Детски психолог или...?

  • 2 105
  • 33
  •   1
Отговори
  • Мнения: 43
Синът ми е 9 годишен, според мен нормално дете, но днес съм много разочарована от него.Разочарована и много притеснена...Вкъщи е винаги добър , но в училище е просто неузнаваем-агресивен, говори много вулгарни неща, постоянно е в конфликт с децата, никога не е виновен.... с две думи "черната овца".Съответно , когато се случи нещо в училище той е виновен. Всяка вечер се опитваме да му обясним,че трябва да се промени,но  ефекта е нулев. Обещава,че всичко ще бъде наред   и на следващия ден пак нова забележка.Проблем е и факта,че когато го попитаме 'Защо го направи?" отговорът е 'Защото съм тъп, тъп ....'' последвано от плач и удари по главата (сам се удря).Притеснявам се , а немога да помогна на детето си . Детски психолог или все още  имаме шанс да му помогнем? Приемам всякакви съвети....

# 1
  • София
  • Мнения: 2 079
При психолог!  Naughty
Все още е рано и могат да се поправят нещата.
Но "ремонта" на детето започва от родителите.  Hug
Защото няма лоши деца, само родителите и/или възпитателите им са за консултация и обучение как да насочват децата към правилното поведение и стъпки.
Ще те насоча към няколко неща, върху които си струва да се замислиш:
1. Защо в къщи е добър, а в училище неузнаваем? Защо подтиска държанието си? Защо не е толкова отпуснат при вас, колкото в училище?
2. Защо се мъчи да се покаже мъжествен пред всичките си съученици и да се прави на арогантен, на вулгарен? Какъв модел има пред себе си? (Не говоря за теб и баща му, може да е братовчед, приятел или съсед, когото харесва и копира)
3. Защо си казва, че е тъп, а всъщност не е? Кой и кога го е наричал някога тъп, не можещ да мисли и разсъждава?
4. Защо изискваш от него да се промени, като според него той е добър и няма нужда ад се променя? Кажи му модела, на когото да прилича, очертай рамките на неговото поведение ...

Веднага, Naughty ама веднага,  Naughty не след Коледа или Нова година, а сега! Naughty отивайте на психолог, но първо вие с баща му, а после заведете и детето, ако няма промяна в поведението му след съветите на психолога.

# 2
  • Мнения: 90
А защо не се поинтерсуваш да няма нещо или някого, които да провокира това държание в училище. Попитай детето, говори с учителката кога проявява това държание. Трябва да има нещо, което да го питеснява там, щом само там се държи така.
Дано успеете да намерите причината за това държание. Пожелавам ви успех!!!

# 3
  • Мнения: 3 479
Зума, за съжаление мога да кажа, че децата не намират достатъчно поле за изява в училище и понякога се нуждаят от малко подкрепа за да се изявят и да придобият самочуствие. Сигурно синът ти е добър в нещо или иска да се занимава с нещо, което му е любимо. Може да е спорт или нещо друго. Запиши го на допълнително занимание и се включвай активно с въпроси и обсъждания, насърчавай, за да придобие детето самочуствие. Като напредне в нещо, после вече няма да се изявява агресивно в училище. Смятам, че една от възможните причини синът ти да се държи така е, че му липсва внимание и поле за изява.
И да, непременно се посъветвай със специалист, но на първо време без детето. Отиди сама, защото детето може да се почуства още по-зле, ако го заведеш при психолога. Ако не можеш да се справиш сама, на по-късен етап заведи и него след дълга и внимателна подготовка.

# 4
  • Мнения: 43
Естествено,че проблема е наш общ,но  мисля, че  детето не разбира проблемите произлизащи от начина му на държание. Винаги сме го подкрепяли ,той  споделя с нас, никога не е бит(баща му даже ,когато му се кара му говори тихо),аз немога тихо  направо си крещя....,но  все пак сме нормално семеиство.Имаме много приятели и той  общува с много деца, но единствено е неузнаваем в междучасията.... иначе е отличен ученик,но...

# 5
  • Мнения: 43
Може би има прекалено самочувствие Sad Никога не признава,че е сгрешил до момента, в които сам не се убеди,че е сбъркал. Вълнува се от много неща, любопитен е и "компетентен'' по много въпроси . Почти никога не скучае ,но в училище все има нещо да не е по вкуса му... Всички момченца са му приятели,но  всеки ден има забележка...

# 6
Споделям от личен опит - историята и при нас беше същата - просто средата в училището е такава. Ако само твоето дете е с такова поведение, а всички останали са тихи, кротки, не говорят цинизми, то няма да може да "вирее". Дори да речем, че преместите вашето дете в друго училище, неговото място ще бъде заето от друга "черна овца", просто защото в това училище /в този клас конкретно/ е такава дисциплината - просто няма дисциплина.
Ние решихме проблема като сменихме училището и то по съвет на една мама, преживяла същите проблеми със сина си. Истината е, че родителите масово не си признават за техните деца, че имат подобно поведение, обикновено се намира един постоянен виновник и винаги той опира пешкира. Същото е положението и в класовете на моите племенници. Като няма кой да държи децата в училище изкъсо, те непрекъснато правят щуротии.

# 7
  • София
  • Мнения: 1 941
Подкрепям за психолог, а също така и за смяна на училището. Веднъж нарочен за "черна овца" трудно ще се измъкне. Hug

# 8
  • Мнения: 196
И аз съм за смяна на училището.


А това ми прилича на опит за манипулация:

Проблем е и факта,че когато го попитаме 'Защо го направи?" отговорът е 'Защото съм тъп, тъп ....'' последвано от плач и удари по главата (сам се удря).

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
Инка62 е очакратала въпросите за размисъл и говорене.
Със сигурност има някаква причина да се случва така. Ако не можете да се справите сами, наистина посетете детски психолог.
А какво е предприел училищният психолог?

# 10
  • Мнения: 43
Училищният психолог едва ли знае за нашите проблеми.За съжаление даже не знам дали има тъкъв в нашето училище. Класът им е разделен на групи( момичета срещу момчета )  и постоянно се дебнат за нередностите при потивниците, съответно всяка издънка се съобщава на госпожата .Детето е поощрено,а виновника  бива смъмрен със забележка. Проблемъ е ,че  синът ми не осъзнава факта,че е "черната овца" и винаги намира някой, с когото да сподели  глупостите, които е научил...Все пак не ме разбирайте погрешно аз не го оправдавам, просто искам да го накарам да разбере грешките си Sad

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
че то във вашия клас е змиярник! Вярно, че на тази възраст се делят, но чак да се дебнат... И класната явно поощрява подобно поведение ,че да й е мирна главата.

Потърси училищния психолог, ако има такъв и първо говори насаме с него. В най-лошия случай ще изгубиш 3 часа, но поне ще знаеш кой на какво е способен, за да помогне. И ако не стане, местете се в друго училище. Не мога да си представя моите да прекарват половин ден в такава обстановка. Бих ги махнала през следващия срок.

# 12
  • Мнения: 43
И аз съм за смяна на училището.


Да с баща му обсъждаме и възможността за смяна на училището.Но първо би трябвало да разбере за проблемите,които сам поражда

# 13
  • Мнения: 43
Вчера пак е говорил неприлични думи ... (казва,че ги е казал само пред едно дете ) госпожата съответно разбира, след което той бива накаран да напише в бележника си това,което е говорил последвано от забележка  как децата  са възмутени и даже ги било срам да кажат какво е казал . Не искам да  коментирам правилно ли е или не, само споделям реакцията на децата и госпожата. Даже вече незнам какъв съвет да му дам и наистина ли не осъзнава ,че проблемите си ги създава той самия

# 14
  • Мнения: 24 467
Мила мамче, наистина имаш проблем.
Личното ми мнение е да не импровизираш, а първо да се консултираш, което вероятно ще стане и няколко пъти, преди да вземеш решение каква точно промяна за детето е необходимо и да започнете да я осъществявате. Лично аз бих се притеснявала да взимам генерални решения, преди да съм си изяснила на какво се дължи истинският проблем и как следва да се действа. И училищният психолог също може да бъде ангажиран, с оглед изясняване ситуацията в училище, но е добре специалистът да е страничен, трето лице, неангажиран нито с вас /семейството и близките/, нито с училището на детето.
А как се проявяваше детенцето до сега в училище? Преди това посещавал ли е ДГ и ако да- как се държеше там? Сред приятелчета от квартала или друга детска група как се държи? Това са важни моменти, които един психолог също би желал да научи.
И прекаленото самочувствие, и комплексите от различен характер, и такова едно поведение, което се оклонява от средната норма, са неща, които се явяват последица от някакъв истински проблем. Затова следва да се отстраняват не последиците, а да се търси точно този проблем.
Не може да се очаква от г-жата, която е един учител, но не и психолог и човек, натоварен да решава такива проблеми, да е адекватна и подготвена за такива случаи. Също не коментирам поведението й. От децата още по- малко може да се очаква поведение, с което те ще помогнат за решаването на проблема. Първичната им реакция е защита и нападение- според темперамента на всяко едно от тях.

Общи условия

Активация на акаунт