Фотография 26 епизод

  • 27 906
  • 597
  •   1
Отговори
  • Мнения: 11 306
Нашите предишни теми

Фотография с елементи на Фотошоп - I част
Фотография с елементи на Фотошоп - II част
Фотография с елементи на Фотошоп - III част 
Фотографската тема - 4 част
Щрак Марийке на портрет или за фотография иде реч - 5 част
Светът през обектива - фотографската тема 6 част
Който от фотография отбира, тук при нас се спира!7
Цвят от тиквичка щракни и при нас го ти пусни - фотоманиачки 9
Нарисувай го със светлина 10
Летни спомени ти събери и през обектива запази 11
Фотография 12
]С цифри и огледала пишем хубави неща - Фотография 13[/color]
Фотомания 14
Фотография и мааааалко фотошоп 15
Photosession
ФОТО: -Графи, -Шопъри, -Ценители, -Гледачи Volume 16
Луди и не по-малко по фотография 17 епизод
Очакване" и други фотографски предизвикателства 18 серия 
Фотография 19
Фотография 20
Фотография - бокиране по Джеминариус, 21 епизод
Фотография - 22ра тема
Фотография 23
Фотография 24 епизод
Фотография 25 серия


Кои сме ние?

amber - цък и цък,
apoklistika - цък,
Аsinka - цък и цък ,
vanda цък, цък,
Ваче - цък,
Вечерница - цък,
Дамаянти  цък,
Додо-додо - цък и цък,
Dida Photography цък
Eklere - цък
ЕлиМели - цък,
Горска Фея - цъкцък,
Г-ца Слухаркова цък
geminarius - цък и цък
Jaly - цък и цък,
Jenna цък
kalina na kayo - цък и цък,
kariluis ,
lija - цък
Lois    цъкцък, цък,   
luluto - цък и  цък и цък,
Майра
Малена - цък и цък,
Mardi Gras - цък,
MiRa_55 - цък,
misholina - цък
Moби цък,
Муцуна цък,
nad-tab - цък
Pumpal цък
raly  - цък,
sage - цък,цък
sladka hapka цък, Slavi - цък
Спаска - цък,
Ted_cat
Trislon - цък и цък,
Фрида - цък,
Free Soul - цък,








Полезна литература

Фотография - сборник от статии из нета от Калоян Петров - директен линк за сваляне във формат за word
Как да подготвим дигиталните изображения за публикация в WWW ?
Опростена корекция на снимки във Фотошоп /CS/ от Александър Хаджигеоргиев
Как да правим по-добри снимки с цифров фотоапарат от Бони Бонев и Георги Величков
Техника на фотографирането от Пенчо Маркишки
Студийна фотография от Христо Кабадаев
Дълбочина на фокус от Румен Димитров
Основни настройки за управление на цветовете във Photoshop 7.0
Лучшие книги Интернета » ВСЕ КРАСКИ МИРА » ФОТО-ВИДЕО
Книги по фотографии и обработке изображения
Тайните на фотографията на NG
Моя техника мои снимки от Иено Дулович
Photo composition rules


Фотографски сайтове:

http://photo-cult.com/
http://photo-forum.net/
http://www.4coolpics.com/
http://photo.sevenstudio.net/
http://www.deviantart.com/
http://www.fotocommunity.com/
http://www.altphotos.com/
http://www.dpchallenge.com/
http://www.fotolia.com/
http://www.jodihilton.com/ - Jodi Hilton
http://www.zarafoto.com/ - Svetlosar Tzanev
http://tropot.net/photoblog/index.php?x=browse
http://www.anvari.org/cols/Best_Journalism_Photos.html
http://www.photoshopdiva.com/index.html - Katrin Eismann
http://stilllifewith.com/index.php

Нашите групи и сайтове за показване на снимки

365 дни - 365 мига - група за ежедневни снимки на нашите малчугани
52 седмици - група за споделяне на най-хубавата детска снимка от седмицата на нашите малчугани
Something very special - група с повишена трудност  Wink
Fotochallenge - мястото на нашите конкурси

НОВО Фотошоп уроци за обработка на снимки

By Stephen LeQuier
Digital Photoscape

НОВО : Фотография и Терминология :

* Кадриране - начинът, по който разполагаме обекта в кадъра, аранжировка.
* Златното сечение или Правилото на третините - въведено от Леонардо да Винчи ни помага да позиционираме правилно обекта. Точките, в които се пресичат линиите са най-удачни за правилното кадриране.
Примери : Линк 1 , Линк 2 , Линк 3. Златното сечение може да бъде спираловидно, диагонално..., ето Пример за спираловидно и Пример за диагонално сечение и кадриране.

* Бленда - Всеки фотоапарат се състои от няколко основни части. Кухо свето-непропускливо тяло с отвор в единия край (преден), през който да влиза светлина, и на другия край (заден) записваща повърхност, на която може да се наблюдава обекта, към който е насочен апарата. Лещи, които са поставени пред отвора и спомагащи, в него да влиза повече светлина и образа на задната повърхност да е фокусиран. Отворът в тялото обикновено се контролира от механична диафрагма наречена бленда, но при някои по-прости фотоапарати той е с фиксиран размер.

Размерът на отвора и яркостта на заснемания обект определят количеството светлина, което влиза в апарата за единица време. Факторът време се контролира от друга част наречена затвор, той определя времето, през което образът ще бъде прожектиран на задната повърхност на тялото. Този преиод се нарича време за експозиция. Например при слабо осветени обекти времето за експозиция би следвало да се увеличи или блендата да се отвори и така да се позволи на повече светлина да навлезе в апарата.
Диафрагма наричана още бленда или диафрагмено число означавана като κ или f /  напр 5,6 или 22

* Контражур - идва от френското contre jour - срещу деня. Когато снимаш срещу слънцето. Обикновено обекта на снимката ти става черен, защото потъва в сянка.
За да се избегне това, можеш да светнеш със светкавицата, нищо, че е по обяд примерно  Wink
* Пиксели / Pixels - picture elements - малките частички, от които се състои образът.

* Боке, Дълбочина на рязкост  / Bokeh - идва от японското boke и означава размазване, дефокусиране. Във фотографията се използва като термин за размазване на фона.
Примери на снимки с боке и без боке

* Фокусно разстояние - Фокусът е точка, в която се събира снопа от всички лъчи, успоредни на главната оптична ос, след пречупване през леща или отражение от сферично огледало. За класическа двойноизпъкнала леща, фокусът е точката на събиране на успоредните на главната оптична ос лъчи. Тъй като светлина може да преминава от двете страни на лещата, фокусите са два (по един за всяка страна). Разстоянието от главната равнина на лещата и фокуса се нарича фокусно разстояние.
фокусно разстояние на обектива f в mm, напр. 7,2 mm, 35 mm oder 200 mm

* Експонация (Shutter speed) - Експонация във фотографията се нарича общото количество светлина, на което е позволено да достигне фотографската среда.
За да се получи изображение тази светлина трябва да освети светло чувствителния материал за определно време. Това време зависи от осветеността на обекта, който ще заснемем. Ако той е по-малко осветен трябва да се експонира по-дълго време, или да се разшири отвора на диафрагмата. И съответно ако е повече осветен да се намали отвора на диафрагмата или да се експонира по-малко време. При заснемане на движещи се обекти се използва по-голям отвор на диафрагмата (следователно влиза повече светлина), а не дълго експонационно време, защото ако един движещ се обект се експонира например 3 секунди, снимката ще е много размазана.
Примери за експонация

* Дифракцията е отклонението на вълни от праволинейното им разпространение в пространството, проявявяващо се най-силно при дължина на вълната, близка до размера на някаква нееднородност на средата. Пример за дифракция е промяната в посоката на разпространение на вълната при преминаване през отвор. Дифракцията се наблюдава при всички вълни, независимо от техния характер. Най-добре изучена е дифракцията при светлинните и звуковите вълни.


Малко инфо за обективите от Slavi

Разликата в мм на обективите е разлика в зрителният ъгъл. Обхватът при широкоъгълните е широк и къс (т.е. има голям ъгъл) а при телеобективите е тесен и дълъг (малък ъгъл). Ето таз картинка го показва
В диапазона на 50-60 мм са нормални обективи - ъгълът на обхват е приблизително като на човешкото око. Всички под 50мм са широкоъгълни (те обхващат в кадър много повече от сцената и за това се препоръчват като пейзажни). Всички над 60мм са теле (ефект на приближаване, но и орязване на сцената- препоръчват ги за далечни снимки, за снимки на животни и всякакви отдалечени обекти).
Когато в изписването на мм има само една цифра (50мм или 85мм)– обектива е с фиксирано фокусно разстояние, т.е. твърд (ъгъла не се променя), ако има две числа (т.е. диапазон или 17-70мм) е варио (имаш няколко твърди в едно ).

При избор на обектив първо избираш обектива по ъгълът – примерно за портретна фотография широкоъгълен и дълъг телеобектив отпадат, т.е. под 45 и над 200мм.

Второ по важност е светлосилата на обектива. Тя зависи от това колко може да отворим блендата (минимално f число). С изключение на високо-качествените (обикновено доста над 1000лв) вариото е с малка максимална бленда – f 3.5, f4.5 и колкото повече приближаваш към дълият край (зумваш), толкова повече блендата намалява. Примерно 18-70/ 3.5-4.5 означава, че когато фокусното разстояние е 18mm можем да отворим блендата най-много на 3,5, a когато сме на 70mm блендата е не повече от 4,5. Малката светлосила означава и по-бавни скорости на затвора, т.е. ниска осветеност + движение + варио = мишън импосибъл . Твърдите обективи обаче са бързи – дори ниско бюджетните имат бленди 1.4, 1.8, 2.

От блендата зависи и регулирането на дълбочината на рязкост както и други параметри




# 1
  • Мнения: 1 052
Какво стана с конкурса и аре да се почваме, че да снимам за новата тема  Joy

# 2
  • Мнения: 1 639
Втора  кипра на заведение....
И без подробния опис първият пост е добър , с ценно инфо.

# 3
  • Мнения: 2 863
Моби, благодаря за коментара от предната тема, много сте ми полезни, чувствам се все едно никога не съм снимала.
Не съм спирала да ви чета, но то с четене, ако ставаше Joy
Исках да ви питам за снимките за обработка във фликр- направих две и ги качих в пула, такава ли е процедурата? И ако някой иска да каже нещо казва, но идеята каква е - просто да се видят ралзични обработки, а не ги дискутираме така ли, щото аз не видях?

# 4
  • Мнения: 11 306
Срамота! Нито един кадър до момента! Naughty

# 5
  • Мнения: 339
Simple Smile Мерси за коментарите!
Мяуче, пробвах и сепия, но някакси леко си загуби въздействието според мен.
Калина, особено интересно ми беше какво ще кажеш ти, защото по принцип не обработваш ( то и аз се захващам доста рядко..)
Става, като орязах пързалката, но ако не искам да е много центрирана махам доста и остава без въздух. Абе май така я оставям..
 Hug

# 6
  • Мнения: 337
Джали, сега видях, че не си от София и няма да можеш да пробваш на място обективи. Гледай и чети тогава в нета разни ревюта, дето се вика, 10  пъти мери, 1 път режи Simple Smile
Освен това си спомням, че миналата година като си купувах аз обективите, бях питала Лулуто за съвет и тя категорично ми каза, че Сигмата е по- добра от 50-200 Пентакс. И Дамаянти е казала вече, но и аз да кажа- навън се държи прекрасно сигмата, а като гледам фотопавилиона, в момента дори още й е паднала цената и е по- евтина от пентакса Mr. Green

# 7
  • Мнения: 2 242
Хихи Веч беше крайно време да те хване макро треската  Mr. Green много хубава серия, този път си затваряла блендата и имаш добра зона на рязкост. сега чакам капки  Mr. Green

групата за обработки нещо й мина модата. аз имам желание, но като гледам с какви темпове качвам снимките от уйкенда.... ще се включа по-другата седмица. Jaly идеята беше хем да се учим (кадриране, замазване) хем да дадем воля на болните си фантазий.

Фея ако мернеш Hasselblad-а нали няма да ни забравиш... драсни малко впечатления. А този твой съгражданин няма ли снимки в нета?

остана ли някъде списък на техниката от 1стр? да си го копна?

# 8
  • Мнения: 2 863
Апо, ако не те затруднявам би ли ми казала за коя точно сигма говориш, щото аз намерих  50мм/ф1.4 на пентакс и мислех, че за този обектив става въпрос? а сега виждам, че има и сигма 18-50 за пентакс?... мда сега ми стана пълно мазало в главата, май по-лесно да дойда до София да разгледам...

Вечи, като си спомням първите ти снимки и не мога да не кажа едно голямо, ама грамаданско БРАВО на теб!

# 9
  • Мнения: 810
Верно с последния конкурс съвсем май няма участие. Дано успея да пусна нещо в следващия  Confused

Вместо запис (въпреки, че сигурно вече сте я видяли във фликър)

# 10
  • Мнения: 1 593
здравейте, наместо запис да коментирам

Джали, много ми харесаха и двете ти снимки, а моделката ти е страхотна  Heart Eyes

Ели, обработения вариант е превъзходен - нищо "твърде много" няма вътре - шарпнеса си е точно на място

Вечи, много хубава макро серия, супер си!

Пумпал, грабваща снимка, само обработката не ми допада заради червения оттенък, пък и ми се струва, че снимката е веселяшка, а обработката меланхолична, но то си е въпрос на вкус, а не на обективна оценка  Blush

за всеки, който иска да прави портрети независимо с каква система снима - ако трябва човек да си купи един обектив - нека това бъде 50мм - мисля, че няма по-универсален обектив, който да става и за портрети. Личното ми впечатление е, че 1.4 е по-добре от 1.8 (за портрети), но да не бъда приемана като чиста монета все пак...  Peace

# 11
  • Мнения: 2 863
Добре, сега помогнете ми малко.
За тялото съм решила да е Пентакс К200, от там насетне за момента мога да избирам между следните обективи:
Китовите на Пентакс- 18-50  и 50- 200
Сигма 18-50  или 70-300 и един на Пентакс 28-105 , за който Апо ми обърна внимание днес.
Разбирам, че  е добре да имам 50/ф1.4  и като се има предвид, че наистина искам да снимам портрети, да кажем че за него съм решила да го взема.
От горните, кое е  най-добре за начало като по-универсален обектив, все пак  разполагам с ограничени пари, за макрото се примирих,  че ще чакам, макар че и това обичам....Дамянти, къде сииииии newsm78

Последна редакция: вт, 01 юли 2008, 21:32 от Jaly

# 12
  • София
  • Мнения: 6 743
Тук съм  Mr. Green
Ходих на изложбата на Лумiкс, да уважа наша Линда  Hug Браво Линде, още много изложби да имаш  Hug  bouquet

Така, нова тема-нов късмет  Mr. Green
Жали, истината е, че най-хубавият ми обектив е Пентакс 50/1,4  Hug След това е Сигмата 70-300, който също е перфектен портретен, но навън или със светкавици (студийно и т.н.) .Китовият ми е 18-55 на Пентакс ,  който ползвам много рядко и то,  като широкоъгълен   Mr. Green , т.е. когато искам да снимам пейзаж и да хвана много  Joy
 Пускам скорошни НЕ пипани никак снимки:

Вътрешен портрет на дневна светлина с 50 мм : ( не е най-добрия който имам, но не ми се ровеше  Blush )



Вътрешен портрет на дневна светлина със Сигма 70-300 - едва ми стигна място и толкова да хвана  Joy



Една днешна с китака - единствено с него можех от фонтаните да хвана целия театър  Laughing




Пумпал - много готска тази в череното  Hug

Вечернице - наиситна си МНОГО задобряла - кефи ме макрото ти  Heart Eyes Hug  bouquet

Правда, радвам се, че прописа  Mr. Green Hug



Последна редакция: вт, 01 юли 2008, 22:47 от Дамаянти

# 13
  • Мнения: 1 639
Фея ако мернеш Hasselblad-а нали няма да ни забравиш... драсни малко впечатления. А този твой съгражданин няма ли снимки в нета?

Ще драсна , стига да го мерна.  Laughing
Човекът е арменец , да казвам ли още ?!  Mr. Green
Иначе е от старото поколение с лентите, диапозитивите и иде(ал)ите ...няма профил.
Сега е угоен и меркантилен , снима комерсиално (може би и времената са такива?!...) , често и  с видеокамера.

# 14
  • София
  • Мнения: 6 743
Забравих  Mr. Green



Беше изненадана в гръб  Laughing Линде  Heart Eyes

Общи условия

Активация на акаунт