Ето на какво попаднах през Гооглето наскоро.
Национален план за развитие на биологичното земеделие в България в периода 2005–2013 г.
И един абзац, дето ме накара да се замисля...
В България търговията с биологични земеделски продукти и храни е в стадий на зараждане. Делът на реализирана българска биологична продукция на българския пазар е под 5%. Примерът на много страни с развито биологично земеделие, като Великобритания, Германия и други, показва, че около 70% от произведената продукция се реализира на вътрешен пазар. Единствените вносни сертифицирани биологични продукти, които се радват на значителни продажби и реклама, са бебешката храна на австрийската компания Hipp и биодинамичният „Сънвал“. Спорадично се рекламират и продават биологични български зеленчуци и билки. Засега някои от производителите на биологични продукти заявяват, че нямат интерес да развиват вътрешния пазар за биологична продукция поради неразбиране на важната роля на този пазар за развитието на биологичното земеделие.
Ето го и плана в HTML вариант.