Смяна на адресната регистрация!Как?

  • 6 589
  • 22
  •   1
Отговори
  • Мнения: 560
Веднъж и аз да реша да питам нещо и да пусна тема и не съм сигурна за тук ли е,но ще ме прощавате за невежествто.
Та на въпроса.
До преди да се вземем с Василчо аз бях горда мома люлинчанка.Сега живея в Бъкстон.Преди няколко дни ровейки из отчетните ми стана ясно,че като родя за всички бумаги и пари ще трябва да ходя до Люлин.Ми,че на кого да си оставя бебо?
Как да стане така,че да се водя,че вече живея тук,а не в Люлин?В районното ли трябва да ида да се регистрирам или нещо в общината трябва да се прави?Трябва ли после да си сменям личната карта?
Ай,давайте акъл,че изтрещях вече.

# 1
  • Мнения: 296
Ходи се в общината, попълваш удостоверение за постоянен адрес. Те ти дават документ с който отиваш да си смениш и личната карта.

# 2
  • Мнения: 560
До тук добре.
Коя община-Люлинската или тая на Бъкстон?
А личната карта в районното полицейско ли се вади или трябва с тумбака да се редя с мъжете в КАТ-Дървеница както беше когато си вадихме новите лични карти преди няколко години?

# 3
  • Мнения: 159
Отиваш в Бъкстонска община,сменяш адресната регистрация,след това в МВР за смяна на постоянния адресSimple Smile

# 4
  • Мнения: 8 889
Айде и аз да се запиша за темичката, щото и аз от няколко месеца живея в Бъкстон, ама адресната ми регистрация е в друг град, та изобщо н съм наясно с общините по софиййско.

 Hug Hug Hug

# 5
  • Мнения: 560
Последен тъп въпрос:
Тук до нас е 6-то РПУ-там ли да занеса въпросната декларация от общината или в КАТ-дървеница?

# 6
  • София
  • Мнения: 4 895
Мъжът ми си смени наскоро адресната регистрация, та чакай да се сетя как беше:
Първо се отива в общината, където искаш да се регистрираш - Бъкстон. От там ти дават формуляри, които попълваш и им подаваш - плаща се 4-5 лв. и ти дават едно жълто листо, с което отиваш в паспортната служба - питай в общината къде се намира, защото паспортните служби са пак по райони. В паспортното си взимаш формуляр за смяна на ЛК, плащаш и подаваш. КАТ в Дървеница не ти върши никаква работа за издаването на ЛК - там е само за шофьорски книжки, актове, прегледи на МПС-та и т.н. Но като си смениш ЛК, после трябва и шофьорската книжка да си смениш /ако имаш такава, разбира се/ и тогава отиваш в КАТ.
Успех!!!

# 7
  • Мнения: 1 006
Понеже и за съм решила да го направя това - да обобщя дали съм разбрала правилно!

1. отиваш в общината, в която вече искаш да се водиш по месктожителство
2. попълваш формуларите там и там ги подаваш?
3. ако имаш книжка  - отиваш в КАТ пак по новото местоживеене и какво правиш - тука не разбрах?

# 8
  • София - Младост 1А
  • Мнения: 2 384
Аз имам спомен че когато си сменях личната карта трябваше да отида в общината по предишно местоживеене, за да си извадя бележка за постоянен адрес и с нея попълвах документите за смяна на адреса. Даже помня че ме върнаха за тази бележка. Беше нещо от сорта, че ме отписват от стария адрес, за да ме запишат на новия. Най добре е да отидеш до общината в Бъкстон и да прочетеш какви документи са необходими за промяната. Така ще си спестиш излишно разкарване и чакане на опашка. Има разлепени обяснения по стените какво точно е необходимо.
А за шофьорската книжка - като си пуснеш документите за новата лична карта пишеш че искаш и шофьорска книжка. Като ти излезе личната карта заедно с нея отиваш в КАТ-централния (този при Интерпред) и си получаваш новата книжка. Само не съм сигурна дали ти трябва медицинско. Мисля че само при промяна на адреса не ти е необходимо. Пак попитай в общината, там ще ти кажат.

# 9
  • София
  • Мнения: 1 833
Понеже ми е съвсем прясно да обясня и аз:
1. Отиваш  в общината, в която искаш да ти бъде новия адрес и попълваш удостоверение за постоянен и настоящ адрес ( бланките струват по 0.50лв. , а самото им издаване по 2.00лв. всяко) За да ти бъде издадено удостоверени за постоянен адрес ти трябва нотариален акт на жилището.Ако не си собственик на жилището ти трябва и собственика, който подписва декларация, че е съгласен да живееш на неговия адрес.
2.Отиваш в паспортна служба на новата община с удостоверението (жълта бланка) Там попълваш заявление за издаване на документ за самоличност( 0.50лв.е бланката) , на касата плащаш такса от 11.00лв за обикновена  услуга, за бърза мисля че е ок.20 лв, но не съм сигурна.
Трябват ти и 2 снимки.
3.Срокът за издаване с обикновена услуга е 1 месец, но на мен ми казаха да отида след 20 календарни дни.
Това е!

# 10
  • Мнения: 802
В общината ми искаха и акт за раждане !
Платих 10 лв такса .

# 11
  • София
  • Мнения: 4 895
нотариален акт на жилището.Ако не си собственик на жилището ти трябва и собственика, който подписва декларация, че е съгласен да живееш на неговия адрес.

 Shocked И това ли са ти искали????
На мъжа ми не са му искали това. Може ли да има връзка с основанието, което посочваш за смяна на адреса?
При него то беше сключения брак с мен, тъй като на хартия той сега живее у нас.
Май за различните случаи е различно ...
 newsm78

# 12
  • София - Младост 1А
  • Мнения: 2 384
на мен не са ми искали копие от нотариалния акт. Нито на съпруга ми. Нито пък някаква бележка че е съгласен да живея на неговия адрес. Пак ще кажа че е най добре да отидеш до общината и там да ти кажат какви документи са ти необходими.

# 13
  • София
  • Мнения: 1 456
Ако не искаш да си сменяш личните документи, можеш да се регистрираш с настоящ адрес в Бъкстон.
Отиваш в Общината и подаваш заявление за настоящ адрес. Плащаш такса и си взимаш подпечатано заявление с адреса в Бъкстон. Така ще имаш постоянен адрес в Люлин, а настоящ в Бъкстон.
Само не съм сигурна дали  можеш да получаваш пари и т.н по  настоящия адрес ! Това трябва да попиташ в общината  или в социално подпомагане.   newsm78

# 14
  • София
  • Мнения: 1 456
Понеже ми е съвсем прясно да обясня и аз:
1. Отиваш  в общината, в която искаш да ти бъде новия адрес и попълваш удостоверение за постоянен и настоящ адрес ( бланките струват по 0.50лв. , а самото им издаване по 2.00лв. всяко) За да ти бъде издадено удостоверени за постоянен адрес ти трябва нотариален акт на жилището.Ако не си собственик на жилището ти трябва и собственика, който подписва декларация, че е съгласен да живееш на неговия адрес.
2.Отиваш в паспортна служба на новата община с удостоверението (жълта бланка) Там попълваш заявление за издаване на документ за самоличност( 0.50лв.е бланката) , на касата плащаш такса от 11.00лв за обикновена  услуга, за бърза мисля че е ок.20 лв, но не съм сигурна.
Трябват ти и 2 снимки.
3.Срокът за издаване с обикновена услуга е 1 месец, но на мен ми казаха да отида след 20 календарни дни.
Това е!

Абсолютно права си, но май това за декларация и съгласие ако жилището не е твое важи само за смяна на постоянен адрес или настоящ адрес, ако постоянният ти е извън София.
Аз съвсем наскоро се регистрирах с  настоящ адрес (без да сменям потоянния, който е в София) и не ми искаха съгласие от собственика на жилището.
А, ако собственика не може да дойде може да завери тази декларация нотариално и пак става. 

Общи условия

Активация на акаунт