как става отлагането за у-ще и съобразяват ли се с мнението на родителите?

  • 21 291
  • 43
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 531
Вчера разговарях с една баба на тежкочуващо дете и мноогоо се обърках?! Та историята е следната - детето се явява на комисия за отлагане на първи клас , като целта е да напредне с говора и да има шанс за по-добра интеграция, а от комисията казват- не може, пишем ви протокол за спец. у-ще за деца с увреден слух, тъй като детето е много интелигентно, но все още не говори добре!?! Те се отказват и на своя глава не го записва в у-ще и ми казаха че очакват някаква глоба/ 400-600лв?/ . Та само проблем с интелекта ли може да е причина за отлагане, съобразявт ли се с мнението на родителите ???

# 1
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Как става отлагането от училище незнам,но имам позната която отложи сина си. Той е с ПМД и идеята и беше да може да играе 1г. повече/докато още ходи/. Детето е колкото моя син но наесен ще бъде в 4кл.

# 2
  • Мнения: 2 531
rosen за да можеш да получиш ЛС трябва да драснеш някое друго мнение ! Peace
Странна история - но е факт , за Пловдив става въпрос!

# 3
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Това, че детето не говори добре не е проблем да започне училище и то- масово с ресурсно подпомагане. Свържете ме с тези хора- мисля, че можем да им помогнем. Никой не може да задължи родител да запише детето си в специализирано училище. Могат спокойно да го запишат в Масово училище, където има ресурсен учител, а ако няма такъв ще му бъде осигурен- те трябва да си харесат училище и да преценят дали средата е подкрепяща и дали смятат, че в това училище детето ще се чувства добре. Колкото по- далече от специализирано училище- толкова по- добре. Hug

# 4
# 5
  • Мнения: 485
Най-често се отлагат деца със заболявания, при които се очаква през идващата учебна година да се провежда лечение, поради което детето ще отсъства от училище дълго време. Други деца се отлагат поради обща незрялост за 1-ви клас, придружена напр. с интелектуални затруднения, което би попречило детето да се обучава с останалите и би довело до нежеланата о индивидуална форма на обучение (учителите го обучават индивидуално в къщи, детето не ходи в клас, изолирано е). Често се отлагат деца с хиперкинетичен синдром.
Но, Вени, проблемът с детенцето, за което говориш,е друг:
Детето се отлага или не според съображенията на комисията, като често мнението на родителите не се взема предвид (а има много примери, че родителското мнение е крайно субективно и че родителите обикновено подценяват детето си когато има някакъв проблем). При положение че не е отложено, то няма право да посещава отново предучилищна група - никой няма да го вземе, защото директора ще бъде санкциониран. Оттук обричат детето на 1 година стоене в къщи и изолация без помощ от ресурсен учител и без обучение, без общуване с други деца на неговата възраст. За едно тежкочуващо дете това ще е истински регрес!!! Да не говорим че ако и слухово-речевият рехабилитатор е към ресурсния център, няма да получава помощ и от него, защото той също няма да има право да работи с детето!
И най-важното - никоя комисия няма право да насочва дете към специално училище без съгласието на родителите!

# 6
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
В градината на Яни има момиченце (с увреден слух), което сега беше на 8г. и беше в предучилищна група. Тоест ще посещава първи клас 1 или 2 години по-късно. Значи има начин да се даде още време на децата да наваксат с говора...
Въпреки, че Илиян е малък още и аз съм се замисляла за училището... Сега ще тръгне на детска градина и го записаха първа група (със следващия набор). Тоест и на училище ще тръгне година по-късно. Но ако не бяха успели да го запишат сега в първа (не беше много лесно), а направо във втора...
Би трябвало да има начин да се отложи детенцето, не мисля, че е правилно да не се взима мнението на родителите...

# 7
  • Мнения: 485
Да,има начин, и той е спомената комисия /екип за комплексно педагогическо оценяване/.
Петя, не че не се взима предвид мнението на родителите /самият факт, че представят детето пред комисия за отлагане е показателен какво смятат те, а имат и възможност да споделят мотивите си за това/, но то не е решаващо при окончателното решение на комисията дали да се отложи 1 клас.  Като човек, който години е бил в такава комисия, най-отговорно твърдя, че много често родителите нямат реална преценка дали децата им са готови за 1 клас или не, нито имат реалистични очаквания от училищното или предучилищното обучение. Комисията взема решение, но и трябва да се аргументира защо го е взела, така че родителите да разберат.
Но на този етап си казах мнението, че ако не пуснат детето в 1 клас, ще е в негов ущърб.

# 8
  • Мнения: 3 504
Зара, а как ние родителите да преценим или придобием реална представа, дали децата са ни готови за първи клас?

Как комисията ще знае повече от нас, например? Как протича срещата с комисията - как преглеждат детето и успяват да преценят възможностите?

Догодина ми предстои евентуално отлагане за 1-ви клас. Поне така си мисля за сега.

При евентуално отлагане, кога е най-удобно да се подава молба за първи клас в масово училище за дете с ресурсен учител?

Много въпроси зададох Thinking

# 9
  • Мнения: 485
Ако комисията си върши добре работата, се провежда много дълъг и подробен разговор с родителите, а детето се изследва от специалистите. По отношение на децата с проблеми от аутистичния спектър - обикновено няма проблем за отлагането им от 1 клас, но се препоръчва интензивна работа с логопед и психолог.
Комисията наистина не познава децата така както родителите, но все пак има някои обективни критерии за готовност за 1 клас. И вече от опита на специалистите в комисията зависи доколко добре могат да си вършат работата.

Росонери, мислила ли си да запишеш Гери в подготвителна масова група? Или поне в градината да се правят съвместни занимания с децата от масовата и специалната група?
Понеже си имате сдружение, което живот и здраве ще наблегне на интегрираното обучение след някоя и друга година, ако искаш ми напиши някакъв адрес, на който да ти пратя  книжка за един проект в Благоевград. Проектът е насочен към приемане на децата с увреждания от страна на останалите деца. Има много добри идеи.

А за отлагане се минава на комисия до 30 май всяка година, т.е. трябва да се явите другата година май месец.

# 10
  • София
  • Мнения: 4 412
Това за отлатането е много интересно, но нещо неразбирам. Доколкото знам, дете не може да повтаря предучилищна, т.е ако отиде до 30 май, завършило предучилищна, винаги ще бъде насочено към училище - нормално или специализирано. Защото алтернативата е да си стои 1 година у дома. Чувала съм, че децата могат да се оставят да повтарят 3-та група в детската, но не ми е ясно това как се решава.

# 11
  • Мнения: 485
Ако е отложено от комисия, детето може да повтори предучилищната група. Праща се писмо на родителите, както и на общината, така че с това писмо детето се записва отново в предучилищна група.

# 12
  • Варна
  • Мнения: 82
Синът ще е първи клас . Хиперактивен е - Много трудно се задържа на едно място , нищо не му е интересно . Познава буквите , даже може да срича - естествено всичко се прави на бързи обороти . Пише  т.е. повтаря по контурки .  Говори много малко - ново 3 г. На всичкото отгоре е много срамежлив .
Аз съм ужасена , ако отидем на подобна комисия - дори не мога да си представя какво впечатление ще направи .

Аз съм решила да не  отлагам от първи клас . Дано се интегрира .

# 13
  • Мнения: 3 504
Зара, здравей и от тук. Благодаря за отговора. То, че ще се отлагаме догодина май месец е ясно. Но ще искам да я пусна в предучилищна група с ресурсен учител като за училище, за да видим как ще се адаптира в тази вече нова и по-различна обстановка. Не искам в градината, защото там няма да може да се подготви - няма тази усилена интензивна работа с логопед и психолог. като казваш ти. Не знам дали изобщо ще я намеря тази спойка от специалисти работещи както трябва.

Относно нашето сдружение - за съжаление такова към този момент няма. Много от родителите се отръпнаха, видя им се трудно и отговорно, задължаващо и с отделяне на време, а такова много от нас нямат.
Сега сме се насочили към създаването на детски клуб-занималния. Това ни предложение и идея го включихме под "шапката" на 1 от съюзите на инвалиди в Пловдив. Сега търсим помещение. Вече трети вариант отпада и аз съм много бясна от този факт. Иначе вече щяхме да си функционираме. Трудно, като нямаш як гръб зад теб - я депутат я някакво началство някъде си по институциите... Crossing Arms

Адресът, на който можеш да ми пратиш този проект:

4002 Пловдив
пл. "Никола Мушанов" № 1
Областна администрация
за Даниела Петрова

Благодаря ти   bouquet

# 14
  • Варна
  • Мнения: 82
Зара здравей ! Преди малко описах нашия случай . А ето и въпросите ми :
- Кой и кога изпраща децата пред тази комисия ?
- Как става Връзката с ресурсния учител  ?
- Във Варна имали център за консултация -

Предварително благодаря

Общи условия

Активация на акаунт