Добре де, как са да обясни

  • 2 396
  • 16
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7 263
Ъгли, прави ъгли и фигури без да са учили що е перпендикулярна и успоредна права.
Еййййй бясна съм да знаете - това нашто не е образование, не е чудо.
От няколко седмици се заниваме активно вечер с баткото и косите ми вече се изправиха почти. #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire

# 1
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Хайде успокой се и кажи за какво точно става дума. Какви ъгли, какво нещо, за кой клас? newsm78

# 2
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
уф бре...  ooooh!
Писах и брисах - затри се, защото сме 1000 маймуни на АйПи-то  #Cussing out
както и да е... Whistling


Значи класната на щерката иска да имат правоъгълен 3-ъгълник в пособията си. С него мерят (налагат) ъглите. Ако съвпада с правия ъгъл, значи е правоъгълен 3-ка (или пък лъчите сключват такъв ъгъл). По-голям или по-малък от правия => тъпоъгълен или остроъгълен ъгъл.

Аз лично съм я учила как да мери ъглите с транспортир, но какво разбра тя...  newsm78
На кое издателство е математиката на Боби?

# 3
  • В офиса
  • Мнения: 4 008
Ще пробвам да ти дам съвет, пък идея нямам дали ще е успешно.
Значи, ъгъл предполагам знае кое е?
Прав ъгъл също (правоъгълникът се казва правоъгълник, защото има прави ъгли)

Покажи му визуално.
Вземаш 2 клечки и му правиш прав ъгъл. Това е ъгълът на правоъгълника, нали? Значи е прав.
После буташ едната клечка малко навън (да кажем на 135 гр). Гледай сега, вече не прилича на правоъгълник. Това е тъп ъгъл. Пробвай да се набодеш на него, да видиш, че е тъп и не боде. За това се казва тъп. После продължаваш да буташ клечката навън (160 гр). Гледай, още по-тъп стана. Тъп като галош. Толкова е тъп, че никой не може да уплаши, ако поиска да ни убоде. Накрая вече и на ъгъл няма да прилича. Хоп, правиш 180 градуса. И после обратно го изправяш. Като стигнете до правия, продължаваш в другата посока. Показваш, че остръят ъгъл боде и колкото е по-остър, толкова повече боде.
После му рисуваш фигурки и го караш да познава. Ако се затруднява, го питай дали му се струва, че ще го убоде. После го карай да рисува къде е правият ъгъл и да преценява неговият ъгъл по-голям, или по-малък е от правия.
Това със сбора от ъглите, че е 180 градуса нали не е за втори клас?

# 4
  • Мнения: 25 571
Олелееееее, този проблем го имахме в първи клас!   Stop
Според дефиницията в учебника, прав ъгъл бил този ъгъл, който съвпадал с ъгъла на триъгълника. С кой от трите обаче, не обясняваха (сигурно подробност някаква?  Mr. Green).
Това костваше 1 ден от живота на мен и мъжа ми, докато успеем да го обясним на дете, което нито е учило за равнина, нито за точка, нито за другите неща, предхождащи правия ъгъл...  ooooh!
Добре дошли в дебрите на БГ-образованието! Оттам са ми белите косми на главата, не от друго!  #Crazy

# 5
  • Мнения: 7 263
Трети клас е - имат в тетрадките и сборниците разни фигури и трябва да опишат ъглите и да познаят кои са прави. Хич и не искам за сега да го забърквам с транспортир. Обясних и за това, че трите ъгъла в един триъгълник са 180 градуса и че ако има един прав, друг прав няма как да има защото за другите остава общо 90 градуса и за остър и за тъп обясних. И като има фигура различна от триъгълник - не може да опише добре самите ъгли - да ги наименува - примерно АВС или АСВ и т.н.
Опитах да облясня и за правите които ако не се пресичат никога са успоредни, или пък ако се пресичат кога са перпендикулярни, но като го попитах след 10 минути кои са успоредни и кои перпендикулярни ......
Супер им е объркано - първо почват от прави ъгли - чак после взимат другите неща....
Математиката е на БУЛВЕСТ 2000 .............

# 6
Лени, сложи една дебела книга легнала на масата. После я "изправи" на масата - това е прав ъгъл.


# 7
  • Мнения: 1 210
Лени, сложи една дебела книга легнала на масата. После я "изправи" на масата - това е прав ъгъл.


newsm18 newsm74

Това нямаше как да се сетя.

# 8
Лени, сложи една дебела книга легнала на масата. После я "изправи" на масата - това е прав ъгъл.


newsm18 newsm74

Това нямаше как да се сетя.

Напротив, след 2 часа обяснения и картинки  Confused, и ти щеше...

# 9
  • Мнения: 3 271
Госте и тинки - супер обяснения   bouquet

Тинки, точно така помня, че аз разбрах ъглите навремето - боде/не боде - тъп/остър. Мисля, че е много подходящо.
А за реда на учене на нещата  ooooh!

# 10
  • София
  • Мнения: 18 679
Ужас Shocked Какво ме чака ooooh!
Добре де, в училище педагозите - нали за това са педагози - да обясняват такива неща по подходящ начин...Аз не си спомням нито веднъж родителите ми да са учили заедно с мен и да са ми обяснявали каквото и да било, да съм разказвалал уроци на мама и пр. странности...Всичко си разбирах в клас! Едва ли е щото съм много умна...Явно просто тогава съобразяваха материала с възрастта на децата и учителите обясняваха подробно, знам ли...Не е нормално да искаш 10-годишно дете да има понятие за равнина, успоредни прави и сбор от ъглите в триъгълника newsm78 Аз ли нещо не съм добре или образователната система изтрещЕ #Crazy

# 11
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Лени и нашия алманах е на Булвест. Не ги харесвам, ама хич  Stop

Щерката е малко по-напред от Боби...

Аз пък друго да питам. Няма ли вече да започнат да ги учат, че неизвестното е "х", а не празно квадратче  ooooh!. Омръзна ми това празно квадратче.

Щерката имаше за дом. следната задачка. Периметъра на правоъгълник е = 36см.. Едната му страна е 8см., намерете другата?

E, питам аз, как ще решат задачката, без да са учили що е то уравнение с едно неизвестно?!  Thinking И с какъв знак преминава едно събираемо или умаляемо и т.н от другата страна на равенството?

Аз й написах Pправ.=2.а+2.b и й казах да замести това, което е дадено и да търси неизвестното...
Тя гледа, мига... чуди се и т.н.  newsm78 А междудругото такива задачи имаше още в края на 2-ри клас да решава.

# 12
Ужас Shocked Какво ме чака ooooh!
Добре де, в училище педагозите - нали за това са педагози - да обясняват такива неща по подходящ начин...Аз не си спомням нито веднъж родителите ми да са учили заедно с мен и да са ми обяснявали каквото и да било, да съм разказвалал уроци на мама и пр. странности...Всичко си разбирах в клас! Едва ли е щото съм много умна...Явно просто тогава съобразяваха материала с възрастта на децата и учителите обясняваха подробно, знам ли...Не е нормално да искаш 10-годишно дете да има понятие за равнина, успоредни прави и сбор от ъглите в триъгълника newsm78 Аз ли нещо не съм добре или образователната система изтрещЕ #Crazy

Не знаеш колко си права. Доскоро мислех, че проблема с преподаването е главно от  пропуските на учителите в съответния матерал. Тази година се убедих в умишления съботаж на учебния процес от някои учители.

# 13
  • Мнения: 7 263
Ужас Shocked Какво ме чака ooooh!
Добре де, в училище педагозите - нали за това са педагози - да обясняват такива неща по подходящ начин...Аз не си спомням нито веднъж родителите ми да са учили заедно с мен и да са ми обяснявали каквото и да било, да съм разказвалал уроци на мама и пр. странности...Всичко си разбирах в клас! Едва ли е щото съм много умна...Явно просто тогава съобразяваха материала с възрастта на децата и учителите обясняваха подробно, знам ли...Не е нормално да искаш 10-годишно дете да има понятие за равнина, успоредни прави и сбор от ъглите в триъгълника newsm78 Аз ли нещо не съм добре или образователната система изтрещЕ #Crazy

Стигнала си сама до извода, нямам какво да добавя.
Образователната ни система е тотален труп - не мога да виня обаче само педагозите за това. Материала се смъква все по-надолу и по-надолу в класовете. Децата все пак имат някакъв предел на развитие и възприемане на учебния материал.
Смея да твърдя че обяснявам много добре /това е мнение на другите за мен, преди години всички новопостъпили колеги за позицията на която бях, минаваха на обучение в нашия отдел, тези които  ги обучавах аз бяха винаги в час и не са имали проблеми/. Синът ми е умно дете - но просто материала е поднесен в такава абсурдна последователност и бъркотия, че никак не се учудвам че му е трудно.


Шани, знам ли да ти кажа аз на Боби вече му обясних задачата с "х", как се решава и той си ги пише така в упражнителната тетрадка, но госпожата не им дава да пишат така в клас Thinking Thinking Thinking newsm78 newsm78 и аз не настоявам.
Просто не знам как да действам - да ти кажа честно не искам детето ми да остане неграмотно и ще продължа да запълвам празнотите колкото мога, но това не е работа. #Cussing out #Cussing out #Cussing out

п.с. Благодаря на Тинки и Госта за хубавите идеи

# 14
  • Мнения: 2 567
На моята още миналата година и казах да си ги пише с х неизвестните.  Тя реши, че може да ползва цялата азбука, та трябваше да я огранича само до a,b,c и x  Simple Smile
Госпожата и не е правила проблеми и тя така си свикна. С това празно квадратче наистина е по трудно детето да разбере за какво иде реч - как да се оформи уравнението и как да се решава.

Нашата госпожа за друго и прави забележка. Решавала била текстовите задачи с едно уравнение, а трябвало било примерно с две или три. И каква е причината.... Понеже така решавали в класа и. Или не можели с едно(според нея) или просто тя сама не се е постарала да ги накара да мислят, че може и с едно (според мене) И сега моята да я карам заради това да прави и тя така. Казах и че това няма да се получи. Щом детето може, ще го прави така и точка.

Много мразя това уеднаквяване, при което не може да се разбере кое дете в коя област по го бива и да може да продължи да се развива там. Следват си някакви модели и са като коне с капаци.
Добре, че нашата форма на обучение дава възможност за импровизации  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт