Прекратяване на договор с мобилен оператор

  • 5 985
  • 36
  •   1
Отговори
  • Мнения: 413
Ще започна с изричната уговорка, че аз съм си виновна, защото съм подписала договор, който ме оковава с подобни идиотски клаузи.
В случая - Симпатия на Вивател! Проблемът е, че не съм прочела това, което съм подписала, а именно, че ако прекратя договора преди изтичане на 1-годишния срок - дължа всички абонаментни такси до края.
Предполагам, че много от вас са попадали в подобна ситуация.
Но въпросът тук е : Законно ли е да ни изискват да плащаме за услуга, която не ползваме. Ще поясня - в моя случай аз плащам само абонамента в размер на 15 лева за неограничени разговори между два телефона. Заминавам за чужбина за 6 месеца и като нормален човек се обадих да попитам как да постъпя!
Обясних им, че нямам намерение да платя за нещо, което няма да ползвам, но милият човечец ми обясни, че ще ми изискат 120-те лева по съдебен път.
Как сте излизали от подобна идиотска ситуация! И има ли някой осъден? Sick
Аз смятам да проуча как стои въпросът с абонаментите в целия цивилизован свят, да се обърна към комисията за защита правата на потребителите и всичко останало. Както си му у редът!

# 1
  • Мнения: 516
Законно е. Имате предварително споразумение за това. Твоя си е вината, че не четеш, под какво слагаш подписа си.

# 2
  • Мнения: 653
ами освен да ти кажа, че те затова ги правят тези договори, друго не знам
подписвайки договора си се съгласила на тези условия, по-скоро се учудих, че не знаеш за тази обвързаност
с повечето неща е така, кабелни оператори, ГСМ оператори и т.н.
все пак условията, при които ползваш ГСМ са изгодни, доста по-изгодни от тези без такъв обвързваш договор
срещу тези изгодни условия, операторът си гарантира, че ще си му клиент поне година
навсякъде по света го има, с тая разлика, че там раздават последни модели телефони за без пари, само и само да им станеш абонат

# 3
  • Стара Загора
  • Мнения: 184
По-добре дай на някого картата, за да се възползва от безплатните разговори. Иначе Флор ти е отговорила на въпросите. Клаузите не са идиотски, те важат за всеки един договор. И ние решаваме дали да ги приемем или не.

# 4
  • Мнения: 413
Естествено, че си е моя вината!С това започнах!
Просто не го намирам за справедливо и смятам, че е логично единствено да плащаш за нещо, което ползваш и когато настъпят някакви екстремни ситуации - би следвало да има разбиране и компромиси.
Никога не бих постъпила като хиляди хора, които отказват да си платят сметки, които са навъртели. Опитвам се да постъпвам правилно и честно. А намирам, че това не е честно.
Иначе нека ме съдят! Ядосана съм, защото опитах да постъпя като нормален човек, да им дам 2 месеце предупреждение, но не! Това е като парното, като си се хванал на хорото - ще караш докрай!

# 5
  • Мнения: 510
Ти от договора не можеш да избягаш, но можеш да постъпиш като мъжа ми. Той ги трови всеки път като види нещо, което не желае да ползва, но го включват към фактурата му. Напр. тази музика, която слушате при звънене /в случай, че е зададена музика/ се включва към неговата фактура, въпреки, че той няма и не е искал. В договора нищо не пише за въпросната услуга, която се заплаща. Той им звъни всеки месец поняколко пъти и пише е-мейли. Загледай се в твоята фактура и се възмущавай за неща, които не са договорени - със сигурност има.

# 6
  • София
  • Мнения: 259
Ами и аз съм си от няколко месеца в София и ще поостана още, но въпреки това си плащам таксата в Германия всеки месец. Това е положението, подписала съм договор, плащам си го. И на мене не ми харесва ама....

# 7
  • Мнения: X
друг път мисли, преди да подпишеш договор
и в чужбина е така
така че ще си платиш, сега доброволно или по-късно насила - щом ти се свидят тези 120лв, те ще станат двойно повече след като те осъдят да ги платиш

едно такова неплащане в чужбина те слага автоматично в черния списък на длъжниците и от там ти стопират кредитни карти, нови абонаменти, заем, наем, всичко, каквото се сетиш

# 8
  • Мнения: 189
Това е смисълът на договора, да те обвързва с определени задължения. Подписваш, че ще ползваш дадена услуга за определен срок. Това е двустранно задължение: операторът ти предоставя евтини разговори, а ти му ползваш услугите за срока на договора.
Друг е въпросът, че изобщо не са гъвкави и не дават възможност за предплащане или друго решение при подобни казуси.

# 9
  • Мнения: 413
друг път мисли, преди да подпишеш договор
и в чужбина е така
така че ще си платиш, сега доброволно или по-късно насила - щом ти се свидят тези 120лв, те ще станат двойно повече след като те осъдят да ги платиш

едно такова неплащане в чужбина те слага автоматично в черния списък на длъжниците и от там ти стопират кредитни карти, нови абонаменти, заем, наем, всичко, каквото се сетиш

ЩОМ МИ СЕ СВИДЯТ!Ох, наистина нямам какво да кажа? За какво ли си правя труда да обяснявам нещо, като е пълно с философи и всезнайковци.

Точно за гъвкавостта и мобилността говоря през цялото време, Larla..Добре, че някой разбира какъв ми е проблемът!

# 10
  • Мнения: 40
миличка, не се коси. и аз съм от "идиотите", които подписват договори без да изчитат в несвяст всичко, което пише там. аз имах подобен проблем с Мтел. не бях обърнала внимание, че ако не прекратя договора еди кога си, той автоматично се удължава с още 1 година. в офис на Мтел ми дадоха съвет каква молбичка, до кого и с какво съдържание да напиша и се "разведох" с Мтел за 2 дни. така че най-добре отиди в офис някакъв на Вивател и се моли да попаднеш на готин сътрудник. те могат да ти дадат най-добрия съвет как да се "откачиш" от тях.

# 11
  • София
  • Мнения: 10 825

Точно за гъвкавостта и мобилността говоря през цялото време, Larla..Добре, че някой разбира какъв ми е проблемът!

Извинявай, но за каква гъвкавост говорим тук?!
имаш договор, съгласила си се с условията в него и с неустойките при неспазването му, като си сложила подписа си. Нова че не си го прочела си е твой проблем, както самата ти казваш.
Въпросния мобилен оператор не благотворително дружество, все пак - докато на тебе ти е изгодно ти е давал хххх безплатни минути, а след това да си гледа работата.
Разбирам, че точно ти може да си изключително коректна, но не може те да проявяват "разбиране" и да не си искат неустойките към всеки, който сключи договор пък после го разтрогне, защото заминава за чужбина, скарал се с гаджето, баба му си навехнала крака и т.н.

# 12
  • София
  • Мнения: 14 638
Попитай дали могат да ти спрат картата за тези 6 м., когато няма да си в България и като се върнеш да ти го пуснат пак и да си плащаш таксите

# 13
  • Мнения: 413
Попитай дали могат да ти спрат картата за тези 6 м., когато няма да си в България и като се върнеш да ти го пуснат пак и да си плащаш таксите

Точно това си мислех! newsm78

# 14
  • София
  • Мнения: 14 638
В Мтел го четох някъде в Общите условия, искаха предизвестие за такова спиране. Не знам за Вивател

Общи условия

Активация на акаунт