Раждане ,майчински и документи?

  • 658
  • 6
  •   1
Отговори
  • Мнения: 111
Здравейте, ще ви бъда благодарна да ми дадете информация какви документи са нужни за раждането,при условие,че с таткото нямаме сключен брак?
И другият е какви документи са нужни да се подадат за майчински,каква е схемата? Аз съм прекъснала студентка,но доколкото знам,моя близка роди и също беше прекъснала,но си взимаше майчинските от 160лв за първата година...Май стана дълго,но са ми трудни "административните" въпроси... Simple Smileи ще се радвам някой знаещ да даде инфо!

# 1
  • Мнения: 528
1.За раждането ги интересува да ли си осигорена.  Като родиш една жена ти носи една декларация как ще запишеш детенце.Както нямате брак със таткото й казваш и тя ти дава  специална декларация. Пишеш твойте данни по лична карта и как ще се казва детето.
2.Таткото отива с неговата си лична карта при някой нотариус.Иска декларация за припознаване на детето.Ако иска разбира се детенце да е на негово име.Плаща такса от 10-20 лева.На всякъде е различно.На следващия ден ти я носи в болницата.
3.За майчинските от лекаря който ти следи бременосста искаш болничен който ти се дава 45 дена преди термина и го носиш в работата си.А ко си безработна мисля че се носише в социалните.Те ще ти ицплащат 1 година 100 помощи,а службата ти 160+детски-18 лева.Е за студунти незнам питай твойта приятелка.

# 2
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 317
При записване на бебето в родилно трябва декларация от бащата, заверена от нотариус, че припознава детето. Точен текст не мога да дам, но предполагам, че нотариусът ще му съдейства.

А ето цитат от Закона за семейни помощи за деца, който конкретизира майчинството, което се полага на неосигурени майки до навършване на 1 год. от детето им.

"Глава втора

СЕМЕЙНИ ПОМОЩИ ПРИ БРЕМЕННОСТ, РАЖДАНЕ И ЗА ОТГЛЕЖДАНЕ НА ДЕЦА


(Загл. доп. - ДВ, бр. 69 от 2004 г.)

Чл. 5а. (Нов - ДВ, бр. 69 от 2004 г., в сила от 1.07.2004 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 21 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) Бременните жени, чийто доход на член от семейството е по-нисък или равен на дохода по чл. 4 / 200 лева на член от семейството за 2006 год. /, имат право на еднократна помощ при бременност в размер, определен ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България за съответната година, но не по-малък от предходната година, когато нямат право на обезщетение за бременност и раждане по реда на Кодекса за социално осигуряване и живеят постоянно в страната.

(2) Когато бременната жена е осигурена за всички осигурени социални рискове, за всички осигурени социални рискове без трудова злополука, професионална болест и безработица или за всички осигурени социални рискове без безработица, но не получава обезщетение за бременност и раждане, поради това че няма необходимия осигурителен стаж по чл. 48а от Кодекса за социално осигуряване , еднократната помощ се изплаща в размер, определен пропорционално на броя на дните от началото на отпуска за бременност и раждане до придобиването на необходимия осигурителен стаж по чл. 48а от Кодекса за социално осигуряване, но за не повече от 45 дни.


(3) Еднократната помощ при бременност се изплаща за периода от 45 дни преди определения термин за раждане.

Чл. 6. (1) Майката има право на еднократна помощ при раждане на живо дете, независимо от доходите на семейството, когато детето не е оставено за отглеждане в специализирана институция за деца.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 21 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) Размерът на помощта по ал. 1 се определя ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България за съответната година, който не е по-малък от предходната година и се диференцира според поредността на децата, родени от майката."

Максималният доход за получаване на еднократна помощ при раждане е 200 лева на член от семейството според Закона за държвния бюджет за 2006 год.


(3) (Изм. - ДВ, бр. 21 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) При раждане на близнаци, един от които е второ дете на майката, помощта се изплаща за всяко дете близнак в размера за второ дете.


(4) При определяне поредността на децата се вземат предвид само родените от майката деца, които са живи в момента на раждането.


(5) Помощта по ал. 1 се изплаща на майката, а при невъзможност да я получи - на друг законен представител на детето.


(6) (Изм. - ДВ, бр. 21 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) Ако до навършване на 2-годишна възраст на детето се установят трайни увреждания над 50 на сто, на майката се изплаща допълнителна еднократна помощ в размер, определен ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България за съответната година, но не по-малък от предходната година."

получават се от Социални грижи след подаване на молба-декларация.

# 3
  • Мнения: 265
Аз когато раждах баткото бях судентка. Идеята е да си осигурена. Аз обаче не съм прекъсвала. Ако се водиш безработна, социалните ти плащат майчинските 1 година. Ако се запишеш към фирма ("назначат" те на работа) държава, чрез тази фирма ти плаща пак по 160 лв. самоче 2 години. Ако си взимаш майчинските от университета пак е само 1 година.
Надявам се да съм ти била полезна  Heart Eyes

# 4
  • Мнения: 111
Благодаря за отговорите!
Знам,че ,за да получаваш майчински 2 години,трябва да имаш трудов стаж 6,7 месеца преди раждането в дадената фирма или месторабота. Така ли е? Проблемът е,че сега се водя здравно-осигурена,тъй като се водя студентка,но засега не мога да продължа или презапиша .. Та се чудя дали при всички положения-дали съм студентка или не,дали съм била на трудов стаж или не,взимам тези 160 лв.? НАдявам се да не е станало сложно newsm78.

# 5
  • Мнения: 733
2.Таткото отива с неговата си лична карта при някой нотариус.Иска декларация за припознаване на детето.Ако иска разбира се детенце да е на негово име.Плаща такса от 10-20 лева.На всякъде е различно.На следващия ден ти я носи в болницата.
Таксата при нотариус е 2.50лв. Какви са тия 10-20лв егато кожудерите.

# 6
  • Мнения: 346
за да взимаш  2год.майчински по 160лв трябва да имаш 6м.трудов стаж въобще някога,ако имаш такъв е достатъчно да те назначат на работа около 2седмици преди излизането ти в болничен 45дни преди термина,след това от фирмата в която си назначена ти ги изплаща 2год.а на нея и ги плащат от нои.също ако нямаш здравни осигуровки е нужно 15м назад да си ги платиш за да можеш да родиш по здр.каса не е нужно да плащаш всичките си дължими осигуровки.трябва да отидеш в дзи банк и да поискаш сметките на нои...ако те интересуват подробности пиши ми на лични че мн дълго стана

Общи условия

Активация на акаунт