В 5-ти клас не знае кой е Ботев...

  • 1 511
  • 12
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 877
В събота дъщеричката на моя много близка беше на екскурзия с класа в Сопот,Карлово и Калофер. Започна да разправя как е изкарала и когато мъжът ми я попита знае ли кой е Ботев,тя отговори, най-чистосърдечно,че не знае.Ние помислихме,че ни занася,но тя потвърди ,че НЕ знае...Но пък много добре знае къде е денс център Син сити...  ooooh!
Ха сега ,де!

# 1
  • София
  • Мнения: 4 865
Децата научават по-добре онези неща, които се ценят в семейството. Паметта им притежава изключителна избирателна пропускливост.

# 2
  • Мнения: 1 877
Децата научават по-добре онези неща, които се ценят в семейството. Паметта им притежава изключителна избирателна пропускливост.
Янита,да не би да искаш да кажеш,че е пропуск при възпитанието от страна на родителите? Вярвай ми,тези хора полагат неимоверни усилия възпитанието и на двете им деца да протича в правилната посока,ако ме разбираш какво имам предвид?
И все пак детето същия ден е било в родната къща на Ботев...,а не знае кой е той!

# 3
  • София
  • Мнения: 4 865
Искам да кажа, че допускам учителките на това дете да не са достатъчно изобретателни да привлекат вниманието на детето към посетения исторически обект, но не допускам, че те са му показали къде е Син сити (което къде се намира?)

Родителите на детето кога са разбрали, че то не знае кой е Ботев? Едва след екскурзията, предполагам... За какви усилия говорим тогава?

# 4
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен на никое дете не му пука наистина кой е Ботев или който и да е друг. Децата живеят в настоящето и се интересуват от хората, които познават, които са живи. Ако се интересуват изобщо ота миналото, то е основно за миналото на родителите, но връщането назад на лентата с 30 години им се струва дълбока древност. Те дори не могат да си представят родителите си деца и задават въпроси от вида "а компютрите сега ли са измислени", "По ваше време имаше ли телевизори" и т.н. Децата едва в 6-7 клас могат по-сериозно да погледнат на миналото като такова и да започнат да се интересуват и от хора, които не са от тяхното време.

Затова не се възмущавам особено, че детето не знае кой е Ботев - не му трябва, не го знае. Моите деца научиха интересните неща за Ботев и Левски вкъщи, когато сме обсъждали нещо покрай съответните чествания. Учебниците по история са ужасни и аз не бих разчитала само на тях да науча какво се е случило в миналото, да не говорим за децата.

# 5
  • София
  • Мнения: 4 865
Вероятно зависи и от децата. Познавам деца, които се интересуват от нещата в миналото - рицари, битки, географски открития... Повечето научават основни неща за Ботев и Левски още в предучилищна възраст и са запленени от храбростта и приключенския им живот. Явно не всички...
Зачитам напоследък учебника по история за шести клас - не ме ужасява.

# 6
  • София
  • Мнения: 62 595
Съгласна съм за рицарите, но всички тези истории са като приказки, а историята се преподава като суха наука от факти и хора. Това е ретроспективно навързване на някакви събития и хора и вторично слагане на хипотетични връзки между тях. За децата 1878 г. не се свързва с почти нищо, тя е просто някакво по-сложно число и затова много от тях имат проблеми с помнетето на години.

# 7
  • Мнения: 1 877
Радостина,права си!Прекалено сухо се поднася материалът!Като се замисля и аз на тази възраст не се интересувах много от това,просто го заучавах,защото така трябва!

# 8
  • София
  • Мнения: 4 865
А Син сити (понеже се споменава в началото) как се преподава?
За това казвам, че децата най-добре помнят онова, което помнят родителите им.
Къде е син сити?

# 9
  • Мнения: 2 700
Съгласна съм с Янита, че независимо колко сухо се преподава, в конкретния случай проблемът е по-скоро в домашното възпитание. Специално за Ботев - всяка година има сирени. Достатъчно е да напомняш ежегодно, че утре е деня на Ботев (и загиналите ...) и трябва да се стои прав и детето вече ще е регистрирало, че този човек е личност. Няма даже нужда от факти и дати.

# 10
  • Мнения: 1 877
Честно да кажа - и аз не знам

# 11
  • Мнения: 2 567
На мен ми е странно дете в 5 клас да не знае кой е Ботев. Факти около живота и смъртта на Ботев се учат още в 3 и 4 клас. И в двата класа се споменава доста за него и лошо написаните учебници за мен не могат да са оправдание, че едно дете вече в 5 клас няма пък въобще да знае кой е Ботев  Thinking В случая въобще не става дума за някакъв голям интерес към историята, а за нещо върху което се предполага, че дори са те препитвали в училище.

# 12
  • Мнения: 25 447
Много ми е странна тази тема. Родителите възпитават правилно, но не са споменали никога пред децата си Ботев и Левски. Учителите не са го споменавали също нито в часовете по история, нито в тези по литература (между другото, по новата програма да не би да са изхвърлили стиховете на Ботев от учебниците?  newsm78). Още по-странно е, че и екскурзоводката в музея на Ботев също не го е споменала. Да се чуди човек за какво ѝ плащат на тази жена!  ooooh!
Тц, тц, тц, колко много хора, които не са си свършили работата. Или едно дете, което кой знае къде е бляло в часовете и в музеите?

ПП Синът ми знаеше за Ботев и Левски от 2-3-4-годишна възраст, първо от мен, после и от учителките в ДГ. И няма как да не знае, при положение, че всяка година на 2-ри юни свири сирена, а и често минаваме покрай паметника на Левски. Между другото на същия паметник поднасят цветя всяка година и детските градини, и училищата...
Часовете в училище само разширяват знанията.

Общи условия

Активация на акаунт