Раждане ,майчински и документи?

  • 658
  • 6
  •   1
Отговори
  • Мнения: 111
Здравейте, ще ви бъда благодарна да ми дадете информация какви документи са нужни за раждането,при условие,че с таткото нямаме сключен брак?
И другият е какви документи са нужни да се подадат за майчински,каква е схемата? Аз съм прекъснала студентка,но доколкото знам,моя близка роди и също беше прекъснала,но си взимаше майчинските от 160лв за първата година...Май стана дълго,но са ми трудни "административните" въпроси... Simple Smileи ще се радвам някой знаещ да даде инфо!

# 1
  • Мнения: 528
1.За раждането ги интересува да ли си осигорена.  Като родиш една жена ти носи една декларация как ще запишеш детенце.Както нямате брак със таткото й казваш и тя ти дава  специална декларация. Пишеш твойте данни по лична карта и как ще се казва детето.
2.Таткото отива с неговата си лична карта при някой нотариус.Иска декларация за припознаване на детето.Ако иска разбира се детенце да е на негово име.Плаща такса от 10-20 лева.На всякъде е различно.На следващия ден ти я носи в болницата.
3.За майчинските от лекаря който ти следи бременосста искаш болничен който ти се дава 45 дена преди термина и го носиш в работата си.А ко си безработна мисля че се носише в социалните.Те ще ти ицплащат 1 година 100 помощи,а службата ти 160+детски-18 лева.Е за студунти незнам питай твойта приятелка.

# 2
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 317
При записване на бебето в родилно трябва декларация от бащата, заверена от нотариус, че припознава детето. Точен текст не мога да дам, но предполагам, че нотариусът ще му съдейства.

А ето цитат от Закона за семейни помощи за деца, който конкретизира майчинството, което се полага на неосигурени майки до навършване на 1 год. от детето им.

"Глава втора

СЕМЕЙНИ ПОМОЩИ ПРИ БРЕМЕННОСТ, РАЖДАНЕ И ЗА ОТГЛЕЖДАНЕ НА ДЕЦА


(Загл. доп. - ДВ, бр. 69 от 2004 г.)