В памет на Пининфарина!

  • 3 271
  • 33
  •   1
Отговори
  • Мнения: 152
...отиде си още един велик човек... блъснат от 78 годишен дядка!  Cry
Да почетем гения, дал толкова много на автомобилната индустрия в цял свят!
Вечна памет! Поклон!

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/europe/08/07/obit.pininfarina. … l?iref=newssearch

Той ще остане да живее в сърцата на милионите почитатели на италианските красавици...
Поклон Андреа!  Cry

# 1
  • Мнения: 30
 Sad много жалко

# 2
  • Мнения: 152
Толкова малко хора ли знаят за този гений? Щур народ...  знаят за азисовци...и всякаква друга измет, а за такива хора като Андреа...
Няма значение де...темата показва нивото! Венсеремос!

# 3
  • Мнения: 152
За да обогатите маааааалко поне общата си култура уважаеми съфорумци, ще цитирам статия на Нора Димитрова.
(дано Ви е от полза)

"Pinin" на италиански означава "малък". Така наричали Джовани Батиста Джузепе Фарина, наистина дребен на ръст малчуган, който в далечната 1906-а г., едва 13-годишен, вече помагал на брат си в работилница за автомобили. Очевидно момчето толкова много свикнало с прякора си, че го лепнал към фамилията си, за да превърне "Пининфарина" в символ на модерен дизайн. Днес, десетилетия след смъртта на основателя на компанията, името продължава да владее света.
Италианският инженер поставя началото на собствения си бизнес на 22 май 1930 г., когато основава дизайнерско студио "Carrozzeria Pinin Farina" в Торино. Компанията е създадена с идеята, да се конструират коли със специален дизайн за индивидуални клиенти, или просто в ограничени серии. Тя стартира със 150 работници. Към днешна дата те са близо 25 000 души. Още през 1933 г. Фарина започва да рекламира своите автомобили, като акцентира върху думата "лукс".
След края на Втората световна война Италия търпи последиците от това, че е губеща страна като съюзник на Хитлерова Германия. Нещата на "работилницата" както навсякъде потръгват зле. Парижкото автомобилно изложение през 1946 г. е затворено за дизайнера. Фарина и синът му Серджо обаче тръгват от Торино за Париж, управлявайки два нови автомобила - "Alfa Ромео" Sport 2500 и "Ланча" Aprilia кабриолет. Те паркират авторските автомобили пред входа на изложението така, че всеки, който влиза или излиза, да може да ги види. Така и станало. Хората спирали, любували се и се възхищавали. Френската преса не замълчала и възкликнала: ""Пининфарина" отвориха собствен автосалон!"
През 1947 г. автомобилната работилница покорява Ню Йорк. "Cisitalia" е първият автомобил, поставен в постоянната експозиция на Музея за съвременно изкуство - МоМА, като "един от най-неустоимите автомобили на нашето време".
През 1951 подписват споразумение за сътрудничество с автомобилния концерн "Пежо". От този брак впоследствие се раждат едни от най-красивите и успешни "купета" на "Пежо". Италианският стил успява да покори и САЩ - италиански автомобил, разработен и произведен специално за американския пазар, играе главна роля във филма "Сабрина", с участието на Одри Хепбърн и Хъмфри Богарт.
През 1952 г. започва сътрудничеството на компанията с "Ферари", което ще укрепва с годините, чак до днес. Една малка подробност е, че сътрудничеството им е родило близо 150 модела "Ферари".
На 68-годишна възраст през 1961 г. Джовани Батиста прехвърля управлението на компанията на своя син Серджо и зет си Ренцо Карли. Той умира 5 години по-късно на 3 април 1966 г. в Лозана, Швейцария. Традициите обаче не прекъсват със смъртта на легендарния дизайнер и през 1968 г. новият "Фиат" 124 Sport Spider започва масово да се изнася в САЩ, а през 1969 г. на изложението в Женева заедно с версията карбиолет, и "Пежо" 504 coupe печелят титлата "Автомобил на годината".
През седемдесетте години от производител на купета "Пининфарина" се превръща в промишлена група. Инвестициите са насочени до голяма степен в иновации и технологии, които подпомагат изследванията на дизайнерите. През 1972 г. "Пининфарина" изобретява първата въздушна тръба за аеродинамични изследвания в Италия. Тя е и една от няколкото в света. През 1976 подобно на баща си и Серджо Пининфарина е удостоен с титлата "Cavaliere del Lavoro".
Еволюцията на "Пининфарина" в секторите на дейност довеждат през 1979 г. до създаването на производствена група, намираща се в ръцете на холдинга "Pininfarina S.p.A.", отговарящ за всички финансови и имиджови дейности, свързани с компанията и филиалите й. През 1986 акциите на същия този холдинг са пуснати на фондовата борса. Петдесетата годишнина на "Пининфарина" е отпразнувана с разработката на прототипа "Ферари" Pinin.
Италианският гигант в дизайна продължава да осигурява консултации в това отношение на редица автомобилни производители, като например за "Пежо" 205 Saloon и Cabriolet, 405 и 106, Ферари GTO, Testarossa, 348 TB и TS. В същото време компанията се развива и разнообразява и в инженерството на коли.
През 1987 г. италианските железници се сдобиват с високоскоростния влак ETR X 500, чиито интериор, екстериор и аеродинамика са разработени от студиото на Фарина.
През 1996 Pininfarina сключва договор с китайската компания Hafei Industrial Group Corporation - да извършва дизайнерски и инженерски услуги. Година по-късно "Пежо" 406 сoupe e обявен за "Най-красивото купе на света", който е разработен и произведен от Pininfarina. През същата година сключват и споразумение с "Мицубиши" за производството на Pajero Pinin.
Специално за последните олимпийски игри в Торино "Пининфарина" изработват часовника за обратно броене и олимпийския факел. Но това са само част от техническите изпълнения на концерна "Пининфарина". С логото на "Пинин" се гордеят скоростни влакове, автобуси, дори снегорини; яхти и самолети. В екстрите им влизат ски-обувки, маратонки, бинокли и gsm-апарати. Произвеждат вази, кафемашини и индустриални машини.
Компанията, създадена от дребосъка Фарина, е доказателство, че човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му, не ръстът.

# 4
  • Мнения: 2
Фиате повечето хора са разбрали ,че от тея дето правят спагети и минети кола не се взема.
Жалко е ,че умира човек допринесъл за развитието на автомобилната индустрия та било то и италианската.

# 5
  • Мнения: 5 622
Фиате повечето хора са разбрали ,че от тея дето правят спагети и минети кола не се взема.


Много умно, няма що..Ти сигурно караш Голф. Само един Голфаджия би се изказал така....

Жалко е ,че умира човек допринесъл за развитието на автомобилната индустрия та било то и италианската.

Това вече е по-на място.


Наистина жалко за човека. Нелепа история  Confused

# 6
  • Мнения: 843
    Сбогом  художнико!!
  Занимавам се с коли...  освен това  .    Обичам  Фиат  /за щото  20 години си го подменям.,  без да го карам,
   Има една " Алфа"  пред службата ми,   невероятна е... над левия калник  стои емблемата на дизайнера  и заставам " Мирно", всеки път, когато я видя, тази "  Дива кучка".  няма да кажа кой модел и година.  гневна и озъбена. Simple Smile)
     не на картинка... пред очите ми е всеки ден.
  Иначе , на картинка  също ги    харесвам.      Толкова неща... и все  великолепни.
   Много ми е нелепо.
  Много ми е тъжно.
 

# 7
  • Мнения: 624
Няма какво да кажа. Жалко.  Sad


Толкова малко хора ли знаят за този гений? Щур народ...  знаят за азисовци...и всякаква друга измет, а за такива хора като Андреа...
Разбирам те, но те моля, да бъдеш по - снизходителен, все пак това е форум Бг-мамма.

# 8
  • Мнения: 2
БУБА не карам голф а пасат ама то май се там.
Не съм добър с немския и не знам как  се пише на немски ама звучи така ФалеИнАлеТале ФИАТ
демек провал във всички части.

# 9
  • Мнения: 152
Фиате повечето хора са разбрали ,че от тея дето правят спагети и минети кола не се взема.
Жалко е ,че умира човек допринесъл за развитието на автомобилната индустрия та било то и италианската.

БУБА не карам голф а пасат ама то май се там.
Не съм добър с немския и не знам как  се пише на немски ама звучи така ФалеИнАлеТале ФИАТ
демек провал във всички части.

Ако сам си редактираш поуста, може и да не изглеждаш толкова жалък!
Дори няма да правя разбор на правописните ти грешки...
(след редакцията ти, обещавам да направя същото)

# 10
  • Мнения: 2
Фиате без агресия моля те !
Какъв фиат караш ?

# 11
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Движението в Италия е същото като тук: който оцелее, оцелее. Имам приятелка, която караше скутер и беше блъсната. Слава Богу, е жива, но никой не дава гаранция за напълно възстановяване на психиката. Sad

# 12
  • Мнения: 3 835
Това е един от най-великите дизайнери на съвремието ни.
Жалко за непелата смърт, мир на праха му!

Сигурно точно заради тяхното участие, толкова харесвам дизайна на Пежо.
Преди време разбрах, че фурната ми била с дизайн на Пининфарина.

# 13
  • Мнения: 843
Няма какво да кажа. Жалко.  Sad


Толкова малко хора ли знаят за този гений? Щур народ...  знаят за азисовци...и всякаква друга измет, а за такива хора като Андреа...
Разбирам те, но те моля, да бъдеш по - снизходителен, все пак това е форум Бг-мамма.
   Верно Фиате,   и аз те моля за  разбиране.  Simple Smile)) Нямам място тук, .  Пининфарина го познавам  като дизайнер/ покрай колега, който назнайва нещата  и ми ги показа .
 И ги ровехме в нет-а.   За собсвено мое удоволствие.
   И  Вярвай ми  беше ВЕЛИКОЛЕПНО.

# 14
  • Мнения: 152
...
   И  Вярвай ми  беше ВЕЛИКОЛЕПНО.
Вярвам ти... и не за друго, ами защото този човек... всъщност и рода му преди него (надявам се и след него) правят шедьоври, а за ценителите на красотата е винаги великолепно да гледаш и се наслаждаваш на всичко сътворено с любов и усет! Както каза и Тео - те правят и мебели... скоро бяха и в Бг!
Голям човек си отиде!
Поклон!  Cry

Фиате без агресия моля те !
Какъв фиат караш ?
о.к. - без! А ти защо питаш? Питам, защото ако разбираше поне малко от коли - вече щеше да си ми забелязал подписа!
 В тоя ред на мисли... след една свада (за някаква глупост беше), татти се намеси и ми написа нещо... нещо което доста малко хора знаят (Abarth), което ме кара да мисля, че и той има...или е имал Фиат...което означава, че е фен...което означава, че и на него  казвам съболезнования!

Последна редакция: чт, 07 авг 2008, 22:32 от Фиатаджия

Общи условия

Активация на акаунт