да има специално обособено място за безплатен паркинг, ако има достатъчно място.
Има квартали, в които паркирането не е проблем, но има и такива, които са доста пренаселени и там задължително трябва да се построят платени паркинзи.

# 50
  • Мнения: 4 954
Не, българинът разбира, че тротоарът е за пешеходци, но обича колата си и собствения си комфорт повече от "другите". Няма съзнанието, че не трябва да създава неудобство на останалите.

# 51
  • Мнения: 12 672
А чужденецът един разбран, сам се сеща за всичко. Такива заграждения съм виждала в чужбина и такива глоби налагат, че няма и да си помислиш да паркираш.

# 52
  • Мнения: 629
Не, българинът разбира, че тротоарът е за пешеходци, но обича колата си и собствения си комфорт повече от "другите". Няма съзнанието, че не трябва да създава неудобство на останалите.

Аз също съм шофьор и никога не съм си позволявала неправилно паркиране, просто не мога.
Налага ми се да пътувам с автомобил до работа, защото нямам удобен транспорт и понякога съм паркирала и на километър от работното място.
Доста пъти съм ставала свидетел как майките с колички трябва да рискуват и да тикат количките по асфалта, но и там има затруднения, защото има паркирали коли, които трябва да заобиколят....

# 53
  • Мнения: 46 553
Да, никаква разлика няма м/у чужденец и българин, просто като имаш ограничение - колчета или нещо друго, и си принуден да не го правиш.

Или пък трябва да си платиш.

Дам  Laughing

Решението е строене на паркинзи, ликвидирането на автомобили, които не се използват ( имахме един такъв стоя пред блока 4 години и накрая го махнаха от Общината), строг контрол за неправилно паркирали и нови тротоари - оградени с колчета, защото българинът не разбира, че  тротоарът е за пешеходци.

 Peace
Но и да има достатъчно, пак ще искат да спрат точно пред входа. Имаме си няколко такива съседи. Може да има 5 места пред съседния вход, но не, ще спре напряко точно пред входа. Навик. Същото и с тротоарите, харесват си местенце и все там. Ако минат да глобят ще видиш как бързо ще намерят къде да спрат следващия път.

# 54
  • Мнения: 4 954
Не е така, НСЧ. Пример от моя любим квартал с еднопосочни улици. Принципно не можеш да очакваш да има полицай на всеки ъгъл или пък камери. Масово се влиза в насрещното, за да минем на пряко. И ако се засекат две коли този, който е в нарушение бибитка  Laughing Това къде ще го видиш в други държави? Т.е. ако си в ситуация, в която не очакваш санкция, защото няма кой да те санкционира, разчиташ на морал. А не може да имаме полицаи на всеки ъгъл.

# 55
  • Мнения: 10 908
Така е, никакъв контрол. Пустия навик, че трябва да се спре баш пред мястото, на което отиват. Ако минат 5 метра ще им се счупят краката. Изключения са местата, на които наистина няма къде, но на другите си има, просто е малко  по-далеч.
E, как, доста народ се опитва и в магазина да влезе с колата, ама пусто входът не е достатъчно широк, та затова пред входа спира. А паркинг-слънце наоколо празен, че и безплатен.

Не е до възпитание или култура, а до солени глоби и невъзможност да се спира по тротоарите. Ама няма кой да налага законите.

# 56
  • Мнения: 4 954
Добре де, само защото биха ви глобили ли не спирате по тротоарите? Щото ние не. И колчета да няма, и полицай да няма, и глоба да няма, не бих.

# 57
  • Мнения: 10 908
Не, не спираме по тротоарите по друга причина, ама това не е ситуация, в която трябва да се разчита на съвест.
И не става въпрос да има полицай на всеки ъгъл, но ако достатъчно често и съвестно се пишат актове и се събират глобите и т.н. полека лека всеки ще се научи.
Нали не си мислим, че англичаните не спират при червена линия например, заради съвестта си?
Една солена глоба ще държи влага на всеки, при втора освен пари и друга санкция и съм сигурна, че повечко ще почнат да внимават, къде спират и как карат. Ама няма ни желание ни кой да го направи.

# 58
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
А чужденецът един разбран, сам се сеща за всичко. Такива заграждения съм виждала в чужбина и такива глоби налагат, че няма и да си помислиш да паркираш.

Na мен ми вдигнаха колата само защото с едото колело бях минала в лентата/паркомястото  за инвалиди (бяха направили снимка)  Simple Smile
пред кооперацията ни. Няма да ви казвам каква бе глобата за да си взема колата  Crazy
Сега вече не паркирам до инвалидни места  Laughing

# 59
  • Мнения: 21 550


Решението е строене на паркинзи,

  Паркинги, паркинги. Нали не си Плевнелиев?

# 60
  • Мнения: 629


Решението е строене на паркинзи,

  Паркинги, паркинги. Нали не си Плевнелиев?

Така де, паркинги ( моя грешка).

А относно манталитет и  съвест.... според мен трябва да се заложи на солените глоби.
Народът трябва да се превъзпита, ако чакаме на всеки един да му светне лампичката кое е правилни и кое не....

# 61
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
Добре де, само защото биха ви глобили ли не спирате по тротоарите? Щото ние не. И колчета да няма, и полицай да няма, и глоба да няма, не бих.
Скрит текст:
Не ти вярвам ама ич  Mr. Green

Да , понякога наистина няма къде да спреш или си много далече от там където си се запътил или кофти атмосверни условия и т.н. и да ,  законите  т.е. глобите ме спират при такива обстоятелства там  където живея  Grinning

Последна редакция: пт, 31 юли 2015, 12:59 от Desss

# 62
  • Мнения: 537
Ирайн, когато моето беше малко и возех в количка въобще нямаше асансьори в метрото, а улеите бяха с ограничител и не всички гуми влизаха. Много ми е странно защо не ги оставят отворени от едната страна newsm78 това е евтино и удобно решение за всеки подлез, включително резервен вариант за тези, които имат асансьор.
На мен ми пришиха един каиш на лятната количка и я носех на рамо през подлезите  Tired жалко че 11 г. по-късно положението е същото.

polina, а защо и в Монтана е така като скоро не е имал кмет от тези партии  Wink

Хора,все пак живеем в България!! Simple Smile

Е и? Много неща се промениха, не виждам защо да не се променят и други Peace


Човече, вие имате страхотен кмет, но той не е от ГЕРБ. Peace Не се засягай сега, но до 2006 някъде градът изглеждаше ужасно,, приличаше на бостанско плашило в сравнение с моя град. Модернизира го,  то тротоари, то модерни заведения, то вериги магазини.......... От 2006 ходим редовно в Монтана, защото сестра ми работи там, допреди да имат кола с зет ми, ние я взимахме и имам наблюдения за града. Единствено не ми хареса, че кмета отказа отново да приеме турнето на "Пайнер". Sad Cry


Обаче като гледам Фандъчката какво направи със София и ми се реве  Cry няма детски площадки, няма дръвчета, паркове, София е една строителна площадка а метрото отгоре ми бърка в очите, развалиха се хубавите гледки там.
А пък нашата сметица видя сметката на един завод, пък за стадиона след наводнението не искам да мисля. Сто на сто ще го загрози. Confused Sad Cry

# 63
  • Мнения: 12 672
Единствено не ми хареса, че кмета отказа отново да приеме турнето на "Пайнер". Sad Cry

 а метрото отгоре ми бърка в очите, развалиха се хубавите гледки там.


Ужас! Отиде културният живот на града.

Ами виж метрото отдолу и как се стига от Младост до Люлин за 20  минути.

# 64
  • Мнения: 478
Метрото е загрозило? Crazy
В София тази година се озеленява, коси се, ремонтира се усилено. Просто има много места за ремонт.

# 65
  • Мнения: 629
Единствено не ми хареса, че кмета отказа отново да приеме турнето на "Пайнер". Sad Cry

 а метрото отгоре ми бърка в очите, развалиха се хубавите гледки там.


Ужас! Отиде културният живот на града.

Ами виж метрото отдолу и как се стига от Младост до Люлин за 20  минути.

Щеше да е лошо да приеме турне на Пайнер. Абе или се бъркам, ама не слушат ли само циганите тази чалга!! ( малко офтопик).

# 66
  • Мнения: 12 672
И Полина. Напоследък ни окултурява и нас с аватарите си .

# 67
  • Мнения: 30 802
Аз съм спирала върху тротоар. Година и нещо - никакъв проблем, после изведнъж се активизираха в определени улички и за няколко дни глобиха половин Пловдив.

Но още ми стои дилемата: дали да спирам изцяло на платното или по този начин още повече задръствам града, защото стеснявам уличката, но пък ако кача 50 сантиметра на тротоара, ще има оптимално място и за коли, и за хора. Просто цялостният дизайн е недомислен. В някои случаи спирането с 2 гуми на тротоара е по-умният ход от шофьорска гледна точка, а говоря за широк тротоар, от който остава 1.50 метра за ходене.

# 68
  • Мнения: 537
Единствено не ми хареса, че кмета отказа отново да приеме турнето на "Пайнер". Sad Cry

 а метрото отгоре ми бърка в очите, развалиха се хубавите гледки там.


Ужас! Отиде културният живот на града.

Ами виж метрото отдолу и как се стига от Младост до Люлин за 20  минути.

Метро в София не съм ползвала никога. Само градски транспорт или кола. Наскоро бях в София, трафика е ужас! Май ви трябват регулировчици.

# 69
  • Мнения: 46 553
Човече, вие имате страхотен кмет, но той не е от ГЕРБ. :peace...

Нищо не съм казала за ГЕРБ, честно казано даже не знам от коя партия е, знам само, че не е БСП, това имах предвид  Peace

За София не съм съгласна, много е зелено и детските площадки се умножават и модернизират  Peace

Скрит текст:
Не разбрах кой е отказал концерта на Пайнер, но дано са повече такива  Laughing

# 70
  • София
  • Мнения: 4 548
Полина, ти явно не знаеш какво е да се регулира софийския трафик с регулировчик. Ако почнеш да ползваш метрото, няма да те бърка трафика Mr. Green Хлад и във влакчето и в станциите, разчет на времето за пътуване с грешка не повече от 3-4 минути, няма миризливи персони, защото трудно се прониква без билет. Такива ми ти екстри. И за да не ти нарушава толкова  естетиката на изгледа, само един пример: преди Младост - Люлин -час и половина или както му викаха "с преспиване в центъра". Сега:20-25 мин.

# 71
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
Метрото е загрозило? Crazy
В София тази година се озеленява, коси се, ремонтира се усилено. Просто има много места за ремонт.

В София е вечният ремонт  Mr. Green

# 72
  • Мнения: 537
Метрото е загрозило? Crazy
В София тази година се озеленява, коси се, ремонтира се усилено. Просто има много места за ремонт.

В София е вечният ремонт  Mr. Green



И децата нямат къде да играят. Хубаво, много хубаво.

# 73
  • Мнения: 10 908
Метрото е загрозило? Crazy
В София тази година се озеленява, коси се, ремонтира се усилено. Просто има много места за ремонт.

В София е вечният ремонт  Mr. Green


Мда, най обичам като оправят нещо и след няколко месеца разбият всичко по друг повод. Пари да се усвояват е важно....

# 74
  • Мнения: 12 672
Метрото е загрозило? Crazy
В София тази година се озеленява, коси се, ремонтира се усилено. Просто има много места за ремонт.

В София е вечният ремонт  Mr. Green



И децата нямат къде да играят. Хубаво, много хубаво.

Къде да играят , като половин България се изнесе в София.

# 75
  • Мнения: 46 553
И децата нямат къде да играят. Хубаво, много хубаво.

Ти колко деца си отгледала в София? Специално пък от площадки не можем да се оплачем. Не само има нови, ами и старите редовно ги боядисват и поддържат.

Именно тези положителни промени ми дават надежда, че и положението с тротоарите не е невъзможно да се промени.

# 76
  • Мнения: 12 672
Благодарение на Фандъкова Южният парк стана приказка.  И дори има тоалетна за колички  Laughing

# 77
  • София
  • Мнения: 3 824
Не, българинът разбира, че тротоарът е за пешеходци, но обича колата си и собствения си комфорт повече от "другите". Няма съзнанието, че не трябва да създава неудобство на останалите.
Винаги има нахални и обобщенията са грешни. Просто трябват глоби, които да научат нахалниците, че има правила.

Иначе не мога да подкрепя тази инициатива, защото тя не трябва да е отделна. Честно казано за мен много по-голям проблем е това, че инвалидите в колички не могат да излязат от къщи. Също и това, че няма изградена инфраструктура за колоездачи. Когато тези неща се уредят и се изгради инфраструктура удобна за всички, тогава и майките с колички ще могат да се движат безпроблемно.

Няма да забравя, когато за първи път заведох детето в чужбина как ме попита "Мамо, защо тук има толкова много болни и инвалиди?" И после - как да ги възпитаваме да се гордеят с родината си? Аз всъщност хич не държа хич да е горд българин.

# 78
  • срещу двата комина :)))
  • Мнения: 3 340
подкрепям определено, съвсем прясна бутаща количка съм, все още съм в провинцията, но скоро се прибирам в София и не ми се мисли ... Нарочно си търсих лека количка, защото знам какво е положението по улиците и въпреки това съм сигурна, че пак ще се изненадам неприятно ... Метрото ми е единствен избор за нормално придвижване до центъра, но тези подлези ...

# 79
  • Мнения: 12 672
Метрото ти е най-малката грижа, има асансьори.

# 80
  • срещу двата комина :)))
  • Мнения: 3 340
Метрото ти е най-малката грижа, има асансьори.

не и по моите спирки, от старите са  Laughing

# 81
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Горещо подкрепям инициативата като (не толкова отдавна) бутала двойна количка, за която пък е съвсем трудно минаването по улици, подлези, през врати и т.н. Офроуд кола също не е лошо да имаш в София, но офроуд количка си е направо задължително. Според мен производителите на колички трябва да измислят специален модел количка за София, ама да е много офроуд.  Mr. Green Освен това работя с деца с увреждания и искам да ви кажа, че да си инвалид в София е близко до средновековно мъчение. Не знам защо повече хора не съдят общината. Това е дискриминация от най-долен вид - към най-слабите -  децата и инвалидите.  #Cussing out

# 82
  • София
  • Мнения: 4 548
Триколесните колички всъщност трябва да са моделите за офроуд. Навремето аз като бутах бебешката каляска в БГ имаше само с 4 колела. В един каталог на Ферино (правят туристическа екипировка) видях триколка точно за планински пътечки - нещо като нашите тротоари. В последствие ги пуснаха масово.

# 83
  • Мнения: 12 672
От друга страна, трябва да е лека, защото понякога се налага да я нарамиш.

# 84
  • София
  • Мнения: 8 664
Метрото ти е най-малката грижа, има асансьори.

не и по моите спирки, от старите са  Laughing

Има на всяка метростанция, но са обикновено само на единия вход.Понякога се налага да пресичаш, да обикаляш, за да слезеш с асансьор.
Няма да ви казвам какви преходи правя, за да сляза в метрото ако съм при Руската църква или на отсрещния тротоар.Обикновено не си правя труда, а карам до станцията на Стадиона.
На Сердика , за да стигна до Витошка правя големи маневри   Laughing
Едната е от къум Катедралата....затова минавам през тунела за другата станция, там с асансьора се качвам при ЦУМ и отивам до Диндуков, за да пресека.От там пресичам при Двореца и вече по улиците успявам да стигна Витоша.
Или се прекачвам на метрото и и слизам на площада пред НДК.
Само време да имаш  Laughing

# 85
  • София
  • Мнения: 4 548
На Жолио-Кюри няма асансьор, но пък има рампа. познайте на кой вход на подлеза, обаче. Този посредата на булеварда Shocked hahaha

# 86
  • София
  • Мнения: 8 664
Има асансьор, аз живея наблизо и редовно го ползвам.
От едната страна има серпентина или там, както му викат, а на отсрещната(има градинка, в близкия блок кафенета и месарница) е асансьорът.

# 87
  • София
  • Мнения: 4 548
Има асансьор, аз живея наблизо и редовно го ползвам.
От едната страна има серпентина или там, както му викат, а на отсрещната(има градинка, в близкия блок кафенета и месарница) е асансьорът.
Явно добре са го скрили Mr. Green

# 88
  • срещу двата комина :)))
  • Мнения: 3 340
аз ползвам Вардар, освен да пообиколя всички входове и да видя какво е положението  Joy

# 89
  • София
  • Мнения: 8 664
Еми, да...малко скришно е сложен  Laughing
Въпреки, че явно го намират някои, защото в повечето случаи виждам здрави прави бабички да се возят в него, явно не знаят какво значат знаците за инвалиди и бебешки колички.

# 90
  • Мнения: 10 908
От всички станции, които съм ползвала, само на Сердика е било ужас.
Не знам на Вардар как е обаче.  Simple Smile

# 91
  • София
  • Мнения: 2 145
Триколесните колички всъщност трябва да са моделите за офроуд. Навремето аз като бутах бебешката каляска в БГ имаше само с 4 колела. В един каталог на Ферино (правят туристическа екипировка) видях триколка точно за планински пътечки - нещо като нашите тротоари. В последствие ги пуснаха масово.
Аз бутам триколка и определено не ми е офроуд приложима. Ужасно непрактична е за нашите улици и тротоари. Постоянно ми се случва предното колело да потъне в някоя дупка и се получава много весела картинка, ако съм се забързала - аха да връхлетя върху количката и детето. Още по-готино е, ако попадането в дупката се случи при слизане или качване на тротоара. При четириколка дори и да заседне някое от колелата, можеш да избуташ на другите 3.

# 92
  • Мнения: 1 674
Аз също имам офроуд триколка, която е бутана по всякакви настилки - пясък, сняг, лед, павета... Ползвам я с второ дете (понякога я товаря и с две деца наведнъж). С големи, помпащи се гуми, които уж возят меко и уж минават лесно по всякакви препятствия. От количката си съм доволна, от тротоарите - не. Подкрепям инициативата, но не вярвам, че нещо ще се промени.

# 93
  • София
  • Мнения: 62 595
То да бяха само бебешките колички! За нормалните пешеходци няма път, няма нормална среда за придвижване, какво остава за количките! На Сердика точно откъм Борис стълбите на подлеза са толкова стръмни, че страх да те хване пеша да ги минаваш. Обаче има две релси. Баси, кой луд ще мине оттам с количка! А идиотските билбордове насред тротоарите са поредната тъпотия, гарнирана с криволичеща велоалея. Мислех, че аз съм тъпа, ама се успокоявам, че имало и по-тъпи от мен.

# 94
  • София
  • Мнения: 3 824
Ами цялата тази инициатива (ако наистина съществува) меко казано не е добре формулирана. Какво значи "изграждане на път за бебешки колички" без да се помисли за цялостна инфраструктура, която да е удобна за инвалиди, пешеходци, колоездачи? Как си го представяте изграждането на този идеален път на фона на останалото?

Последна редакция: пн, 03 авг 2015, 09:16 от Елл

# 95
  • София
  • Мнения: 62 595
е, как да е, както става обичайно - една или повече новоизлюпени майки-активистки-журналистки или каквото ще да е там от някоя организация, които трябва да измислят кампания за изхарчването на едни пари по някоя комуникационна стратегия! Хем си чешат самолюбието. На мен ми се вижда абсолютно несериозна работа.

# 96
  • Мнения: 12 672
На Сердика точно откъм Борис стълбите на подлеза са толкова стръмни, че страх да те хване пеша да ги минаваш. Обаче има две релси. Баси, кой луд ще мине оттам с количка!

Точно там живееше моето внуче.  Излизам с асансьора от другата страна и обикалям половин София. Защото там и пеша няма как да пресечеш.

# 97
  • Мнения: 46 553
Какво значи "изграждане на път за бебешки колички" без да се помисли за цялостна инфраструктура, която да е удобна за инвалиди, пешеходци, колоездачи? Как си го представяте изграждането на този идеален път на фона на останалото?

Значи, че инициативата тръгва от хора с детски колички. Едното не изключва другото.
Самите те в репортажите говорят и за инвалиди и т.н. Естествено че става дума за цялостната инфраструктура.

# 98
  • София
  • Мнения: 38 620
Гледам за Сердика/Борис си говорите. А на асансьора качвали ли сте се? Аз лично имам лека клаустрофобия и изпаднах в шок, като без да искам престанах да натискам бутона и спрях по средата. То и да го натискаш се движи като на погребение.

# 99
  • София
  • Мнения: 8 664
И аз имам лош опит с тези стълби на Сердика.
Падала съм като ученичка по стълбите в метрото, имах комоцио.
По принцип съм си спъната и много съм падала, та зимата едва слизам по стъпалата на метрото, държа се за парапета и 10 минути не ми мърдат.
Бутала съм триколка, аз лично не се справям. С това единствено колело веднага се забивам някъде или цялата количка се поклаща.
Моята зимна е като танк, тежка е, но зимата в Младост се движех по непочистения лед идеално.
Но съм се усъвършенствала, бяхме на 8-и етаж, наложи ми се веднъж да я сваля и кача пеша по стълбите  Crazy От тогава всичко ми се вижда песен.

# 100
  • София
  • Мнения: 3 824
Какво значи "изграждане на път за бебешки колички" без да се помисли за цялостна инфраструктура, която да е удобна за инвалиди, пешеходци, колоездачи? Как си го представяте изграждането на този идеален път на фона на останалото?

Значи, че инициативата тръгва от хора с детски колички. Едното не изключва другото.
Самите те в репортажите говорят и за инвалиди и т.н. Естествено че става дума за цялостната инфраструктура.

Значи трябва да се смени името. Така звучи несериозно и по нищо не се разбира, че става въпрос за цялостна инфраструктура.

# 101
  • Мнения: 2 674
От сдружението не могат ли да се хванат и да почнат самостоятелно да ремонтират. То не е същото като да плямпаш по цял ден във фейсбук и да щракаш снимки на разбитите улици. Иначе не виждам полза от съществуването им, освен кафе с приятелки и социална ангажираност без реални действия.

Но е забавно да се види състоянието на столицата. Води до прекръстване няколко пъти дори и при атеисти. Mr. Green


 Mr. GreenТе преди да почнат да се разхождат с колички, не им ли е правило впечатление състоянието на тротоарите?

Ще дам само още една идея, за да не се наложи на някоя да роди още веднъж, за да схване и да и светне крушката -кученцата, бездомните кученца. И това е сериозен проблем. Сдружение по този повод може да си организират. И попътен вятър на всичките инициативи...

Последна редакция: пн, 03 авг 2015, 14:28 от Цонна

# 102
  • Мнения: 30 802
Аз пък се чудя каква е тая необходимост да ходиш навсякъде с детето в количка. То на него след около час му става дискомфортно.

Сега гледам децата на около годинка- майките им хубаво са ги научили да си седят на дупетата, не ги вадят ей така за упражнение. После се чудят защо прохождат късно- ми от много возене.

Иначе самоделните тротоарни скосявания вършат добра работа.

# 103
  • София
  • Мнения: 38 620
М, да - има нещо положително в потрошените улици - по едно време ти писва с количката и го караш да ходи. Подозирам обаче, че много скоро ще станем като западняците - с големи деца по количките.

# 104
  • София
  • Мнения: 8 664
На година-година и нещо някои деца не могат да ходят уверено и дълго.
Не всички прохождат на 8 месеца, както обичат да се хвалят около мен.
Та поне на някои им е нужно да закарат детето до даденото място с количка.
Аз го нося и с ергономична раница, щях да падна веднъж с него, когато плочката под крака ми се обърна.
Та и с краката си да ходиш, пак може да се пребиеш някъде.

# 105
  • Мнения: 30 802
Да де, ама всеки квартал има всичко за бебе на възраст за количка: имаш някакъв парк или градинка, магазин, кафенета, магазинчета за детски дрехи. Кое точно ще те кара да прекосиш целия град?

# 106
  • София
  • Мнения: 8 664
Аз срещам затруднения и в самия квартал  Rolling Eyes
Иначе, родителите и сестра ми живеят на другия край на града. Сестра ми е с малко дете, скоро и с второ бебе. Дали аз ще ходя или тя...
Налага ми се редовно да купувам подаръци, дрехи...за тази цел предпочитам в някой голям магазин със всякакви магазини.Нямаме до блока, трябва да пътувам с градски транспорт или пеша. 
Другата алтернатива, която явно е по-удобна на обществото, е да си седя вкъщи и да ходя само до градинката отпред.

# 107
  • Мнения: 478
Когато аз бутах количка, затруднението ми беше още от входната врата-докато стигна до кварталната градинка-все по улицата се налагаше. Отделно, че децата ми проходиха все след годинка, на година и половина не ходеха "нормално", стабилни бяха чак на почти 2. Въобще не става въпрос да прекосяваш града с количка, а нещата опираха до просто отиване до магазин, аптека или градинка. То трудно се ходи от възрастен в разбити плочки, кал, коли и какво ли не, какво остава от нестабилно, едва проходило дете.

# 108
  • Мнения: 12 672
Mr. GreenТе преди да почнат да се разхождат с колички, не им ли е правило впечатление състоянието на тротоарите?

Правеше ми , но съвсем друго е.  Пеша все ще минеш, ще прескочиш.

# 109
  • Мнения: 46 553
От сдружението не могат ли да се хванат и да почнат самостоятелно да ремонтират. То не е същото като да плямпаш по цял ден във фейсбук и да щракаш снимки на разбитите улици. Иначе не виждам полза от съществуването им, освен кафе с приятелки и социална ангажираност без реални действия...

Сигурно могат. В крайна сметка можем и магистралите да си оправим, и от кучетата да се отървем, и престъпниците да изколим и т.н.
Но си мислех, че живеем в по-цивилизовано време и данъците се вместват някъде.

# 110
  • Мнения: 2 674
Да, в джобовете на управляващите. Тия къщи във Бояна от кой джоб са сторени? Но не затова е темата.


Да разведрим минорното настроение. Mr. Green Колега ме пита ти в кой град живееш в Булгаристан, хубаво ли е там? Казвам му аз, че съм от Фердинанд и той цък-цък и намира клипче в ютуб. Щях да умра от срам.


https://m.youtube.com/watch?v=LnVPoe_tjwo

Наложи се да ме успокоява след видяното. Викаха линейка и ми ляха куршум. Mr. Green

Последна редакция: пн, 03 авг 2015, 17:48 от Цонна

# 111
  • Мнения: 2 674
Как да изчезне разрухата: Безценно ноу-хау!

2:15

https://m.youtube.com/watch?v=FunnGLUL7S8

# 112
  • София
  • Мнения: 3 824
E защо не даде линк към точно време, че да не търсим точно 2:15
https://youtu.be/FunnGLUL7S8?t=132

Общи условия

Активация на акаунт