Проблеми в първи клас

  • 8 725
  • 11
  •   1
Отговори
Цитат
Zdraveite! #2gunfire
Idvami da se grymna. Moqt sin e v pyrvi klas, v na4aloto na septemvri ne znae6e nito da 4ete, nito da pi6e. Gospojata kaza da ne go natovarvam, zatova e pyrvi klas. No kakvo se polu4i - TOI ZAKYSVA. Na den trqbva da e napisal 1 stranica diktovka, 1 stranica da e prepisal ot u4ebnika tekst, 1 stranica zada4i i kakvoto ne e napravil v uprajnitelnata tetradka i za kapak po 6 pyti da pro4ete uroka. Az se prebiram ot rabota v 17h i po4vame nqkoga i do 21h. No na sedmica se vzimat ot 2 do 3 bukvi, a i otdelno bukvite vyrvqt zvu4na s bezvu4na- UJAS. Po4vam da se pritesnqvam, 4e moje v nego da e problema, a ne v obrazovanieto. Pomognete mi Praynig Kakvo da pravq? Da go natovarvam li tolkova mnogo ili da ostavq da vyrvi po te4enieto kym zatapqvane? newsm78 newsm78

Здравейте!
Идва ми да се гръмна. Моят син е в първи клас, в на4алото на септември не знае6е нито да 4ете, нито да пи6е. Госпожата каза да не го натоварвам, затова е първи клас. Но какво се полу4и - ТОй ЗАКЪСВА. На ден трябва да е написал 1 страница диктовка, 1 страница да е преписал от у4ебника текст, 1 страница зада4и и каквото не е направил в упражнителната тетрадка и за капак по 6 пъти да про4ете урока. Аз се прибирам от работа в 17х и по4ваме някога и до 21х. Но на седмица се взимат от 2 до 3 букви, а и отделно буквите вървят зву4на с безву4на- УЖАС. По4вам да се притеснявам, 4е може в него да е проблема, а не в образованието. Помогнете ми Какво да правя? Да го натоварвам ли толкова много или да оставя да върви по те4ението към затъпяване?

Моля, пишете на Кирилица!

Последна редакция: ср, 20 фев 2008, 16:14 от Ellypr

# 1
  • София
  • Мнения: 62 595
Кажи на учителката да си гледа работата. Ако се отнася до моето дете, изобщо не бих се колебала да говоря с учителката да не прекалява с изискванията. Сигурно ще започне да се оправдава, че другите деца се справят и щом те могат, значи и твоето може, а ти трябва да проявиш повече съпричастност (демек да си твърда, каквото ще да става).
Според мен изобщо не е нормално дете в първи клас да се натоварва по този начин. То бива, бива амбиции, но не и на гърба на децата. В краен случай бих преместила детето в друг клас или дори училище, вместо в един момент да започне да прави нервни кризи или да отказва да ходи на училище.

# 2
  • София
  • Мнения: 9 395
Ох, говори ми, говори!! Whistling Whistling

Така, моят син прави диктовка поне 2х на ден по БГ. По Математика имаха 3-4 стр. задачи,
Следобяд по 4ч. немски....
Така всеки ден до 17ч. е на училище само. 2х седмично и баскетбол до 18ч.
Четене и писане на немски и на БГ паралелно.
За сведение аз се прибирам в 19ч.
Започваме от тогава.
Вечер проверявам всички тетрадки и учебни помагала лист, по лист, за да видя какво са правили и съответно забележките на г-жата, ако има такива.  А то винаги има, защото тя много стриктно проверява тетрадките всеки ден на всеки ученик (26-28човека в паралелка).
Ако има неразбрани задачи- започваме да пишем, упражняваме, препитваме.
Всеки ден така. Crazy
А е много трудно, защото Jetix-a  се гледа паралелно, а след дългият ден, той и едва гледа, честно казано. Tired
Събота и неделя-само немски. Писане, четене, думи, диктовки на думи, правопис....
Няма начин.

Междудругото, има чудна тема за първокласниците и то на първа страница. 14-та по ред, мисля. Peace

# 3
  • София
  • Мнения: 4 865
На ден трябва да е написал 1 страница диктовка, 1 страница да е преписал от у4ебника текст, 1 страница зада4и и каквото не е направил в упражнителната тетрадка и за капак по 6 пъти да про4ете урока.

Да сметнем:
- 3 страници за писане - по половин час да се отделя за страница (което е безумно много, дори и за първокласника), това прави час и половина писане.
- 6 прочитания на урока - в първи клас урокът едва ли се чете за повече от 5 минути, т. е. още половин час.
- довършване на упражнителните тетрадки - да отнема най-много половин час, защото все пак е довършване.
Общо време за подготовка: два часа и половина и то при много "надписано" време. Би трябвало да приключва далеч преди времето за вечеря.

В упражнителните тетрадки кога пишат, че да трябва довършват у дома?
Какво прави синът ти до 17 ч?

# 4
  • Мнения: 24 467
Какви уроци четете по 6 пъти в първи клас? Защо се налага това? Детето как е с четенето на глас и на ум?
Една страница какво значи- малък формат тесни и широки редове ли? /Понеже на такава една страница моят син събираше по две думи на ред миналата година и изписваше страницата точно за пет до десет минути./
Една страница със задачи колко задачи са всъщност? /Защото в първи клас моят син беше на широки квадратчета и бяха по задача на два реда, т.е. през ред квадратчета, та общо не повече от 10 задачи- работа за 10 до 15 минути, ако е добре със смятането на ум./
Питам за количеството не случайно.

# 5
  • Мнения: 8 999
И моята дъщеря е първокласник и натовареността е точно такава. Но тя успява да се справи в занималнята, където си подготвят уроците и домашните от 14 до 16.30 часа /с почивчици, разбира се/.
Мисля, че детето ти има нужда от индивидуални занимания, защото всички останали смогват за определеното време да се подготвят за следващия ден. Недей да кориш учителката, защото, естествено е мнозинството да определя нивото. Тя не е частен преподавател на сина ти, за да съобразява темпото на целия клас с него. Най-добре е да не ходи на занималня, а някой да му помага персонално вкъщи за уроците. Някои мои приятелки, чиито деца се справяха по-трудно с материала, си ги прибраха вкъщи и се занимаваха с тях в продължение на 2-3 месеца. Достатъчно, за да могат децата да наваксат пропуските си и да се изравнят със съучениците си. Сега пак си ходят на занималня и се справят чудесно. Просто им е трябвало едно рамо, за да влязат в крак с останалите.

# 6
  • Мнения: 24 467
Много е важен стартът, І-ІV клас. Да, лесно е да се оставят нещата на "самотек", но не го намирам за редно.
Все още не ми е ясна каква е реалната картинка при вас, Gergana-marti, затова зададох конкретни въпроси.
Ако сега не се научи да чете и пише, при това с нарастващо темпо, затрудненията ще се натрупват от година в година. Ако детето има затруднения, а дадените му домашни са нормални като обем и сложност за дете в І клас, послушай съвета на baibibi, ангажирай или себе си или друг да се занимава с детето, още сега, на старта. После ще е късно. Оползотвори и лятната ваканция, която идва. Тя е достатъчно голяма- има време и за игри и за напредък по важните предмети- БЕЛ и математика. Когато детето се усъвършенства и материята му стане по- лека и разбираема се засилва и интересът към нея. Използвай това.

# 7
  • anywhere
  • Мнения: 3 303
Ох, говори ми, говори!! Whistling Whistling

Така, моят син прави диктовка поне 2х на ден по БГ. По Математика имаха 3-4 стр. задачи,
Следобяд по 4ч. немски....
Така всеки ден до 17ч. е на училище само. 2х седмично и баскетбол до 18ч.
Четене и писане на немски и на БГ паралелно.
За сведение аз се прибирам в 19ч.
Започваме от тогава.
Вечер проверявам всички тетрадки и учебни помагала лист, по лист, за да видя какво са правили и съответно забележките на г-жата, ако има такива.  А то винаги има, защото тя много стриктно проверява тетрадките всеки ден на всеки ученик (26-28човека в паралелка).
Ако има неразбрани задачи- започваме да пишем, упражняваме, препитваме.
Всеки ден така. Crazy
А е много трудно, защото Jetix-a  се гледа паралелно, а след дългият ден, той и едва гледа, честно казано. Tired
Събота и неделя-само немски. Писане, четене, думи, диктовки на думи, правопис....
Няма начин.

Междудругото, има чудна тема за първокласниците и то на първа страница. 14-та по ред, мисля. Peace

В кое училище е това, ако не е тайна?  Crazy

# 8
  • Мнения: 1 030
Госпожата каза да не го натоварвам, затова е първи клас.
Според мен е права,всяко дете е строго индивидуално.
Понеже,голямата ми дъщеря е 2 клас,имаше деца които се научиха да четат края на учебната година.Това не ги прави изостанали! Peace
Но не виждам защо трябва да се притесняваш,ако нямаш нужното време да му отделиш може да посещава занималня.
И най важното е,че трябва да придобият навика да бъдат самостоятелни в началото.
За да свикнат сами да си пишат домашните , да мислят логически.
Такава е системата в момента на образованието в БГ.
После нещата си идват на място! Hug

# 9
  • София
  • Мнения: 9 395
В кое училище е това, ако не е тайна?  Crazy
55-то училище в Дървеница, в Сдружение "Шилер".

# 10
  • anywhere
  • Мнения: 3 303
В кое училище е това, ако не е тайна?  Crazy
55-то училище в Дървеница, в Сдружение "Шилер".

Мерси! Предполагах, че е или 55-то, или 20-то, или 73-то.  Mr. Green

# 11
  • Мнения: 1 312
Много е важен стартът, І-ІV клас. Да, лесно е да се оставят нещата на "самотек", но не го намирам за редно.
Все още не ми е ясна каква е реалната картинка при вас, Gergana-marti, затова зададох конкретни въпроси.
Ако сега не се научи да чете и пише, при това с нарастващо темпо, затрудненията ще се натрупват от година в година. Ако детето има затруднения, а дадените му домашни са нормални като обем и сложност за дете в І клас, послушай съвета на baibibi, ангажирай или себе си или друг да се занимава с детето, още сега, на старта. После ще е късно. Оползотвори и лятната ваканция, която идва. Тя е достатъчно голяма- има време и за игри и за напредък по важните предмети- БЕЛ и математика. Когато детето се усъвършенства и материята му стане по- лека и разбираема се засилва и интересът към нея. Използвай това.
И аз смятам моят пакосник максимално да е ангажиран и лятната ваканция,така че да има време за всичко иначе няма друг начин,много е трудно но... Peace

Общи условия

Активация на акаунт