Оценката за знания - зависима от дисциплината??

  • 1 197
  • 24
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 400
Подочух случайно господин министъра на образованието като спомена в интервю с Ани Цолова, че имало идея да се въведе нещо такова в училищата. Само подочух , а още по-малко поразбрах. Но доколкото схванах - ще се поставят оценки както за знанията на децата , така и за дисциплината им в час , а по предмета ще е средно аритметично между двете. Thinking
Някой случайно да е разбрал повече по въпроса?
И другото - наистина ли ще се глобяват родителите за неприсъствието на децата им в училище? Не за друго, но си мисля, че клетият родител може и идея да си няма, че детето му е решило да си спести някой и друг учебен час, ден или два, нали така?
В този ред на размисли ми се струва, че би било по-удачно  да се завърнат част от едновремешните практики - намаляване на поведението, престои в директорската стая и разни там санкции...

Вие какво мислите по въпроса? Thinking

# 1
  • София
  • Мнения: 18 679
Не, не каза точно това...беше нещо за матурите, че би могло да има значение и оценката за поведение...и аз не чух съвсем добре, но ако зависеше от мен, наистина щях да върна оценките за поведение!!! Това на днешните хлапета просто не се търпи, то бива простащина, бива липса на дисциплина, ама....
Обаче - какъв смисъл би имало всъщност? Как ще го мотивира това диването да се държи прилично newsm78 Ами то ако нещо не го интересува, ако от нищо не му пука, най-малко намаленото поведение и невлизането в университета ще го стресне!
Уви, децата са проекция на обществото ни. С такива родители - такива деца Confused

# 2
  • Мнения: 1 400
belinda, да то принципно основната тема беше за матурите, но специално за тези оценки - идеше реч май за целият учебен процес, не само за матурите....Не знам и аз....Дано се включи някой по-наясно от нас...
А за дисциплината си много права, но пък не всички родители са такива Confused

# 3
  • Мнения: 122
Много ми е сложно, нищо не разбирам... добре, че завърших...  Whistling

# 4
  • София
  • Мнения: 819
Аз пък доколкото чух по новините, ще ВРЪЩАТ от едно време оценка за поведението, както по Тошово време, в смисъл, който ученик има лошо поведение и дисциплината му е под всякаква критика, ще му намаляват оценките, нещо такова. ЗА с две ръце съм Peace Отделен въпрос е на какъв принцип ще се определи поведението - за едни е приемливо да се хилиш и да си ломотиш по мобилния в час, или пък да се лакираш, за други е недопустимо да закъснееш камо ли да не се явиш в час по нещо си Thinking

# 5
  • Мнения: 5 393
Аз съм ЗА: униформите, намаляването на оценките спрямо поведението, и въобще за един по-строг контрол в училищата. Но процеса е двустранен- ако няма съдействие от родителите е напълно безмислено. Кво като му намалят оценките и поведението на идиотчето, ако баща му и майка му след това само го потупат по рамото. Tired

# 6
  • Мнения: 1 400
Аз съм ЗА: униформите, намаляването на оценките спрямо поведението, и въобще за един по-строг контрол в училищата. Но процеса е двустранен- ако няма съдействие от родителите е напълно безмислено. Кво като му намалят оценките и поведението на идиотчето, ако баща му и майка му след това само го потупат по рамото. Tired
Да  - точно както таткото на едно от момчетата натупали преподавателката си в интервю казал, че е твърдо зад сина си и , че на такива като нея - това се полагало Sick Sick Sick

# 7
  • София
  • Мнения: 819
Аз съм ЗА: униформите, намаляването на оценките спрямо поведението, и въобще за един по-строг контрол в училищата. Но процеса е двустранен- ако няма съдействие от родителите е напълно безмислено. Кво като му намалят оценките и поведението на идиотчето, ако баща му и майка му след това само го потупат по рамото. Tired

Не става дума само за съдействие, което според мен трябва да е ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ между родители и учители Peace И много даскали изобщо не си правят труда да преподават както трябва, не само заради заплащането, някак си не успяват да мотивират децата и да им задържат вниманието. Проблема е комплексен. ooooh!

# 8
  • Мнения: 5 393
. Проблема е комплексен. ooooh!

Да, така е.

# 9
  • Мнения: 122

Което е така, така е...

# 10
  • Мнения: 1 072
Съвсем ясно чух, че предлага завръщане на оценките за поведение, които няма да се отразяват на оценките за знанията по предметите на ученика, а ще бъдат обвързани с оставане след часовете и полагане на труд в почивните дни. Нещо като училищно-полезен труд. Хрумна ми, че е добра идея и че веднага ще намерят начин да я опорочат.

Другият бисер, който чух е, че ще свалят тройката, ще свалят четворката, а петицата и шестицата ще останат на същото ниво.  Grinning Това е мярка за повишаване на успеха навярно.

Значи аз това съм чула. Какво е искал да каже остава съвсем друг въпрос.

# 11
  • Мнения: 2 716
Санкции за отсъствие и сега има. За родителите. При 5 неизвинени (или нещо от сорта) се спират детските. Така орязаха всичкото сигани.
Мисля, че когато малчуганите (или поне преобладаващата част) вършат простотийки с мисълта "мама и тате няма как да разберат". Такива оценки са показател.
Друг е въпросът, че аз съм "ЗА" да се изключва за поведение. Идиотите да хващат гората.
Ай да му се не знае.

# 12
  • Мнения: 1 400
Ето някой , който правилно е чул навярно. Mr. Green
Наистина звучи добре, но дали ще е толкова добре и на практика -  ще си проличи ако се въведе...Силно се съмнявам обаче. Пак нещо ще се о*ъка вероятно. Tired
А пък това, за тройката и четворката....нямам думи ooooh!

# 13
  • Мнения: 2 070
Съвсем ясно чух, че предлага завръщане на оценките за поведение, които няма да се отразяват на оценките за знанията по предметите на ученика, а ще бъдат обвързани с оставане след часовете и полагане на труд в почивните дни. Нещо като училищно-полезен труд. Хрумна ми, че е добра идея и че веднага ще намерят начин да я опорочат.

Значи аз това съм чула. Какво е искал да каже остава съвсем друг въпрос.

Да, точно това каза министърът - че има такива идеи за обвързването на двете оценки, но на него му се струва много крайно и би предпочел оставянето след часовете и други санкции. Но нищо конкретно и категорично. Самият той беше наясно, че става дума за сериозна полемика и не беше краен в изказванията си. Всичко е на ниво идеи, дори разговори няма.
Въпросът беше как ще е деъствителна на практика тази оценка за поведението - до какво ще доведе, какво ще я легитимира. Нали се сещате, че ако има гола оценка, бездруги санкции, за учениците ще е по-скоро гордост да имат ниско оценка и намалено поведение ,това ще ги прави геройчета. нали е престижно да си такъв.

# 14
  • София
  • Мнения: 819
Интересно как ще ги накарат да остават след часовете, като много от учениците, не казвам всички, изобщо не ходят на училище, а поркат бира и водка по парковете в 7 клас newsm78

Общи условия

Активация на акаунт