А сега накъде?

  • 1 234
  • 15
  •   1
Отговори
  • Мнения: 44
Здравейте!
 Преди да започна да се представя като профил : учител съм, стачкувам, адреса ми е реален и малкото ми име  си е моето.
Много чета, малко пиша,  малко не ми е приятно от това, което става.
Преподавам психология в ІХ клас където пише, че при спор е важно да разгромиш тезата на противника и да наложиш с аргументи своята ./ изд. Екстрем/. Явно всички си четем уроците, защото във всички теми само това се и прави. Резултатът е никакъв, защото май няма нормален човек застанал 100% зад тезата да отстъпи или да признае неправотата си. Нормално и разбираемо.
Аз обаче това не го преподавам по този начин а го видоизменям на правило - НЕ ВОДИ СПОР. ПОЧНЕ ЛИ,  БЯГАЙ! Това е едно от правилата ми да се избягват конфликтите.  Това, което се приема за спор би трябвало да бъде обмен на мисли: харесва ти, подкрепяш, добре! Не ти харесва, не подкрепяш? Продължаваш!
Някой да си е сменил мнението? Аз не! А Вие? Какъв е тогава смисъла?
Форума е много добър, дори и с лекичкото злобеене. Хайде да не го разваляме!
Заглавието естествено е свързано с образованието. А аз съм малко раздвоен - учител и родител / V и ХІІ клас - все възлови/. И се тревожа и не. Защото имам мнение за смисъла на средното образование. То е с една единствена цел - да ориентира детето в сложния лабиринт наречен живот. Когато детето се ориентира може и да се въоръжи с едни елементарни умения, които ще го подпомогнат да продължи да се учи и самоусъвършенства.
Каква е вашата гледна точка?

# 1
  • Мнения: 984
Левоник, условието на Татман да остави тема за стачката беше тя да е само една. Подозирам, че твоята ще се превърне също в такава, въпреки че не го искаш и не е това целта ти.

Много грозно впечатление ми правят хора, които завиждат на неща, постигнати от други. Който има прлетенции към д-р- ми да си гледа собствените титли писаННи и неписаННи.

# 2
  • София
  • Мнения: 1 419
Съвсем умишлено избягвам темите за учителската стачка, имам мнение, но засега не желая да го обсъждам.

Абсолютно обаче съм убедена, че учителят задължително трябва да бъде ГРАМОТЕН ! За съжаление , господине, Вие не сте такъв. Срамно е наистина, да наричате себе си учител, да претендирате че учите деца, и да допускате граматични грешки. Може да ви се стори грубо, но на такъв като вас и 200 лв са му много. Жалко е, защото има наистина грамотни и стойностни учители, но заради такива като Вас страдат и те!

# 3
  • Мнения: 44
Моята тема няма да стане нова стачна говорилня, защото в дясната ми ръка има мишка с колелце и с нейна помощ чета само това, което ме интересува. А ме интересува какво трябва да се случи, защото от нерви на одобрение или отрицание се загуби смисъла.
И в училище е така - никой не желае да мисли за после. А после то идва със страшна сила.
 А ако има поне един човек, който да се вълнува от същото като мене - моля да пише! За мен ще е полезно да обменя информация и да взема нещо от него, различно от злоба, завист, и всичко друго, което и без това ме залива.
ТЕМАТА НЕ Е ЗА СТАЧКАТА, А ЗА СЛЕД СТАЧКАТА.
Реформа не се прави на книга, а на практика, с проби и грешки, корекции и т.н.
За смисъла на образованието съм мислил много. Бях провокиран от реализацията на на моя първи балчишки випуск 1997 година. Първата хуманитарна паралелка в СОУ Балчик. Задължително избирателните предмети бяха БЕЛ, история и философия . Завършиха в ХІ клас. Влизането беше с класиране по успех и имаше много разочарования.Това не бяха ученици, а зверове на ученето. В ХІ клас призовавах родителите да не ги карат да учат уроците. 100% прием във ВУЗ държавна поръчка. Но........ Много малко кандидатстваха с предметите изучавани като ЗИП!!!!!!
Тогава си зададох въпроса - а те за какво учиха, след като после кандидатстваха с география или с математика?
И си отговорих! Целта е да се пробват по различните предмети, да опитат без риск, без загуба на време и средства. Дори да се застраховат срещу едно истинско нещастие - да уча, а после и да работят нещо, което не им е по сърце. Не го пожелавам на никого !
Та темата е за това.
М_ _ _ _ _ а й на стачката! След нея живота продължава и ще бъде по-тежък. Нефта е вече над 90 долара/парела. И без да съм икономист го съзнавам.

# 4
  • Мнения: 1 629
Виж сега, пич. Опитай се да кажеш МАЙНАТА МУ! Не е толкова трудно. Малко искреност само. Щом учиш децата да бягат от спорове и диспути, ти какъв го щеш тук? Мнението се отстоява, но преди това е добре да се прочетат и отсрещните, не да се скролват(с мишето колелце). Искаш ли мнения или ще водиш монолог?

# 5
  • Мнения: 28
Какво ще се случи ли?..... ами нищо. Ще си влезнат в класните стаи, поне още седмица ще занимават децата със своите проблеми, а после и родителите, и ще продължат по старому. Хората, които наистина виждат смисъла от промяната, имат хъс и умения да променят нещо, бягат, защото биват задушавани от безразличието и безхаберието на това съсловие. Промени се правят с дела, а не със скандализиращи лозунги. Дали парите ще са достатъчен стимул за промяна? -  не вярвам. Парите само ще подсилят илюзорния им свят, в който те така са се вкопчили, че не виждат нищо друго освен аз, мене и моето. Реформата трябваше да е ключ към исканията, а не последствие. Но за това, както е казъл авторът, "се иска дупе, но не тричаво като моето и твоето, а яко дупе"!

# 6
  • Мнения: 44
Вярно! Иска се дупе и при това смело. Но как ще бъде употребено то?
Аз предлагам например да се премахне цялата система на " доброволен" избор на предмети  ЗИП, защото сегашната система е просто порочна -  групата е минимум от 11 човека, от които половината по правило са доброволно, другата половина  доброзорно.   Системата се прави така, че в рамките на гимназиалното образование ІХ-ХІ клас има само ЗП / задължителни предмети/, децата избират, а в ХІІ клас се учи само по желание   / сегашните ЗП + 21 часа ЗИП/ дори и за един предмет, дори и с един ученик в групата. Това е то подготовка за  изпити.
Второ предложение! Премахване на цялата порочна поради субективизма си система на текущо изпитване.    Накрая на срока и годината - тест по всеки предмет, единен за цяла България и изпратен по електронен път до всяка класна стая в която ще има изпит. Информацията се приема по Интернет и се разпечатва на принтер пред учениците, а защо не и пред родителите. Техниката не е проблем.
Вие сте на ред!

# 7
  • Мнения: 5 370
Ами да си кажа, щом съм на ред. Напуснах системата.......и съм доволна. И то не на шега. Системата е като Матрицата - опитваше се да префасонира всички ни по свой образ и подобие(простете за библейската вметка). Ако искаш Тя да не те смаже и превърне в кайма-в буквалния смисъл-просто БЯГАШ от нея.
Никой в България няма интерес от образование на ниво. Това го е проумяла дори и моята фризьорка, която, апропо, има също син в 5 клас. И не е против стачката.
Трябва да си смените системата.....да махнете СЕГАШНИТЕ т,нар. лидери на синдикати. Да не седят там, защитенички от съкращения, а да защитават интересите ви. И да не ви подвеждат и заблуждават, а после да си спасяват д-то в Брюксел или Щатите. Да бъдат реалисти, а не да обещават Манна небесна.
Вече като чуя синдикати-гледам де залязва Слънцето. Оказа се, че наистина на вълка вратът му е дебел, щото сами си върши работата.

# 8
  • Мнения: 44
Не ме интересува стачката, защото тя е като лятна / зимна / буря/ Честит сняг на софиянци/, ще отмине и ще се забрави!
Не ме интересуват профсъюзните лидери. И те ще си отидат.
Не ме интересуват и министрите, и Орешарски и Вълчев. След 10 години никой няма да ги помни.
Аз работя за пари с които откупувам свободата си, щастието си, "спокойните си старини", поддържам децата и жена си.  Затова се интересувам какво ще стане със системата, която е вече късно да напусна / 48г./
 След  цялата дандания  живота ще продължи и може би някой ще ви попита какво искате като родители.  Аз ви давам нещо от кухнята. Нещо,  което може да се случи реално, ако бъде обмислено и евентуално подкрепено. Все пак всички твърдим, че обучението на нашите деца тук е най важното. Те " онези" си ги пращат в чужбина.
Моля, придържайте се към темата.

# 9
  • Мнения: 28
levonik,

защо не поставиш този въпрос  пред колегите си? Мисля, че там му е мястото, а не във форума. След толкова много изписани страници, стигнах до извода, че в България освен от футбол и политика, всички разбират и от средно образование. Тук можеш да срещнеш мнения на служители и не такива от системата, на родители и бъдещи такива. Някои от тях са конструктивни, други - не. Въпросът е какво ще се промени от това? Ти самият споменаваш, че са нужни дела, а те трябва да се реализират на място. Какво би казал за следната идея: Да се обяви конкурс за проект за реформа в средното образование в МОН. Нека всеки, на когото му стиска, да излезе с предложение, а успешните/успешният да бъдът приложени в практика. Знам, че конкурсите в България имат порочна слава, но все от някъде трябва да се тръгне.

# 10
  • София
  • Мнения: 62 595
Левоник,
Нема да се косиш, животът си тече.
Твоята интерпретация на спора е напълно нормална за нешите географски ширини, но не е абсолютната истина, както знаеш. За европейците "спорът е война", а ние като малко по към Ориента, не обичаме конфликтите. Имаше една притча в Бибилията по въпроса - за двамата синове, от които единият се опълчил на баща си и отишъл да прекопае лозето, а другият казал "добре, тате" и не отишъл да свърши работа. Та и ние в БГт-то си я караме на същия принцип и все гледаме да избягваме конфриктите, но работата остава несвършена.
 Така че, няма защо да криеш другата гледна точка от децата. Отиваме на Запад, а за тяхрата култура спорът е аргументи и сила. Дори не винаги аргументите имат значение.
Спорът е като тангото - и двете страни знаят какво правят. От време навреме се понастъпват, но следват стъпките на танца. И двете страни са доволни.

# 11
  • Мнения: 1 072
Ох, аз имам нужда от жокер. Простете простака.  Embarassed

levonik, за какво искаш да си говорим. За отношението и модела на поведение към конфликтите или за смисълът и главната претенция на средното образувание?

На мен ми се пише и по двете теми, но ти конкретизирай настоящата за какво е.

# 12
  • Мнения: 6 167
Ще стане едно нещо - темите за нея ще потъват всеки ден с по страница назад, а ние  ще си говорим нещо друго -местните избори, например.  Уважението ми към някои, които сега са 'отсреща" няма да се промени, защото по тази тема сме на различно мнение. Това е просто спор, а тук е Клюкарник, не Страсбург.
В такива форумски драми сме изпадали и преди. Да припомня темите за Либия Laughing
Та, без много емоции - животът ще продължи и след тази стачка.

# 13
  • София
  • Мнения: 62 595
Lennie,
Накъде без емоции в тоя живот? На зомбита ще заприличаме.

# 14
  • Мнения: 6 167
Lennie,
Накъде без емоции в тоя живот? На зомбита ще заприличаме.

о, да, но все пак да не забравяме, че това е виртуално пространство.  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт