Каква отговорност носят в химическото чистене

  • 936
  • 11
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 529
Не посмях да изпера новото яке на мъжа ми в пералнята и реших да се доверя на професионална помощ.
Занесох го в химическото чистене на  ХИТ. А на следващия ден се оказа, че якето е супер трърдо и шумящо отвътре (все едно е стопено каквото е имало за подплата) и с поне 2 номера по-малко #2gunfire #2gunfire #2gunfire
Жените се опитаха да ме убедят, че якето е почистено по инструкции (т.е. не хим, а пране на 30 градуса) и те не са виновни, да търся производителя.  #Crazy
Да ме прощават, но ако има грешка на етикет не би била на дреха от Германия!!! По-големи педанти от тях надали има (във всяко отношение)!!!

Амбицираха ме с грубото си поведение и бягането от отговорност - и нама да оставя нещата така. Сега чакам среща с управителката...

Кажете, какво мога да очаквам и каква отговорност носят???

# 1
  • Мнения: 3 835
Според мен, носят отговорност, на 100%. В нашето химическо, че и в други, ако имат някакви съмнения, за дрехата, и начина й на почистване, винаги ме предупреждават, и обсъждат проблема с мен. И ако не са сигурни, не искат да я вземат, единствено на моя отговорност. Ако не са те предупредили, че може да има проблем, ако има ясни етикети, с точни инструкций, за почистването, са абсолютно виновни, за съсипването на дрехата!!!!

# 2
  • Мнения: 2 261
Сезирай комисия по търговия и защита на потребителя.Трябва да имаш обаче всички необходими документи на лице като касови бележки,фактури,инструкции и др.Тук във Варна Laughing са много любезни и ми решиха проблем с обувки,които се скъсаха за 1 ден.

# 3
  • Мнения: 1 058
Когато занесох едно изкуствено палто в химическото ми казаха, че не могат да ми дадат гаранция, че няма да стане нещо с палтото и аз естествено не го оставих. Мисля, че е трябвало да те предупредят. Търси си правата.

# 4
  • Има много детски смях.
  • Мнения: 3 152
Моля те, не ми говори за хим. чистене. Някъде пролетта и аз пусках тема...
Затриха ни шалтето на матрака, после се опитаха да ни излъжат, после ни твърдяха, че шалтето ни е с по- малък размер, а искаме по- голямо... После казаха, че ще поемат разходите, ние да си купим ново- около 200 лева мисля, че беше цената, после ни дадоха някаква смешна сума и казаха, че повече от това не могат да направят. Най- много ме издразни обаче факта, че управителят се кри от нас през цялото време и остави работничките да отнесат целият ми словесен бълвоч Twisted Evil
Става дума за " Медия М", май се казваха, синьо с хълто, има ги на много места в София...
Ако ти се занимава- сезирай КЗПП, май така се съкращаваше...

# 5
  • София
  • Мнения: 529
Най- много ме издразни обаче факта, че управителят се кри от нас през цялото време и остави работничките да отнесат целият ми словесен бълвоч Twisted Evil
Става дума за " Медия М", май се казваха, синьо с хълто, има ги на много места в София...
Ако ти се занимава- сезирай КЗПП, май така се съкращаваше...
2 дни чакам да ми се обадят да ми кажат, кога управителката ще е там. Ама май и тя ще се покрие. Което няма да ми попречи да ходя да я търся през ден #2gunfire
Когато занесох едно изкуствено палто в химическото ми казаха, че не могат да ми дадат гаранция, че няма да стане нещо с палтото и аз естествено не го оставих. Мисля, че е трябвало да те предупредят. Търси си правата.
Ради, тео777 никакво предупреждение не е имало! Взеха си го за почистване и досега твърдят, че всичко е наред и са действали по инструкциите на дрехата. Ама не е наред!!!

А касовата бележка по някакво чудо съм запазила. Само че при получаването те си взеха квитанцията... Дано и тя не трябва. Иначе време имам и ще се обадя в тази комисия.

# 6
  • Мнения: 3 835
................................................................................
А касовата бележка по някакво чудо съм запазила. Само че при получаването те си взеха квитанцията... Дано и тя не трябва. Иначе време имам и ще се обадя в тази комисия.

Обади се. Успех и пиши после!  newsm10

# 7
  • София
  • Мнения: 529
Така, повдигам темата за да разкажа какво стана с моята одисея с якето.

Управителката се свърза с мен по тел. 1 седмица след скандала. Всяка си каза мъката и не се разбрахме какво правим.
Последва жалба в Комисията за защита на потребителите. Там бързичко са разгледали нещата и насрочиха дата за среща между страните. Пред инспектор отново всяка си повтори думите и исканията, естествено те твърдят, че са невинни, да си търся производителя.
Насрочиха втора дата, на която трябваше да има представител на браншовите организации и още някакви вещи лица - да ама не.
Отново си разказахме кой какво е направил и какво иска, този път се водеше протокол. Отново не се разбрахме. И ТОВА Е ВСИЧКО!!!! #2gunfire #2gunfire #2gunfire

В крайна сметка КЗП няма никакви правомощия да изисква, санкционира, глобява или каквото и да било друго. Дори да се вземем компромисно решение между  страните те нямат право да направят нищо, за да се изпълнят взетите решения.  #2gunfire #2gunfire #2gunfire
С 2 думи разчитат на добра воля! Да ама аз ще се занимавам ли с трета страна, ако мога да се разбера като човек с фирмата????
Е, съжалявам много, че си губих времето... Остава ми малката утеха, че поне са им причинили неудобство с документи и са направили проблем, че рекламацията не е отразена както трябва във фирмата им.
Явно само седят и имитират дейност някаква... уж контрол някакъв има... Да, ама НЕ! #Cussing out

# 8
  • Някъде на път....
  • Мнения: 10 351
Много жалко! И сега - купувай ново яке, така ли? Тия наистина са за  #2gunfire

# 9
  • Мнения: 463
Сезирай комисия по търговия и защита на потребителя.

Ако ти се занимава- сезирай КЗПП, май така се съкращаваше...

каква е тази детска вяра в комисията... те са абсолютно неефективни. пълни смешници (както наричам аз неефективните хора).
а по темата - съжалявам, но да търсиш отговорност от такива лица си е все още кауза пердута в нашата държава. толкова ядове и нерви ще изхабиш, дори да постигнеш своето, че излиза, че  е най-добре да си кажеш "тейк ит ийзи" и да отидеш да купиш ново яке.
моята надежда е обаче, че ако потребителите настояват на своето, един ден ще победят и ще превъзпитат всички неетични търговци.
много философски постинг стана, ама такава съм си аз

# 10
  • София
  • Мнения: 529
каква е тази детска вяра в комисията... те са абсолютно неефективни. пълни смешници (както наричам аз неефективните хора).

моята надежда е обаче, че ако потребителите настояват на своето, един ден ще победят и ще превъзпитат всички неетични търговци.


В интерес на истината не предполагах, че не вършат никаква работа. В смисъл, че липсва краен резултат. С това гръмко име очаквах да имат правомощия за вземане на решение по случаите си и да права да наложат взетите решения. Нещо като съд - вещи лица да се изкажат и да отсъдят кой крив, кой прав. А то - седят отстрани, слушат и пишат протоколи.  И това е. Никакво развитие.
И това си го знаят, но не го казват още в началото, а на последната среща. #2gunfire

А за превъзпитанието на неетичните търговци - явно няма как да стане чрез КЗП. Единствено чрез съд. Ама кой ще с губи времето? А и сумата вече не си заслужава.... Както е и с повечето пострадали потребители.
Всъщност като се замисли човек - за съдебната ни система могат да се кажат подобни неща - бавни, неефективни и т.н.

Е, аз бях дотук с това "гонене на лошите". Май се налага да порасна вече и да не живея в измислен свят.
Тъпото е, че помогнах на още една некоректна фирма да разбере, че е "недосегаема" и няма нужда да се напъва да прави нещата както е редно...  Embarassed

Хайде и аз пофилософствах...

# 11
  • Мнения: 463
за съжаление така се получава. можеш да пробваш да ги осъдиш все пак - не е чак толкова бавно. или пък можеш да се обадиш на Господари на ефира, както беше направила Yanche от темата за хламидиите. можеш и нищо повече да не предприемаш в конкретния случай, защото минусите ще бъдат повече от плюсовете, въпросът е да не се развива примиренческо отношение към проблемите на нашата държава.

Общи условия

Активация на акаунт