"Комуникационна кампания"-що е то?

  • 4 179
  • 8
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 15 198
Имам въпрос към тези от вас, които се занимават с PR, реклама, журналистика.....
Що е то "комуникационна кампания"? Трябва ми дефиниция и разясняване на термина с думи прости Grinning Ако може-и с посочване на източника! Благодаря ви предварително!!!  bouquet

# 1
  • Мнения: 1 520
С думи прости това е информационна кампания, която има за цел да даде повече информация и гласност, повече яснота по някаква тема - нов продукт, нова услуга, кризисен или  следкризисен период. Като може да е насочена подобна кампания и към външни и към вътрешни публики. В моите разбирания е синоним с "комуникационна стратегия", за която си има строги правила при провеждането.
Това с думи прости, защото не ми се рови сега по учебниците.  Simple Smile
Примери:
 http://www.ime.bg/pr_bg/212-3.htm
http://www.mtc.government.bg/page.php?category=106&id=387 - описана стъпка по стъпка в действие
http://www.zachistabulgaria.info/aboutus.php - съвсем пресен пример, имаше и телевизионни клипове
http://www.anticorruption.bg/bg/news/events.php?event=0&id=5377&place=3, тук описаното си е комуникационна кампания
http://www.journey.bg/news/?&ntype=3&year=2004&month=7&news=3326 - от средата на страницата следва НАЦИОНАЛНА КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ ЗА ПРЕДСТАВЯНЕ И ПОЗИЦИОНИРАНЕ НА БЪЛГАРИЯ НА ЦЕЛЕВИ ПАЗАРИ ПРЕЗ 2005 ГОДИНА

Поствам ти адресите предвид, че ми е по-лесно да бъркам в нета, отколкото сега да отварям книгите.
Надявам се примерите да са ти полезни. Peace

# 2
  • София
  • Мнения: 15 198
Благодаря ти.  bouquet

Май не го написах достатъчно ясно. Трабва ми И дефиниция, И обяснение с думи прости. Ако можеш да ми дадеш и дефиниция ще те сложа в Топ 100 на любимите си форумки Grinning

Не е лесен занаятът ми, даааа..... Трябва да обяснявам що е то комуникационна кампания на съдия Mr. Green А в такива случаи първо заковаваш дефиницията, после я разясняваш.

# 3
  • Мнения: 1 520
Като дефиниция ето това намерих:
"Кампаниите за каузи, свързани с обществени, социални и здравни проблеми, са част от инструментариума на т.нар. социален маркетинг. За разлика от маркетинга, насочен към продажба на продукти и услуги, основната цел на социалния маркетинг е образоването на целевата група и постигане на промяна на поведението. Социалните кампании най-напред изграждат осведомяване, осъзнаване и разбиране на проблема, а след това насърчават промяна на поведението. Схемата на действие може да се опише като:
образоване -> осъзнаване -> създаване на нагласа / отношение -> промяна на поведението."
Автор - Ралица Жикова, МАРК Комюникейшънс.

Ето тук можеш да прочетеш цялата статия, но се иска регистрация, безплатна е: http://www.marketingavenue.net/amaterial.php?mid=53 (В архивните статии, брой 8, заглавието там е Комуникация за един по-добър свят).

А ето такива пък са възгледите на проф. Здравко Райков за целта на подобни кампании. Цитат от книгата му ПУБЛИЧНА КОМУНИКАЦИЯ (1999):
"Работата на специалистите по публична комуникация не се свежда до еднократни, единични случайни контакти с някаква публика, а до организирани в пространството и времето акции, насочени към промени в конкретни групи от публиката. Или става дума за обмислени, планирани действия, насочени към реализацията на определени цели. Независимо от специфичността на всяка конкретна комуникативна програма, реализирана с технологията на публичната комуникация – например прогнозиране на кризи и конфликти и разработване на технология за предотвратяването или овладяването им, изучаване на общественото мнение за целите на неговото формиране или модифициране и пр., публичната комуникация цели контролирана промяна в една организационно-публична система, в която основни компоненти са организацията, публиката и свързващите ги процеси на комуникация." (Неговият стил е обиколното обяснение Simple Smile )

Съответно професионално реализираната кампания задължително се съобразява с регионалните, националните и международните специфични народопсихологични характеристики.

Ето и още едно обяснение на проф. Райков, но от следваща книга "PR. ТЕХНОЛОГИЯТА НА УСПЕХА" (2003). Тук всъщност цитира примерните ситуациите, които могат да са причина за реализирането на комуникационна кампания.

"В областта на комуникацията една организация може да преследва различни цели спрямо публиките:
1.   да ги запознае с организационната си политика;
2.   да демонстрира пред тях стратегията си;
3.   да ги въведе в свои близки намерения, изпълнението на които ще отговори на конкретни техни потребности;
4.   да се наложи над конкуренцията;
5.   да възстанови добрата си репутация при опити да бъде дискредитирана и др.
    Тези цели са реално осъществими, ако организацията е разработила и целенасочено реализира във времето и пространството своя медийна политика. Необходимостта от нея се обуславя от нарастващата роля на масмедиите в живота на съвременното общество. "

# 4
  • Мнения: 9
Комуникационната кампания се осъществява с цел да се популяризира продукт,услуга и др.Тя се състой от P.R , директен маркетинг, промоции и реклама.Потърси книгите на Димитър Доганов сигурна съм, че ще са ти от полза.Дано да съм ти помогнала.

# 5
  • Мнения: 3 423
С думи прости това е информационна кампания, която има за цел да даде повече информация и гласност, повече яснота по някаква тема - нов продукт, нова услуга, кризисен или  следкризисен период...

Вcяка кaмпания е комуникационна. Но не всяка комуникационна е информационна. Да не бъркаме понятията.  Има също PR-кaмпания, медийна кaмпания и т.н. Или ще е информационна въпросната комуникационна кампания, или ще представя нов имидж, или ще изгражда нов свят, или ще актуализира досегашния имидж...  Коммуникационна е, защото някакъв продукт или услуга, или фирма, или марка, или event, или каквото и да било там трябва да се комуницира.

# 6
  • Мнения: 1 520

Вcяка кaмпания е комуникационна. Но не всяка комуникационна е информационна. Да не бъркаме понятията.  Има също PR-кaмпания, медийна кaмпания и т.н. Или ще е информационна въпросната комуникационна кампания, или ще представя нов имидж, или ще изгражда нов свят, или ще актуализира досегашния имидж...  Коммуникационна е, защото някакъв продукт или услуга, или фирма, или марка, или event, или каквото и да било там трябва да се комуницира.

Ok. Ама нали "комуницирането" пак носи информация и има за цел да информира, да представи "някакъв продукт или услуга, или фирма, или марка, или event".

И да се презастраховам- не споря, а просто подхващам диалог по темата.  Peace

# 7
  • Мнения: 3 423

Вcяка кaмпания е комуникационна. Но не всяка комуникационна е информационна. Да не бъркаме понятията.  Има също PR-кaмпания, медийна кaмпания и т.н. Или ще е информационна въпросната комуникационна кампания, или ще представя нов имидж, или ще изгражда нов свят, или ще актуализира досегашния имидж...  Коммуникационна е, защото някакъв продукт или услуга, или фирма, или марка, или event, или каквото и да било там трябва да се комуницира.

Ok. Ама нали "комуницирането" пак носи информация и има за цел да информира, да представи "някакъв продукт или услуга, или фирма, или марка, или event".

И да се презастраховам- не споря, а просто подхващам диалог по темата.  Peace

Там е работата, че невинаги информира. Понякога гради нов имидж или обгражда продукта, марката etc. с нов ореол, като не е необходимо да информира. Важното е да стигне до пипето на клиента, може чрез емоция например, не обезателно чрез информация.

# 8
  • Мнения: 1 520

Там е работата, че невинаги информира. Понякога гради нов имидж или обгражда продукта, марката etc. с нов ореол, като не е необходимо да информира. Важното е да стигне до пипето на клиента, може чрез емоция например, не обезателно чрез информация.


Съгласна.

Ражда се истината.  Hug

Общи условия

Активация на акаунт