Етикеция на телефонните разговори - Казус

  • 2 023
  • 30
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 680
Представете си, че разговаряте по телефона с ваш познат. В този момент човек от стаята, в която стоите започва да ви говори нещо. Кой е редно да помолите да изчака? Според вас има ли значение йерархията на хората т.е. ако единият е шеф, съпруг/а, съвсем непознат, много близък.... Въобще имате ли ваши приоритети за подобна ситуация, има ли универсално правило?

# 1
  • Мнения: 2 821
Според мен този, който е в стаята и вижда, че говориш по телефона е нужно да изчака да приключиш....И все пак зависи от важността на разговорите.
Чак пък универсална етикеция newsm78....това си е стандартна случка от живота...какво й е особенното?







# 2
  • Мнения: 3 447
Не знам какво гласи етикетът, но аз бих постъпила така: ако водя личен разговор, телефонът ще изчака; ако водя служебен разговор - човекът ще изчака. Без значение дали е шеф, колега или подчинен.

# 3
  • Мнения: 14 483
мисля че който е възпитан ще те изчака да свършиш телефонния разговор, независимо дали ти е шеф и т.н.

# 4
  • София
  • Мнения: 18 679
Мисля, че първо трябва да се довърши разговорът по телефона и после да се започне другият.Ако не са еднакви по важност, ще прекъсна телефонния и съм го правила, когато се налага. Зависи от ситуацията. Мисля, че определена етикеция няма, аз поне не знам.

# 5
  • Мнения: 492
мисля че който е възпитан ще те изчака да свършиш телефонния разговор, независимо дали ти е шеф и т.н.
и според мен така е правилно!

# 6
  • Мнения: 3 423
Ако съм на работа и водя частен разговор,
ще го прекъсна, за да обърна внимание на
колегата, дошъл по служебен въпрос.
Ако съм на работа и водя служебен разговор,
пък нахълта някой приятел или пък някой
колега и направи знак, че не е толкова важно,
ще си довърша разговора по телефона.
Ако говоря по домашния или по хендито,
пък в тоз момент ми звънне някой от работата,
ще си довърша започнатия разговор, пък после
ще се обадя да видя кой и защо е приритал за мен.
Като говорим за етикет, адски се дразня,
когато звъня в България по разни министерства,
примерно, или общини, или застрахователни дружества,
и отсрещната страна, вдигайки телефона, казва
само едно провлачено "ало" или "да", пък аз
трябва да гадая с кого в крайна сметка говоря.
Този етикет ме побърква. Вас?

# 7
  • Мнения: 4 195
Не знам какво гласи етикетът, но аз бих постъпила така: ако водя личен разговор, телефонът ще изчака; ако водя служебен разговор - човекът ще изчака. Без значение дали е шеф, колега или подчинен.
на същото мнение съм Peace

# 8
  • Мнения: 3 091
мисля че който е възпитан ще те изчака да свършиш телефонния разговор, независимо дали ти е шеф и т.н.
и според мен така е правилно!
Не смятам, че шефът трябва да чака в никакъв случай - особено ако разговорът е личен. Подкрепям мнението на Дона.

# 9
  • София
  • Мнения: 6 788
Аз съм от тези, които смятат, че не е културно да прекъсваш започнат телефонен разговор. Все пак зависи от ситуацията.

# 10
  • Мнения: 3 447
мисля че който е възпитан ще те изчака да свършиш телефонния разговор, независимо дали ти е шеф и т.н.
и според мен така е правилно!
Не смятам, че шефът трябва да чака в никакъв случай - особено ако разговорът е личен. Подкрепям мнението на Дона.
Не само шефът - според мен който и да е колега не бива да чака, ако водиш лични разговори по служебния телефон.

# 11
  • Мнения: 920
Казусът е неуточнен. Ако говоря по тел. и колегата, който седи до мен, изведнъж се присети нещо, ще го отсвиря. Но ако шефът влезе в стаята за да ми каже нещо, няма начин да не му обърна внимание.

Като говорим за етикет, адски се дразня,
когато звъня в България по разни министерства,
примерно, или общини, или застрахователни дружества,
и отсрещната страна, вдигайки телефона, казва
само едно провлачено "ало" или "да", пък аз
трябва да гадая с кого в крайна сметка говоря.
Този етикет ме побърква. Вас?

Отдавна не ми се беше случвало, но наскоро ми се случи и то централата на 1 министерство. Трябваше ми време да отреагирам.

# 12
  • Мнения: 1 212
Не знам какво гласи етикетът, но аз бих постъпила така: ако водя личен разговор, телефонът ще изчака; ако водя служебен разговор - човекът ще изчака. Без значение дали е шеф, колега или подчинен.

И аз така действам !

P.S. Dona, много ми харесва този ти аватар, много е стилен...... Laughing
Къде отиде онази засмяна миловидна девойка  от преди ?..... Wink

# 13
  • Мнения: 1 517
Няма универсално правило. Зависи от хората, участващи в случката, зависи и от ситуацията. По принцип, като те виждат, че говориш по тел. редно е да те изчакат, освен ако не е много належащо. Но ако разговора е личен (по тел.), а насреща ми е шефа  newsm78 той е с предимство май. И йерархията и ситуазията са определящи за всяка ситуазия отделно.

# 14
  • Мнения: 3 447
P.S. Dona, много ми харесва този ти аватар, много е стилен...... Laughing
Къде отиде онази засмяна миловидна девойка  от преди ?..... Wink
Да ти кажа, жената мине ли 33, много бързо се сбръчква   Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт