Има ли групови логопедични терапии за малки деца?

  • 1 794
  • 14
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 4 883
От една седмица идва логопед вкъщи. Проблема е в това, че Бобо не иска да изпълнява нищо от това, което логопедката го кара, бяга от стаята и даже ме пита непрекъснато кога ще си ходи "тая петка". Незная какъв е начина тези посещения да имат нужния ефект, и колкото и меркантилно да ви звучи- иска ми се парите, които даваме, да имат някакво оправдание в лицето на положителен резултат за самото дете.
Искам да ви попитам има ли някъде място, където се провеждат групови логопедични занимания с деца на такава възраст?! Търсих доста, звънях на няколко места, но ми отговарят, че трябва индивидуално обучение, защото груповите терапии били само за заекващи деца.
Сигурна съм, че ако е заедно с други деца, синът ми ще приеме нещата по-различно- по-скоро като игра отколкото като задължение, както е в момента, и нещата ще тръгнат бавно, но сигурно напред. Самата логопедка ми каза, че няма смисъл да го давам в логопедична детска градина на тоя етап, защото там ще подражава на другите деца, които също имат говорни дефекти, и той ще прибави към собствения си неправилен говор техния такъв.
Молбата ми е  знаете ли  къде мога да го запиша на групова логопедична терапия и да го водя два пъти седмично да речем. Мерси.

Последна редакция: нд, 14 май 2006, 23:11 от gabiplus

# 1
  • София
  • Мнения: 4 412
Преди време си спомням, че логопедите бяха страшно против груповите занимания и може би имат право. Обаче аз си мисля, че логопедката трябва да го предразположи, може би в рамките на 3-5 занятия трябва да спечели доверието му (и тези занятия да са нещо като опознавателни). Не знам дали съм права, но когато ходим с Дара на прегледи и някой доктор каже "съблечете пациентката..." ми става хем смешно, хем страно... Защото едно дете не може да има респект от лекар или друго лице.
Защо не го запишеш в държавна детска градина. В нашия район има логопед, който ходи по градините в района и работи 30 мин. индивидуално с децата. Можеш да го попиташ за допълнителни платени занятия.

# 2
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
има групови заниамния за деца на тази възраст в държавните логопедични градини и групи. Може би има и в частните логопедични центрове или може би могат да сформират временна специална група.
По въпроса за истинската групова терапия искам да кажа - ние я прилагаме, когато:
  • трябва да се формира партньорство с повече от 1 лице
  • се подготвят децата за училище
  • когато се работи изключително върху комуникативните възможности на децата, а не върху развитието на речта
аз лично не бих препоръчала групова терапия при деца, при които нямат формирано подражание и при които се налагат сензорни стимилации за формиране на подражание и партньорство, защото няма да е ефективна. В тези случаи е добре да има друг вид групова ерапия - например музикотерапия, арт терапия.
А има и нещо друго - аз също много дълго време ходех в къщите на децата, но там детето е "господар на положението". Много е трудно да накараш детето да ти партнира или да се подчини на твоите правила, ако си на негова територия.
Може би вашият логопед просто трябва да смени тактиката и като начало просто да си поиграе с детео, да направят контакт и полека-лека да започне да въвежда терапевтичните неща, които трябва newsm78

# 3
  • София
  • Мнения: 9 826
Габи,аз като неспециалист мога да ти кажа как протекоха нещата при нас.При първото ни посещение при логопед Буби се държа напълно неадекватно-викаше,не искаше нито една от играчките ,които и се предлагаха,плака много.Аз се притесних.Така минаха7-8 посещения при логопеда.След това постепенно детето свикна,с логопеда,а и тя с него.Сега ако видиш какъв кеф е като тръгнем натам,да не говорим,че като свърши заниманието тя не иска да си тръгва и винаги плаче.Успех!

# 4
  • Мнения: 3 537
Когато моята ходеше на логопед ,аз я водех в дома на логопеда и след 40 минути отивах да я взема.Тогава логопеда ми показваше какво са правили,какво да правим в къщи.ТОЙ НЕ ИСКАШЕ РОДИТЕЛИ ДА ПРИСЪСТВАТ НА УРОЦИТЕ,ЗАЩОТО ДЕЦАТА ИЛИ СЕ ПРИТЕСНЯВАЛИ ИЛИ СЕ ГЛЕЗИЛИ.Лично от този човек имахме най-голяма полза,но замина в Испания и от другите по не бях доволна. Rolling EyesА сменихме 5-6 логопеда,но си свършиха работата и резултатите са на лице.Защо не пробвате с друг логопед? Wink

# 5
  • Мнения: 997
 Не знам как би се държал Вени вкъщи, но кагато ходихме на обследване в кабинета на логопедката, се изумих. Не присъствах през повечето време, но когато отидох да го взема, сякаш беше друго дете. Седеше си мирно на столчето и се занимаваше с някакви картинки. В къщи мога да го задържа на едно място само докато гледа Сънчо.

# 6
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Моето дете започна да ходи на логопед в логопедична детска градина има занимания за приходящи, като заниманията бяха по две или едно дете
в зависимост от решението на госпожата.  Там разполагат с играчки и това е по-различно за тях, а и той не свикна веднага в никакъв случай.
 

# 7
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
Ами Габи, зависи си от логопеда и какъв подход има към детето. Неминуемо първите 3-4 пъти, ще са почти провал, трябва да се въоръжиш с търпение. Лека полека и логопеда ще свикне с Бобо, кой ще е най-правилния начин на работа с него и Бобо ще свикне с логопеда. Сигурно си има страндартни начини за работа и задържане на вниманието на децата, но би трябвало да се пречупят през индивидуалността на всяко дете. И да, наистина при индивидуалната работа се постига най-голям ефект. Това, че работите у вас от една страна е плюс, от друга минус. Добре е, защото детето е спокойно, не се притеснява от ново място, не трябва време, за да свиква с него, не се уморява от пътуване. Лошо е, че както каза Нина се чувства на своя територия и много по-трудно "ще се пречупи" да прави нещо, което да кажем в момента не иска или не му е приятно или не му е интересно и т.н.
Мисля, че би трябвало да имаш още малко търпение и да видиш как ще се развият нещата и ако Бобо продължава да не харесва логопедката, потърсете друга... А и на възрастта на Бобо, заниманията би трябвало да ги представят под формата на игра...
Иначе в доста градини има посещения на логопед, но вие имахте проблем и с намирането на градина...

# 8
  • Мнения: 2 543
Габи, определено у дома е по-трудно да се работи с децата. Съвсем различно е когато са на друго място. А най-добре е да е на друго място и без теб. Това е от опита ми с Йоан. У дома не може да се свърши почти нищо. Заниманията ни са направо карикатура на рехабилитация.  Crazy Не че това ни отказва, де, още упорстваме!!!  Crazy И все пак, ако имате възможност, ходете вие при логопедката. Различната обстановка, новите неща... това предизвиква интереса на децата и те неволно съучастват в работата. bowuu

# 9
  • Стара Загора
  • Мнения: 386
Здравейте на всички участващи във форума!
На мен и моята дъщеря, която е почти на 5 години ни предстои да изберем логопед.
За сега съм се спряла на две жени - едната предлага да работи с детето в нейния кабинет, а другата да идва в къщи.
Тъй като моята дъщеря в къщи основно слуша музика и почти нищо друго не я интересува, мисля че посещението на логопеда в къщи / на нейна територия / няма да бъде успешно. Но всяка майка най-добре познава детето си и може да прецени кое е най-удачното за него.
Моля тези, които вече са посещавали логопед - помогнете ми!
Чувала съм, че при малки деца родителя/лите задължително присъствата на занятията. Но като чета написаното във този форум виждам, че може да стане и самостоятелно.
Как мислите, присъствието на родителя помага или пречи на работата на логопеда?
Дали само от логопеда ще зависи начина на работа с детето или аз трябва да поставя изискване задължително да присъствам на занятията?

# 10
  • София
  • Мнения: 9 826
Габи, определено у дома е по-трудно да се работи с децата. Съвсем различно е когато са на друго място. А най-добре е да е на друго място и без теб. Това е от опита ми с Йоан. У дома не може да се свърши почти нищо. Заниманията ни са направо карикатура на рехабилитация.  Crazy Не че това ни отказва, де, още упорстваме!!!  Crazy И все пак, ако имате възможност, ходете вие при логопедката. Различната обстановка, новите неща... това предизвиква интереса на децата и те неволно съучастват в работата. bowuu
При нас е абсолютно същото.Ако и аз вляза с нея се започва едно глезене,едно чудо.Все пак си зависи от детенцето !
Рени,при нас е сходно положението-без музика вкъщи тя не може.А при логопедката не се и сеща за музика,там правят къде по интересни неща.

# 11
  • Мнения: 3 537
Здравейте на всички участващи във форума!
На мен и моята дъщеря, която е почти на 5 години ни предстои да изберем логопед.
За сега съм се спряла на две жени - едната предлага да работи с детето в нейния кабинет, а другата да идва в къщи.
Тъй като моята дъщеря в къщи основно слуша музика и почти нищо друго не я интересува, мисля че посещението на логопеда в къщи / на нейна територия / няма да бъде успешно. Но всяка майка най-добре познава детето си и може да прецени кое е най-удачното за него.
Моля тези, които вече са посещавали логопед - помогнете ми!
Чувала съм, че при малки деца родителя/лите задължително присъствата на занятията. Но като чета написаното във този форум виждам, че може да стане и самостоятелно.
Как мислите, присъствието на родителя помага или пречи на работата на логопеда?
Дали само от логопеда ще зависи начина на работа с детето или аз трябва да поставя изискване задължително да присъствам на занятията?
Първият път влязох с дъщеря си,все пак  тя не познаваше логопеда и не мога да я оставя сама при непознат човек.Следващият път изобщо не влязох вътре,седнах отвън на кафето.Отначало бях против това да не присъствам на заниманията,защото си мислех че няма да работят през цялото време. EmbarassedНали знаете поговорката :Човекът взе парите и каза ще видим...Та аз си мислех че като не съм при тях  ,може да си давам парите на вятъра.Обаче като я вземах логопеда я караше да ми покаже какво са правили и си личеше че яко са се "трудили" докато ме е нямало. LaughingИ за кратко време постигнахме големи успехи.Ходихме там 3-4 пъти седмично.

# 12
  • Мнения: 212
Чувала съм, че при малки деца родителя/лите задължително присъствата на занятията. Но като чета написаното във този форум виждам, че може да стане и самостоятелно.
Как мислите, присъствието на родителя помага или пречи на работата на логопеда?
Дали само от логопеда ще зависи начина на работа с детето или аз трябва да поставя изискване задължително да присъствам на занятията?
Здравейте!
Присъствието на родителя е много важно, защото се учи на нови начини и подходи на общуване. Ролята на речта е преди всичко за общуване и целта на терапия с дете с какъвто и бил говорен проблем е да общува успешно. Това става само когато е забавно за детето и в този аспект кабинет или дома не е от такова значение. Тук е умението на логопеда да хване и предизвика интерес. И у вас и в кабинета ако сте на вълна кино и ви предложа да пресмятаме корен квадратен, ще кажете тая нещо не е в час! Затова децата протестират. Идеята е да се подават такива терапевтични неща, които сякаш те са поискали... . Децата, които се нуждаят от допълнителна подкрепа, за да се включат в общуването само ще спечелят от вашето усилие да направите вз.действието успешно, интересно и забавно. Повечето от съвременните деца предпочитат да учат в движение и едно застопоряване и задържане да седят мирни дори повече ги пресира и може да предизвика дори трайно негативни отношения към такъв род занимания.

# 13
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 530
Здравейте на всички участващи във форума!
На мен и моята дъщеря, която е почти на 5 години ни предстои да изберем логопед.
За сега съм се спряла на две жени - едната предлага да работи с детето в нейния кабинет, а другата да идва в къщи.
Тъй като моята дъщеря в къщи основно слуша музика и почти нищо друго не я интересува, мисля че посещението на логопеда в къщи / на нейна територия / няма да бъде успешно. Но всяка майка най-добре познава детето си и може да прецени кое е най-удачното за него.
Моля тези, които вече са посещавали логопед - помогнете ми!
Чувала съм, че при малки деца родителя/лите задължително присъствата на занятията. Но като чета написаното във този форум виждам, че може да стане и самостоятелно.
Как мислите, присъствието на родителя помага или пречи на работата на логопеда?
Дали само от логопеда ще зависи начина на работа с детето или аз трябва да поставя изискване задължително да присъствам на занятията?

Пробвахме с логопед в кабинет, не знам защо госпожата беше сигурна че може да работи сама с детето, резултата беше разплакано дете след 5 мин навън. Освен това принципа - "хайде сега седни на столчето и виж какво има на масичката" въобще не сработи. В кабинет детето не може да се отпусне.
По стечение на обстоятелствата, логопед от София при който бяхме ходили, имаше работа в Пловдив и мина у дома да ни види. Детето й се стори съвсем различно и по нейните думи няма нищо общо с това, което показа в кабинета й,макар че нейния подход беше много успешен и там.
Според мен у дома ще имате по-голям успех. Важен е обаче и логопеда, който ще изберете, защото малко от тях се наемат да работят с такива деца, липсва им и опит и търпение.
Пробвала ли си да използваш музиката, за да я стимулираш да говори? Аз успях да я науча да произнася доста думи правилно само по този начин, отговаря ми охотно само на въпроси, свързани с музика. Налага се да въртим цял ден "Планета", но пък има защо.

# 14
  • Мнения: 3 537
Като гледам май при всяко дете е различно и много инвидуално. newsm78

Общи условия

Активация на акаунт